Minu Riga 22

Kasutajate võrrid, mopeedid ja motorollerid. Tutvusta oma masinat!
1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Re: Minu Riga 22

Unread post by 1981Riga22 » 28. Aug 2015 05:41

Aga vahepeal on odomeeter ette kerinud 3499. ehk varsti hakkab silindri vahetusest 1000km täis saama. Ja aina paremaks läheb. Kuuma probleemi peaaegu polegi enam.
Kuid esimene käik on hakanud välja hüppama. Sellega ausaltöeldes ei viitsi küll tegeleda praegu. Loodan hooaja lõpuni venitada ja siis millalgi talvel mootor pooleks võtta ja hammakad ära vahetada.
Eks see sidur ja esimene käik on kõvasti siin linnaliikluses vatti saanud. Ime et sidur veel koos seisab. Töötab laitmatult.

Siginenud on aga hoopis huvitav viga. Nimelt käivitamisega palju probleeme. Süüte viga see ei ole. Säde on jäme ja sinine ning tekib juba kergest liikumisest.
Ühesõnaga käivitades kui kohe kiirelt lükkama hakata (ma vänta ei kasuta eriti) siis ei luba ka mitte. Loomulikult ennem toore klapp alla ja ujutamine. Kui aga tasakesi lükata et vaevuvaevu liigub, siis võib hakata lubama. Ning kui õigel hetkel gaas põhja keerata et tooreklapp maha läheb, siis läheb ka käima. Seeejuures ei tohi gaasi maha lasta. Minuti pärast aga on töö normaliseerunud ja töötab nagu kulda. ei sure välja. Tühikäik ok ja kõik nii nagu peab. Kui aga valel hetkel ja liiga vähe gaasi keerata, sureb välja ega luba ka enam. Siis kui nii minuti jagu seista, siis kergelt lükates võib järsku käima minna.
Samuti, kui mootor on seisnud peale sõitu nii 10 mintsa, siis enam ei taha käivituda, kuigi mootor on täidsa soe veel. Samad sümptomid. Täiesti veider värk. Ei oska kusagilt harutama hakata, ega midagi kahtlustada. Eks sõidan niikaua kuni täiesti kooleb, siis on viga lihtsam otsida.
Last edited by 1981Riga22 on 16. May 2016 00:11, edited 1 time in total.



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 25. Sep 2015 01:30

Peale silindri lõhkemist remontkolvi ja puuritud silindriga sõidetud nii umbes 1800km.
Võibki kinnitada, et sissesõit kestis umbes 1000km. Peale seda on olukord stabiliseerunud mootori näitajate osas.

Üldiselt liigub, kuid mootoris on ikka miski kala sees. Isegi mitu.
Kõige ebameeldivam asi on see, et enam paugust ei käivitu nagu varem. Süüde on tal igavesti vägev. Säde helesinine ja jäme ning tekib praktiliselt poolest pöördest.
Kui ujutada ja toore klapp alla lükata siis ta ei käivitu. Kohe üldse ei käivitu. Lükka nii kiiresti ja kaua kui tahad. Küll aga käivitub ta sedasi kui peale ujutamist 10m lükata ning oodata nii 30 sek. Ja siis uuesti lükata. Siis läheb rapsti käima. Kuid pöördeid peab üleval hoidma nii minuti jagu või sõitma. Peale seda jääb stabiilselt käima ning töötab nagu kulda. Töötab ühtlaselt, ega sure välja ka madalal pöördel ega tühikäigul. Kui aga lasta tal nii 5 minutit peale töötamist seista, siis ta jälle ei taha käima minna.
Sooja mootoriga mõnikord aitab toores jõud, kui lükata suur pööre üles ja gaas põhja keerata ilma uutamiseta, siis läheb pauhti käima ja jääbki käima.
Mina kahtlustan, et midagi on karbussis viltu. ujuki asend vale? Süüde ei saa olla. Või siis mõni simmer laseb ikka läbi? Aga kuidas ta siis äkitselt pidama jääb?



User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1774
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 25. Sep 2015 12:04

Märgatud Ülemistes, 18.09
Attachments
IMG_3279.JPG
IMG_3280.JPG


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 15. May 2016 23:50

Külgkorv wrote:Väga kasulik ja informeeriv lugemine! See isend on üks kõva pensionifond.

Jutu järgi järeldaden, et osaled sellega aktiivselt linnaliikluses. Kuidas autodega sammu pead? Teistele juhtidele meelepaha pole teinud?
Ah pensionifond või asi. Pigem nuhtlus. Aga selline nostalgiliselt armas.

