1000cc vene külgkorviga mootorratas

ARK, juhiload, seadused ja liikluskindlustus.
Liiklusteemadel vastab IIZI kindlustusmaakler.
milky
Tavakasutaja
Posts: 10
Joined: 22. May 2011 00:00

1000cc vene külgkorviga mootorratas

Unread post by milky » 30. Jan 2012 00:13

Tere, nagu näha ei osanud ma isegi pealkirja sellele teemale panna, sest olen kuulnud kuskilt, et kunagi eksisteerisid nõukaajal 1000cc-lised dneprid või uaral-id või üldse midagi kolmandat, just krossis(külgkorvidel). Lihtsalt puht huvi pärast küsin, et kas keegi leiaks nende kohta mingit materjali, ise ma seda teha ei suutnud kuna täpselt ei tea millega tegu võiks olla. Ma tegin selle teema siia selleks, et oma uudishimu rahuldada kuna polnud enne midagi sellist kuulnud!
Aitäh!
:wink:

User avatar
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 374
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana » 30. Jan 2012 07:13

Olid küll sellised masinad olemas. Ja isegi vägevamad. Endisest Helme kutsekoolist leidsin selle likvideerimise käigus terve albumi vastavat materjali, kahjuks sealt eksponeerida midagi ei ole - albumis on momentülesvõtted, kus aktsioonis osaleb elu eest põiklev fotograaf, kummuli kuumaastik, all paremas nurgas särav päike ja mehed tsiklitega, kus meestest paistavad pori alt välja vaid kinnastega nühitud prillid ja tsiklitest saab aru, et on kaherattalised ja modifitseeritud "külgkorviga". Sama kooli töökoja pööningult leidsin veel sellise raami, millel oli siis külka ilusti küljes ja kus aiste vahele oli aretatud minu arvates kahest "Urali" mootorist miski elajas. Kuni ma organiseerisin omale kohta, kuhu seda väärt kraami paigutada, see kõik "haihtus" koos palju muuga.

om
Moderaator
Posts: 1232
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om » 30. Jan 2012 15:47

Ei olnud 1L mootorid!
Oli lihtsalt võistlusklassi liigitus "kuni 1000cm3".

See samasugune asi, nagu need "kuni 500cm3" sooloklassis sõitnud ja sellepärast meil viiesajaseks (mujal maailmas neljasajaseks!) kutsutud 380cc cz'id.

milky
Tavakasutaja
Posts: 10
Joined: 22. May 2011 00:00

Unread post by milky » 30. Jan 2012 16:20

om wrote:Ei olnud 1L mootorid!
Oli lihtsalt võistlusklassi liigitus "kuni 1000cm3".

See samasugune asi, nagu need "kuni 500cm3" sooloklassis sõitnud ja sellepärast meil viiesajaseks (mujal maailmas neljasajaseks!) kutsutud 380cc cz'id.

No kui polnud 1l mootorid siis selle lähedased, vähemalt mulle räägiti ühest konkreetsest isendist. Huvitav kas neid tegid iga vend oma garaa¸is või tuli mingit toodangut ka.:D

milky
Tavakasutaja
Posts: 10
Joined: 22. May 2011 00:00

Unread post by milky » 30. Jan 2012 16:22

Sapi-Vana wrote:Olid küll sellised masinad olemas. Ja isegi vägevamad. Endisest Helme kutsekoolist leidsin selle likvideerimise käigus terve albumi vastavat materjali, kahjuks sealt eksponeerida midagi ei ole - albumis on momentülesvõtted, kus aktsioonis osaleb elu eest põiklev fotograaf, kummuli kuumaastik, all paremas nurgas särav päike ja mehed tsiklitega, kus meestest paistavad pori alt välja vaid kinnastega nühitud prillid ja tsiklitest saab aru, et on kaherattalised ja modifitseeritud "külgkorviga". Sama kooli töökoja pööningult leidsin veel sellise raami, millel oli siis külka ilusti küljes ja kus aiste vahele oli aretatud minu arvates kahest "Urali" mootorist miski elajas. Kuni ma organiseerisin omale kohta, kuhu seda väärt kraami paigutada, see kõik "haihtus" koos palju muuga.

Aga kas see 2 mootoriga aretis oli mingit muda ka näind väliselt või oli alles ehitusjärgus? (visuaalselt)

Aspelund
Tavakasutaja
Posts: 95
Joined: 26. Feb 2010 01:00

Unread post by Aspelund » 30. Jan 2012 17:41

Reaalselt on olemas olnud 1000 cm3 mootoriga isendid.

