KTM 250MX 1985

Kasutajate uued ja vanad võistlusrattad.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

KTM 250MX 1985

Unread post by Mercurius »

Rahva tungival soovil, üks lisaprojekt.

Lugu sai alguse eelmisel kevadel, kui vend mulle krossipisiku peale ajas. Märkigem siinkohal, et ma ei ole kunagi tõsisemalt motokrossiga tegelenud, hoolimata oma eluteel juba neljanda aastakümne käimisest. Oma osa oli siin ka www.ehkk.ee liikumisel ja veel mõne tuttava osalemisel antud ettevõtmiste Retro klassis (Aivar :wink:)

Ühesõnaga oli vaja leida kõik vajalik (ja mittevajalik) motokrossi harrastamiseks eesmärgiga kunagi määramatus tulevikus jõuda Eesti Hobikrossiklubi võistlusele Retro klassis.
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Esimese asjana sai perekonna varasalvest välja värske õhu kätte tõstetud päevinäinud, kuid originaalvarustuses cz 125. Nädalavahetus vaeva ja ratas sai liikuma. Ainukese murena käigukast, kus teine käik ei tahtnud sõidu ajal kohe sisse minna, vaid vahetas esimeselt käigult vabale. Veel üks nädalavahetus ja seegi mure sai Saalomonliku lahenduse: vahetusse läks kogu mootor (v.a kolb ja silinder, mis oli juba varasemalt sisse "viilitud") :D

Samal ajal käis kõva sõiduvarustuse kokkuajamine, kus kriitilisemad asjad (kiiver, prillid, saapad, kaitsevest) sai ostetud uuena ja mitte nii kriitilised kasutatult (näiteks püksid ja kindad).

Uue hobi mitte vähemolulisemaks aspektiks kujunes koduste (loe elukaaslase) suhtumine uute, ekstreemvaldkonda rühmitatavasse tegevusse. Vähe sellest, et motokross on ohtlik, mida isegi televiisorist vaadates peab külmavärinate vältimiseks silmad kinni vaatama, röövib uus hobi perekondlikus kasutuses olevat ressurssi: aega, raha ja turvatunde krediiti. Etteruttavalt peab mainima, et kuni esimese tõsise känani suutsin hoida suhtumist neutraase, kuid murelikuna, siis hiljem muutus perekondliku elukeskkonna ja uue hobi tasakaalus hoidmine tõsiseks väljakutseks 8 )
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Mõne aja pärast, peale tundmuseni jõudmist, et rattaga võiks rohkem aega kuluda sõitmise, kui remontimise peale, otsustasin osta treenimiseks mõne ajakohasema krossiratta. Eelarve pingelisuse ja mehhaanikuoskuste piiratuse tõttu langes valik kasutatud kahetaktisele. Esialgu oli plaanis 125m3, kuid peale just remonditud 250m3 pakkumise, langes valik viimasele. Tegemist on küll algajale suht karmi isendiga, kuid üritame hakkama saada. Tootjamargist niipalju, et minu näitel vastab tõele ütlus, et algaja võib valida ratta värvi järgi : )

Peale mõningast iluravi näeb treeningratas Honda 250CR 1997.a. välja niisugune:

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 1312702871
Last edited by Mercurius on 07. Aug 2011 16:35, edited 1 time in total.
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Järgmise sammuna tõstatus küsimus, millise ratta restuareerimisprojekt ette võtta. Loogiline valik tundus olema cz 125, mis vajas sisuliselt ainult iluravi. Kuna vend oli just lõpetanud mahuka cz 250 ehituse, siis soovisin ka midagi tõsisemat korda saata.

Siinkohal jõuamegi loo pealkirja juurde. Kuuris seisis 20 aastat paremaid päevi oodanud KTM 250 1985 aasta mudel. Täiesti juhuslikult sobis see ratas ka EHKKi Retro reeglitega, omades tagumisel rattal trummelpidurit.

Ratas ise oli kulunud, oma eesmärki teeninud laitmatult ja seoses sellega oma rerssurssi ammendamas. Seisma oli ratas jäänud lõplikult tagumise amordi tihendite kulumise põhjusel, tänu millele õli enam amordis ei seisnud ja mida 90ndate alguses kusagilt võtta ei olnud. Üldse oli rattal palju osi asendatud tollel ajal kättesaadavaga. Meenus veel tõsiasi, et ratas jahutusvett sees ei hoidnud ja selle käigukasti lasi (ehk õli läks vahtu), millest võis järeldada suuremaid probleeme...

