tofetome Stella V-501 M, must-oran¸

Kasutajate võrrid, mopeedid ja motorollerid. Tutvusta oma masinat!
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

tofetome Stella V-501 M, must-oran¸

Unread post by tofetome »

Tervist,
Sai ka siis sõbra/klassivenna käest soetatud sinine Stella. Alguses oli masin täbaras olukorras: puudus küünal, tagaregvil polnud ventiili, puudus bensiinivoolik, karbussis oli see nõel puudu mis sulgeb bensu juurdevoolu. Sai siis asi koju lükatud ja hakatud uurima. Kütus seal sees oli kahtlane, sellepärast ma kohe selle sealt eemaldasin. Esimese tööna sai ära võetud kondlid/plastikud. Järgmisena sai pandud külge ajutine bensiinivoolik, selgus et karburaator laseb läbi kuna eeltoodud nõelklappi polnud. Sai ettevõetud reis Tondi motopoodi kust sai soetatud komplekt karburaatori parandamiseks, bensiinifilter, bensiinivoolik, uus küüal, tihend karburaatori ja silindri vahele. Koju jõudes kohe suure õhinaga karburaatorit parandama ja korda ta saigi. Tanklast sai veel toodud esimesed 5 l bensiini ja õli segu tarbeks. Uus segu sees, kõik ühendatud ja lubas isegi ja töötas ka, kuid selgus et leegitoru ja summuti vahelt laseb läbi :(, ei teagi mis teha ning silindri ja väljalaskekollektori vahelt laseb ka läbi kuna sealt on murdunud üks polt ära. Kuna mootori sain lubama ja tööle õhtul kella 22 ajal siis lülitasin mootori välja, sest ei tahtnud naabreid oma läbilaskva summutiga häirida. Nüüd ootan hommikut et jälle asjakallale asuda. Lisan ka paar pilti, et näeksite masina seisukorda.

Image

Image

Image
Poekaup
Image

Proovin kirjutada ja pilte lisada nii tihti kui saan.
Last edited by tofetome on 29. Apr 2010 21:03, edited 1 time in total.
Kuivati
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 14. Aug 2006 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Kuivati »

Mina olen need läbilaskvad kohad kõik silikoniga ära tihendanud. Silikon peab ilusti seda vedelat kraami kinni. Silikon pole ära ka põlenud. Pika peale võib ta lõpuks läbi hakata laskma. Aga ta peab ikka päris pikalt vastu.

Aga ma soovitan sul sinna uus keere keerata. Või siis väikse puuriga vana polt keskelt tühjaks puurida ja välja keerata.
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Mõtlesin ise ka kuumakindla silikooniga need vahed täis lasta, 1500 kraaadi C ei tohiks ära sulada vms?


Vabandan, et ei kirjutanud mis plaanis teha. Kõige suurem plaan on see masin tööle saada, sest kui ma selle soetasin ei tundunud see selle moodi. Eile aga korra lubas ja loodan täna suuremaid edusamme. Raami osas tahaks peale mootori kordasaamist selle maha võtta ja keretöid teha, sest seal tunduvad mõned ühendused kahtlased. Pärast keretöid on plaan ratas mustaks värvida, velgede värvi veel ei tea (koht kus võite mustale raamile värve soovitada). Istmele panen ka uue porolooni ja musta naha, õmblused tahaks teha suure valge niidiga. Lõpuks tahaks ikka tuled ja signaali ka peale saada. Niipalju praegu, annan teada kui midagi muutub.
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Sain siis mootori enamvähem tööle, kuid muresid on:S. Tööle sain ja siis vahepeal ei läinud enam võtsin õhufiltri ära ja läks esimese löögiga vänta. Tühikäigul tutsub ilusti aga kui gaasi anda siis koolab ära kuidagi :(, milles on viga? http://www.youtube.com/watch?v=cRHO5170k-A Seal video ka häälest. Üks küsimus ka veel, et ma olen aru saanud et seal käigukastis käib mingi õli, kust aga seda välja lasta saab ja kust näeb kuipalju peab uut valama. Kas seal üldse mingi õlivarras vms asi on?
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Unread post by Kevin68 »

