Page 2 of 2

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 23. Aug 2019 12:44
by madeinussr
Eelmisele postitusele pilte lisaks.

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 23. Aug 2019 15:23
by Igor
Aga Must meri?🧐

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 23. Aug 2019 18:45
by madeinussr
Igor wrote: ↑23. Aug 2019 15:23Aga Must meri?🧐
Tööle peab minema, ei jÔua kahjuks.

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 26. Aug 2019 21:26
by hmm
Kiire kokkuvÔte:
LÔuna Poola - Slovakkia - Ungari - Austria - Tsehhi teed olid vÀga lahedad ja sinna vÔiks tagasi minna. Transiiti Eesti-LÀti-Leedut ei tahaks uhada. Viimased vÔiks ette vÔtta kui piirduda baltikumiga.
Söök ja ööbimine pole probleem, seega magamisvahendid tuleks asendada soojemate riietega, kui ruumi napib. PÀeval on palav, nii et sÔida vÔi trussarite vÀel aga Ôhtul pÀikse loojanguga lÀheb suht jahedaks.
Söök on suht mĂ”istliku hinnaga ja kui arvestada keskmiselt 10€ toidukorraks saab suht rahuldavalt söödud ka.
Masin peaks olema vĂ”imalikult ja vĂ€ikse koormaga, kui mĂ€gesid nautida tahetakse. Samas pakkimine on suht kunst ning igaĂŒhe enda leida, kuidas midagi pakib... aga masinalt kohvreid vĂ”ttes ja pannes, et ööbimiskohas elementaarseid vahendeid kasutada, kulub suht korralik aeg...
Teekonda vĂ”iks planeerida eelmisel Ă”htul ja ĂŒldjuhul panna paika suund ja kaugus, siis tuleb hĂ€id fiilinguid.
Grupi suurus 2 max ja siis juba 4. See on seotud pigem ööbimiskohtade leidmistega ja rahaliselt kĂ”ige odavam. Üldjuhul on kahesed toad odavaimad. Kaheste tubade hinnad hakkavad 25€...58€, ĂŒle selle juba oleneb kes kus ja mida ööbimiskohalt ootab. Kui lihtsalt voodit ja pesemisvĂ”imalusi, siis 50€ sees vĂ”iks olla ka hommikusöök. Bratsislavas kahjuks ei Ă”nnestunud enam keskööl odavat kohta leida...
Kohe alguses vÔiks olla 1pÀev vÔi 500km sÔidureservi - pÀeva jooksul kaob aeg mÀrkamatult ning avastad alles 15:00, et oleme ainult 150km sÔitnud.... ning siis Ôhtul lÀheb andmiseks...
Kui kahekesi minna, siis sidepidamise vahendeid pole vĂ€ga vaja, piisab ĂŒksteise jĂ€lgimisest ning elementaarsetest kĂ€emĂ€rkidest.

Kilomentraaz ~3800km (+/-30km, sest kohati jÀi spidokas taskusse ja panin hinnangulise km juurde, eks kunagi tÔmban tÀpsemad teed...)
Mul kulus 145L kĂŒtust (paak ja kanister minnes ning tagasi tulles tĂ€is)~ 4,5L Ă”li ja seega 3,8L/100km, mis on ĂŒlihÀÀ tulemus.
Õli saab igast bensukast, kuid 1...2L vĂ”iks varuks olla, siis hea mugav. Mul oli 1L potsik istme all ja 0,6 tööriista karbis
Kindlasti ei peaks minna vĂ€rkselt hooldatud/komplekteeritud rattaga, sest nii ehk naa midagi vajab kohendamist. Õnnega pooleks said asjad tehtud ja masinad sĂ”idukorras hoitud
Minul mootor suurespildis pidas (kĂ€igukasti jama oli ju enne sĂ”itu...), muresid tekitasid pigem iseenda "nĂ”ks-ĂŒle-jala" tehtud asjad: igale mutrile ei pannud keermeliimi ja elekter ei saanud eelnevat testimist:
- vagustusvool, suunatuled, laadimine + sĂŒĂŒtevĂ”imsus e. kogu kompott oli puudulik aga Ă€ra vedas. Esitule pirn ei taha eriti ĂŒle 2000km vastu pidada - pigem on siin teemaks vĂ€rin ja vibreerimine...
- lahti tuli tagahammaka poldid - keermeliim puudu, kuigi stoppermutrid olid...
- esihargi roolikannud loksusid oma pessa + ĂŒlemisel traavelsil jĂ€i ĂŒs polt panemata.
- no kÀigukast vaja lahti vÔtta aga ei hakanud seda puutuma.
- KĂ€iguvahetuse hoova pingutuspolt purunes... kui soovisime mootori hoovastikku kohendada, Ă”nneks oli ĂŒks 6 polt kaasas - seega moootorrattal levinumad poldid mutrid, seibid vĂ”iks kaasa vĂ”tta.
- leegitoru kinnitusmutrid keerasid ennast iga 300-400km tagant lahti ja oli vaja pingutada.
- lÔpuks hakkas midagi immitsema silindripea tihendi juurest.

