Nii kaua, kui MK24 etapp settib, siis kriban eraldi ühe sõidu kesksuvel.
Ma ei nimetaks seda MK etapiks, sest motorkuuriga pole väga palju pistmist - ainult mina ning ka vanakesi pole.
Sõidu disain on sarnane nagu MK etapid, kuid üks oluline muudatus - kaasaegsed rattad, mitte vanakesed.
Kaasaegsete ratastega hoiame sõidutempot oluliselt kõrgemal, mis vähendab n.ö. ülesõitudest tingitud aegu. Loodame ka, et planeerimata peatusi ratta tehnilisest seisukorrast ei oleks märkimisväärselt palju.
Ratasteks Triumph bonneville T100 ja BMW F850GS
Ööbimised siis bookingutes, söögid kus juhtub... Seega varustust minimaalselt kaasas.
Hetkel oleme Valloga kahekesti ning üks reisikaaslane (mitte Ermo) veel mõtleb...
Ermol on väga kaalukad põhjused mitte osalemiseks, mis on täiesti ok.
Teisisõnu oleks pakkuda kindlale tulijale ühte kohta.
Nii nagu kunagi Ermo hõikas esimese idaeuroopa reisi planeerides, et ratas võiks sõita 90km/h, siis nüüd ütleks, et sellel reisil ei tohiks ratas hätta jääda kiirtee kiirusel+ (st ka vajadusel kümneid km 130...140 km/h) ning alpides ronimine masianl hinge kinni ei võtaks.
Loomulikult ei õhuta siin meeletuid seadusevastast sõitu, kuid kui on tunne ning saab, siis on vaja sõita, mitte oodata tehnilise piirangu taga. Samas kui mees kinnitab, et suudab nt Jawa 640ga (vanemad nõukogude 2T lihtsalt ei suuda, ning nõukogude 4T pole nii kindlad) tänapäevaste masinatega kaasa joosta - my respect ja tule ning sõidame, sest soovime sellel reisil sõitu nautida ilma kuklas remondi tunnetuseta.
Oskuslikud piirangud on aksepteeritavad
Ajavahemik 4 juuli õhtul asjad bussi, siis ühe hooga 2000km Alpide jalamile. Miks bussi - et sõitjad oleksid vähem väsinud tripi alguses, ka kaasaegsete ratastega mööda VIA baltikat + poola kiirteed 2000km uhada on ebameeldiv + ajaliselt pikem. Nimelt kaotame ööbimise aja + majutuse hind otsa.
Siis ehk külastaks korraks BMW-de kokkutulekut Alpides, siis vuraks alpides natuke, sealt Itaaliasse ning mööda Aadria meere rannikut lõuna poole, kuniks tekib tunne põhjapoole tagasi sõiduks mööda Türreeni mere rannikut. Siis jällegi üle alpide tagasi. Ehk ripsame ka sweitsi... Ehk kui jõuab, siis kuskil Alpidest ~100km põhjas on ka Triumphide kokkutulek.
Tagasi planeeriksime 13 päeval sõitma hakata, et pühapäeva 14 juuli õhtul oleks Eestis. Samas kui rahakott ja hing võimaldavad saab ka reisi pikendada.
Selline kava siis kesksuveks.
2024 Kesksuve reis Alpid-Itaalia
2024 Kesksuve reis Alpid-Itaalia
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: 2024 Kesksuve reis Alpid-Itaalia
Peab mainima, et suveilmad on väga jõudsalt kohale trüginud ja seda kogu Baltikumis ning isegi Vilniuses õhtust süües.
Nagu eelnevas postituses mainitud, siis sellel aastal on me ettevõtmine natuke teistsuguse arhidektuuriga. MEES, kellest kõik alguse sai, on panustanud palju olulisema tegevusele ning meil jääb üle vaid õnnitleda. Kuid Vallo kaasas sõbra ning reisigrupp on sama arvuline.
Teine suurem muudatus puudutabki sõiduvahendeid. Nimelt seekord läheme tänapäevaste ratastega:
2x BMW F850GS ja Triumph Bonneville T100
Ahah kuhu... mmmm eelnevas postiruses mainitu on ikka veel ajakohane aga täpsemat sõidujoont ikka pole, on vaid aeg ~10päeva koos kõigiga ehk ka jagraafik pädeb... ehk kavandaks 4.juuli pealelõunat bussiga sõitma.
Nüüd vaja veenduda, et ratastel oleks hooldus tehtud, dokumendid korras, kriitiline sõiduvarustus saaks kaasa ning vaja ja kiivri sidelahenus funkama saada...
See kaasavõetav varustus on jälle teema. Hankisin uuemad kohvrid ja need on mõnevõrra väiksemad. Õnneks pole vaja meeletuid tööriistu ja osi kaasa tassida - ega ka eelnevatel reisidel neid palju polnud aga siiski. Meil on vaja masinad liikumisvõimelised hoida ehk rehviparanduse asjad, tester, elementaarsed tööriistad ning nipukad.
Kahjuks pean masinale selle kolaka tuuleklaasi ette jätma, sest elu on näidanud, et ilma klaasita on max 90km/h enam vähem ok sõita. Kõik kiirused üle selle tapavad kaela ära. Mulle kohe üldse selle klaasi välimus ei meeldi aga mugavus ja kiirused nõuavad sellise vidina olemasolu.
Siinkohal on on passlik reisiteemat ehk Lõunasse päikest otsima turgutada.Nagu eelnevas postituses mainitud, siis sellel aastal on me ettevõtmine natuke teistsuguse arhidektuuriga. MEES, kellest kõik alguse sai, on panustanud palju olulisema tegevusele ning meil jääb üle vaid õnnitleda. Kuid Vallo kaasas sõbra ning reisigrupp on sama arvuline.
Teine suurem muudatus puudutabki sõiduvahendeid. Nimelt seekord läheme tänapäevaste ratastega:
2x BMW F850GS ja Triumph Bonneville T100
Ahah kuhu... mmmm eelnevas postiruses mainitu on ikka veel ajakohane aga täpsemat sõidujoont ikka pole, on vaid aeg ~10päeva koos kõigiga ehk ka jagraafik pädeb... ehk kavandaks 4.juuli pealelõunat bussiga sõitma.
