CZ 513 250

Kasutajate uued ja vanad võistlusrattad.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

CZ 513 250

Unread post by anti_biootikum »

Tere,

Et kõik ausalt ära rääkida, nagu oli pean ma oma jutuga minema ajas tagasi umbes aasta võrra. Ühel pimedal ja külmal talveõhtul istusin arvuti taga ja lugesin/passisin erinevaid foorumeid. Igav oli. Ja siis märkasin siinsamas Motokuuri foorumis CEZETIMEHE garaazist välja veerevaid kahte taastatud CZ-i. Ila hakkas jooksma, ausõna noh. Aimasin, et nüüd on kõige õigem aeg alustada kunagi lapsepõlves endale antud lubaduse täitmist ja hakkasingi endale sobivat ratast otsima*

Ratta leidsin Ida-Virumaalt. Muidugi oli teine üsna ära aetud. Kepsu laager oli peetis, raam mitmest kohast katki, amordid vigased jne jne. Mootor tuli kaasa karbis - puslena. Siiamaani imestan, et kõik jupid olid endiselt alles. Eelmise omaniku sõnul oli ta niimoodi õnnetult seisnud ligi 2 aastat.

Eesmärk oli ratas saada sõitvasse korda EHKK võistluste jaoks, mille alguseni oli napilt 2 kuud aega. Lühidalt ütlen, et ratas sai valmis.
Pilt peale esimest etappi:
http://album.ee/node/24617267/50266487

Ma ütlen ausalt ära selle ka, et varem polnud ma ühtegi asja taastanud ega ka tegelikult sellel tasemel korda teinud. Väikse poisina sai küll punnvõrre ja mopeede rohkem lõhutud kui korda tehtud ja sellest ajast mu kahetaktilise alased teadmised enamasti pärinevadki. Noh, mutrivõti püsib ikka käes ja pea natuke ikka lõikab, aga ega ma tegelikult selliseks suutäieks valmis ei olnud. Siinkohal tänan kaasfoorumlasi CEZETIMEEST ja Aivarit, kes nii mõnelgi korral on nõu ja jõuga abiks olnud - kurat, on siiamaanigi. Aitüma!

Mul on siiralt hea meel, et mida aeg edasi, seda vähem pean ma neid oma asjadega tüütama.

Kindlasti on juba lugejate pähe siginenud küsimus: Miks teha teema alles nüüd? Ratas ju töötab ja sõidab ja... Mis sa enam teemat teed?

A vot, nüüd on uus eesmärk. Sõidukorras ta on jah (no praegusel hetkel tegelikult mitte), aga mitte sellises korras, et silmal oleks ikka hea vaadata. Eesmärgiks on järjest rohkem originaaljuppe külge kruvida ja need mis on küljes, need lille lüüa.

Praeguseks on ots lahti tehtud tagurattaga ja tagumiste amortidega.
Rummu värvimine:
http://album.ee/node/24616075/50266487

Naersin pärast värvimist, et näed muidugi sai ilus, käed on nii kuldsed, et lausa säravad.

Selle pühapäevaga sai tagaratas kokku:
http://album.ee/node/24617371/50266487

Ongi pikaks veninud see jutt. Kui miskit uut toimub, siis kostitan ka pildimaterjaliga. Õhtul, kui koju jõuan, lisan veel paar pilti eelmisest aastast valmimiskäigust ka.

*Kasvasin üles Sakus ja sealt on Männiku krossirajale kiviga visata. Nii kui kross toimus, olin mina kohal. Ja lubasin endale, et kunagi, ma küll ei tea täpselt millal, aga ükspäev ma ostan endale krossika!
Last edited by anti_biootikum on 28. Feb 2011 20:00, edited 1 time in total.
jaan2
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 22. Jan 2008 01:00
Location: Tartumaa
Contact:

Unread post by jaan2 »

Ma usun, et paljud on õnnelikud kui lihtsalt tutvustakse oma masinat jne.. mis sest, et valmis on aga ega see ei tähenda, mulle näiteks andis palju huvitavat lugemist :D .
Mis muud soovida kui edu kuldsete kätega mehele :lol: !

Aga muidugi ka suur kummardus nendele kes viitsivad cz-e taastada, kõva töö olete ära teinud! :D
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

Tänud heade sõnade eest!

Aga lubasin postitada veel eelmise aasta ehitusjärgus pilte.
Pean ette ära kurvastama, sest pildid on mobiiltelefoniga tehtud. Mingisuguse kujutise ehk siiski annavad.

Raami pulbervärvitud, amordid puhastatud, uued simmerlingid, uus õli ja esiratas alla. Esirattaga ei teinud midagi, isegi rehv jäi samaks. Parema ettekujutuse saamiseks veeretasin ka tagaratta oma kohale:
http://album.ee/node/24620753/50266591

Taga uus rehv, uus hammakas ja ratas alla. Mootorisse sai uus keps, kolb ja rõngad. Silinder tuli kaks mõõtu suuremaks puurida, ehk siis 3. rem mõõt. Sadul ja paak on ka jällegi vaid pildi ilustamiseks peale tõstetud.:
http://album.ee/node/24620757/50266591

Tagumised amordid puhastatud, uued simmerlingid ja uus õli. Ühte õhuballoonis oli olevat kummimembraani oli üks eelmistest omanikest paigata üritanud ja tuli see ka välja vahetada. Kõik mis küljes on, peaks töötama. Esimesest käivitusest on puudu ainult paak:
http://album.ee/node/24620751/50266591

Paagi tegemine osutus suuremaks peavaluks kui ma ootasin. Maalrist sõbra valvsa pilgu all nühkisin ja pahteldasin seda paaki mitu head päeva. Paak oli mõlemalt poolelt tugevalt lüüa saanud ja kummalgi põsel sügavad lohud sees:
http://album.ee/node/24619993/50266487
http://album.ee/node/24619991/50266487


Juba ma ei tea kui mitmes pahteldus ja lihvimine:
http://album.ee/node/24619997/50266487

Pahteldus valmis, läks peale krunt:
http://album.ee/node/24619999/50266487

"Õige" värvivalik osutus üllatavalt keeruliseks. Tahtsin saada kõige punasemat punast. Mulle torkas kohe pähe, et kõige punasem punane on RAL 3002 (ma ei tea kust ma seda teadsin). Aga toksi guuglisse sisse RAL 3002 leiad vähemalt 10 erinevat tooni punast. Pealegi mu sõbrale ei öelnud RAL 3002 kood midagi - vaja autovalmistaja oma koodi. Leidsin siis jälle üks õhtu netist pilte vaadates, et veoatuo MAN-i kabiinid on ilusad punased. Valikuga olen äärmiselt rahul siiani. Värvimise enda eest ma kahjuks au enda peale võtta ei saa, selle usaldasin sõbra hooleks.
Valmistoodang:
http://album.ee/node/24620001/50266487

Kui vahetult peale esimest võistlust pildi juba panin siia, siis siin ka hilisem seisukord. Selline oli ta ka siis, kui ma ta lahti nüüd osaliselt lahti võtsin:
http://album.ee/node/24620043/50266487

Rohkem eeposeid ei kirjuta. Hiljemad postitused on ainult päevakajalised ja tulevad reaalajas.

