CZ 250 type 513 lugu

Kasutajate uued ja vanad võistlusrattad.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Aivar
Tavakasutaja
Posts: 60
Joined: 02. May 2007 00:00
Location: Tallinn

CZ 250 type 513 lugu

Unread post by Aivar »

Kirjutaks siis mõne sõna ühe CZ tegemisest.

Eellugu:

Kohe alguses pean mainima, et kõiges selles on süüdi CEZETIMEES.
Tänu temale sai eelmise aasta sügisel algust tehtud motokrossiga retroklassis. Tookordseks võistlusmasinaks oli CZ 125, mis polnud kahjuks endaoma.
Enesele ootamatult sai võistlus läbitud ja mõtted hakkasid liikuma juba uutel radadel. Kuna lubati ka käesoleval aastal jätku retrosarjale, siis oleks vist mõistlik jätkata. Selleks tuleks teha aga päris oma pill, oma käe järgi. Ega seda mõtet kaua idandada saanudki, kuni ühel ilusal päeval teadustas eelpool nimetatus kodanik, et kusagil on saada üks 250-se projekt. Läksimegi siis kohe vaatama. Ega seal suurt midagi vaadata polnud. Sisuliselt oli kuuri all hunnik juppe, millest võis masina kujundada ainult hea spetsialist. Aga see oli meil ju olemas! Saigi müüjaga käed löödud ja kogu vajaminev mudru autosse laaditud. Mis me siis saime?
Image
Image
Raami

Image
Image

Image
Image
Rattad

Image
Image
Mootori

Image
Image
Hunniku mudru

Image
Image
Lisaks veel karbitäis peenikesi pudinaid.

Masendav. Kas sellest peab sündima võistlusmasin? Ilmselt küll.
Daamid ja härrad! Siin ta on - CZ 250, type 513, tootmisaastaga 1984.
Image
Image

Tööde käik:

Algatuseks sai üle sõrmitsetud kõik olemasolev ja tehtud nimekiri puudolevatest detailidest. Samas kohe ühtekokku korjatud kõik tsinkimise eeltööle minevad detailid. Neid sai ikka üksjagu. Seda tööd saab teha siis, kui midagi meeldivamat teha pole.
Raam ja tagakiige liivapritsiks lahti osandatud.
Esimesena võtsime ette mootori, kui potensiaalselt ühe kulukama töö. Ei teadnud ju veel, mis meid mootori sees ees ootab. Arvestasime kõige halvemaga.
Kuna olemas on spetsialist, siis mootori laialivõtmine käis imekiiresti.
Image
Image
Image
Image

Õnneks oli olukord üle ootuste hea. Käigukast ja väntvõll on väga korralikud. 8O Vahetamist vajavad ainult laagrid. Pole hullu. Silinder tahab hoonimist ja uut kolbi/rõngaid.
Üks õhtupoolik sai veedetud mootori detaile küürides, teine juba kokkuladumise meeleolus.
Image
Image

Hoonimise ja kolviga läheb nüüd natuke aega. Õnneks saab vahepeal muid asju teha.
Saabusid asjad liivapritsist.
Image
Image
Image
Image

Õnneks on tegemist päris heas korras raamiga, mis pole üle elanud suuremaid ümberehitusi. Tuli teha ainult üksikuid keevitusparandusi.
Nüüd kohe värv peale.
Image
Image

Järjekord on nüüd jälle rahakulutamise käes. Ostetud rida uusi moodsaid juppe.
Image
Image
Image
Image

Kajuks ei ole õnnestunud veel leida uut tagumist porilauda.
Nüüd järgneb tükk tühja maad, mida sai sisustatud tüütu puhastamise, lihvimise ja poleerimisega.

JÄRGNEB....

