2024 Kesksuve reis Alpid-Itaalia

Võistlused, laadad, messid, kokkutulekud, matkad ja reisikirjad
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1538
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

2024 Kesksuve reis Alpid-Itaalia

Unread post by hmm »

Nii kaua, kui MK24 etapp settib, siis kriban eraldi ühe sõidu kesksuvel.

Ma ei nimetaks seda MK etapiks, sest motorkuuriga pole väga palju pistmist - ainult mina ning ka vanakesi pole.

Sõidu disain on sarnane nagu MK etapid, kuid üks oluline muudatus - kaasaegsed rattad, mitte vanakesed.
Kaasaegsete ratastega hoiame sõidutempot oluliselt kõrgemal, mis vähendab n.ö. ülesõitudest tingitud aegu. Loodame ka, et planeerimata peatusi ratta tehnilisest seisukorrast ei oleks märkimisväärselt palju.
Ratasteks Triumph bonneville T100 ja BMW F850GS

Ööbimised siis bookingutes, söögid kus juhtub... Seega varustust minimaalselt kaasas.

Hetkel oleme Valloga kahekesti ning üks reisikaaslane (mitte Ermo) veel mõtleb...
Ermol on väga kaalukad põhjused mitte osalemiseks, mis on täiesti ok.
Teisisõnu oleks pakkuda kindlale tulijale ühte kohta.

Nii nagu kunagi Ermo hõikas esimese idaeuroopa reisi planeerides, et ratas võiks sõita 90km/h, siis nüüd ütleks, et sellel reisil ei tohiks ratas hätta jääda kiirtee kiirusel+ (st ka vajadusel kümneid km 130...140 km/h) ning alpides ronimine masianl hinge kinni ei võtaks.
Loomulikult ei õhuta siin meeletuid seadusevastast sõitu, kuid kui on tunne ning saab, siis on vaja sõita, mitte oodata tehnilise piirangu taga. Samas kui mees kinnitab, et suudab nt Jawa 640ga (vanemad nõukogude 2T lihtsalt ei suuda, ning nõukogude 4T pole nii kindlad) tänapäevaste masinatega kaasa joosta - my respect ja tule ning sõidame, sest soovime sellel reisil sõitu nautida ilma kuklas remondi tunnetuseta.

Oskuslikud piirangud on aksepteeritavad 8 )


Ajavahemik 4 juuli õhtul asjad bussi, siis ühe hooga 2000km Alpide jalamile. Miks bussi - et sõitjad oleksid vähem väsinud tripi alguses, ka kaasaegsete ratastega mööda VIA baltikat + poola kiirteed 2000km uhada on ebameeldiv + ajaliselt pikem. Nimelt kaotame ööbimise aja + majutuse hind otsa.

Siis ehk külastaks korraks BMW-de kokkutulekut Alpides, siis vuraks alpides natuke, sealt Itaaliasse ning mööda Aadria meere rannikut lõuna poole, kuniks tekib tunne põhjapoole tagasi sõiduks mööda Türreeni mere rannikut. Siis jällegi üle alpide tagasi. Ehk ripsame ka sweitsi... Ehk kui jõuab, siis kuskil Alpidest ~100km põhjas on ka Triumphide kokkutulek.

Tagasi planeeriksime 13 päeval sõitma hakata, et pühapäeva 14 juuli õhtul oleks Eestis. Samas kui rahakott ja hing võimaldavad saab ka reisi pikendada.

Selline kava siis kesksuveks.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1538
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: 2024 Kesksuve reis Alpid-Itaalia

Unread post by hmm »

Peab mainima, et suveilmad on väga jõudsalt kohale trüginud ja seda kogu Baltikumis ning isegi Vilniuses õhtust süües.
20240528_200807.jpg
Siinkohal on on passlik reisiteemat ehk Lõunasse päikest otsima turgutada.
Nagu eelnevas postituses mainitud, siis sellel aastal on me ettevõtmine natuke teistsuguse arhidektuuriga. MEES, kellest kõik alguse sai, on panustanud palju olulisema tegevusele ning meil jääb üle vaid õnnitleda. Kuid Vallo kaasas sõbra ning reisigrupp on sama arvuline.
Teine suurem muudatus puudutabki sõiduvahendeid. Nimelt seekord läheme tänapäevaste ratastega:
2x BMW F850GS ja Triumph Bonneville T100

Ahah kuhu... mmmm eelnevas postiruses mainitu on ikka veel ajakohane aga täpsemat sõidujoont ikka pole, on vaid aeg ~10päeva koos kõigiga ehk ka jagraafik pädeb... ehk kavandaks 4.juuli pealelõunat bussiga sõitma.
Nüüd vaja veenduda, et ratastel oleks hooldus tehtud, dokumendid korras, kriitiline sõiduvarustus saaks kaasa ning vaja ja kiivri sidelahenus funkama saada...

