Renegade Riga 16

Kasutajate võrrid, mopeedid ja motorollerid. Tutvusta oma masinat!
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Renegade Riga 16

Unread post by Renegade » 26. Jun 2013 22:47

Reedel ma ostan sellise liikuri.Juba varases lapsepõlves hakkasid just 2-käigulised Rigad mulle meeldima.Nüüd tekkis lõpuks võimalus osta töökaaslase käest selline aparaat.Koneks on š-58 mootor.Aastat ei tea kuna birka on roostene kahjuks(oskab keegi öelda mis aastatel neid toodeti?).Dokumente pole aga, Ostu-müügilepinguga lähen ARK-i ja vaatan mis teha saab.(Kasutajad võivad oma kogemustest rääkida, kuidas ARK suhtub dokumentideta mopeedi registreerimisega peale lihtsustatud arvelevõtu lõppu.) Masina tahan täiesti originaali saada.Hetkel tunnen puudust esipiduri,tagapiduri,siduri,ja käiguvahetus(komplektsest koos trossidest.Lisaks ka õhupuhasti kummivoolikust. Pildid tulevad arvatavasti kas reede õhtul või nädalavahetusel.
Seniks aga päikest.

sass14
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 26. Dec 2012 01:00
Location: Tartumaa, Nõo
Contact:

Unread post by sass14 » 27. Jun 2013 09:19

Kui dokumente pole siis on sul suhteliselt mõttetu ARKi minna. Ainult ostumüügi lepingust enam ei piisa. Muidugi on ka võimalus lasta dokumendid taastada, aga see läheks väga kalliks. :roll:

User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 27. Jun 2013 12:21

Mis pabereid siis ARK-küsitakse?

Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 27. Jun 2013 15:57

Renegade wrote:Mis pabereid siis ARK-küsitakse?
ära põe ,vanavenetehnika peab arvele saama, omal peab püsivust ja pealehakkamist olema. pead ennast varustama ostumüügilepinguga, mis dateeritud õige kuupäevaga ja mingisse küla ARK-sse polec ka tark minna, kui just pole tahtmist ebapädevate ninatarkade trosidega jageleda.

User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 27. Jun 2013 16:38

Läehen Saue ARK-i kuna see mulle kõige lähemal ja kogemused on positiivsed.2 masinat arvele võetud ja homme lisandub kolmas siis.

User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 01. Jul 2013 20:23

Reede jäi kahjuks ARK-s käimata kuna hullud järjekorrad olid.Vaatab järgmine kuu kui puhkus tuleb.Tekkis aga värvikoodide kohta küsimus mul metallik roheline mis selle värvi kood võib olla ja porikd on kuldsed nagu ka paak oskab keegi selle koodi anda.Üks ilus värvilahendus oleks porikad ,paak valged ülejäänud masin roheline.Mootor käivitus ka teise katsega.See tekitas kohe motivatsiooni juurde.Kas Riga 16 omas ka pidurikonna? Või tuli see juba uuemal mudelil Riga 22?Pilte ei jõudnud teha kuna maal oli palju tööd.Ketikaitse on ka tal sama nagu Deltal? Rooste on ka teinud oma töö esilaterna kroomvõruga ja sama seis on tagatule kinnitusega nood pean saatma kroomimisse kui korralikke ei leia.

Puuduolevad asjad:
1.Kõik trossid
2.ketikaitse
3.lenksu käepideme kummid
4.Tagatule juures olev "tühjuse"plekk(R-22 vist omas sama asja)
5.Karpa ja õhupuhastivaheline kummivoolik.
Samas kui on pakkuda š-58 mootorile varujuppe olen huvitatud.Lisaks tunnen elektriskeemist puudust.

urmet48
Tavakasutaja
Posts: 414
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 » 01. Jul 2013 23:08

http://album.ee/album/284625/50163645


Ehk on natuke abiks sulle minu pildid. Mul on vale mootor peal, sest õiget ei ole viitsinud isegi otsima hakata.

User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 02. Jul 2013 18:49

Kusjuures olen ka seda teemat lugenud moped.ee-st. Valge ja roheline ka kena. Kui raami üle värvisid mis värvi kasutasid? Š-58 mootoreid on maru vähe nii et tuleb igaks sajaks juhuks hakata juppe koguma. Käiguvahetus rutška on ka Delta ja muude Rigade omadest erinev kuna omab sutsklapi hooba. Minu Š-58-l on sutsklapp täiesti olemas.Oskab keegi tarkadest ka öelda mis ajavahemikul toodeti R16?

