sass14 minimopeed

Kasutajate võrrid, mopeedid ja motorollerid. Tutvusta oma masinat!
sass14
Tavakasutaja
Posts: 83
Joined: 26. Dec 2012 01:00
Location: Tartumaa, Nõo
Contact:

Re: sass14 minimopeed

Unread post by sass14 »

Nii, nüüd on aeg leiutada kuna load käes.
Tahaks suunatuled peale panna aga ma pole just väga tugev elektroonikas. Ostsin mingi uut tüüpi relee. müüja väitis et see vene mopeedide oma mini delta jne. See on selline mitte karp aga 1 kinnituskõrvaga silindirkujuline kopsik. On kellelgi sellisega kogemusi? Too on 6volti järelikult peaks ju sobima. Aga jagage oma teadmisi minuga. Kust ma peaksin võtma voolu?(releel on 2 klemmi), ja kuidas suunad ühendama jne. ühesõnaga rääkige kuidas teie teeksite, ise ei oska midagi eriti mõelda.
Proovin hiljem pildi ka releest panna siia.
sass14
Tavakasutaja
Posts: 83
Joined: 26. Dec 2012 01:00
Location: Tartumaa, Nõo
Contact:

Re: sass14 minimopeed

Unread post by sass14 »

Nii, jälle mul üks mure. nimelt gaasitrossiga. tean et ka teistel on olnud probleeme selle originaal gaasirulliga.
mul 2 kuu jooksul juba 2 gaasitrossi läinud. painutab ja murrab ära seal ülevalt kust ta ümber lenksu väändub. mul on mingisugune gaasirull veel, too pole mopi oma võibolla mõne mootorratta oma. tollel on parem system, ta nagu tõmbab trossi otse aga probleem selles et pole esipiduru heebli kinnituskohta tollel :( mida teha? ostangi iga kuu uue trossi? ja murdus see kruvi ka ära mis hoiab rulli kinni et ta lenksuotsast ära ei tuleks. öelge mis oleks parem või lihtsam teha? ja rääkige nippidest mida tolle originaalkruvi asemele annaks panna? teeks ise uue kruvi?
suunatuledest.
lihtsam oleks vist teha suunatuled vilkuvate ledidega, aga enne ledi peaks olema mingi pingeregulaator mis hoiaks voolu ühtlasena?
palun vastake, kuna näen et te ei taha viimasel ajal mulle abiks olla :?
sass14
Tavakasutaja
Posts: 83
Joined: 26. Dec 2012 01:00
Location: Tartumaa, Nõo
Contact:

Re: sass14 minimopeed

Unread post by sass14 »

Nonii, jälle natuke aega möödas. panin uue gaasitrossi ja selle katkise kruvi tegin ise uue-töötab. vahepeal läks korraga samal päeval puru tagapiduri tross ja käigutross :/ . piduripedaal oli nii vigane et pidurdama hakkas alles siis kui ta peaaegu maad puudutas otsaga. nojasiis otsustas sõber rolleriga ees järsku pidurdada ja ma ka muidugi kohe pidurid plokki(esipidur ei tööta väga hästi) ja olime kruusa parasjagu peal ja sain aru et enam ma pidadama ei saa ja otsustasin paremale poole minna et mitte otsa sõita. lõpptulemus- pedaal pahupidi ja tross puru. :D edasipidi pidin leppima ainult esipiduriga. sõitsime oma paar km edasi ja jääme seisma, otsustame mida teha, kuhu minna, niikui esimese käigu sisse väänasin oli plaks tross lännu. õnneks läheb purunemisel automaatselt 2. käik sisse ja siis pläristasin koju 2. käiguga :D . esiharigi loksu kaotasin ära ja tagapidurile tegin uue trossi gaasitrossist ehk nüüd on tagapidur täielikult korras. a ja sidurikorv otsustas ka töölt lahkuda vahepeal :D , õnneks oli teine olemas kohe. tagatulepirn sai ka vahetatud. läbisõit on nüüdseks 2900km. muud polegi vist lisada. tuleb veel paartuhat km maha pläristada eks siis mopp laguneb ja saab jälle remondirõõme nautida :D
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Re: sass14 minimopeed

