Kristjani "krossimootorratta" elulugu

Kasutajate uued ja vanad võistlusrattad.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Kristjani "krossimootorratta" elulugu

Unread post by extinction »

Juba suvi otsa olen proovinud omale mudavurri hankida. Nüüd on see siis käes.

Veermikuosa on DT125R aastast 1992, mootor on Yamaha TZR (3PC mudel mida toodeti 89-93 a). Eelmine omanik tegi mootorile ka remondi, vahetades vist vändalaagrid ja kolvi, hoonis silindri. Kuna originaalsüüdet ei õnnestunud mul tööle saada juba siis, kui eelmine omanik mulle asja uurida tõi, monteerisin kiirkorras peale sae süüte. Kutt sõitis suvel natukene ringi ja nüüd kui asja endale sain, kombineerisin kohe külge VW Passati süütekommutaatoriga akusüüte. Elektrisüsteemist jäi järgi vaid laadimise, süüte ja esitule jagu juhtmeid, kõik muu ja lisaks veel kellade plokk sai välja roogitud. Praegu ratas sõidab, aga plaane on sellega veel küll.

On asju, mis tuleks kindlasti enne tõsisemat sõitu ära teha:
  • Esiamortide juhtpuksid ja tihendid vahetada
    Kiigepoldi otsas olev keere taastada
    Teine peaülekanne
Lõpetab siis monoloogi ära ja viskab pilte kah:

Image

Image

Image
Last edited by extinction on 26. Nov 2011 20:01, edited 12 times in total.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Mootor on nüüd uutmoodi peal, aga muud asjad tahavad korrigeerimist. Ketil üks lüli vigastatud, tuleb ära lõikuda. Kollektoriga ei teagi mis saab, praeguse karpa asukohaga ei pane elu sees õiget õhupuhastit nii peale nagu peab olema.

Image

Image
Last edited by extinction on 28. Dec 2010 02:20, edited 1 time in total.
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Yamaha on kõva sõna :D.
heinz36
Tavakasutaja
Posts: 37
Joined: 26. May 2008 00:00
Location: Häädemeeste
Contact:

Unread post by heinz36 »

Mis aasta kawa see nurgas on? 90-92?
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Pole minu oma, aga tegemist veidi ringi tehtud KX125-ga, aastaarvu ei oska kahjuks öelda.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Läbi mingi müstika külmus vahepeal silindri veesärk lõhki. Naljakas mõelda, sest peale aastavahetust oli kõik korras ja ühel nädalavahetusel olid sõbrad proovinud sõita ka. Ilmad pole ka külmemad olnud kui vana aasta lõpus ja siis pidas ju vastu. Lühidalt öeldes ei tea kuidas sai juhtuda. :lol: Aga nüüd on mõrad kinni tagasi keevitatud ja masin korras, ootab kevadet ja mina ka... See jahe aeg tüütab juba ära! :?
Aspelund
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 26. Feb 2010 01:00

Unread post by Aspelund »

Tosool ja antifriis tunduvad leiutamata olevat...
heinz36
Tavakasutaja
Posts: 37
Joined: 26. May 2008 00:00
Location: Häädemeeste
Contact:

Unread post by heinz36 »

Tundub,et silindrikeevitusest midagi head ei tulnud :evil: Masin müügis:
http://bike.motors24.ee/vehicles/316671 ... -1992.aspx
P.S. See foorumiteema on piisav hinna pea poole peale kauplemiseks :D
User avatar
-mustadpapud
Tavakasutaja
Posts: 136
Joined: 30. May 2010 00:00
Contact:

Unread post by -mustadpapud »

mind huvitaks just see silindri keevituse tulemus
Sõna ''business'' tähendab aint vaid ühte suurt huiamist .
jaan2
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 22. Jan 2008 01:00
Location: Tartumaa
Contact:

Unread post by jaan2 »