Nüüd vaja veenduda, et ratastel oleks hooldus tehtud, dokumendid korras, kriitiline sõiduvarustus saaks kaasa ning vaja ja kiivri sidelahenus funkama saada...
See kaasavõetav varustus on jälle teema. Hankisin uuemad kohvrid ja need on mõnevõrra väiksemad. Õnneks pole vaja meeletuid tööriistu ja osi kaasa tassida - ega ka eelnevatel reisidel neid palju polnud aga siiski. Meil on vaja masinad liikumisvõimelised hoida ehk rehviparanduse asjad, tester, elementaarsed tööriistad ning nipukad.
Kahjuks pean masinale selle kolaka tuuleklaasi ette jätma, sest elu on näidanud, et ilma klaasita on max 90km/h enam vähem ok sõita. Kõik kiirused üle selle tapavad kaela ära. Mulle kohe üldse selle klaasi välimus ei meeldi aga mugavus ja kiirused nõuavad sellise vidina olemasolu.
Last edited by hmm on 02. Jul 2024 10:52, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: 2024 Kesksuve reis Alpid-Itaalia
Loetud päevad veel ning alustame liikumist lõuna poole.
Proovisime rataste bussi pakkimist, sest tänavused sõidukid on kogukamad/kaalukamad kui izhid, jawa või kovrovets.
Igatehes leidsiime viisi kuidas 2xBMW-d ja Triumph mahuvad kuuti. Kitsas ning kinnitamistega tuleb korralikult vaeva näha aga tehtav.
Pildil peaks siis üks BMW veel ette vasakusse nurka tulema. Õnneks on rataste kõrgused, lenksude ja summutite asetused mõnusalt nihkes. BMW-l ehk on vaja tirumphi poolne kaasreisija jalatoed eemaldada.
Lisaks on vaja mingeid pehmendusi rataste vahele, et juhuslik nihkumine pinnakatet ei hakkaks kohe hävitama.
Lisaks sai läbimõeldud ka reisivarustus. Ka siin on muudatusi, sest varuosade ja muude remondivajaduste/tontide väljavaade on vist väiksem. Muudest asjadest jäi välja magamiskott ja madrats (punase ristiga), Nende eesmärk oleks olnud lihtsustada + odavamaks muuta majutust. St kui ün üks tuba kaks voodit, siis kolmas saaks vajadusel madratsil lisa koha tekitada. Julgen arvata, et ~30..60€/öö kokkuhoidu. Aga no vaatab, kui kellegile mahub ja kuskil ruumi on, siis võtame kaasa. Sidelahenduse muutsime ka, ehk mitu reisi toetanud Midland BTX2proS süsteem asendub Cardo Packtalk Edge süsteemiga.
Gopro kaamera läks kah kiivri noka külge, kuigi see teeb kiivri kaalujaotuse ebamugavalt ette kaldu.
Lisaks peavad kõik riideesemed + tehnika olema õhukindlates kilekottides, sest vihmast läbi ligunenud varustus pole kõige huvitavam lahendus. Õhukindlus annab ka võimaluse n.ö. vaakumpakendamiseks millega saab asjad kokkusuruda ning ruumi tekitada. Kolmas oluline asi on asjade lahterdamine pakkidesse - lihtsam organiseerida varustuse otsimist/väljavõtmist. Lõpuks peaks kogu varustuse paigutus rattal välja nägema nii: Põgus pilk võimalikule sõidupiirkonnale annab võimaluse nautida kõki ilmastiku tingimusi alates 30 kraadisest soojast, tugevast tuulest, vihmast, äikest ja ka Alpide tipu pool jahedust. Soojast mereveest ei tohiks ka puudust tulla.
Peamine idee on selles, et sooviks startida 4 juuli peale lõunat ja bussiga sõita 24...26h järjest ning peaksime jõudma Müncheni-Rosenheim-Saltzburgi joonele. Seal kuskil pargime bussi, ehk ka ööbime või kui jaksu on, siis vurame ratastega edasi Lago di Garda poole. Kas just sinna aga alpide vahel kaarutame küll. üldjuhul vaatame kuidas olukord on, ning ideaalne kui suudaksime Rooma jooneni sõita. Sealt siis Türreeni mere rannikut mööda tagasi, Sveitsi (ehk ka Monaco) põrge ning ~(12)13 juuli paiku hakkaksime bussiga kodu poole liikuma.
Peamiselt anname ülevaadet FB grupis "Lõunasse päikest otsima", kuid eks mingi hetk kajastan ka siin.
Minu kiiks reisikulude ning küttekulude osas säilib
Proovisime rataste bussi pakkimist, sest tänavused sõidukid on kogukamad/kaalukamad kui izhid, jawa või kovrovets.
Igatehes leidsiime viisi kuidas 2xBMW-d ja Triumph mahuvad kuuti. Kitsas ning kinnitamistega tuleb korralikult vaeva näha aga tehtav.
Pildil peaks siis üks BMW veel ette vasakusse nurka tulema. Õnneks on rataste kõrgused, lenksude ja summutite asetused mõnusalt nihkes. BMW-l ehk on vaja tirumphi poolne kaasreisija jalatoed eemaldada.
Lisaks on vaja mingeid pehmendusi rataste vahele, et juhuslik nihkumine pinnakatet ei hakkaks kohe hävitama.
Lisaks sai läbimõeldud ka reisivarustus. Ka siin on muudatusi, sest varuosade ja muude remondivajaduste/tontide väljavaade on vist väiksem. Muudest asjadest jäi välja magamiskott ja madrats (punase ristiga), Nende eesmärk oleks olnud lihtsustada + odavamaks muuta majutust. St kui ün üks tuba kaks voodit, siis kolmas saaks vajadusel madratsil lisa koha tekitada. Julgen arvata, et ~30..60€/öö kokkuhoidu. Aga no vaatab, kui kellegile mahub ja kuskil ruumi on, siis võtame kaasa. Sidelahenduse muutsime ka, ehk mitu reisi toetanud Midland BTX2proS süsteem asendub Cardo Packtalk Edge süsteemiga.
