Seoses foorumi tarkvara uuendamisega võib uute kasutajate liitumine olla häiritud. Probleemide korral kirjuta info(ät)motokuur.ee

Kompressori margid, head ja vead

Töövahendeid, -pingid, rakised, keemia
Admiral
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 19. Oct 2015 23:24
Location: Tartu lähedal.

Kompressori margid, head ja vead

Unread post by Admiral »

Vaatan, et netis on suhteliselt vähe infot kompressori erinevate markide kohta, ja kui on siis need on ülivanad teemad.
On näha, et iga aastaselt muutub suruõhk ka kodustes garaazides järjest populaarsemaks, arvan, et seda ka on siis kuluks siuke teema ära.
Samuti oleks huvitav teada mis kompressoreid kaasfoorumlased kasutavad ning kui heaks nad seda peavad.

Enda masinast natuke ka juttu: 50L paagiga bauhofist ostetud clint kompressor. 8bar, 2.3kw, V2 silindriga, õhu sissetõmbe kogus 350L/min.
Üsnagi lärmakas ehk ühes ruumis sellega väga viibida ei kannata, mina olen kõrvale kuuri paigutanud selle ning õhuvooliku läbi seina toonud vahepaaki.
Huvitav on see miks nüüdsel ajal on märgitud õhu sissetõmbe kogus, mitte reaalne tootlikus. Olen lugenud, et see sissetõmbe kogus jagatakse enamvähem 2-ga, siis peaks reaalse tootlikuse teada saama. Kui tõene see on seda ei oska öelda.
Juppe pole lennanud kuid silindripea ning õhutorude liitmikud pingutan aeg-ajalt üle, õli olen vahetanud pidevalt enne suve ja enne talve. Sama aeg ka õhufiltrit puhastanud.
Nüüdseks olen kasutanud äkki 2 aastat. Lubatud ajast on ka pikemalt korraga töötanud.
Autode ja muude asjade värvimised, lihvimised ja väikse liivapritsi tööd saab tehtud. Eksentriklihvija jaoks peab küll kompressor koguaeg töötama, ehk 6bari peal jõuab survet hoida lihvijale mis kasutab ca 130l õhku minutis.
Sai järgi ühendatud ka "suur" liivaprits mille õhukulu on kuni 700l/min. Selge see, et see hakkama ei saa ning ehk lähiajal tuleb suurem, võimsam kompressor valida.
Mida valida? Arvestades, et liivapritsi igapäevaselt ei tee kuid sellegipoolest erinevate lihvijate jaoks jääb olemasolev lahjaks(peab koguaeg töötama)
Tööriistamarket pakub enamasti strongline kompressoreid, bauhof ühtesi ja kolmas koht teisi kompressoreid jnejne.
Kuna garaazi peakaitse on 3x16A siis üle 5.5kw võimsusega kompressori ei vaataks. Võib natuke nadiks minna.
Võrreldes, et 5.5kw kolbkompressorite tootlikuseks on märgitud 800-1000l/min olenevalt margis siis sellest peaks ka piisama. Kruvikompressor kodusesse kasutusse tundub üsnagi mõtetu investeering.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1484
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Kompressori margid, head ja vead

Unread post by madeinussr »

Olen ise sarnaseid mõtteid mõlgutanud. Viimasel ajal eriti tihedalt, sest ostsin omalegi liivapritsikapi. Mul on mingi 50l paagiga Stokkerist ostetud Shleppah?! kompressor. Üldjoontes on nad kõik samad, vb kallima otsa omadel on ka miskit muud vahet peale värvi. Mul kompressor 5-6a õli ja filtrit pole vahetand aga vett olen küll paagist välja lasknud.

Liivapritsi jaoks panin enda kompressori sõbra kompressori paaki pumpama. Sõbra oma lööb 300+l välja. Eraldi jäid mõlemad lahjaks aga koos töötasid hästi.