Tundub,et silindrikeevitusest midagi head ei tulnud Evil or Very Mad Masin müügis:
http://bike.motors24.ee/vehicles/316671 ... -1992.aspx
P.S. See foorumiteema on piisav hinna pea poole peale kauplemiseks Very Happy
Masin minu mäletamist mööda on masin juba ammu müügis :roll: ...
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Kuulutus oli üleval juba ammu enne seda vahejuhtumit ja mul ei ole eesmärgiks võetud seda müüa, pigem on asi võimalusel tsiklist normaalse raha eest vabanemises et hankida asjalikum masin.
Mõra polnud suur ja keevitada oli vähe, töö on õnnestunud ja mees kes tegi ei ole mingi soss-sepp.

Sitta ma teil sedasi kaubelda lasen, kui tahad poole hinnaga saada siis ära vaatama tule või tõmba kohe nahhui, ja nii konkreetne olengi!
delta15
Tavakasutaja
Posts: 33
Joined: 05. Oct 2007 00:00
Location: Tartumaa
Contact:

Unread post by delta15 »

Õige jutt.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Mootor muutub. Koos sellega ka kubatuur, taktide arv ja käikude arv. Pilte niipea, kui masin pukilt maha võetud. Mootor on juba raami küljes, kuid on vaja veel mõned asjad kinni suristada et oleks mingi näitamiskõlbulik kooslus vedelemas paraja pornohunniku asemel.
Ah et miks. Ei ole silinder katki, :lol: hoopis sõber tegi alumiseotsa väga tähtsa detaili siniseks ja nüüd vahetasime tsiklite jõumasinad omavahel ära.

Vaja oleks kombineerida ka summutit, kahjuks pole mul aimugi kust saada sobivas mõõdus perforeeritud toru.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
User avatar
donn
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 11. Dec 2008 01:00
Location: on my murdercycle
Contact:

Unread post by donn »

extinction wrote: Vaja oleks kombineerida ka summutit, kahjuks pole mul aimugi kust saada sobivas mõõdus perforeeritud toru.
Piisava kannatuse juures on abiks puurpink, lehtmetall ja osavad käed. : )
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Kannatust ja käsi kulub kõige muu peale ka. On nii palju ropult aega nõudvaid pisiasju, sa peaks teadma küll. :D
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Kunagi enne tuksi minekut sai tehtud nimega võtmehoidja.
Image

Pildistamiseks sai suuremad tükid külge visatud ja sai sellise foto:
Image

Palju (pisi) asju on veel teha jäänud, kuid märtsi saabudes peaks saama niipalju tööle asja et prooviring teha. Hankida on vaja ka mõningaid osi, ning üht-teist tuleb ise teha.

Kas keegi teab, kust Tartust võiks kindla peale saada ümarmaterialina pronksi erinevate diameetritega, pukside treimiseks?
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Täna sai välja tulnud asfaldil mitmekesi tsikkel ära käivitatud ja esimene ring ka tehtud. Sumpa tuleb lõpetada, õhupuhasti ja karpa vahele toru teha ning karpat sättida. Uuel nädalal saab ka teised amordid ette, üks mure jälle vähem.
Peab kuskilt starteri vabajooksusiduri leidma, tõugata ei ole kerge.

Image
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Polegi vahepeal mitte midagi teinud, kui raam sai värvitud siis tulid ilusad ilmad ja tuli sõitma hakata. Mis tähendab et uus värvilahendus ei ole veel gondlitele peale kantud.

Aga teisest küljest. Mootori juures on mõned mind häirivad asjad. Nimelt tuleb karburaatorisse osta suuremad düüsid. Plaanin veel eksperimenteerida erinevate segunõeltega. Pööreteregistri ülemises otsas on selgelt tunda et masin tahab rohkem peale saada ja olenemata gaasikeeramisest on küünal kogu aeg jumalast valge.