Gopro kaamera läks kah kiivri noka külge, kuigi see teeb kiivri kaalujaotuse ebamugavalt ette kaldu.
Lisaks peavad kõik riideesemed + tehnika olema õhukindlates kilekottides, sest vihmast läbi ligunenud varustus pole kõige huvitavam lahendus. Õhukindlus annab ka võimaluse n.ö. vaakumpakendamiseks millega saab asjad kokkusuruda ning ruumi tekitada. Kolmas oluline asi on asjade lahterdamine pakkidesse - lihtsam organiseerida varustuse otsimist/väljavõtmist. Lõpuks peaks kogu varustuse paigutus rattal välja nägema nii: Põgus pilk võimalikule sõidupiirkonnale annab võimaluse nautida kõki ilmastiku tingimusi alates 30 kraadisest soojast, tugevast tuulest, vihmast, äikest ja ka Alpide tipu pool jahedust. Soojast mereveest ei tohiks ka puudust tulla.
Peamine idee on selles, et sooviks startida 4 juuli peale lõunat ja bussiga sõita 24...26h järjest ning peaksime jõudma Müncheni-Rosenheim-Saltzburgi joonele. Seal kuskil pargime bussi, ehk ka ööbime või kui jaksu on, siis vurame ratastega edasi Lago di Garda poole. Kas just sinna aga alpide vahel kaarutame küll. üldjuhul vaatame kuidas olukord on, ning ideaalne kui suudaksime Rooma jooneni sõita. Sealt siis Türreeni mere rannikut mööda tagasi, Sveitsi (ehk ka Monaco) põrge ning ~(12)13 juuli paiku hakkaksime bussiga kodu poole liikuma.
Peamiselt anname ülevaadet FB grupis "Lõunasse päikest otsima", kuid eks mingi hetk kajastan ka siin.
Minu kiiks reisikulude ning küttekulude osas säilib
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: 2024 Kesksuve reis Alpid-Itaalia
Sõidame.
Huvitaval kompel suutsime enam vähe plaanitud ajal liikuma hakata... Alustasime kolmekesti liikumist Alpide suunas. Plaan on sõita järgmised 24h ning siis vaatame kuhu buss jätta ning ratastega edasi vurada.
Bussisõidust pole plaanis eriti midagi postitada... aga jälgige ahvi see annab reaalajas asukoha.
https://tracking.geoape.com/?track=ZxYCuovth0
Huvitaval kompel suutsime enam vähe plaanitud ajal liikuma hakata... Alustasime kolmekesti liikumist Alpide suunas. Plaan on sõita järgmised 24h ning siis vaatame kuhu buss jätta ning ratastega edasi vurada.
Bussisõidust pole plaanis eriti midagi postitada... aga jälgige ahvi see annab reaalajas asukoha.
https://tracking.geoape.com/?track=ZxYCuovth0
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: 2024 Kesksuve reis Alpid-Itaalia
Võtame siin teemas siis ka asja ilusti kokku, et tervik oleks ning maailmapealt poleks vaja kuskilit asju otsida.
Live logi oli toodud FB lehel: https://www.facebook.com/groups/4711678 ... ONOLOGICAL
Sai siin sõidetud 04 juuli peale lõunast ja tagasi koju 14 juuli hommikul 6 paiku.
Reisi disainist on eelnevad postitused asju kajastanud.
Asju pakiti kaasa nii palju, kui ühte taha kohvri, või kotti või küljekohvritesse mahtus.
Suures pildis võib öelda, et ainukesed, mida tõesti vaja polnud ning poleks ka olnudki vaja on sooja aluspesu püksid... Õnneks ei läinud vaja ka sulejopet... sest õhtused ilmad olid soojad ning mägedes ka piisavalt soe.
Sõidupiirkond oli Tsehhi, Alpide piirkond (Austria, Sweits ja nõks Saksamaad), põhja Itaalia, Monaco.
Kuid päevade kohta täpsemalt.
Lisaks sõidujoon on toodud Geoapes koos huvipunktidega.
Huvipunktides olen kajastanud peatusi (tankimine, ööbimine, söömine, õhtunautimine... jms)
0...1 päev
Start Rakverest 4 augustil ~15:00, st rattad olid bussipakitud ning võtsime suuna Austria linna Linzile.Bussiga oli plaanis see vahema ~2000 km järjest sõita, vahetasime juhti, kui see väsis ning tankisime ja sõime bensukates.mingi hetk 5 augustil avastasime, et suund on kuidagi läände läinud ja liigume Saksamaa suunas... krt küll waze oli ka saksamaal leidnud sarnase linnakese. Egas midagi suund bussiga kohe lõuna poole. Jõudsime Tsehhi piiridesse ning tee muutus väiksemaks ja käänulisemaks. Polnud mõtet enam bussiga edasi trügida. Panime bussi kuhugi parklasse ja rattad maha ning ratastega reis võis alata.
5 augustil sõitsime kohe Linzi välja. Väike welcome istumine, majutuse hankimine ja linnapeale hängima....
Hotell Kleinmünchen Garni: https://www.hotel-kleinmuenchen.at
3 isikule 2 tuba, 125€ koos hommikusöögiga.Hommikusöök no enam vähem.Toad ka...
2. päev, 6 juuli.
Oli kavas liikuda Alpidesse, suund on kõrgemad tipud, mis jäävad Saltzburgi ja Lago di Garda järve vahele. Sõitsime vägevaid Alpiteid.
Enne Alpidesse tegume kanaburksi. Koht oli super, isegi vetsus olid ekraanil reklaamid.
Liikusime EU kõvakattega teedega 14-s kõrguselt mäest üle e. 2504m Großglockner Hochalpenstraße. No seal tõusime tegelikult 2571m ühel tipul oleva parklasse...
Teepeale jäi ka pääsme lunastamine 30€ mootorratas, (auto 40€)
Teiselt poolt mäge alla tulles nägime ühte õnnetust, kus tegelane oli kahjuks tekiga kaetud aga nii on, et selle tee oleme ju valinud ning kõike võib juhtuda. Mingit sõiduvhendit (jalgratast, mootorratast....) me ei märganud.