Igapäevaselt linnaliikluses... Alguses on hirmus. Aga siis harjub ära. Autodele katsud lihtsalt jalgu mitte jääda. Ja kui muud võimalust pole, siis lihtsalt sõidad nii nagu saad. Autojuhtidel pole õigust pahandada. Sest nad peavad arvestama kõiksuguste ametlikult liiklusesse lubatud aparaatidega. Samas aga ummikute läbimisel asendamatu. Kasutada saab teeäärseid rattateid ja pragusid kus läbi mahud. (NB! nn. Kergliiklusteel mopeediga sõita ei tohi!) Suhtumist on nagu mitmesugust. Positiivsemat muidugi rohkem. Mõnikord on küll tuututatud kui mõni kiirustaja ei saa minust mööda. Aga mis ma teha saan. Inimesed üldiselt mõistavad ja naeratavad, kui sa sellise uunikumiga ristled liikluses ja ei pahanda kui sul valgusfoori ees mootor välja sureb. :)
Tihtilugu näidatakse teeääres pöialt ülespidi. Mööda sõitvatele seltskondadele pakun sageli palju lõbu. Eriti kui mõni sarnane uunikum möödub.
Ükskord aga tuli kiirust mõõtev politseinik laia naeratusega otse teeäärde, et heakskiitu avaldada, kui möödusin.
Kui aga kusagil poe ees pargin, siis tullakse sageli omi isiklikke lapsepõlve mälestusi heietama, mis teeb alati südame soojaks.
Sügisel kui mul keset sõitu üks siduriketas pooleks läks ja sidur libisema hakkas, siis libistasin nii umbes 20km/h kodupoole. Tasakesi, et ei libiseks. See pakkus aga ühele jalgratturile palju lõbu, et ta kerge vaevaga minust mööda sõita sai. Rõõmsa näoga lehvitas. Eks ma lehvitasin väärikust kaotamata vastu ja kulgesin kindlal kursil edasi.
Sellised lood siis selle 35 aastat vana riistapuuga.
Käin temaga tööl ning töökaaslasased juba muretsevadki, et miks Riga ei sõida juba :D



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 15. May 2016 23:56

madeinussr wrote:Märgatud Ülemistes, 18.09
Tõesti tõesti. Oli selline lugu küll. Jätsin oma aparaadi sinna kohe päris pikalt seisma. Kohe mitu tundi seisis.



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 16. May 2016 00:12

Jeebus, talv sai otsa. Spidokal on ees 4834km.
Ja mul kõik talveks planeeritud remondid tegemata!

tuletan endale vead meelde.
Paak lekib vanast kohast.
esimest käiku viskab välja.
Vahetult enne hooaja lõppu siduriketas plahvatas. Selle sai vist küll kuidagi korda aga vaja üle vaadata.
Tagumise ratta kodarad tahavad hirmsasti pingutamist saada. Kas keegi oskab seda teha?
Esimene veohammakas tahab vahetust.
Midagi oli käivitusvändaga viltu. Kinnituspolt läks vist kaotsi.


Aga muidu nagu vinksvonks. (kuniks esimese proovisõiduga kõik halb jälle meelde tuleb)



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 02. Jun 2016 00:33

Kodarad said pingutatud ja pooled vahetatud teletorni motopoes. Kahe päevaga oli jonksus.

Tähik vahetamist ei vajanud. Seevastu tagumised piduriklotsid tuleb uued panna. Neid hetkel Tallinnas saada ei ole. Tuleb Narvast tellida. Vaatan et iga aastaga jääb vidinaid nendele Rigadele aina vähemaks. Nüüd vaatan, et kui ennem inimesed müüsid Mopeedi mootoreid, siis nüüd on ostukuulutusi juba rohkem.
Minu 1981 väljalaske aasta numbriga aparaat on sellest aastast ametlikult uunikum. 35 aastat juba turjal.

