Kauri Ural saemootoriga "aretis"

Kasutajate võrrid, mopeedid ja motorollerid. Tutvusta oma masinat!
Kauri
Tavakasutaja
Posts: 123
Joined: 21. Aug 2009 00:00

Kauri Ural saemootoriga "aretis"

Unread post by Kauri »

Loodan, et põhjustan kasutajate hulgas nüüd kindlasti pahameelt, aga enda õigustuseks ütlen ära, et masin saab kilomeetreid väga vähe näha kui üldse. Miks ma seda jama siis üldse teen? Põhjus on lihtne, nimelt ainuke asi, mis mind selle masina juures paelub on see, et see on esimene suurem projekt mille isaga ettevõtsin. Ka siis ei sõidetud sellega eriti.

Masin ise on Riga 11ne raamil, mis oli enne mu kätte sattumist juba lõigutud (millest on väga kahju, sest masin oli loetud aastad tagasi väga ilusa kuldse värviga). Masin tuleb punase valge kirju (porilauad ja paak valged). Kasutan Riga-5 paaki, millele väidetavalt üks Vanaisavoki kasutaja vastavad kinnitused külge jootnud on. Rehvid on pärinevad mootorrattalt Minsk ja on mõõduga 19*2,50. Ketirattad on Iz-i omad, mis on sobitatud druzba originaal ketirattaga ja tagumine võrri hammaka sisuga. Pole kindel, et see kasutusse läheb kuna minu mäletamist mõõda tekkis raamiga mingi probleem, sel juhul lähevad külge võrri hammakad. Enamus detaile on olemas. Üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna
Image
Mootor on praegu kõige suurem probleem. Nimelt oleks vaja tõmmitst millega rootor maha võtta, seda mul aga kohe võtta pole (võimalik, et kasutan "universaal tõmmitsat", mida poes laialt müüakse). Mootorisse tulevad uued laagrid ja simmerlingid. Uued kolvirõnagd on ka olemas. Puudu on, vaid rootori külge käinud jahutus ventikas (kellegil pakkuda?). Võimalik, et ka teine Ural-i mootor kuluks ära.

Küsimused suurele ringile:
Kas mõne rolleri piduriklotsid sovivad võrri veljele? Kui jah siis millise?

Rohkem pilte:
http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/84112193
Last edited by Kauri on 05. May 2011 13:49, edited 1 time in total.
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

Mille üle siin pahandada? Kõik alustavad ju millegi sellisega. Peamine, et on tahet asja teha ja et asjast lõpuks ikkagi sõidukaifi andev asi valmiks. Kindlasti tee asjast progressis korralikult pilte - kasvõi sellekski, et oleks hiljem hea vaadata või teistele näidata, et näe millega kunagi hakkama sain.
Kauri
Tavakasutaja
Posts: 123
Joined: 21. Aug 2009 00:00

Unread post by Kauri »

Sapi-Vana wrote:Mille üle siin pahandada? Kõik alustavad ju millegi sellisega. Peamine, et on tahet asja teha ja et asjast lõpuks ikkagi sõidukaifi andev asi valmiks. Kindlasti tee asjast progressis korralikult pilte - kasvõi sellekski, et oleks hiljem hea vaadata või teistele näidata, et näe millega kunagi hakkama sain.
Selline mu mõte oli. Eks näeb kaua läheb, et selle asjast ka asja lõpuks saab. Sellel masinal on olnud väga-väga palju erinevaid elusi..
Kauri
Tavakasutaja
Posts: 123
Joined: 21. Aug 2009 00:00

Unread post by Kauri »

Sai täna väike värvi töö ettevõetud. Loodan, et nädalavahetusel saan asja kokku panema hakata.
Image

Image
User avatar
Sisse
Tavakasutaja
Posts: 193
Joined: 06. May 2011 00:00
Location: raplamaa
Contact:

Unread post by Sisse »

Ilus värv millega värvisid? : )

Masin müüa pole?
Kauri
Tavakasutaja
Posts: 123
Joined: 21. Aug 2009 00:00

Unread post by Kauri »

Sisse wrote:Ilus värv millega värvisid? : )

Masin müüa pole?
Kuna terve masin pintseldatud siis need ka pintsliga. Ei usu, et sa sellele Hiiumaale järgi tulema tahad hakata :D
Kauri
Tavakasutaja
Posts: 123
Joined: 21. Aug 2009 00:00

