MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Võistlused, laadad, messid, kokkutulekud, matkad ja reisikirjad
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1439
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

Juba esimeses sõidus hellitasime lootusi Musta mere äärde sõitmisest...
madeinussr wrote: 23. Aug 2019 18:45
Igor wrote: 23. Aug 2019 15:23Aga Must meri?🧐
Tööle peab minema, ei jõua kahjuks.
mõned aastad on möödas ning püüame selle realiseerida järgmine aasta.

Eelnevad reisid olid kõik väga head:
19 - Ermoga kahekesti, pikk sõit Doonau äärde, üle Tatrate. Meelde jäi see kõige esimese reisina ja alguse segadust kui palju, et mis ja kuidas. Kõik hirmud kadusid, kui Eesti piir seljataha jäi.
20 - Kolmekesti, kaks izhi ja kovrovets. Koroona jamad, kuid jällegi mõnusad tatrad...
21 - Kolmekesti, kuid 350rattad ja mõnus soe, päike, meri, mäed...
22 - Kolmekesti veel kaugemale lõunasse mööda Aadria mere äärt.
Kahjuks ühepütased ei skoorinud... ehk järgmine aasta.
Rohkem lõuna poole ehk Kreekas sõitmiseks on vaja üle 10p aega + 2x suuremat reisieelarvet. Põhjus selles, et see kurivaimu Kreeka asub eestist liiga kaugel...

Sõiduajaks oleme praegu arvestanud jaanipäeva nädala. Sellel aastal oli see väga sobilik. Jättis terve suve muudeks tegemisteks ning ka reisiriikidel polnud veel turistide üleküllust.

Kuid see on juba traditsiooniline viies reis ning paika on loksunud mõned alustalad:
1. Alguskohta minnakse ja tagasi tullakse bussiga (siiani siis transit) st. rattad kuudis.
- Sinna ratastega sõit võtab 3 päeva aega + tagasi ka... lisaks vähendab sihtriigis kilomeetreid
- Sinna jõudmise kulud on kõige väiksemad. Rattaid ette saates + ise järgi lennates on 5...10x kallim (nt tänane päring 3 ratta saadmine Bulgaariasse Sofia linna oli edasi tagasi ~6980€ + km)
2. Päevased sõidud mootorratastega jäävad ~300km kanti. 200km on suht paigal passimine ja üle 400 on korralik rallimine.
3. Valime suuna ja aja, kõik muu jääb spontaalseks.
4. Reisi pikkus ~7-10p
5. Rahaliselt võiks arvestada 70-90€ päev - see on siiani katnud kolme peale kõik otsesed reisikulud (iga ühe oma suveniiride ostmised tuleksid lisaks).
6. Alati võetakse liiga palju varustust kaasa... ehk hirmul on suured silmad.

Oleme siiani sõitnud väga soojas ning mereäärsetel teedel. Jahedust pole eriti tundnud. Kuid Rumeenia on juunis palju heitlikum....
Keskmine temp 20°C Kõrgeim temp 26°C madalaim temp 14°C Päevavalgust 9 h Sademete maht 90 MM vihmaseid päevi 14

Millega siis väiksele juubelisõidule vastu minna - eks tuleb ratastele prioriteedid määrata: K58@100 -> Jawa 559 mootoriga -> Jawa 360 mootoriga
Vallo: Iz49 -> Iz jupiter 3 <-> Jawa 638
Ermo ütleb ise aga üüber kiidetud minski sõitu tahaks näha ;)

Kogu nende ettevõtmiste taustal on alati olnud üks kaasaelaja, kes on kogu aeg olnud peaaegu koos meiega reisil... ehk realiseerub see väikese juubeli reisiga.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 323
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by Mattu »

Kas selline ots Planeta Spordiga on mõeldav või see oleks mitte kõige mugavam mõte?
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1439
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

Mattu wrote: 08. Oct 2022 22:32 Kas selline ots Planeta Spordiga on mõeldav või see oleks mitte kõige mugavam mõte?
Tee enda peal katse: sõida PS-iga 5 päeva 60-80km/h ~200-300km ja saad teada
Eks see ebamugavus või siis sadulamaitse tuleb ~kolmandal päeval ja läheb pärast seda intensiivsemaks.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1524
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by madeinussr »

Mattu wrote: 08. Oct 2022 22:32 Kas selline ots Planeta Spordiga on mõeldav või see oleks mitte kõige mugavam mõte?
Planeta Sport on selleks üks parimaid rattaod minu arvates, piisavalt joudu ja kiirust, lisaks suurepärane juhitavus. Ma plaanisin isegi kunagi Spordiga minna aga peamine probleem minu jaoks oli vibra, kui on hea vibravaba pill siis igatahes.