Paagi leke uuesti parandatud tinutusega ja tugevdatud klaasplastiga.
Image

kolb ja silinder tunduvad päris head peale 2000km.
Image

Kas aga keegi on kokkupuutunud sellise fenomeniga? Poolenisti on täiesti kuiv ja puhas ning teine pool tahmanud. Vahel on selline huvitav joon nagu keegi oleks kraapinud? On kellegil ideid, mis see tähendab?
Image

Kuna üks siduriketas oli täielikult hävinud ja oli ka metallhambaid maha tulnud, siis see oli moodustanud mootori põhja sellise omapärase magnetile reageeriva mudakihi. Siit moraal, peale suuremat viga mootoris tuleb mootor alati lahti võtta ja puhastada. Õlivahetusest ei piisa.
Image



Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 656
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 02. Jun 2016 18:38

eks see jälg silindripeal näita läbipuhumise toimimist , analoogilised puhtad pinnad peaksid ka kolvipeal olema .
käigukastis võiks olla kusagil nurgataguses üks magnet kinnitatud , mis treilaastud õliseest endakülge nopib . eriti aktuaalne sellise pudeda siduriga agregaadi puhul . mootsal tehnikal väljalaske punn magnetiga varustet .



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 14. Jun 2016 22:23

Vahepeal on palju aega ära raisatud Riga-22 peale.

Igatahes, tagarattal on uued kodarad.
Uued piduriklotsid. Pidurid hakkasid tööle! :D

esimese käigu hambad said uue lihvi ja ei jookse enam üle.

Mootori lahtivõtmisel mulle tundus, et terve eelmise perioodi ei olnud mootor õhutihe. See seletaks ka palju kõiksugu hädasid mille käes mootor vaevles. Käivituimise probleemid ja ülekuumenemise probleemid. Sai kusagilt õhku vahele. Aga millest ma aru sain et õhutihedus polnud see, on see et osad kambrid mootoriplokis kus ei tohiks õli üldse olla, olid märjad, õlised.

V-50 mootor on ikka võluvalt ettearvamatu.
Teda on raske õli ja õhutihedaks saada. Pea alati jääb mingi kiuks sisse. Sestap kasutan silikooni kõigele lisaks ning kokkupanek peab toimuma äärmiselt rahulikus õhkkonnas. Kiirustamine maksab kohe kätte. Küllap eelmine kord mootori kokkupanekul sai kiirustatud ja tahkumata silikoon andis kusagil järele. A võibolla oli see simmerling. Igatahes vahetasin ka ühe simmerlingi välja.

Nüüd aga kui olin mootori kokku saanud koos uute tihenditega, läks aparaat käima kohe esimese raksuga, nagu kulda!
Ainult et tossab nagu kurat. Tegin tänaval paar tiiru ning õhtune tuulevaikne tänav muutus hoobilt hägusaks ja siniseks. Jõudu on nagu piisavalt, ei lörise ja pöörded lähevad ilust kõrgeks. Ainult tossab nagu kurat. :D
Võibolla on kolvi all õli, mis seda teeb. Kallasin sinna seda pisut sisse, et midagi kusagil kriipima ei hakkaks ja simmerlingid kohe pidama hakkaks ja kuivalt hõõrumisel kahju ei saaks.

Image



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 15. Jun 2016 11:49

Nii, esimesed 20km ära sõidetud.

See sinise suitsu teema tulenes ilmselt sellest, et kolvialust korralikult õlitasin. See kadus peale 5. km läbimist.

Kuid nüüd jälle uus häda. Mis on muidugi iseenesest mõistetav sellise aparaadi puhul (-hädad nimelt), et kui kiiremini sõita, max. kiirusel ja pöördel, siis ühel hetkel muutub mootori hääl ning mõne sekundi jooksul jõud kaob ja hakkab vahele jätma. Tunne nagu tahaks üldse seisma jääda. Kuid mõne aja pärast madalama pöördega sõites kõik jälle taastub. Võibolla miski pasatükk ummistas düüsi, mine võta kinni. Puhastasin küll kogu kütusetorustiku ja kurbussi ning vahetasin filtri. Aga võibolla on ka süütes viga. Kusagil lööb üle. Või hakkab küünal hävinema. Kuigi süütevea puhul just ilmnevad hädad madalama pöörde juures.
Sellised ebapüsivamad vead on äärmiselt vastikud. Häda on küljes, aga kuidas sa sindrit otsid kui teda parajasti pole?



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 24. Jun 2016 19:38

Juhhuu!

Seljataga 266 muretut kilomeetrit. Ära "raisatud" u. 7l bensiini. Kulu nii 2,6 ja 2,7l per 100km.
Rohkem pole mingeid vigasid ilmnenud. Ise kadusid kõik ära. ilmselt vajas mootor ka peale uuesti kokkupanekut väikest sissetöötamise perioodi, et kõik omale kohale loksuks...
Isegi pöörded lähevad kõrgemale kui kohe peale kokkupanekut.