Kahjuks ei ole säilinud ühtegi fotot rattast enne algosadeks lammutamist.
Esialgu ei olnud plaanis ratta ehitusest lugu kirjutada.
Samas on kogunenud teatud hulk kogemusi, mille jagamisel võib keegi abi leida.
Last edited by Mercurius on 08. Aug 2011 15:56, edited 1 time in total.
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Natukene rattast üldiselt.

Tegemist on 1985 aasta septembri mudeliga: (VIN: 8509 30999)

Analoogne ratas ühega 20nest KTM "ajaloo olulisematest mootorratastest"

http://www.motomaania.ee/2010/12/ktm-i- ... -piltides/
http://www.motomaania.ee/wp-content/upl ... oiseev.jpg

Samas tekitas algusest peale segadust 1985 ja 1986 aasta mudeli erinev disain ja tehnilised lahendused.

Võrreldes vastavate aastate tehnilisi manuaale ja käesolavet ratast, sobisid osad detailid 85ndasse aastasse, osad 86ndasse aastasse. Näiteks (kuri)kuulus tagumine trummelpidur on vana, 85 aasta mudelist (86 juba ketaspidur), kuid tagumine kiige juba uuem, 86 aasta mudelist. Arvestamata veel tõsiasja, et antud rattal oli kunagi varem vahetatud Marzocchi esimene kahvel White Poweri kahvli vastu.

Samas on 1986 aasta disain juba selline:
Image

Vürtsi lisab veel tõsiasi, et tegemist on maailmameistri rattaga:
http://img510.imageshack.us/img510/4122 ... nerhx1.jpg
http://www.leguidevert.com/marques/ktm/ktm250mx1986.jpg


Pisut selgust tõi varuosade tellimisel tarnija selgitus:

"85/09 is a 1986 model because 09 is September and KTM produces the next years models after the summer holidays"

Sellest tulenevalt sündiski otsus taastada ratas 1986 aasta disaini alusel (kuna algsest disainist ei olnud midagi säilinud).
Last edited by Mercurius on 08. Aug 2011 13:57, edited 1 time in total.
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Varuosadest.

1985 aasta ratta ja mootori manuali ning kasutaja käsiraamatu ostsin webist (tagantjärele suht lollisti tegin)

http://www.repairmanual.com/online/offi ... er-320228/
http://www.repairmanual.com/online/offi ... ual-20114/
http://www.repairmanual.com/online/offi ... ual-20229/


Analoogsed asjad saadaval:

http://www.gear4direct.com/files/ww/300 ... HASSIS.PDF
http://www.gear4offroad.co.uk/files/ww/ ... HASSIS.PDF


1986 aasta manualid sain netist. Lisaks on netis saadaval mitmete teiste samaaegsete KTM mudelite manualid, mis mul hiljem aitasid teatud varuosi osta.

Ühesõnaga tuleb otsida kasutades google-it ja otsisõnana xxx.xxx.xxx.xxx varuosa koodi.
Võib kasutada ka Google otsingut: "site:http://www.gear4direct.com/files/ww/"
Seal on igasugu kasuliku kama

Enamus varuosad otsustasin osta
http://enduroklassiker.at/index.php?&la ... f74cb12383
kaudu

Tülitasin natukene ka kohalike KTM esindajaid, kelle abil oleks arvatavasti ka asjad aetud saanud. Kuid konkreetse tellimuse puudumisel otsustasin ise kombineerida.

Plastikuid on saadaval ka http://www.dcvmx.com/

Varuosad, mida ei olnud saadaval, kuid mis vajasid vahetamist otsisin e-bay vahendusel kasutatult peast. Etteruttavalt võib öelda, et ameerika motoromulad on täitsa hea varuosade valiku ja talutavate hindadega, kuid vaid saatmiskulud oleksid soodsamad.

Laadrid:
http://www.laager.ee
http://technobalt.ee/

Nurgelised jahutusvedeliku voolikud:
http://www.forss.ee/

Muu nipet-näpet: http://www.balticbolt.ee/


järgneb...
Last edited by Mercurius on 08. Aug 2011 13:56, edited 1 time in total.
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Kirjandus:

1984

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 0&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... l&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... h&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 2&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... i&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 0&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 2&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 1&hl=en_US
https://docs.google.com/leaf?id=0Bw_553 ... k&hl=en_US

1985

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 5&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 1&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 2&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... j&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 1&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 0&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 0&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... i&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... k&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... z&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... z&hl=en_US

1986

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... w&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 1&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... x&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... i&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... i&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 1&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... h&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... i&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... w&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... h&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... j&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 4&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... z&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 2&hl=en_US

1987

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... k&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... m&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... y&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 5&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... l&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... z&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... w&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... k&hl=en_US

1988

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 0&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... y&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 1&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 5&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... x&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... m&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... j&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... i&hl=en_US

