Page 1 of 1

Raami nr.

Posted: 04. Sep 2013 15:49
by roosakummik
Tekkis küsimus seoses raaminumbri asjus.

Näide:

Nimelt kui mootorrattal on muutunud kasutuskõlbmatuks raam. Kuidas toimuks seadusekohaselt uue raami (vana uue) kasutuselevõtt. Keevitan vanad numbrid üle ja löön uued sisse. Kas see on seadusega lubatud või peab otsima ilma nr raami (Iz- de puhul on see lihtsam, kuna neil puudub raaminumber)

Kuidas kontrollivad seda asja tehnokratid. Olen kuulnud, et seda asja nii lihtsalt teha ei saa.

Tänud.

Re: Raami nr.

Posted: 04. Sep 2013 16:40
by MargusM
Raami vahetust sellisel moel teha ei tohi. Seadusega keelatud. Ainus võimalus osta teine dokumentidega raam. Uurisin sama teemat kunagi telefoni teel Ark tädide-onudega. Saab ka muud moodi, aga selle seletasid juba ise lahti kuidas seda teha.

Re: Raami nr.

Posted: 04. Sep 2013 17:48
by urmet48
Iž motika raamil on pirka ja pirka kõrval ka sisselöödud need numbrid. Mina isiklikult väga ei mõtleks ARK-i teema peale vaid teeksin selle pirka vahetuse ja numbri sisse löömise ilma pikema jututa ära. Milleks veel riigiisasid nuumata, et saaks kuuleka kodanikuna raha ära anda.

Re: Raami nr.

Posted: 04. Sep 2013 19:18
by MargusM
urmet48 wrote:Iž motika raamil on pirka ja pirka kõrval ka sisselöödud need numbrid...
On erandeid. Oman sellist Iž56-te millel raaminumber puudub. Vanades sinistes dokumentides oli raaminumbri kohal märge "markeerimata või number puudub" ühesõnaga midagi sellist ja oma nimele registreerides sai motikale 2 kleepsu ESTXXXX, kuna tänapäeval ei tohi eksisteerida markeerimata sõidukeid.

Re: Raami nr.

Posted: 05. Sep 2013 10:35
by fomoco
Kunagi ark kontoris mainis ametnik, et 25+a vanustel masinatel ei pea olema raaminumber loetav. Selle kohta peaks küsima märkuse teh. passi.
Igasugused "teeme ise raaminumbrid" viitavad pettusele.