Klaasriie ja sellega seonduv

Töövahendeid, -pingid, rakised, keemia
hannes72
Tavakasutaja
Posts: 35
Joined: 22. Aug 2004 00:00
Location: Pärnumaa
Contact:

Klaasriie ja sellega seonduv

Unread post by hannes72 »

Küsimus oleks,kas keegi on lappinud või teinud gondleid jms. Äkki avaldaks mõned nn.nipid või tähtsamad teadmised.Mittel ajada niisama lolli juttu vaid rääkida asjast.
User avatar
N2O
Tavakasutaja
Posts: 30
Joined: 14. Apr 2005 00:00
Location: Saaremaa
Contact:

Unread post by N2O »

Kõigepealt teed vormi, kui on kogu detail vaja valmistada ja riie sinna ilma õhumullideta sisse saada esimese kihina koos vaiguga.. ja pärast ikka samamoodi, kokku 4 kihtin nädala pärast võid vormist lahti võtta ja 2 nädala pärast võid lihvida. Loe raamatuid, siin on raske seletada...
Kui võimail, siis loe Heiki Rütmani raamatut "Sõiduautode remont", kui klaasriide ja paljude muude asjade kohta palju asjalikku juttu.
Ninjaaaaa
Raigo
Tavakasutaja
Posts: 46
Joined: 14. Oct 2003 00:00
Location: Rakvere

Unread post by Raigo »

Vorm tasuks teha makroflexist ?
I¸ P 1965
raivoku
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 14. Jan 2005 01:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by raivoku »

Raigo wrote:Vorm tasuks teha makroflexist ?
VAhet pole millest sa vormi teed peaasi et pinnad tugevdad ära. ÄÄrtesse mingi kast ka soovitav teha mis raame hoiab.

Esmalt tee endale selgeks, millist gondlit sa tahad teha. Siis tee endale positiivvorm -- samasuguse välimusega detail näiteks makrofleks vms. Siis värvi ta üle. Seepeale teed selle peale negatiivi, savi millest kasvõi sammuti makrofleksist.
Selle negatiiv vormiga saad sa teha endale sobiva parima kvaliteediga gondli. Ei mingit suurt pornot ega midagi.
Ühesõnaga kui tahad kulutada palju raha ja sul ei ole toodangut taga ei tasu jamama hakata. Ühe korraliku detaili tegemise hind 5dm2 suure jaoks läheb sul oma 1000 eeki. Samas kui sa seda tööd pole varem teinud siis võid summa korrutada kahega. --- ise jamasin sarnase töö kallal oma 6kuud täiskohaga ja maru pask oli seda teha. Hobikorras tegelenud 8 aastat.

Õhumullide ära saamiseks parim meetod on vaakum pump. kaku kuskilt üks vana külmkapi mootor välja ja ongi olemas.
Teiseks vaikudest korralike vaikude hinnad on kuskil 250eeki kilo. JA kuivamis aeg on max 1 päev. Saab ka 12 h kuid see on tühine aja vahe.


Ülikiiret tööd tehakse rauavormidega ja detaili koos vormiga lükatakse ahju. Tugevust saadakse oma 5korda paremks.


Kui lappida tahad siis saada mulle pm ja seletan ära mida ja kuidas teha, vormi õpetus oleks juba nii suur, et saadaks sind kohe ligemasse tehnikaringi. Näiteks pärnu tehnikamaiia lennumudelismi ringi (neil seal vahendid olemas vormi tegemiseks ja kogemus ka)
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Unread post by Tafka »