Aivar
jaan2
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 22. Jan 2008 01:00
Location: Tartumaa
Contact:

Unread post by jaan2 »

Kindlasti edu masina ehitamise ja järjepidevust projekt lõpuni viia!!! Minu arust on cz-id ühed kenad krosserid üldse :D . Ega cz-iga on väga mõnus sõita, vähemalt minul oli. Ise mõtlesin kah vahepeal oma cz250 täiesti korda seada kuid ma ise olen nii laisk, et ei viitsinud :lol: .
Jaff
User avatar
lockeed
Tavakasutaja
Posts: 106
Joined: 20. Jul 2007 00:00
Location: Rae vald
Contact:

Unread post by lockeed »

Väga põnev :) ootan uuendusi.
Aivar
Tavakasutaja
Posts: 60
Joined: 02. May 2007 00:00
Location: Tallinn

Unread post by Aivar »

Järgneb.....
Poleerimisest
Image[/URL
[url=http://img94.imageshack.us/i/picture042m.jpg/]Image

Trummel

Image
Image
Velg

Korda sai tehtud ka tagumine trummel. Parasjagu toimetamist.
Image
Image
Esialgne käkk

Image
Image
Valmiskujul

Nüüd korda tagumised amordid. Mõnusad vanakoolikad!
Image
Image
Algsel kujul

Image
Image
Laialivõetuna

Ühesõnaga vahetusse läksid ainult simmerid ja natuke sai poleeritud tööpindasid. Sisse muidugi uus õli (ATF).

Vahepeal tehtud ka tsingitööd
Image
Image
Kodarad

Image
Image
Muu mudru

Kodarad kohe paika ja ratas rihti.
Image
Image

Rattad koos
Image
Image

Tagumine hammasratas paika. NB! tehtud ka vastavad moodsad kinnituspoldid :D
Image
Image

Vajalik jälle väike investeering. Nimelt ostetud sai uus tagumine rehv ja veokett. Esimene rehv jäi vana, kuna oli suhteliselt korralik.
Image
Image

Rehvid peale.

Image
Image
Image
Image

Taastatud süütekaas.
Image
Image

Ühel õhtul sai kokku laotud ka sadul, millele on õmmeldud täiesti uus kate.
Image
Image

Tehtud ka palju muid pisemaid nokitsemisetöid,mida kahjuks kõike pole pildimaterjaliga dokumenteerida saanud. Lihtsalt niivõrd kiiresti ja märkamatult saavad nad tehtud, kui garaazhis on meeldiv seltskond ja sumin.
Oleme põhimõtteliselt jõudnud sinnamaani, et masinat on aeg hakata kokku laduma. Paraleelselt jõuab teha veel mõned tööd detailide kallal. Näiteks oleks vaja puhastada, pahteldada ja värvida bensiinipaak. Sellest aga edaspidi.

JÄRGNEB....

Aivar
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr »

Väga põnev, viitsid räägi veidi enda poleerimis seadmest, olen oma käiale ka ketast otsinud millega poleerida, aga siiani on otsing tulemusteta.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Aivar
Tavakasutaja
Posts: 60
Joined: 02. May 2007 00:00
Location: Tallinn

Unread post by Aivar »

Pole siin miskit erilist seadet. Oma kaks väikest käekest ja karukeel näppude vahel. Võibolla polegi poleerimine see päris õige sõna. Kohati on ta rohkem puhastamine. Ei ole paremat lahendust (seadet) veel leidnud, kuna silindrid, trumlid ja karterid omavad igasuguseid uurdeid ja nurgataguseid, kuhu seadmega ligi ei saa. Vahest lasen töökäigus puhastatavale pinnale ka leotusainet, see võtab kohati sodi paremini lahti ja pind jääb pärast ühtlasem. Kõrgläikeni tihti pindasid üldse ei poleeri. Kasutatakse ka ultrahelipuhastust, seda pole ise veel proovinud. Aga kindlasti eksperimenteerin esimesel võimalusel.


Aivar
miku89
Posts: 1
Joined: 01. Apr 2008 00:00

Unread post by miku89 »

Ehita palju jaksad,ma panen ka suveks mingi pilli jälle kokku ja lasen pori sulle rajal silma :twisted:
Tegeligult jõudu ehitamisel.

