Kauri, Riga13, 1987

Kasutajate võrrid, mopeedid ja motorollerid. Tutvusta oma masinat!
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Tundes treialit võib arvata, et esimese asjana kahtleb ta mu vaimses tervises :lol: . Seejärel vaatab, kas asja teha ka annab. Ilmselt peab uut D8 mootorit otsima hakkama, või vähemalt karteripooli :roll:
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om »

hautz wrote:
KoBa wrote:kas see muudab midagi kui ma panen d8 mootorisse d6 väntvõlli
Väntvõllid identsed.
Väntvõllid on täiesti erinevad, aga omavahel vahetatavad. D6 oma veidikene parem oma ehituselt, aga eeldab ka d6 mootorile mõeldud magnetraua kasutamist.
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

D6 võll jätab karterisse vähem surnud ruumi. Juba sellepärast parem. Eks see mingil määral avaldub ka mootori töö paranemises.

Kui magnetrauast puudus tekib, siis küsi minult.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Mõned nädalad tagasi sain Kevini riga 11 ka endale, probleem siis selline: mootor läheb käima aga kontakti vahel on korralik säde ja masinal üldse jõudu pole. Milles viga, et kontaktide vahel säde, kas vähene jõud ja säde kontakti vahel seotud?
User avatar
vazmees
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 08. Mar 2007 01:00
Location: Hiiumaa, Kärdla
Contact:

Unread post by vazmees »

kontaktide vahel ei tohi üldse sädet tegelt olla.
3x Iz jupiter 2x Pannonia 1x Minsk 2x Mini 2x Delta
1x Tuula TG 200-K 1x Riga 7 1x Riga 5 1x Gauja 1x Kart 1x Riga11 1x Riga13 2x Vijatka
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

vazmees wrote:kontaktide vahel ei tohi üldse sädet tegelt olla.
Tean seda aga ei leia põhjust, miks on säde kontakti vahel ja kuidas sellest lahti saada.
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Rikkis kondensaator võib olla üks põhjustest. Vaheta ära ja vaata, kas miskit muutub. Samuti kontrolli üle kõikvõimalikud juhtmeühendused.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Tuhnisin garaa¸is ringi. Leidsin õnneks d6 magneti. Isa soovitas mootori uuest kokku lappida kinniste laagritega ja kui see ei aita alles puksi vahetama hakata. Ilmselt teen proovi.
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om »

Täiskinniseid laagreid väntvõllil kasutada ei tohi! - sisemine, karteriruumi poolne külg peab olema avatud.
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Kinnised laagrid ei aita suurt midagi, kuna kanal jääb laagrist väljapoole ja sealt ajab ikka samamoodi välja. Ei usu, et asja paremaks saad.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Proovin järgi, aga ise eriti ei usu, et see midagi muudab. Kellgil d8 mootorit pole pakkuda?
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Alustasin mootori kokku lappimisega. Täna pole peale karteripoolte kokku panemisest kaugemale jõudnud. Masin saab uued elektri juhtmed, võimalik, et sellel nädalal panen ka vändad külge.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Vändad ja juhtmed (suuremalt osalt) küljes. Mootorit olen ka natuke teinud, kiiret mul sellega pole nii, et aega läheb sellega. Teha: mootor, tagapiduri tross ja ühendada juhtmed mootoriga ja tagatuli lülitiga.
Üks halva kvaliteediga pilt ka.
http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/40715701
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Keegi oskab seletada, milles D6 ja D8 magneti erinevus seisneb ( miks omavahel vahetatavad pole)?
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints »

On küll omavahel vahetatavad. Väliskuju võib erinev olla, aga välisläbimõõt ja sisemine ava on samade mõõtmetega. Magnetraua siseava on suurema läbimõõduga mootoritel D8E ja D8M, võibolla on neid modifikatsioone veelgi.
Oman mõnda roostes mootorratast.
tormas
Posts: 8
Joined: 15. Jun 2008 00:00
Contact:

oooo

Unread post by tormas »

