Mopeedide tehnilised andmed.

ARK, juhiload, seadused ja liikluskindlustus.
Liiklusteemadel vastab IIZI kindlustusmaakler.
p2kk
Tavakasutaja
Posts: 140
Joined: 14. Sep 2008 00:00
Location: Treski, Värska
Contact:

Mopeedide tehnilised andmed.

Unread post by p2kk » 27. Jun 2012 00:33

Tere!

Kuna järjest läheneb see kohustuslik tähtaeg ja hing ikka veel ihkab põristada sääreväristajatega, siis teeksin sellise ettepaneku:

Mopeedurid, kes on juba jõudnud käia ära ARK-is võiks anda teada mida ja kuidas teha tuleb.
Aga põhiliselt tahaks ikkagi teada RIGA võrride andmeid, mida on vaja tehnlisepassi väljastamiseks.

RIGA 7
Aasta:
kw
RIGA 11
Aasta:
kw
RIGA 13
aasta 1991
võimsus 0,71 kW
erivõimsus 0,017 kW/kg
märkus kiiruspiirang 40 km/h
Delta
aasta 1985 (hüpoteetiline)
võimsus 1,47 kW
erivõimsus 0,024 kW/kg
märkus kiiruspiirang 40 km/h

Mini
aasta 1985
võimsus 1 kW (ei tea, millest selline number)
erivõimsus 0,017 kW/kg
märkus kiiruspiirang 45 km/h
----
jne....

Kellel on need olemas võiks julgelt jagada ja siis täiustame juba posti.
Last edited by p2kk on 05. Aug 2012 20:25, edited 2 times in total.


3x Riga; Stella; Golf 1

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4601
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 27. Jun 2012 08:55

Viimased juba neil andmebaasides olemas. Enda Mini, Delta, Riga 13 kohta ei esitatud ühtegi küsimust.

Muidugi hakkab ka juba natuke hilja olema, viimase hetke ärkajaid ikka palju.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 825
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 27. Jun 2012 09:53

Kas ikka abimootoriga jalgratas ehk võrr kuulub ikka mopeedide hulka? Ma ei saa aru miks peaks neid arvele võtma, kui nende kiirus isegi üle 25 km/h ei ulatu. Ma ei saa aru miks peab neid muldvanu mopeede arvele võtma ja sellega serveri ruumi raiskama. Võib olla ajan ma lolli juttu, aga tundub, et riik tahab ikka teenida.



p2kk
Tavakasutaja
Posts: 140
Joined: 14. Sep 2008 00:00
Location: Treski, Värska
Contact:

Unread post by p2kk » 27. Jun 2012 09:56

Ärkajaid ikka palju Jah, aga arvelevõtmisega veel aega on :)

Kuid kui raamilt puudub birka? Ja aastat ei oska öelda, pannakse see umbes?


3x Riga; Stella; Golf 1

muhv
Tavakasutaja
Posts: 22
Joined: 10. Aug 2011 00:00
Location: Põlvamaa
Contact:

Unread post by muhv » 27. Jun 2012 12:01

Minu riga 13-l puudus birka, aastaarv pandi umbes.



roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 825
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 27. Jun 2012 12:53

Mina ei leia põhjust miks peab seda võrri registreerima. Kui nüüd otsida aukke seaduses, siis 49,8 Cm ei ole mopeed vaid mootoriga liikuv jalgratas.

Jalgratas võib olla varustatud ka elektrimootoriga, mille maksimaalne püsi-nimivõimsus ei ületa 0,25 kilovatti.

42) mopeed on kahe- või kolmerattaline mootorsõiduk, mille valmistajakiirus on üle 25, kuid mitte üle 45 kilomeetri tunnis ja mille töömaht sädesüütega sisepõlemismootori korral ei ületa 50 kuupsentimeetrit või muu sisepõlemismootori korral suurim kasulik võimsus ei ületa nelja kilovatti või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral on üle 0,25 kilovati, kuid ei ületa nelja kilovatti. Mopeediks loetakse ka eelnimetatud tingimustele vastavat kerget neljarattalist mootorsõidukit, mille tühimass ei ületa 350 kilogrammi. Neljarattalise kerge elektrisõiduki korral ei arvestata akude massi tühimassi hulka;

Põhimõtteliselt, kui ma võrri mootori jalgratta raamile panen ei pea ma teda registreerima ega kindlustama.



muhv
Tavakasutaja
Posts: 22
Joined: 10. Aug 2011 00:00
Location: Põlvamaa
Contact:

Unread post by muhv » 27. Jun 2012 13:42

Põlva ARK-is öeldi, et võrrid ei lähe enam abimootoriga jalgratta alla. Totter süsteem minu arust, sest riga 13-le on ju tehasest pedaalid loodud.



User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4601
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 27. Jun 2012 20:49

muhv wrote:Minu riga 13-l puudus birka, aastaarv pandi umbes.
Deltal puudus ka, pandi umbes. Kuna birkat ei olnud, siis anti kaks kleepsu raamile kleepimiseks.