Unread post by Sapi-Vana »

Võrridel on tagapiduri hoovastik pedaali suhtes sellise kasuliku nurgaga, et trossi sinna panna sisuliselt vaja ei olegi. Paned otse jooksma liigendiga teraspulga, mille otsa paned vabalt liikuma pedaali külge. Ja võid vajutada kasvõi kahe jalaga. Aga trosside suhtes kehtib raudreegel, et enne pealepanekut pead neid WD-40 -ga korralikult leotama. Tõmbad trossi rüüsi sirgelt rippuma ja pihustad määret niikaua ülalt sisse, kuni alt välja hakkab tilkuma. Siis läheb tross sisse ja veel sutsakas määret otsa. Kehtib ka uute Hiinas tehtud "läänekate" kohta.
sass14
Tavakasutaja
Posts: 83
Joined: 26. Dec 2012 01:00
Location: Tartumaa, Nõo
Contact:

Re: sass14 minimopeed

Unread post by sass14 »

Tänud kasuliku jutu eest! küsimus selline mis õli peaks kasutama käigukastis? ja millest võib olla tingitud siduri lahutamatus, kui igaltpoolt on trossi reguleeritud igalepoole. :D segane jutt vist aga põhiküsimus see esimene ja otsingust seda ei leidnud kuna sealt leiab igast muid jutte :D
edit: millegipärast see teema ei läinud esilehele :evil:
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: sass14 minimopeed

Unread post by madeinussr »

Tagapidurile trossi asemele mingit pulka ei ole küll mõtet toppida, originaal trosse on müüa ja hind Kloostrimetsa motopoes umbes 3 euri. Käigukastis kasuta mootorrattale mõeldud käigukasti õli, aga kindlasti sellist mis on mõeldud märgsidurile, kuna seda kulub üsna vähe siis mõni Castroli, Liquid Moly, Valvoline või sarnane tuntum bränd kõlbab kenasti. Kui sidur ei lahuta "trossi igatepidi reguleerides", siis tuleks natukene süveneda ja sidurikaan vajadusel eemaldada. Eelnevalt läbi mõeldes: 1) kas sidur enne lahutas? 2) kas siduri töötamine kadus järsku või pikkamööda? 3) kas käigukastis on piisavalt õli? 4) kas väike pronkspuks on ikka oma kohapeal (surub sidurikaanele, mille all on sidurivedru 5) ega siduri mutter pole väntvõlli otsast lahti tulnud jne jne.
Kõige lihtsam on muidugi sidurikaan maha võtta ja olukord tervavate silmadega üle vaadata!

E
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
sass14
Tavakasutaja
Posts: 83
Joined: 26. Dec 2012 01:00
Location: Tartumaa, Nõo
Contact:

Re: sass14 minimopeed

Unread post by sass14 »

mingit pulka ma muidugi hetkel aretama ei hakka, sest pidur töötab nüüd ilusti. ja kloostrimetsast olen ma ka suhteliselt kaugel :D aga tartust toon küll juppe vahel. 1)sidur lahutas enne 2)töötamine kadus järsku (peale õlivahetust) enne oli küll vist natuke vähe õli aga sel ajal sidur töötas hästi(viga ilmnes pärast õli vahetust, ise arvan et sisse sai vale õli) 4) puks on ikka omal kohal(a ja ma võtsin kaane maha ka juba eileõhtul)5)mutter ilusti kinni
kettad olid ka kergelt kulunud, näpuga katsudes on kulumist tunad aga mingit kriitilist piiri mu arust seal veel ei olnud. kuid kuna sidurikettad olid sellised metallist nagu peab aga olid poole kitsamad kui originaalis, siis proovimõttes panen sisse originaalid.
edit: õli mis sisse sai enne pandud on extra getriebeoel sae 75w-90 api gl5 syntetic manol , poest soovitati seda, aga ma arvan et see on liiga vedel sest olen kuskilt kuulnud et käib mingi 40 või 45 w ??? mis kostate?
sass14
Tavakasutaja
Posts: 83
Joined: 26. Dec 2012 01:00
Location: Tartumaa, Nõo
Contact:

Re: sass14 minimopeed

Unread post by sass14 »

sidur sai nüüd tööle, ei teagi mis tal viga oli aga lõpuks tuli isa ja tegi omale ka selgeks kuidas sidur töötab siis ta pusis seal nende ketastega ja lõpuks ta kokku sai pandud. esimese katsetusega tuli surveplaat lahti niiet õieti käima ei jõudnudki panna. teise korraga sai korda kõik natuke reguleerimist ja töötas. siis hakkasin sõbra juurde sõitma kes oli just käigutrossi korda saanud, sain ma siis umbes 100m sõita kui käigutross jälle plaks puru oli. täpselt sama moodi nagu sõbral enne. ja see oli mul juba 2. käigutross :D . siis sõitsin 2. käiguga sõbra juurde ära ja siis ta isa jootis trossile otsa tagasi külga ja sõit võis jätkuda. 8 )
sass14
Tavakasutaja
Posts: 83
Joined: 26. Dec 2012 01:00
Location: Tartumaa, Nõo
Contact:

Re: sass14 minimopeed

Unread post by sass14 »

Nonii,
tänaseks on spidokale tiksunud natuke üle 4100 km. Vahepeal olen 2 korda teele jäänud, 1 kord sai bensiin otsa, teine kord (täna) otsustas küünal töölepingu lõpetada.Õnneks sain sõbra juurest uue küünla kohe. Paaki olen eest poolt kaks korda jootnud, seal on mõra mis vahepeal otsustab läbi hakata laskma. Paar päeva tagasi läks sidur katki. Selle alumise plaadi küljes hakkasid pulgad keerlema ja logisema ja kulutasid kõige pealmise plaadi augud ära ja see tuli 2 pulga otsast lahti ja sidur hakkas hirmsat moodi libisema. Sai siis need jubinad ära vahetatud ja ühes ka sidurikorv kuna väike hammakas seal taga logises. Peegli kinnitused murdusid kunagi ära, ehk saab kolga laadalt uued, kui ei siis tuleb lasta teha.
Mis peamine! Leidsime sõbraga jäätmejaamast korralikud mini rehvid : )
Esitule jama sai ka korraks lahendatud, tuli välja et keegi geenius oli 12v pirni sisse toppinud ja sellepärast hõõguski. Siis ilmnes uus probleem, esituli hakkas vilkuma. Nagu vool kõiguks. Viga peaks olema hallis karbis, aga kui keegi teab täpsemalt siis võiksite öelda :D

Praeguseks vist kõik. 8 )
sass14
Tavakasutaja
Posts: 83
Joined: 26. Dec 2012 01:00
Location: Tartumaa, Nõo
Contact:

Re: sass14 minimopeed

Unread post by sass14 »

Väike uuendus siis.
Kilomeetrid juba 5000 peale tiksunud ja ikka magasin õige hetke maha et ilusast ümmargusest numbrist pilti teha. :(
Vahepeal sain uue paagi ja käis värvimises ka ära + mini kleepsud külgedel 8 )

Mõni päev tagasi lendas taaskord sidur laiali. Mina ei tea kuidas mulle need viletsad sidurikorvid satuvad.
Siis ladusin uusvanad sidurijupid peale ja mootor tööle. Sain 1 päeva sõita ja oh imet, käigukasti laagrid lõpetasid töö lepingu. :evil:

Praegused plaanid mootoriga:
uued laagrid
uued simmerid
2. käigu viskamine eemaldada
uus kolb (?), seal krassid sees millegipärast
sisse läheb lillsidur (puudu lillekujulised kettad)
uued jupid lähevad uutesse mootoripooltesse, uued mootoripooled olemas.
sass14
Tavakasutaja
Posts: 83
Joined: 26. Dec 2012 01:00
Location: Tartumaa, Nõo
Contact:

Re: sass14 minimopeed

Unread post by sass14 »