Olime alguses väga innustunud kohe mägedesse põrutama, sest sai just Tsehhi kiirelt läbi vuratud - s.h kiirteid mööda, kuid Linzi linna juurest oleks võinud nõks ida poole keerata ning Hitleri kotkapesa kaeda... see tuli meelde, kui Großglockner oli ületatud ja tagasi ei hakanud selle pärast sõitma.
Muus osas mõnus sõit Bolanzasse.
Bookingust ööbimine, Business Resort Parkhotel Werth 3 isikut, 1 tuba, kolm voodit, koos hommikusöögiga 218,40€. Tuba OK, hommikusöök väga Ok.
22.00 oli vaja leida veel mingi töötav söögikoht. Valisime siis kohaliku pizza restorani. Väga OK pizzad koos mõne L majaveinga 58€ eest
3. päev 7. Juuli
Hommiku alustasime kohe tankla otsinguid, sest Mikul oli 8km kütust jäänud, 2km enne tanklat 0km.
Millegi pärast hakkas waze midagi sovitama, et pane tuled põlema ja kas laps on pardal, mähkmed kaasas?
Võtsime suuna #RivaDeGarda peale. Tee oli võrratu ehk kunagi mudin Gopro videod ka vaatamiseks.
Järgmiseks võtame suuna Strada della Forra. See hea tee on praegu suletud, võtsime Pieve küla suuna aga ilm mängis natuke vingerbussi ja avas taevaluugid. Mägiteed muutusid meie rataste all mõnusalt liuväljaks ja jalgrattur oli meist kiirem.
Igatahes vihmane seiklus jätkus, kuigi vahepeal oli kuiv ja päikseline. Kahjuks väga lahe teekene Strada della Frora oli suletud. Egas midagi võtsime järve kalda äärse tee kaudu Parma poole.
No saime ka korralikku tormi. Vahepeal pidime isegi silla all maru möödumist ootama. Ja siis nagu naksti vihm läbi ja 30 kraadi koos päiksega. 1h sõitu ning riided kuivemad. Saapad jäid ikka lirtsuvaks...
õhtul jõudsime Parma linna. Kiire peatus, öömaja otsimine bookingu kaudu, loomilikult ei puudunud tegevuse juures ka kiire oode...
Ööbimise kohaks: Sina Maria Luigia
Üks tuba, kolm voodit, 193€ koos hommikusöögiga.
Rattad tuli parkida kõrval tänaval rataste jaoks mõeldud kohtadele. Minul läks külge 2 lukku esirattale ja tagarattale. BMW-d jäid lootma oma turvaseadmetele.
Kuiasjad sai ilusti pakitud, kered hooldatud liikusime linna peale hängima ning õhtut nautima.
Tagasi tulled hotelli sai rattad üle vaadatud - olid veel omas kohas.
4. päev 8 juuli
Päev algas päris hästi. Ilm ilus soe. Tänaval pargitud rattad alles, terved. Eilsest vihmasõidust ainult saapad niisked. Pannes kiivri pähe ja püüdsin rääkima hakata.... ei olnud mind kuulda. Mikker oli kuidagi niiskuskahjustusena oma töö minetanud. Aga kuivatasime sõiduga ta ära ning funkab jälle. Võtsime suuna Casanova poole. No need teed, no need teed. Tõusud, laskumised, kurvid jne... sai ka julgust treenitud. Casanova külas lootsime ka lõunat teha, kuid seal polnud ühtegi OK söögikohta... mis seal ikka Google lahti ja leidsime mõne km eemal mingi koha 4.4* Põhimõtteliselt oli tegu ühe hipi majaga, kes oli hoovis midag grillinud ja selle saia vahele vuranud... See burks püsis kaua sees ning andis endast märku ka...
Edasi võtsime suuna Genoa poole mööda mnt SS45-te, Sorry, geoape läks puhkama, sellest ka see triip...
Jõudsime Genova linna, Kiire peatus, kudagi saime rollude uputuse vahele ka oma masinad pargitud - loomulikult kõik lukud jälle peale. Otsisime kiire istumise koha ja booking tööle. Majutus leidsime peatänava/sadama/vanalinna juures. Suht lux.värk.
Kohaks: Morali Palace; 168,50€ 3 isikut, kaks voodit, hommikusöök. No enam vähem, Koht super. Hommikusöök hea. Rattad pargiti avalikule väljakule teiste rollude vahele.
Mikul oli vaja oma musta pesu kuskil pesta, otsis pesumaja ja nautis rõõme. Mina Valloga otsisime hea istumise koha suurepärase vaatega rahva tegemistele ja nautisime toitu ning veini, no 2L kulus.. kuidagi. Pärast seda, kui Mikk oli oma asjad aetud saabus ka ja maitses nõks veinikest. Mingi hetk suundusime Linna teistesse kohtadesse degusteerima...
5. päev 9. juuli
Päeva alustasime nõks hiljem kui eelmisi.... Hommik oli juba soe. Võtsime suuna Nizza peale, plaaniga sõita ning kasta ennast vees. Rannaäärsed teed Nizzasse olid klassikaliselt rahvast täis. Türenee merevesi soe. Korralik rallitamine autode, rollude jne vahel. Peale esimest suplust otsustasime teksad ja tagi rattale pakkida ning edasised 130km 4h sõita lühikestes pükstes ja t-sägi väel. Loomulikult määrisime 30se päiksekreemiga käed ja jalad kokku.
Monacos tahtsime näha seda vormeli monumenti, kuid see oli mingi ehituse tara taga. Läksime sadamasse, Pattaya söögikoht, väiksed õlled, väike jalutuskäik, kerge värskendus.
Vaja ju asju osta Monacost, mis siis, et ruumi ratastel polnud aga ikkagi. Otsisime huvitava koha (Private Cars Collection of HSH Prince of Monaco), kus oleks ka näinud masinaid, kuid see osa oli kahjuks kinni, kuid ees oli suveniiri pood. Lihtsatest asjadest originaalsete vormeli tiimide särkide/pusade jne välja. No sai ikka mõned asjad võetud.
Nizzasse jõudes hotell 400m rannast, 100m keskväljakust,
Kohaks: Hostel Villa Saint Exupery Beach, 213€;
kolm isikut, kaks tuba, eraldi voodid, hommikusöök. Rattad parkisime tänaval.
