Pisimopeed Põrr, 2011

Kasutajate võrrid, mopeedid ja motorollerid. Tutvusta oma masinat!
Jetlag
Posts: 5
Joined: 19. Apr 2011 00:00

Pisimopeed Põrr, 2011

Unread post by Jetlag » 30. Jun 2011 08:39

Ehitasin siis omale sellise igapäeva sõiduvahendi:
http://fotoalbum.ee/photos/Vapperhiir/86735797
Põhimõtteliselt on tegemist pisimopeediga, mis sai ehitatud osalt uuest liiklusseadusest tulenevate soodustuste pärast, osalt aga seetõttu, et vahetasin oma päris mopeedi juba mullu läpaka vastu.
Ehitusloo kohta võib öelda nii palju, et selles on kasutatud võimalikult paljude erinevate masinate juppe ja jõuallikana Hiina 48 cm3 jalgrattamootorit. Raam kuulub riga-5 le (seda peamiselt unikaalse trummelpiduri pärast, kuid esikahvel koos V-piduritega tavalisele maastikurattale. Samuti on taga riga 7 jämedate kodaratega velg, ees kitsas maastikuratta alumiiniumpöid. Sadul ja lenks peaksid kuuluma riga naistekale.
Sõidumugavused on nö keskmised: kuna kiirus on piiratud sellise vidina: http://fotoalbum.ee/photos/Vapperhiir/86234621 abil kiirusele 25 km/h, on ainuke viga, et kohale jõudmiseks kulub ikka jubedalt kaua aega, kuid ega tegemist ei olegi pikamaapilliga. Algselt oli mul plaanis panna tagarattale 60-hambaline ketiratas, kuid siis oleks mootor tõenäoliselt juba kokku jooksnud, sest ei saa täispööretel 25 km/h sõites piisavalt jahutust. Otsustasin siis piirata pöördeid, mis muidugi lisab tingimuseks, et järsematest tõusudest peab pedaalidega kaasa aitama.
Kahjuks mul ehitustöödest pilte ei ole, aga see eest valmistoodangust on sellel fotoalbumi lehel päris palju.
PS! Seal on ka üks Gauja, mis praeguseks on paraku juba maha müüdud.



habemik
Tavakasutaja
Posts: 150
Joined: 02. Jan 2009 01:00
Location: Põlva / Tartu
Contact:

Unread post by habemik » 30. Jun 2011 09:37

Kuidas uus liiklusseadus defineerib pisimopeedi?



Jetlag
Posts: 5
Joined: 19. Apr 2011 00:00

Unread post by Jetlag » 30. Jun 2011 16:02

habemik wrote:Kuidas uus liiklusseadus defineerib pisimopeedi?
Tutvuge lähemalt: http://www.mnt.ee/liiklusseadus2011/?q=node/10
Ette rutates võib öelda, et see on sõiduk, mis ei arenda suuremat kiirust kui 25 km/h ja ei oma üle 1 kW võimsusega mootorit. Kubatuur ei ole seejuures piiratud.
Enda oma oligi täpselt 1 kw, aga kiirus (ostsin selle mootorikomplekti) 26" rattal 30 km/h. Seega sai lisatud 10 mm silinder piiramaks gaasitrossi käiku, et kogemata kiiremini ei läheks. :wink:



antuand
Tavakasutaja
Posts: 661
Joined: 10. Jan 2009 01:00
Location: lehola
Contact:

Unread post by antuand » 30. Jun 2011 23:36

Võtab jah kaua aega ühest kohast teise minemine. Võta see jublakas ära et poole gaasiga sõitma ei peaks ja saad palju kiiremini kohale. Ma sõidan jalgrattaga keskmiselt 35km/h :D



Jetlag
Posts: 5
Joined: 19. Apr 2011 00:00

Unread post by Jetlag » 01. Jul 2011 08:21

antuand wrote:Võtab jah kaua aega ühest kohast teise minemine. Võta see jublakas ära et poole gaasiga sõitma ei peaks ja saad palju kiiremini kohale. Ma sõidan jalgrattaga keskmiselt 35km/h :D
Aga kaua sa niimoodi sõidad? (Kui sa just muidugi sportlane pole). Jublakat pole mõtet eriti ära võtta, kuna ega ta ilma selletagi üle 30 lähe. Manuaalis oli öeldud, et "Speed limitation: 30 km/h" Kuid jama seisnes selles, et kui gaasi veidi rohkem andsid, siis hakkas mootor puterdama ja suri välja. ühesõnaga tõmbas täis. Jublakaga olemasolu väldib selle ja ühtlasi välistab võimaluse rohkem radarisse lennata ja saada kaela kindlustamata mootorsõidukiga sõit (aasta pärast), tuledeta sõit (juba praegu) ja vale või puuduva kiivriga sõit (mopeedijuhil peab olema motokiiver, pisimopeedi piloodil kas jalgratta oma või üldse mitte midagi) Võib tunduda ülipedantne :oops: , kuid paraku meie seadused/politseinikud on veelgi pedantsemad ja preemiad üsna soolased.