Unread post by Kauri »

Image
Parem, kas pole?
Ja turvalisuse huvides:
Image
Kauri
Tavakasutaja
Posts: 123
Joined: 21. Aug 2009 00:00

Unread post by Kauri »

Sai nädalavahetusel natuke nokitsetud. Proovisin, kuidas Iz-i kett istuks ja kahjuks avastasin, et ei sobi. Hakkaks raami sööma. Lammutasin ühe pooliku reduktori küljest võrrile sobiva hammaka ja kruvisin selle raamil oleva reduktori külge. Nüüd sobis. Veel sai külge keeratud lenks, mis mulle eriti ei meeldinud, tahaks laia mootorratta lenksu, aga see pole oluline. Veel oleks vaja kahte ketipingutit.
User avatar
Sisse
Tavakasutaja
Posts: 193
Joined: 06. May 2011 00:00
Location: raplamaa
Contact:

Unread post by Sisse »

Kas tegu on selle võrriga mis oli Kevini oma?
uazik.
Kauri
Tavakasutaja
Posts: 123
Joined: 21. Aug 2009 00:00

Unread post by Kauri »

Eks see kindlasti ole omad korrad Kevini käes käinud, kuid siiski on see algsel kujul mina ja mu isa tehtud. Peagi saab pilte uutest tegemistest ja toimetamistest.
Kauri
Tavakasutaja
Posts: 123
Joined: 21. Aug 2009 00:00

Unread post by Kauri »

Otsin masinale ketipinguteid. Pakkumised ES.
Kauri
Tavakasutaja
Posts: 123
Joined: 21. Aug 2009 00:00

Unread post by Kauri »

Mootoreid on olemas nüüd kaks. Üks Ural, mis tahaks remonti ja teine Druzba, mis idee poolest töötama peaks. Ei oskagi nüüd midagi ettevõtta. Masinal on peale nüüd ka vana kitsa lenksu asemel lai Iz-i lenks. Asi istub jätkuvalt mootori taga. Kas kellegil on pakkuda komplektset Ural sae mootorit?
Kauri
Tavakasutaja
Posts: 123
Joined: 21. Aug 2009 00:00

Unread post by Kauri »

Mootoreid on nüüd kokku kolm :D . Nüüd tuleb vaatama hakata, mis kiisul kõhus on. Loodan reedel ka pilte teha.
arvi
Tavakasutaja
Posts: 40
Joined: 01. Nov 2011 01:00
Contact:

Unread post by arvi »

osta mu mootor kah ära : )
Kauri
Tavakasutaja
Posts: 123
Joined: 21. Aug 2009 00:00

Unread post by Kauri »

arvi wrote:osta mu mootor kah ära : )
Mootoreid on nüüd küll ja isegi rohkem. Aga sellegi poolest oleks vaja ketipinguteid.

Sai siis reedel natuke kuuris mõllatud. Nimelt sai üks omandatud mootoritest raami külge istutatud. Ei olnud just kõige probleemivaba see kord, kuna hetkel küljes olnud reduktori ja mootori kinnitus on mopeedi mootori jaoks kohandatud. Mootor küll istus peale, aga küünlajuhet enam peale ei saanud panna. Kuna juppe on küllalt, siis sai see asendatud ühe teise sarnase vidinaga. Käima masinat veel käima panna ei proovinud, kuid säde oli täitsa olemas. Veel avastasin, et hetkel hakkaks kett maha jooksma, pean tagumist ketihammasratast natuke rohkem välja tooma (hetkel on mitu mõtet, üks neist oleks hankida kummipuhvritega Delta mopeedi tagumine hammasratas). Delta hammakaga ei saa jälle kindel olla, et masin kohapealt ilusti ära veaks. Pilte:
Image
Kuna istme alla enam starterit mahutada ei saa, siis tulin leida nilbe kuid toimiv lahendus:
Image
Palju räägitud lenks:
Image
Ka mõned "lastehaigused" tuleb ära parandada: porilaua sisse on vaja sälk lõigata. Tulevikus tahaks ka tuled ka külge panna. Ilmselt tüüpilised võrri tuled millele aretan peale patarei toite. Ka tahaks oma tüüpilised "värdjaliku summuti" peale panna. Nagu siin:
Image