Riga 13
aasta 1991
võimsus 0,71 kW
erivõimsus 0,017 kW/kg
märkus kiiruspiirang 40 km/h

Delta
aasta 1985 (hüpoteetiline)
võimsus 1,47 kW
erivõimsus 0,024 kW/kg
märkus kiiruspiirang 40 km/h

Mini
aasta 1985
võimsus 1 kW (ei tea, millest selline number)
erivõimsus 0,017 kW/kg
märkus kiiruspiirang 45 km/h

Protsess ise oli muretu ja läks sujuvalt, kuid paberile tekkinud numbrid ja märkused on vapustavad....


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4601
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 27. Jun 2012 20:54

roosakummik wrote: Põhimõtteliselt, kui ma võrri mootori jalgratta raamile panen ei pea ma teda registreerima ega kindlustama.
Pead ju küll, hiljuti üks austatud ARKi töötaja kirjutas pika artikli kõikidesse foorumitesse, et tegu on seljuhul mitte seadusliku liikuriga. Abimootoriga jalgratas pidavat olema vaid elektrimootori puhul.

Seega sellisel juhul on tegu omavoliga mida loetakse ilma dokumentide ja kindlustuseta mopeediks, mis ei vasta nõuetele....

Seega, kui keegi soovis võrri mootorit jalgrattale paigutada, tuli tal selle kirjutise põhjal ratas mopeedina arvele võtta...

Kuidas nüüd võrrimootorite äri minema hakkab?


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4601
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 27. Jun 2012 21:02

Antud anonüümne riigiteenistuja kirjutas nii:

Tere.

Olgu alustuseks ära öeldud, et käesoleva kasutajanime all on see minu esimene, ning ilmselt ka viimane postitus siin foorumis. Tulenevalt töökohast soovin oma tegeliku identiteedi võimalike probleemide vältimiseks jätta anonüümseks. Olen motohuviline, kellele läheb väga korda nii mootorratas kui mopeed. Olles ise tsiklist ja kirglik motomatkaja, ei jäta mind külmaks ka väikese mootoriga kaherattalised. Kuna olen ühtlasi riigiteenistuja Maanteeameti tehnoosakonnas ja töö ajal pean oma igasugustes vastuste lähtuma eelkõige seadusandlusest, siis nagu arvata võite, ei ole see motoinimesele alati just kõige lihtsam - kõigub ju motoasjandus tihti lubatu ja lubamatu piiril ning "halle alasid" jagub ohtralt. Minu paljude tööülesannate hulgas on ka telefoni teel ja e-postiga laekuvate tehnilistele küsimustele vastamine. Ütleme nii, et käesolev on minu parim katse vastata ühele küsijale, kelle vastus andmata jäi.

Seega kirjutama pani mind vahejuhtum mille olin tulenevalt oma tööülesannetest sunnitud läbi tegema 05.04.2012. Telefonikõne, teises otsas oli hääle järgi üle keskea härrasmees. Kahtlustan, et üks käesoeva foorumi austatud liige, kuid kindel selles olla ma ei saa. Teemaks oli D4 mootoriga varustatud jalgratta registreerimise vajadus (et seadusandluses kasutatavate mõistetega seda mitte segi ajada, siis nimetan seda edaspidi tinglikult "liikur"). Nagu vestlusest aru võis saada, siis oli ta enne minuni jõudmist mööda erinevaid telefoninumbreid juba pikemalt vastuseid nõudnud. Kuna teema on küllaltki spetsiifiline, siis tuleb tõdeda, et mingiks adekvaatseks vastuseks võimelisi töötajaid Maanteeametis väga palju ei ole - on kogu mopeedide registreerimise temaatika kõigi osapoolte jaoks samavõrd uus, liiati siis veel sellised "liikurid". Vestlusest sain teada ka seda, et härra on oma liikuriga käinud mitmes liikusregistri büroos, kuid on saanud liikuri registreerimise vajaduse kohta erinevaid vastuseid. Selles väites ma ei kahtlegi - kuna selliste liikurite registreerimise teemat ei ole asutuse sees sügavuti selgitatud, siis võib aravata, et üle Eesti asuvates büroodes olevad töötajad (kelle tööülesanneteks on hommikul ukse avamisest, erinevate kategooriate teooria- ja sõidueksamite vastuvõtmisest, juhilubade väljastamisest, erinevate kategooriate sõidukite registreerimiseelse kontrolli tegemisest (sh. veesõidukid) ja registreerimistunnistuste väljastamisest kuni õhtul peale klientide lahkumist põranda pühkimise ja ukse lukustamiseni), et need töötajad ei pruugi ilma spetsiaalselt asja uurimata alati osata kõikidele küsimustele täpselt vastata. Sama kehtib ka minu kohta - kõiki seadusandluse peensusi ei ole võimalik peast teada ja nii püüdsin helistajale anda võimalikult täpset vastust toetudes seadusandlusele. Kuid härra telefoniliini teises otsas oli ilmselt kõigist eelnevatest kokkupuudetest liiklusregistriga ning liikuri registreerimisvajadusega seonduvast segadusest tingituna muutunud koleeriliseks. Ilmselt andis oma osa ka lähenev kokkutuleb. Nii kippus ta minu asjaolusid selgitavatele küsimustele vastamise asemel esitama kõikvõimalikke ja võimatuid süüdistusi ning nii läks meie vestlus ruttu rappa. Olen tänaseks liiklusregistris (nii ARK ajal kui nüüd Maanteeametis) tänaseks kokku töötanud üle üheksa aasta, kuid selle aja jooksul oli see minu jaoks teine kord, kui enda ja kodaniku närvide säästmise nimel pidin kliendile teatama, et lõpetan selle telefonikõne ning toru hargile panemisega seda ka tegin. Eriti halb maitse jäi suhu - pidades ennast motoinimeseks ja jõudes südamelähedasel teemal sellise lõpptulemuseni - seda ei juhtu just tihti.