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 11. Aug 2016 17:15

1000km muretult sõidetud. ainult sumpa kukkus korra ära. :D
Peab märkima, et mootor töötab väga hästi. Ja kuidagi aina paremini. Justnagu sissetöötamise protsess polekski veel läbi. Kuigi jah, esimene 500-1000km oli kõige märgatavama muutusega.



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 29. Aug 2016 11:38

Paak on jälle hakanud vanast kohast lekkima. Praktikas on nüüd tõestatud, et sellises kohas kus esinevad painded ja pinged tinutamisest ja klaasplastitamisest ei piisa. Tuleb ikkagi keevitus ettevõtta.
Leke on õnneks väga väike. Nii et kui pikem sõit ette võtta, võib paagi täis valada. Leke on nii aeglane, et isegi mingit bensuhaisu eriti ei tunne. Kuid paagi kõht on õline ja mootori peale tilkuv õli määrib selle libedaks ja see omakorda tõmbab tolmu ja muud mustust ligi.



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 28. Sep 2016 00:17

Ette on kerinud 6235km umbes. Praegu ei saa vaadata. Kuid täna juhtus midagi veidrat. Hommik algas nagu normaalselt. Kuid lõunase sõidu ajal hakkas mootor äkitselt kuumenema ja jõudu kaotama. Tuntavalt. Vedas ikka kuidagi ära. Panin uue bensu koos rohkema õliga, kuid see ei aidanud põrmugi. Kuna ei avastanud ühtki silmaga nähtavat viga ja pidin veel 40km sõidu tegema, siis läksin teele. Kuid jõuetus aina süvenes ning mootor kippus tühikäigul väljasurema. Üks hetk kostis kolinat ja tundus nagu oleks lärin tugevamaks läinud. Arvasin, et sumpa jälle ära kukkunud, kuid kõik oli kõvasti kinni ja maast ei leidnud ühtegi ära kukkunud vidinat. Sidur töötas, käigud samuti. Õli oli piisavalt, midagi ei lekkinud sõitsin edasi. Kolises natuke ja siis kadus ära. Ringi lõpuks oli asi juba nii halb, et esimese käiguga oli raskusi piisava kiiruse andmiseks, et teine käik jõuaks vedada. Pidi libistama. Iga väiksemgi tõus kiskus esimese käigu sisse. Nii et miski on mäda. Isekeskis sedasi löristades hakkasin kahtlustama ühe kolvirõnga hävingut. See tähendab siis rikutud silindrit ja kolbi minimaalselt. Lähen tõstan nüüd mootori maha ja asun asja uurima.



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 28. Sep 2016 02:04

Ei läinud poolt öödki. Mootor maas. Silinder maas. Ongi kolvirõngas poolik. Silinder tundub et on on kriimudeta. Kuid kolb ei kõlba enam kasutada. Ehk loodetavasti pääseb kolvi vahetusega.
Image
Image
Image
Image



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 30. Sep 2016 01:33

Uus kolb uute rõngastega tagasi pandud. Mootorit pole praegu aega külge kruvida.
Aga siin kohal tahaksin oma õppetundidest tulnud tarkust jagada.

Lugesin kusagil foorumist väljendit "lappasin mootori kiirelt jälle kokku" ning mulle kangastus kohe silme ette kuidas õhinas tuhinas kiiresti mootorit kokku kruvitakse. Ja ilma et detailidele tähelepanu pöörataks. Ning tulemuseks on paraku see et mootor töötab halvasti, käitub veidralt, saab kiirelt otsa. võib juhtda, et mootor tuleb jälle lahti-kokku võtta-panna.

Alustuseks tuleks mootor juba enne maha võtmist pesta puhtaks nii hästi kui saab. Siis ei kuku liivateri ega muud saasta sinna kuhu pole tarvis. Liivatera laagris pole aga midagi positiivset. Neid liivateri on pärast väga keeruline välja saada. Lihtsam on mootor enne puhtaks pesta.
Kui maha võetud mootor on täiesti liivavavaba, õlivaba ja muidu puhas, tuleks tema alla laotada puhast paberit ja valmis panna puhta paberiga kaetud pinnad ning puhastusvahendid ja vannid.
Alles siis võib lahtikruvimine alata. Mustad kruvid saab kohe puhtaks loputada ja panna puhtale pinnale õiges järjestuses. Kui mootoriga veel väga tuttav pole, siis tasub enne igat liigutust pilt teha, et pärast kui küsimusi tekib, saab vaadata kuidas asjad tegelikult käisid.
Edasi läheb kõik metoodiliselt. Ja ikka puhastades ja puhastades, kogudes jupid gruppidesse.
Olete näinud kuidas lennukeid remonditakse? Seal pole maas õli tilkagi ning mehed võiksid seal mutreid keerata ka valgetes särkides, kartmata et midagi ära määriks. Nojah, nii hulluks ei tasu ehk asja ajada, aga mõte jääb samaks.