Üks minimaalne partii tehti miilitsa tellimusel 60'ndate lõpus, kandis mudelitähist M-100. Kiire otsing andis sellise info: Ural "M-100", for the military police, intended for the use on the Russian highways. The displacement was 1040 cc, the power approximately of 50 hp, the max speed 150-160 km/h (without sidecar); the bike was equipped with a protective fairing and side bags."

Toodeti neid mingi pisikene seeria, kulukuse tõttu projekt soikus.

Veel 90-ndate alguses toodeti lühikest aega uut liitrist mootorit, Venemaal on neid säilinud mõned eksemplarid. Oppozit.ru on ses osas abiks kohaks info hankimisel.

Teema algataja pidas nähtavasti silmas aga hübriidmootoreid, kus Urali karterisse pandi mäletamist mööda K-750 väntvõll, see võimaldas kolvi käiku ja töömahtu muuta. Krossis oli see olnud levinud modifikatsioon. Sellise jõuallika võib ehk leida mõne vana krossipeeru vanarauast või riiulilt.

Korra olen näinud jõuallikat, kus Dnepri pead olid pandud VW põrnika silindrite ja kolbide otsa. Töömahust info puudub, kuid esimese kardaani keeras see mootor küll propellerisse.

Tahad liitrise töömahuga töökindlat bokserit? Vana BMW R100 Saksamaalt. Teatud versiooni jõuallikad lähevad isegi suurema probleemita vene raua raami. Youtube's näited:
http://www.youtube.com/watch?v=2xbetIm4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=BE1A00H_ ... re=related

A.

User avatar
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 374
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana » 31. Jan 2012 10:45

See, mis pööningul oli, oli ilmselt muda mitte näinud kellegi poolt unustatud projekt, kus oli kaks mootorit külgipidi kokku aretatud. Piltide peal olevatest saan nii aru, et need ei ole külgipidi koos mootoritega asjad, vaid ongi 1 mootor. Masinad välimuselt ütleks et tõesti vist "Ural".

gen
Tavakasutaja
Posts: 145
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen » 31. Jan 2012 23:23

Küsimus pani mind oma"raamatukogus" tuhlama ja lõpuks leidasin:
Sellise kubatuuriga masinaid valmistas Irbiti mootorratta tehas.
60datel valmistati Miilitsale eel mainitud M100 nii soolo kui korviga varjant.Sellel oli eriline kondel,Harlei tüüpi sadul ja korvi ees otsas valjuhääldi.Kubatuur 1040cc võimsus 50hj kiirus soolo 150km/h korviga 120km/h.Kokku valistati neid veidi üle 20.

Teine leid oli samast tehasest:80datel valmistati väike partiidena masinat "Kross 1000"mis oli mõeldud kõrgkassi võidusõitjatele nii sise kui ka Rahvusvahelistel võistlustel osalemiseks. Mootor 950cc 65hj.

Need on kindlalt eksisteerinud masinad.

bombard
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 27. Jun 2011 00:00

Unread post by bombard » 31. Jan 2012 23:33

http://bcozz.multiply.com/journal/item/2431 sellel lingil irbiti tehasest natuke juttu, kes viitsib allapoole kruttida, on mainitud ka neid 1000cc.


Sellised nägid välja. 1000cc jõle ull!!!
Image

milky
Tavakasutaja
Posts: 10
Joined: 22. May 2011 00:00

Unread post by milky » 01. Feb 2012 00:06

Jaa, polnudki siis jama jutt:D jutu järgi olid need selleaja mõistes jubedalt edasi käinud. Väga vinged aparaatused :twisted:
Hobujõude neil nagu väga ei ole, aga ühe dnepri(650cc) mis mul maal on, originaal konditsioonis(siiski kuuri läbitilkuv katus tegi oma töö) ja käima sain tundub, et nendel on pöördemoment suht suur? Ratas käis küll isegi tühikäigul murupeal ringi:D

extinction
Tavakasutaja
Posts: 726
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction » 01. Feb 2012 10:52

Tavaline 650 dnepri mootor küll mingi eriti võimas riist pole ja krossikorvi peal ilmselgelt on ta lahja, ja hirmus palju kaalub üks emm.
Kuid see liitrise mootoriga võib küll lennata nagu kuiv muld labida pealt, matsu peaks tal olema. :P
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146

rivare
Posts: 6
Joined: 25. Dec 2014 23:57

Unread post by rivare » 22. Apr 2017 18:37

Vostok.jpg
Vostok.jpg (37.15 KiB) Viewed 2474 times
Vostoki mootor.jpg
Vostoki mootor.jpg (91.14 KiB) Viewed 2474 times
mototsikl-vostok-kr1000.jpg
mototsikl-vostok-kr1000-dvigatel.jpg
mototsikl-vostok-kr1000-dvigatel.jpg (17.17 KiB) Viewed 2474 times

Post Reply