Olgu siis öeldud, et alljärgnev ei pruugi vastata kõikidele küsimustele "liikurite" registreerimise osas, kuid annan endast parima, et teemale valgust heita ning ühtlasi endal lasuvat süütunnet vähendada.


Alustame algusest.
Liiklusseaduse praegune redaktsioon ( https://www.riigiteataja.ee/akt/102032012014 ) kehtestab muu hulgas teatud sõidukite liigituse. Võtame esmalt mõiste "mootorsõiduk":

LIIKLUSSEADUS kirjutas:
40) mootorsõiduk on mootori jõul liikuv sõiduk. Mootorsõidukiks ei loeta mootoriga jalgratast, pisimopeedi, maastikusõidukit, trammi ega sõidukit, mille valmistajakiirus on alla kuue kilomeetri tunnis;


Enne kui edasi täpsustustesse süveneda, siis „mootorsõiduk“ mõistena on registreerimise seisukohalt väga oluline, kuna see, kas „liikur“ peab teeliikluses osalemiseks olema registreeritud või ei ole registreerimine võimalik, on otseselt sellest sõltuv:

LIIKLUSSEADUS kirjutas:
§ 76. Mootorsõiduki ja selle haagise registreerimine
(1) Mootorsõiduk ja selle haagis peavad olema kehtestatud korras registreeritud ning neil peavad olema riiklikud registreerimismärgid.



Tulles nüüd tagasi mootorsõiduki mõiste juurde, siis siin võib ja ilmselt ka põhjustab segadusi mootorsõidukiks mitteloetavate liikurite loetelus nimetatud „mootoriga jalgratas“ ning „pisimopeed“. Otsides ülejäänud mõistetest „mootoriga jalgratast“, siis sellist ei leidu. Teemat on käsitletud „jalgratta“ mõistes:

LIIKLUSSEADUS kirjutas:
14) jalgratas on vähemalt kaherattaline sõiduk, mis liigub sellega sõitva inimese või inimeste lihasjõul pedaalide või käsiväntade-hoobade abil. Jalgratas võib olla varustatud ka elektrimootoriga, mille maksimaalne püsi-nimivõimsus ei ületa 0,25 kilovatti. Jalgrattaks ei loeta ratastooli, mis on ette nähtud liikumiseks puudega isikule;


Siit saab teha vaid ühe järelduse – mõistes „mootorsõiduk“ mainitud „mootoriga jalgratas“ saab liiklusseaduse tähenduses olla vaid kuni 250W püsi-nimivõimsusega elektrimootoriga varustatud jalgratas. Kui mootoriks ei ole elektrimootor, vaid näiteks sisepõlemismootor või on elektrimootori püsi-nimivõimsus üle 250W, siis ei ole tegemist enam jalgarattaga (mis täpsemalt sellest allpool). Seejuures – liiklusseaduse järgi ei ole oluline kas mootor on jalgrattale paigaldatud tootjatehases või on see hiljem ise juurde lisatud. Samuti pole täpsustatud kuidas toimub veojõu ülekandmine vedavale rattale/ratastele (veokett, vastu ratast käiv veorullik vms.) .

Seega rääkides D4 mootoriga „liikuritest“, siis D4 mootor on sisepõlemismootor ja seega liiklusseaduse mõistes ei ole D4 mootoriga varustatud jalgratas ei „jalgratas“ ega ka mitte „mootoriga jalgratas“.

Mis see siis on?

Liiklusseaduse mõistetes on on olemas veel veel „mopeed“ ja „pisimopeed“. Väga tõenäoliselt on liikur üks nendest:

LIIKLUSSEADUS kirjutas:
42) mopeed on kahe- või kolmerattaline mootorsõiduk, mille valmistajakiirus on üle 25, kuid mitte üle 45 kilomeetri tunnis ja mille töömaht sädesüütega sisepõlemismootori korral ei ületa 50 kuupsentimeetrit või muu sisepõlemismootori korral suurim kasulik võimsus ei ületa nelja kilovatti või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral on üle 0,25 kilovati, kuid ei ületa nelja kilovatti. Mopeediks loetakse ka eelnimetatud tingimustele vastavat kerget neljarattalist mootorsõidukit, mille tühimass ei ületa 350 kilogrammi. Neljarattalise kerge elektrisõiduki korral ei arvestata akude massi tühimassi hulka;