See selleks.
Täna tuli pähe mõte et kas surveastme tõstmine annaks mingit effekti. Originaalis on see 9,4:1. Mis see teeks või kas silindripea ehitus seda üldse võimaldab. :roll:
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Sai täna katsetatud suuremat düüsi ja hiljem ka suure peigi originaal nõela. Palja düüsi vahetus tegi esialgu juba imesid, aga uue nõelaga sai selgeks et uus düüs on liiga suur. Õnneks rahakulu 0 sest düüse sai lihtsalt karbist otsitud ja pandud siis see ainuke sisse, mis oli originaalist suurem. Eks siis tuleb poest osta paar vahepealset.
Baigi nõel andis alumist otsa sittakanti juurde. Lausa ropult ma ütleks. :twisted: Aga eks näis, üritan leida veel mõne sobiva nõela et oleks rohkem võrdlemise võimalust.
Eks see karpa sättimine üks suht suur aja ja närvide kulutamine ole, aga kui on tulemus tööl järel, siis on asi seda väärt.

Paar pilti ka hommikust ja õhtust.

Image

Image
User avatar
Käigukast
Tavakasutaja
Posts: 143
Joined: 25. Mar 2009 01:00

Unread post by Käigukast »

Päris karm näeb välja, igatahes mulle meeldib 8 )
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Mul tegelikult savi patt milline ta välja näeb, nagunii sõidan iga nädalavahetus. Täna juba panin kaks käntsa maha, reedel ka korra, ega need värvid seal iluasjade peal ei püsiks nagunii. Las olla nagu on, ega see pittumineku masin pole.

Esiamordi vedrud said ka jäigemaks aretatud, originaalis on DT-l maru pehme värk ja ei kannata põllu peal sõitagi, hüppamisest rääkimata. :?
User avatar
Käigukast
Tavakasutaja
Posts: 143
Joined: 25. Mar 2009 01:00

Unread post by Käigukast »

Mismoodi sa jäigemaks tegid siis?
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Tegin 2 puksi kummagile poole, amordi pealmise korgi alla vedru peale.
V6rrRacing
Tavakasutaja
Posts: 104
Joined: 12. Oct 2009 00:00

Unread post by V6rrRacing »

Olen oma silmaga seda pilli näinud ning suht kuri näeb välja, mulle meeldis. :D
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Tsiklil sai hiljuti tehtud õli- ja filtrivahetus. Eelmisel laupäeval aga sai parasjagu jombe läbitud, kui vedu tagant ära kadus.
Üks hammasratas käigukastis on omadega õhtal, külgmised hambad murdusid ära. Päris vinge, eks? :D
Image

Ülejäänud hammakatel olid mingid imelikud jäljed peal.
Image

Eks ta ole vatti saanud mootor ka juba, kasutati juba enne minu kätte jõudmist raskete ülesannete täitmisel. Ei kiru põrgupõhja, ses suhtes et kunagi läheb iga asi katki. Loomulik värk noh! : )

Küsisin ühest meie netipoest meili teel uut kasti. Mõnele teisele mootorile olid neil kodulehel asjad olemas ja hinnad üle 100 euro. Andsin neile selle tsikli margi ja mudeli, mille pealt minu mootor pärit, ning ka mootori mudelikoodi. Vastus oli huvitav: "võta vana kast kaasa ja vaatame, kas midagi sobib".
Muidugi ei läinud ma sinna ehku peale vaatama, vaid tellisin välismaalt ise kasti. Läheb kokku maksma 35 eurot kasti eest + air mail. Viimase hinda veel ei tea, see on alles välja selgitamisel. Igal juhul tuleb odavam, kui kohalikke nuumata.