Mikul vahetati tuba ning pandi mingite tegelastega kokku..
Liikusime Nizza tuiksoonele, võtsime ühe hea koha Atimi restoranis, korralik õhtusöök pasta, pizza jne. Samal ajal oli EM jalgpalli poolfinaal Prantsusmaa ja Hispaania vahel, kus FRA kaotas.... no pärast seda läks natukene mölluks ja vilkureid oli plats täis.
Hiljem väike jalutuskäik ja tuttu...
6. päev 10 juuli.
Algus Nizzast. Hommikusöök ning suund mägisele kohale Isola. Tee oli suurepärane nii üles kui alla. Mäge, mida ületasime oli 40s kõrguselt 2350km, Col de la Lombarde Fra-Ita
Teisele poole mäge jõudes kiirelt mööda kiirteed Torinosse.
Ahv kuri aim paneb villast,kardab midagi.. Sirged kohad Genoast Nizzasse oli mööda mereäärt.Teine sirge joon mäeotsast Col de la Lombardest Torinosse oli mööda SS21m sealt kiirteele A33Kiirteel olid kiirused 130 ja isegi nõks rohkem. Ega seal väga meeldiv sõita pole, sest tuulekohin on korralik ning vaadata ka ei midagi. Meil oli vaja kilomeetreid bussi poole, sest 3 päeva oli vaja minna ning 1350km otse, 1500 läbi Svetsi. Torinos tankimine ja kehavedelikud välja... stardipakk ja pedaalidega segisti. Nüüd Sveitsis, väikses järve äärses külas Gordola hotelli nimi Aleksandria.
Koht: Hotell Alexandria 194€, 3 isikut, üks tuba, kaks voodit, hommikusöök ja parkimine hoovis. Hotell ise suht OK, hommikusöök hea.Lõpuks õppis Mikk ka muna keetmise ära
7. päev 11.juuli
Päev tundus suht huvitav. Suund Innsbrukki, waze sätted paika: ära väldi tasulisi teid, väldi kiirteid, sõiduk mootorratas. Sõiduajaks näitas 5h.. hakkasime linnast linna sõitma ja Vallo tegi ettepaneku, et tema waze viitab kiirteele ja 4h.. ok Vallo juhtima. Kui olime juba 1h kiirteel uhanud Milano poole, ei tundunud asi õige, meeletult palav, silmad kärssasid, masinaid teel palju... ok keerasime maha ja suund õigeks.Mõnusad teed tulid tagasi, saime terve assortii: kiirteid, laugeid kurve, mägiteid, serpentiine, vihmaseid ja kuivi teid. Kahjuks nägime ka õnnetusi.
Mägisele teele minnes näitas, et saab 140km veel sõita, enne kui paak tühjaks saab. No BMWdel oli selleks 70km. Kui mõne km olime tõusnud muutusid näidud järsku väiksemateks ning enne viimaseid tõuse oli juba 58 ja 26km nendeks näitudeks. Mina oli veel piisavalt kütust, lõpuks nibin nabin tanklasse ja bemmi vennad panid 15l paaki... ametlik paagi maht ongi 15l...
Mägiseks teeks, mida ületasime oli EU 4s kõrguselt, 2758m, Strada del Passo dello Stelivo, Itaalia
Kuna Bemmi vendadel oli tuli ahjus, põrutasid nad eest ära ning ma jäin kahjuks maha... kiivriside katkes ning sõitsin üksinda edasi lootes, et saan nad teel oleva küla esimeses bensukas kätte - kaugele nad ikka tühja paagiga vuravad.
Jõudes külla polnud seal kedagi... nad olid kuskilt ära keeranud ja teise külla sõitnud. Igatahes mul paak täis ja sõitsin kuhugi teepeale neid ootama.
Vihmapilved läksid aina tummisemaks ning ka luugid avanesid, otsustasime teha ühes külas peatuse. Kogemata parkisime masinad kohaliku pusakri töökoja juurde ehk MAASS brand. No ega aega saa raisku lasta ning sai mõni kesvamärjuke ka kaasa haaratud
Nüüd jõudsime Inssburgi. Väike õhtusöök bubis - väga OK praad koos Radleriga... Bookingust sai valitud üks hotellike ka
Koht: AC Hotell Innsbruck, 218€, 3 isikut üks tuba , kolm voodit, koos hommikusöögiga, rattaste parkimine hoovis.
Kuna õhtul hakkas korralik maru koos äikese tormiga, tuli meil piirduda hotellis õllede manustamisega
8. päev 12 juuli
Nagu mainitud hommikul hotellis kõht täis ja Salzburgi poole vurama. Vihma radarikaart ei näidanud head pilti ning vihmariided selga. Kogu tee oli niiske ja väikeste sadudega. Teadlikult jätsin Gopro kotti, seega ei mingeid liikuvaid pilte tänasest sõidust.
Esimene suurem peatus oli Saksamaal Passau külas. Väike pizaria ning ennetades parkimiskontrolli startisime ratastega jälle teele.Vihmariiete ära võtmiste ning selga panemise osas andsime juba modellide mõõtu välja. No iga 30km tagant kiled selga ja siis jälle selgemaks ning riided maha... mõne kümne km pärast jälle selga...Igatahes mida rohkem Praha poole jõudsime, seda märjemaks läks. Lõpuks Prahas, väike peatus Cafe Vescovi juures ning majutust bronnima.
Seekordseks hotelliks Metropolian Old Town. 240€, kolm isikut, sviit kolme toaga koos hommikusöögiga ning parkimine kinnises hoovis.Sviit oli küll natuke väsinud, kuid väga OK.Hommikusöök OK.
Linna peal laiamine toimus keskväljaku ümbruses. Korralik õhtusöök. Mõnus istumine mingi kellaga maja juures koos kesvamärjukesega, Lisaks edasine õhtu/öö nautimine.
Prahha sai n.ö. reisi lõpu tähistamise linnaks ning tegutsemist oli hommiku tundideni - sarnaselt eelmistele reisidele oli selleks Bratislava
9. päev 13 juuli
Päev oli siis kiire sõit bussi juurde ehk 100km kiirteed 135km/h ja nõks e 30km väiksemaud teid.Nüüd pakime asjad bussi ning kell 13:00 alustasime bussiga transiit tagasi ning 14 juuli hommikul 06.30 olin kodus...