LIIKLUSSEADUS kirjutas:
56) pisimopeed on vähemalt kaherattaline sõiduk, mille suurim kasulik võimsus sisepõlemismootori korral või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral ei ületa ühte kilovatti ja valmistajakiirus ei ületa 25 kilomeetrit tunnis;


Seega sisepõlemismootori korral on olulised mootori suurim kasulik võimsus ja valmistajakiirus. Kui võimsus ei ületa 1 kW ja samuti on valmistajakiirus 25 km/h või alla selle, siis on tegemist pisimopeediga ning sellise sõiduki registreerimine ei ole võimalik (sest see pole mootorsõiduk).
Kui üks või mõlemad nimetatud tehnilistest näitajatest on suuremad, siis on tegemist mopeediga ja kui on soov ka peale 01.07.2012 legaalselt teeliikluses osaleda, siis tuleb ette võtta mopeedi registreerimine.

Millised on D4 mootoriga liikurite vastavad tehnilised näitajad mina öelda ei oska. Ilmselt on siin ja analoogsetes foorumites teadjamaid. Arvata võib, et juhul kui mootor on jalgrattale paigaldatud tehases, siis on tootja määranud ka selle võimsuse ning valmistajakiiruse. Omavalmistatud sõidukitega on veidi keerulisem kuid mitte võimatu – mootoriks on üldjuhul ikkagi mõni selline, mille võimsus on teada ja valmistajakiiruse määrab valmistaja – sel juhul siis see, kes liikuri kokku pani.

Valmistajakiiruse juures on oluline ka selle definitsioon. Tegemist ei ole siis selle kiirusega, mida on liikuriga „allamäge ja taganttuulega“ võimalik saavutada. Mõiste on liiklusseaduses kirjeldatud nõnda:

LIIKLUSSEADUS kirjutas:
92) valmistajakiirus on sõidukile valmistaja määratud suurim kiirus;


Seega kui näiteks mõne liikuri tootjadokumentides on öeldud, et „suurim kiirus kruusateel on 15-20 km/h ning kõvakattega teel 25-30 km/h“, siis siit tuleb võtta suurim kiirus. Antud näite korral oleks ka alla 1 kW kootori korral tegemist mopeediga ja sõidukit ootab ees registreerimine. Seda muidugi vaid juhul kui on soov teeliikluses osaleda, sest vitriinis klaasi taga seisva sõiduki registreerimist ei kohusta miski.

Valmistajakiiruse osas tuleb veel öelda kahte.
Esitaks seda, et sõiduk võib ka tehaseseades olla võimeline saabutama kiiruseid, mis ületavad tunduvalt valmistajakiirust – mõned aastad tagasi kui ARK-le pakuti sponsorkorras mopeedieksamite sooritamiseks mopeede SYM, sai tehtud nendega katseid – tehaseseades oli võimalik sirgel teel saavutada kiiruseks 63 km/h, kuid valmistajakiirus sellest ju ei muutu, jäädes ikkagi 45 km/h-le.
Teiseks seda, et erinevalt eelmisest liiklusseadusest on tänases liiklusseaduses ka sõnaselge keeld sõita kiiremini valmistajakiirusest. Ja selle kohustuse paneb liiklusseadus juhile. Seega esimeses punktis korratud katset täna avalikul teel korrates rikuksin liiklusseaduse nõudeid.

Ning tagasi „liikuri“ registreerimise juurde.

Kui eelkirjeldatud nõuete järgi olete jõudnud selgusele, et „liikur“ liigitub „pisimopeediks“, siis registreerimise mõttes ei ole vaja midagi teha – liiklusregistrisse sellega tulla vaja ei ole, sest registreerimisele see ei kuulu. Liiklusregistris registreeritakse „mootorsõidukeid ja nende haagiseid“. Aga et „pisimopeed“ ei ole liiklusseaduse järgi „mootorsõiduk“, siis seda ei registreerita. (Tuleb küll mainida, et hetkeseisuga on liiklusregistrisse kantud üks „pisimopeedi“ definitsioonile vastav elektrisõiduk, mis oli registrisse kantud eelmise liiklusseaduse ajal (kui pisimopeedi definitsiooni veel olemas ei olnud).

Pisimopeedile ette nähtud tehnilised nõuded tulenevad liiklusseadusest ja on:

LIIKLUSSEADUS kirjutas:
§ 87. Jalgrattale, tasakaaluliikurile ja pisimopeedile esitatavad nõuded
(1) Jalgrattal ja pisimopeedil peab olema:
1) töökorras pidur ja signaalkell;
2) ees valge ja taga punane ning vähemalt ühe ratta mõlemal küljel kollane või valge helkur.
[---]
(3) Jalgrattal, tasakaaluliikuril ja pisimopeedil peab põlema pimeda ajal või halva nähtavuse korral sõites ees valge ja taga punane tuli.
[---]
(5) Pisimopeed ja tasakaaluliikur peavad vastama valmistaja tehnonõuetele.