Nüüd kui vajalikud toimetused on ära tehtud ja läheb mootori kokkupanekuks, tuleb teha seda rahulikult ja läbimõeldes, et ei peaks mingi ununenud vidina pärast mootorit lammutama hakkama. Arvestama peab ka sellega, et mootor töötab hästi ja laitmatult ainult siis, kui kusagile ei jää ühtegi pragu sisse, kust õhk ja õli läbi pääseksid. Igasugused sellised praod põhjustavad mootori väga veidrat käitumist ning mõttetut vea otsimist. Tüüpiliselt krutitakse süüdet ja karpat, ning vahetatakse süütepoole, küünlaid jms. kuid erilise tulemuseta. Ajaraisk ühesõnaga. Pane parem mootor kohe õhutihedalt kokku. Mina kasutan kuumakindlat silikooni oma mootorites, tihendile veel lisaks ja töötab suurepäraselt. Kui tihedalt kinni seisvad pinnad on kõverad, kriimulised või mustad, tuleb see jama enne kõrvaldada. Pind peab enne kinnipanekut olema sile, puhas ja ühtlane. Kiiret pole kuskile, sest korralikult kokku pandud mootor hoiab aega kõvasti kokku.
Kui silikooni panna, siis lase silikoonil enne mootori käivitamist kuivada. muidu võib mõne pisike ja vastik ebatihedus kogu vaeva ära rikkuda.
Jupid, mis sa uuesti külge paned, peavad olema puhtad ning hõõrduvad pinnad nagu laagrid, silindrid, simmerlingid tee õliseks, et esimesel käivitusel liigset kulumist ei tekiks ning õhutihedus oleks kohe piisavalt hea koheseks käivitumiseks.
Õhutihe mootor peaks käivituma kohe Peale esimest kuuma, pinguta silindripea mutrid uuesti üle ja kruti teisi kruve koomale. Alles peale seda võib lugeda mootori lõplikult kokkupanduks.
Sellisel viisil kokkupanek garanteerib sulle tuhandeid kilomeetreid rikkumata sõidumõnu.



User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1774
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 30. Sep 2016 10:26

Kui nüüd sinu mootori pilte vaadata...


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 656
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 30. Sep 2016 18:17

see teooria tore kõik ja puha , ning nägin juba mobo lahingusse sööstmas täna , kuid ...
kas see , et rõngas suurendamata väljalaskesse jookseb tundub tavapärase nähtusena?



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 01. Oct 2016 23:19

See teooria on tore jah. Ja tülikas rakendada. Kuid kui omad vitsad peksavad ja siis lõpuks mõistad kus viga sai tehtud, tuleb laiskuse huvides algselt rohkem vaeva näha.

"kas see , et rõngas suurendamata väljalaskesse jookseb tundub tavapärase nähtusena?"

Ma ei saa päris hästi aru mida sa mõtled "suurendamise" all. Kuid mind hämmastas tõepoolest viis, kuidas see rõngas väljalaskesse kadus ilma et silindrit oleks kahjustanud. Uurisin seda asja lähemalt ning tundub et esimene pragu rõngasse tekkis kusagil väljalaske ava lähedal. Rõnga tükk pääses loksuma ning peatsel lagunes see tükk omakorda pisemateks tükkideks, mille tõukas väljalaskesse ülevalt tulnud surve nii et tükk oli juba väljas kui endine rõnga asukoht kolvil üle silindri ääre liikus... Surve aga nihutas rõngast tagant seinast väljalaske ava poole ning sealt jälle pudenesid pisikesed tükid. Nii et lõpuks jäigi alles vaid see kõige tagumine tükk mis silindri avamisel oli just väljalaske ava juurde nihkunud.
Ehk et siis vedas. Oleks võinud halvemini minna. koos silndri ja väntvõlli vahetusega nagu eelmine kord kui silinder lõhki läks.

