kriminaalid - kiire Mini mopsi projekt.

Kasutajate võrrid, mopeedid ja motorollerid. Tutvusta oma masinat!
kriminaalid
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 11. Nov 2007 01:00
Contact:

kriminaalid - kiire Mini mopsi projekt.

Unread post by kriminaalid » 15. Nov 2010 23:19

Otsustasin üle pikkade aastate jälle enda mopsi käsile võtta. Mopsiks kutsun teda sellepärast, et see on tema hellitusnimi, kõlab kuidagi paremini. :) See konkreetne masin sai kunagi ammu ostetud poest tutikana, aga tal eluaeg mingi viga küljes olnud - soojast pärast ei käi. Üle 10 aasta tagasi leidsin ma selle pilli kuurinurgast, ostsime klassivennaga kütust ja põristasime nii kaua, kuni enam käima ei läinud. Jahtus maha, sõitsime edasi. Remonti sai ka talle teostatud. Ühel hetkel ununes see masin ära, kuna sain endale uue lääne 125ccm mootorratta.
Nüüd mitmeid aastaid hiljem võtsin selle pilli taas kuurist välja ning on plaan teda veidi järele aidata. Ülejäänud osad, va mootor, tuleb täiesti originaali. Üks mootor jääb originaal konditsioonis riiuli peale (käsikäikudega V-50), forsseeritud mootor on jalakäikudega V-501M. Üle värvin siis, kui mootor on ilusti timmis ja kõik töötab. Kuskil võistlustel pole plaanis käima hakata, kross ja rinka mind absoluutselt ei tõmba. Mis siis motos plaan muuta on:
  • karterisse kõik lääne kiire pöördega laagrid
  • väntvõll kergemaks teha
  • kepsule uus laager
  • lääne rolleri sport 50cc silinder koos kolvi ja rõngastega
  • lääne rolleri karpa
  • uus süüde
  • kanalid täiesti ümber teha nagu on lääne rolleril, omaloomingut kanalitega teha ei taha
  • seos uue süütega ka tahhomeeter
  • koonusfilter
  • lääne rolleri sportsumps
Hetkel näeb mops selline välja, kuid originaal jupid on kõik olemas, need lähevad ka varsti külge.
ImageImage
ImageImage

Sain jalakäikudega mootori doonori ja muid pudinaid. 249.- krooni.
Image

Uued simmerid ja kiired laagrid. 377.- krooni.
Image

Väikeste põngerjate kommentaare siia teemasse ei oota. Ootan tõsiseid soovitusi ja ettepanekuid, kuidas mu mopsi kiireks teha. Plaanid on mul kindlasti suured, kuid see projekt polegi nädala pikkune. Püüan sellist stiili edasi hoida, et midagi uut tuleb, siis pildi ja hinna panen juurde, et teistel kaasfoorumlastel oleks hea jälgida mu teemat. Mõtlesin ka siia foorumisse teema üles panna, kuna ühes teises nii suurt aktiivsust pole.

kriminaalid
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 11. Nov 2007 01:00
Contact:

Unread post by kriminaalid » 15. Nov 2010 23:20

Mopeedi kallal otseselt nokitsenud pole. Küll aga said plaanid veidi selgemaks, mõned ideed jäävad esialgu veel teostamata. Mis ma siis teen?
Mops jääb katsetamise mõttes algul originaal silkuga, mida on väheke järgi aidatud. Proovisime muukviilidega seda modida, aga sai üpris kiiresti selgeks, et ilma dremelita ei tee seal midagi. Nüüd käivadki dremeli otsingud, et saaks aknad suuremaks ja valujäägid eemaldada. Lasen ka silindri veidi suuremaks hoonida/puurida, oleneb kuidas hülss kannatab, kas 39/40mm. 40mm on ebays lihtsalt rohkem kolvivalikut. Kas mopeedil on parem, kui kolb on pealt kumer, või sobib ka sirge kolb? Silindri pea läheb ka freesimisse, võtame väikeste sammudega seda maha ja järjest muudkui katsetada.
Väiksed plaanid on ka karterisse otse-sisselase teha, aga vaatame. Võib-olla paneme masina ennem kokku ja proovime nii timmi saada. Karpaks tuleb mingi 21mm-ne, suure tõenäosusega Dellorto.
Süüte valik on ka nüüd tehtud. Peale tuleb miskine Hysqvarna (täpsemat mudelit ei tea) mootorsae süüde. 250.- krooni.
Image
Sael käib ta valet pidi ringi, võrreldes mopeediga, kuid panen ta tagurpidi peale. Järgmine nädal läheb see nö hooratas treiali juurde, teeb keskaugu koonuseks ja freesib kiilu soone ka sisse. Originaal hoorattaga võrreldes on see ikka kõvasti kergem. Võiks nagu paremini pöördesse minna külla. Kindlasti küsite, mis tuledega saab? Tuled monteerin ledide peale üle, mis võtavad vähem voolu ja hakkavad nad põlema 12v aku pealt. Elektrisüsteemi vean ka uue, kuhu on arvestatud aku, suunatuled, süütelukk, sae süüde. Tahan teha universaalsete otstega, et saaks peale panna ka originaal süüte, kui vajadust tekib, aga ilmselt ei teki. 8)
Sportsumpsi valik on ka tehtud. Alla tuleb Tecnigas Next-R, koos silenceriga.
Image
Sain selle sõbralt, tal jäi see üle, kuna pani enda rollerile veidi käredama. Aga minu mopsile on see ideaalne. Kinnitused istuvad 1:1, et pane muudkui alla. See sumps hakkab elama ca 4-5k rpm peal ning lõpeb umbes 9,5k rpm peal.
Suur probleem on veel tahhomeetriga. Osta ma teda ei raatsi, tahan ise ta valmis tinutada. Kas keegi oskab mulle näidata skeemi, mis on mõeldud kahe taktilisele? Mõned skeemid ma olen leidnud, kuid alati on mingi aga, kas on juppide nimekiri puudu vms. Kindlasti peab olema digitaalne. Pean Tevalo foorumist ka küsima selle kohta. Lisaks, kas kuskil on eesti keelset materjali, kus on kirjas silindri modimisest?

Ning viimaseks, kas keegi oskab selle mootori kohta midagi rohkemat ütelda? Kas kuskil on mingi teema ka olemas. :twisted:
ImageImage

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4500
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 16. Nov 2010 00:24

Ehk on 2T mootori parendamise käsiraamatust abi :wink:

http://motokuur.ee/failid/2stroketunershandbook.pdf
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

kriminaalid
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 11. Nov 2007 01:00
Contact:

Unread post by kriminaalid » 27. Nov 2010 01:30

Sai vahepeal veidi nokitsetud. Parempoolne karteri pool jäi käsikäikude oma, kuna sellel motol mis ma ostsin, olid laagri pesad veidi retsitud. ning vasakpoolne jalakäikude oma. Lisaks ostsin kõik moto poldid uued, sisekuuskandid. 85 krooni.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Tänu sellele, et parem karteri pool jäi käsikäikude oma, siis jalg käiguvahetus võll ei istunud sinna ja sai väike puks kiirelt treitud. Järgmine kord kui moto lahti võtan, teen selle pesa laagri peale.
Image
Image
Image
Väljalaset sai ka veidi suurendatud. Päris valmis veel pole.
Image

extinction
Tavakasutaja
Posts: 726
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction » 27. Nov 2010 02:19

kriminaalid wrote:Parempoolne karteri pool jäi käsikäikude oma, kuna sellel motol mis ma ostsin, olid laagri pesad veidi retsitud. ning vasakpoolne jalakäikude oma.
Halb idee segada erinevaid karteripooli.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1684
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 27. Nov 2010 12:48

halb idee oli ka jätta siduripoolse karteripoole külge kinnikeevitatud käimalöömis võll. viilisid silindri aknaid ka suuremaks?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

kriminaalid
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 11. Nov 2007 01:00
Contact:

Unread post by kriminaalid » 27. Nov 2010 23:28

Jala käikude parempoolne karteripool oli konkreetselt nässus, laagrid sees ei püsinud ja ümber valamine oleks kulukaks läinud. Karteripooli omavahel segada minu meelest mingi kuritegu pole. Kinnikeevitatud kick-võlli välja lõigata hetkel ei õnnestunud, kuna rellakat pole. Silindri aknaid suuremaks ei teinud, kuna see on esimene käivitamine ja proovime, kuidas originaalseades töötab. Dremelile oleks korralikku otsa vaja, siis läheb see dremeldamine oluliselt lihtsamalt. Täna selgus veel tõsiasi, et selle kicki splint jäi eile sisse panemata, võtsime moto uuesti lahti. Lisaks modisime veel jalakäikude stopperpolti. Nüüd on asjad nii kaugel, et vasakpoolne kaas on peal ja moto ootab raamile tõstmist. Homme paneme käima, ehk saab ka videot.

User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 651
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints » 28. Nov 2010 15:04

V50 mootori forsseerimiseks on netis täpseid juhendeid piisavalt leida, ei pea hakkama jalgratast uuesti leiutama. Piisab ainult järgitegemisest ja ongi tulemus käes. Muidugi peaks olema ka mingid eelteadmised forsseerimisest, et vajalikul ja mittevajalikul infol vahet teha. Samuti on vaja omada oskusi selle teostamiseks või piisavalt palju detaile selle oskuse omandamiseks, ainult headest riistadest ei piisa.
Oman mõnda roostes mootorratast.

User avatar
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 289
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome » 01. Dec 2010 19:40

Kuidas projekt edenenud on??

M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M

kriminaalid
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 11. Nov 2007 01:00
Contact:

Unread post by kriminaalid » 01. Dec 2010 20:14

Pühapäev läks väga kiireks, kuid moto saime kokku ja raami peale. Käima ta igatahes ei läinud, polnud väga aega süveneda, pidin Tallinnasse sõitma. Probleemiks ilmselt ühe rõnga puudumine. Homme tulen Viljandisse tagasi, siis vaatab asja edasi.
Sain ka karpa ära tellitud ebayst. Kui kohal, siis ütlen - missuguse, kui suure ja mis maksis. :twisted:

TurboCow
Posts: 4
Joined: 30. Dec 2010 01:00

Unread post by TurboCow » 30. Dec 2010 20:12

Kas sumbutaja sobib tõepoolest 1:1 -ele ?

äkki saaks sellest mõne pildi, kuidas see sumbutaja all on?
ja kas oleks võimalik mingi hinna eest see ära osta?

kriminaalid
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 11. Nov 2007 01:00
Contact:

Unread post by kriminaalid » 16. Jan 2011 13:58

Palju on aega mööda läinud, eriti midagi teha pole saanud. Tuli hoopis suurem ja mahukam idee, millest ma praegu ei räägi. Originaal mootorit pole ka veel käima katsetanud, kuigi ladusime moto uuesti kokku ning uued rõngad läksid ka sisse. Väljas nii suured külmad, eriti ei tiku sinna garaa¸i. Ilmad paremaks lähevad, siis proovime mootori käima saada.
Vahepeal jõudis mu karpa kohale Inglismaalt. Kuulutuses oli märgitud 22m, kuid kohale jõudes oli avastus suur - 28mm Keihin. :shock:
Image
TurboCow wrote:Kas sumbutaja sobib tõepoolest 1:1 -ele ?