Eks näeb siis, millal üldse midagi toimuma hakkab...
arvi
Tavakasutaja
Posts: 40
Joined: 01. Nov 2011 01:00
Contact:

Unread post by arvi »

Noh midagi toimunud kah? Ja mõnda mootorit kommiraha eest ära ei taha anda?
Kauri
Tavakasutaja
Posts: 123
Joined: 21. Aug 2009 00:00

Unread post by Kauri »

Nii, masin on ikka alles ja seis on sama kui eelmisel pildil. Täna sai masin õue lohistatud ja proovitud käivitada. Peale väikse dopingu andmist silindrisse kütuse manustamise teel sain asja käima. Kuna ilmselt saab mootor veidike vähe kätte siis kaua ta mul ei käinud ka olid erinevad lekked (nt kraanist) üsnagi suured. Tänu lekkele ja ilmselt tagasilöögile karburaatorisse võttis masin aga veidike tule otsa :oops: . Õnneks kõik läks õnnelikult, "tulekahju" ohvriks langes vaid kütuse voolik, millele elav tuli hästi ei mõjunud. Ka on karburaatori kandis värv tahmunud. Edaspidi tuleb lekked kindlasti kõrvaldada ning ilmselt mootorile rikkamat segu anda. Kas sellel mootoril saab kütuse taset karburaatoris sama tehnikaga muuta kui vene mopeedidel või käib reguleerimine läbi kruvide?
arvi
Tavakasutaja
Posts: 40
Joined: 01. Nov 2011 01:00
Contact:

Unread post by arvi »

Ei usu et selle karburaatoriga asja heaks saad. Endal uputas originaalkarburaatoriga jubedalt lausa.
User avatar
vintizvint
Tavakasutaja
Posts: 151
Joined: 13. Feb 2008 01:00
Location: Soome> Riihimäki
Contact:

Unread post by vintizvint »

Ketiveost, raami vastaspoolele on soovitatav tõmmits lisada, raami ja mootorikinnitus klambri vahele. Mootori enda kinnitused on nagu need on- ja väänduvad aja- jooksul. Teine probleemne koht on taga ots, pikapeale läheb seegi kõveraks, ketiratta poolelt.

Üldiselt natuke halb raamivalik, ilma tugevdusi keevitamatta se ei kesta.
Kui juba Druzba suutis sääru raami ära venitada, suudab see ammugi.

Töökindlusest; Mähi pool ümber ja pane auto süütepool. Elektrooniline on needus ehtsal kujul, kus pole arvestatud komponentide väärtuse muutumisega, kui mootor on kuum.

Eluiga pole samuti pikk, kasutasin oma aretist tööl käimiseks, päevas 4km ja sedasi 3 kuud, ning mootor oli kohviveski.
Kauri
Tavakasutaja
Posts: 123
Joined: 21. Aug 2009 00:00

Unread post by Kauri »

Erinevate asjaolude tõttu ma seda masinat nii või naa suuremaks sõitmiseks ei ehita. Asja ei saa ju arvele ning ega ta just ohutu pole. Seega eriti pead HETKEL raami tugevdamise ja masina töökindlamaks muutmise suunas ei vaeva. Muidugi ilmselt oma ohutust silmas pidades tuleb midagi ette võtta piduritega ning ilmselt raamil hoolega silma peal hoida.

Igal-juhul täna sai jälle natuke aega masinaga aega veedetud. Organiseerisin masinale kastipõhja kogunenud materjalist gaasirulliku ja sai natuke tutvutud masina karburaatoriga, mis liigset usku selle toimivusse ei süvendanud. Tekkis ka paar ilmselt teadjamatele lihtsat küsimust: karburaatoril on kaks reguleerkruvi, mille jaoks on üks (mis jääb mootori esiosa poole) ning teine (mis jääks sae keti poole)?