Seejuures ei pea need tuled ja helkurid olema ei E-sertifitseeritud ega ka mitte püsivalt kinnitatud. Vanatehnikahuvilistel, kel vajadus jalgrattaga/pisimopeediga sõita ka pimeda ajal/halva nähtavuse korral ning pole vähimatki soovi oma jalgratta/pisimopeedi ehitust püsivalt muuta, siis minu soovitus on muretseda kaubandusest patareitoitel valgustid mida saate paigaldada või ära võtta vastavalt vajadusele – nii olete liikluses teistele liiklejatele nähtavad, kuid kokkutulekul või näitusesaalis pole põhjust häbeneda lisajuhtmestikku ja/või kinnitusauke/mitteoriginaalseid detaile. Sama kehtib ka helkurite kohta.

Kui aga eelkirjeldatud liigituse järgi on „liikuri“ näol tegemist „mopeediga“, siis on edasine elu keerulisem. Kui on soov mopeediga teeliikluses osaleda ka peale 01.07.2012, siis kuna mopeed on liiklusseaduse mõistes „mootorsõiduk“, siis tuleb sõiduk enne seda kuupäeva liiklusregistris registreerida. Minu suur soovitus on see, et registreerimist ei jäetaks viimasele minutile, eriti tegu on vähelevinud mopeediga – tehniliste andmete kokkusaamine võib võtta oma aja ja viimasel hetkel esitatud mopeedi registreerimisega võib nii ette tulla suuri probleeme.

Mopeedi registreerimiseks tuleb see esitada mistahes liiklusregistri büroos kontrolliks – määratakse sõiduki raaminumbrid (vajadusel omistatakse), tehnilised andmed ning koostatakse registreerimiseelne akt. Kui mopeed on komplektne ja täidab kehtivaid nõudeid, siis on võimalik selle registreerimine. Registreerimise riigilõiv (sisaldab registreerimismärgi väljastamist) on 15.97 ¤.

Kui puuduvad soetamisdokumendid, siis tuleb juurde kirjutada seletuskiri, milles taotleja kirjeldab kunas ja kuidas ta on selle omanikuks saanud ning kinnitab et tegemist ei ole ebaseaduslikult omandatud sõidukiga.

Peale registreerimist ootab ees veel kulutus mootorsõiduki kohustuslikule liikluskindlustusele. Kindlustusmakse summad varieeruvad sõltuvalt kindlustusandjast ka samade teh.andmetega sõidukil.

Korralisi (igaaastaseid) tehnoülevaatusi mopeedile ette nähtud ei ole ning hetkeseisuga ei ole ette näha ka lähemas tulevikus millegi sellise tekkimist. Ainuke korraline kontroll on juba mainitud registreerimiseelne kontroll ning see on riigilõivuvaba. Edaspidi kontrollib sõiduki korrasolekut enne teele asumist ja teel oleku ajal juht ning vajaduse korral ka liiklusjärelvalve käigus ka politsei.

Mopeedide tehnilised nõuded kuni 01.07.2012 registreeitavatel mopeedidel on lihtsustatud ja leitavad Majandus- ja Kommunikatsiooni ministri määruse nr. 42 „Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele“ lisast number 3 ( https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... _lisa3.pdf ). Enamiku nõuete korral on aluseks see kas tootja mingi detaili sõidukile paigaldas või jättis paigaldamata. Enamkõneks olnud detailidest on kohustuslikud:
Kood 202. Lähitulelatern
Kood 210. Tagumine ääretulelatern
Kood 604. Kaherattalise mopeedi sõitja käepide (muidugi vaid juhul kui tegu kahekohalise mopeediga)
Kood 605. Kaherattalise mopeedi tugihark

Piduritulelatern ei ole kohustuslik, kui tootja pole seda ette näinud. Tahavaatepeegel ei ole nõutud, kui mopeedi valmistaja ei ole peeglit ette näinud. Kui mopeedile on paigaldatud kiirusmõõdik, siis peab see vastama valmistaja poolt ettenähtule ja olema töökorras.

Üldiselt täidavad igasugused tehaseseades teeliikluseks ette nähtud mopeedid neid nõudeid. Tehaseseades nõuete mittetäitmisi võib esineda päris ammusel ajal toodetud ja eelkõige tootja poolt „abimootoriga jalgrattaks“ nimetetevatel. Nende korral on nõutavate detailide paigaldamisel sama soovitus, mis eespool „pisimopeedi“ juures – originaalkomplektsuse säilitussoovi korral kasutage kiirelt paigaldatavaid-eemaldatavaid osi – jalgrattalaternad ja jalgrattatugihargid on siin enamasti omal kohal.



Kokkuvõtteks.
Jutt sai pikk, kuid loodan siiralt, et sain nii mõneltki jalgratta/mootoriga jalgratta/pisimopeedi/mopeedi omanikult pingeid maha võtta ja asjasse veidi selgust tuua. Nagu nägite, siis vastust küsimusele, kas konkreetne isend registreerimisele kuulub või mitte ma anda ei saanud, andsin vaid „retsepti“ - edasine sõltub juba iga mehe „liikurist“ ja selle andmetest. Ning muidugi ka mehest (naisest) endast.

