PVK Aist D-6

Kasutajate võrrid, mopeedid ja motorollerid. Tutvusta oma masinat!
porguvark
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 01. Sep 2008 00:00
Location: tartu
Contact:

PVK Aist D-6

Unread post by porguvark »

Talvel tekkis mõte,et tahaks ehitada või taastada mingit säärekat 16´ratastega. Panin isegi kuulutuse ,et ostan KROHA võrri, aga pakkumisi ei tulnud. Keegi hea kasutaja jagas linki kus Kuldses börsis keegi müüs Kroha võrri, aga see polnud originaal vaid mingitest juppidest kokku kombineeritud,et saaks müüki lükata. Helistasin isegi müüjale, aga see ajas mingit segast juttu ja väitis,et kuna võrril on peal kiilaka silindriga D-5 siis tead ju isegi kui hinnatud sellised mootorid on ja sellest ka selline hind. No oli kuidas oli, minujaoks jäi see raam kalliks.
Tekkis mõte,et kui panen kokukale võrri mootori siis peaks tulemus olema enamvähem sama nagu Kroha ja nii minu D mootoriga sõiduriist sündis.
Uurisin Youdube`st kas keegi on midagi sarnast ehitanud, selgus ,et on ,aga mitte päris sellise lahendusega mida mina mõtlesin. Hetkeseisuga on võrr enamvähem valmis ja varsti peaks lahti võtma,et ära värvida.

Väike videojupp mis anna ettekujutuse millega tegu. https://www.youtube.com/watch?v=F1Ta2Bnj1B0
porguvark
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 01. Sep 2008 00:00
Location: tartu
Contact:

Re: PVK Aist D-6

Unread post by porguvark »

Prooviks tegin mootori millel Yamaha BWś 50cc silinder, sõidab täitsa vahvalt :)
Ei viitsi pilti väiksemaks teha,seega kasutage linki
www.upload.ee/image/9104877/IMG_20181021_145351.jpg
karpuss
Tavakasutaja
Posts: 48
Joined: 06. Jun 2005 00:00
Location: tartu
Contact:

Re: PVK Aist D-6

Unread post by karpuss »

Lahe riistapuu, ehk räägid rohkem kuidas selle silindri sinna peale sobitasid ja mida täpsemalt ümber pidid tegema. Kuidas jõudu, kiirust uuel mootoril on sellisel kergel raamil?
porguvark
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 01. Sep 2008 00:00
Location: tartu
Contact:

Re: PVK Aist D-6

Unread post by porguvark »

Sattusin netis nägema pilti kus oli hiina mootorile pandud sama silinder. Hiinakale pole mingi probleem paigaldada, isegi tikkpoldi augud sobivad, aga see oleks liiga lihtne ja hiina mootori fänn ma pole. Pärast väikest mõõdistust selgus,et pole võimatu sama silinder paigaldada vene D seeria mootorile. Vaja on treida vaheseib mis kinnitub karterite külge, vaheseibi külge kinnituvad tikkpoldid mille külge kinnitub silinder. Silinder mida kasutasin on pärit mingilt Yamaha mudelilt mida ma kahjuks ei tea. Tegu tundub olema deforsseeritud silindriga millel väljalase avaneb hiljem,kui teistell analoogsilindritel.
Proovisõitu võib iseloomustada nii,et mootor on väga jõuline ja käivitub poolest pöördest, madalatel pööretel veab nagu traktor ,kui summuti saavutab resonantsi siis rebib gaasist ratta maast lahti. Pöördeid läheb selle summutiga 7500 kohe ja siis 8500 millest rohkem ei taha tulla. Kui väljalaset tõsta saab pöördeid ja tippu juurde, aga see tuleb kõik madala otsa arvelt. See mootor sobiks ideaalselt suurte ratastega ja originaal ülekandega Riga 5-7.
Kunagi on kindlasti paalan katseta Malossi sport 70cc silindriga mis on olemas, ainsaks takistuseks,et originaalis on silindrikomplektis kolb 10mm sõrmega,aga minul seisab keps millel on 12mm kolvisõrm. Eks tulen tellida kusagilt sobiv kolb.
Pilte kuidas midagi tehtud on ma lisama ei hakka, piisab teadmisest,et on võimalik sellist silindrit D mootorile paigaldada ja iga meistrimees leiab oma lahenduse kuidas seda teostada.
porguvark
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 01. Sep 2008 00:00
Location: tartu
Contact:

Re: PVK Aist D-6

Unread post by porguvark »

Sai rämsuhunnikus pisut ringi vaadatud ja tuli mõte,et miks mitte ristata Gauja ja 4 taktiline 72cc hiina ATV mootor. Ärge nüüd karjuma hakake,et näe, lõhkus Gauja raami ära, see raam on kokku pandud kahest raamist mis on vanarauast päästetud, nii-et selle projekti jaoks igati sobilik materjal.
Masin sai minuarust äge, selline chopperi sarnane ja mis peamine sõidab hästi, kahju ,et pole tänavalegaalne.
Lisan siia lingi kus masin näha. Kes oskab teeb uidugi parema,aga see on minu variant asjast.

https://www.upload.ee/gallery/20493/Gauja_4_Stroke.html
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: PVK Aist D-6

Unread post by hmm »

Lahe pill kukkus välja. Ehk lenksuna sirgem ka kohe raami juurest.
Esipidur jalgratta ketassüsteem ehk parem kui võrri klotsid.
Kuidas siis sõidutulem on? Seekooslus võiks 80+ sõita, kuid raamilahendus liiga vedel.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
porguvark
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 01. Sep 2008 00:00
Location: tartu
Contact:

Re: PVK Aist D-6

Unread post by porguvark »

Ütleme nii, et kogu see raamivärk koos esikahvliga on selline lödi nagu Gaujale iseloomulik, aga kokkuvõttes sõidab hästi, kuna istumine on viidud tahapoole, ehk raskus rohkem tagarattal siis polegi kõige hullem. Mootor pole teab mis rakett, kõigest 72cc, ja käike vaid üks, aga sellest on täitsa küllalt. Mis muidugi muljet avaldab on vääne, Gaujal pole kunagi sellist väänet olnud :) Kiiruse kohta ei oska öelda, pole mõõtnud, aga sisetunne ütleb,et kusagil 60+ siis läheb see mootor ka vibrasse ja see pole üldse meeldiv. Pigem sobib masin rahulikule sõidustiilile.
Aga kogu see masin on kokku pandud mingist rämpsust, mis korjatud vanaraua kokkuostuplatsilt, poolikud raamijupid said uue elu, põlenud laste
ATV mootor leidis koha raamivahel jne... kokkuvõttes olen tulemusega rahul. Lähiajal teen video, ehk liikuv pilt annab rohkem infot.

https://www.youtube.com/watch?v=YSkG_MI ... nel=PVK666

Edu kõigile ja head nokitsemist!
Post Reply