See kaasavõetav varustus on jälle teema. Hankisin uuemad kohvrid ja need on mõnevõrra väiksemad. Õnneks pole vaja meeletuid tööriistu ja osi kaasa tassida - ega ka eelnevatel reisidel neid palju polnud aga siiski. Meil on vaja masinad liikumisvõimelised hoida ehk rehviparanduse asjad, tester, elementaarsed tööriistad ning nipukad.

Kahjuks pean masinale selle kolaka tuuleklaasi ette jätma, sest elu on näidanud, et ilma klaasita on max 90km/h enam vähem ok sõita. Kõik kiirused üle selle tapavad kaela ära. Mulle kohe üldse selle klaasi välimus ei meeldi aga mugavus ja kiirused nõuavad sellise vidina olemasolu.
Last edited by hmm on 02. Jul 2024 10:52, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1538
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: 2024 Kesksuve reis Alpid-Itaalia

Unread post by hmm »

Loetud päevad veel ning alustame liikumist lõuna poole.
Proovisime rataste bussi pakkimist, sest tänavused sõidukid on kogukamad/kaalukamad kui izhid, jawa või kovrovets.
Igatehes leidsiime viisi kuidas 2xBMW-d ja Triumph mahuvad kuuti. Kitsas ning kinnitamistega tuleb korralikult vaeva näha aga tehtav.
Pildil peaks siis üks BMW veel ette vasakusse nurka tulema.
20240628_154936.jpg
20240628_154604.jpg
Õnneks on rataste kõrgused, lenksude ja summutite asetused mõnusalt nihkes. BMW-l ehk on vaja tirumphi poolne kaasreisija jalatoed eemaldada.
Lisaks on vaja mingeid pehmendusi rataste vahele, et juhuslik nihkumine pinnakatet ei hakkaks kohe hävitama.

Lisaks sai läbimõeldud ka reisivarustus. Ka siin on muudatusi, sest varuosade ja muude remondivajaduste/tontide väljavaade on vist väiksem.
20240630_214857.jpg
Muudest asjadest jäi välja magamiskott ja madrats (punase ristiga), Nende eesmärk oleks olnud lihtsustada + odavamaks muuta majutust. St kui ün üks tuba kaks voodit, siis kolmas saaks vajadusel madratsil lisa koha tekitada. Julgen arvata, et ~30..60€/öö kokkuhoidu. Aga no vaatab, kui kellegile mahub ja kuskil ruumi on, siis võtame kaasa.
20240630_225527.jpg
Sidelahenduse muutsime ka, ehk mitu reisi toetanud Midland BTX2proS süsteem asendub Cardo Packtalk Edge süsteemiga.
Gopro kaamera läks kah kiivri noka külge, kuigi see teeb kiivri kaalujaotuse ebamugavalt ette kaldu.

Lisaks peavad kõik riideesemed + tehnika olema õhukindlates kilekottides, sest vihmast läbi ligunenud varustus pole kõige huvitavam lahendus. Õhukindlus annab ka võimaluse n.ö. vaakumpakendamiseks millega saab asjad kokkusuruda ning ruumi tekitada. Kolmas oluline asi on asjade lahterdamine pakkidesse - lihtsam organiseerida varustuse otsimist/väljavõtmist.
20240630_235520.jpg
Lõpuks peaks kogu varustuse paigutus rattal välja nägema nii:
20240430_162251.jpg
20240430_162307.jpg
Põgus pilk võimalikule sõidupiirkonnale annab võimaluse nautida kõki ilmastiku tingimusi alates 30 kraadisest soojast, tugevast tuulest, vihmast, äikest ja ka Alpide tipu pool jahedust. Soojast mereveest ei tohiks ka puudust tulla.

Peamine idee on selles, et sooviks startida 4 juuli peale lõunat ja bussiga sõita 24...26h järjest ning peaksime jõudma Müncheni-Rosenheim-Saltzburgi joonele. Seal kuskil pargime bussi, ehk ka ööbime või kui jaksu on, siis vurame ratastega edasi Lago di Garda poole. Kas just sinna aga alpide vahel kaarutame küll. üldjuhul vaatame kuidas olukord on, ning ideaalne kui suudaksime Rooma jooneni sõita. Sealt siis Türreeni mere rannikut mööda tagasi, Sveitsi (ehk ka Monaco) põrge ning ~(12)13 juuli paiku hakkaksime bussiga kodu poole liikuma.

Peamiselt anname ülevaadet FB grupis "Lõunasse päikest otsima", kuid eks mingi hetk kajastan ka siin.
Minu kiiks reisikulude ning küttekulude osas säilib ;)
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1538
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: 2024 Kesksuve reis Alpid-Itaalia

Unread post by hmm »

Sõidame.
Huvitaval kompel suutsime enam vähe plaanitud ajal liikuma hakata... Alustasime kolmekesti liikumist Alpide suunas. Plaan on sõita järgmised 24h ning siis vaatame kuhu buss jätta ning ratastega edasi vurada.
20240704_142342.jpg
20240704_142352.jpg
20240704_154541.jpg
Bussisõidust pole plaanis eriti midagi postitada... aga jälgige ahvi see annab reaalajas asukoha.

https://tracking.geoape.com/?track=ZxYCuovth0
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Post Reply