Plaanis on esivelg sirgeks ajada, poleerida, uued kodarad-niplid ja kokku. See peakski olema järgmine update.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr »

Tore ülevaade, ilus ratas, ainukesena riivab minu silmasid esiharg rohelised otsad. :wink: edu.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 120
Joined: 28. Apr 2006 00:00

Unread post by izh350 »

:roll:
Last edited by izh350 on 24. Sep 2012 12:50, edited 1 time in total.
Aivar
Tavakasutaja
Posts: 60
Joined: 02. May 2007 00:00
Location: Tallinn

Unread post by Aivar »

No lahe, et lõpuks teistele ka näitad, mida õhtuti teed. :D
Igaljuhul hoia siis üldsust kursis oma edusammudest.
Ja külasta ikka edaspidi sõpru ka. :D

To izh350: Selle pildi eest saad minu kõva poolehoiu osaliseks. :D
Äge nostalgialaks. Mu pill paistab koos olevat, et mopi kallal aega nokkida oli. :lol:
Astu vahest jälle läbi.

Aivar
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

Mis puudutab neid roheliseks värvitud esihargi alumisi otsi, siis see on eelmis(t)e omanik(u/e) poolt tehtud. Ratta korda saamisega oli kiire ja otsustasin nende värvimise edasi lükata.

Vt ka paagi värvi kihtide alt välja tulnud rohelist. Ise naersin ka endamisi - keegi oli teinud vaese mehe Kawasakit.

Ega mulle endale ka see värv ei meeldi ja parandan selle vea niipea kui oma asjadega esimeste amortideni jõuan. Needki on vaja üle käia enne hooaja algust.

Aivar, ära muretse, küll ma jälle sinna garaazi ukse taha ilmun, kui mingi ületamatu takistus ees seisab.
RT
Posts: 4
Joined: 11. Mar 2009 01:00

cz 513 250

Unread post by RT »

kui esiamordid lahti võtad pane Delta vedrud asemele. võidad kaalus ja hiljem rajal kiiruses. kaasvõistleja nr.11
Marko512
Tavakasutaja
Posts: 46
Joined: 03. Aug 2008 00:00
Location: Jõgeva

Unread post by Marko512 »

see pilt ajab nii suure isu peale,et tahaks ise ka oma cz kallal tegeleda.aga kahjuks on suurem soov ära müüa järgmisele hoolitsevale või veel suuremale hoolitsejale.
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

Raporteerin järjekordsest töö võidust. Esimene velg sai sirgeks aetud. No vähemalt nii sirgeks, et ma tihkan sinna nüüd kodarad sisse laduda - viimane timmimine toimub ikkagi niplitest.

Kahjuks ei teinud pilti "enne" aga võin öelda, et ühe koha pealt oli velg täiesti lame. Põhjus, miks ma üldse sellega mässama hakkasin oli selle velje muidu suurepärane seisukord. Endal oli eelnevalt olemas kaks tükki küll, aga ühel jooksevad nipli aukudest mõrad välja ja teisel on mõra ühenduskohas. Lisaks veel lugematu hulk kriipse ja kraapse.

Lõikasin vineerist velje raadiuse välja, teisele poole teise ja kukkusin pressima:
http://album.ee/node/24626311/50266591

Nii sai enam vähem lameda koha ka ümaraks. Aga velg ei olnud ikka veel sirge. Pidin ühte poolt rohkem pressima ja et ta mul laua pealt jalga ei laseks, tõmbasin teise veel rihmaga kinni:
http://album.ee/node/24626775/50266591

Oleks ju õudsalt ilus, kui mul oleks pilt ideaalselt sirgest veljest ka veel siin lõpus. Aga ei ole :D. Järgmised pildid tulevad juba siis, kui velg on poleeritud ja hakkan kodaraid sisse laduma.
Aivar
Tavakasutaja
Posts: 60
Joined: 02. May 2007 00:00
Location: Tallinn

Unread post by Aivar »

Vot see mulle meeldib, kui mingi erilise töö tegemiseks käepärastest vahenditest abinõu leiutatakse.
Sellistele suurtele isemõtlejatele viskaks alati viis pihku, kui võimalus peaks tekkima. :lol:
Ilmselt siis varsti näeme. Kodarad tahavad ju pingutamist. :D

Aivar
Mik
Tavakasutaja
Posts: 38
Joined: 05. Feb 2005 01:00
Location: Tartu

Unread post by Mik »

Täna hakkasin ka neid siinseid "tseti" teemasid lugema ja siis tuli meelde, et hmm... Taavil oli facebookis mingi CZ pilt ja näe, leidsingi su teema üles. : )
Väga ilusa tööd oled ära teinud igatahes ja soovin edu edaspidiseks!
NB! Mis su vanaisa Jupiter 2`st saanud on?
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

Vaata, Aivar, selle leiutamisega on suur Jaan Tatikaks saamise oht. Sellepärast olingi piltidega nii tagasihoidlik :D tegelikult on neid veel.
Aga kodaratest - eks me näe kuskil järgmise nädala esimesel poolel, eeldusel, et velg saab pühapäevaks poleeritud.

Mikk, ma ei teadnudki, et sa seda foorumit ka väisad. Aga noh, oleks pidanud paremini teadma - ikkagi nõukogude raua mees :D

Vanaisa jupiteri sain küll arvele, kuid sama õnnetus seisus ta seisab, nagu ma ta sealt heina kuhja alt välja kaevasin ja ära vedasin. Tuleb järjekorda võtta, muud ei midagi. Selle arvelesaamine oli ka omaette vägikaika vedu väikese kodaniku ja ARKi ametnike ja nende bürokraatiaga. Aga sellest juba lähemalt siis, kui siia foorumisse ilmub teema "Vanaisa Jupiter".