Kohtumiseni teedel.
Riigiteenistuja


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 825
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 28. Jun 2012 13:55

Aga kui mul kõik nõuded on täidetud ja pidurid töötavad- lambid ja helkurid on õige koha peal, kuid ark ikkagi ei taha seda arvele võtta, kas siis ei tohi ma sellega sõita ja viin emeksisse, või tõstan koju kapi peale.

Ühesõnaga on mopeede mis jäävad, sinna samusesse bermuda kolmnurkka ja neil on kaks võimalust kas "kodus kapi otsas" või tembeldad ta sõna otseses mõttes "suur mopeediks" ja võtad registrisse ja kindlustad.

Ühesõnaga seaduse osad punktid ei ole vettpidavad ja natuke loksuvad.



mellpoiss
Tavakasutaja
Posts: 171
Joined: 12. Jul 2007 00:00

Unread post by mellpoiss » 28. Jun 2012 14:20

roosakummik wrote:Aga kui mul kõik nõuded on täidetud ....
Miks ei peaks ARK tahtma siis arvele võtta?
Keeldumise korral küsi kirjalik põhjendus, siis saab vaadata mis teha annab.
Ega kellegil teisel (ei ARK-l, ega kindlustusel, ega üleüldse kellegil) peale sinu pole seda mopeedi vaja, võid ka vabalt emexisse viia, keegi pisarat ei poeta.
Virisemise ja "paukumisega" asja ei paranda, ikka ise pead uurima kuidas asja korda saab.



User avatar
minimo
Tavakasutaja
Posts: 546
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo » 28. Jun 2012 14:21

Kuna mootoril D4 on 1hj siis see on võrdne u 0,75kw peaks sobima pisimopeedi alla, juhul kui valmistajakiiruseks oled määranud kuni 25km/h.
Sellisel juhul sobiks ka jalgratta raamil selline mootor.



roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 825
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 28. Jun 2012 14:42

minimo wrote:Kuna mootoril D4 on 1hj siis see on võrdne u 0,75kw peaks sobima pisimopeedi alla, juhul kui valmistajakiiruseks oled määranud kuni 25km/h.
Sellisel juhul sobiks ka jalgratta raamil selline mootor.
Vot seda ma mõtlesingi, ühesõnaga kuulub see pisimopeedi alla ja ei kuulu registreerimisele, ega ka kindlustamisele.



gen
Tavakasutaja
Posts: 145
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen » 28. Jun 2012 16:37

Kajuks pole täpselt meeles kuid kas D4 tehnilises passis polnud kiiruseks antud 35-40km/h.See peaks ta aga mopeedi klassi viima?

Üldjoontes on see tõlgendamise küsimus,sõltub rohkem politsenikust kes su kinni peab.Kui suudad talle selgeks teha et masin üle 25 ei lähe,siis pole ka problemi :lol:



User avatar
kondekas
Tavakasutaja
Posts: 182
Joined: 31. Mar 2007 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by kondekas » 04. Nov 2012 22:00

Üks küsimus seoses selle registreerimisega. Et kui ma esitan oma mopeedi (riga 13) regamisele, siis kas ta peab olema mul 100% tehnilises korras ? et kontrollitakse tulede korrasolekut ja pidureid ja masin peab töötama jne ? või on vajalik et masin oleks lihtsalt peaaegu komplektne ?


Mida tasub omada, selle nimel tasub ka tööd teha.

tuukri
Posts: 2
Joined: 14. Oct 2012 00:00

Unread post by tuukri » 04. Nov 2012 23:09

Peab olema komplektne aga ei pea olema tehniliselt 100% korras



User avatar
kondekas
Tavakasutaja
Posts: 182
Joined: 31. Mar 2007 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by kondekas » 04. Nov 2012 23:22

aga see tähenab et mul peaks olema kõik tuled küljes ja näiteks tagumine pidur peaks olema ka ühendatud ?


Mida tasub omada, selle nimel tasub ka tööd teha.

urmet48
Tavakasutaja
Posts: 416
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 » 04. Nov 2012 23:26

Trossid, ketid, pedaaliajam, tuled peavad olema küljes. Nö. tehasekomplektsus. Pidurite ja tulede toimimist siiani pole ette tulnud.

D4 mootor on 0,88kw ja jalgratta raamil tehasepoolt kiiruseks on manuaali märgitud 35-40km/h. Seega jalgratta raamil olev mootor tuleb registreerida mopeedina. Ei ole siin miskit tõlgendada!