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 27. Aug 2019 00:13
by Prii
hmm wrote: ↑26. Aug 2019 21:26 Kui kahekesi minna, siis sidepidamise vahendeid pole vĂ€ga vaja, piisab ĂŒksteise jĂ€lgimisest ning elementaarsetest kĂ€emĂ€rkidest.
KĂ”ige muuga olen nĂ”us, kuid siin vaidleks. SĂ”idu ajal saab probleemideta arutada, kas peaks tegema peatuse, kusagile sisse keerama, kusagil mingi vĂ€ikse teeotsa hoopis vĂ”tma, kĂŒsida arvamust tagarehvi rĂ”hu kohta jne. Minu arvates muudab vĂ€ga palju reisi sujuvamaks ja lihtsamaks.

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 27. Aug 2019 08:18
by Mattu
Jaa, nĂ”us. KĂ€isime see aasta Saaremaal esimest korda kiivrisidega ja rohkem kĂŒll ei lĂ€he. Hoopis teine tera nii sĂ”itmise, jooksvate kĂŒsimuste/ otsuste kui muu osas. Palju lĂ”busam kulgeda kui side olemas :)

Muidu aga igati vÀgev vÀrk!!!!!

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 27. Aug 2019 08:34
by hmm
Side osas saigi viidatud, et vĂ€ga pole vaja... e. Kriitilised asjad enne... mugavam oleks olnud kindlasti. Sellisel juhul ĂŒks usb voolu nĂ€ljarott juures. Sinna oleks saanud ka telefonist muid helisid suunata ja kĂ”rvadel nĂ”ks teine miljöö.
Mul millegipĂ€rast prosektor-akupank 25000mAh sai oliliselt kiiremini tĂŒhkaks kui Ermo 20000ne.
Minu telefon samsung s6edge nĂ€ris jĂ”hkralt elektrit, kui waze ja geoape töötasid. Waze vĂ€ljalĂŒlitades asi paranes korralikult. TeisisĂ”nu akupank koos kiirlaadimisega suutsid aku laetuse % paigal hoida vĂ”i ÀÀrmisel juhul 1% h juurde panna... samas kui tel oli tava asendis, siis köhis 2,5h tel 20%ilt tĂ€is.
Kahjuks ei jÔudnud pÀevasÔidutulesid installida... need oleks ehk ka esitulepirne sÀÀstnud.
Aga kÔige kriitilisem on korralikud heeblid ja tross sobilikuma pikkusega, et esipidur paremini töötaks.

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 27. Aug 2019 09:51
by Mattu
Ah see ongi, eri telefonid tarbivad rohkem voolu. Mul Samsung akupanga otsas tĂŒhjeneb lihtsalt aeglasemalt. Huawei suudab ennast isegi laadida samade Ă€ppidega. Nende akupankade de facto mahutavus on ka iseasi. Silt ei pruugi tĂ”de olla.

Kuidas rehvid kulusid?

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 27. Aug 2019 21:41
by madeinussr
Tripp tehtud, minul kogunes algusest lÔpuni kilomeetreid 18100 - 22050 ehk 3950km. Kui oleks viitsin JÀrvamaa asemel Harjumaale lÔpuni sÔita oleks kaunis 4000 kilomeetrit tÀis tulnud.
Reis oli lahe, seltskond oli suurepĂ€rane, sĂ”ita sai lĂ”putult palju. Ratas oleks tulnud ainult rohkem sisse sĂ”ita, 400km tegin eelmisel pĂ€eval alla ja oligi minek. JĂ€llegi oli karbussi seadistus veidi mööda, vahetasin kĂŒll dĂŒĂŒsi vĂ€ga suureks kuid enamus aega sĂ”itsin turva kaalutlustel toores peal. KĂŒtust kulus umbes 275 liitrit + 11 liitrit Ă”li (mĂ€letamist mööda kĂŒll 9 liitrit).
KĂŒtusekuluks tuli 7l/100km + Ă”li.