Olge muhedad!
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

Raport jätkub.

Selle esi veljega oligi nii, et sain Jaan Tatikaks. Heaks teda ei saanudki. Eks ma vaatan kas ja kui palju sõidu ajal tunda annab ja vajadusel tuleb uuesti timmida. Aga, et pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna siis:
http://album.ee/node/24699007/50266591

Võrreldes eelmise aastaga muutus nii palju, et esiratta rumm vahetus sellele mudelile originaali kohaseks.

Nilplite keeramise juures viibisid veel CEZETIMEES ja Aivar. Tänan järjekordselt abi eest!

Aga. Hoopis suurem rõõm oli mul tänasest päevast. Olen vabadel õhtutel amortide kallal nokitsenud. Algas see juba nädal tagasi:
http://album.ee/node/24699041/50266591

Eelmine nädalavahetus möödus "värvikambris":
http://album.ee/node/24699009/50266591
Kuigi pilte sellest etapist ei ole, tahan lisada, et jupid said ka eelnevalt krunditud.

Õli reservuaar värvitud:
http://album.ee/node/24699011/50266591

Värvitud ja lakitud. Kuivavad:
http://album.ee/node/24699013/50266591

Värvimiseks kasutasin sprei värve. Mis teha, endal ei ole värvipüssi ega oskusi sellega ümber käia. Punane värv oli kõvasti kvaliteetsem (ja kallim) kui must. Tean küll, et tegelikult peaks õlireservuaarid olema mustad, aga otsustasin need siiski punaseks värvida. Tagantjärele mõeldes, oleks võinud need ikkagi mustaks värvida ja hoopis vedrud punaseks, aga selle peale tulin ma alles siis, kui vedrud olid liivapritsist ja pulbervärvist tagasi tulnud.

Kõik, kellel on seda tüüpi amordid teavad, et õli reservuaarid peavad sõitmise ajal olema õhku täis pumbatud. Vastasel juhul hakkavad reservuaarid logisema ja "söövad" nende alumiiniumist detailide splindi randid ära. Ka minu amortidega olid eelmised omanikud hooletult ümber käinud. Lasin need randid uuesti täis keevitada ja vajalikku mõõtu treida. Kui kedagi sama töö huvitab, siis ma võin meistrimehe käest küsida, kas ta tahab veel seda tööd teha, sest see olevat päris keeruline olnud. Ja ega see lõppkokkuvõttes väga odav ka ei olnud.

Jõuamegi tänase päeva sündmuste juurde. Kõik on detailid on puhastatud ja üles rivistatud. Algamas on väga pidulik osa - kokku ladumine:
http://album.ee/node/24699015/50266591

Möödus natukene aega ja vaatepilt oli selline:
http://album.ee/node/24699017/50266591
Olin ära teeninud ühe kohvipausi.

Läks veel natuke aega mööda ja juppe jäi laua pealt järjest vähemaks:
http://album.ee/node/24699021/50266591

Lõpptulemus:
http://album.ee/node/24699023/50266591

Puhas rõõm noh! :D

Teravasilmalised kindlasti märkavad, et monteerimise käigus said detailid värvikahjustusti. Kuna ma ratast toanurka seisma ei ehita, siis ma annan endale need apsakad andeks. Amordi silindri pealt hõõrub kapron puks värvi esimese sõiduga niikuinii osaliselt maha. Ma tahan lihtsalt enne sõitu teha ühe (võibolla rohkemgi) pildi ilusast rattast.

Ma vabandan, et osad pildid on külje peal, aga see neetud album.ee ei lase mul neid õigeks keerata.

Järgmiseks tuleb ette võtta taga kiige. Tahan "lääne" masina ketijuhiku sinna sobituma panna.
User avatar
paskak
Posts: 5
Joined: 17. Jan 2009 01:00
Location: jüri

Unread post by paskak »

korralik töö.
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

Jälle väike ülevaade toimunust.

Eile alustasin esiamortide tegemist. Needsamad koledad rohelised. Võtsin kaasa mul juba olemasolnud teise paari, et üks korralik paar kokku saada. Suurim mure oli esiratta võlli kinnitusaasa kohale tekkinud pragu, mis hoolimata keevitusest uuesti oli tekkinud.
Stiilinäide:
http://album.ee/node/24723547/50266591

Teatan rõõmuga, et sellest töö etapist on mul nii "enne" kui "pärast" pildid :D

Enne:
http://album.ee/node/24723545/50266591

"Yamaha" mees oli oma amorte lohakamalt värvinud kui "Kawasaki" mees. Sinine värv tuli maha pelgalt traatharja nähes. Rohelisega oli natuke rohkem vaeva. Sinisest võtsin ainult parempoolse amordi ja kuna eelmine hooaeg mul all olnud "Kawasakid" mind truult teenisid, siis tõstsin sisud ümber ja ladusin kokku tagasi. Profülaktika mõttes vahetasin vasakpoolsel amordil ka õli ära.
Igal juhul lõpptulemus:
http://album.ee/node/24723549/50266591

Väike lähivaade kah :D
http://album.ee/node/24723551/50266591

Kuna värvil on selline omadus, et ta ajapikku maha tuleb, siis otsustasingi need jätta värvimata, seda enam, et harjatud alumiinium nõnda kenasti läigib.

Amordid valmis, aga magamamineku aeg veel käes ei olnud (ja esimese etapini on vähem kui 2 nädalat ja ainult üks nädalalõpp), niisiis korjasin kõik jupid kokku ja tormasin garaazi.

Siin ta ootab nukralt kokku ladumist:
http://album.ee/node/24723555/50266591
http://album.ee/node/24723557/50266591

Monteeritud sai tagakiige, mõlemad amordipaarid ja rehvid velgedele:
http://album.ee/node/24723561/50266591
http://album.ee/node/24723565/50266591

Ilus. Täna öösel magan naeratus näos :D

Lisan veel pildi sõbra rattast, kellega mu "armukesel" on au garaazi jagada:
http://album.ee/node/24723559/50266591

Ahjaa, eelmises postituses mainit lääne ratta ketijuhik oli vale sõnastus. See oleks pidanud olema ketikaitse. Keti juhik sai ikkagi "teemasse":
http://album.ee/node/24723543/50266591

Ketikaitse tuleb siis, kui ratas all ja kett peal.