äkki saaks sellest mõne pildi, kuidas see sumbutaja all on?
ja kas oleks võimalik mingi hinna eest see ära osta?
Kinnitused sobivad tõepoolest 1:1-le. Sumbuti nurka tuleb muuta (rellaka ja keevituse abil), et see istuks kenasti sinna, praegu alla pannes oleks ta kuhugi taevasse.
Last edited by kriminaalid on 28. Apr 2011 11:52, edited 2 times in total.

User avatar
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 289
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome » 08. Feb 2011 00:06

Kaugel projekt on? Täiega huvitab : )

M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 11. Feb 2011 09:11

Väike illustratsioon ka, milline näeb kiiresõidu jaoks tehtud V-50 silinder seest välja
Image
Lisaks võin veel öelda, et tehase rõngaga unusta ära :D

User avatar
jarve6
Tavakasutaja
Posts: 116
Joined: 27. May 2010 00:00

Unread post by jarve6 » 11. Feb 2011 14:19

vootele wrote:Väike illustratsioon ka, milline näeb kiiresõidu jaoks tehtud V-50 silinder seest välja
Image
Lisaks võin veel öelda, et tehase rõngaga unusta ära :D
Palju sellega midagi tehtud on ?

User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 651
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints » 11. Feb 2011 14:49

Palju sellega midagi tehtud on ?
Kui originaalsilindrit seest vaatad, siis on erinevus silmaga nähtav.
V50 mootori forsseerimiseks on netis täpseid juhendeid piisavalt leida, ei pea hakkama jalgratast uuesti leiutama.
Oman mõnda roostes mootorratast.

User avatar
jarve6
Tavakasutaja
Posts: 116
Joined: 27. May 2010 00:00

Unread post by jarve6 » 11. Feb 2011 16:59

Ma mõtlesin tegelt mõõte, et palju on midagi tehtud. Plaan on endalgi teha.

extinction
Tavakasutaja
Posts: 726
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction » 11. Feb 2011 21:20

Ava www.dyr4ik.ru, sirvi foorumit ja küll sa mingid õpetused leiad. Mingi väike pildike silindri, silindripea ja sumpa mõõtudega on mul fotoalbumis kah...
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146

kriminaalid
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 11. Nov 2007 01:00
Contact:

Unread post by kriminaalid » 22. Feb 2011 23:53

Pole siia foorumisse üliammu sattunud. :oops:
Ma toon mõni nädalavahetus oma mopsi Tallinnasse, siis on rohkem aega sellega tegeleda. Viljandis ei ole üldse midagi teinud, praegu külm ka jne. Lähiaeg kindlasti mingid edusammud toimuvad, täna just terve õhtu arutasime sõbraga, mis järgmiseks tegema peab. Tema ehitab paralleelselt kiiret võrri - jagame omavahel teadmisi ja kogemusi.

User avatar
porguvark
Tavakasutaja
Posts: 34
Joined: 01. Sep 2008 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by porguvark » 11. Apr 2011 23:50

Tee endale selgeks gaasijaotus,surveaste ja summuti põhitõed,siis ehk hakkad aru saama, kuidas surnud rauda elustada.

kriminaalid
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 11. Nov 2007 01:00
Contact:

Unread post by kriminaalid » 14. May 2011 19:44

Et teema päris unustusehõlma ei vajuks, uuendan veidi piltidega. Esialgu kommentaare ei anna, aga tööd veel on teha. : ) Järgmisest nädalast saan iga päev garages olla. Loodetavasti on edusammad kärmed tulema.
Image
Image
Image

milky
Tavakasutaja
Posts: 10
Joined: 22. May 2011 00:00

Unread post by milky » 22. May 2011 22:38

Mille silindrit kasutasid ja kuidas plaanid sisselaske korraldada, reedvalvega otse karterisse? : )

kriminaalid
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 11. Nov 2007 01:00
Contact:

Unread post by kriminaalid » 23. May 2011 00:37

Tegu on Aeroxile mõeldud Malossi sport 70cc silindrikomplektiga. Ehk siis minu mopsi peal on kuubikuid kokku 76. Kolb on Italkit ja ühe rõngaga. Sisselase tuleb otse karterisse reed valvega. Sain ka klapi koos Malossi karbon lehtedega. Külge ei ole saanud veel panna, aga tuleval nädalal on kõik eeldused selleks olemas. 8 )

kriminaalid
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 11. Nov 2007 01:00
Contact:

Unread post by kriminaalid » 09. Jun 2011 00:43

Alates viimasest postitusest oli mootor keevituses ja nii kaua see venis. Täna hommikul sain lõpuks kätte ja modisin edasi. Tuleb veel keevitusse tagasi viia, kuna klapipesa on vaja külge panna ning vooludega kaasnevad augud kinni lappida. Eks piltidelt ole näha.

Süütepool küljes koos timmimisvõimalusega.
Image

Kohandatud küljekaanega.
Image

Peale keevitust.
Image

Ülevool ja põhivoolud kohandatud sobivaks. Augud vaja täita, pärast dremeliga kenasti poleerida.
Image

Klapipesa koht. Tuleb sobivaks teha.
Image

Sain ka vähe mõistlikuma karpa. Esimesel käivitusel läheb see peale. 22 Mikuni.
Image

extinction
Tavakasutaja
Posts: 726
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction » 09. Jun 2011 14:08

Kui ma ei eksi siis on rolleri kolvikäik lühem, kui V-seeria mopeedimootoril (39,2 vs 44 mm). Kas sa sellega ka midagi peale hakkad?
Ning mis värk on väntvõlliga. Malossi Sport 70 arendab originaal mopist tublisti rohkem pöördeid ja hobujõud ning väändemomemnt on ka hoopis teisest klassist. Kas jääd lootma et asi toimib või likvideerid selle kellaga pommi juba eos oma tuuningmootorist?
Sidurist ei maksa üldse rääkida, see originaal hakkab olema sitt mis sitt.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146

User avatar
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 289
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome » 09. Jun 2011 16:52

Omalajal viidi sidur ju käigukasti võlli otsa. Seda ka oled mõelnud teha? Või on siduri asukoht sama?

M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M

kriminaalid
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 11. Nov 2007 01:00
Contact:

Unread post by kriminaalid » 10. Jun 2011 14:08

Rolleri kolvikäik on tõepoolest lühem, kuid see ei sega. Sellepärast ma paningi silindri alla 10mm alumiinium plaadi, et silinder oleks õige kohapeal. Selle plaadi panekuga jäävad sisselasked ja väljalasked õige koha peale. Sisselase on muidugi suhteliselt nutune, tuleks portida seda, kuid vesipea silindrit ei anna eriti portida. Vahetan selle silindri kunagi õhkjahutuse vastu, sealt potentsiaali kõvasti rohkem.

Väntvõlli tahaks ikka kunagi midagi asisemat sisse panna, täiskuu oma. Kasutaja t6niz paraku küsib selle viguri eest liialt palju ja jäi tookord ostmata. Paari käivitamisega see originaal vast laiali ei lenda.

Tean, et sidur on pask. Olen vaadanud ebayst krossika sidureid, mis on pooltsentrifugaalid. Vaatab mis saab, selle projektiga läheb veel väga kaua aega, kuna ma ise nüüd Eestist minema suve lõpuni. Esimese käivituse ma ilmselt teen ilma käigukastita ja näeb siis üldse, mis toimub.
Eile tegin karterisse sisselõiked ära klapipesa jaoks ja viisin uuesti keevitusse.
Image
Image

kaalur
Tavakasutaja
Posts: 41
Joined: 14. Dec 2010 01:00

Unread post by kaalur » 13. Jun 2011 16:19

seda 70 on küll väga mõttetu portida, muidu on sul koguaeg sidur atki.

kriminaalid
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 11. Nov 2007 01:00
Contact:

Unread post by kriminaalid » 14. Jun 2011 22:05

Sidur kindlasti originaal ei jää. Selle vahetamine jääb tulevikku. Portida tahan kindlasti, kuna ükski komponent ei saa ju originaaliks jääda. :twisted:

Aga mootor on nüüd keevitusest taas käes. Dremeldasin kanalid veel üle, lõpptulemus jäi selliseks. Mingil ajab tuleb muidugi need peegliks ajada, kaasaarvatud väntvõlli ruum.
Image

Klapipesa sai väga hästi külge. Kõik muudki ebavajalikud augud pani keevitaja kinni.
Image

Siis tegin kõik tihendid uued, mida vaja läheb. Lisaks puurisin silindri tikkpoltide kohad sügavamaks ja keermestasin, nüüd hoiab tugevamalt. Tikkpoldid ja mutrid sai ka valitud kõige käredamad - 12.9 tugevus. :P Panin ka karpa külge.
Image
Image

Telefoniga on pildid kehvad tõesti. Ehk homme saab käivitada. Panen esialgu ilma käigukastita. Lihtsalt väntvõlli otsa süüde ja sidur ning plokk kruustangide vahele. Kui mootor kunagi hakkab raami vahele minema, peab silindri pea külge sobiva kinnituse ka laskma keevitada. Lõikan originaal silindripea küljest ära.

User avatar
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 611
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Location: võrumaa, järvere
Contact:

Unread post by delta-501 » 14. Jun 2011 23:57

Oot mis sellel malossi silkul ongi juba tehasest sellised väga erinevad ülevoolukanalid? :D

Võtab kergelt muigama, et "sport" silkul sellist asja kohtab.

kriminaalid
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 11. Nov 2007 01:00
Contact:

Unread post by kriminaalid » 15. Jun 2011 00:08

Ei saa aru täpselt, mida sa mõled. Silindri kanalitest pole ma ju pilti teinud. Kui sa mõtled karteris olevaid kanaleid, mis on eelviimasel pildid, siis need on mul ju enda käega tehtud. Õige otsaga dremelist oleks siin väga kasu, et saaks mingisugustki sümmeetriat üldse tekitada, aga paraku pole seda võtta. Tulevikus peab kindlasti neid paremaks kuidagi saama.

extinction
Tavakasutaja
Posts: 726
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction » 15. Jun 2011 17:25

Kui loodad nii suurte erinevustega head tulemust saada, siis võime uudishimu juba enne ära rahuldada ja öelda et sedasi ei tule seda, pead rohkem pingutama.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146

kriminaalid
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 11. Nov 2007 01:00
Contact:

Unread post by kriminaalid » 19. Jun 2011 21:10

Ühe korra käisin veel garages, panin mootori kokku ilma käigukastita. Sain veel küünla ja bensuvooliku ka ostetud. Käivitada ei jõudnud paraku. Mootor jäi kenasti kruustangide vahele oma aega ootama. Sügisel Eestimaa pinnale tagasi, siis saab käima proovida. : ) Võib-olla isegi suve lõpus - elame näeme.

Seniks nautige suve!

kriminaalid
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 11. Nov 2007 01:00
Contact:

Unread post by kriminaalid » 18. Aug 2011 23:33

Tere!
Nüüd olen Eestis tagasi juba mitu nädalat ning töötunde on garages kogunenud päris palju. Ei ole teemasse lihtsalt kirjutanud. Ma usun, et fännid ootavad juba pikkisilmi uuendusi.
Silinder ja karter jäi ikka portimata. :? Vahepeal sain veel karpale vahetüki teha, et ta oleks otse, siis veel sumps keevitatud, et Mopsile alla mahuks. Lisaks sain kasutaja t6niz käest täiskuu väntvõlli, kuid see jäi mootorisse veel installimata, kuna siduri teise võlli otsa viimisega läheb veel aega ja nuputamist. Küll see kunagi tuleb, siis juba suurema sidurikorvi ja suurema läbimõõduga ketastega. Lisaks ma sain endale veesüsteemi - radikas, voolikud ja paisupaagi, mingi rolleri oma. Elektrilist veepumpa on veel tarvis.

