delta-501, krossivõrr

Kasutajate võrrid, mopeedid ja motorollerid. Tutvusta oma masinat!
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

delta-501, krossivõrr

Unread post by delta-501 »

Nonii :P hakkab pihta siis jälle... krossi võrr.
Üldiselt pildid siin http://album.ee/album/460085/50182819
Kõik asi algab alles, et plaanidest siis niipalju, et tuleb krosa iste ja porikad (vb tagumised küljekondlid kamh), siis peale läheb järgiaidatud D5, "resoka" teen esialgu originaalist ja loomulikult tuleb taha suur hammakas (55 hammast või midagi sinna kanti)
Ette läheb võrri 18 tolli velg ja orig. rehv ja taha delta 16 tolli ja delta lõigatud rehv : )

Täna näitasin väljalaskeaknale viili aga pilte ei teinud veel (ajasin kõrgemaks ja laiemaks... üle 1mm kindlalt)
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Ma ei ole tegelikult võrridel 18" rattaid näinud... 19" aga küll.
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Ei tea ma mis ta täpselt on :D
Aga ülejäänud plaanidest räägin siis kui midagi areneb.
virgor
Tavakasutaja
Posts: 97
Joined: 19. Jan 2009 01:00

Unread post by virgor »

Väljalaset kõrgemaks viilida üle 1mm. on küll jama,laiemaks õige.See on ammu katsetatud värk.Aga kui tööle saad siis anna kindlasti teada mis häält teeb.Jõudu
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Kõrgemaks tegin umbes 1mm ja laiemaks vb isegi 2mm :P
ülevoolu aknaid ilmselt ei puutu, sest ei pääse ligi ja nad on mingi kraadi all kamh... aga ülevoolud ajasin täna karteriga kokku ja tegin suuremaks 8 )
t6niz
Tavakasutaja
Posts: 166
Joined: 02. Oct 2007 00:00
Contact:

Unread post by t6niz »

virgor wrote:Väljalaset kõrgemaks viilida üle 1mm. on küll jama,laiemaks õige.See on ammu katsetatud värk.Aga kui tööle saad siis anna kindlasti teada mis häält teeb.Jõudu
Ära räägi, kui ei tea, millest juttu on :)
Minu silindril on väljalaske kõrgus 12 mm asemel juba 20 mm.
ja kõvasti laiem, kui originaal
Võidusõidu sääreka ehitamine in progres.
Nüüd ka võidusõidu mopeed
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Nonii, mõõtsin ära selle akna :P
kõrgus 16mm ja laius 15 mm, orig.akna mõõtsin kah ära- kõrgus 12mm ja laius 12mm :lol:

pilt kamh erinevusest(üleval sis viili saanud aken) http://album.ee/node/20358241/50182819
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Kui ülevoolu viilida ei saa, siis tee vähemalt üks juurde. Saab teha ainult minidrelliga (läbi kolvi) kui ka puurpingi ja minidrelliga (alla karterisse välja). Kui teed kolm, siis võid teha kaks ühte ja ühe teist või vastupidi. Usu mind, boost on märgatav juba ühe kanali lisamisel...
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Väga võimalik, et siis tulebki üks kanal juurde 8 )
Aga seda veel mõtleb kuidas....
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Mul endal ühe silindri tegemine pooleli, otsustasin alla karterisse mineva kasuks. Ehk tulevikus teeb kõrvale veel kaks tükki läbi kolvi käivat - jahutab kolbi.
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Kui ma teen, siis ikka ka karterisse välja... kanali tegemisega saaks veel hakkama aga kuidas hülsist auk läbi saada?
t6niz
Tavakasutaja
Posts: 166
Joined: 02. Oct 2007 00:00
Contact:

Unread post by t6niz »

Väljalaskest pikk puur sisse ja siis puurid ära.
seejärel teed dremeliga akna täpselt selliseks, nagu vaja.
Võidusõidu sääreka ehitamine in progres.
Nüüd ka võidusõidu mopeed
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Dremelit mul pole aga on head viilid niiet saab hakkama :wink:
mellpoiss
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 12. Jul 2007 00:00