Tekkis idee lisada sellele ka õlijahutus. Ühel minu omale sarnase mootoriga Suzuki mudelil, DR200 Trojanil on selline lisa küljes. Mõtlen veel seda mõtet, kui leian sobiva radiaatori siis võiks ju aretada.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Täna tuli teade, et vahendaja on käigukasti kätte saanud ja varsti pannakse see mulle Eesti poole teele.
Sain ka pildi kaubast et veenduda selle õigsuses. Mulle tundub pildi järgi, et uuel kastil on purunenud hammakas tugevam selle näol, et tehas on paar grammi materjali jätnud kokku hoidmata - see oleks positiivne küll.

Image

Igaljuhul loodan tõesti et kogu jebimine läheb lõpuks ikka asja ette ja saan oma panni jälle sõitma, no kurat kaua võib üks mootorratas rivist väljas olla!
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Uued võllid koos kõigi hammakatega kenasti sees ja mõned ringid ka tehtud, töötab küll. Vahetasin veel käiguvahetusvõlli ja veovõlli simmerlingid ära, kuna need lekkisid.

Vana kast:
Image

Mootor valmis:
Image

Masin valmis:
Image

Image

Image
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

donn wrote:
extinction wrote: Vaja oleks kombineerida ka summutit, kahjuks pole mul aimugi kust saada sobivas mõõdus perforeeritud toru.
Piisava kannatuse juures on abiks puurpink, lehtmetall ja osavad käed. : )
Seda on nüüd sigasitaks kaua edasi lükatud, kuid täna muutus lõpuks masina hääl.
Mida rohkem läks aeg edasi, seda rohkem hakkasin vihkama tühja poti poolt tekitatavat lõrinat. Täna sai mõõt täis. Võtsin garaazist ühe läikiva õhukeseseinalise toru, mis oli kunagi vanast tolmuimejast järele oli jäänud, ning asusin seda summuti püti sisse sobitama. Diameeter klappis hästi, liitmikupoolse jämedama otsa tõttu sai ta pütti sisse minemale torule ilusti peale lükata ja teine ots klappis peale mõningast töötlemist perfektselt sumpapüti otsakapsliga. Sai korraks siis see toru pütti panduna masin käivitatud ja see oli ikka hoopis uus sound. Veidi parema tooniga kui ennem olnud lõrin, kuid kaks korda valjem.
Kuna mul ei ole puurpinki ja kuskile sõita ei viitsinud, siis läks käiku käsidrell. Ilma igasugust vahet pidamata sai silma järgi puuritud kõik need sajad vajalikud augud torusse. Tulemus - toru "aluse" tegemisel sai käsi ära veristatud ja peale puurimist ilmus teise käe sõrmele ka kogukas vesivill. Muidugi toru sai ka valmis!
Nüüd oli vaja villa. Kuna spetsiaalset mul kindlasti ei olnud ning üleüldse ei olnud ma teadlik, kas midagi vähegi sobivat ollust majapidamises võib leiduda, siis tegin kiired otsingud. Lõpuks ka leidsin midagi, ei tea mis vill või kust pärit aga jätkus täpselt nii palju, et pütt tihkelt täis toppida. Tagusin villa tihkelt pütti kinni, paigaldasin otsakapsli mõne kruviga ja oligi käes aeg päevatöö kontrolliks.
Koheselt oli aru saada, et summutav element on nüüd olemas. Tühikäigul ja madala ühtlase gaasiga sõites saadab tegevust õige vaikne hääleke. Gaasi juurde keerates muutub hääl isasemaks ning kõvasti tugevamaks. Üleüldse on torust tulev hääl ka mõnevõrra jämedam, kui ilma sisuta tünnil seal taga. Üldiselt olen rahul, ainult et vill hakkas peale proovisõitu natuke haisema. :mrgreen:

Pilte valmistamisest küll jälle pole, kuna ma pole suurem asi fotograaf. Küll on aga plaanis teha sel nädalavahetusel väike video tsiklist liikumas.