MargusM
Tavakasutaja
Posts: 94
Joined: 08. Nov 2011 01:00
Location: Harjumaa/ Pärnumaa
Contact:

Unread post by MargusM » 02. Jul 2013 21:33

Siit võid leida Š-58 mootorile üht-teist: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=45009

urmet48
Tavakasutaja
Posts: 414
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 » 02. Jul 2013 23:13

Minu masin oli juba ostes vale mootoriga. Sutsklapiga jah õige asi. Kasutasin omal ajal DeBeer'i värve. Minu masin peale taastamist muide pole rohkem sõitnud, kui maal õue peal prooviring. Kui peaks mingeid tehnilisi lahendeid vaja olema, siis võin piltidega aidata. Muide Riga-22 on kaa veel sutsklapiga ja sealt edasi juba ilma. Mul Riga-22 originaalvärvi all veel säilinud. Peale remonti pole siiani aega olnud käima ajada.

User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 04. Jul 2013 17:04

Nonii sebin siin ühe mootori endale tagavaraks. Arvatavasti järgmine nädal võtan mõned jupid Kemiflorasse kaasa ja sealt sebin oma mopile uue värvi selga. Aga ikkagi ketikaitse,trossid (kõik),lenksu kummid ,õhupuhasti kummivoolik on puudu s.h pakiraami aluse "tühjuse plekk".Kui kellelgi peaks vedelema antud jupid siis palun andke teada. Elekktriskeemi oleks ka vaja.

User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 06. Jul 2013 20:09


User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 14. Jul 2013 19:19

Reedel sain siis e-maili kus ARK spetsialist ütles vaja on seletuskirja+riigilõiv ja reg.numbri tasu.Masin peab olema sõidukorras.Riga on muidu pulkadeks võetud ja ootab kruntimist ja värvi. Tuleb rohe-valge.

User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 16. Jul 2013 23:18

Nii tänase seisuga on vana värv maas.Kasutasin mingit happelist tihendi eemaldajat (Carbon stripper, firmaks Kent).Homme krundin ja värvin.Augusti algul viin kroomitavad detailid Vasarasse.Kui masin koos siis ARK-sse.Homme peaks jälle foto materjali juurde tekkima.

User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 12. Aug 2013 12:25

Nii masin enam vähem valmis.Töölepingu ütles käivituspedaal üles mille nuudid sama pehmed kui makaronid.Süütega tundub ka mingi jama olevat tühikäigul käib ilusasti pöördesse,esimese käiguga tõmmet on ,aga kui teise sisse lülitan siis kaob jõud ära. Vaatasin motopiiblist ,et š-57 mootoriga Riga 12-el on süütemoment 2,6-2,9 mm enne ÜSS´u.Järelikult peaks ka š-58-l sama olema kui kolvikäik on sama.Vaatab võibolla sebin omale veel ühe R-16 paraleelselt aga tollele tahaks juba modifitseeritud V-50(M) peale istutada.

User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 13. Aug 2013 16:45

Süüde on 2,8 mm enne ülemist surnud seisu. Mootor käib ilusti pöördesse tühikäigul esimese käiguga on kiirust ca 15-20 km ja kui teise sisse lülitan siis kooleb üldse ära. kahtlustan seda õnnetut K60 karburaatorit. Samas mul nende karpade toorikuid on vahepeal tekkis tunne ,et poogiks talle JIKOV karpa peale mis on "naiste Jawa" pealt. Pole küll tsentraal karburaator vaid külgujukiga kuid kipun arvama ,et minek on teine. lisaks see alumiiniumist kollektor karpa ja silindri vahel on maru karvane. Peab seda ka vist poleerima.See nädal käin veel tööjuurest läbi teen Dellorto 17,5 mm karpale ka vahetüki ,et saaks proovida.Nende vene karpade suhtes mingeid lootusi pole masinat korralikult käima saada.