Kokkuvõtvalt:
10 päeva
Mainimist väärt mäed kõvakattega teedega läbitavad/ületatavad, EU kõrguselt:
4: Stelivo Pass 2758m
14: Großglockner 2504 (2571m)
40: Col de la Lombarde 2350m
Bussiga sõit 2931km (1441 ja 1490)
Bussi pandi kütet 327L ehk 11,15 L/100 oli keskmine küttekulu, Poolas 120km/h ja baltikumis 90km/h, rahaliselt 561€
Ratastega sõit 3197km,
Pets Triumph Bonneville T100: 117,8L kütust 206€ eest, 3,68L/100 keskmiselt;
Vallo BMW GS850: 135,8L kütust, 238€ eest, 4,25 L/100km keskmiselt;
Mikk, BMW GS850: 136,3L kütust, 239€ eest, 4,26 L/100 keskmisekt.
Ühised kulud (majutus, õhtusöök, bussiküte) kokku 3320€ (1107€ isik), sellele lisanduvad rataste kütusekulu, Nänn/meened/kingitused jne... Ehk ~1600€ nägu + lõbu
Seltskond oli lahe ja sõita nautida sai korralikult. Ükski pilt ega tulevikus kiivrilt filmitud video ei anna edasi neid emotsioone, mis sealt saime.
Live logi oli toodud FB lehel: https://www.facebook.com/groups/4711678 ... ONOLOGICAL
Sai siin sõidetud 04 juuli peale lõunast ja tagasi koju 14 juuli hommikul 6 paiku.
Reisi disainist on eelnevad postitused asju kajastanud.
Asju pakiti kaasa nii palju, kui ühte taha kohvri, või kotti või küljekohvritesse mahtus.
Suures pildis võib öelda, et ainukesed, mida tõesti vaja polnud ning poleks ka olnudki vaja on sooja aluspesu püksid... Õnneks ei läinud vaja ka sulejopet... sest õhtused ilmad olid soojad ning mägedes ka piisavalt soe.
Sõidupiirkond oli Tsehhi, Alpide piirkond (Austria, Sweits ja nõks Saksamaad), põhja Itaalia, Monaco.
Kuid päevade kohta täpsemalt.
Lisaks sõidujoon on toodud Geoapes koos huvipunktidega.
Huvipunktides olen kajastanud peatusi (tankimine, ööbimine, söömine, õhtunautimine... jms)
0...1 päev
Start Rakverest 4 augustil ~15:00, st rattad olid bussipakitud ning võtsime suuna Austria linna Linzile.Bussiga oli plaanis see vahema ~2000 km järjest sõita, vahetasime juhti, kui see väsis ning tankisime ja sõime bensukates.mingi hetk 5 augustil avastasime, et suund on kuidagi läände läinud ja liigume Saksamaa suunas... krt küll waze oli ka saksamaal leidnud sarnase linnakese. Egas midagi suund bussiga kohe lõuna poole. Jõudsime Tsehhi piiridesse ning tee muutus väiksemaks ja käänulisemaks. Polnud mõtet enam bussiga edasi trügida. Panime bussi kuhugi parklasse ja rattad maha ning ratastega reis võis alata.
5 augustil sõitsime kohe Linzi välja. Väike welcome istumine, majutuse hankimine ja linnapeale hängima....
Hotell Kleinmünchen Garni: https://www.hotel-kleinmuenchen.at
3 isikule 2 tuba, 125€ koos hommikusöögiga.Hommikusöök no enam vähem.Toad ka...
2. päev, 6 juuli.
Oli kavas liikuda Alpidesse, suund on kõrgemad tipud, mis jäävad Saltzburgi ja Lago di Garda järve vahele. Sõitsime vägevaid Alpiteid.
Enne Alpidesse tegume kanaburksi. Koht oli super, isegi vetsus olid ekraanil reklaamid.
Liikusime EU kõvakattega teedega 14-s kõrguselt mäest üle e. 2504m Großglockner Hochalpenstraße. No seal tõusime tegelikult 2571m ühel tipul oleva parklasse...
Teepeale jäi ka pääsme lunastamine 30€ mootorratas, (auto 40€)
Teiselt poolt mäge alla tulles nägime ühte õnnetust, kus tegelane oli kahjuks tekiga kaetud aga nii on, et selle tee oleme ju valinud ning kõike võib juhtuda. Mingit sõiduvhendit (jalgratast, mootorratast....) me ei märganud.
Olime alguses väga innustunud kohe mägedesse põrutama, sest sai just Tsehhi kiirelt läbi vuratud - s.h kiirteid mööda, kuid Linzi linna juurest oleks võinud nõks ida poole keerata ning Hitleri kotkapesa kaeda... see tuli meelde, kui Großglockner oli ületatud ja tagasi ei hakanud selle pärast sõitma.
Muus osas mõnus sõit Bolanzasse.
Bookingust ööbimine, Business Resort Parkhotel Werth 3 isikut, 1 tuba, kolm voodit, koos hommikusöögiga 218,40€. Tuba OK, hommikusöök väga Ok.
22.00 oli vaja leida veel mingi töötav söögikoht. Valisime siis kohaliku pizza restorani. Väga OK pizzad koos mõne L majaveinga 58€ eest
3. päev 7. Juuli
Hommiku alustasime kohe tankla otsinguid, sest Mikul oli 8km kütust jäänud, 2km enne tanklat 0km.
Millegi pärast hakkas waze midagi sovitama, et pane tuled põlema ja kas laps on pardal, mähkmed kaasas?
Võtsime suuna #RivaDeGarda peale. Tee oli võrratu ehk kunagi mudin Gopro videod ka vaatamiseks.
Järgmiseks võtame suuna Strada della Forra. See hea tee on praegu suletud, võtsime Pieve küla suuna aga ilm mängis natuke vingerbussi ja avas taevaluugid. Mägiteed muutusid meie rataste all mõnusalt liuväljaks ja jalgrattur oli meist kiirem.
