Koguja - Riga 11, 1977.a.

Kasutajate võrrid, mopeedid ja motorollerid. Tutvusta oma masinat!
Koguja
Tavakasutaja
Posts: 40
Joined: 31. Aug 2007 00:00
Location: Anija
Contact:

Koguja - Riga 11, 1977.a.

Unread post by Koguja »

Tere,
Tutvustaks siis kõigile oma igapäevast liikurit Riga 11, aastat täpselt ei tea rooste on oma töö teinud, 197*.a.. Sain ta naabritädikese käest täitsa tasuta. Ajaloost tean nii palju, et selle Riga ostis Naabri mees täitsa tutikana ja käis aint kalale sellega. Tema poolt on välja vahetatud bensupaak ja mootor. Hetkel siis D8E mootor peal. Porilauad ja bensupaak on ülevõõbatud mustaks. Raam originaal värvi all ja see must värv koorub suht, alt tuleb juba originaal siukest kuldset värvi välja. Juurde on ta lisanud ka välise süütepooli, et kui sisemine jama hakkab mingil põhjusel siis teoorias kui panna välisest süütepoolist piip peale siis töötab, praktikas sai seda katsetatud vanade kontaktidega ja täitsa töötab süsteem. Naabritädike ütles veel, et korra oli jäänud mees teele kuna kontaktid kulusid kiiresti läbi. Ise arvan, et põhjuseks oli kuiv vilt, ise olen kogu aeg kasutanud õli.Seisma jäi ta selle pärast, et naabrimees läks teise ilma. :( Praeguseks on olnud Riga minu käes nii nädal aega vist juba. Alguses vahetasin kontaktid ära ja panin peale saeküünla. Teisel päeval lihtsalt puhastasin masinat tolmust ja mustusest, seda tuleb muidugi põhjalikumalt teha. Kurta nagu pole midagi siiamaani olen ainult sõitnud, parandamis lõbusid selle Riga´ga polegi olnud peale esimese päeva mil sa ta korralikult käima pandud.
Plaanis on otsida õige bensupaak ja ühendada tuled korralikult. Siin kohal küsin, et kas ketikaitse ja küljepeeglid olid ka Riga 11 olemas.

19.06.09 - Sai täna sõitmas käidud ja ainus jama mis esines oli see, et istme all ääres jooksis must riide moodi riba ja pool seda riba on kuhugi maad avastama läinud :lol:

16.11.09 - Kuna talv käes ja mõtlesin, et mida see masin mul ikka niisama seisab garaazi nurgas ja nn kulub seal niisama. Sai võetud siis võrrike tõsisemalt ette. Kakkusin siis mootori laijali, vahetusse lähevad kindlasti kolb (kuna hetke oma 3 rõngaga ja nii võrd kulunud, et kasu tast enam kaua pole), sõrme puks, sidur (liialt kulunud ja enam vähem läbi omadega). Puhastamisele mootoripooled, silinder (väljalaske aknad suht kinni tahmanud), karburaator ja süütesüsteem. Kuna töid nii õhtu hakkasin tegema, siis ei hakanud täna garaazi soojaks kütma, et homme hommiku lähen ja teen juba kõik tööd ära. Enda õnneks olen ikkagi ka kunagisest ajast jätnud juppe alles, siis pole probleemi ühe päevaga selline korrastamine ära teha. Värvima ma arvan, et masinat veel ei hakka, kuna praegu värv on veel korralik peal st ei roosteta ja kubruta kuskilt väga nähtavalt, siis teen ainult värvi parandused. Ajhaa summuti proovin ka kuidagi tahmast puhtaks saada, leegitoru puhas veel ja muidugi kui kokku läheb, siis tihendab ilusti kõik ära.