Ongi kõik tänaseks, lapsed. Head ööd!
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

Tere jälle!

Hetke seisuga seisab CZ garaazis omal jalal. Kuna fotokas jäi maha, siis pildimaterjali eriti ei ole. Kaks pilti klõpsisin mobiiliga, niiet võtke arvesse, et kvaliteet on jällegi vilets.

Tänase päeva arvele võib kirjutada uute plastikute paigalduse, ketikaitsme kiigele ja tagaratta alla monteerimise. Kõik ei läinud kaugletki mitte tagasilöökideta. Eelmises postituses mainitud ketijuhiku esialgselt puuritud augud ei sobinud, sest hammasratas ja kett ei oleks ära mahtunud, tuli üks lisa auk puurida ja natuke teise nurga alla panna. Võrdlesin ja mõõtsin küll vana keti juhikuga enne aukude puurimist, aga ikka panin puusse. Kahju muidugi, järgmine kord tean, et sellist tööd tuleb teha ainult siis, kui ratas on all. Õnneks jääb see kiige taha varju, aga ega see üleliigset auku olematuks tee.

Pildil uued plastikud ja sadula kate:
http://album.ee/node/24748533/50266591

Kuna tagumist orig porilauda uuena eriti ei liigu, siis tuli sinna sobitada Teletorni motopoes müüdav universaalne porilaud. Küljeplastikutele needisin peale rohelised numbrialused (need olid juba enne valmis ostetud) ja nendele omakorda kleepisin sõbra tööl teha lastud retro stiilis numbrid. Samasugused nagu eelmisel hooajal.

Ühesõnaga ratas sellisena nagu ta minust täna garaazi jäi:
http://album.ee/node/24748537/50266591

Aga see ei ole kaugeltki veel kõik. Teha jäi: uus sadula kate paigaldada, mõlema ratta pidurid "ära ühendada", esirattale otsida sobiva mõõduga stopperseib ja esiratta laagrid vahetada. Ka tagumise rattaga jäi üks lahendamata "ülesanne" õhku, aga sellest ehk hiljem.

Garaazis oli nõu ja jõuga abiks kaasfoorumlane ja kaasvõitleja retroklassis - Paskak. Aitüma, üksi poleks ilmselt pooltki nii kaugele jõudnud.

Jällegi täna ööseks kõik.
vernikuku
Posts: 4
Joined: 01. Apr 2011 00:00

Unread post by vernikuku »

[quote="anti_biootikum"]Raporteerin järjekordsest töö võidust. Esimene velg sai sirgeks aetud. No vähemalt nii sirgeks, et ma tihkan sinna nüüd kodarad sisse laduda - viimane timmimine toimub ikkagi niplitest.





kas koduste vahenditega on ka võimalik velge sirgeks ajada?
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

Niivõrd kuivõrd. Väiksemad lohud velje ühes servas, neid saab haamriga väljapoole lüüa küll. Täiesti sirgeks siiski mitte. Mina kasutasin 15 t survejõuga pressi, mis on tööl olemas. Jällegi ütlen, et täiesti sirgeks seda ei saanud - viskama jäi ikka. Aga võrreldes eelneva seisukorraga sai kõvasti paremaks.
vernikuku
Posts: 4
Joined: 01. Apr 2011 00:00

Unread post by vernikuku »

seega haamriga peale ja asi ants?
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

Noo, päris nii ka mitte, et võtad kätte ja kukud nüpeldama. Sõber peab aitama. Ütleme, et veljel on ühel pool jõnks sees, mida tahad välja saada, siis keerad selle koha allapoole. Asetad maha kaks lauajuppi üksteisest täpselt nii kaugele, et kui sa velje nende peale tõstad, siis ei jää ta kõige alumise otsaga maad puudutama. Siis võtab sõber velje ja hoiab seda maapinna suhtes nurga all, et parem lüüa oleks (velg on lauajuppide peal). Siis võtad sina kas plastmass või puu haamri (alternatiiv on lüüa ka raudhaamriga, kuid siis tuleb kasutada pehmenduseks laua juppi või väiksemat prussi) ja proovid lüüa. Algus nõrgemalt ja vajadusel tugevamalt. Peale igat lööki tasub velge uurida, kas läks paremaks või halvemaks. Kahjuks ma ei tea mis seisukorras on sinu velg, kas tal on kodarad sees või mitte jne. Minu kirjeldatud viisil saab veljest mõõduka jõnksu välja ja seda sellisel juhul, kui kodaraid ei ole sees. Lauged muhud ja jõnksud saab kodaratest timmides välja. Väga terava jõnksuga veljega ei ole kodusel teel midagi teha, siis tuleb juba press kasuks. Palju loeb ka see, mis materjalist velg on tehtud. Terasvelg tahab kõvemat lööki kui alumiiniumist, alumiinium on sitkem. St et ta teatud kuju hoidma hakkaks, tuleb teda üle painutada. Minu vineerist väljalõigatud velje raadiused just sellel põhjusel hästi ei toiminudki - veljel ei olnud ülearust ruumi, et õige kuju saaks.
vernikuku
Posts: 4
Joined: 01. Apr 2011 00:00

Unread post by vernikuku »

no minu veljel on kodarad küljes ja peaks äkki terasest olema. Velg iseenesest on iz 56 oma vähemalt raam on selle isendi oma velje kohta täpne info puudub
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

Tagasi teemasse.

Eile sai viimased vidinad külge riputatud. Eelnevas postituses loetletud tegemata jätmiste asjade nimistust sai järjest kõik maha tõmmatud pluss veel paar boonusülesannet tehtud.

Esimese numbrialuse esialgne taust oli ette nähtud roheline. Kuna kleepimisel läks number viltu ja seda maha kakkudes tuli ka roheline kleeps lahti, siis nüüd pean leppima musta taustaga. Jällegi kahju, et nii läks, aga loll pea on ihu nuhtlus. Noh, eks siis jääb järgmisteks kordadeks ka midagi nokitseda.

Istmekate vahetatud. Võrreldes vana "vakstuga" mis enne oli, on silmale ikka kordades ilusam vaadata.

Esiratta simmerid, laagrid vahetatud. Kuna vanema tüübi rummul kasutati peenemat võlli sai see ka rummule kohaseks vahetatud.

