millega värvida

Töövahendeid, -pingid, rakised, keemia
jawa-veteran
Posts: 4
Joined: 19. Dec 2010 01:00

millega värvida

Unread post by jawa-veteran »

millega värvida mopeedi kas püstoliga või liivapritsiga?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Millest maja ehitada, kas puidust või mootorsaega?

Liivaprits - meetod värvi eemaldamiseks
Värvipüstol - vahend värvi peale kandmiseks.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr »

+1 Nobody :D

Värvitakse siiski värviga!
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Unread post by Tafka »

Äkkkki mingi imeläbi teema algataja mõtles liivapritsimise all pulbervärvimist? :roll: (lihtsalt pakun)
User avatar
jarve6
Tavakasutaja
Posts: 103
Joined: 27. May 2010 00:00

Unread post by jarve6 »

Kui nende vahel valida siis ikkagi püstoliga :D
jawa-veteran
Posts: 4
Joined: 19. Dec 2010 01:00

tänud

Unread post by jawa-veteran »

aga millist krunti valida jawale
User avatar
vintizvint
Tavakasutaja
Posts: 151
Joined: 13. Feb 2008 01:00
Location: Soome> Riihimäki
Contact:

Unread post by vintizvint »

Metalli puhul ikka happekrunt, vajadusel pahtel ja siis täitekrunt.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Elustan vana teemat. Nimelt mida kogemustega ja teadmistega kaaskasutajad ütlevad epokrundi kohta?

Nimelt kui raamid-plekid pritsitud ja epokrundiga kaetud, siis millist pahtlit kasutada? Kas peale pahteldamist tarvis kruntida millegagi või tohib kohe akrüüli selga tõmmata?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints »

Pahtlite kohta saab vist poest parimat infot. Pahteldanud ja ka värvinud olen omajagu, seega võin öelda, et pahteldatud kohti on vaja kindlasti kruntida. Pahtel imab endasse värvi, kui jätta kruntimatta, siis on peale pinnavärvimist paras laiguline jubedus. Sobiva kruntvärvi soovitavad ka kindlasti poest, epokrunti ei suuda vist ükski kobrutama ajada, kuid krunt peab sobima pinnavärviga.
Oman mõnda roostes mootorratast.
jupiter22
Tavakasutaja
Posts: 10
Joined: 07. Aug 2008 00:00
Location: Jõgevamaa
Contact:

epokrunt

Unread post by jupiter22 »

Tere!
Epokrunt on kindlasti parem metalli korrosiooni eest kaitsja kui täitevkrunt. Väidetakse, et epokrundile võib karestamata pahteldada, kuid mina olen igaks juhuks karestanud. Epole võib vast kõiki autopahtleid peale kanda, ainult PAKSULT nn tinapahtli epo peale kandmine on kahtlane, sest tinapahtel on raske ja võib rasketes tingimustes lahti tulla. Peale pahteldamist kindlasti peale kanda täitevkrunt (ka märg- märjale, hajumisajaga enne värvimist), kindlasti üritada pind pahtliga sirgeks saada, pahteldatud kohtade üleminekud peavad saama hästi sujuvad. Täitevkrunt isoleerib lihtsalt aluspinna ja aitab pahtli üleminekualasid ühtlustada. Kui värvida otse pahtlile, siis joonistub pahteldatud ala päikese käes kindlasti välja. Kui detailil on tehtud mitu pahteldust siis soovitan kruntida terve detail, endal pärast parem lihvida ja kulub vähem värvi (aluspind on ühte värvi). Kui autode konteinereid värvinud olen, siis olen peale epokrundi matiks kuivamist kohe polüuretaanvärvi selga lasknud. Kui täiesti kuivanud epole soovitakse kattevärvi peale lasta, siis ikka enne matistada, see kindla peale minek. Samas on ka paar halba sõna epo kohta, kui olen mõnda detaili liivapritsiga puhastanud, siis enne epokrundi ja pinnavärviga kaetud pinna all on esinenud nn roosteämblik. Samas, ega miski pole igavene. Väidetakse, et epo alla ei tohi lasta happekat, kuid olles seda väidet paarikümneaastase tööstaaziga automaalriga arutanud, ütles ta, et see on loll jutt, ei juhtu midagi halba, kui neid HALJALE metallile lasta. Värvipoodidest saab ka väärt infot. Kindlasti eemale hoida igasugustest "spray" kraamidest.
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

Liivapritsiga saab ka "värvida". Mingi aeg töötasin kuulipritsi seadmega, kus sai tehtud vägagi kenasid alumiiniumpindasid. Erineva kuuli materjali ja mõõduga saab erinevat pinda päris krobelisest kuni siidmatini välja. Hiljem lased pinnale oksiidikihi peale ja väga kena jääb. Oksiidi saab ka mitut tooni teha...
kaska
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 22. May 2009 00:00
Contact:

Unread post by kaska »

aga äkki keegi oskab ka öelda et mis lakk on hea kuid samas normaalse hinnaga
User avatar
kondekas
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 31. Mar 2007 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by kondekas »

Oleneb sellest mis värviga sa pinda värvid. Igal värvil käib vastav lakk peale, näiteks ühekomponentse värvi puhul ei saa kasutada kahekomponentset lakki ja vastupidi. Et esmalt vaja teada millise värviga plaanid värvida : )
Mida tasub omada, selle nimel tasub ka tööd teha.
jupiter22
Tavakasutaja
Posts: 10
Joined: 07. Aug 2008 00:00
Location: Jõgevamaa
Contact:

Unread post by jupiter22 »

Lakialused värvid (base värvid) ongi enamasti ühekomponentsed: metallik, pärlmutter ja ka tavalist tooni. Neil värvidel on ainult efekti ülesanne. Odavatest lakkidest soovitan Bernardo Eccenarro`t, Mipa`t või Dynacoat`i, võib soovitada ka Valspari/ Debeeri lakki, kuid seda on vast algajal raskem peale kanda (vedel nagu k*si). Pinnavärvile lakki pole vaja.
Post Reply