User avatar
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 374
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana » 05. Nov 2012 06:54

Olen selle "kadalipu" praeguseks kahe mopeediga läbi jooksnud. Omast kogemusest, kõrval nähtust ja seadusest tulenevalt võib postuleerida järgmist:
1) KÕIK VENE VÕRRIMOOTORIGA KAHERATTALISED ON MOPEEDID, kui neile just parasjagu ei ole taha aretatud oluliselt väiksemat ratast ning oluliselt suuremat ülekannet kui tehaselahendused. Delta ratas taga ei ole lahendus.
2) Raam peab olema totaalselt ühte värvi, säästab närvikulu.
3) Mingit traat-siin-teip-seal koostepornot ei tohi olla, kuna meestel ei ole reaalselt aega, järjekorrad on pikad, öeldakse lihtsalt, et tee masin enne korda ja tule siis uuesti.
4) Pidur PEAB toimima.
5) Tuled peavad põlema, aga need ei pruugi olla tehasetuled. Peamine, et on valge laik ees ja punane taga.
6) Helkurid PEAVAD küljes olema, valge ees, punane taga, kollane rataste küljes.
7) Andmesildil peab sissepressitud number olema loetav, muu on räägitav.



fomoco
Tavakasutaja
Posts: 576
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 05. Nov 2012 09:10

Kui oled alla 18a vana, siis registreeri mõne vanema inimese nimele.
Mida väiksema Kw passi saad, seda parem.

Mõlemad mõjutavad oluliselt kindlustusmakse summat.



User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4601
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 05. Nov 2012 15:02

Sapi-Vana wrote:Olen selle "kadalipu" praeguseks kahe mopeediga läbi jooksnud. Omast kogemusest, kõrval nähtust ja seadusest tulenevalt võib postuleerida järgmist:
1) KÕIK VENE VÕRRIMOOTORIGA KAHERATTALISED ON MOPEEDID, kui neile just parasjagu ei ole taha aretatud oluliselt väiksemat ratast ning oluliselt suuremat ülekannet kui tehaselahendused. Delta ratas taga ei ole lahendus.
2) Raam peab olema totaalselt ühte värvi, säästab närvikulu.
3) Mingit traat-siin-teip-seal koostepornot ei tohi olla, kuna meestel ei ole reaalselt aega, järjekorrad on pikad, öeldakse lihtsalt, et tee masin enne korda ja tule siis uuesti.
4) Pidur PEAB toimima.
5) Tuled peavad põlema, aga need ei pruugi olla tehasetuled. Peamine, et on valge laik ees ja punane taga.
6) Helkurid PEAVAD küljes olema, valge ees, punane taga, kollane rataste küljes.
7) Andmesildil peab sissepressitud number olema loetav, muu on räägitav.
Olen 4 kaherattalisega sama asja läbi teinud. Raaminr oli puudu, ratas autokastis ilma mootori, juhtmestikuta. Raamile sain kleebise, asi võeti arvele kiirelt ja probleemivabalt. Eks igas kohas aetakse erinevalt näpuga järge.
Last edited by Nobody on 05. Nov 2012 18:14, edited 1 time in total.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

urmet48
Tavakasutaja
Posts: 416
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 » 05. Nov 2012 18:05

fomoco wrote:Kui oled alla 18a vana, siis registreeri mõne vanema inimese nimele.
Mida väiksema Kw passi saad, seda parem.

Mõlemad mõjutavad oluliselt kindlustusmakse summat.
0,88kw on suhteliselt kindel number, mida väiksemaks enam kuidagi moodi ei saa! Kui ikka masina arvele võtad, siis oma nimele!



hmm
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 01. Jun 2016 20:02

Kas Riga7-t saab registreerida ka kahekohalisena?
Või kui registreeritakse siis märgitakse 1 koht.. samas kui paigaldan lisavarustuse nt lapsetooli...
väljavõte:
"Kood 604. Kaherattalise mopeedi sõitja käepide
Nõuded: 1) reisijavedu võimaldaval kaherattalisel mopeedil peab olema sõitja
käepide või käepidemed või rihm;
2) käepide või rihm peab olema kinnitatud nii, et seda oleks mugav kasutada;
3) kahe käepideme olemasolu korral peavad need paiknema sümmeetriliselt, teine
teisel sadula küljel.
Kontrollimine: vaatlusega.

Kood 608. Iste, selle kinnitus, reguleeritavus ja tugevus
Nõue: sõidu ajal kasutatav mopeedi iste, istme tugevus, istme kinnitused mopeedi
kerele ja istme reguleerimise seadmed peavad vastama valmistaja poolt ettenähtule ja
peavad olema töökorras. Istekohtade arvu määrab mopeedi valmistaja."
Mopeedi valmistaja oma kasutusjuhendis ei ole viidanud istmekohtade arvule... vähemalt ei õnnestunud leida.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 15. Jun 2016 11:54

Nii vastan siis oma küsimusele:
1. kahekohalisena ei saa registreerida, sest tehas pole seda ette näinud.
2. Registreerimisel kohustuslikud elemendid:
- füüsiline masina ettenäitamine
- helkurid valge ees, punane taga, kollased külgedel
- pidurid mõlemal rattal
- Tahavaate peegel
- Seisuhark
- üldine komplektsus - suhteline mõiste aga hinnatakse visuaalselt, kas saab ohutult liigelda, kui ülevaatajale jääb mulje, et ei ole piisavalt ohutu siis ei lase registreerimisele.

