Kauri, Riga13, 1987

Kasutajate võrrid, mopeedid ja motorollerid. Tutvusta oma masinat!
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Kauri, Riga13, 1987

Unread post by KoBa »

Peale eelmise masina müümist (riga11) sai ostetud kohe "uus" võrr. Sellega sai endise klassivenna käest toodud riga13. Saades oli esimene õhukumm katki ja see oligi põhjus, miks masin paar aastat seisis. Säde oli saades hea ja kompressioon oli ka enam-vähem käima minemiseks paras. Kiiresti sai õhukumm lapitud ja alla pandud. Vana bensiin sai igaksjuhuks seest välja lastud ja uuega asendatud. Masin läks peale lühikest lükkamist käima. Kohe sai ka umbes 4km maha sõidetud, selle aja jooksul tõrkeid ei esinenud (va sidur, mis keeldus lahutamast veidi enne sõidu lõppu). Masin on väga hea vaikse häälega, aga eelmisega võrreldes palju uimasem. Sai siis vaatama hakatud. Silindri võtsin maha ja avastasin,et ülemisel kolvirõngal umbes 2mm puudu (praak mootor?) ja alumine ka üsna kulunud. Sai vahetatud rõngad uute vastu ja silinder sai vahetatud "ilma peata" d4/d5 silindri vastu (see et ühte rõngast polnud oli silndri ülemise ääre tükk maad kitsamaks jätnud kui alumise). Veel oli "segukruvi" asemele pandud tavaline polt (ei olnud otsast terav). Sai need asjad tehtud ja masin kohe poole parem. Nüüd läks pooleks gaasitross mille ma praeguseks ajaks juba korda olen saanud. Kuna väntasi ega jalaraudu pole siis proovin külge panna vändad, mis masinaga kaasa sain. Missuguste ja mis mõõduga laagrid lähevad väntade "sisse" (keskjooks selle nimi vist?)?
Pildid peaks ilmuma varsti Motokuuri galeriisse.
Last edited by KoBa on 21. Aug 2009 16:05, edited 1 time in total.
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Unread post by Kevin68 »

Tee siis ruttu masin korda, muidu on viisakas masin jah, aga minu omale jääd alla , vist ? :roll:
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Kevin68 wrote:Tee siis ruttu masin korda, muidu on viisakas masin jah, aga minu omale jääd alla , vist ? :roll:
Oleneb, milles seda alla jäämist mõõta. Alguses kui ma selle sain ei olnud see palju paremas seisukorras kui mu riga13 praegu. Kiirus jääb tõesti ilmselt sinu masinale alla.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Täna sai tehtud siduri tross korda, gaasirull ja tross sai peale pandud ja katkine õhukumm (uuesti) lapitud. Kui õhukummi pidama saab, siis ilmselt tuleb esimesed sõidud ka ära teha. Veel vaja teha tegumine piduri tross ja vändad osta ja külge panna.

Missugused ja mis mõõduga laagrid lähevad väntade "sisse" (keskjooks selle nimi vist?)?
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

Puksid ei käi?
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

hautz wrote:Puksid ei käi?
Ei tea, mis sinna käib. Tundub, et seal mingi laagrid vist ikka, näevad üsnagi laagripesade moodi välja. Kes teab võiks nõu anda.

Viimase paari päeva jooksul sai natuke sõidetud. Kõik töötab peaaegu ilusti aga uue segukruviga hakkab mootor kõrgetel pööretel lärisema nagu saaks palju kätte. Õhuklapp on täiesti lahti ja kuskilt õhku ka ilmselt ei võta. Panin natukeseks ajaks vana segukruvi tagasi, sellega on mootoril vähe jõudu aga lärisema ei hakka. Küünal on hele pruun (heledam kui olema peaks minu arust). Küünlaid olen vahetanud, ja süüdet keeranud mõlemale poole, kasu aga pole midagi. Ilmselt otsin segukruvi, mis vähe ühtlasemalt teravaks läheb.

Avastasin, et masinal tuled isegi põlevad, ainult et tagatule sisse oleks vaja uut pirni (kus kohast seda saada võiks, soovitavalt netipoest). Kohe kui tuled sisse lülitad siis mootoril pöörded langevad üsna kõvasti. Kas nii peabki olema?