Süüde paigast või siis saab vähe kätte, siiski arvan et saab vähe kätte.
ToTuRauno
Tavakasutaja
Posts: 23
Joined: 27. Mar 2009 01:00
Location: VõrumaaMõnisteTursa .
Contact:

Unread post by ToTuRauno »

kas tal seda halli karpi polegi ?
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Ütleme siis, et saab vähe kätte. Mis ma tegema peaks? Segukruvi juurde keerama, segu rikkamaks? See mul esimene masin sp ma ei tea eriti nende kohta.
------------------
See hall karp on olemas küll, vaata ülevalt teist pilti seal natuke on näha teisepool magneetot.
User avatar
vorrimen
Tavakasutaja
Posts: 277
Joined: 29. Dec 2007 01:00
Location: võrumaa

Unread post by vorrimen »

puhasta kraan ära,ja karpa
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Siis pean kraani ära puhastama, sest karpale panin just uued jupid seega peaks see parimas korras olema vms?
ToTuRauno
Tavakasutaja
Posts: 23
Joined: 27. Mar 2009 01:00
Location: VõrumaaMõnisteTursa .
Contact:

Unread post by ToTuRauno »

kuidas sa ujuki taseme panid ? umbes ?
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Ujuki taseme panin enamvähem horisontaali või siis grammike ülespoole. Kuidas olema peab?
User avatar
-m4ti5-
Posts: 1
Joined: 15. Apr 2007 00:00

Unread post by -m4ti5- »

enda mopp tegi kunagi täpselt sama jama, tööle võisin panna kui paugupill aga jõud ei olnud ikka taga ja torises samamoodi,
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Kuule kutt, sul pole seal videos ju õhufiltritki küljes! Muidugi on niiviisi segu lahja.
Mul enduro kunagi peale pesu tegi nii, töötas tühikäigul 5-10 minutit ja hakkas korralikult tööle. Kui peale pesu jupp aega seisis, siis see ei mõikanud kuidagi, lugu oli sama.

Kui süüde VÄGA vale on, siis ei lähe ka pöördesse, olgugi et tühikäigul võib stabiilselt, kuid vaevaliselt käia. Aga siis ise kõrval joostes peaks paugutama hakkama. Niiviisi tegi mul Honda - mul kaks kiilusoont ja pidevalt ununeb ära, millises see kiil siis lõppude lõpuks olema peab. Need olid kuskil 40 kraadise nurga all.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
Wolf123
Posts: 4
Joined: 18. Jul 2009 00:00
Location: Viljandi

Unread post by Wolf123 »

Kui käima läheb, aga gaasi andes ära koolab siis on suure tõenäosusega süüdi ikka vale segu. Kuna sa õhufiltri ära võtsid siis arvatavasti asi selles ongi. Mul oli ka minil sama jutt, et õhufilter oli väga umbes ja seepärast käima ei läinud, kuna kohe polnud uut võtta võtsin ma selle ka küljest ja timmisin karpal segukruvi paika ja hakkasi ilusti käima. Seda kõige kergem 2 kesi teha, paned käima, utsitad natuke gaasiga ja samal ajal keeradkruvi. Kui viga selles peak selle nii lahedatud saama ja üsna kiirelt. Endal võttis kuskil 5 min koos proovisõiduga : )
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Kruvidest ei saa küll asja kohe kuidagi paika, räägin oma kogemustest, mis aastaid tagasi Deltaga sain. Kuna düüsi polnud suuremat panna, tõstsin ujuki taset aga seegi oli tülikas, oma 4 korda käis see karpa maha. Õhupuhasti on küll "must be", ilma pole varsti mootorist midagi järel.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Sai siis täna natuke veel putitatud. Pidurid ei võta, seega ei saa ka sõita. Võtsin esiratta maha ning sain selgusele, et klotsid on läbi :(, eelmine omanik oli korralikult pidurdanud. Võtsin ka karterist õli ära, ehk siis teen õlivahetuse. Nüüd kas keegi oskab öelda kui palju õli sinna tuleb PANNA? Või kust ma aru saan millal aitab? Aitäh ette;).
Vabandan pildi kvaliteedi pärast, kuid loodan, et saate ettekujutuse millised klotsid olid.
Image
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Tehtud järgmine linnareis eesmärgil saada uusi piduriklotse. Kuid tondi motopoest öeldi mulle et neil ei ole neid juba mitu aastat :o. KUST MA NEID SAAKS? Üks variant on vist veel Kloostrimetsa motopood ja kuulsin, et ka liimitakse uut materjali kotsidele. Poest sai veel võetud uued kolvirõngad, õhufilter ja mootoritihendite komplekt.
reymo1995
Tavakasutaja
Posts: 65
Joined: 05. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by reymo1995 »