Igatahes vihmane seiklus jätkus, kuigi vahepeal oli kuiv ja päikseline. Kahjuks väga lahe teekene Strada della Frora oli suletud. Egas midagi võtsime järve kalda äärse tee kaudu Parma poole.
No saime ka korralikku tormi. Vahepeal pidime isegi silla all maru möödumist ootama. Ja siis nagu naksti vihm läbi ja 30 kraadi koos päiksega. 1h sõitu ning riided kuivemad. Saapad jäid ikka lirtsuvaks...
õhtul jõudsime Parma linna. Kiire peatus, öömaja otsimine bookingu kaudu, loomilikult ei puudunud tegevuse juures ka kiire oode...
Ööbimise kohaks: Sina Maria Luigia
Üks tuba, kolm voodit, 193€ koos hommikusöögiga.
Rattad tuli parkida kõrval tänaval rataste jaoks mõeldud kohtadele. Minul läks külge 2 lukku esirattale ja tagarattale. BMW-d jäid lootma oma turvaseadmetele.
Kuiasjad sai ilusti pakitud, kered hooldatud liikusime linna peale hängima ning õhtut nautima.
Tagasi tulled hotelli sai rattad üle vaadatud - olid veel omas kohas.
4. päev 8 juuli
Päev algas päris hästi. Ilm ilus soe. Tänaval pargitud rattad alles, terved. Eilsest vihmasõidust ainult saapad niisked. Pannes kiivri pähe ja püüdsin rääkima hakata.... ei olnud mind kuulda. Mikker oli kuidagi niiskuskahjustusena oma töö minetanud. Aga kuivatasime sõiduga ta ära ning funkab jälle. Võtsime suuna Casanova poole. No need teed, no need teed. Tõusud, laskumised, kurvid jne... sai ka julgust treenitud. Casanova külas lootsime ka lõunat teha, kuid seal polnud ühtegi OK söögikohta... mis seal ikka Google lahti ja leidsime mõne km eemal mingi koha 4.4* Põhimõtteliselt oli tegu ühe hipi majaga, kes oli hoovis midag grillinud ja selle saia vahele vuranud... See burks püsis kaua sees ning andis endast märku ka...
Edasi võtsime suuna Genoa poole mööda mnt SS45-te, Sorry, geoape läks puhkama, sellest ka see triip...
Jõudsime Genova linna, Kiire peatus, kudagi saime rollude uputuse vahele ka oma masinad pargitud - loomulikult kõik lukud jälle peale. Otsisime kiire istumise koha ja booking tööle. Majutus leidsime peatänava/sadama/vanalinna juures. Suht lux.värk.
Kohaks: Morali Palace; 168,50€ 3 isikut, kaks voodit, hommikusöök. No enam vähem, Koht super. Hommikusöök hea. Rattad pargiti avalikule väljakule teiste rollude vahele.
Mikul oli vaja oma musta pesu kuskil pesta, otsis pesumaja ja nautis rõõme. Mina Valloga otsisime hea istumise koha suurepärase vaatega rahva tegemistele ja nautisime toitu ning veini, no 2L kulus.. kuidagi. Pärast seda, kui Mikk oli oma asjad aetud saabus ka ja maitses nõks veinikest. Mingi hetk suundusime Linna teistesse kohtadesse degusteerima...
5. päev 9. juuli
Päeva alustasime nõks hiljem kui eelmisi.... Hommik oli juba soe. Võtsime suuna Nizza peale, plaaniga sõita ning kasta ennast vees. Rannaäärsed teed Nizzasse olid klassikaliselt rahvast täis. Türenee merevesi soe. Korralik rallitamine autode, rollude jne vahel. Peale esimest suplust otsustasime teksad ja tagi rattale pakkida ning edasised 130km 4h sõita lühikestes pükstes ja t-sägi väel. Loomulikult määrisime 30se päiksekreemiga käed ja jalad kokku.
Monacos tahtsime näha seda vormeli monumenti, kuid see oli mingi ehituse tara taga. Läksime sadamasse, Pattaya söögikoht, väiksed õlled, väike jalutuskäik, kerge värskendus.
Vaja ju asju osta Monacost, mis siis, et ruumi ratastel polnud aga ikkagi. Otsisime huvitava koha (Private Cars Collection of HSH Prince of Monaco), kus oleks ka näinud masinaid, kuid see osa oli kahjuks kinni, kuid ees oli suveniiri pood. Lihtsatest asjadest originaalsete vormeli tiimide särkide/pusade jne välja. No sai ikka mõned asjad võetud.
Nizzasse jõudes hotell 400m rannast, 100m keskväljakust,
Kohaks: Hostel Villa Saint Exupery Beach, 213€;
kolm isikut, kaks tuba, eraldi voodid, hommikusöök. Rattad parkisime tänaval.
Mikul vahetati tuba ning pandi mingite tegelastega kokku..
Liikusime Nizza tuiksoonele, võtsime ühe hea koha Atimi restoranis, korralik õhtusöök pasta, pizza jne. Samal ajal oli EM jalgpalli poolfinaal Prantsusmaa ja Hispaania vahel, kus FRA kaotas.... no pärast seda läks natukene mölluks ja vilkureid oli plats täis.
Hiljem väike jalutuskäik ja tuttu...
6. päev 10 juuli.
Algus Nizzast. Hommikusöök ning suund mägisele kohale Isola. Tee oli suurepärane nii üles kui alla. Mäge, mida ületasime oli 40s kõrguselt 2350km, Col de la Lombarde Fra-Ita
Teisele poole mäge jõudes kiirelt mööda kiirteed Torinosse.
Ahv kuri aim paneb villast,kardab midagi.. Sirged kohad Genoast Nizzasse oli mööda mereäärt.Teine sirge joon mäeotsast Col de la Lombardest Torinosse oli mööda SS21m sealt kiirteele A33Kiirteel olid kiirused 130 ja isegi nõks rohkem. Ega seal väga meeldiv sõita pole, sest tuulekohin on korralik ning vaadata ka ei midagi. Meil oli vaja kilomeetreid bussi poole, sest 3 päeva oli vaja minna ning 1350km otse, 1500 läbi Svetsi. Torinos tankimine ja kehavedelikud välja... stardipakk ja pedaalidega segisti. Nüüd Sveitsis, väikses järve äärses külas Gordola hotelli nimi Aleksandria.