See suvi tuleb väheke karmim pill teha kui see eelmin :lol:
Image
t2g
Posts: 3
Joined: 23. Mar 2008 01:00

Unread post by t2g »

miku89 wrote:Ehita palju jaksad,ma panen ka suveks mingi pilli jälle kokku ja lasen pori sulle rajal silma :twisted:
Tegeligult jõudu ehitamisel.

See suvi tuleb väheke karmim pill teha kui see eelmin :lol:
muidugi tee karmim
löö need plast jubinad ka jalaga ära ja jäta aint porikad siis on kergem ja ei lenda endale pori silma :D
kui teed ilusa krossika siis sõita nagunii ei saa ju :D
Aivar
Tavakasutaja
Posts: 60
Joined: 02. May 2007 00:00
Location: Tallinn

Unread post by Aivar »

miku89 wrote:Ehita palju jaksad,ma panen ka suveks mingi pilli jälle kokku ja lasen pori sulle rajal silma :twisted:
Tegeligult jõudu ehitamisel.

See suvi tuleb väheke karmim pill teha kui see eelmin :lol:
Ah sa raisk, põhikonkurent on üles ärganud, nigu karu talveunest. :lol:
Näed saigi teada, mida teeme ja millega rajale tahame tulla. Nüüd on lips läbi.

Miku, kui veel koledama pilli teed, kui eelmine aasta, siis annan kohe alla :lol: Võin sind mõne koleda varuosaga aidata ka. :wink:
Aivar
Tavakasutaja
Posts: 60
Joined: 02. May 2007 00:00
Location: Tallinn

Unread post by Aivar »

Aga teemasse tagasi tulles, siis mõned pildid masina kokkupaneku käigust. See on juba üks tore töö, kus silmnähtavalt asi areneb ja ilmet võtab.
Image
Image
Raam pukile ja esihark alla.

Image
Image
Esiratas ja tagaamordid ka paika. Õhufiltri kopsik samuti.

Image
Image
Tagumine ratas samuti alla.

Image
Image
Silinder sai ka vahepeal hoonitud ja kolb koos rõngastega muretsetud.
Need ka paika.

Image
Image
Silindripea külge.

Image
Image
Mootor raami vahele.

Image
Image
Süüde paika pandud ja kellaga õigeks timmitud.

Image
Image
Täitsa ratta moodi juba.

JÄRGNEB.....

Aivar
CZ250
Posts: 1
Joined: 03. Feb 2010 01:00

:)

Unread post by CZ250 »

Ennäe minu pilli pilt ka seal taga!:)
karpuss
Tavakasutaja
Posts: 48
Joined: 06. Jun 2005 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by karpuss »

Mis masina esiosa sealt teiselt pildilt paistab?
User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 120
Joined: 28. Apr 2006 00:00

Unread post by izh350 »

:roll:
Last edited by izh350 on 26. Sep 2012 08:35, edited 1 time in total.
karpuss
Tavakasutaja
Posts: 48
Joined: 06. Jun 2005 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by karpuss »

izh350 wrote:
karpuss wrote:Mis masina esiosa sealt teiselt pildilt paistab?
Seda, millel number 4 ees on?
Söeraja külgkorv. Väga hull aparaat väljanägemiselt :lol: .
See jah millel number neli ees on.
Esiosa järgi tundub jah hull aparaat olevat :D
Aivar
Tavakasutaja
Posts: 60
Joined: 02. May 2007 00:00
Location: Tallinn

Re: :)

Unread post by Aivar »

CZ250 wrote:Ennäe minu pilli pilt ka seal taga!:)
Võin sulle täies hiilguses pilte ka eraldada. :D

Aivar
Wishkah
Posts: 2
Joined: 31. Jul 2009 00:00
Contact:

Unread post by Wishkah »