30.05.2010 - Polegi rääkinud, mis vahepeal toimunud võrriga. Sai siis pm uus mootor kokku pandud. Tehtud tööd mootoris: Karteris sisselase suuremaks tehtud (13mm vist oli nagu), väntvõllil ka sisselase ava suuremaks, väntvõll tasakaalustatud, uus kolb (2 rõngaga), uued rõngad, sisse jäi vana sõrm, uued laagrid.
Vahepeal sai siit samast foorumi kuulutuste hulgas soritud ja ostetud ka vasak poolne küljepeegel. See ka ilusti küljes. Tegin ka esitule ja suretuse korda, tagatuli ei taha millegi pärast põlema hakata, juhe sai veetud läbi drosseli ühe juhtme otsa, mis on ühendatud esitule külge.
Ka leitsin lõpuks omale paagi, sai siis käidud emexit viimas ja nähtud ühte Riga 11 raami vanaraua hunnikus ja silma jäi kohe järgmisena paak, mille ma sealt kiiresti maha kruvisin ja koju tõin. Natuke kannatada on ta saanud, aga täiesti kasutus kõlblik, mingi hetk panen selle ka külge.
Hetkel olen läbinud võrriga kuskil nii 30-40km täiesti muretult, ei ole ta ülekuumenenud, ega midagi. Nüüd siis otsin viimast detaili milleks on ketikaitse, kellel on pakkuda, võtke aga ühendust või siis võite pakkuda 1:1le joonist. Oleks väga tänulik : )
Muidu olen saanud ka selle aja jooksul omale väga korraliku karpatõ raami ja olen hakanud veel ehitama standard klassi võrri omale. Aga neist enne juttu ei tee kui valmis midagi : ) Mingeid pilte näeb neist Nagis.

Pildid:

Image
Image
Image

06.05.2012 - 2 aastat möödas. Polegi midagi erilist jõudnud masinaga teha, vahepeal ainult külge kruvinud puudu oleva paagi ja lisaks esitule gondli, nr märgi mis tuli ühe R11 raamiga (ei tea kas oli sellele masinale kuuluv või ei old).
Vahepeal seisis masin kuna arvasin, et sidur kinni ja ajaliselt pold aega ega viitsimust korrastada teda, siis täna sai üle vaadatud asi. Tuli välja, et esimese hammasratta poolkuu oli pooleks, kuna soon millesse ta käis oli päris suureks kulunud. Sai pandud siis uued laagrid, poolkuu ja see siduri pulk uus sisse. Enda imestuseks läks masin tagarattast tõmmates ilusti koheselt käima 8 )
Edasi peaks mõtlema aparaadi arvele võtmise peale, ühtlasi plaanis ka Zid Pilot ametlikult teedele tuua lähima aja jooksul. Kui kellegil pakkuda R11 ja Pilotile ketikaitsmeid (Pilotile veel esitule maski), siis võib mulle sõnumi saata :wink:

Image
Image

18.05.2012 - Sai siis käidud arkis ära ja tänasest masinal ilusti paberid ja nr märk olemas 8 ) Veel sai lisatud käsipump oma kohale, küll mitte originaal, aga vähemalt on ta olemas :P

Image

25.05.2012 - Alustasin siis kolmapäeval masina jupitamist ja värvi maha rookimist. Sai sõbraga räägitud ja kuna tuleb üks R13 ka veel tegemisse, siis teeb mõlemad masinad hooajaks kalal käimiseks :wink:
Hetkel asjad nii kaugel, et jäänud veel pisemad kohad raamilt ja paagilt maha koorida, siis saab kohe ka krundi selga masin. Esimest korda üritan rattad ka sirgeks saada, hetkel olen pidanud sirgeks tegema raami piduri trossi kinnituse ja harkjala stop kohad. Natuke kasutan ka raamil keevitust, näiteks lisa paagi esimese osa kinnituse jaoks tehtud augud. Üldiselt üritan originaali lähedasemaks ajada teda, nii et lisa paak, esitule mask ja muu selline pläma läheb nn laoruumi oma aega ootama.