Mul on mõte olnud ise kompressor teha. Mootor olemas ja tegelt suht hea tootlikuse ja hinnaga kompressori pead müüakse Pmkaubamajas. Tööriistamarketist saab ka aga hind on meeletu.

Sissetõmbenumber pannakse kuna see on suurem.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Kompressori margid, head ja vead

Unread post by hmm »

Ka mul on shepardi ühe kolviga 50L paagiga 2,3Kw mootoriga junn (sain kunagi odavalt sotiga) - sellega saan kahvleid puhastada... no jah puhub natuke õhku ka, kui vaja midagi õhuga kuskilt väiksemat sodi/vedelikku ära puhuda. Peamiselt on olnud rehvipumpamise agregaat.
Suve alguses sai õli vahetatud - no puhumine läks 2x paremaks, enne oli õlitase madal... sai pandud mingi Wolf kompressori õli. mmmm õhupuhastit pole veel puutunud - peaks ka selle nüüd puhastama ka. Igatahes väikse paagiga liivapritsi jaoks jääb natuke lahjaks e. kogu aeg on töös ja vahepeal peab ka pause tegema. Õnneks pausid tulevad iseenesest, sest läbi pikkade voolikute ikkagi puhub niiskust ja düüs läheb umbe või saa kiiresti paunas see liiv otsa.
Tööriistade jaoks (nurk/tald jne lihvijad) pole mõtet kompressoritega jamada - aku+otse elekter on efektiivsemad juba. Teisisõnu ökonoomsemad kulu poolest (seda mainis sõber, kes masinatega tegeleb nii remondib, kui ka värvib)
Kompressori vajadust näen ainult siis, kui on mingi liiva/sooda/klaasi pritsimise/puhastuse vajadus... aga siis enam lihtsalt hakkama ei saa.
Õnneks, kahjuks pole veel seda süsteemi enda garaazhi veel investeerinud. Ermo ja Vallo on ju olemas ;) oma kappide ja huipu kompressoritega...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Admiral
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 19. Oct 2015 23:24
Location: Tartu lähedal.

Re: Kompressori margid, head ja vead

Unread post by Admiral »

madeinussr selle liivapritsikapi kohta tahaks rohkem teada. Kui suur ta on ja kas näiteks autovelg mahuks sisse? Kui eduliselt puhastab?
On plaan omalgi kapi poole mõte liikuma hakanud mitte just osta aga ehk ise teha. Materjal omast käest ja muud liitmikud, kindad jne jubinad poes olemas.

Elektririistasid ma väga ei poolda. Pole mõtet kõike välja hakata ka vahetama kui mul suruõhu pealt kõik on.
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 249
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Location: võrumaa, järvere
Contact:

Re: Kompressori margid, head ja vead

Unread post by delta-501 »

Kui vana asja ei põlga siis CO-7 toimib ka sel sajandil. Endal on, lisasin automaatika ning aeglasema mootori kui originaalis. Neil tehasest 28XX pööret 4kW kui ma nüüd ei eksi. Mul sai peale 2,2kW 1450 rpm. Üsna talutavalt vaikne, kompressor garaaži nurgas. Toimib juba aastaid, korrastasin klapid ning sees täissünt. Lisapaagiks nõuka gaasiballoon ehk koos originaalsete üllitistega umbes 70l. Ca 7 bar lööb sisse üsna hea ajaga, mõõtnud pole. Piisab, et värvida ning mutrikeerajat ekspluateerida. Senini töökindel lahendus ning tootlikkust kindlasti rohkem kui ehituspoe hiinakal.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 299
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Kompressori margid, head ja vead

Unread post by Myrka »

Minul kahe silindriga hecht kompressor 50 liitrise paagiga. Väga ei kiida, õhupüstoliga autol rattamutreid tihti ei jõua lahti keerata. Muidu rehvi saab täis pumbatud. Lärmakas on ka. Muidu töökindel, 2016 või 17 sai ostetud. Vatti on kõvasti saanud rehvimontaazi pingi järel.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1484
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Kompressori margid, head ja vead

Unread post by madeinussr »

Admiral wrote: 09. Oct 2021 10:39 madeinussr selle liivapritsikapi kohta tahaks rohkem teada. Kui suur ta on ja kas näiteks autovelg mahuks sisse? Kui eduliselt puhastab?
On plaan omalgi kapi poole mõte liikuma hakanud mitte just osta aga ehk ise teha. Materjal omast käest ja muud liitmikud, kindad jne jubinad poes olemas.