Kolan foorumis ja ei usu kohe oma silmi, minu jupihunnikust hakkab väga popp ratas sündima :D
Tore, et see mootor ikkagi kasutuskõlblikuks osutus
Jõudu ja närvi ehitamisel! 8 )
Aivar
Tavakasutaja
Posts: 60
Joined: 02. May 2007 00:00
Location: Tallinn

Unread post by Aivar »

Wishkah wrote:Kolan foorumis ja ei usu kohe oma silmi, minu jupihunnikust hakkab väga popp ratas sündima :D
Tore, et see mootor ikkagi kasutuskõlblikuks osutus
Jõudu ja närvi ehitamisel! 8 )
Ole sa tagantgjärgi tänatud!
Peaks käre pill küll saama. :D

Teisest hunnikust on samuti võistlusratas sündinud.
Sellest pajatab ehk edaspidi omanik ise.

Aivar
Aivar
Tavakasutaja
Posts: 60
Joined: 02. May 2007 00:00
Location: Tallinn

Unread post by Aivar »

Niih. Vahepeal on kõikide teiste tähtsate toimetuste kõrvalt natuke CZ ka näperdada saanud.
Mis siis toimub?
Sai ette võetud bensiinipaak. Teda lähemalt uurides selgus, et juba eelnevalt on teda tugevalt pahteldatud. Kunas aga pahtel kõik ilusti paagi küljes kinni, siis ei hakanud endale tööd juurde tegema ja teda maha raiuma. Pigem sai pahtlit lisatud, kuhu vaja ja niimoodi paagile jälle mõistlik kuju antud.
Image
Image

Peale tükiajalist jamamist eeltöödega, sai lõpuks peale ka värvkate.
Image
Image

Täna sai paak peale ka ilusad kleebised.
Image
Image

Tänu sõpradele on leitud ka tagumine porilaud.
Image
Image

Pärast väikeseid parandustöid, mille käigus sai kinni kleebitud liigsed augud, kandsin peale ka sobiliku värvkatte.
Image
Image

Et tegemist on võistlusrattaga, siis tuleb mõningaid asju parendada moodsate detailidega. Nimelt sai ülemine ketijuht tehtud vanast KTMi omast.
Image
Image

Päris hea sai. :lol:

Nüüd summuti tegemisest. Kuna hetkel uut ei raatsi osta, siis tuleb korrastada vana. Olemas on üks parajalt lömmis käkk.
Image
Image

Suuremad mõlgid saab välja aetud gaasikeevitusega kuumutades.
Image
Image
Image
Image

Ega ta päris hea saanud, kuna mõnest mõlgikohast on hästi palju keevitatud ja mõlk niisama lihtsalt välja ei tule. Homme hakkan teda puhastama, lihvima ja eks siis selgub, mis veel teha tuleb. Võibolla tuleb mõnest kohast lahti lõigata, et saaks viimased suuremad mõlgid välja löödud.

Jääb siis jännata veel summutiga ja teha korda gaasirull. Siis võiks mõelda juba vändalöökide peale. :lol:
Hetkel siis selline.
Image
Image

JÄTKUB....

Aivar
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr »

Jõle mõnus lugemine ja vaatamine :)
Millegipärast ei tule see pilt lahti, kus terve ratas peal on :S
Ega sina juhuslikult reedel lõunapaiku CZ-i kleepse Kloostrimetsas ei ostnud?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Aivar
Tavakasutaja
Posts: 60
Joined: 02. May 2007 00:00
Location: Tallinn

Unread post by Aivar »

Eih, mina see polnud.
Kleepsudega varustas seekord cezetimees : )

Aivar
Aivar
Tavakasutaja
Posts: 60
Joined: 02. May 2007 00:00
Location: Tallinn

Unread post by Aivar »

Ütleme nii, et oleme jõudnud lõpufaasi!

Summuti esiots värvitud ja küljes.

Image
Image

Tagumine osa tuli mitmest jupist kokku keevitada, kuna korralikku võtta polnud.