Uudiseid ka, Vallo 49 mootori väntvõll on valmis ja silinder puuritud. Eile osandasin mootori ja täna lähevad osandatud jupid pessu. Plaan on panna Jupiteri käigukast, et saaks vähe pikemad käiguvahed ja uuem laagriga ning kaherealise ketiga sidurikorv. Lisaks on silinder varase 56 oma, alumiiniumist silinder tagab soojades oludes parema jahutuse. Vape süüde ja Mikuni karburaator on ka juba olemas.
Attachments
748608FD-640F-4554-9A6A-7016B867AF3F.jpeg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1439
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

Täna on juba 9.aprill ja start võiks olla 22.MAI päev/õhtu... seega lihtne arvutus ütleb:
2 kuud ja 13 päeva;
10 nädalat ja 4 päeva;
74 päeva;
~1770 tundi...

Piirkond jääb kindlasti Eestist lõuna poole - olen Rumeenia mõttega harjunud aga mine tea, mis reis toob.

Praeguseks hetkeks on meid kolm.

Sõidurattad on veel koostamisel või siis testimisel.
Mul siis K58@100 - pole teda lähiajal inspekteerinud... see lisaõhu teema on natuke õhus... seega 559 mootoriga 360 raamil on alternatiiv... seal jäi üks pisike käigukasti kotermann sisse ehk vabakäigul õrn kõrin, st mingid nuudid tahavad liiga koos olla.
Ja kõige suurem garant on tänapäevane klassikaline inglane, kuid selleni ei tahaks käesoleva reisipuhul jõuda.

Vallo IZ49 raam on peaaegu koos, mootor vist ka nüüd suht OK seisus Ermo valdustes. Nädala lõpuks võiks ratas olla liikuv. IZ jupiter3 tahaetakse ikka koju jätta - tema on ammendanud oma reisikuvandid.

Ermo ka niblib palehigis igasuguste toimetamiste hulgas kahe sõrmega oma iz49 liikuma. Selliseid arglike pildikesi on ta kuvanud...

Aega veel on no üle 1770 tunni ju...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1439
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

2 kuu pärast sõidame lõuna poole.
Rattad nõks rohkem valmis, kui eelmises postis.
MUTU (mulle tundub), et siis 2x IZ49 ja 1x K58@100(Jawa 559), seega ühepütased ;)
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1439
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

Ütleme nii, et üks kuu on jäänud...
K58@100 on peaaegu sõiduvalmis, vaja veel tegutseda tagarehvi vahetusega, nõks ehk ka rattaid rihtida, sest kunagi motonostalgial üle kaela käidud esiratas otsustas natuke vimpkat mängida. Lisaks ehk ka karpa/süüte konfi vaadata.
Jawa 559: sõidab... kuid käigukasti süsteem pole ideaalne vaid vabakäigul jääb mingi õrn hambumine töösse. Ehk peab ikkagi selle käiguvahetuseplaadi ära vahetama - no ei tahaks aga lisaks vaja ka natuke leketega toimetada. Nimelt käiguvahetuse võlli ka karterikaane vahelisest pesast immitseb käigukasti õli välja. Eks peab selle ava üle puurima ja puksi panema, et pind OK oleks ja vastav tihend saaks tööd teha.
Lisaks vaja ka sissesõitu rohkem teha.
Viimane võimalus on triumph... seda nuppu ei tahaks sellel sõidul vajutada.

Vallo Iz49 - koos, töötab. Registreerimisel ja seejärel sissesõit ning mõned reisimugavuse varustust panna - suunakad...

Ermo iz49 - mootor korras vist... käib raami ja veermiku komplekteerimine. Tõenäosus, et suure nutuga saab ehk mõned sajad km reisi ka sõidetud aga viimane polt/mutter keeratakse kinni enne transitisse lükkamist.

Kuhu siis... üli suure tõenäosusega Rumeeniasse.
Transitiga Rkv-Tallinn - Rumeenia, pigem sinna Oradea kanti. ehk soov ~1900-2000km korraga ja võimalikult rumeenia kesklääne ossa.
Põhjus selles, et siis saab nii Lõuna, kui ka ida Carpaatides sõita. Ehk Transfăgărășani (7c) jms sarnased teed.
Ehk õnnestub ka must meri aga... eks näis.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1439
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

Täna sai nad kõik kolm kandidaati (v.a. Ermo oma) hoovi laulma pandud ning no mis teha, dkw NZ350 pojapoeg on esiisalt pärinud ilusa hääle, mida emake NSVL pole veel jõudnud rikkuda.
https://youtu.be/4GhxLAjRqUM
20230524_194306.jpg
20230524_183719.jpg
Võimalikud reisijad:
20230524_183731.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1524
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by madeinussr »

