Page 1 of 1

K: Mopedi pöörded ning kolvi defekt

Posted: 23. Feb 2013 22:28
by iz350super
Tere,
esimene küsimus kui palju läheb originaalsetest juppidest kokku pandud vene mopeed pöördesse?
Kunagi kukkus kokkupanemisel mootori tift karterisse, pärast oli kolvil tükk lahti, sealt alt kus tal kaks kõrva on vms, üks on ära murdunud.
Küsimus, kui mopp on originaalsetest juppidest kokku pandud, kas miskit hullu juhtub kui see nii kokku panna?
Või on ta juba isegi väikeste pöörete jaoks tasakaalust väljas?
T.M

Re: K: Mopedi pöörded ning kolvi defekt

Posted: 23. Feb 2013 22:43
by iceman
iz350super wrote:Tere,
esimene küsimus kui palju läheb originaalsetest juppidest kokku pandud vene mopeed pöördesse?
Kunagi kukkus kokkupanemisel mootori tift karterisse, pärast oli kolvil tükk lahti, sealt alt kus tal kaks kõrva on vms, üks on ära murdunud.
Küsimus, kui mopp on originaalsetest juppidest kokku pandud, kas miskit hullu juhtub kui see nii kokku panna?
Või on ta juba isegi väikeste pöörete jaoks tasakaalust väljas?
T.M
kui pead silmas kolviseelikt,siis kahekäigulisel juhitakse sellega sisselaset,kui tagant vägapalju puudu,jääb survetakti ajalväljalae lahti,küttesegu selleasemel ,et liikuda ülevooludest põlemiskambrisse ,sattub tagasi karpasse.
vibratsiooni ,märgatavalt ei tohiks tekitada,sellejaoks seal teised asjad, eeskätt vändaotsas laperdav sidurikorv.

Posted: 23. Feb 2013 23:57
by gen
Üld joontes piirduvad vene mopi mootori pöörded 5000pöördega(enamasti vähem).
"Tuunimisel"olen seda kolviseelikut sihilikult lühendatud,kuid mingeid tuntavaid vibratsoone see küll ei lisanud.

Posted: 24. Feb 2013 21:53
by iz350super
Täna vaatasin selle vigase kolvi üle, puudu on tükk väljalaske poolsest seeliku küljest.

Küsimus, mitu kolbi üks mopeedi väntvõll jaksab õhtale sõita, endal on teine kolb, esimene kolb läks eelmainitud tifti sattumisest karteri ruumi katki.

Teine kolb läks hiljuti kui oli tiftiaugu tifti loksumise tõttu meeletult suureks uuristanud.

Kas vänt peab järgmise kolvi koos uute rõngastega ka vastu?

Seda tean et suuremate pööretega masinatel sellist asja ei teha, näiteks saagidel, või kui tehtakse siis on see ühekordne, ning siis peab vahetama juba kogu mootori sisu.
T.M

Posted: 25. Feb 2013 09:49
by iceman
iz350super wrote:Täna vaatasin selle vigase kolvi üle, puudu on tükk väljalaske poolsest seeliku küljest.

Küsimus, mitu kolbi üks mopeedi väntvõll jaksab õhtale sõita, endal on teine kolb, esimene kolb läks eelmainitud tifti sattumisest karteri ruumi katki.

Teine kolb läks hiljuti kui oli tiftiaugu tifti loksumise tõttu meeletult suureks uuristanud.

Kas vänt peab järgmise kolvi koos uute rõngastega ka vastu?

Seda tean et suuremate pööretega masinatel sellist asja ei teha, näiteks saagidel, või kui tehtakse siis on see ühekordne, ning siis peab vahetama juba kogu mootori sisu.
T.M
ei saa aru ,mis sul selle vävtvõlliga juhtuma peaks, normaalse ekspluateerimise käigus. kui õiget õli paned segusse norm koguse ja õhufilter on adekvaatne peaks kepsulaager kestma küll. vändaga muud hädad, kas jäetakse magnet piisavalt kinnitamatta ja rikutakse vändaots , või läheb sidurikorv vändapealt lahti,rikkudes nuudid ära.
kui kapsulaager kottis, see ju kuluosa ,seepärast veel vänta ei vahetata.

Posted: 25. Feb 2013 11:15
by tom
Kui vändal käega tuntavat üles-alla kepsuloksu pole ja eelkirjutaja poolt välja toodud strateegilised kohad korras, ei maksaks sellega pead vaevata. Parem osta korralik kolb, uued rõngad ja vaata silindri olukord üle. Kolbi ostes ikka puhtaks tehtud silku kaasa ja kui võimalik vali mitme kolvi hulgast parim ja kvaliteetsema töötlusega. Silindri võiks uue rõngaga mitmest kohast eelnevalt ka üle kontrollida- võibolla liigselt kulunud. Katkist kolbi ma kasutada ei soovitaks.

Posted: 25. Feb 2013 23:14
by iz350super
Kas üherõngaline kolb annab forseerimata mootorile miskit juurde ? või on see kõik mõtetu üritamine, kuna see kolb on kergem, vajab täpsemat silindrit ning talle oma kanaleid silindris.
Kolb mida silmas pean, on kergem, (kuskil umbes 80g) akendeta, ilma tiftita üherõngaline kolb.
T.M