Veesüsteem - 20¤.
Täiskuuväntvõll - 35¤.
Kõik kogu keevitus (alumiinium k.a) - ~100¤.
+ mingit nipet näpet, mida siin mainida ei tasu.

Mis kõige tähtsam, sain mootori tööle täna ja tegime ka video. Alguses proovisime 90 düüsiga, kuid videos on 102,5. Käis veidi paremini. 120 proovisime ka, kuid tundus, et jäi veidi paljuks. Sae süütega on see jama, et ei tea täpselt kus kohas ta sädet annab, kas täpselt magneti keskel, alguses? Keegi targem võiks pajatada selle kohta. Lisaks veel sae süütel on see häda, et süüde tundub jääma natukene hiliseks ja varasemaks enam panna ei saa, kuna süütepool läheb juba mootori vastu. Seega otsustasime esialgu originaali tagasi panna. Tean, ennast kripeldab ka see. :oops:
Videos on see veel näha, et käike ei hoia sees. Lihtsalt ebareaalne süsteem on see käigufiksaator ja selle toimimine. Proovin seda parandada homme. Lisaks ilma pumbata läks mitu korda keema, niiet väga pikalt ei saa töristada.

Siin sumpa veel keevitamata:
Image
Image
Image

Ahjaa, tahate videot ka nüüd näha? : ) Esimene sõit, ei olegi ju palju loota.
http://www.youtube.com/watch?v=L4f3JgWawUc

User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 520
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Unread post by Kevin68 » 19. Aug 2011 08:25

Väga korralik ettevõtmine, edu!

User avatar
minimo
Tavakasutaja
Posts: 546
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo » 19. Aug 2011 09:37

Super ettevõtmine, nüüd pead käike hakkama käigukasti juurde ratsima, kaks jääb väheks nagu

milky
Tavakasutaja
Posts: 10
Joined: 22. May 2011 00:00

Unread post by milky » 21. Aug 2011 17:36

ma arvan et see käikude teema oleks juba siis parem kui esimese ja teise käigu vahe nii suur ei oleks. Aga kui härra lõplikult masina valmis saab siis vast ei ole see absoluutselt probleemiks:D keep up the good work!:D

kriminaalid
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 11. Nov 2007 01:00
Contact:

Unread post by kriminaalid » 21. Aug 2011 19:24

Täna hommikul portima minnes, otsustasin kodus enne silindri juba pealt maha võtta. Tuli üllatuseks, et kepsulaager oli otsustanud laiali joosta ja kolvi koos silindriga koos hauda viinud. Oi ma olen tige. :evil: See laagri pesa pole kepsul kõige parem ja otsustasin uue ümmarguse väntvõlli sisse panna. See eeldab muidugi jälle siduri teise võlli otsa viimist, uut sidurit. Ei oska prognoosida, millal masina jälle sõitma saab. Annan suve lõpus endast veel parima. Sidurikorvi ja kettaid ka vaja, ei oska veel öelda, mis masina oma kasutan. Vaatan veidi ebays ka ringi.
Kõik kanalid jäid taas suurendamata ning nüüd uut silindrit koos kolvi ja rõngaga vaja. Mul tegelt üks aeroxi silinder veel, mis on 50cc, kuid seda ma ei taha sinna peale toppida.
Image

Arvan, et see masin ei saa nii pea valmis. Uue käigukasti mõtted on ka tekkinud, et mis ja kuidas. Kõike korraga ei jõua teha, see nikerdamine võtab meeletult aega. Rahas polegi nii väga küsimus.

kriminaalid
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 11. Nov 2007 01:00
Contact:

Unread post by kriminaalid » 29. Aug 2011 16:01

Täna siiski käisin dremeldamas ja tegin kanaleid suuremaks sellel 50cc silksil. Õige riistaga on lausa lust sellist tööd teha. 5mm malmi võtab sekunditega. Nii pisikest otsa paraku polnud, millega silindri sisse pääseda. Seda peab vist viilidega ikka tegema.
Panin karteri kanalid klappima silksi omadega. Nüüd on kanalid ühe suurused, tegin ¨ablooni järgi. Vaja poleerida:
Image

Siis silksi kanalid võrreldes originaaliga. Vasakul on 70cc, mis nahka läks ja paremal on 50cc, mis hetkel peale läheb:
Image
Väljalaskele pääsesin ainult ligi, seda tegin vähe pikemaks. Nüüd peaks olema 175 kraadi kanti. Kui väheks jääb revimist, siis saab alati pikemaks teha. :twisted:

Alustasin ka siduri üleviimist teise võlli otsa. Hammasratta ma sain ilusti istuma väntvõlli peale, nüüd veel sidurikorvi mure. Täna saan ühe kx 85 mootori doonori, sealt seest saaks siduri võtta küll. Õhtul kätte saan, uurin asja lähemalt.
Suur mure on veel sellega, et kepsu ava on 13mm, kuhu sõrm minema peaks, kuid kolvid on mul kõik 12mm sõrme jaoks. Mis sinna leiutada annaks? Laagrit sinna ei mahuta, puksi on samuti raske treida, kuna seinapaksus jääb niivõrd pisike. Andke nõu.


EDIT: sain kx moto kätte. Selle sidur on niivõrd suur, et ei mahu Mopsi sisse kuidagi. Tulevikus on plaan lihtsalt kx moto korda teha ja ilma raami lõikumata see Mopsi raami peale tõsta. Aga enne teen oma tuuning mootori valmis. : )
Mõned pildid veel niisama:
Image
Image
Image

t6niz
Tavakasutaja
Posts: 341
Joined: 02. Oct 2007 00:00
Contact:

Unread post by t6niz » 29. Aug 2011 19:26

vähemalt on näha, et minu väntvõll ei läinud tühja kohta. Väga meeldib ;)
Võidusõidu sääreka ehitamine in progres.
Nüüd ka võidusõidu mopeed

tumbleweed
Tavakasutaja
Posts: 52
Joined: 16. May 2011 00:00

Unread post by tumbleweed » 30. Aug 2011 16:32

Päris vige masin sul ja hääled ka head edu igatahes.

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 30. Aug 2011 17:14

Klapipesale oleks võinud veidi paksemad seinad teha ja sealt risti 2 tikkpolti läbi tuua. Praegusel kujul on oht, et hakkab pesa vahelt õhku võtma, kuna ülemised otsad tahavad laiali painduda.

kriminaalid
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 11. Nov 2007 01:00
Contact:

Unread post by kriminaalid » 30. Oct 2011 23:17

Uuendame üle pika aja teemat ka. Peal on 40mm läbimõõduga kolb, mis teeb kuubikute arvuks siis 55cc. Selle silindriga ei taha väga hästi käia. Võimalik, et karpa liialt suur. Järgmiseks nädalaks saan ühe väiksema prooviks. Lähiaeg ehk saan 70-se silku taas peale. Palju pikka juttu ei kirjuta, igaüks vaatab ise.

UUS VIDEO 3 POSTI ALL POOL
Last edited by kriminaalid on 12. Nov 2011 01:41, edited 1 time in total.

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 03. Nov 2011 19:46

Tundub nagu oleks liig rikas segu? Igatahes kuidagi laisalt läheb pöördesse. Selline mootor peaks "haukuma" nii et jube...

-kriss-sten-
Tavakasutaja
Posts: 64
Joined: 14. Mar 2010 01:00
Location: keila
Contact:

Unread post by -kriss-sten- » 05. Nov 2011 17:05

Teema väga huvitav.Jälgin huviga 8 )
Riga 13 originaal

Post Reply