Millist karburaatorit kasutada kui vahetada originaal mõne muu vastu?
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets »

.Tekkis ka paar ilmselt teadjamatele lihtsat küsimust: karburaatoril on kaks reguleerkruvi, mille jaoks on üks (mis jääb mootori esiosa poole) ning teine (mis jääks sae keti poole)? Mootori poolne on tühikäigu kruvi, keti poolne täis pöörete kruvi.
Kauri
Tavakasutaja
Posts: 123
Joined: 21. Aug 2009 00:00

Unread post by Kauri »

Kuna kinnituspulkade vahe on sobiv, siis proovin peale mopeedi karburaatorit K60b. Kahtlustan küll, et sellest head nahka ei tule, aga siiski asi väärt proovimist. Kuna ka võrri hammakate peale panemisega on sama "raami söömis" probleem siis plaan oleks ikka tagasi panna Iz-i hammakad ja siis teha vajalikud ketisuunajad. Võimalik, et pealolev paak läheb "lattu" ootele ning keevitan raamile paagi kinnitused ning hakkan kasutama riga-7 või 13ne paaki, millel on väheke (minu arvates) parem kraan. Milleks selline vahetus? Selleks, et saada vähemalt väikegi ruumi võit - praegu kraan ja karburaator peaaegu koos.
User avatar
Sisse
Tavakasutaja
Posts: 193
Joined: 06. May 2011 00:00
Location: raplamaa
Contact:

Unread post by Sisse »

Noh kas midagi arenenud ka on? : )
uazik.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru »

tere kauri,kuidas teil õnnestub pildimaterjali siia kohe üles riputada.
Kauri
Tavakasutaja
Posts: 123
Joined: 21. Aug 2009 00:00

Unread post by Kauri »

Sisse wrote:Noh kas midagi arenenud ka on? : )
Ei ole aega kahjuks. Ja peale "tulekahju masinaruumis" ei ole ka eriti viitsimist, asja ju nagunii arvele ei saa ja põllule selle raamiga sõitma minna ei kannata. Ei välista, et toon selle kohe peale riga 13nele uuesti mootori peale saamist uuesti sooja "sepikotta" ja küllap ta seal siis valmis nokitsen. Karpa panekuga on asi nii kaugel, et tahaks kuskilt korralikku karpat saada. Vanal miski pärast õhuklapp ei tööta ja lekib nagu mahla kask (noo jah, karpa remontkomplekt lahendaks lekke aga enne oleks vaja ikkagi korralik asi külge vaadata).

Pilte saab üles nii:
1)Kui postitust tegema hakkad on rida erinevaid lühendeid, teksti "kastist" üleval, vali sealt "Img"
2)Võta lahti juba kuskile üles laetud pilt mida näidata tahad
3)Parem hiireklik pildil ja seal "View image info"
4)Näed linki pildile (Location), kastis mis avaneb.
6)Kopeeri nähtud link ja kleebi see postitusse sõna "Img" järgi (ilma tühikuta)
7)Vajuta uuesti klahvi "Img" ja ongi valmis.

Mina kasutan piltide laadimiseks fotoalbum.ee-d. Ei väida, et parim aga ajab asja ära. Ilmselt võib teistel pildiportaalidel sama asi veidi teisiti käia.
User avatar
Sisse
Tavakasutaja
Posts: 193
Joined: 06. May 2011 00:00
Location: raplamaa
Contact:

Unread post by Sisse »

Esimene Kruvi on karburaatri pöörete kruvi kui seda sissepoole keerad läheb pöörded alla kui väljapoole keerad siis pöörded tõusevad! Ma arvan ,et teis kurvi pole mõtet kruttida.

Ketipingutit pole sul rulliguga vaja sest tagumine osa on jäik ja see kett ei anna mängima. Nt (kui peale istuksid siis läheb kett lõdvemaks. Kui augudest läbi sõidad jookseb kett muidu maha.

Raami söömise probleemi saab vast sedasi lahendada, et tagakiiget ümber teha siis ei söö. Muidugi siis tuleb mootori poltidele seibid vahele panna, et saaks nihutada.

Enda raamil keevitasin mootori alumise osa juures kandilise toru
mis läks roolikannu juurde Asi sai palju etem ning lisaks nüüd on starter selline, et ei pea küljest ära kakkuma.

Raam vast polegi kõige hullem endal oli ka alguses nõrk. Polnud juttugi ,et mootor midagi puruks tõmbab. Kuigi mootori tõmme oli päris jõhker. Kui just kohalt iilge lennuga minema ei tõmba siis vast jääb kõik terveks.

Ja tagumine hammasratas peaks olema suurem!!! Endal on 35 hambaga (vist) See on jawa hammakas. Ees oli keskmine mis läks täpselt reduktorile otsa niiet kett käis yeeli yeeli läbi. Kui gaasi andsid oli väga jõhker , Masinal oli muidugi see ,et oli raskusi peal püsimisega.
uazik.
Post Reply