Kui Sa just ilmtingimata uusi piduriklotse ei taha, siis proovi otsida kuskilt normaalses seisukorras klotsid. Kindlasti kellegil on pakkuda.
-DELTA-
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 01. Dec 2008 01:00
Contact:

Unread post by -DELTA- »

sealt kust käima lööd on väike kruvi kaane peal.sa pead selle kruvi ära keerama ja kui sa õli sisse kallad sellest suuremast kruvi august üleval pool siis hakkab väiksemat kruvi august õli jooksma kui täis saab. :wink:
nii peab see käima : )
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Tänud õliselgituste kohta, õli on sees ja sain teada vajaliku kruvi asukoha. Piduritele lasen vist uued katted panna, infot sain http://pidurimeister.ee/index.php . Tundub asjalik.
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Kirjutan siis üle pika aja. Sai siis maha võetud nii esimesed kui tagumised piduriklotsid, mis homme loodetavasti uued katted saavad. Väljalaske kollektor sai ka teise kõrva :D , alguses oli vaid ühega kinni ja ajas õli välja, nüüd keevitasin uue ja leegitoru on korralikult kinni. Seetõttu, et leegitoru on korralikult kinni kiskus ta rohkem raami poole, nii et tuleb teda natuke väljapoole painutada, seda juba homme. Teen homme pildimaterjali ka :wink:
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Sai siis täna jälle putitatud. Uusi juppe sain ka: esitule(võrri oma), helisignaali, vasakpoolse lenksu lüliti(peaks lülitama tulesid jms), võrri jala(mida tuleb modifitseerida ja mis kõigetähtsam piduriklotsid. Koju jõudes panin külge kohe piduriklotsid ja ennnäe PIDURDAVAD. Eile sai veel poest ostetud uued tagaratta kummipuksid. Täna masin ei tahtnud käivitada, jõudsin selgusele, et karburaatoris on ujuki tase liialt kõrge. Siinkohal küsimus kõigile!!!!! MIS ASENDIS peab ujuk olema???.

Pilt kummpukside erinevusest.

Image
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Täna sai jälle asja natuke uuritud. Ujuki sain nii et sain isegi tööle, ujutas ja puha. Korra aga küünalt maha võttes läks küünal kuidagi valesti peale ja keere rikutud :cry: . Nüüd on asi uue plokikaane taga. Kuid ikkagi MIS asendis on ujuki normaalne tase, või seda peab ka katsetama? Varsti on plaan mootr molekulideks võtta, sest käiguvahetusel on ilmselt suur loks sees. Kas plokikaane lihvimine annab ka kompressioonile kaasa, või tehakse seda ainult surveastme suurendamiseks? Igasguse käivitamise proovimisega kaasnes selline asi: Nimelt sain masina tööle, kui selle kütusega mis oli karburaatoris (ise ma seda ei teadnud) ja siis kui kütus hakkas otsa saama läksid mootori pöörded korraga ülikiireks võrreldes tavalise töötamisega. Kas sellest võib järeldada, et ujuki tase karburaatoris on liialt kõrge? et peaks vähem kätte saama?
ahjakas
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 10. Jun 2006 00:00
Location: tartust 34 km rapina poole
Contact:

Unread post by ahjakas »

Sai ka endal keere tuksi keeratud,siis sai tuttaval treialil lastud teha suurem auk ja pronks puks keermega sisse! Keermeliim kaane ja puksi keerme vahele ja kuldne!
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Tervist :wink:
Silindripea sain uues 25 krooni eest. Kuid käimasaamisega oli ja on ikkagi probleeme niisis lugesin foorumi teemasid ja mõtlesin, et üks vigu võib olla simmerlingid. Nende vahetamisega saaks ka õppida mootorit seest jne (sest see mul esimene mootoriga masin). Niisiis järjekordne reis Tondi Motopoodi kust sai ostetud 5 simmerlingi: kaks väntvõllioma, käigu oma, ketiratta ja siis mille nime ma ei mäleta ja ei saanud aru ka kuhu see läheb (sellest ka pilt allpool). Lisaks sai veel ostetud korralik käiguvahetus heebel, eelmine oli mahkandmistväärt. Kojujõudes sai võetud maha õhufilter, karpa, silinder koos peaga ja mootor raamiküljest. Kõik poldid asjad lahti tehtud ja sisemus oligi silmale avatud. Natuke asja uurides tegiin endale selgeks käiguvahetuse põhimõtte ja muid asju mis seal sees toimub. Kuid tekkis ka küsimusi: kuidas käib ära see magnet mis seal magneeto juures on, selle pika poldi keerasin välja kuid muud ma ei saa :( . Vasakpoolne väntvõlli, käiguvahetuse ja ketiratta simmer on vahetatud, kuid vahetada on veel parempoolne väntvõlli oma, mis seisab selle taga, et kuidas sinna pääseda ja siis too minujaoks tundmatu simmer. Sellkohapealt paluks ka abi, et kuhu selline väike simmer käiks?
Mootorit ja käigukasti lahti võttes selgus ka siduri mittekorrektselt lahutamine. Nimelt on kulunud nii vahekettad kui ka sidurikettad, kõik peab vist asendama uutega, siis peaks korralikult lahutama.
Lisaks silindripeale sain ka veel mingi käru tagatule, mis küll vist ei võimalda kohe piduritule nätamist, kuid ma arvan, et selle saab sinna aretada. Vahepeal panin proovimise mõttes ette ka enne saadud võrri laterna, isegi kõige hullem polnud.
Pildimaterjali ka:


Image
MIS jublakas see on????
Image
KUIDAS ma selle magneti ära saan?
Image
KUHU see viimane väike simmer käib?
Image


Mikk
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
ahjakas
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 10. Jun 2006 00:00
Location: tartust 34 km rapina poole
Contact:

Unread post by ahjakas »

Magneti saad ära tõmmitsaga,või koputa vaikselt ,kuid pane puu tükk vahele,et kriime ja jne ei tekita! Ära ei taha tulla kuna ta istub koonuse peal.ning seal on ka kiil.

See jublakas peaks sul käike sees hoidma! vaata kumma mootori poole peal on auk,kus on vedru sees,see käib sinna!

See väike simmer käib sidurihoovale.Sinna siduripoolse kaane sisse,võtad stopperi eest ja ta peaks allapoole välja tukema,ning siis näed seal ka simmerit!
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Tänud jupi selgituse eest. Peale võistlust hakkan asja uurima. Plaanis on ka kõik käigukasti osad puhtaks teha ja siis tagasi panna. Proovin veel pildimaterjali ka teha.
bob
Posts: 3
Joined: 22. Mar 2009 01:00

Unread post by bob »