Ilmselt on aeg ka õli ära vahetada, kuna nüüd ilmad soojad siis plaanin osta 20W50. Koos filtriga. Peab ostma 2l, sest juba esimene õlivahetus tegi selgeks, et kui kaanele kirjutatid 1l sisse panna, siis tegelikult on käes vaid alumine norm. Mina aga hoian pidevalt ülemist normi sees.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
minimx38
Tavakasutaja
Posts: 145
Joined: 02. May 2010 00:00
Contact:

Unread post by minimx38 »

Ma panin enda smi summutile kivivilla sisse, väga hea asi, sama hea kui originaal :D
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Paar pilti olukorrast siis äkki...

Image

Image

Kunagi seisis siin kohal IZ-tüüpi mootorratas! : ) Nüüd siis aga vahepeal see.

Image
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Pikisilmi on oodatud palgapäeva, veel ei ole see käes! Aga kohe tuleb.
Yamu on seisnud eelmisest reedest saati ja igavatel õhtutel, kus peale tööd enam välja minna ei viitsi ja telekast ka midagi ei tule, on tehtud mõned "täiustused".

Üldpilt paremalt küljelt.
Image

Lisandunud on siia käekaitsmed nii käte kui heeblite kaitseks ning leegitoru kate, kuna jalal olev põletusarm ei kao ega kao ära. Rohkem sellist jama ei taha.
Kuumakaitsme tegin täiesti ise mingist läikivast torust. A. Le Coq 4paki papp oli hea sabloonimaterjal ja ei taht lasta teisel raisku minna.

Image

Image[/img]

Lähemal uurimisel selgub et nüüd on ka natukene normaalsem seis istme all. Ennem oli seal tühi originaalairbox ja aku. Pitbaigi õhufilter oli surutud tihkelt amordi ja karpa vahele. Aga tänu kuivadele ilmadele on mõnikord poole päevaga see filter tolmu täis ja vajab põhjalikku pesu. Ennem sai filtri küll pesast kätte, aga sinna tagasi sai panna vaid koos karpaga. Nüüd see probleem elimineeritud - tühi airbox sai välja lõigatud koos akukastiga. Aku kolis küljelt istme alla tagumisse otsa ja ülejäänud ruum jäi vabaks. Kuna mul on peale selle "koonuka" olemas ka päris krossiratta filter mis nüüd sinna istme alla väheke asju sobitades ära mahuks, võibolla isegi koos kastiga kui palju vaeva näha, siis läheb õige pea see ka peale.

Image

Image

Image

Lõpetuseks ka paar üleliigset pilti... Tsikkel on nats must aga mis sest, vabandan sellega et endal pole survepesurit ja sõbra kaevust ka natuke imelik iga päev vett varastamas käia.

Image

Image

On ka uus perekonnaliige, nimeks IZ-56, äkki kunagi sellestki juttu ajan. Vana arm ei roosteta - tsiklihullus sai alguse mul just ühe mütaga IZ-ist, esimese soetasin endale 13-aastaselt. Vahepeal palju vett merre voolanud ja haigus ei näi paranevat vaid tundub et süveneb hoopis.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Ostsin soodsalt 2 liitrit Valvoline 20W50 tsikliõli, valan homme sisse.
Liitriga ei tule päris välja aga kahega jääb enam kui piisavalt varu tagavaraks, kui tekib vajadus peale valada. Järjekordne klapiregull ka siis homme tulemas.

Vahetada tuleks õige pea ka kett, kuid venitan selle augustikuu algusesse.