Unread post by mellpoiss »

t6niz wrote:
virgor wrote:Väljalaset kõrgemaks viilida üle 1mm. on küll jama,laiemaks õige.See on ammu katsetatud värk.Aga kui tööle saad siis anna kindlasti teada mis häält teeb.Jõudu
Ära räägi, kui ei tea, millest juttu on :)
Minu silindril on väljalaske kõrgus 12 mm asemel juba 20 mm.
ja kõvasti laiem, kui originaal
Viilida ju võib aga kuidas tulemused on?
karlerik110
Tavakasutaja
Posts: 182
Joined: 17. Jun 2005 00:00
Location: Abja-Paluoja
Contact:

Unread post by karlerik110 »

Tulemused on sellised, et Tõnise säärekas pole veel ühtki matsu teinud, viilitud on küll silinder jah, aga ta ise ka veel ei tea kuidas see käima hakkab.
Abja Tehnikaringi koduleht: Www.abjatehnikaring.com
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
virgor
Tavakasutaja
Posts: 97
Joined: 19. Jan 2009 01:00

Unread post by virgor »

Mulle tundus,et t6niz on kõva spets.Tahaks ka teada kuidas tal see mootor töötab.Äkki ta ei julge öelda.
t6niz
Tavakasutaja
Posts: 166
Joined: 02. Oct 2007 00:00
Contact:

Unread post by t6niz »

Karl-erik, tead seda lauset, et kaua tehtud kaunikene.
Rutuga tegin ma ka oma esimese mootori ja see jooksis mõnusalt kokku.
Ma parem teen rahulikult asjad lõpuni:)

Aga ärme risustame teise mehe teemat.
Eks näis, kuidas oliver oma masina tööle saab, igastahes jõudu ja jaksu tegemiseks.
Võidusõidu sääreka ehitamine in progres.
Nüüd ka võidusõidu mopeed
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Tööle panen ma ta kindlalt 8 )

Aga üks jama kamh... et lisaülevoolu ei saa teha, sest seinapaksus seal niiiii väike, et saaks heal juhul 3mm kanali teha :x
3mm jääb väikseks... XD aga noh korraliku resoga parandab asja :P
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Seinapaksus ongi väike ja seal on kaks nippi:

1. Keevitada alumiiniumit peale
2. Puurida oma puurimised ära ja sulgeda seinas olev auk hiljem nn. vedelmetalli nime all müüdava mögaga

Ise lähen teist teed ja mul on 6 mm kanal. Möga on ka ostetud, kuid pole ise kodumail praegu ja kõige ehitamine seisab.
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

delta-501 wrote:Tööle panen ma ta kindlalt 8 )

Aga üks jama kamh... et lisaülevoolu ei saa teha, sest seinapaksus seal niiiii väike, et saaks heal juhul 3mm kanali teha :x
3mm jääb väikseks... XD aga noh korraliku resoga parandab asja :P
Eksid, saab teha suurema kanali. Nipp seisneb selles, et tuleb tuua läbi kolvi kanal. Tõniz-e silinder on hea näide sellest. Meie emoti viilitud silindritel oli kaks lisaülevoolu läbi kolvi ning kolmas tavaline karterisse välja. Vaata pilte kui aru ei saa, midagi keerulist seal pole. Silindri sisepinnal on süvend, mille ülemine ots on sama kõrgel kui teised ülevoolud. Alumine ots on juhitud läbi kolvi küljel oleva akna karterisse. Praktiliselt võidad hülsi seinapaksuse võrra ruumi ning lisaboonusena paraneb kolvi jahutus ning määrimine.
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

virgor wrote:Väljalaset kõrgemaks viilida üle 1mm. on küll jama,laiemaks õige.See on ammu katsetatud värk.Aga kui tööle saad siis anna kindlasti teada mis häält teeb.Jõudu
Võrril on väljalase ikka suht nutuse mõõduga ehk siis _väga_ konservatiivne. Samas on seda ka originaal sisselase, mis on mikroskoopiline ja väga lühikese kestusega. Väga hea kütusekulu suhtes, üsna sitt sportlikkuse mõttes.
Siin peabki eristama kahte varianti - kas kasutatakse originaal sisselaset, või on tehtud uus klapiga. Aknaid ei ole eriti radikaalseks mõtet ajada, kui jääb tilluke sisselase. Sama käib ka lisa-ülevoolude kohta.
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Sisselase jääb esialgu originaal :( , ainult kanalit puurin suuremaks niipalju kui saab ja panen delta karpa.
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Aga läbi kolvi ei saa ma teha lisaülevoolu, sest pole selliseid tööriistu :(
Jumalast jama lugu tegelt...
t6niz
Tavakasutaja
Posts: 166
Joined: 02. Oct 2007 00:00
Contact:

Unread post by t6niz »

ega kanalit ka üle 1 mm suuremaks puurida ei kannata.
Karteri sees jookseb kanaliga paraleelselt mingi "vagu" mistõttu ei saa eriti puurida.
Võidusõidu sääreka ehitamine in progres.
Nüüd ka võidusõidu mopeed
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Põhimõtteliselt läbi kolvi saad sa teha ülevoolu, kui sul on puurpink (või väga hea käsi, et käsidrelliga kolvi sisse auk teha) ja 300-kroonine dremel. Ainult dremeli otsik tuleks korralik vaadata, sest need originaalid, mis kaasa antakse, viskavad igatpidi vänta ja kuluvad ülikiiresti.

Alla karterisse välja saad kanali üliedukalt teha, kui õhukest seina vedelmetalliga (mis tegelikult sisaldab epoksiidvaiku ja kõike muud huvitavat) täiendad. Olen teistel näinud niisugust võtet ja teen ka ise nii.

Dremeli ostmine tuleb sul nii või teisiti kasuks, kuna sellega saab peale silindri kanalite ka palju muud teha.
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Plaanid muutusid...
tuleb klapiga sisselase (maeiteakuidaskuradimoodi)
tuleb korralik reso (???)

ja klapp tuleb nii ära mahutada, et raami lõikuma ei peaks(maeiteakuidasseevõimalikon)



:roll:
t6niz
Tavakasutaja
Posts: 166
Joined: 02. Oct 2007 00:00
Contact:

Unread post by t6niz »

Kuna sa ostsid selle raami minu käest, siis ma tean öelda, et ilma raami muutmata sul klappi peale panna pole võimalik, lihtsalt ei mahu ära.
klapi ja väntvõlli vahel peab olema minimaalne ruum, kui sa mõtled panna seda mingi nurga all, siis see ei taha hästi toimida.
Võidusõidu sääreka ehitamine in progres.
Nüüd ka võidusõidu mopeed
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Muide, ära selle väljalaske viilimisega liiga hoogu mine - katsu ülevooludest ikka oma 5 mm kaugemale jätta, muidu voolab segu kohe väljalaskesse ja asi ei tööta enam korralikult. Soovitan sul enne millegi tegemist targematega nõu pidada ja veidi kirjandust uurida, sellest on kõvasti abi. Ülevalt osa saad rohkem viilida kui alt. Keskmist "posti" ära puutu.

Kui aknaid kõvasti laiendada, siis peaks mõtlema ka kolvirõnga stopperite tegemisele või stopperitega kolvi hankimisele, et lukupilud aknasse ei jookseks.

Klapiga sisselase ei ole ilmtingimata vajalik, lihtsalt originaaliga ei saa sa mootorist kogu võimu kätte, kui silindri täituvus liiga heaks teha. Ehita tasa ja targu, klapi peale üle minna saab ka hiljem, kui mõned sõidud juba tehtud. Enda kogemustest ütlen, et lisakanalid ja resokas annavad kumbki rohkem võimu, kui paljas klapp 2 mm suurema karbussiga, mis praktiliselt midagi ei mõjutanud. Lisakanaliga tuli jõudu juurde ja resonaatoriga tuli teatud pööretest järsult jõud taha. Kui kanaleid juurde ei tee, siis eemalda vähemalt originaalidest valujäägid, laienda neid ja viili aknaid laiemaks.
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Vaatab jah mis teeb :P
Aga üks on kindel, et peab otsima korraliku reso joonised, plekk on olemas endal juba ja keevituse ikka leiab...
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Tegin tulevasele klapile ja karpale ruumi veits juurde
http://album.ee/node/20395805/50182819

Ja eile leidsin arvutist lambist ühe reso joonised mille ma ilmselt teen. :P
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Abi vaja...