Image
Image
Image
Image

Nüüd vajalik kogus libestusainet mootorisse.

Image
Image

Vänta!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=uoYrfn4s-dc

Jääb veel nipet-näpet nokitsemist. Võistlusnumbrid tellida ja paigaldada (kui lõpuks suudan otsustada, mis numbri all võistlen). Alumine ketijuht teha ja paigaldada.
Selline ta siis sai.

Image
Image

Eks võiduajamisel näeme!
Registreerumised on juba alanud!

LÕPP!

PS. Ilmselt tulevad veel mõned ilusad pildid, mis saab teha väljaspool garaazhi.
Kaarup
Tavakasutaja
Posts: 65
Joined: 03. Oct 2008 00:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by Kaarup »

Tiptop masin, ei oska midagi halba öelda :D
->Iz Jupiter 3<->Jawa 638/350/1991<->CZ 514/380/1986<-
Aivar
Tavakasutaja
Posts: 60
Joined: 02. May 2007 00:00
Location: Tallinn

Unread post by Aivar »

Paar pilti ka täna päevavalges tehtuna.

Image
Image

Image
Image

Rsk sõita tahaks juba. :D

Aivar
Kaarup
Tavakasutaja
Posts: 65
Joined: 03. Oct 2008 00:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by Kaarup »

No kes ei tahaks :D

Aga kas sul naastrehvi pole talisõiduks ?
->Iz Jupiter 3<->Jawa 638/350/1991<->CZ 514/380/1986<-
Aivar
Tavakasutaja
Posts: 60
Joined: 02. May 2007 00:00
Location: Tallinn

Unread post by Aivar »

Ei sõida talvel kahjuks. Pole veel seda nakkust saanud. :D
Samas peaks hakkama juba hooajaks valmistuma ja KTMi ka lahti võtma ja üle vaatama.

Aivar
antuand
Tavakasutaja
Posts: 312
Joined: 10. Jan 2009 01:00
Location: lehola
Contact:

Unread post by antuand »

Aivar ...Mõne cz 125 juppiga ei äkki varustada ?
Aivar
Tavakasutaja
Posts: 60
Joined: 02. May 2007 00:00
Location: Tallinn

Unread post by Aivar »

antuand wrote:Aivar ...Mõne cz 125 juppiga ei äkki varustada ?
Soovitan siit foorumist CEZETIMEES poole pöörduda. Tal on seda kraami lademetes. :D
antuand
Tavakasutaja
Posts: 312
Joined: 10. Jan 2009 01:00
Location: lehola
Contact:

Unread post by antuand »

Olen talt saanud juppe juba küll päris korraliku hinnaga ka :) mõtlesin äkki sul ka midagi ja odavamalt :D
Aivar
Tavakasutaja
Posts: 60
Joined: 02. May 2007 00:00
Location: Tallinn

Unread post by Aivar »

antuand wrote:Olen talt saanud juppe juba küll päris korraliku hinnaga ka :) mõtlesin äkki sul ka midagi ja odavamalt :D
Kahjuks ei saa siinkohal aidata.

Aivar
Aivar
Tavakasutaja
Posts: 60
Joined: 02. May 2007 00:00
Location: Tallinn

Unread post by Aivar »

No nii. Selle loo võib nüüdseks lõppenuks lugeda.
CZ on kestnud terve hooaja.
Osalenud kõigil 7-l hobikrossi etapil ja siiamaani elu ja tervise juures. Mina samuti.
Ausaltöeldes olid alguses väikesed tülid süütesüsteemiga, kuid peale kontaktide väljavahetamist Motoplati vastu, kadusid ka need.
Kes tahab võistlustest rohkem infot ja ka pilte vaadata külastagu hobikrossiklubi kodukat.
http://www.ehkk.ee/?

Arvatavasti tuleb järgmiseks hooajaks uus pill ehitada, aga sellest saab olema juba omatte lugu.

Retro ruulib.

Aivar.
Post Reply