Ettevalmistus nagu ikka kulges suuresti viimasele pÀevale. Kaasa vÔtsin viis paari sokke,t-sÀrke, troopereid, teksad, tennised, plÀtud, magamiskoti :roll: , telkmantli :roll:, paar rulli teipi, vihmavoodri, 15000mAh akupanga, mÔned laadimisjuhtmed (mul on ka tsikli aku peal usb laadimispesa ja seal sain ka moblat laadida), kotitÀie tööriistu, pirne kaitsmeid, trossiparanduskomplektid, rehviparanduskomplektid, kompressori, 4l 2t Ôli, 2 purki brake cleanerit, kaltsu, kahed töökindad.
Maha unustasin tsikli kindad ja oleks vÔinud jÀtta maha eelnevalt mainitud magamiskoti ja telkmantli. KÔik mahtus viisakalt pakkides kohvrisse peale esimest lahti pakkimist mitte enam nii lihtsalt :D

Korra reguleerisin sidurit, 2500km peal vahetasin kÀigukasti Ôli (korraline hooldus), kohad vahetasid ka esimene ja tagumine ratas sest tagumine rehv oli eelmisest sÔidust rohkem kulunud. Poolas sain tee ÀÀres sÔites mingi juraka rehvi ja siis vahetasin ka tagumise lohvi uue vastu ning lappisin katkise.
Trosse Ă”litasime Ungaris, ja kusagil kontrollisin ka sĂŒĂŒdet ning ketti sai 2x mÀÀrida.

Suurem mure oli sisse sÔitmata mootoriga mis kippus sealses kuumuses eriti kuumaks minema ja tekkis oht kokku jooksuks.

NĂŒĂŒd peale reisi oleks vaja teha raamile korraline hooldus, sest ratas on peale eelmist suuremat hooldust sĂ”itnud 10 000~km, esiamortide Ă”livahetus, roolikannu laagrite mÀÀrde vahetus, kraanile panna sĂ”el ja kraan puhastada, bensiini voolikule klambrid panna, tagakiige puksid mÀÀrida.
Kett tuleb vist ka vĂ€lja vahetada, sest tundub, et on kuumaga kannatada saanud. Spidomeetri teo ajamisse mÀÀret lisaks panna. Piduri sĂŒsteemid puhastada.


Kuigi midagi mootoriga ei juhtund, ei soovita nii toore masinaga minna, oleksin pidanud vĂ”tma Spordi vĂ”i Jawa. Siis oleksin hmm-i 175sega samas rĂŒtmis jĂ”udnud pĂŒsida.

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 27. Aug 2019 21:42
by madeinussr
Mattu wrote: ↑27. Aug 2019 09:51 Ah see ongi, eri telefonid tarbivad rohkem voolu. Mul Samsung akupanga otsas tĂŒhjeneb lihtsalt aeglasemalt. Huawei suudab ennast isegi laadida samade Ă€ppidega. Nende akupankade de facto mahutavus on ka iseasi. Silt ei pruugi tĂ”de olla.

Kuidas rehvid kulusid?
Mitase h-06 rehv pidas taga 7000 km siis vahetasin esimese ja tagumise omavahel ja nĂŒĂŒd on 10000 sĂ”idetud, 15000km tuleb vast Ă€ra kui tĂ€itsa siledaks lasta. VĂ€ga head rehvid on selle hinna eest.

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 28. Aug 2019 10:00
by Prii
madeinussr wrote: ↑27. Aug 2019 21:41 Kett tuleb vist ka vĂ€lja vahetada, sest tundub, et on kuumaga kannatada saanud. Spidomeetri teo ajamisse mÀÀret lisaks panna. Piduri sĂŒsteemid puhastada.
Seekord kett sÀrisema ei hakanud, nagu eelmisel reisil?

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 28. Aug 2019 10:50
by hundu615
KĂŒtust kulus umbes 275 liitrit + 11 liitrit Ă”li (mĂ€letamist mööda kĂŒll 9 liitrit).
KĂŒtusekuluks tuli 7l/100km + Ă”li.


Kas sul lÀks seguÔli 11Liitrit vÔi!!!!??

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 28. Aug 2019 11:41
by madeinussr
hundu615 wrote: ↑28. Aug 2019 10:50 KĂŒtust kulus umbes 275 liitrit + 11 liitrit Ă”li (mĂ€letamist mööda kĂŒll 9 liitrit).
KĂŒtusekuluks tuli 7l/100km + Ă”li.


Kas sul lÀks seguÔli 11Liitrit vÔi!!!!??

Jah, kÀigukastist Ôli Àra ei kadunud.

