Image

IZH K15; K16 ja PS osadest

Kasutajate uued ja vanad võistlusrattad.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

IZH K15; K16 ja PS osadest

Unread post by Vihmamees » 17. Oct 2016 14:27

Teeks siis natuke juttu K15; K16 ja Planeta Spordi osadest mida praegu Venemaal ja Ukrainas liigub. Hea tahtmise juures on neid võimalik ka sealt hankida.
Olen paaris vastavas VKontakte (venekeelse rahva Facebook) grupis liige, seal hakkab palju huvitavat silma. Minu jaoks on hämmastav et päris palju on neid masinaid erinevas konditsioonis sealmail praegugi kasutusel. Palju on muidugi noori, 15-25 aastaseid omanikke, aga on ka tõsiseid entusiaste kes üritavad sellest kesisest algmaterialist midagi välja võluda.

Kõige nõrgem lüli, keps. Olen ise vaevelnud oma PS'i ja krossika kepsu teemaga, üks-ühele asendust lääne tehnikalt vist ei ole ja ega ei tahakski mitusada eurot vene tsikli kepsu eest välja käia. CZ'i või muudest kepsudest kokku keevitamiseni minu võimalused ja oskused ei paraku ei küündi. Seetõttu oli nagu õnnistus kui 2015 suvel jäi internetis kolades silma et müüakse uusi kepsu remontkomplekte. Keps, kolvisõrm, nö alumine sõrm, seibid ja mõlemad nõellaagrid. Tegemist on siis uute, töenäoliselt Hiinas või kusagil seal tehtud osadega. Müüja vandus piltlikult öeldes käsi piiblil et kaup on aus, tema poolt on lastud teha põhjalikud mõõtmised tsementeerituse ja muu sellise kohta. Ning et ta on ise neid mootrite remondil palju kasutanud ja ostetud on ka rohkesti. Tellisin siis minagi mõned komplektid. Kepsu alumine laager on küll üherealine nagu Planeta 5'l, aga ma ei oska öelda kas see on viletsam või hoopis parem? Kohe kui kaup käes, sai kaks väntvõlli lastud ka ära remontida, ning üks läks kohe pojektiratta mootorisse. Nüüdseks on kogunenud 30 tundi ja ligi tuhat kilomeetrit, mingeid kilinaid-kõlinaid ei ole kuulda. Kui viitsimist on, võtan enne tsiklite talvekorterisse kolimist inspekteerimiseks silindri maha, eks siis saab näha.
Siinse foorumi (aga võib-olla et kogu Eesti :D )vaieldamatul suurim Sport IZH'i fänn madeinussr tellis ka koos minuga sealt ka portsu neid kepse, hea oleks kui ta kommenteeriks kuidas temal need toimivad ja ehk on tal huvilistele ka müügiks pakkuda...
Attachments
DSC_0365.JPG
NB! Uinudes sule silmad!

Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Unread post by Vihmamees » 17. Oct 2016 14:30

Kolb. Izhevski tehasekolbide varud on ilmselt ka Venemaal läbi saanud, kuigi neid vist isegi üheksakümnendate alul veel tehti. Või on ülimalt harv juhus kui mõni ujubki kusagilt välja. Puristid otsivad vastavates foorumites tikutulega lausa kasutatud kolbe taga. Olen kuulnud et kasutatakse seitsmekümnendate Suzuki RM 370 kolbe, aga no hind muidugi... Üheks enamlevinud alternatiiviks sealmail on vist mingi Taganrogi tehase uued kolvid, tähistuseks on neil IPS 418. Neid küll kirutakse et ei ole piisavat ellipsit, aga ikka ostetakse. Nii minagi tellisin paar tükki. Praeguseks on ühel samuti 30 töötundi selja taga. Silinder sai puuritud/hoonitud +0,06, kui on paras segu, siis kinni ei jookse. Kui rohkem valu anda, siis peaks ehk 1-2 sajandikku suurema tolerantsi tegema...
Rõngaid liigub ka paari sorti, poola MOTUS'e kroomitud rõngaid peetakse paremaks.
Attachments
DSC_0366.JPG
DSC_0367.JPG
NB! Uinudes sule silmad!

Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Unread post by Vihmamees » 17. Oct 2016 14:32

Praegu susiseb ka üks väikeseeriana valmistatavate kolbide tellimus. Sedapuhku siis Moldaaviast. Need peaksid olema omaaegsete tehasekolbidega samaväärsel tasemel, aga kahe rõngaga. Võimalikud mõõdud on 76,4; 76,8; 79,0; 79,4 eks siis vastavalt VAZ'i mõõtudele. On ka 77,0 ja 77,5 aga need on vist uuemad VAZ Kalina, Priora, vms, aga rõngad neile on kallid. Endale tellin prooviks 79,0 kahe VAZ'i kroomitud rõngaga variandi. Hind on ka paraku 3-4 korda IPS 418'st kallim, aga ka väidetavalt resurss ja kvaliteet. Saab näha kui ükskord kohal on.
Attachments
JWoeHafT12Y.jpg
ZtSWsvZh9qM.jpg
NB! Uinudes sule silmad!

Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Unread post by Vihmamees » 17. Oct 2016 14:45

Resonaatorid. Mõned Vene entusiastid on välja töötanud siiludest kokku keevitatud väljalaske esimese osa ehk resonaatori joonised, nii .pdf kui ka laserlõikuritele sobivas formaadis. Kuigi masstootmist ei tehta, siis mingi ootamisajaga neid peaks saama. Kuna mitmedki on huvi tundnud, uurisin kas tuleks kõne alla mõned siia Eestisse tellida, öeldi et peaks saama küll kui kannatust on. Resokad valmivad nimelt igapäevatöö kõrvalt. Mustast plekist oleks hind 3000 RBL ja roostevabast 5000 RBL. Ülekande- ja saatekulud muidugi otsa. Samas ega nad suurt ei kaalu, mõõdud muidugi on suhteliselt suured.
Attachments
AnY-soEyGvA.jpg
NB! Uinudes sule silmad!

andres1234
Tavakasutaja
Posts: 162
Joined: 19. Dec 2009 01:00
Location: Võru linn

Unread post by andres1234 » 20. Oct 2016 23:12

Kahjuks minul nii hästi ei läinud sellise kepsuga (ilmselt viga ei olnud kepsus vaid alumises laagris)
Mina sain selle imelise kepsuga 200m sõita ja sulas alumine ots kokku nagu manna.
Vandusin maapõhja selle.
Pikemalt räägin sellest peagi enda teemas .

Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Unread post by Vihmamees » 18. Nov 2016 14:01

Täna saabus Moldovast lubatud 79 mm kolb, kahe kroomitud rõngaga. Pole küll mikromeetrit veel peale pannud, aga peovahel tundub tip-top. Kusjuures rõngastega 79,0 kolb on kergem kui ülalmainitud 76,5 IPS-418 ilma rõngasteta. Peab apteegikaalud üles seadma ja täpselt ära mõõtma, need digitaalsed köögikaalud on nagu on :?
Paraku jääb ühe silindri puurimine ja hoonimine talveks. Eks kevadel paista mis "loomaga" on reaalselt tegu. Lootus on millaski Venest saada ka üks tutikas karter, saab ehk kokku panna uue mootri...
DSC_0414.JPG
DSC_0415.JPG
NB! Uinudes sule silmad!

Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Unread post by Vihmamees » 29. Dec 2016 00:50

Loodetust pikemaks kujunenud ooteaja kulminatsioonina saabus täna kaugest Krasnojarskist uus karter. Tavapärase 2-2,5 nädala asemel siis terve kuu. Ei saagi aru, kas Venes on ka Gregoriuse kalendri järgi jõule hakatud tähistama ja jõuluoste tegema, või on siiski tegemist venemaalaste endi sõnade järgi говнопочта'ga... :wink:
Aga karterist enesest: kuna asi on vähemalt paarkümmend aastat vana NOS, on mõningane oksüdeerumine OK. Selgus ka et tegemist ei ole tänava-Spordi vaid krossika karteriga. Aga pole probleemi, vahepuksid lahendavad tagumise kinnituse erineva laiuse-teema ja küll selle vabakäiguanduri jaoks vajaliku ava ka puuritud saab :wink:
Attachments
DSC_0461b.jpg
DSC_0462b.jpg
NB! Uinudes sule silmad!

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1584
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 26. Jan 2017 23:40

Teema omaniku lahkel loal räägin replika Summutitest.

Tänase seisuga tehakse mõlemat tüüpi, nii sirget kui ka kõverat summutit järele.
Tulevad erinevate tootjate käest Venemaa ja Poola avarustest.

Kõver summuti: kroom hea, teostus hea, punktkeevitused natukene näha ja puudub sisemine resonaator koonus Vene spetsialistid väidavad, et minekus vahet pole. Summutis olev sõel soovitatakse vahetada originaali vastu, kaasas oleva sõelaga on hääl natukene mopeedilik. Müügihind 17800rubla+ saatekulu+ülekande tasu.

Sirge summuti: Kroom väga hea, teostus väga hea, tundub umbes 1cm lühem kui originaal. resonaator koonus on sees ilusti olemas. Sõelu kaasa ei tule, peab oma vanu kasutama. Külge pole proovinud aga oma NOS summutiga võrreldes on tegemist väga hea kui mitte suurepärase tootega. Müügihind 20000 rubla+saatekulu+ülekande tasu.

sirge vs kõver, mõlemad replikad.
Attachments
20170125_192049.jpg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

ullar
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Unread post by ullar » 21. Sep 2017 19:30

Kas K-16 resonaatorit on keegi tellinud või on plaanis tellida?

Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Unread post by Vihmamees » 21. Sep 2017 21:28

Paraku on asi venima jäänud. Osalt saatmise keerukuse, osalt suure valmistajapoolse töökoormusega.
Saatmise häda on suurtes gabariitides, kaalus poleks küsimus. Venelased nimelt ei usalda oma riikliku postiettevõtet, kutsuvad seda irooniliselt Говнопочта :D , põhiliselt liigub kaup kullerfirmadega. Viimased aga paraku Euroopa Liitu ei vea.
Peab sorkima uuesti seda värki, nagu näha, huvi on...
NB! Uinudes sule silmad!

ullar
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Unread post by ullar » 21. Sep 2017 21:33

Eestist vist suht keeruline leida,kuigi kevadel Tagadilt sain tagumise osa.

Post Reply