Tagaratas käis vahepeal paranduses. Sellega oli üldse kõige suurem jamamine. Esiteks oli rumm mingi vanema rattamudeli oma. Teiseks oli pöid veel omakorda mingi muu ratta oma (kõige tõenäolisemalt 125-se). Need kaks miinust (erinevalt matemaatikast ei andnud kokku plussi) olid nii suured, et tänu rummule ei saanud kodaraid sisse panna õige valemiga ja kui nad jõuga õigele kohale panna, siis pikemad kodarad jäid banaani kujuga. Ühesõnaga tõsine kompott.

Pöia kodara aukude nurgad sai lastud õigeks freesida. Rummu vahetasin juba talvel aga CEZETIMEHEGA õige mudeli oma vastu ära. Kui ratas uuesti peale aukude freesimist koos, tekkis aga ilmselt liigsest pingutamisest ühe kodara augu kohale rummus pragu. Tuli lasta täis keevitada. Tuligi just meelde, et pean veel natuke kuldset värvi rummu peale pintsliga plätserdama - tegemata asjade nimekirjas üks asi jälle juures.

Nüüd rattad all, pidurid küljes ja töötavad. Oli aeg väheseks "tuuninguks". Värvitud sai süüte kaan ja juhuks kui mootor käes "lõhkuma" läheb, installeerisin suretinupu:
http://album.ee/node/24796353/50266591
Nupu sain ATM-i poest hinnaks 12 EUR-i. Paigaldamine oli lihtsamast lihtsam.

Kuna silindri ja kaane vahelt peksis natuke läbi, siis sai kaanetihend ära vahetatud. Piilusin silindrisse ka, täitsa kobe oli.

Lõpuks paar pilti kah:
http://album.ee/node/24796355/50266591
http://album.ee/node/24796357/50266591

Ainukesena jääb silma riivama summuti. Sellega tuleb veel vaeva näha. Pikas perpektiivis on muidugi plaanis uue vastu välja vahetada, aga see on üsna kallis lõbu. Tuleb veel rasva koguda. Seniks peab hakkama saama vanaga. Võibolla võtan pärast Maardu etappi korrastamise ette.

Homme peab mõne kuivema koha leidma, et mootor käima panna ja paar tiiru teha, veendumaks, et kõik toimib nii kui peab.

Tahan jälle tänada CEZETIMEEST, Paskaki ja Aivarit.

Rajal näeme, rsk! :D
-ant-
Posts: 9
Joined: 01. Dec 2010 01:00
Contact:

Unread post by -ant- »

Täitsa kobe : )
Algaja
andres1234
Tavakasutaja
Posts: 163
Joined: 19. Dec 2009 01:00
Location: Võru linn

Unread post by andres1234 »

Kõvasti tõõd on nähtud
Kui midagi ei juhtu proovin ise ka olla kundas platsis :D
Izh-ga :D
User avatar
paskak
Posts: 5
Joined: 17. Jan 2009 01:00
Location: jüri

Unread post by paskak »

No tubli töö on tehtud ja mul ei olnud igav !
Aivar
Tavakasutaja
Posts: 60
Joined: 02. May 2007 00:00
Location: Tallinn

Unread post by Aivar »

anti_biootikum wrote: Rajal näeme, rsk! :D
Näeme jah, rsk. :D
Vana 39 seekord kohal. :D


Aivar
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

Ma olen alati öelnud, et lääne masinatega mehed käivad trenni tegemas, aga tseti mehed hoopis tehnikat testimas.

Igal juhul oli eile hea päev!
Sai esimese sõidu tunde sisse ja esinesid ka mõned tehnilised probleemid, mis kohe likvideeritud said. Esiteks kruvis karburaatori ujuki kruvi ennast lahti ja siis hüppas magneeto võlli pealt maha. Sõita sai sellevõrra vähem, aga nagu ma ültesin, oli see tehnika testimine, mitte lõbusõit ega trenn. Selles suhtes tuleb väga rahule jääda, et selline asi Kunda ajasõidus ei juhtunud. Oleks osavõtu tasu raisku läinud.

Ka sõbra tsett näitas üles kangekaelsust. Karburaatori siiber jäi kinni siduri korvi stopper hüppas välja. Ka tema oma sai timmi aetud. Jääb loota, et esimese etapi vastu peavad. Igati korda läinud õhtu mõlemal :D

Kindlasti oleks mõni lääne ratta omanik nördinud, kui tal esineks sarnased probleemid. Cz-iga on nii lihtsate vigade üle siiralt hea meel :D

Et niisama loba on igav lugeda, siis paar pilti õhtu (loe: öö) käigust:
http://album.ee/node/24806375/50266591
http://album.ee/node/24806377/50266591

Kundani
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

Tere jälle!
Üle pika aja väike ülevaade, mis toimunud ja mis tehtud.

Tsett on ikka üks krutskeid täis ratas. Arvasin küll, et tehnilise poole pealt sai ring peale tehtud, aga pärast igat etappi on iga kord mõningased puudujäägid välja tulnud.

Peale Kunda etappi sai vahetatud karterid ära. Põhjuseks süütepoolse karteri laagrivõru oli otsustanud pesas ringi käima hakata. See oli ilmselt ka põhjuseks, miks ta magneeto võlli pealt maha viskas. Pealegi, olid need karterid maha lihvitud ja probleeme valmistas ka see, et kolb käis liiga kõrgele.

Arvasin, et sellega on asi jonksus ja nüüd jälle ilus hea rahulik sõita. Aga võta näpust. Juba Maardu etapil hakkas teine niimoodi õli välja ajama, et peale sõitu oli vast 150 g õli alles. Jälle mootori kallale. Seekord oli oma positsioonilt lahkunud sidurikorvi ja tema küljes oleva hammasratta vaheline o-rõngas. Võtsin lahti, panin uue ja jälle arvasin (ekslikult), et nüüd on kõik timm ja sõidab probleemideta igavesti.

Vahetasin ära ka karburaatori pihusti ja mässasin erinevate düüsidega. Ka see oli igavene peavalu, sest vahepeal justkui sai lisaõhku ja siis ei saanud nagu ja... Nii tujukas, et pane või naise nimi talle.

Pika jamamise peale ja kõikvõimalike lisaõhu võtmise võimaluste välistamise (sisaldas endas silindri maha võtmist ja simmerlingide kontrolli jne) läks tööle ja töötas hästi.
"No, nii!" mõtlesin jälle endamisi: "Nüüd küll on KÕIK timm."