Tahaks teada, kust või kelle käest oleks võimalik soetada normaalses korras krossirehve 21 ja 18 tolli! Päris uus jooks läheks sellisele masinale kulukaks ja oleks suhteliselt ebaotstarbekas väljaminek.
Vaja oleks 80/100-21 ja 110/100-18 kui kellelgi peaks midagi olema. Samad mõõdud praegu ka all.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Ei venita midagi augusti algusesse. Täna läks peale 136 lüli tutikat DID ketti. 2 lüli jäi alles ja teadmatusest ostetud ketilukk ka - keti endaga oli ka lukk kaasa tulnud.
Tahaks minna hirmsat moodi kodust välja sõitma, korra oli mõte sõita kõikide massinate võidukihhutamisele, kuid asukoht ja aeg ei klappinud hästi kokku. Ei teagi kuidas ja mis sellest asjast saab.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Vahepeal olen täiustanud süüteosa elektrisüsteemi, et ei kardaks vett. See on ka õnnestunud, kuid nüüd on probleemid hoopis õhufiltris, mis saab kõvemal andmisel veidi liiga märjaks. Tuleb kast peale ehitada, tahaks käiku lasta ka Suzuki RM-i filtrielemendi.

Ostsin täna Husqvarna CR125 esihargi, mida hakkan alla aretama. Tarvis treida uus rattavõll, aretada pidurisupport külge ja nipet-näpet veel.
Samuti hakkan varsti valmistama roostevaba väljalaset.

Vana esihark on saadaval müügiks. Parempoolne amort paistis veel normaalne (noh, vähemalt pole kummikate veel märjaks läinud ega alumine osa amordist õliseks), kuid vasak on täiesti perses (puksid, tihendid läbi). Traaversid on ok. Samuti loobin süütelukust. Plaanis on eemaldada ka tulede lüliti juhtraualt ning viia kaks lülitit, tuled ja süüde, kõik esimaski taha, kus normaalsetel mootorratastel on spidomeeter ja märgulambid.
sidur
Tavakasutaja
Posts: 94
Joined: 23. Nov 2008 01:00
Location: Jõgeva
Contact:

Unread post by sidur »

extinction wrote:Ei venita midagi augusti algusesse. Täna läks peale 136 lüli tutikat DID ketti. 2 lüli jäi alles ja teadmatusest ostetud ketilukk ka - keti endaga oli ka lukk kaasa tulnud.
Tahaks minna hirmsat moodi kodust välja sõitma, korra oli mõte sõita kõikide massinate võidukihhutamisele, kuid asukoht ja aeg ei klappinud hästi kokku. Ei teagi kuidas ja mis sellest asjast saab.
Kust keti ostsid ja mis hinnaga? Oleks endal ka vaja korralik ketijooks peale visata.
Riga 11 -> Zongshen 167FMM -> M1A> I´ Planeta 2 -> Yamaha DT80 -> I´ 56 -> Suzuki TS80
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Motohobist ostsin, kallis ta polnudki, odavama otsa asi ja midagi 20 tugriku ringis läks. D.I.D kette on päris erinevates hinnaklassides, võib ka kaks korda kallima peale minna.
sidur
Tavakasutaja
Posts: 94
Joined: 23. Nov 2008 01:00
Location: Jõgeva
Contact:

Unread post by sidur »

Nojaaa, sitavurrile pole 100 eurist ketti vajagi.
Riga 11 -> Zongshen 167FMM -> M1A> I´ Planeta 2 -> Yamaha DT80 -> I´ 56 -> Suzuki TS80
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Kes nimetab oma tsiklit sitavurriks, kes mitte.
Igaljuhul nii kallid saavad olla küll vist ainult tihendusrõngastega ketid, millel ei näe ma pointi, kui ma saan sama raha eest 3 kõige lihtsamat ketti osta.
Ostan lihtsama ja odavama ning ülejäänud raha jääb üldiseks hoolduseks. Mul suve jooksul kett saanud nii tolmu kui vett, ühe korra on poris ka käidud, usun et suvega ühe keti sõidab kindlasti maha.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Asjad liiguvad.

Kõige esimese asjana alustasin uute juhtrauakinnituste tegemist. Kuna olin need sügisel esihargi üleelmiselt omanikult ära ostnud, siis puudus see osa komplektist. Poes maksavad vene keeles, seega tuli ise vaeva näha.