Kuid mootor on tihedam ja parem kui enne. Eks vajab pisut sissesõitmist need uued rõngad. Kuid mootor töötab teistmoodi. Ilma et ma oleksin karbussi seadet ja süüdet muutnud, on näiteks tühikäigu pöörded läinud liiga kõrgeks, nii et ilmselt pean maha reguleerima.



Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 656
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 02. Oct 2016 20:19

no palju faktoreid ju pole , mis rõnga lõhuksid . lihtsaim põhjus ongi tavaliselt viilimisel liiga ahneks minek . lukud peaks ju loogiliselt olema kahelpool taga , ehk tagapool sisselaske kanaleid. kuna kolb peaks kõigeelduste kohaselt evima stoppertihvte , siis ei ole vist tõenäoline rõnga otsa kanalisse satumine .



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 03. Oct 2016 09:57

Rõngaid viilinud ei ole. Panin sisse 1.50mm rõngad nagu ette nähtud. Nende rõngastega olen sõitnud umb. 3500km. Ning nad ei olnud väga märkimisväärselt kulunud. 1.50mm oli alles umbes 1.45-1.40mm
Olen näinud märksa kulunumaid rõngaid.
Kuid lühidalt mul ikkagi vedas, et see rõngas purunes sellisel viisil, mis jättis silindri puutumata. Võibolla oli kuhugi sadestunud mingi süsiniku tomp, mis võis tekitada murdekoha, või oli rõngas ebakvaliteetne, kes seda enam teab.
Võibolla peakski rõngaid vahetama tihedamini. Kes seda teab. Eks see sõltub kasutusviisist. Minu sõidustiil on pigem suunatud kestvusele. Mis omakorda tuleneb laiskusest. Ei viitsi seda mootorit putitada liiga tihti. Kui on vaja ägedat kiirendust, siis tuleb sõita elektriga :)

PS. Käisin just Tagadil ja hankisin paar tagavara jubinat oma mootoritele. Eks neid tuleb pisut taastada, enne kui kasutada saab, aga tundub et paremaid pole enam võtta ka. Eriti raske on leida leektorusid, sumpasid ning spidomeetri tiguülekandeid.



Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 656
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 03. Oct 2016 19:02

ega rõngaid mõelnudki , viilimise all mõtlesin ikka akende viilimist , st suurendamist kõrgusesse - laiusesse , et kui väljalaske aken laiemaks teha ülemäära agresiivselt . kahekäigusel ju ühestükis väljalaske ava , sesmõttes D-mootorit on märksa lõbusam hingamist parandada .



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 06. Oct 2016 21:51

Nonii... 6410 on ette kerinud vahepeal. Seekord kukkus käigutross küljest ära. Tihedas liikluses üpris ebameeldiv olukord. Garaazhini tuli kohati käe kõrval lükata, või siis valgusfoori tagant kohe käima joosta. Võis päris lõbupakkuv vaatepilt olla.
Õnneks oli mul asendus ettenägelikult kohe võtta ja asjad vinks vonks.
Nende läbitud kilomeetrite kohta võiks keskmiseks rusikareegliks võtta, et iga 1000km järel miskit juhtub.



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 02. Nov 2016 12:16

Nonii, selleks korraks on vist hooaeg otsas. Vahepeal läks sadula plekist alus katki. Lisaks veel läks käigutross 2x katki ning kuna ka spidomeetri tross , peale 6500 kilomeetri ette kerimist katkes, siis jäi registreerimata nii umbes 200km enne kui uue trossi sain. Hetkel on näiduks ette kerinud nii umbes 6790km.
Nädalavahetusel sai veel ettevõetud pikem sõiduring. Ühe päevaga sai 210km ära sõidetud. Millest 150km kulges vihmas ja millest omakorda 30km kulges mööda poriseid ja liivaseid metsateid. Selle tulemusena kadus viimnegi õli keti seest ning pori kulutas ketti nii hoolega, et see nii pikaks venis, et hakkas maha hüppama. Ning kui lõpuks määrdena toiminud vesi ära auras, hakkas koledat häält tegema. Selle vastu aitas muidugi keti pingutus ja pisut õli.
Huvitaval kombel, seekord ei jäänudki teele.
Üks huvitav nähtus, umbes 500km tagasi oli probleemiks libisev sidur. Kui õli vähegi soojaks läks, ei saanud enam gaasi anda ilma siduri libisemata. Arvasin, et küllap üks siduri ketas on hambad kaotanud ja ainult 2 ketast veel töötab. Kuid see häda kadus ise ära. Kuidagi sujuvalt. Seda ei saa ka külmaga seostada, sest ka vahepeal oli üpris külm - ainult +4 ja sidur libises. Ja nüüd kui oli +9, siis sidur enam ei libisenud. Õli nagu võiks alles ka olla. Aga eks siis ole näha kui talvises hoolduses saab korraks sisse piiluda. Kuid seekord ei peagi mootorit hoolduseks täiesti lahti võtma. Vat kus ikka veab.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 642
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 02. Nov 2016 12:34