Ketti sai ka lühemaks tehtud. Kett on üsna läbi seega ligema aja jooksul uut vaja. Kui masinaga sõita siis on kuulda üksikuid metalseid kõrinaid. Koha peal töödates seda häält aga pole. Võimalik, et kuskil käib miski millegi vastu. Kepsulaagrid mis hakkavad läbi minema põhjustavad ka kõrinat? Siduri laagrid on vist kah kuival, midagi kääksub kui siduri alla vajutad.

Üleeile öösel lõpetas esirehv ka kuuris oma tööarve. Rehv oli nii "mäda", et läks ühelt küljelt kuskil 10cm ulatuses lõhki ja see lõhkus ka õhukummi. Õnneks oli olemas ratas millel oli terve rehv õhukummiga, rattalaagrid sai ka uued (kinnised).

Teha oleks vaja tagapiduri tross, vändad otsida ja külge panna, "suretus nupule" juhtmed külge aretada, sidur ülekäia (võimalik, et uued lamellid ja laagrid) Ja veel kõvasti muud teha...
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Segukruvi sai vahetatud ja nüüd käib enam-vähem normaalselt kuigi väga hea ikkagi ei ole. Millest selline probleem võiks tulla ("läriseb" kõrgetel pööretel, madalatel käib ilusti, segukruvi võib täiesti sisse keerata ei muuda midagi, õhuklapp on lahti. Küünal on tavaliselt peaaegu must, kuigi peaks olema kohvipruun)

Lammutasin masina laiali täiesti ja hakkasin värvima. Tehtud nii palju, et värv ma võetud ja puhastatud detailid krunditud. Porilauad jõudsin ära ka värvida juba (esimese kihi). Värvi kombinatsioon jääb punane-valgeks. Porilauad ja paak saavad siis valgeks (enne originaalis oli see valge veidi bee¸ikam/kollakam, seega valisin ise ka värvi veidi kollaka tooniga).

Pildid "algusest"
http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/sets/550645
henri115
Tavakasutaja
Posts: 42
Joined: 13. Sep 2007 00:00
Location: Viljandimaa
Contact:

Unread post by henri115 »

Millega värvid?
Last edited by henri115 on 20. Jan 2009 11:29, edited 1 time in total.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Porilauad ja paagi teen spreiga (mitte kõige odavam, suht korralik, ei tule kergesti maha). Raami üritan pintsliga teha.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Täna värvisin raami, porilauad ja pakiraami lõpuni ära. Paak sai puhastatud ja esihark keevitaja kätte viidud. Nädalavahetusel saab ehk masinat kokku panema hakata. Esihargist pildid.
http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/34207137
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Masin on värvitud, mõned tükid veel külge panna ja ongi valmis. Siis hakkan sidurile remonti tegema. Uued juhtmed panen ka ilmselt külge, kuna vana on üpris omapäraselt lahendatud.

http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/34636289
minsk125cc
Tavakasutaja
Posts: 23
Joined: 22. Apr 2008 00:00

Unread post by minsk125cc »

Valge sai natukene liiga kollane, aga muidu nii eemalt vaadates päris kena :wink:
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

minsk125cc wrote:Valge sai natukene liiga kollane, aga muidu nii eemalt vaadates päris kena :wink:
Poes sai vähe liiga kollane jah valitud, nagu pärast selgus. Lähemalt vaadates on punane "liiga" punane ka. Aga sellest pole minu arust midagi. Tulemusega jään enam-vähem rahule, kuigi kes vigu tahab leida neid ka leiab.
mesamees
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 12. Oct 2006 00:00
Location: Türi , Järvamaa
Contact:

Unread post by mesamees »

Pole siin vinguda midagi! Ilusa töö oled teinud.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Panin tagumise ratta alla ja ühendasin juhtmeid. Kahjuks suretus juhe jäi panemata. Alguses sai juhtmetele vähe pikem pikkuse varu jäetud ja hiljem jäi juhtmest 15cm puudu. Lähema aja jooksul teen selle ka korda.
Teine asi, mis juhtus on see, et õigetpidi lükates sädet pole, tagurpidi aga on. Ilmselt ühendasin midagi valesti.
minsk125cc
Tavakasutaja
Posts: 23
Joined: 22. Apr 2008 00:00

Unread post by minsk125cc »