Elektririistasid ma väga ei poolda. Pole mõtet kõike välja hakata ka vahetama kui mul suruõhu pealt kõik on.
Ma kasutan alumiiniumi puhastamiseks klaaskuuliga. Aga samasugust kappi olen ka liivaga kasutanud. Toimis väga edukalt ja klaaskuul toimib ka. Õli ja veeeraldaja tuleb vahele panna. Standard kapp suht, kõik müüvad sedasama vaid hind ja värv teine. Autovelgesi on erinevaid, mõni mahub mõni mitte. Velje jaoks ma ise kasutaks suurt pritsi. Saab kõvasti kiiremini. Plaanisin ka alguses ise ehitada aga lõpuks sain 250.- eest tutika ja ei näind enam isetegemisel pointi, ainult kui suuremat oleks vaja olnud. Aga mul polnud vaja

https://www.google.com/search?q=liivapr ... 75&bih=553
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Admiral
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 19. Oct 2015 23:24
Location: Tartu lähedal.

Re: Kompressori margid, head ja vead

Unread post by Admiral »

Paar päeva tagasi sai välja vahetatud väike kompressor 270L paagiga isendi vastu. No tõsine monstrum selle väikse kõrval.
245347002_596513084862157_3829034820443111425_n.jpg
Mootor 5.5kw, tootlikuseks märgitud 827l/min ja 6bar surve all 660l/min. Eks näis mis tulevik näitab.
Rihmülekandega ta küll väga palju vaiksem pole kuid palju talutavama heliga kui otsemootoriga kompressor. Siiski on plaan paigutada ta kõrvale kuuri.
Kui paljud hoiavad oma kompressorit ilma kütmata ruumis? Suvel pole küll probleemi aga talvel?
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1484
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Kompressori margid, head ja vead

Unread post by madeinussr »

Ei tea kedagi ise kellel oleks talvel miinuskraadidega kütmata ruumis. Arvan, et kondents kõige suurem probleem. Kùlm õue õhk tuleb sisse ja jahutab seadmed pinnad maha, millele siis soojast toast kohe niiskust hakab kondenseeruma. Samuti läheb kompressor soojaks ja sinna hakkab omakorda niiskus kondenseeruma ja külmaga ka jäätuma. Vb pole probleemi ja omal kogemus puudub. Kas 100mm penost helitõkkeks kasti ei kannataks ümber ehitada?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2131
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kompressori margid, head ja vead

Unread post by Nobody »

Sõbra rehvikas on 5 aastat uhanud kompressor vineerist kasti sees, millele vaip ümber löödud. Ühele küljele on tehtud õhuvõtuavad 10mm puuriga. Kast tegi oluliselt vaiksemaks. Vesi paagis on probleem. Seda tuleb tihti välja lasta.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 115
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Kompressori margid, head ja vead

Unread post by hundu615 »

Mul on kompressor töökojas soojas,mul 2 silindriline vist 1500L kanti tootlikusega.Järel on veel atlas copco kuivati,pärast mida hakkasid tööriistad kauem kestma. Öelda tahtsin seda,et isegi soojas ruumis oleval kompressoril lasen iga kuu ca 5-6 liitrit vett välja,ei kujuta ette mis see kogus siis veel on kui kompu väljas.Kütmata ruumis võib ju kondenseerunud vesi ka ära suruda midagi kui ta suurte külmadega ära jäätub.
Post Reply