Päris hea lugeda... Ma oma R7 jätsin suve keskel juba seisma - jonnis teine ning 125m3 vajavad hetkel rohkem tähelapnu.
Tundub, et R22 hooldustoimingud võib vanematele 125-stele üle kanda ning kui vaadata allesjäänud juppe siis selline kulumise aste on äratuntav (nendelgi spidomeetril 9-13 tuhande ringis näidud ees)
Keti jamad on selgelt näha (Raami ja jahutusribide vahedes paks muda/liiva kiht, kett söönud karteri osi, ketihammakad ebaloomulikult kulunud jne... ehk teeolud on olnud liivased - ilmad nagu tänapäeval.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1774
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 24. Nov 2016 23:15

Täna kell 17.25 nägin sind sõitmas Ülemiste viadukti juures.
Tuled näitasid päris heledalt. Uskumatu fanatism on sul selle mopeediga :D


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 30. Nov 2016 00:25

Liigun jah seal kandis. Praegusel ajal sõitmiseks on riietus kõige tähtsam. Ning juhtumisi mul on selline tuule, vihma ja külmakindel asi olemas. Põhiliselt küll külmal ajal merel käimiseks, kuid mopeediga on sama külm ja tuuline ja märg. Sellises ülikonnas on äärmiselt mugav. Ei puhu kusagilt sisse ega läbi.
Nõuka ajal ma mäletan, et jalad külmusid nii ära, et püsti seismisega tekkis raskuseid :D
Aga eks ta jah selline praktiline nuhtlus mul ole. Igapäevane tarbeese. Kui ta muidugi katki ei ole parajasti. Samas jälle väga nostalgiline ning äratab ka paljudes teistes arusaamatult positiivseid emotsioone.

Tuled on mul täiesti standardsed. Ees on 15w/15W ja taga on veel ehtsad nõukaaegsed pirnid.

Vahepeal on aga spidomeeter jällegi tuksi läinud ja ma enam ei viitsi jamada põhjustega. Jääb kevadeks. Üks päev aga oli hoopis huvitav nähtus. Keset sõitu suri mootor välja ning enam ei käivitunud. Lõpuks selgus põhjus, ilmselt ei sulgenud nõel bensu voolu karbussi mingil põhjusel ning konstantselt uputas. Kuid see kadus huvitaval kombel iseenesest. Algseks lahenduseks, et üldse kuhugi edasi sõita, oli see, et keerasin kraani kinni. Tasakesi madala pöördega meelitasin mootori käima ning aegajalt sõidu ajal korraks keerasin kraani lahti et karbussi täita.
Praeguseks peaks olema ette kerinud 7000 vähemalt.

Väike meenutus südasuve rohtunud teedelt
Image
Last edited by 1981Riga22 on 02. Dec 2016 11:43, edited 1 time in total.



Kollanok
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 24. Oct 2016 12:33

Unread post by Kollanok » 01. Dec 2016 21:31

Ega juhtumisi kellelgi pole seda v-50 asjandust mille külge see käiguvahetuse tross kinnitub? See jääb selle käiguvaheti ja käiguvahetuse trossi vahele. Pakkuda võib ka Poolikut mootorit kus see küljes on.



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 02. Dec 2016 11:49

Jah, ma tean küll mida sa mõtled. See on selline kolmnurkne vidin, millest käib polt läbi ja mis surub seda käiguvahetuse pulka... Selliseid vist poest naljalt ei leia. Võid proovida otse küsida selle Narva Jawa varuosade tegelaselt. Tal ei ole kõiki vidinaid weebis üleval ning ta võib selle järgmise kauba tellimisega kätte saada, kui neid veel kusagil venemaal tehakse. Võid küsida ka Tallinna Teletorni motopoest. Sealt võib aegajalt uskumatuid asju liikuda, või siis vähemalt infot saada kellel võiks olla. No ja muidugi tasub kammida läbi kõik osta.ee ja kuldsed börsid mõne mootori risu leidmiseks. Eks neid vidinaid jääb iga aastaga vähemaks. Tondi motopood on üpris tühjaks jäänud nende Rigade juppidest viimase viie aastaga.