User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 13. Aug 2013 20:00

Nii sain selle K60 ka enam-vähem toimima.Viilisin segu siibri 45 kraadise nurga alla sealt poolt kust tuleb õhk peale ja siibri keskele sae viiliga sälgu. nüüd isegi teisega on minekut.samas kahtlustan ,et jõu võtab delta taga hammakas ära. Riga 16-el peaks enam vähem võrri taga hammakaga sarnane ketiratas olema.Samas esimesega tõmbab kohati ratta maast lahti.mul peaks kuskil analoogne hammakas ka olema.pean veel vaatama kuskil nagu oleks ümber tehtud Delta südamikuga Riga 13 ketiratas. Leiutamist jagub.Kas Riga 16 omas ka pidurituld? enda omale tegin ka väljavõtte sellejaoks kunagi tulevikus panen ka selle toimima. Neljapäev arvatavasti lähen seda masinat arvele võtma.

urmet48
Tavakasutaja
Posts: 414
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 » 13. Aug 2013 20:21

Pidurituli on olemas R-16l.

User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 13. Aug 2013 20:48

selge.

User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 13. Aug 2013 22:50

35 hambalise ketiratta vahetasin 40 hambalise vastu. eks homme õhtul näeb kuidas liikuma hakkab.homme annan masinale viimast lihvi ja neljapäev ARK-i.

User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 14. Aug 2013 13:14

Täna sii teen vahetüki ka ära sellele 17,5 mm karpale. originaal konditsioonis viin ta homme ARK-i. Peale seda panen selle õnnetu k60 riiulipeale oma aega ootama ja tahan proovida "lääne" karbussi.Keera segukruvi palju tahad ikka ei mõika.

User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 15. Aug 2013 17:55

Täna siis pole RIGA jaoks õige päev ARK-s peedistati korralikult ajusid (tüübikinnituse sain vähemalt) ,aga arvele ei saanud seletuskiri ei meeldinud klienditeenindajale(aga selle asja saab ka joonde ajada).Võtsin masina pagasnikust välja ja hakkas käigukasti õli voolama süüte kaane alt,seega veohammasratta alune simmerling ajaga kulunud,sama ma kahtlustan ka väntvõlli simmerite puhul,lisaks kui kodus sõitsin siis siduris oli ka "tirin" sees. Eks nüüd pole muud teha kui mootor maha ja "opilauale".Ma arvan ,et nüüd ei pea masinat rohkem ARK-sse vedama kuna Väljalaske aasta pikkus-laius kõrgus rehvid on tüübikunnituses olemas.Samas sain ka 17,5 mm karpa vahe flantsi täna valmis.Ütlesin ARK-s ka et piduritule lüliti puudub kuid süsteem on "laskevalmis" pane ainult lüliti peale ja töötab .Masina väljalaske aastaks määrasid 1980 ja huvitav on see ,et panid ka mootori seerianumbri tüübikinnitusse.Minu R-13 küll sellist asja ei tehtud.

User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 15. Aug 2013 20:16

Ega keegi ei oska öelda š-58 mootori simmerlingide mõõte. 3 simmerit kokku nagu V-50-l 2 vändal ja 1 ketiratta all.

User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 24. Aug 2013 15:26

Nii ja täna umbes tund aega tagasi sain omale teise R16-ne.Seda liikurit hakkan talvel Mustamäe keldris ehitama. Kuna š-58-le on vähe juppe liikvel siis teisele R-16-le tuleb peale V-50(M) mida on modifitseeritud(12V elektrisüsteem,teine karpa(K60 ja ta modifikatsioonidest on villand).Oma esimesele R16-le panin Dellorto 17,5 mm karpa koos 75 düüsiga ja on kohe teine tera.Minekut on rohkem kui vana K60 mis hakkas lärisema.

User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 28. Aug 2013 14:29

Nii tegin täna huvitava avastuse mul on 3 š58 mootorit aastast 1977,1980,1981. Viimased on robustselt tehtud segukanalitel karteri küljes on rõvedad valujäägid ,aga need saab eemaldada "turbiiniga". Seega mida vanem on vene tehnika seda parem ta on.Osad uued jupid ei kannata kriitikat kah.

User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 04. Nov 2013 16:46

Nonii masin seisab hetkel.Eelmine nädal sebisin omale V50M käsikäikudega mootori plaan on sellele Minski või Voshodi elektronsüüde peale installeerida ja samas ka Š-58 mootori silindripea kuna tollel on ka sutsklapp.Š-58 mootorid panen riiulisse oma aega ootama kuna neile on suht vähe juppe saada.12V elektri tahan selleks peale panna ,et siis saab võimsamad tuled kasutusele võtta.

User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade » 19. Jul 2016 12:46

Tükk aega on mööda läinud.Nüüd tegeleb selle pilliga kasutaja Koguja. (ruumi ja ajapuuduse tõttu) Eks ta räägib siin ise mis plaanid tal on.

Post Reply