Vända ots suurem vist ja see d6 oma ei istu sinna.vähemalt minul oli nii:p
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Mõõtsin siis vända otsa ja magnetit, vända ots oli 11mm ja magnet 10mm. Olemas oli ka D6 magnet (mis oli küll pooleks, aga sisemõõdu sai ikka) mille mõõt oli ka 10mm. Seega täiesti vahetatavad. Eile sai vända otsast millimeeter maha viilitud ja magnet otsa pandud. Mootori tõstan järgmisel nädalavahetusel raamile peale (sidurit pole veel külge saanud).
Veel oleks vaja mõned jupid : karburaator ja jalgratta keti jaoks olev ketipinguti (hammasratas pleki "jupi" otsas).
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Masinal on nüüd mootor peal ja vändad küljes. Säde on ka olemas aga käima veel panna pole proovinud (süüde õigeks ka enne).
Paar pilti:
http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/41250403
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Sai siis eile naabri abiga mootor käima aetud. Kahjuks aga asi hästi ei käi, säristab kontaktide juurde sädet (mitte kontaktide vahele) ja lööb tagasi kui gaasi anda. Mõte oli panna kontakti "haamri" alla plastikust seib, ehk aitab. Keegi võiks muud head nõu anda, mida teha. Veel läks gaasirull ka uuesti puruks ja jalgratta kett läks ka pooleks. Tahaks masina kõige pealt korralikult käima saada, küll jõuab ülejäänu ka tehtud.
Hüva nõu oleks vaja mida nende "sädelevate" kontaktidega peale hakata.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Panin plastik seibi kontaktide alla ja säde kadus. Süüdet sättisin ka, mootor läheb hästi käima aga pöördesse ikka korralikult ei lähe ja käib ainult siis kui õhuklapp on kinni (tahab rikast segu). Head nõu?
-DELTA-
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 01. Dec 2008 01:00
Contact:

Unread post by -DELTA- »

päris hea parandaja oled : ) .aga ega te ei tea kust võrrile karteri poole tihendit saaks :?:
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

-DELTA- wrote:päris hea parandaja oled : ) .aga ega te ei tea kust võrrile karteri poole tihendit saaks :?:
Mina ostan tavaliselt oma kraami Tondi motopoest (Tondi 44). Helistan poodi ja saadetakse postiga minuni. Üsna kindlasti on seal ka tihendi komplekt olemas.

Täna siis olin ka jälle mõne tunni garaa¸is. Külge panin uued karburaatori, gaasirulli ja kontaktid. Nüüd masin käib peaaegu ideaalselt. Veel ühendasin külge tulede toitejuhtmed ja "suretuse". Sellega seoses kärsatasin tagatule pirni ka läbi. Kui palju watt/vatte vms (W) olema tagatule pirnil? Läbi kärsanud pirn oli 6V 1W.

Nagu mu otsingu tulemused näidanud on, siis poes ei ole enam vene ratta kerile sobilikku ketilukku, lääne rataste oma kahjuks ka ei sobi kuna see umbes 2 mm peenem kui vene rataste kett on. Ilmselt peab keti ilma lukuta kokku panem.
karlerik110
Tavakasutaja
Posts: 182
Joined: 17. Jun 2005 00:00
Location: Abja-Paluoja
Contact:

Unread post by karlerik110 »

Ja sa kohe kuidagi uut ketti ka ei taha osta? Odavamad ketid maksavad alla 200.- ju, ketilukk kaasas kohe.
Abja Tehnikaringi koduleht: Www.abjatehnikaring.com
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
-DELTA-
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 01. Dec 2008 01:00
Contact:

Unread post by -DELTA- »

aga kas võrrile tohib silikooni panna ma tean ,et mopile võib.ja palju umbes silikoon maksab? : )
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

-DELTA- wrote:aga kas võrrile tohib silikooni panna ma tean ,et mopile võib.ja palju umbes silikoon maksab? : )
Mulle silikoon ei meeldi, aga samas olen näinud mitmeid mootoreid, mis sellega tihendatud. Ilmselt toimib. Hinda ei oska kommenteerida.