Möödunud kolmapäeval läksin välitingimustesse testima, et kõik töötaks ja Põlgastes probleeme ei tekiks. Enda hooletus maksis siinkohal valusasti kätte. Korralikult kinni keeramata karburaatori siibri kaas kruvis ennast vibratsiooniga lahti ja enda imestuseks avastasin, et ratas muudkui kiskub edasi hoolimata sellest, et gaas on maas. Läbi juhuse sain ta "vaba" peale. "Voh!" kargas mulle pähe: "Just selliseks puhuks installeerisin talle ju sureti nupu." vt pilti:
http://album.ee/node/24796353/50266591
Võttis ikka vanduma küll, kui ma kahe käega nupu otsas istusin ja ratas ikka edasi röökis. Ega muud üle jäänudki, haarasin piibu juhtme järele. Läks mitu katset enne kui piibu kätte sain ja siis ka veel ratas ei jäänud seisma. Säde hüppas 5 cm! Olles kolm korda juba käega katsunud, siis enam voolu ei tahtnud saada ja lükkasin jalaga piibu eemale. Ratas suri välja. Vandusin ja kirusin küll, aga mõtlesin ikkagi, et see on väike tagasilöök, võrreldes sellega, et kõik muu toimis eeskujulikult. Mis see paarkümmend tuhat volti tsetimehele ikka teeb :D

Aga jällegi, võta näpust. Põlgastes kummitas mind sidur. Libises raisk! Peale esimest sõitu võtsin siduri lahti ja tegelikult ei olnud midagi muud kui enda laiskust/tähelepanematust süüdistada. Siduri kettad puha õlised. Arvatavasti eelmisest suurest õlilekkest jäänud. Kummaline oli see, et Männiku testi ja Põlgaste ajasõidu ajal ei olnud siduri libisemisest mingitki märki. Noh, võtsin siis kõik lahti ja pesin bensu sees kõik kettad puhtaks ja lootsin, et teise sõidu ajal saab korralikult andma hakata. Olin ju seda etappi aasta aega oodanud - kõige ägedam rada kus ma sõitnud olen.
Pff. Juba teise sõidu stardis selgus, et sidur on ikkagi kööga. Ju siis esimeses sõidus said vedrud niivõrd palju kuuma, et surid ära ja enam ei pidanud, kuigi hoidsin küll ennast tagasi ja töristasin vaikselt, aga ikkagi läks p****e.

Lisaks kõigele sellele, on summuti sees jõhker mõra ja üks super-duper tagaamort hakkas lekkima.

Nüüd lugesin korra ise ka selle teksti uuesti läbi ja avastasin, et see võib tunduda jubeda vingumisena ja üleüldse olla sellise negatiivse alatooniga. Võibolla jääb mõnele mulje, et ma tahan üldse ta ära müüa või midagi. Vale puha! Kõik need mured ununevad, kui ma ta puhtaks pesen ja natuke aega teda eemalt vaatan. No, kurat, on ikka üks ilus asi.
Ise ei ole uusi pilte teinud, aga siin on üks "in action" klõps:
http://album.ee/node/25094305/50266591

Jällekuulmiseni.
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

Kuna Türi etapp läheneb kiiresti, olen jälle Tsetti putitanud. Nädala alguses sai sidur üle käidud, nüüd peab. Parandasin ka lekkiva tagumise amordi ära. Lekkis ta õhuballooni o-rõnga alt. Rõngal oli küll imeväike sälk sees, aga kahtlusasin hoopis, et äkki on balloon elliptiline. Keerasin ta igaks juhuks teistpidi (balloon on tegelikult mõlemalt poolt ühesugune toru kui sisu eemaldada), sest ventiili poolel on ta tänu kummimembraanile tihedam. Muidugi panin igaks juhuks ka uue o-rõnga.

Testimisel tuli välja, et esiamordi simmer on ka läbi, karpa ujukikambri tihend on välja veninud ja tagumine amort hakkas jälle lekkima.

Peale pihusti vahetust käis ratas nagu siidi alt otsast, aga pöörete tõustes nappis jõudu. Vaatasin küünalt - must. Väike kõne spetsialistile, kellelt sain hüva nõu. Nii sooja ilma jaoks on düüs liiga suur. Mul ei olnud õrna aimugi, et düüsi vahetus NII palju minekut mõjutab.

Düüs väiksema vastu vahetatud hakkas ratas paremini edasi käima. Olin testimise ajal koguaeg kahevahel, kas proovida veel väiksemat düüsi, aga kartsin segu liiga lahjaks ajada. Puhkepausidel kontrollisin regulaarselt küünalt - oli enam vähem õiget värvi. Kui siis natukene liiga rikas, aga parem olgu ta nii, kui teist pidi. Pealegi, Türil on ilm niikuinii jahedam, kui testimise ajal. Loodan, et siis on segu paigas.

Vigade likvideerimise käigus sai esiamort uue simmeri, vahetasin karpa tihendi ära, kruttisin uuesti tagumise amordi lahti. Tuli välja, et olin eelmisel korral lahti võttes mansetti vigastanud - panin uue. Ühtlasi avastasin, et amordi väljatulemise jäikuse reguleerimise seibid olid vales järjekorras sees. Parandasin ka selle vea. Jälle rõõm. Loodan, et jääb pidama, kuigi Türi hüpped on suht järsud ja viskavad kõrgele ka üsna tasase hooga sõites.

Lisaks kõigele sellele jäi veel summuti. Igavene jama koguaeg selle vana pleki kärakaga. Niiet otsustasin, et jõulud tulevad see aasta varem:

http://album.ee/node/25196457/50266591
http://album.ee/node/25196443/50266591

Piltide tegemiseks lõin ratta lille, et ikka ilus vaadata oleks:

http://album.ee/node/25196445/50266591
http://album.ee/node/25196447/50266591
http://album.ee/node/25196451/50266591
http://album.ee/node/25196455/50266591

Tahaks õudsalt jättagi summuti selliseks naturaalseks, aga kardan, et "rebane" tuleb kallale. Kas keegi oskab öelda, kas on olemas kuumuskindlat lakki, mis summuti kuumusele vastu peaks?

Ongi kõik jällegi.