Jetlag
Posts: 5
Joined: 19. Apr 2011 00:00

Unread post by Jetlag » 21. Jul 2011 21:28

Tänaseks on sõidetud umbes 250 km ja esimeseks probleemiks oli lenksu lahtitulek stemmi küljest, kuna tegemist oli vene meesteka lenksuga, mis sai poldi abil 2 mm jämedamasse stemmi fikseeritud. Polt läks katki :lol:
Õnneks on aga olemas selline koht nagu Velonaut (Balti jaama lähistel) ja sealt sain ma uue ja sobivama:
http://fotoalbum.ee/photos/Vapperhiir/87821415
Samuti sai asendatud korralikumaga esikahvel (tõsi, amorte paraku pole):
http://fotoalbum.ee/photos/Vapperhiir/87821425
Ja ära vahetatud ka pakiraam (punane läks ühele võrrimehele Hiiumaalt)
Must on ka minu arust sobivam, ei riiva nii väga silma:
http://fotoalbum.ee/photos/Vapperhiir/87821421
Sadulat ma lähiajal veel ära vahetada ei kavatse, kuigi alt olid vedrud päris roostes. Sai ära puhastatud ja ajutiselt spreiga leevendatud.
Uus on ka spidomeeter, mis sai lihtsalt selleks ostetud, et teaks millal minna üle segult 20:1 segule 25:1 (sissesõit 500 km). Võibolla ei lähegi, sest osade netis leiduvate manuaalide järgi peab hiina mootoril olema sissesõidul hoopis 16:1 ja peale 500 km 20:1, mis mul juba algusest.
Sõiduomadustelt on ta võrr nagu võrr ikka, kuid veidi aeglasem, ent tundub töökindlam. Nendel hiina mootoritel on teatavasti elektronsüüde, mis jätab välja klassikalise võrridega kaasneva probleemi- kontaktivahe regullimise, mis ühe eelmise masina puhul pooled närvid nahka pani.



User avatar
irukas
Tavakasutaja
Posts: 218
Joined: 03. Sep 2009 00:00
Location: tallinn,iru

Unread post by irukas » 21. Jul 2011 23:14

Lahe pill. Üks küsimus oleks et sul taha vist pandud riga 7 velg millel jalgratta rehv peal, äkki oskad öelda mis mõõtudega rehv on kuna on endal vaja aga ei tea mõõtu. Ette tänades.



User avatar
vorrimen
Tavakasutaja
Posts: 453
Joined: 29. Dec 2007 01:00
Location: võrumaa

Unread post by vorrimen » 22. Jul 2011 11:49

irukas wrote:Lahe pill. Üks küsimus oleks et sul taha vist pandud riga 7 velg millel jalgratta rehv peal, äkki oskad öelda mis mõõtudega rehv on kuna on endal vaja aga ei tea mõõtu. Ette tänades.
riga 7-me veljele sobib peale 26 tolline rattarehv


Riga 12 1974.a ;Yamaha tw 125 1998.a ;Qingqi classic 2000E 1995.a ;Ford Sierra 2.0 77kw 1987.a

User avatar
irukas
Tavakasutaja
Posts: 218
Joined: 03. Sep 2009 00:00
Location: tallinn,iru

Unread post by irukas » 22. Jul 2011 14:29

26 tolli küll aga tal on teisi mõõte ka sai proovitud 26x1.95 mõõduga ja see jäi suureks.



Jetlag
Posts: 5
Joined: 19. Apr 2011 00:00

Unread post by Jetlag » 22. Jul 2011 21:14

irukas wrote:26 tolli küll aga tal on teisi mõõte ka sai proovitud 26x1.95 mõõduga ja see jäi suureks.
Njah, käisin just sportlikust huvist kuuri all vaatamas ja nägin, et põrril on küll nii esi ja tagaratas 26 x 2" või millimeetrites 54 x 559
Ma ei saa aru, kuda ta sul suureks jäi? Velg on tõesti riga 7 oma.



om
Moderaator
Posts: 1232
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om » 22. Jul 2011 21:26

Tollimõõt (24", 26", 27", 28" jne), on väga suhteline ja kõikuv mõiste ja on ümardatud, alati tuleb kasutada millimeetermõõdustikku - võrri 26" rehv on mõõdus 559, nagu on ka enamus tänapäeval meil levinud 26" ratastega maastikurattaid ja cruisereid... aga on olemas ka 26" velgedega linnarattad, mille velje suurus millimeetermõõdustikus on 584 ja 590.



Post Reply