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 28. Aug 2019 16:35
by Nobody
Igati vinge tripp. Ilmselt sellega kogunes ka palju mÀlestusi ja kogemusi, mis on hindamatud. Pisut oleks olnud soov rohkem lÀbi uudiskirjade kohalikku olustikku kogeda. Samas arusaadav, pikad pÀevad ja romaani pole aega kirjutada.

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 28. Aug 2019 18:04
by hmm
Nobody wrote: ↑28. Aug 2019 16:35 Igati vinge tripp. Ilmselt sellega kogunes ka palju mĂ€lestusi ja kogemusi, mis on hindamatud. Pisut oleks olnud soov rohkem lĂ€bi uudiskirjade kohalikku olustikku kogeda. Samas arusaadav, pikad pĂ€evad ja romaani pole aega kirjutada.
Heat, et niigi jÔudsime midagi kribada. Doonau ÀÀrest tagasi sÔit oli tegelikult uhamine mööda suuri teid ning ega seal midagi muud peale km ja tankimise olustikku kajastada polnud.
Kaasa ei vÔtnud arvutit ja head fotokat, lisaks polnud ka videokaamerat kaasas.
Kogemiseks peab jÀrgmine kord kaasa sÔitma :roll:

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 28. Aug 2019 23:30
by roosakummik
Eks ta ta oli selline "sÔitta tahaks" vaatamisvÀÀrsused teine teema. Millist trippi teha, kas pÔigata igale poole sisse. See nÔuab eelnevat legendi mahapanekut. Iga posti juures ka peatust ei tee nagu koer. VÔi siis improviseerides- ilus koht peatume. Aga arvan, et oli tore tripp.

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 29. Aug 2019 09:03
by hmm
Suurim eesmĂ€rk oli 9p vĂ”imalikult palju riike kĂŒlastada... ja kleepse koguda... aga "sĂ”ita tahaks" tuli nii mitmel korral ĂŒle huulte, kui kuhugi jĂ€ime liiga kauaks peatuma (mis iganes pĂ”hjusel... söögist-hoolduseni).
Tulevikus vÔiks ettevÔtta midagi sellist: https://www.geoape.com/tracklogs/balkan-2019-5974

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 29. Aug 2019 16:48
by hundu615
madeinussr wrote: ↑28. Aug 2019 11:41
hundu615 wrote: ↑28. Aug 2019 10:50 KĂŒtust kulus umbes 275 liitrit + 11 liitrit Ă”li (mĂ€letamist mööda kĂŒll 9 liitrit).
KĂŒtusekuluks tuli 7l/100km + Ă”li.


Kas sul lÀks seguÔli 11Liitrit vÔi!!!!??

Jah, kÀigukastist Ôli Àra ei kadunud.
Mis vahekorras segu teed siis,mina segan nt nĂŒĂŒd juba 1:40 nele motuli Ă”liga,sa paned siis mingi 1:25-ele vĂ”i? Jube ving ja nĂ”gi jookseb siis tagant vĂ€lja ju.

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 29. Aug 2019 17:15
by Nobody
Jaso FD klassi Ă”lidega töö tĂ€iesti puhas, Jaso-FB kĂŒlmalt veidi tuleb 1:25ga.

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 29. Aug 2019 22:27
by madeinussr
hundu615 wrote: ↑29. Aug 2019 16:48
madeinussr wrote: ↑28. Aug 2019 11:41
hundu615 wrote: ↑28. Aug 2019 10:50 KĂŒtust kulus umbes 275 liitrit + 11 liitrit Ă”li (mĂ€letamist mööda kĂŒll 9 liitrit).
KĂŒtusekuluks tuli 7l/100km + Ă”li.


Kas sul lÀks seguÔli 11Liitrit vÔi!!!!??

Jah, kÀigukastist Ôli Àra ei kadunud.
Mis vahekorras segu teed siis,mina segan nt nĂŒĂŒd juba 1:40 nele motuli Ă”liga,sa paned siis mingi 1:25-ele vĂ”i? Jube ving ja nĂ”gi jookseb siis tagant vĂ€lja ju.

Segu teen 1:25le nagu eelnevalt kirjutasin?!? Tagant oli kĂ”ik sinine!!! Mis masinale sa 1:40le paned - Izh Jupiterile??? Kokku ei jookse vĂ”i? Ma kasutasin Valvoline Ă”li, Orlen Ă”li ja mĂ”nd poolsĂŒnti veel.