Mulle võib pakkuda järgnevaid asju:
1) originaal summutit
2) ketikaitset
3) õiget paagi korki
4) D6 mootori jäänukit
5) valget lülitit

26.05.2012 - Tänane päris tegus olnud, muude asjade kõrvalt sai lõpuks sõbraga viimased detailid puhtaks aetud ja ehitatud värvimiseks pisike seisukoht. Kõik asjad ilusti krundi alla ja jõudis ka kenasti värvi selga ajada juppidele. Peaaegu pool päeva tööd, aga lõpp tulemus tuleb ilus. Värvitud sai püstoliga, sai ikka võetud otsus, et kui teha, siis korralikult.
Mõned väiksemad detailid nagu hammasrattad ja amordi pulgad sai lapiga üle käidud, mõnus paks jama oli ikka neil peal.
Ketid sai keevas õlis ära leotatud A.Palu raamatus oleva õpetuse järgi.
Nüüd ootab uut päeva, et vaikselt kokku hakata panema Lego :lol:

Image
Image
Image
Image

27.05.2012 - Veel üks hea päev võrrikese kallal, hommiku vara üles ja detailide välja tassimine võis alata. Hetkel iga polt, mutter, seib masinal sai käsitsi puhastatud ja siis ülima ettevaatlikusega detaile omavahel kokku sobitama hakatud, pea 5h läks sellisesse olekusse ta lappamine :lol: Esituli tuleb korra maha veel, kuna see ka plaanis ülevärvida ikkagi, hetkel ei hakanud tegema, kuna juhtmed ka vedamatta. Küttevoolik ja filter pole pildil see sai kõige lõpus omale kohale asetatud.
Nüüd tuleb poodi lipata mingi päev ja tuua ratastele uued laagrid, hammakad. Uued rehvid tuleb tellida järgmise nädala jooksul ära ja saab ta lõpuks täiesti kokku panna 8 )

Image
Image
Image

30.06.2012 - Masin teget ammu valmis, aga pole aega old pildistada teda :wink: Nüüd siis mingi hetk läheb mootor vahetusse, saab õige D6 vahele ja tema mootor rändab R13 peale. Veel sai jalgratta kiiruse mõõdik peale, kuna tean et masin jookseb rohkem välja kui passis lubatud, siis hea umbes teada oma sõidukiirust.
Ainus asi mida oleks veel vaja on ketikaitse. Siis loeks masina valminuks 8 )

Image
Image
Last edited by Koguja on 02. Jul 2012 17:38, edited 16 times in total.
MopiTauri
Tavakasutaja
Posts: 94
Joined: 27. Dec 2008 01:00
Location: Tallinn/Nõmme
Contact:

Unread post by MopiTauri »

Mis teha plaanid?
Koguja
Tavakasutaja
Posts: 40
Joined: 31. Aug 2007 00:00
Location: Anija
Contact:

Unread post by Koguja »

Võimalikult nii palju kui saab ka originaali taastada. Pakkuda võib mulle bensupaaki ja seda pumpa, ei pea olema töökorras pump, võib ka roostes olla.
Ja küsiks siis uuesti, kas Riga 11 uuena olid ka küljepeeglid ja ketikaitse peal.
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Unread post by Kevin68 »

Riga-11'nel käis ketikaitse ka, kuid see erines nii Riga-13'ne kui ka Riga-5 ja Riga-7 omast. Peegleid pole Riga-11'nele tehasest ette nähtud.

Parimat,
Kevin.
Koguja
Tavakasutaja
Posts: 40
Joined: 31. Aug 2007 00:00
Location: Anija
Contact:

Unread post by Koguja »

Suured tänud sulle Kevin. :wink:

Paluks mitte saata ES pakkumisi, EI müü seda Riga´t!!

ESis ootan ainult pakkumisi ketikaitsme, pumba ja paagi kohta : )
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

Mul riga-11 paak olemas ,kuid ma elvast :roll:
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Unread post by Kevin68 »

Riga-11'ne paak ei kaalu kes teab mis palju, postikulu tuleb ma usun et umbes 25-35 krooni vahele.