Sama jama siin, et ainult tagurpidi on säde, kui korda saad siis räägi mulle ka mis viga oli, ehk on minul sama probleem. :wink:
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

KoBa wrote:Panin tagumise ratta alla ja ühendasin juhtmeid. Kahjuks suretus juhe jäi panemata. Alguses sai juhtmetele vähe pikem pikkuse varu jäetud ja hiljem jäi juhtmest 15cm puudu. Lähema aja jooksul teen selle ka korda.
Teine asi, mis juhtus on see, et õigetpidi lükates sädet pole, tagurpidi aga on. Ilmselt ühendasin midagi valesti.
Kas kontaktid ei käi vastu magnetit? Või magnet vastu mähist?


Võta kogu süüte süsteem juppideks ja puhasta korralikult õlist jms. ära :wink: ,vahel aitab seegi.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Huvitav, et enne seda kui masinat värvisin probleemi polnud. Mootor lihtsalt seisis nädala ilma, et keegi selle juures midagi teinud oleks. Ilmselt homme hakkan uurima, mis viga võiks olla.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

See asi nüüd korras, ühendasin ise valesti. Süüte tulede klemmi alla ja tuled süüte klemmi alla. Sõitsin masinaga paar kilomeetrit maha. Mootoril kadus jõud ära kui see juba korralikult kuumaks saama hakkas. Milles viga võiks olla?
Kuna väntade tervet komplekti ja mulle vajalike osi praegu ei leia siis hakkan juba vaikselt mõtlema jalaraudade leiutamise peale. Kui kellegil siiski on midagi võiksite pakkuda (ES).
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Unread post by Kevin68 »

Ja millal me siis koos sõitma läheme ? :D
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Kevin68 wrote:Ja millal me siis koos sõitma läheme ? :D
Varsti, kui asjad korda saab (jalarauad ja sidur).

Lisasin mõned pildid
http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/34914575
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Unread post by Kevin68 »

Kurat.. nii head tulemust ei osanud lootagi. :lol:
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Puhastasin süütekarbi ja karburaatori ära. Otseselt seda vaja polnud aga igaks-juhuks sai asi tehtud. Siduri lamellid vahetasin ka ära (nagu enne arvasin, olid need ikka päris kulunud). Nende asjadega on nüüd korras, aga mootor kuidagi ikka väga jõuetu. Ajan mootori käima, sidur vajutan alla käib ilusti, lükkan jalgadega hoogu natuke ja lasen aeglaselt siduri lahti sureb kohe varsti välja. Võimalik, et vaja kolbi vahetama hakata.
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Unread post by Kevin68 »

Minu omaga oli ju täpselt sama jama, et kohapeal käis aga sõitma hakkasid siis suri välja. :roll:
Kuivati
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 14. Aug 2006 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Kuivati »

Üks soovitus sulle. Sul tuleb sealt silindri ja summuti otsa vahelt seda musta saasta läbi. Osta väike tuub silikoni ja pane see vahe seal silindri ja summuti vahel ilusti kinni. Su võrr säilib siis palju puhtamana. Mina ise tegin nii ja nüüd on võrr palju puhtam.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Kuivati wrote:Üks soovitus sulle. Sul tuleb sealt silindri ja summuti otsa vahelt seda musta saasta läbi. Osta väike tuub silikoni ja pane see vahe seal silindri ja summuti vahel ilusti kinni. Su võrr säilib siis palju puhtamana. Mina ise tegin nii ja nüüd on võrr palju puhtam.
Ammu see mõte olnud. Mis silikooni soovitad (see punane mootori silikoon?)?
Kuivati
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 14. Aug 2006 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Kuivati »