Koht: Hotell Alexandria 194€, 3 isikut, üks tuba, kaks voodit, hommikusöök ja parkimine hoovis. Hotell ise suht OK, hommikusöök hea.Lõpuks õppis Mikk ka muna keetmise ära
7. päev 11.juuli
Päev tundus suht huvitav. Suund Innsbrukki, waze sätted paika: ära väldi tasulisi teid, väldi kiirteid, sõiduk mootorratas. Sõiduajaks näitas 5h.. hakkasime linnast linna sõitma ja Vallo tegi ettepaneku, et tema waze viitab kiirteele ja 4h.. ok Vallo juhtima. Kui olime juba 1h kiirteel uhanud Milano poole, ei tundunud asi õige, meeletult palav, silmad kärssasid, masinaid teel palju... ok keerasime maha ja suund õigeks.Mõnusad teed tulid tagasi, saime terve assortii: kiirteid, laugeid kurve, mägiteid, serpentiine, vihmaseid ja kuivi teid. Kahjuks nägime ka õnnetusi.
Mägisele teele minnes näitas, et saab 140km veel sõita, enne kui paak tühjaks saab. No BMWdel oli selleks 70km. Kui mõne km olime tõusnud muutusid näidud järsku väiksemateks ning enne viimaseid tõuse oli juba 58 ja 26km nendeks näitudeks. Mina oli veel piisavalt kütust, lõpuks nibin nabin tanklasse ja bemmi vennad panid 15l paaki... ametlik paagi maht ongi 15l...
Mägiseks teeks, mida ületasime oli EU 4s kõrguselt, 2758m, Strada del Passo dello Stelivo, Itaalia
Kuna Bemmi vendadel oli tuli ahjus, põrutasid nad eest ära ning ma jäin kahjuks maha... kiivriside katkes ning sõitsin üksinda edasi lootes, et saan nad teel oleva küla esimeses bensukas kätte - kaugele nad ikka tühja paagiga vuravad.
Jõudes külla polnud seal kedagi... nad olid kuskilt ära keeranud ja teise külla sõitnud. Igatahes mul paak täis ja sõitsin kuhugi teepeale neid ootama.
Vihmapilved läksid aina tummisemaks ning ka luugid avanesid, otsustasime teha ühes külas peatuse. Kogemata parkisime masinad kohaliku pusakri töökoja juurde ehk MAASS brand. No ega aega saa raisku lasta ning sai mõni kesvamärjuke ka kaasa haaratud
Nüüd jõudsime Inssburgi. Väike õhtusöök bubis - väga OK praad koos Radleriga... Bookingust sai valitud üks hotellike ka
Koht: AC Hotell Innsbruck, 218€, 3 isikut üks tuba , kolm voodit, koos hommikusöögiga, rattaste parkimine hoovis.
Kuna õhtul hakkas korralik maru koos äikese tormiga, tuli meil piirduda hotellis õllede manustamisega
8. päev 12 juuli
Nagu mainitud hommikul hotellis kõht täis ja Salzburgi poole vurama. Vihma radarikaart ei näidanud head pilti ning vihmariided selga. Kogu tee oli niiske ja väikeste sadudega. Teadlikult jätsin Gopro kotti, seega ei mingeid liikuvaid pilte tänasest sõidust.
Esimene suurem peatus oli Saksamaal Passau külas. Väike pizaria ning ennetades parkimiskontrolli startisime ratastega jälle teele.Vihmariiete ära võtmiste ning selga panemise osas andsime juba modellide mõõtu välja. No iga 30km tagant kiled selga ja siis jälle selgemaks ning riided maha... mõne kümne km pärast jälle selga...Igatahes mida rohkem Praha poole jõudsime, seda märjemaks läks. Lõpuks Prahas, väike peatus Cafe Vescovi juures ning majutust bronnima.
Seekordseks hotelliks Metropolian Old Town. 240€, kolm isikut, sviit kolme toaga koos hommikusöögiga ning parkimine kinnises hoovis.Sviit oli küll natuke väsinud, kuid väga OK.Hommikusöök OK.
Linna peal laiamine toimus keskväljaku ümbruses. Korralik õhtusöök. Mõnus istumine mingi kellaga maja juures koos kesvamärjukesega, Lisaks edasine õhtu/öö nautimine.
Prahha sai n.ö. reisi lõpu tähistamise linnaks ning tegutsemist oli hommiku tundideni - sarnaselt eelmistele reisidele oli selleks Bratislava
9. päev 13 juuli
Päev oli siis kiire sõit bussi juurde ehk 100km kiirteed 135km/h ja nõks e 30km väiksemaud teid.Nüüd pakime asjad bussi ning kell 13:00 alustasime bussiga transiit tagasi ning 14 juuli hommikul 06.30 olin kodus...
Kokkuvõtvalt:
10 päeva
Mainimist väärt mäed kõvakattega teedega läbitavad/ületatavad, EU kõrguselt:
4: Stelivo Pass 2758m
14: Großglockner 2504 (2571m)
40: Col de la Lombarde 2350m
Bussiga sõit 2931km (1441 ja 1490)
Bussi pandi kütet 327L ehk 11,15 L/100 oli keskmine küttekulu, Poolas 120km/h ja baltikumis 90km/h, rahaliselt 561€
Ratastega sõit 3197km,
Pets Triumph Bonneville T100: 117,8L kütust 206€ eest, 3,68L/100 keskmiselt;
Vallo BMW GS850: 135,8L kütust, 238€ eest, 4,25 L/100km keskmiselt;
Mikk, BMW GS850: 136,3L kütust, 239€ eest, 4,26 L/100 keskmisekt.
Ühised kulud (majutus, õhtusöök, bussiküte) kokku 3320€ (1107€ isik), sellele lisanduvad rataste kütusekulu, Nänn/meened/kingitused jne... Ehk ~1600€ nägu + lõbu
Seltskond oli lahe ja sõita nautida sai korralikult. Ükski pilt ega tulevikus kiivrilt filmitud video ei anna edasi neid emotsioone, mis sealt saime.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493