Seoses foorumi tarkvara uuendamisega võib uute kasutajate liitumine olla häiritud. Probleemide korral kirjuta info(ät)motokuur.ee

Mitte EU turule toodetud mopeedi regamine

ARK, juhiload, seadused ja liikluskindlustus.
Liiklusteemadel vastab IIZI kindlustusmaakler.
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Mitte EU turule toodetud mopeedi regamine

Unread post by Tafka »

Hei,

Järgnev teema on selline väga õrn seaduslikus aspektis ja kui keegi ei taha avalikult kirjutada siis võib erasõnumis ühendust võtta.
Kas kellelgi on kogemusi näiteks Jaapanist imporditud mopeedi arvele võtmisega? (tean, et Eestis on paar Jaapani moppi arvel igatahes...)
Hinges kripeldab üks auk kuhu sobiks jubedalt üks Honda Super Cub C50 projektike aga regamine on probleem.
ARKi vastus päringule:
"Sõidukid mis ei ole toodetud EU turule ja ei oma EU kogusõiduki tüübikinnitust registreeritakse üksiksõidukina. Sõidukile tuleb muretseda eu sertifikaat mille väljastamisega tegeleb näiteks OÜ Autotest ja mille maksumus on umbkaudu 500.- eurot. Samuti tuleb sõiduk viia vastavusse MKM määrus 42 nõuetega. https://www.riigiteataja.ee/akt/116062011008?leiaKehtiv

Üksiksõiduki tüübikinnituse riigilõiv on 205.- eurot ja esmase registreerimise riigilõiv on 16.- eurot. Sõidk tuleb esitada Teile sobivasse Maanteeameti teenindusbüroosse tehnonõuete vastavuse kontrolli koos soetusdokumentide , tollideklaratsiooni ja registreerimistunnistusega.

Siiane ei ole ühtegi L1e kategooria sõidukit üksiksõidukina registreeritud kuna kulutused on liiga suured "
EU kogusõiduki tüübikinnitus on nõutud L kategooria sõidukitel mille
esmaregistreerimise kuupäev on 09.11.2004 või hilisem.
Sõiduk peab olema ennem seda kuupäeva olema registreeritud või kasutusele võetud.
Kui tegu on vanema sõidukiga siis pole vaja eu kogusõiduki tüübikinnitust.
Pea 1000 regamise alla ei ole nagu üldse isu kulutada.
Samas see viimane lõik jäi natukene segaseks ja väga paremat vastust ei saanud ka ARKist.
Et kui ma näiteks olen selle Hondaga Eestis sõitnud juba 2002a aga vahepeal läks meelest ära (siis kui lihtsustatud arvele võtt toimus) ja alles nüüd tegin uuesti korda ja tahaks arvele. Kirjutan siis avalduse, et näe mu vana mopeed tahaks seaduslikuks saada? :)
Jah üks variant oleks maksta miskine 2-300 ja lasta Hollandis arvele võtta ja siis siin ümber regada.....siis juskui oleks JOKK?
Jääb nagu arusaamatuks kuidas osades EU riikides saab üpris probleemideta arvele ja siis on Eesti....

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1384
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Mitte EU turule toodetud mopeedi regamine

Unread post by madeinussr »

Sa ise vastasid ju ära mis moodi tuleb teha.

Tuleb seletuskiri teha ja mopeed arvele võtta ning maksta riigilõiv 16 euri.

Ei ole mõtet asja keeruliseks ajada.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Re: Mitte EU turule toodetud mopeedi regamine

Unread post by Tafka »

Eks vahel kipun ülemõtlema jah aga eks natukene tahtsin ka kinnitust saada enda teooriale.
Lihtsalt natukene pani see mõtlema, et kas selline seletuskirja värk toimib veel....mingi aeg oli jah see "leevendatud" periood moppide regamiseks kus piisas sellisest seletuskirjast aga peale seda perioodi jäi mulje, et enam ei saa eriti vanu asju arvele ja vaja igasuguseid huvitavaid dokumente.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1384
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Mitte EU turule toodetud mopeedi regamine

Unread post by madeinussr »

Toimib, eriti kui sul on mingid paberid olemas ka.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Re: Mitte EU turule toodetud mopeedi regamine

Unread post by Tafka »

Aga kui paberitel on tsiiiipakene uuem aasta kui 2002.....ehk reaalselt pole ratast Eestis veel ja kui tuleks siis impordi paberitel ilutseks 2020a number.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1384
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Mitte EU turule toodetud mopeedi regamine

Unread post by madeinussr »

Alla 2004 a peab olema mnt info järgi nagu aru saan. Mis ratta tegelik aasta siis on?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Re: Mitte EU turule toodetud mopeedi regamine

Unread post by Tafka »

Ratta aastaarv jääb küll alla 2004 aga kaasa saab ainult Jaapani import/eksport paberid. Ja kui nüüd see aasta tuua ratas näiteks siis seal paberites on aastaks 2020.
Ehk ta pole kasutusele võetud/registreeritud EU-s enne 2004a.
Mina sain ARKist nii aru, et kui ratas on EU-s kasutusele võetud/registreeritud enne 2004a, mitte et ratta väljalaske aasta peab alla 2004a jääma.
Üpris keerutavad ja natukene vastuolulised vastused olid igatahes ARKis...
Mitte toodetud vaid see on esmaregistreerimise või kasutuselevõtu kuupäev.
Sõiduk peab olema ennem seda kuupäeva olema registreeritud või kasutusele võetud.
Kui tegu on vanema sõidukiga siis pole vaja eu kogusõiduki tüübikinnitust.
Just see viimane lause tekitab segadust. Kui küsisin, et kui mopeed on valmistatud enne 2004a,oleks ok?, siis saingi selle eelneva vastuse.
Sellest ka tekkis see "mõte", et kui natukene ilustada asju ja rääkida, et mopeed on mul garaazis seisnud alates 2002a näiteks....samas mingeid erilisi dokke poleks kaasa anda....."koer sõi ära"....

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1384
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Mitte EU turule toodetud mopeedi regamine

Unread post by madeinussr »

Kasutusele ei saa enne tootmist võtta, dokumente pole sul ju vaja neile näidata, info otsi netist neile, et millega tegu jne.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Post Reply