Eile sõitsin masinaga paar kilomeetrit maha. Tundub, et midagi tahab veel veidi timmimist saada (süüde või karburaator). Jalgratta keti sain ka kokku (nüüd loodetavasti vähe paremini). Ilmselt lähemal ajal otsin uue keti ka selle jaoks. Ja läheb ilmselt see "mopeedi" kett ka vahetusse. Summuti lekib põnevate kohtade pealt õli (nt. summuti tagumine kinnitus mis raami külge läheb), 1l õli 25l bensiini kohta on liiga palju (kasutan Lotose 2t mineraal saeõli)? Kuna tihendi papp lõppes kodus otsa ja pühade pärast poed ka kinni on siis siduril veel kaant ees pole. Kui täna kõik hästi läheb saab tagumised pidurid ka korda (trossi ots vaja teha). Kui palju watte/vatte peaks tagatule pirnil olema?
Kus kohast võiks leida seda valget kummi paagi ümber?
Mõni pilt.
http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/41782509
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Pidurite ja jalgratta keti "värk" on nüüd korras. Esituli põleb ka nüüd "stabiilselt" mitte ei vilgu. Süüde tahab ikka veel sättimist (ilmselt katsun kuskilt süüte kella leida). Esmaspäeval ostan tihendi materjali ja tagatule jaoks pirni, sellega peaks masin siis enam-vähem valmis olema. Oleksin õnnelik ketikaitse ja vasaku peegli üle, kellel üle võiks pakkuda (ES).
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Täna mässasin jälle mõne tunni masina kallal, nüüd põlevad nii esi kui tagatuli ja sidurile sai kaan ette (panin silkooniga kokku). Sama võimas (võimsusega?) pirn jäi kui enne oli aga kuna nüüd põleb esituli korralikult siis vist ei põleta tagatule pirni ka läbi.
Nüüd käib jälle vähe paremini aga masin tahab väga rikast segu (muidu läriseb kõrgetel pööretel). Segukruvi on välja keeratud vähemalt 5 pööret (mida minu arust on liiga palju). Jõudu on masinal küllalt ja keskmistel ja väikestel pööretel. Keegi võiks häid mõtteid anda mida teha või mis viga on?
Piduri tross (tagumine) läks ka pooleks.
Hakkab väike tüdimus tulema, võimalik, et jätan masina mõneks ajaks "seina äärde".
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

Kui "läriseb" ,siis saab palju peale :wink:

Ja teeb nii: http://toru.ee/view/88d5d16508f9
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

hautz wrote:Kui "läriseb" ,siis saab palju peale :wink:

Ja teeb nii: http://toru.ee/view/88d5d16508f9
Ma olen täiesti nõus, aga segu lahjemaks keeramine asja ei muuda. Võin keerata segu nii lahjaks kui vähegi võimalik (segu kruvi siis täiesti sisse) aga "sümptomid" jäävad ikka samaks. Sai siis testimiseks segu kruvi välja keeratud ja masin ei lärisenud (mis ilmselt ei tähenda, et segu liiga rikas ei oleks, sest küünla säde vahe on täiesti süsimust).
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

Siis on karpa praak, või kulunud.Tuttav teema, aitab karpa vahetus(ise soovitan uuematüübi karpasid,millel on segukruvi koonusega ja saab segu kasvõi täitsa kinni panna)
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

hautz wrote:Siis on karpa praak, või kulunud.Tuttav teema, aitab karpa vahetus(ise soovitan uuematüübi karpasid,millel on segukruvi koonusega ja saab segu kasvõi täitsa kinni panna)
Karpa kulunud, seletad äkki?
karlerik110
Tavakasutaja
Posts: 182
Joined: 17. Jun 2005 00:00
Location: Abja-Paluoja
Contact:

Unread post by karlerik110 »

Düüs on ikka karpas sees ?
Abja Tehnikaringi koduleht: Www.abjatehnikaring.com
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