Kevin.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Mille paak sellel hetkel peal on? Riga 12?
User avatar
b6
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 08. Jan 2005 01:00
Location: Türi
Contact:

Unread post by b6 »

Paak peaks olema karpatõ(õigekiri ei pruugi õige olla) oma.
Sai kunagi samasugune paak Riga 11 peale pandud: http://fotoalbum.ee/photos/Radiotec/2254175
Riga4>Riga11(costum)>Riga4(mesilane)>Voshod2M>Riga13>Tandemvõrr>Delta>Projektvõrr>Riga11>Mini>Mondeo>Jetta>Golf>Jetta>Golf
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Unread post by Kevin68 »

Kaasfoormlase Koguja Riga-11'ne peal ei ole kohe kindlasti Karpatõ bensiinipaaki. Paak ju ühtlaselt lai ning kõrge, kuid Karpatõ paak läheb tagantpoolt kõrgemaks.

Kevin.
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Kütusepaagi näol on tegemist krossi-Riga paagiga.
Koguja
Tavakasutaja
Posts: 40
Joined: 31. Aug 2007 00:00
Location: Anija
Contact:

Unread post by Koguja »

Terekest kõigile :D pole ammu siia trehvanud, hautz kui sul msn võta ühendust minuga (jan.jakobson@hotmail.com).
PS ülejäänud pakkumised vaatan ka üle.
indrek06
Posts: 5
Joined: 28. Mar 2009 01:00
Contact:

Unread post by indrek06 »

Midagi vahepeal ka toimunud on? :D
Koguja
Tavakasutaja
Posts: 40
Joined: 31. Aug 2007 00:00
Location: Anija
Contact:

Unread post by Koguja »

Tere,
Erilist pole midagi muutunud, vahepeal ainult sõitmas käinud, parandanud pole veel midagi.
Hetkel ei jõua võrrini, tegemist vajavad Izhid, dirtbike ja ka sigull.
Koguja
Tavakasutaja
Posts: 40
Joined: 31. Aug 2007 00:00
Location: Anija
Contact:

Unread post by Koguja »

Kuna talv käes ja mõtlesin, et mida see masin mul ikka niisama seisab garaazi nurgas ja nn kulub seal niisama. Aega ka on siis võiks tegelma hakata ju lihtsamate asjadega ka. Kuna enamus aja ikkagi masinad ikkagi unarusse jäetud :( Sai võetud siis võrrike tõsisemalt ette. Kakkusin siis mootori laijali, vahetusse lähevad kindlasti kolb (kuna hetke oma 3 rõngaga ja nii võrd kulunud, et kasu tast enam kaua pole), sõrme puks, sidur (liialt kulunud ja enam vähem läbi omadega). Puhastamisele mootoripooled, silinder (väljalaske aknad suht kinni tahmanud), karburaator ja süütesüsteem. Kuna töid nii õhtu hakkasin tegema, siis ei hakanud täna garaazi soojaks kütma, et homme hommiku lähen ja teen juba kõik tööd ära. Enda õnneks olen ikkagi ka kunagisest ajast jätnud juppe alles, siis pole probleemi ühe päevaga selline korrastamine ära teha. Värvima ma arvan, et masinat veel ei hakka, kuna praegu värv on veel korralik peal st ei roosteta ja kubruta kuskilt väga nähtavalt, siis teen ainult värvi parandused. Ajhaa summuti proovin ka kuidagi tahmast puhtaks saada, leegitoru puhas veel ja muidugi kui kokku läheb, siis tihendab ilusti kõik ära.

Ajaa, kes seda krossi riga paaki soovis, siis võite teha hinnapakkumisi või vahetan heameelega tagu paagi vastu.
Koguja
Tavakasutaja
Posts: 40
Joined: 31. Aug 2007 00:00
Location: Anija
Contact:

Unread post by Koguja »

Väike update esimeses postituses 8 )
Hetke Sõiduk: Riga 11, muu niisama prooviks :P
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Milliseid andmeid pidid ARKi kaasa võtma, kui komplektne pidi ratas olema? Kas sama asi õnnestuks ka nn kastides olevale raamile-mootorile teha? :roll:

Jõudu igaljuhul!