2. Riga7 (1972)andmed ARK reg eelne ülevaatuse kontrolllehel (sulgudes tehase raamatu info1971-1973:1975):
- Tüühikinnituse nr 9999
- Kategooria L1e
- Kere nimetus ja tüüp MOPEED
- Täismass/reg.mass 130 kg
- Tühimass 40 (36kg)
- Kandevõime 90kg
- Pikkus 1810 (1860-1900)
- Laius 690 (650-670)
- Kõrgus 1030 (1050-1060)
- Telgi kokku 2 Juhttelgi 1 ja veotelgi 1
- Baas(id) 1130mm
- Istekohti 1
-Rehvid 26x2 (559x48 e. 26x2)
- Mootori maht 45 cm3 (45cm3)
- Mootori võimsus 1kw (1,2 hp)
- Kiirusepiirang 45 km/h (max kiirus 40km/h)
- L kateg. erivõimsus 0,035 kW/kg
Registreerimine 16€ (10€ registreerimine ja 6€ reg märk)
6 kuud kindlustust 7,45€
Ehk on kasu nendest andmetest...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

lipamets
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets » 15. Jun 2016 15:15

hmm wrote:Nii vastan siis oma küsimusele:
1. kahekohalisena ei saa registreerida, sest tehas pole seda ette näinud.
2. Registreerimisel kohustuslikud elemendid:
- füüsiline masina ettenäitamine
- helkurid valge ees, punane taga, kollased külgedel
- pidurid mõlemal rattal
- Tahavaate peegel
- Seisuhark
- üldine komplektsus - suhteline mõiste aga hinnatakse visuaalselt, kas saab ohutult liigelda, kui ülevaatajale jääb mulje, et ei ole piisavalt ohutu siis ei lase registreerimisele.

2. Riga7 (1972)andmed ARK reg eelne ülevaatuse kontrolllehel (sulgudes tehase raamatu info1971-1973:1975):
- Tüühikinnituse nr 9999
- Kategooria L1e
- Kere nimetus ja tüüp MOPEED
- Täismass/reg.mass 130 kg
- Tühimass 40 (36kg)
- Kandevõime 90kg
- Pikkus 1810 (1860-1900)
- Laius 690 (650-670)
- Kõrgus 1030 (1050-1060)
- Telgi kokku 2 Juhttelgi 1 ja veotelgi 1
- Baas(id) 1130mm
- Istekohti 1
-Rehvid 26x2 (559x48 e. 26x2)
- Mootori maht 45 cm3 (45cm3)
- Mootori võimsus 1kw (1,2 hp)
- Kiirusepiirang 45 km/h (max kiirus 40km/h)
- L kateg. erivõimsus 0,035 kW/kg
Registreerimine 16€ (10€ registreerimine ja 6€ reg märk)
6 kuud kindlustust 7,45€
Ehk on kasu nendest andmetest...
Juhiks tähelepanu väikesele ebatäpsusele, 1kw = ligikaudu 1,34 hj. Seega: 1,2hj= 0,9 kw. Vabandan! Toretat võrrisõitu ja ilusat päeva !


Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...

hmm
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 16. Jun 2016 08:27

Arvutuses võib sul õigus olla aga tõin siia välja selle, mis on ARK-is kirjas ning, mis on käsiraamatus.
Millegipärast arvan (kindlalt ei väida), et ARK andmebaasi ei saa panna koma kohaga kilovatte vaid need ümardatakse täisarvuks.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Markus122
Tavakasutaja
Posts: 96
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 28. May 2017 10:44

Oskab keegi öelda, et kui kaua mopeedi registeerimine aega võib võtta? Tegime Riga 22 korda ja käisime registeerimas juba kaks nädalat tagasi aga vastust pole siiani tulnud. Öeldi vaid, et komision menetleb seda.


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4601
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 29. May 2017 15:30

Minu kogemus elav järjekord + 20 minutit.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

hmm
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 29. May 2017 16:32

Minul toimus ülevaatamine ~10 min. seejärel kanti vastavad andmed registrisse ja väljastati ARK reg eelne ülevaatuse kontrollleht.
Selle toiminguga läks kokku kuskil 30-40 min. Kontrolllehe sain enda kätte ning selle alusel toimus ka nädala pärast regitreerimine (lihtsalt juhuse/lolluse kokku langemise tõttu ei õnnestunud samal päeval enam ülekannet teha... ja ARK sularahaga suurema summaga, kui 10€ ei tegele - ei saanud ka kahes osas e. tegevuste kaupa maksta....)
Registreerimine ise oli 5-10 min -ehk siis lõivud tasutud, avaldus juba valmis... seega reg tunnistuse väljastamise ja numbri otsimise vaev.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Markus122
Tavakasutaja
Posts: 96
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 05. Jun 2017 23:21

Nüüd ARK-is käimisest juba kolm nädalat möödas aga endiselt ei midagi. Ei saa aru mida nad teevad seal nii kaua. Ei tea kas peaks uuesti ARK-is käima ja küsima miks nii kaua läinud on? Ühekorra sai käidud ja siis öeldi vaid, et komisjon menetleb seda aga ma ei saa aru kui kaua neil läheb sellega. :evil:


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

Post Reply