Muinul oli see silikon musta värvi. Aga need peaks samad olema vist.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Kuna masinal jõudu polnud enam üldse võtsin maha silndri, et kontrollida kolvirõngaid ja kolbi. Kolvirõngad olid õnneks terved. Viga oli selles et kolvisõrme stopperi nurk oli kuidagi ära murdunud ja kolvi sisse sügava kriimu teinud. Silindril polnud viga midagi. Panin teise kolvi ja silndri peale, süüte uuesti peale ja masin käis. Jõudu oli rohkem kui enne kindlasti. Nüüd on peal uuem "peaga" silinder.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Täna sai masinaga vähe sõidetud, õnneks laiali ei lagunenenud midagi. Panin silikooni leegitoru vahele, eks saab näha kas see pidama ka jääb. Ostsin tagumise tule jaoks pirni ära. 1A 6V peaks vist sobima?
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Asi enam käima ei lähe, ilmselt mingi suurem viga. Säde on väga hea, süüdet on ka mõlemale poole keeratud, kasu ei midagi. Karburaator puhastatud. Peksab küünla märjaks ja käima ei lähe. Võimalik, et võtab kuskilt lisaõhku.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Hakkasin mootorit laiali lammutama. Siduril oli tugev bensiini lõhn juures, ilmselt see puks mis selle väikese hammasratta all on läbi. Mis mõõduga ja kuidas seda puksi sealt karteripoolte seest kätte saada?
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Mootor nüüd uuesti kokku pandud, sai proovitud ja pidas igaltpoolt (valasin bensiini karterisse, kui silndrit ja muid pudinaid küljes polnud). Laagrid ja simmerling läksid/läks vahetusse, kuigi vändalaagrid polnud üldse nii halvad kui arvasin. Siduri laagritel aga olid üsna korralikud loksud sees. Mootori panin täna raamile uuesti peale, lootsin veel täna esimesed ringid ära teha, aga tühjagi. Sädet pole, sai natuke nokitud seda süüdet veel, aga seni viga pole leidnud. Ilmselt mõnel järgmisel nädalavahetusel teen asja korda. Arvatavasti midagi kuskilt lühises.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Sain masina sõitma, viga oli juhtme ühendustes. Nüüd vaja veel vändad külge panna ja tagumine piduri tross teha ja ongi valmis.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Asi tundub seda moodi, et talvel tuleb mootor jälle juppideks võtta, ikka ajab siduri juurest väiksema hammasratta alt läbi.
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Seal ei aita muu kui karteri vahetus, puksipesa treimine laagripesa järgi ja uus puks või siis SK-tihendi jaoks pesa freesimine.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

SK tihendi jaoks pisut vähe ruumi pole? Ilmselt kõige parem oleks just see SK tihendi variant. Tundub et tuleb jälle treialit tüütama hakata :lol:
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Sk tihendiga pead lehtklapiga sisselaskele üle minema.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Tuleb ilmselt puksi juurde jääda, ei taha eriti karterite kuju ega midagi muuta. Seletaks keegi mis moodi see puksi mootori seest välja treimine käia võiks?
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Tuleb karter laagripesa pidi pinki panna ja vana puks välja treida. Seejärel mõõtude järgi uus puks teha. Pressimisega ei maksa vaeva näha kuna detail ei ole korrapärane.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Mis mõõtudega see puks olema peab?
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Võtsin täna mootori maha, pesin raami puhtaks, valasin paagi bensiini ääreni täis ja viisin masina kuuri seisma. Enne kevadet vist sõiduks ei lähe. Talve jooksul loodan mootori korda saada, vändad külge, pidurid ja tulede juhtmed korda teha.
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

KoBa wrote:Mis mõõtudega see puks olema peab?
Oleneb mis mõõtudes puksipesa sa sisse treid.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Siseläbimõõt peab vist suht paigas olema? Alguses lasta treida natuke väiksem puks ja hiljem reiberiga mõõtu töödelda?
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Mootor sai siis laiali lammutatud, nüüd tuleb minna treiali juurde vaatama, mis ta sellest puksi tegemisest arvab. Igaks-juhuks vahetan ära väntvõlli, kas see muudab midagi kui ma panen d8 mootorisse d6 väntvõlli (mõõdud peaks samad olema?)?
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

KoBa wrote:Mootor sai siis laiali lammutatud, nüüd tuleb minna treiali juurde vaatama, mis ta sellest puksi tegemisest arvab. Igaks-juhuks vahetan ära väntvõlli, kas see muudab midagi kui ma panen d8 mootorisse d6 väntvõlli (mõõdud peaks samad olema?)?
Väntvõllid identsed.

ja puksi tegemisel mõõdetakse väntvõll välismikromeetriga üle ja puks tehakse vastav(ei usu ,et sellist sisemikromeetrit laialdaselt liiguks.
Kõige kasulikum on võtta mootoripool(ed) ja väntvõll kaasa. :wink:
Post Reply