karlerik110 wrote:Düüs on ikka karpas sees ?
Düüs on päris kindlasti sees.
Panin siis täna ka korraks käima. Millegi pärast tahtis välja surra ja ma ei viitsinud ka eriti mässata sellega kuna õues on üsna külm.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Viimasel ajal pole masina juures suurt midagi teinud, tagumine piduritross sai uuesti korda tehtud ja piduri klotse kattev "plaat" sai ka korralikult vanast värvist ära puhastatud ja parem välimus antud. Masinat välja ajanud pole, liiga külm ja libe minu jaoks.
Kuna kuskilt seda ketikaitset võtta pole on mõte ise plekist valmistada midagi sarnast, seega oleksin mõõtude üle õnnelik.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Võtsin juba kahekümne esimest korda mootori maha, sellel korral lähevad karterid vahetusse. Mootor oli bensiini seest täiesti täis jooksnud, proovisin sädet ja nägin, et küünlaaeugust käis lausa bensiini piisad välja (mida ma veel seni maani näinud polnud, tuli seda ikka päris korraliku joana). Siduri kaane all ootas mind ka üllatus, nimelt oli see kõik bensiini ääreni täis (sidurile panin kaane silikooniga ette, tundub, et pidas). Loodan mootori nädalalõpuks korda saada (seda siis juba "uute" D8 pooltega).
User avatar
canyondrift
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 13. Apr 2007 00:00
Location: Antsla
Contact:

Unread post by canyondrift »

Kas seda mõjutab ikka karteripoolte katki olemine? Äkki on sul hoopis karburaators see viga, kui bensiin koguaeg peale jookseb, siis on ujuk kas katki või midagi.
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

canyondrift wrote:Kas seda mõjutab ikka karteripoolte katki olemine? Äkki on sul hoopis karburaators see viga, kui bensiin koguaeg peale jookseb, siis on ujuk kas katki või midagi.
Kolme karburaatoriga olen proovinud, sümptomid jäävad samaks.
See, et see nii täis jooksis ei ole ilmselt selle puksi viga, kraan lekib (ka?).
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Alustasin kokku panekut. Väntvõll,sidur ja ketiratas on paigas. Homme loodan ülejäänu külge keerata. Karburaatori võtan enne kokku panekut ka osadeks.
Ilma ise silindriga poes käimata pole mõtet kolbi ostma hakata (ilma, et kolbi silindrisse proovimata)?
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Peale uue kolvi on kõik küljes (silinder ja kolb hetkel mitte). Lähemal ajal loodan osta kuskilt uue kolvi.
Kellegil häid mõtteid, kuidas silindri kaanelt alumiinium oksiidi eemaldada?
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Meisterdasin siis ise vasaku peegli kinnituse. Kinnitus küll toimib aga asi on ikka üsna kole. Kasutasin kõige tavalisemat 2,5-3,0 mm plekki, mis oli pealt muidugi aja jooksul roosteseks muutunud, seega asi hea küll välja ei näe. Kui kellegil pakkuda siis soov oleks osta originaal kinnitust.
Uue kolvi (uued sõrme stopperid ja sõrm ka muidugi) ja keti ostmisega natuke veel ootan, seega mootor jääb ilmselt märtsi alguseni keldrisse uusi osi ootama aga selleks ajaks kui ilmad soojemaks minema hakkavad tahan masinat kindla peale sõitma saada.

Mis moodi kõige lihtsam alumiinum oksiidi silndri kaanelt maha saada?
Ja kui kellegil pakkuda peegli kinnitust siis saatke ES.
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Unread post by Kevin68 »

Kui sinu võrri peeglikinnitus on kole, siis minu ei kõlba arvatavasti mitte kuskile. :lol:

Kevin.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Kevin68 wrote:Kui sinu võrri peeglikinnitus on kole, siis minu ei kõlba arvatavasti mitte kuskile. :lol:

Kevin.
Sul ainult üks peegel, mul kaks ja paremal peeglil originaal kinnitus, võrreldes originaaliga on ikka väga kole. Peale selle, ostetud peegel vist selle masina peal kasutusse ei lähe, sest paremal peeglil on klaasiümber olev tihend valge, ostetul aga must. Sellest pole aga midagi kuna vahetan teise masina pealt peegli oma võrri külge (sellel teisel peeglil siis valge tihend).
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Unread post by Kevin68 »

No, aga Sa saaksid ju Karpatõ peegli kinnitus ka ära vahetada? Seal ju ka orginaal peal, kui nüüd õieti mäletan.
tamar
Posts: 1
Joined: 15. Oct 2008 00:00

Unread post by tamar »

Kas keegi teab kust saaks neid 6v 1w pirne võrrile osta ? (Võru ,Põlva kandis?
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

O.T Võrus taluturult :wink: , tehnika kaupade poest.
Post Reply