Muide neid vanu piduriklotse saad kasutada kui paned klotsi otstes olevate metallplaatide ja klotside vahele näiteks 10. sendise. :twisted:
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Tervist siis,
Nende piduriklotidega on nüüd korras, P.S tean seda sentide trikki, aga siiski tänud. Sai siis kõik simmerid ära vahetatud ja käigukasti ja motori jupid ära puhastatud, ja uued tihendid pandud. Mootor on koos kuni sidurinin. Sidurit ei saa panna, kuna vahekettad ja sidurikettad on eelmise omaniku poolt niimoodi ära sõidetud, et ei lahuta pmst mitte. (Homme ootab reis Kloostrimetsa motopoodi). Käigukasti sain ilusti kokku, kusjuures see Stella on mul esimene mootoriga kaherattaline ning sealjuures oli see mul esimene käigukasti lahtivõtmine, kus ma õppisin palju. Väntvõlli ja teiste laagrite olukord on 5 palli süsteemis 4 ehk siis neid hetkel vahetama ei hakka ning puudus ka vastav tõmmits. Mootori kohapealt on enamvähem seega : ) . Nüüd hakkasin vaatama oma lampi ja helisignaali. Tekkis kohe rida küsimusi. Kuna tagalambis on kahe hõõgniidiga lamp eeldatavasti siis kas sinna läheb kaks juhet vms?. Kas mopeedidel on alalis või vahelduvvool? Ise arvan, et ikka alalisvool, seega peaks juhtmetes olema + ja keres ehk raamis - vool, parandage kui midagi valesti on. Esilambiks on mul hetkel võrrilamp, kuid ma arvan et konstaabel vaatab ainult et kas tuled on. Kui ma avasin laterna kere, leidsin ma sealt seest mingisuguse mähise vms? Mille jaoks see? Kas voolivõnkumise tasakaalustamiseks või mis? Panen veel pilte ka, ja kui midagi meelde tuleb siis kirjutan veel.


Image

Image
Seepärast sidur ei lahuta
Image

Image

Image
Mootor enamvähem.
Image
Mis mähsi see on?
Image
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

See mähis on drosselpool ja stellal seda vaja ei lähe. Tagatulest ka veits, et mul deltal läheb tagatulle 2 juhet ja järelikult peab sul ka 2 minema :wink: , mul kindlalt ka orig. juhtmed.

Sidur ka päris lahe sul :lol: , need V seeria mootorite sidurid on jah parajad õnnetusehunnikud :D
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Hetkel olukord selline, et ise asun linnas ja sain sidurijupid ära ostetud. Loodan täna masina tööle saada. Kuskil tondi Motopoe juures ehk siis audentese tammsaare tee poolses otsas oli ka mingi JAWA pood, käisin ka sealt läbi ja sõbralik müüa pakkus mulle Jawa Stella mootorit 4000 krooniga, päris huvitav pakkumine. Kas keegi viljandimaalt teab kas Viljandis siseturul müüakse vene mootrorataste juppe? Ja kas see turg tuleval nädalavahetusel töötab? Kui keegi annaks konkreetset infot siis võibolla võtan sinna teekonna ette.
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
rsp33
Posts: 3
Joined: 11. Aug 2009 00:00
Location: Viljandimaa
Contact:

Unread post by rsp33 »

Viljandi turul müüakse ainult Laupäeval masinate juppe.
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Ainult laupäeval ongi mul plaan sinna minna, aga kas keegi oskab öelda millal seal viimati juppe müüdi ja kas nüüd tuleval laupäeval ka müüakse?
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Sai siis uued siduri jupid külge pandud, ketiratas peale pandud, magneeto külge, säde paika ja siis hakkas jama. Panin siduripoolse kaane peale ja ühendasin trossi, kuid sidur ei lahuta. Pigistad heeblit siis ei tõmba tagasi ja muud. Võtsin lahti ja selgus et siduril pole kuhugi liikuda :cry: . Milles viga? Kuid positiivne on see, et käigud VIST töötavad, sest kui käike sisse panna, siis hakkab kogusidurikorv liikuma. Kuna see on mul esimene masin ja ei tea nende hingeelu siis äkki keegi annaks nõu. P.S Head kooliaastat kes siin foorumlastest õpivad.
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
rsp33
Posts: 3
Joined: 11. Aug 2009 00:00
Location: Viljandimaa
Contact:

Unread post by rsp33 »

IGA Laupäev müüakse Viljandi turul.
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

tofetome wrote:Sai siis uued siduri jupid külge pandud, ketiratas peale pandud, magneeto külge, säde paika ja siis hakkas jama. Panin siduripoolse kaane peale ja ühendasin trossi, kuid sidur ei lahuta. Pigistad heeblit siis ei tõmba tagasi ja muud. Võtsin lahti ja selgus et siduril pole kuhugi liikuda :cry: . Milles viga? Kuid positiivne on see, et käigud VIST töötavad, sest kui käike sisse panna, siis hakkab kogusidurikorv liikuma. Kuna see on mul esimene masin ja ei tea nende hingeelu siis äkki keegi annaks nõu. P.S Head kooliaastat kes siin foorumlastest õpivad.
Igatahes selline asi ka, et kui panin kaane peale ja asjad korda siis kuidas peaks see sidurihoob käega liigutades olema? Ma liigutasin seda ja see liikus ilma et peaks rakendama mingit jõudu. Andke abi :(
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
karpaadid
Tavakasutaja
Posts: 50
Joined: 25. Dec 2007 01:00
Location: Jõgevamaa/Tartu

Unread post by karpaadid »

tofetome wrote:
tofetome wrote:Sai siis uued siduri jupid külge pandud, ketiratas peale pandud, magneeto külge, säde paika ja siis hakkas jama. Panin siduripoolse kaane peale ja ühendasin trossi, kuid sidur ei lahuta. Pigistad heeblit siis ei tõmba tagasi ja muud. Võtsin lahti ja selgus et siduril pole kuhugi liikuda :cry: . Milles viga? Kuid positiivne on see, et käigud VIST töötavad, sest kui käike sisse panna, siis hakkab kogusidurikorv liikuma. Kuna see on mul esimene masin ja ei tea nende hingeelu siis äkki keegi annaks nõu. P.S Head kooliaastat kes siin foorumlastest õpivad.
Igatahes selline asi ka, et kui panin kaane peale ja asjad korda siis kuidas peaks see sidurihoob käega liigutades olema? Ma liigutasin seda ja see liikus ilma et peaks rakendama mingit jõudu. Andke abi :(
See hoob peabki liiguma täiesti vabalt. Samuti peab V-50 siduri lahutamine toimuma väga vähest jõudu rakendades.
Vaatasin, et sa oled sidurile pannud plastikkettad, mis on väga halb valik. Vanu mootoreid lahti kiskudes, mis on umbes paar tuhat km sõitnud, on plastikkettad peaaegu alati kärssanud olnud. Mina olen alati siduries kasutanud metallkettaid, mis on võrreldes plastikuga mitu-mitu korda vastupidavamad. Eriti kiidan alumiiniumkettaid, mida praegu oma sinisel Karpatõl kasutan - need kettad teevad siduri väga kergeks ning on väga hea haakuvusega ning vastupidavad.
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Need pildid on vanadest ketastest, uued kettad panin jutujärgi samamoodu nagu nad olevat tehasest tulnud, vähemalt müüa ajas sellist juttu. Tehasest nad tulevad siis nii et on plastketas, metallketas, plastketas. Kui see sidurihoob peab liikuma vabalt siis olgu nii. Aga millega peab see heebel ennast tagasi tõmbama, ja heebel liigum mul ka vb 1 cm-i.
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
ahjakas
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 10. Jun 2006 00:00
Location: tartust 34 km rapina poole
Contact:

Unread post by ahjakas »