Natuke aega jälle möödas. Mopeed on enamus ajast seisnud. Mootorisse läksid siiski ainult uued käigukasti laagrid ja hammasrattad. Praegu sõidab normaalselt, jõudu võiks rohkem olla.
sass14
Tavakasutaja
Posts: 83
Joined: 26. Dec 2012 01:00
Location: Tartumaa, Nõo
Contact:

Re: sass14 minimopeed

Unread post by sass14 »

Panin uue kolvi ja uued kolvirõngad ning kasutatud korraliku silindri, sest viimane kord sõites enam jõudu väga polnud ja tahtis koguaeg välja surra. Kolb ja silinder olid ühe koha pealt kriimulised ja selletõttu oli ka alumine rõngas soonde kinni jäänud. Vanal silindril ja kolvil oli läbisõit 6100 km.
sass14
Tavakasutaja
Posts: 83
Joined: 26. Dec 2012 01:00
Location: Tartumaa, Nõo
Contact:

Re: sass14 minimopeed

Unread post by sass14 »

Talve alguses lendas kolvil sõrme stopper pesast välja, ise liikudes vanaraua hunniku poole, võttes endaga kaasa ka silindri, uue kolvi ja kolvirõngad. Niisiis jäi mopp talveks seisma, mootor laual. Talve lõppedes võtsin asja käsile, ostsin uue kolvi (d=38.5mm), kolvi järgi hooniti originaal silinder ära. Tartust õigeid kolvirõngaid tookord ei saanud, elvast leidsin ühed peaaegu õige paisumis piluga rõngad (rõngaid proovisin silindrisse). Kuna ei teadnud ka enam kust otsida, siis panin nonde rõngastega mootori kokku. Mootor läks tööle, kõik näis normaalne. Kokku sain paar korda käima panna seda mootorit, kokku umbes 5 minutit töötamist, käis plaks ja mootor seisis. Silinder oli veel soe kui juba silindripead maha hakkasin võtma, esimene vaade mis avanes- sõrme stopper oli taaskord välja lennanud. Pärast uurides selgus et mõlemad stopperid olid siiski ilusti kolvi sees alles. Kust see stopper siis tuli? Eks ikka karterist. Ilmselt eelmine kord lendas ainult pool stopperit välja, teine pool jäi väntvõlli ruumi. Ei taibanud karterit läbi ka loputada- Õpitakse ju ainult oma vigadest. Õnneks või kahjuks tekkis silindrile sõrmega vaevutuntav kriim. Kolb ja rõngad olid stopperi endasse neelanud ja siis kolvi peale visanud. Tartust ostsin uue kolvi, samas mõõdus. Seekord sain teada et neil on ka remontmõõdus rõngaid pakkuda. Samal õhtul panin mootori uuesti kokku ning kuulsin ka hääled ära. Praeguseks olen umbes 30-40 km sõitnud, ainult madalatel pööretel, enamasti teise käiguga umbes 25-30 km/h. Kogu läbisõit mopil on umbes 6640 km.
sass14
Tavakasutaja
Posts: 83
Joined: 26. Dec 2012 01:00
Location: Tartumaa, Nõo
Contact:

Re: sass14 minimopeed

Unread post by sass14 »

Hoonitud silindriga, ning uue kolvi ja rõngastega on üle 1000km sõidetud, ehk sissesõit on tehtud. Mootor töötab ideaalselt, kui välja arvata et pärast 24h seismist kleepub nõela tihend kinni, ning uputada ei saa.
Kuna mopp hakkas igatepidi streikima, pidin suurema remondi ette võtma. Pidurid ei töötanud, esimene käik kadus ära, esituli ei tööta, tagatuli töötab vahepeal. Üks lenksu pool oli kõver, esiamort oli kõver, iste logiseb vedrust ja liigendist, esihargi laagrid olid pingutamata, piduritule juhtmed katki.
lenksud vahetasin ära, esiamordi tegin sirgeks, hargi laagrid pingutasin ära, pidurid tegin korda ning pingutasin(tagapiduril uus tross). Esimese käigu sain trossi pingutamisega tagasi. Hetkel rohkem pole jõudnud, Vaja uut esitule pirni ning halli karpi.

Image

Image

:twisted:
Post Reply