Teen ka korra check-in.
Minul on mootor valmis tehtud, nipet näpet seadistamist tuleb teha kui mootor raamil.
Esihark remonditud ja tagakiigele uus võll tehtud ja raam läbi hõõritsetud. Tagumised amodid uued ja eks paistab kuidas nendega läheb.
Raami jubinad on suuresti värvitud ja need mis pole jäävadki oma tooni või siis tuleb neile kiirelt roheline värvihiht peale.
Suurem töö on rataste valmimine, nädalavahetusel peaks kõik värvi alla saama ja ehk ka kokku laotud.
Poolast ja Ukrainast on ka suurem ports juppe tellitud ja puudu enam midagi olla ei tohiks.

Tegemist saab olema muidugi öko kapitaalremondiga, musta numbrit ei ole sealt oodata.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1439
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

Kaks reisimasinat (K58@100 ja Iz49) läbisid esimese tugeva testikatse edukalt.
FB_IMG_1685432322193.jpg
Nokitsemist veel on, kuid vähemalt 1/10ndik reisipikkuse teekonna läbimine on juba arvestav õnnestumine.
Loomulikult mindi katsele nagu mehed muiste + veel seiklust juurde keerates ei võetud kaasa mitte ühtegi tööriista (kruvikat -/+; küünlavõtit, traati ega ka teipi jne...) ega ka seguõli. Masinad ju nii head, et mis sa ikka muretsed.
Paagid silmini täis ja sõitu.
Alguses oli ka ksf VX800 jawaga saatjana kaasas, kuni Väike-Maariani, siis sai tal linnaluba otsa...

Algus oli üli hea kuniks jõudsime Rakverest 10km kaugusel Levala küla juurde - izh jäi küttenälga. Põhjus paagikordi tuulutuses - jätsime siis korgi natuke lahti. Sõit jäkus.
K58 ei põlenud lähi ega kaugtuled - vahetult enne reisi sai korraks sätitud telefoni laadimist ja kes siis pirnile pistiku tagasi pani... kruvikat ju ka kaasas polnud... aga päevasõidu tuli töötas.

Jõudsime ilusti Ermo juurde ja pannes masina küljejala peale prantsatas see vaskule poole maha - peegel katki. No egas midagi, Ermol kuuritäis tööriistu ja tõstsin parema poole peegi vasakule ja paikasin ka esitulele pistiku.
Siis avastasime, et izhi karpa ülevoolust tuleb sirinal kütet... paar toksu karpale ja nõel sulgus.
See mure kimbutas meid iga 3-5km tagant kuni Vissuvere laadale. Panime teepealt tasku ühe kasepalgist võetud toksipuukese, millega siis seda karpat mõjutada.
Lisaks avastasime, et midagi on aku/vape suhtes nihu. masinal tuli ilusti põleb ja seisma jättes kaob vool korraks, mingi hetk tuleb tagasi aga seismise ajal tuli ei tööta, kontrolllamp aga küll. masin tööle ja kogu elektre tagasi.

Koerus sai tehtud samas kohas pilt, kis mu esimesel reisilgi.. kuid kuid izh polnud Ermo oma...
20230528_110842.jpg
Igatahes Vissuvere laadani sõitsid masinad hästi.
20230528_122354.jpg
Õnnistus reisiks:
20230528_140255.jpg
Peale õnnistust polnud izhiga ühtegi muret.

Vissuverest tagasi Põltsamaa olerexist sai paagid jälle silmini täis pandud ning selleks ajaks oli 145km sõidetud. K58@100 5,5L küttesegu ja Iz 49 7,7L. mis teebi 3,7L/100km ja 5,5 L/100km. Peale tankimist sai ühe jutiga ilma peatumata, toksimata jne 100km Rakverre sõidetud.
Sõidukiirus Vissuverre oli ~65 km/h, tagasi ~70km/h
Rakveres küünlaid kontrollides saime aru, et nõks rikkad on mõlema ratta segud aga las hetkel olla rikas, kui vaene.

Täna öösel andis ka Ermo piltidena info, ettema izh hakkab mootorratta kuju võtma ;)

Ahjaa kiivriside töötas hästi kuni Vallo seadmel aku tühjaks sai (~80km enne lõppu).

Seega 245km andis hea tagasiside, et rattad on reisiks piisavalt valmis ning edasi nokitsedes võib pigem asja rohkem nahka keerata kui paremaks saada. Samas natuke vaja ju ikka sättida...
Järgmine sõit on kavandatud seal teha: http://foorum.motokuur.ee/viewtopic.php?t=25532
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Post Reply