1989

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 1&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... y&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 4&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 3&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 0&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... i&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 2&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... m&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... w&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... h&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 3&hl=en_US

Muu

https://spreadsheets.google.com/spreads ... c&hl=en_US#
https://docs.google.com/leaf?id=0Bw_553 ... 3&hl=en_US
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... l&hl=en_US
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Ennem kui jõuame ratta ehituse juurde natukene ratta ajaloost. Loodetavasti tekib antud teema raames mitmeid arvamusi, sest asjaolud on arvestades Eesti mastaape suht intrigeerivad

Ei ole küll säilinud kirjalike asitõendeid, kuid tuginedes rahvapärimuslikele teadetele minevikust olla antud isendi puhul tegemist kunagi esmalt Andres Krestinovi, hiljem Aadu Siku võistlusrattaga Saku motoklubist.

Siinkirjutaja mälestustes figureerib ka Marek Kuusik, kelle käest ratta remontimisel esimese radiaatori spoileri katkist tükki otsimas käidi ja see ka leiti. Aasta võis olla 90-92 ja siinkirjutaja 12-14 aastane.

Kes meist ei teaks legende KTM-i aegadest!

"Viiesajane tsett"

"Siinkohal räägib Indrek loo sellest, kuidas ,,varasel KTMi-ajal" Andres Krestinovi rattal mootor enne rahvusvahelisi võistlusi üles ütles ja toonastes oludes ei jäänud muud üle, kui KTM-i veermikku ,,suur CZ-i" jõuallikas istutada. Kickstarterit ei õnnestunudki külge panna, sest raam jäi ette. Nii joosti Krestinovi KTM/CZ hübriid enne sõitu lihtsalt kambaga käima. CZ-i mootor ei seganud Andresel aga sugugi oma tavalisi kohti noppimast."

Ei tea, kas antud vahejuhtumist, kuid rattale on paigaldatud 250 CZ hülss ja kolb (kuuldavasti A. Sikku kätetöö)

http://www.epl.ee/news/sport/vohandu-ka ... d=51010544

"Võrumaalt Sõmerpalust oli Tallinna meestega keeruline konkureerida, sest kuulsas Saku motoklubis osati tsikleid paremini timmida. Kaasaegsest tehnikast võis kaheksakümnendatel aastatel vaid unistada, ainsad lääne tsiklid – KTM-id – olid istumise all toona NSV Liidu koondisesse kuulunud Andres Krestinovil ja Aadu Sikul. “Me sõitsime ikka CĪ-idega,” ütleb Väino Leok."

Meediast võib teateid leida teisigi. Viimati minu teada Ajakiri "Motokross" A. Siku intervjuu.

Kindel on see, et ratas on pärit Saku motoklubist ja analoogilisi rattaid oli seal vähemalt kaks. Antud ratta kujul on tegemist eelduslikult vanema, Marzocchi esimese kahvliga rattaga. Uuema ratta White Poweri kahvli sai vanem ratas seetõttu, et katki oli läinud esimese piduri pumba kolb (565.13.050.000), mille tulemusena vahetati ära kogu esimene kahvel ja ratas.

Ehk siis kusagil peaks pesitsema ka see teine ratas Marzocchi esimese kahvliga...
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Nüüd siis ratta ehitusest.

Nagu juba mainitud oli ratta väljanägemine suht halb.
Kulunud olid pea kõik asjad, mis kuluda võisid.

Peale ratta algosadeks võtmist nägi tulemus välja midagi sellist:

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 1312808662
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 1312808869
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 1312808948
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 1312808975
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 1312809020

CZ hülss ja kolb:

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 1312809073
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 1312809724

Tänase päeva seisuga võib öelda, et teatud osad, mis olid asendatud CZ varuosadega (kolb, silinder, käiguvaheti heebel, M-i tagakodarad), säilitasime ajaloo huvides 8 )
Võibolla ka sellepärast, et teatuid osi suht kulukas asendada...
(Iseenesest võimalik)

Näiteks silinder:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1985-KTM ... ccessories

Kolb:

http://www.ktmklassiker.com/artikel/det ... t=&search=
Last edited by Mercurius on 08. Aug 2011 16:41, edited 1 time in total.
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Võibolla aitab ratta ajaloo puzzlet kokku panna pildid:

WP kaitsmete samadelkin:

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 1312810455
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 1312810477

Mitteoriginaalne esiporilaud:
(küll KTM-i oma, kuid vanematest mudelitest)

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 1312810533

Mitteoriginaalne tagumine porilaud
(peaks olema Acerbis)

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 1312810729
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 1312810692

Järgiõmmeldud sadula kate:
(ei ole kindel, kuid see võis olla juba hiljem tehtud)

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 1312810757
Last edited by Mercurius on 16. Aug 2011 16:08, edited 1 time in total.
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Peale ratta algosadeks lammutamist järgnes talv läbi nühkimist, poleerimist, värvimist, tsinkimist, puhastamist, liivapritsimist, lihvimist jne.