Kuidas oleks võimalik pinnalaotus teha sellest: http://album.ee/node/20396657/50182819

plate n sheeti ei saa kuskilt, ise ka ei saa hakkama... äkki keegi oskab seletada või äkki on veel mõni progra mis 1: 1 joonised teeb...
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Mingi suvalise joonise järgi resokaid ei tehta, mõõdud arvutatakse silindri järgi... Vähemalt mina olen seda teed läinud oma eelmise võrri puhul.
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Aga see? :P
http://album.ee/node/20397405/50182819

Täpselt võrrile, aga pinnalaotuse kohta oleks vaja ikka teada : )
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

No võrrile või mitte, aga tolle reso juurde käis ka ülejäänud õpetus, kus oli ka juttu, millised aknad selle jaoks viilida... : )

Kui jääbki liiga kõrgetele või madalatele pööretele võimsus, siis saad resokat pikendada-lühendada, nii oleks siis võimalik asi õigesti toimima saada.

Pinnalaotuse tegemiseks võid proovida ka Google SketchUp-i.
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Seda ma mõtlengi, et reso pikkuse muutmisega saab asja parandada kui hästi tööle ei hakka.
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

YEAH!!!!!!

sain plate n sheet proffessional V4 endale :D
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Aga ta teeb valed joonised :x
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Nonii, problemo.
Teen koonuse valmis- http://album.ee/node/20402405/50182819 Tuleb ilus ühtlane ja värki..

Siis saan pinnalaotuse ja teen selle järgi paberist koonuse, saab valmis ja mida ma näen 8O tuleb hoopis selline: http://album.ee/node/20402403/50182819

Mis pull on?
t6niz
Tavakasutaja
Posts: 166
Joined: 02. Oct 2007 00:00
Contact:

Unread post by t6niz »

Nii, vaata.
Seal vasakul pool on pinnalaotuse nupp.
seda pead vajutama ja siis tuleb sul täpselt selline koonus nagu vaja on.
Võidusõidu sääreka ehitamine in progres.
Nüüd ka võidusõidu mopeed
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

No seda ma ju vajutangi :D siis tuleb jah pinnalaotus aga kui kokku panen siis tuleb mingi vigane koonus. Seal saab ju vaadata milline see koonus tulema peaks ja sellest ma pildi tegingi, aga kokku pannes tuleb mingi huinjaa :roll:
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

Mõlemal otsal peab olema pinnalaotusel raadius.

Vaevalt sa päris sirget resokat teed ,siis võid teha selle viimase lingil oleva joonise sümmeetriliseks ja 20mm pikema.

Pleki keerad koonusesse ära ja siis lõikad pikkuse parajaks õige nurga all.

MA ei teind mingeid pinnalaotusi enda resokale.Märkisin otse plekile :roll:
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Jamh, aga see selleks,
Homme peaks minuni jõudma 24 mm krosa karpa : )
karlerik110
Tavakasutaja
Posts: 182
Joined: 17. Jun 2005 00:00
Location: Abja-Paluoja
Contact:

Unread post by karlerik110 »

Teed reed valvega sisselaske? Tegelikult võiks võibolla isegi väiksemat karpat kasutada, ise plaanin 19 millimeetrise lõõriga karpat proovida.
Abja Tehnikaringi koduleht: Www.abjatehnikaring.com
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
martvl
Tavakasutaja
Posts: 52
Joined: 14. Dec 2004 01:00
Location: rakvere;tapalaeg ajalt liiklen karinul !
Contact:

Unread post by martvl »

mnjh juttu palju,tegusi näha pole! :roll:
ei taha küll midagi halvasti öelda !
loodan et siit ka siis midagi tuleb
User avatar
vorrimen
Tavakasutaja
Posts: 277
Joined: 29. Dec 2007 01:00
Location: võrumaa

Unread post by vorrimen »

martvl wrote:mnjh juttu palju,tegusi näha pole! :roll:
ei taha küll midagi halvasti öelda !
loodan et siit ka siis midagi tuleb


kiirustada pole mõtet ,tasa ja targu
Locked