Kollanok
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 24. Oct 2016 12:33

Unread post by Kollanok » 02. Dec 2016 20:07

Kas interneti kaudu ei saa kuidagi tellida sealt Tondi- või Kloostrimetsa motopoest? Ma ise elan Tallinnast kaugel.



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 05. Dec 2016 02:04

kloostrimetsa poest tasub ehk uurida, ma ei tea mis nende e-mail on, kuid nagu vanakooli meestele kombeks saab peremehe kätte telefoni teel. Küsi, mis vaja ja ta enamvähem peast ütleb kas on või ei ole ja kuidas kätte saab. Tlf. on 58547061



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 10. Nov 2017 13:35

Nonii, see hooaeg on kuidagi märkamatult läbi saanud. Õieti sai ta otsa juba juulis, kui ta hakkas ketti maha viskama, kui kiirus läks üle 20km/h. Jäi lihtsalt seisma. Sõidetud sai vast 2,5 kuud või nii.
Aga siin võib üles loetleda tekkinud vead:
1. Spidomeeter roostetas kinni ja ilmselt lõhkus see roostetamine veel midagi ära. Põhjus selles, et klaasi tekkis pragu ja vihmaga hakkas sealt kaudu sisse sadama. Igal juhul on vaja uut spidokat ja võibolla veel mõnda vidinat ja võibolla ka uut trossi.
2. Ilmsesti tuleb ära vahetada tagumine hammasratas ja esitähik koos ketiga. Need olid väga kulunud ja keti mahaviskamine tuli vist tähiku murdumisest, lahti pole võtnud.
3. Jälle on hakanud 1. käiku tihedamini välja viskama. Kui mootori maha võtmiseks läheb, mida ma üldse ei viitsi ette võtta, siis saab seda asja parandada.
4. Viimati oli siduri üpris loksuv. Võimalik, et tuleks midagi ette võtta.
5. Sumpa kinnitusega peaks ka midagi ette võtma. Aegajalt viskab sumpa teele :D

Novot, aga muidu on paugupill. Peale 3 kuulist seismist läks paugust käima.

No ja tegelikult on veel originaal mootor ka olemas. Olen talle vaikselt juppe kogunud ja nüüd peaks saama selle Sh-62 kokku panna... Millalgi, kunagi.
Ja siis on üks tagavara V-50, mida olen kogu aeg üritanud käima saada, kuid pidevalt tuleb sealt kiirkorras midagi maha kruvida, et olemasoleva mootor kiiresti ära parandada. Nii ongi sealt vahepeal sidureid, silindreid ja käigujuppe "laenatud".

Äärmisel ebatöökindel, aga see eest juba eksootiline. 32aastat vana ja annaks uunikumi mõõdu välja.



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 03. Apr 2019 02:26

Ootamatult leian, et 2018 hooaeg jäi sootuks vahele. Ikka ootamatusi juhtub, ütleks selle peale.
Vaatan oma kolikambrist, et mul tähikut ketti ja tagunist hammasratast polegi. Ainult mingi suvalise poolkulunud tähiku leidsin.

Ükspäev vaatasin mingit videot youtubest, kus üks Ukraina mehhaanik, seletas üksipulgi lahti kui ebaõnnestunud mootor on V-50 ja Riga22 üldisemalt. Eriti hull on Š62, millest tuleks ringiga mööda käia. Aga mu Riga22 originaalmootor ongi Š62! Seda julgeb vist ainult tähtpäevadeks ja müügiks peale panna. Nojah, eks ma olen seda viletsust muidugi omal nahal ka kogenud. Pidevad üllatused. 100km ringi naljalt tegema ei lähe. Sidur, käigud, trossid, kolvirõngad... Koguaeg. See on ju kõik täpselt kirjas mis toimunud on.
Selle peale tuli tahtmine see jama üldse kaelast ära saada. Võibola olekski pidanud kohe prügimäele viskama, mitte putitama hakkama :D

Nojah, aga kus ma uue keti ja hammasrattad saan? Kiire ringkäik netipoodides ei andnud tulemust.



User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1774
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 03. Apr 2019 10:12

Teletorni motopoest, ketti saab sealt meetriga ja väikese ketihammasratta ka kindlasti.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Post Reply