125cc vs 125cc pit.

Uuemate rataste remont, rikked, hooldus
traxx
Posts: 7
Joined: 08. Jul 2014 18:51

125cc vs 125cc pit.

Unread post by traxx »

See küsimus mul juba suvest saati peas kummitanud. Täpsemalt siis minul ja mu sõbral on mõlemal 125cc pitbike. Tema oma mitu aastat vana, 6 kindlasti. Ise ostsin see suvi uue mootori(poest), raam mingi 2007 aasta oma. Mis siis imelik on mulle, on see, et sõbra pitil väga haige minek. Tema pill 12 ja 14" ratastega, minu oma 14 ja 17". Masin kaalub mul circa 10kg rohkem kui tal, kuid kui sõitja raskused juurde liita, siis tema massiks tuleb ikka 10kg rohkem kui minu kogumass. Tippkiirused olid meil mõlemil 75, aga tema rebis oma pitiga mul alati eest ära. Nüüd sügisel panin enda pillile kõrgsurve kolvi sisse, nüüd kiirendus on väga sarnane, ütleks et väga vähesel määral on mul parem, minu tipp nüüd tõusis küll 80'ne peale.
Aga imelik on ikka see, et kuidas saab sama kubatuuriga mootoril olla rohkem jõudu kui teisel.
Tal ei ole ei kõrgsurve kolvi, ei sport nukka ega süüdet. Karpad on meil mõlemil Mikuni 22mm ja düüsid ka samad sees. Klapid olen ka mõlemil mina paika pannud.
Niiet oskab keegi pakkuda, misasi siin rolli mängib?

Seda ka veel, et kui mina tema pitiga sõidan, siis äkilisus ja tõmme on jõhker(palju jõhkram kui mu enda oma mulle tundub, kuigi kiirendus meil nüüd sama) Tema pilli peal tuleks mu kaaluks küll 10kg vähem kui mu enda oma peal, aga ikkagist ei ole see värk loogiline.
Palju segast juttu tuli nüüd :), aga ehk keegi viitsib kaasa mõelda või on ise midagi sarnast kogenud.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: 125cc vs 125cc pit.

Unread post by Nobody »

Vaata rallil, krossil, ringrajas on ka enamasti samade näitajatega masinad aga erienvate omadustega. Rolli mängivad väga paljud asjad, alates õli margist, küünla seisukorrast, mootori kulumiastmest, süütenurgast, klapivahest, kompressioonist, ülekande teguritest, rehvirõhkudest kuni õhufiltri ja küttesegu seadistuseni välja.

Võimalusi on palju, kuid hooldused, õiged segud ja süütenurgad on siiski A ja O esmalt.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
kr1x_Z
Tavakasutaja
Posts: 64
Joined: 11. Oct 2010 00:00

Re: 125cc vs 125cc pit.

Unread post by kr1x_Z »

Lisaks veel omalt poolt, et saan aru, et ühel pillil on sport nukk ja teisel mitte? Sportnuka olemus võrreldes tava nukaga on üldjuhul see, et saad pööret ja jõudu lõpu osas juurde, kuid kaotad alumist otsas. See võib olla üks teguritest. Lisaks võivad täiesti erinevad olla nukkvõlli profiilid.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: 125cc vs 125cc pit.

Unread post by iceman »

pole juttu mootoritootjatest , mis võivad erinevatel tasemetel ühekubatuurilise mootori vägaerinevalt jooksma aidata . isegi kvaliteettootjate mootorite juures on portimine ja järgiaitamine aktuaalne.
eri mootoritel võivad käigukasti ülekandearvud erineda , mis kindlasti dünaamikat mõjutab. ise pole ühegi pitiga meetritki sõitnud , kuid ilmselt kehtivad loodusseadused neilegi sarnaselt teistega .
vägaoluline asi on veermik , eeskätt rattalaagrite tervis . poleks veel kuuaega tagasi osanud ettegi kujutada kui jubedas seisus võivad rattalaagrid olla , aga praegu tegelen kahel kaheksakümnesel tagarummu taastamisega . mõlemad pillid on hiljuti soetatud nn rändkarikad , mis käestkätte käies hooldust vähe või üldsemitte saanud .
traxx
Posts: 7
Joined: 08. Jul 2014 18:51

Re: 125cc vs 125cc pit.

Unread post by traxx »

Mõlemad mootorid on originaal koosseisus, vä minu oma peale kõrgsurve kolvi lisamist. Õlid mina välistaks, kuna oleme kasutanud sama õli ka korraga. Samuti ka veermiku, laagrid pole küll kõige uuemad, ent rattad käivad kõik puhtalt ja kergelt ringi. Igasuguse karpa jms regullimisse ka ei panustaks, kuna olen kõik kas ise teinud või üle vaadanud. Süütenurga üle olen ise ka mõelnud. Kord vahetasin sõbra pilli aju ära, miski ei muutunud, ja samas midagi regullida ka ei anna kuna süüted ju peal tuugalt kinni. Seega välistaks ka selle.
Mootoriks on mul YCF 125'ne, sõbral siis Lifan. Üks asi veel mille üle mõelnud olen. Pole küll kordagi pähe tulnud, et mõõta, aga võibolla on see Lifan 52.4mm kolviga(mul endal 54mm).
Foorumitest olen lugenud, et kolvikäik mõjutab väänet, ehk kui tal on väiksema diameetri tõttu pikem kolvikäik, siis see võib mingit rolli mängida?


E: Oskab keegi öelda, kas pulse coili(see andur magneeto juures) ja magneeto vaheline õhupilu võib ka mingit rolli mängida(liiga suur/väike nt)?
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: 125cc vs 125cc pit.

Unread post by fomoco »

Pane oma masinale taha suurem või ette väiksem ketihammasratas ja võidad kiirenduses, kaotad tipp kiiruses.
Post Reply