Image

Image

Hargi külge sobitamiseks tuli korrigeerida võlli, mis läbib roolikannu. Oli see ülevalt liiga jäme, valede keermetega (mul polnud mutreid) ja teistele laagritele. Kuna rahakotis praegu ruumi laialt, siis ei hakanud uusi laagreid ja muud värki ostma ega lõiketöötlusega vaeva nägema, juhuse läbi sobis vana võll uue asemele täpipealt, tuli vaid tükid pliiti panna ja poole tunni pärast veidi pressida.

Image

Image

Vahepeal sai tehtud ka treitööd, et kui saab uued esirattalaagrid siis kõik timmis oleks...

Image

Niikaua aga, kuni rahaga kitsam, tuleb läbi ajada ühe lisadetailiga:

Image

Hangitud on ka roostevaba toru uue väljalaske jaoks.

Image

Katsun asja varsti uuesti sõitma ajada, ära proovida ja 27. kuupäeval Saunamöllule lõõgastuma minna, et septembris jälle ilma hurraata kooli minna. :P
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Uus hark järele proovitud ja hoopis teine asi mis ennem! See tuuning vist küll õnnestus. 8 ) Tuleb nüüd veidi harjuda sellega, et esiratas ei tee enam oma tegemisi ilma mulle läbi juhtraua märku andmata.
Tõsi, enne harjutamist tuleks veel esipidur ka külge panna.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Süües kasvab isu, mis tähendab et mõtted liiguvad võimsama mootori suunas. Sellega seoses on praegune mootor koos kõige käimiseks vajalikuga müüa, hind oleneks komplekti sisust.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Täna sai toodud Kawasaki KX250 mootor koos väljalaske, sisselaske, radiaatorite ja elektriga, ehk siis täiskomplekt. Teen mootorile väikese hoolduse, vahetan kolvi ning ehitan raami (jälle!!!) ringi. Kui see kõik tehtud saab, siis peaks mõneks ajaks võimsusest piisama.
Oli mõte tuua ka päris 250-se raam, kuid mitte ükski mu jupp ei istu sinna külge, ma ei jaksa nii kapitaalset tööd ette võtta ja see ei saaks õigeks ajaks valmis ka. Talvel tahaks naelikud alla lapata ja proovida neid mõnusid kah.

Vana mootor on müüdud, natukene prahti jäi üle, müün vist kuidagi sellegi maha.

Image

Image
sidur
Tavakasutaja
Posts: 94
Joined: 23. Nov 2008 01:00
Location: Jõgeva
Contact:

Unread post by sidur »

Kuradi pisike starter.

Tahaks nüüd rääkida natuke keevitustest mida sa enda raamil teinud oled? Ma ei taha sind solvata vaid puht huvipärast küsin, sest ise tahaks kah uut mootorit vahele saada. Kas sellised keevised katki ei ole sul läinud eelmise mootoriga?
Riga 11 -> Zongshen 167FMM -> M1A> I´ Planeta 2 -> Yamaha DT80 -> I´ 56 -> Suzuki TS80
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Ei tea, minu raamil olid nüüd kõik keevitused head ja järgi pole miski andnud. Uued torud võtsin kerge tugevusvaruga ka, kuna ei tea täpselt originaal raami materjalide omadusi.
Nüüd hakkan uuesti ringi keevitama, kuid tahan seekord uue ringiehitusega visuaalselt paremat tulemust saavutada, kui eelmisel korral oli.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Suured tööd on nüüdseks tehtud, mootor on ka juba korra käivitatud.
Nädalavahetusel algab siis kokkupanek, millest üritan teha ka mõne pildi. Puudu jääb seekord 520 kett ja tagumine hammakas.
Kuna see oleks uusi asju ostes üsna suur väljaminek praegust rahaseisu arvestades, siis olen huvitatud kellegi vanast, kuid veel kõlbavast ketist ja 48 või suuremast hammakast!!
Post Reply