A.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Koguja
Tavakasutaja
Posts: 40
Joined: 31. Aug 2007 00:00
Location: Anija
Contact:

Unread post by Koguja »

Mina viisin masinad käruga kohapeale, ei soovitud isegi et maha võtaks või käima paneks neid. Mõõdud ja muu informatsioon on neil endil olemas, mina näitasin ainult ette kus VIN asub, Rigal võeti birka kood viniks. Aga kahjuks ei old mahti küsida, et kas võib tuua laijali oleva masina ka sinna või ei, kuna olin seisnud 3h õues ja ültse läks kokku aega kuskil 6h :roll:
Aga ise soovitan masina komplekteerida või küsida ARKist järgi.
Siukest juttu nagu "naised saunas rääkisid" olen ka kuuld, nt et rollereid võetud arvele ilma gondliteta, aga nh Kindla peale minek oleks küsida kohe neilt järgi :)

Edit: Ainsad dokumendid mis kaasas olid, oli ainult Zidi ostumüügileping. Riga kohta kirjutasin seletuskirja :)
Last edited by Koguja on 19. May 2012 07:42, edited 1 time in total.
Hetke Sõiduk: Riga 11, muu niisama prooviks :P
User avatar
suslik83
Tavakasutaja
Posts: 98
Joined: 20. Dec 2007 01:00
Location: Paide
Contact:

riga

Unread post by suslik83 »

OT aga siiski.
eelmisel aastal ARKis Paides olime vennaga kahe võrriga korraga r13 d8 mootorid.
vennal oli komplektne 80nendate lõpu risu (ei tööta, rehvid puruks, sadul narmendav, abiajamil puudus kett) - kuuris 20 a seisnud tervik. birka terve ja info loetav ning tehniline info saadi seega olemasolevast ARK süsteemist muudatusteta sisestatud.
minul oli töökorras ratas (originaalist erinevused - esiosa 26" rattaga võrrilt ning sadul Gauja? ilma laekata mudel. minu ratta tehnilised andmed on mõõdetud lindiga rattalt ning vastavalt ka muudetud ARK süsteemis...ning seega julgen kahelda, kas kastis kohale viidud ratas arvele võetakse...võibolla tahetakse ka mõõtusid kontrollida.

edu
elu ongi mäng!
Koguja
Tavakasutaja
Posts: 40
Joined: 31. Aug 2007 00:00
Location: Anija
Contact:

Unread post by Koguja »

Esimene post uuendatud.

Mulle võib pakkuda järgnevaid asju:
1) ketikaitset
2) õiget paagi korki
Hetke Sõiduk: Riga 11, muu niisama prooviks :P
Koguja
Tavakasutaja
Posts: 40
Joined: 31. Aug 2007 00:00
Location: Anija
Contact:

Re: Koguja - Riga 11, 1977.a.

Unread post by Koguja »

Tervist kõigile :D
Pole väga väga ammu enam miskit kribanud kuhugi.
Huvid olnud rohkem autode peal ja kaherattaliste osade korjamisel kui ehitamisel.
Tõsi küll mõni roller selle aja jooksul uue elu on küll saanud, aga see rohkem siuke Rolleriklubi jutt pigem :oops:
See kevad tuleb siis enamusel kaherattalistel tolm maha pühkida ja nii mõnigi uuesti sõidukorda seada.
Antud Riga 11 on tänaseks ka puuduvad asjad olemas, ainult ketikaitse värvimatta.
Eelmine aasta küll korra proovisin käivitada ja sõita, aga tulutult. Vaja mootor lahti võtta ja kulli pilguga üle vaadata. Mäletamist mööda hakkasidki seal juba rõngad otsa saama nt :wink:
Eks suvel kostita mõne pildiga taas :mrgreen:

Ja PS vanu kaherattalisi ma ikkagi ei müü ja siin foorumis masinad millest juttu olen teinud on ka kõik ilusti alles, suurema tähelepanu all oli vahepeal TMS aka Samurai 110cc, mis nüüd nii kaugel, et tuleks laijali võtta ja ära värvida : )
Hetke Sõiduk: Riga 11, muu niisama prooviks :P
Post Reply