Tõstame ühe vana teema üles ja arutaks natukene laiemalt asja.
Minu poolne küsimus oleks see, et mis materjalist oleks hea teha vorm ja kust seda materjali saada kui oleks vaja võtta vorm vana gondli järgi.
Kuidas gondel ettevalmistada, et pärast saada lihtsalt vormist gondel kätte (vahatada?)?
Jah üks võimalus oleks originaal gondel ilusti ära vahatada ja sinna peale hakata riiet laduma ja siis pärast saadud klaasriidest suuremasse gondlisse laduda riiet et õige gondel saada aga see läheb tsipa liiga kulukaks.(vist?)
Et just teha vorm, natukene modida vormi ja siis saab õige jubina vormist.
Komposiitmaterjalide loeng/kursus läbitud aga vormide valmistamisest räägiti natukene teise nurga alt. Nii, et tulistage...mis materjalist vorm ja kust saada!
User avatar
vintizvint
Tavakasutaja
Posts: 151
Joined: 13. Feb 2008 01:00
Location: Soome> Riihimäki
Contact:

Unread post by vintizvint »

Tafka wrote: ...Jah üks võimalus oleks originaal gondel ilusti ära vahatada ja sinna peale hakata riiet laduma...
Nagu lugeda saab, on sull vana kondel olemas. Miks seda klaaskiuga ei remondi?
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Unread post by Tafka »

Tahaks teha täielikult klaasriidest uue kuna praegune on suht habras kukkumistele ja juba mitmeid kordi lapitud. Ja samal ajal tahaks teha tuuleklaasi osa kõrgemaks ja ühtse tükina esigondliga.
User avatar
vintizvint
Tavakasutaja
Posts: 151
Joined: 13. Feb 2008 01:00
Location: Soome> Riihimäki
Contact:

Unread post by vintizvint »

Kukkumiste vastu aitavad kukkumis punnid ja kaitserauad ju. :wink:
Sellegi poolest usun, et vanu annaks piisaval määral tugevdada kinnituskohtade juurest nt.
Isiklikult olen suurte ja väikeste pindade puhul kasutanud peenikest krohvimis võrku, silmaavaga u- 1cm. See on piisavalt pehme, et soovitud kuju välja mudida.
Äärte sirguajamiseks jällegi krohvimise abiliist, (kleebitav ) mida annab ka 90 kraadiseks nurgaks painutada. jne.
Mõne sügavama vao pahteldamisel, kasuta kindlasti selleks ettenähtud plastik võrku.
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Unread post by Tafka »

Kaitserauad on olemas ja need kukkumispunnid mammutil ei aita ka...vajuvad nagu naksti liiva ja muda sisse :mrgreen:
User avatar
vintizvint
Tavakasutaja
Posts: 151
Joined: 13. Feb 2008 01:00
Location: Soome> Riihimäki
Contact:

Unread post by vintizvint »

Üks mõte veel, muutes tuuleklaasi osa üheks gondliga, on sull hiljem paigaldamine ja maha monteerimine keerulisem.

Mis mudasse ja liiva puutub siis aeglaselt sõita ei soovita. :mrgreen: Teatud kiirusel hakkab ilusti kandma, esirehv peab kindlasti hea olema, veel parem kui on lenksu amort.
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Unread post by Tafka »

vintizvint wrote:Üks mõte veel, muutes tuuleklaasi osa üheks gondliga, on sull hiljem paigaldamine ja maha monteerimine keerulisem.

Mis mudasse ja liiva puutub siis aeglaselt sõita ei soovita. :mrgreen: Teatud kiirusel hakkab ilusti kandma, esirehv peab kindlasti hea olema, veel parem kui on lenksu amort.
Mmm paigaldamise probleemi küll ei näe...hetkel eemaldan/paigaldan esigondlit siis tuuleklaasi ära ei võta...rattaks siis Transalp.
Ja muda ja liivasõidu värke ma tean küll...piisavalt mudas ja liivas käidud :twisted: (ja tulevaks hooajaks Mitas C-02 tahagi pandud :twisted: )
Lenksuamordil liivasõidus ma näeks siis mõtet kui kilomeetrite viisi lasta sirget liiva aga Männikul ja mujal metsades käies ei näe väga mõtet sellel.
Aga siiski teemasse tagasi....off-roadi teemadel võib erasõnumiga või muus teemas edasi rääkida.
Post Reply