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 30. Aug 2019 10:54
by hundu615
Ma sĂ”idan CZ 350-nega,sel 634 ja mootor.SissesĂ”idu tegin 1:30 nĂŒĂŒd kupatan 1:40 nega,kasutan Motuli kardi segu Ă”li,selle vahekorraga jookseb ka sinine tagant ja seest mootor ilus rasvane.

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 30. Aug 2019 12:45
by madeinussr
hundu615 wrote: ↑30. Aug 2019 10:54 Ma sĂ”idan CZ 350-nega,sel 634 ja mootor.SissesĂ”idu tegin 1:30 nĂŒĂŒd kupatan 1:40 nega,kasutan Motuli kardi segu Ă”li,selle vahekorraga jookseb ka sinine tagant ja seest mootor ilus rasvane.
Jaffi mehed sÔidavad 1:50le isegi ja minu 640 Ôli pumbaga mootor annab Ôli veel vÀhem ette.
Uus sisse sĂ”itmata ishi mootor, mis kuumaks lĂ€heb, saab 1/30 vĂ”i 1/40 kindlasti ĂŒsna kiirel hukka.
Selleks, et mootorit sÀÀsta tegingi segu 1/25le, nii lihtne ongi.

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 30. Aug 2019 16:15
by hmm
Ega udu pole loodusnÀhtus... vaid see tekib kui izhimehed on piirkonnast lÀbisÔitnud. LoodusnÀhtus on see kui izhimehed mitte suitsevate izhidega sÔidavad ;) ja siis on selge ilm.
Tripiajal oli ikka kohati peeglist hirmutav Ermot vaadata, eriti kui kĂŒlma mootoriga kiirendas.... hĂ€da neile, kes kogemata juhtusid tema taga sĂ”itma.

Nali naljaks aga lÔpu eel oli suht mÔistlik asi, mis torudest vÀljus.

Muide sÔber hakkas vÀga kihelema meie sÔidu peale ning hakkas juba jÀrgmise tripi jÀrgi pÀrima ning endale ratast vaatama... tal praegu viatka, kuid ega see vist oma kiiruse ja sÔidu poolest poleks konkureerinud.

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 30. Aug 2019 16:43
by madeinussr
No kui ta tuleb siis on kĂ€rus ju veel ĂŒks vaba koht, mina oleksin kĂ€pp poola Slovakkia piirilt startides.

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 30. Aug 2019 17:46
by hmm
Tal on renault traffic + minu furgoon, mis mahutab 4 solot... ainuke jama on "E" kat... sest trafficu tÀismass on 3T ja kÀru 1,1T

Aga ta vajab jah paberitega sĂ”iduriista... eriti hakkas talle meeldima mingi kĂŒlka. Samas vihjas, et ma vĂ”iks mingi asja talle korda teha :roll:
Poola-Slovakkia piiri lÀhedalt startimine peaks olema eeldus, kui mÀgedes rallida tahame, igasuguse transiidi vÀlistaks nende tsiklitega sÔites - lihtsalt see aeg + kÔigil osalejatel tuim sÔitmine.
VÔib kaaluda ka tsiklite saatmist ja ise jÀrgi lendamist... aga eks nÀis.
Mingi oktoober vÔi november vÔiks hakata jÀrgmist sÔitu ajaliselt planeerima, et vajadusel saaks puhkuseid ajatada ning tekitada ~7-8 pÀevane reisi jaoks ajaaken.
Eks peab mÔtlema ka pereliikmetele samaks ajaks head tegevust... e. puhkusereisi, sest muidu ei pruugi plaan perekonnas valideerituks saada :twisted:

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 31. Aug 2019 19:37
by Nobody
Õige vĂ€rk, varakult jĂ€rgmine aasta paika 😉

Re: Ida-Euroopa 2019 trip

Posted: 27. Sep 2019 14:26
by hmm
hmm wrote: ↑28. Jan 2019 16:49 5000km eelarve puhtalt kĂŒtusele ooleks... 455€, lootes, et lĂ”unapool on mingi asi odavam...
Julmalt kui 5 sajale... 250L bensiini (1,2€/L=300€) + 12,5L Ă”li (suhtega 1:20 Motul 2T 510 11,9€/L =154€)

Aga kurivaimu kinnas visatud.
Julgesin lÔpuks pangakontot vaadata just selle tripi osas....
KM tuli vĂ€hem, masin vĂ”ttis planeeritust vĂ€hem, lisame söögi ja majutuse sain euroopamaksed + minnes/tulles eestis tehtud ĂŒlekanded saan kogukuluks 704€, mis tĂ€hendab, et ~70€ pĂ€ev vĂ”i siis ~19 senti kilomeeter.