Ega's midagi - rajal näeme!
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

Kolb pooleks!
User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 120
Joined: 28. Apr 2006 00:00

Unread post by izh350 »

:roll:
Last edited by izh350 on 24. Sep 2012 12:53, edited 1 time in total.
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

Kolb on väljalaske poolt sulama hakanud. Osalt sai kahjustada ka silindri kaan. Ju siis temperatuur läks liiga suureks ja viskas seelikust tüki välja. Mõra jookseb murdunud kohast alumise rõngani välja. Mulle ei mahu pähe. Küünal ei andnud mingit märki, et segu lahja oleks. Vahetasin veel võistluspäeval düüsi suurema vastu igaks juhuks. Silinder, tundub, et jäi terveks. Paar kriimu on, aga mitte midagi hullu. Kummaline on veel see, et murdunud tükk on täpselt kepsu laiune, aga keps tundus korras olevat. Süüdet ei saa ka süüdistada, see oli viimati Jaanuse juures kellaga vaadates paigas. Ei tea, eks edasist näitab lahkamine.
rebs
Posts: 2
Joined: 27. Jun 2011 00:00

Unread post by rebs »

anti_biootikum wrote:
Tahaks õudsalt jättagi summuti selliseks naturaalseks, aga kardan, et "rebane" tuleb kallale. Kas keegi oskab öelda, kas on olemas kuumuskindlat lakki, mis summuti kuumusele vastu peaks?
Seda ei lakita. Peale pesu alati, wd40 või mulle isiklikult meeldib Valvoline Multsipray rohkem, õli peale. See tõmbab ta sellisesse mõnusasse tooni nati. Mingi aja jooksul see kena plekivälimus kaob nii või naa. Kuumus teeb oma töö. Kahetaktispetsid teavad, et tegelikult kui sumpa on tumedamaks kiskunud siis hea mineku soovimiseks on aeg uue sumbuti jaoks. Reaalselt nii hea hääles pille ja tuunijaid on vähe.
Mingite lakkidega saad omale karuteeneid teha, erilist mõtet pole.

Ehk siis ära karda rebaseid vaid õlita tsiklit :D
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

Nii! Tervitus jällegi kõigile.

Palju vett vahepeal merre voolanud ja motovallas erilisi edusamme ette näidata ei ole. Eelmine hooaeg jäi täielikult vahele. Öeldakse küll, et kui töö hakkab hobisid segama, siis tuleb töölt ära tulla, aga kuskilt peab ju seda rahakest ka tulema...

Ühesõnaga olen ennast vahepeal mõnusasti ühte värkstuppa sisse seadnud ja kõik oma tööriistad ja muu kola sinna viinud.

Hakkasingi ratast uueks hooajaks valmis sättima. Tahtsin teha sellist kiiret hooldust: uued õlid mootorisse ja amortidesse, laagrid üle vaadata ja sõlmed ära määrida.

Ajasin ratta puki peale vaatasin siit ja vaatasin sealt ja hindasin töö osakaalu umbes nädala jagu õhtuti nokitsemist. Ütlen ette ära, et mu hindav pilk vajab veel palju treenimist. Muidugi on palju õhtuid selle nahka läinud, et ei ole omal võtta sobivat O-rõngast või mingit muud jubinat.

Üritasin algusest peale võimalikult vähese lahtivõtmisega piirduda, sest kartsin, et läheb käest ära ja hakkan muuseumivälimust taga ajama. Olen sellest meelega hoidunud, sellest tulenevalt on siin-seal mõni roostetäpp ja värvikahjustus. Tsinki ei viinud midagi. Mõtlesin, et jätan poldidki samaks, aga just täna hommikul astusin Knokest välja, kaasas kilekoti täis läikivaid polte-mutreid, endal nägu laia naeru täis. Niiet mõnes mõttes läks ikkagi käest ära.

Kiirest hooldusest ei tulnud ka midagi välja. Iga maha monteeritud detail avaldas mingi järgmise suurema või väiksema puudjäägi. Stiilis: noh, kui mul see on juba maas, siis ma võin ju selle ka lahti võtta ja vaadata mis nägu ta on. Kuigi ma algul kirusin ja seda üldse teha ei tahtnud, siis tegelikult on tagantjärgi hea meel. Paljud detailid olid pealtvaadates eeskujulikud, aga süvenemisel avanes küllatki ohtlikke vigu. Raam vajas keevitamist, samuti oli mõlema jalaraua tugedel väiksed praod sees, mõned laagrid ei ilmutanud vähimatki märki väsimisest kõrva ja loksu järgi, kuid lahtivõttes oli separaator otsad andnud jne.

Ühesõnaga praeguseks on üle käidud esi ots - amordid, laagrid, simmerid.
Taguamortide sisud tegin ümber teist tüüpi CZ amortidele, kus on sees need UFO kujuga tihendid. Puuduolevate juppidega aitas CEZETIMEES. Aitüma talle! Uueks said veel tagaratta laagrid, tagurehv (ühe mehe vana on teisele uus), kiigepuksid ja korrastatud said jalarauad.

Kahju, et pildimaterjali kõigest eelnevast pole salvestanud.

Kuna ma endiselt ei oska neid pilte siia teema sisse manada, siis näete ainult linke, kes tahab, see klikib.
Pilt hetkeseisukorrast: http://album.ee/node/27653957/50266487

Ühtlasi tuli esile suur puudujääk, summuti oli õhufiltri kopsikule augu sisse sulatanud:http://album.ee/node/27653953/50266487

Hankisin teise kopsiku ja selle vältimiseks isoleerisin summuti toru kuumakindla teibiga ära: http://album.ee/node/27653955/50266487

Näed, jälle sain eeposega hakkama. Aga järgmised postitused jällegi lühemad ja loodetavasti piltidega.

P.S Aitüma kaasfoorumlane, Rebs, hüva nõu eest! Summuti on siiamaani ilus ja roostest puutumata.
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

Olen vahelduva eduga jälle värkstoas käinud ja tsetti putitanud. Kuigi üht-teist on veel teha, ladusin ratta ikkagi täielikult kokku.

Eelmises postituses mainitud kuumuskindla teibi isoleerisin meelega nii, et ta tihendaks resonaatori ja summutitoru omavahelist ühendust:
http://album.ee/node/27682915/50266487

Selle käigus vahetasin välja ka õhufiltri kopsiku. Asenduskopsiku ostsin juba eelmisel aastal. Kuigi ilma põletusaukudeta, oli sellelgi seisukord üsna halb ja vajas keevitamist. Logistiliselt oli mul kõige mugavam viia see Bacaniasse plastikukeevitamisse. Töö kvaliteedi ja kiirusega võib täitsa rahule jääda, kuigi hinda küsiti minuarust natuke palju.