Sidurikaanele pronkspuksi ei unustanud sisse panna? :roll:
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Tänud kõigile, kes püüdsid aidata kuid viga oli selles plaadid, mis on nende nelja pulgaga. Sellest plaadist ei läinud läbi see tähik muhv või mis see ka ei oleks. Panin vana plaadi ja asi läks ilusti läbi ja töötas. Panime kõik kinni, õli sisse + kõik vajalikud asjad sõitmiseks ja vändast käima. Kuid selgus, et sai karbussi ilmselgelt liigapalju peale. Koos ühe inimesega kes tunneb nende masinate hingeelu saime asja ilusti pöördesse : ) . Ilus hääl hea ja kõik puha, kuid ikkagi on minus midagi viga, käigukasti see hoob käib sisse ja välja, seal sees olnud junn mis on ühest otsas koonuseline ei mahtunud ära seega ka ei pannud. Esimene käik läheb sisse kuid peab teadma nippi, teine läheb nii nagu peab. Minujaoks oli suur kergendus, kuna ma ei oleks sellist asja üksi osanud. Sai siis aias paarutatud igatepidi ja jube mõnus on. Proovisin ketsi ka lasta, õnnestus kuid see pole eesmärk. Tulevased plaanid on kolviga garaazi minna ja elektrisüsteem korda teha. Lambid, sireenid jne. Kirjutan kui midagi muutub.

M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
ToTuRauno
Tavakasutaja
Posts: 23
Joined: 27. Mar 2009 01:00
Location: VõrumaaMõnisteTursa .
Contact:

Unread post by ToTuRauno »

asi oli karpas ja siis said käima .
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Asi oli karpas, ja minuarust simmerlingides, viimased vahetasin ka ära. Õhtul teen paar bike chek-i ka:P
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Image


Sai väike fotoshoot tehtud hetkeseisust 8 ) .

M.
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

Käigustoppri saad paika nii ,et keerad käiguvõlli alt mootori korpuse seest poldi ära(hakkab õli tulema,kui pole õli välja lastud)ja paned stoppri koos vedruga paika ja keerad poldi tagasi.

Keeruline jutt ,kuid ehk on abi.
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Kirjutan vahepeal siis. Kuna algas kool, siis ei saa igapäevaselt ligi 10 tundi asjaga tegeleda. Sai mootor hästi jooksma, kuid kui gaas põhja panna, oli tunda loginat/kolinat, arvan, et kolvirõngad olid liiga vabalt, kolb oli kulunud ja sõrme puks oli ka kulunud. Sai plaani võetud ka siis mootori natukene tagant utsitamine 8 ) (silindri kanaleid muuta nii, et bensiin kergemalt peale saaks, kergem hooratas, vedelam värtnaõli ja siis papist lillsidur( kui saab)). Sai siis ettevõetud ka kauaoodatud Kloostrimetsa motopoe visiit, tahtsin tutvuda kuda seal hinnad ja muu värk. Kloostrimetsa jättis väga hea mulje, mehed õpetasid ja valisid õigeid juppe jne. Kloostrimetsast tõin ära: kolb, kolvirõngad, sõrm, sõrme puks, sõrme stopprid, piduriklotsid (1paar), mingisugune mulle tundmatu tagalatern. Lisaks sai veel käsikaudu ostetud uus mootorikaas (siduripoolne), kuna vanal oli käiguvahetaja võlli auk saan mingi obaduse ja simmer ei sobinud kergelt sisse ja hakkas läbi ajama - Vanast V-501M mootorist sai kaane järgi V-50M. Nüüd on jälle aega garaa¸is istuda ja töödata. Lisaks varem sai veel ostetud istmenahk(kunstnahk), istme renoveerimine on ka juba käigus.
Pildimaterjali ka:
Image
Uus mootorikaas
Image
Uued piduriklotsid
Image
Kolvi süsteem
Image
Saaks keegi selgitada mille tuli see on? Sees on 12V pirnid.
Image
Vana iste oli selline.
Kui midagi juhtub annan teada :wink: .
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
Post Reply