Lisaks käisin läbi Teletorni motopoest ja hankisin vanade ja väsinud juppide asemele uued ja läikivad. Piduri hoob ja keti pingutamise jupstükid:
http://album.ee/node/27682911/50266487

Piduri hoovale painutasin jõnksu sisse, et see ei hakkaks vastu ketijuhiku kinnitus kronsteine käima.

Lisaks meisterdasin tagumisele porilauale pikenduse. Nüüd peaks karburaatori alune ilusti puhas püsima. Pildi tegemine unus kahjuks.

Jällegi on rõõm. Mulle meeldib, kui asjad saavad korda ja veel rohkem, kui midagi saab selle käigus ka täiustatud või paremaks tehtud.

Lahtivõtmise ja monteerimise käigus vahetasin uute vastu kõik tavakeermes poldid, mutrid ja seibid, jälle on ilusam vaadata.

Kokkuvõttes ratas koos:
http://album.ee/node/27682909/50266487

Teema jätkub kindlasti, sest üks korralik tsett on nagu Tallinna linn - ei saa kunagi täiesti valmis.
andres1234
Tavakasutaja
Posts: 163
Joined: 19. Dec 2009 01:00
Location: Võru linn

Unread post by andres1234 »

Hästi tehtud : )
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Re: CZ 513 250

Unread post by anti_biootikum »

Möödunud pühapäeval käisime ksf Paskak-iga tsette tuulutamas. Kunda etapile ma perekondlikel põhjustel ei jõudnud, Maardu on aga juba ukse ees. Vaja tehnikat testida!

Kuna siduri hoob tundus natuke pehmo kartsin, et vedrud on ära väsinud. Minu kahtlused ei petnud mind. Mootori soojenedes hakkas sidur esiti kolmanda ja siis juba teise käiguga ohtralt libisema. Ega's midagi raja ääres uued vedrud sisse ja testimine võis jätkuda. Ülejäänud aja pidas tehnika ennast eeskujulikult üleval. Ainuke asi, mis kõvasti timmimist tahab on lenksu ja istme vaheline tihend.

Õhtupoolikul viisime rattad pessu ja kostitasime ennast grill liha ja õllega. Ja elu oli ilus sellel pühapäeval!
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Re: CZ 513 250

Unread post by anti_biootikum »

Jälle on jäänud asjad viimasele hetkele.

Vahepeal toimunust:
Sidur hakkas hoolimata uutest vedrudest libisema. Lisaseibid päästsid olukorra

Resonaatorisse tekkis tehase keevise kohta mõra. Selle lasin heal tuttaval TIG-iga kinni keevitada.

Siiani väga hästi töötanud roolivõimendi vedelik Teboili Dexron DII, mida kasutasin kõikides amortides, hakkas sooja ilmaga esiamortides vahutama ja tegi need jäigaks. Vahetasin selle spets amordi õli vastu välja. Mida ma ei teadnud, oli see, et erinevate tootjate 10W (manualis kirjas) võib olla hoopis erinev viskoossus. Igaljuhul Teboilist on minu ostetud Castrol 10W mineraal amordiõli vedelam ja amordid nüüd liiga kiire käiguga - täna tuleb jälle viimase hetke garaazi õhtu enne võistlust, sest Põlgastes on mõned hüpped, mis viskavad kõrgele ja ei tahaks jälle esiamortides hakata alumiinium klappe vahetama, sest amordid käivad liiga kergesti põhja. Naesterahvas mul kindlasti ei rõõmusta, sest terve nädala olen õhtud garaazis veetnud. Ma ise ka ei rõõmusta, sest amortidele kokku olen kulutanud kõige rohkem aega, ikka ei tööta õigesti ja lõppkokkuvõttes see ei ole kõige meeldivam töö. Jube õline ju!

Aga ega siin vinguda ei ole mahti, sõitma ju peab!
Rajal näeme, rsk!
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Re: CZ 513 250

Unread post by anti_biootikum »

Vahepeal jälle väike uuendus.

Põlgaste sõit läks väga hästi. Sai paari minu tasemel sõitjaga isegi võidu kihutada. Mul on hea meel, et retroklass on kõvasti hoogu juurde saanud ja võistlejaid tuleb järjest juurde. On seda suurem tõenäosus, et rajal on keegi, kes samas tempos sõidab ja tuleb isegi võistlusmoment sisse.

Rattaga olin väga rahul. Amortide õlivahetus läks igati asja ette. Nüüdsest on ees Liqui Moly 15W sünt. Töötab väga hästi. Tagumistesse jäi seesama Castrol 10W. Tagumised amordid on viimasel ajal mulle palju peavalu valmistanud. Läks sellel neljapäeva õhtulgi garaazis ööni, kuna ühe tagumise amordi kummimembraan, mis ballooni sees on, oli katki. Avastasin selle siis, kui olin esiamortide õlivahetusega ühele poole saanud, ratta lapiga üle käinud ja käed puhtaks pesnud. Tahtsin veel enne kojuminekut igaks juhuks tagumiste amortide rõhku kontrollida. Nii kui ventiilile kompressori otsikut näitasin, lendas ca 6 bari õhu ja õli segu mulle näkku. Sain lõpuks asja korda, aga ega ma eriti õnnelik selle olukorra üle tol hetkel ei olnud.

Sellest johtuvalt, kui kellelgi on pakkuda tagumisi cz amorte (voolikutega variant) võib erasõnumisse teate jätta. Need alumiinimist ballooni hoidjad ei täida oma ülesannet - o rõngad ei tihenda ballooni ära ja vaikselt vaikselt immitseb kogu aeg õli välja.

Kuna esiamortiesse läinud õli sain väga soodsalt OÜ Imsist ja mees mulle viskoossuse valimise juures väga palju abiks oli, mõtlesingi talle reklaami teha. Aitab välja igasugu õlide ja määrdeainetega. Lisaks ütles, et tegeleb veel kõikide autode varuosadega - sellel samal mobiilil, mis kodulehel on, saab ühendust. Väga kliendikeskne suhtumine. Lisan veel, et seguõlile pakkus ka kõige paremat hinda, mida ma Eestis siiani näinud olen.

Nii, karmavõlg tasutud, ratas korras ja tuju on hea.

Võib südamerahus jaanipäevaks hakata valmistuma. Türil jälle rajal!
Post Reply