Mõned tulemused:

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 506851.jpg
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 506781.jpg
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 506641.jpg
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 508101.jpg
Last edited by Mercurius on 16. Aug 2011 16:30, edited 1 time in total.
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Vahepeal sai kokku pandud tellimused:

http://www.enduroklassiker.at/artikel/

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... llimus.jpg
+ 544.13.020​.000 Brembo brake lever 26¤

Lisaks e-bay_st:

543.08.019.000 (oli kulunud)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0613686272

570.08.009.000 (oli kadunud, arvatavasti koos esimese (mitte)originaal porilaua paigaldamisega eemaldatud, kui mittevajalik)
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI. ... OC:GB:1123

543.35.030.100
543.35.034.000 (oli eelnevalt katki läinud ja praeguseks kadunud)
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI. ... OC:GB:1123
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Asjad tulid kõik ilusasti kohale.
Väiksemat sorti jama oli ainult austerlasega, kes saatis mulle mõned valed asjad (esimese amordi simmerid, esinumbri kleebs), mis läksid posti teel ümbervahetamisele.
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Varuosade tarnega saabus hetk, kus oli võimalik hakata ratast kokku panema.


Mõned pildid töö edenemisest:

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... _83691.jpg
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... _83701.jpg
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... _83741.jpg
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... _83761.jpg

Kui esialgu oli plaanis saada ratas lihtsate vahenditega töökorda, siis nüüdseks on välja vahetamisele läinud isegi enamus poltidest/mutritest...
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Vahepeal jõudsid kohale esi-ja tagaratas. Suured tänud Aivarile, kes kodarate paigaldamisel aitas.

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... _84471.jpg
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... _84571.jpg
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... _84551.jpg

Motoplati lappisin ise jootekolvi ja termokahaneva rüüsiga.

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... _84531.jpg
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Hetkel näeb ratas välja selline:

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... _84601.jpg

Ootan esimese amordi kaelustihendeid ja sadulat
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Saabus sadul.

Naha ostsin http://www.enduroklassiker.at/artikel/ poest
http://www.enduroklassiker.at/artikel/d ... 7e7de36635


Kohale tuli küll ilma õmbluseta variant, kuid sellest ei olnud suurt midagi.
www.sadulsepp.ee parandas natukene porolooni ja paigaldas naha. Pidavat olla suht lihtne töö olema.

tulemus:

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... _8481a.jpg
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Hetkel näeb ratas välja selline:

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... _8482a.jpg
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... _8483a.jpg


Ootan esimese amordi kahepoolseid kaelustihendeid.
Kui nädalajooksul ei saabu, siis kruvin amordid tavaliste, ühepoolsete mokkadega kaelustihenditega kokku.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Millal ratas esimese võistluse riste saab? :)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Pole teine veel valmiski saanud : )

Kui valmis saab, läheb loodetavasti käima kah...

Kui kõik läheb ilusasti ja mingeid tehnilisi üllatusi ei tule, siis võiks sellel aastal ikka rajale saada...
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Kui kellegil on olemas mõni vana WP tagumise amordi kleebs, siis ma oleksin tänulik, kui ma saaksin seda laenata.

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... s10/WP.jpg

Skänniksin kleebsu arvutisse ja parandaksin Photoshopi/Gimp -iga ära. Seejärel prindiksin välja.

Esimese amordi kleebsuga sama operatsioon juba tehtud:

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... us10/2.jpg
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... us10/8.jpg
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Võimalus on ka siit osta. Kuigi tagumise amordi kleebs ei ole päris see, kuid iseenesest õige.

http://forums.mxtrax.co.uk/showthread.php?t=306118

Ostetud, ootame tarnet.
Sellegipoolest võib pakkuda kleebist:

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... s10/WP.jpg
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Lõpuks saabusid esimese amordi kaelustihendid :!:


Sellest olin nii pöördes, et kruvisin terve esimese osa samal päeval kokku.
Õhtuks sai rattale vedelikud sisse valatud ja ülla-ülla, ratas vändast käima ei läinud :?

Tuli siis suurem seltskond kohale kutsuda ja mõned korrad edasi-tagasi ratast lükates joosta :twisted:

Kui juba lootus kaduma hakkas tegi ratas esimesed südamelöögid :P
Natukene veel edasi-tagasi jooksmist ja ratas hakkas käima :lol:

HALLELUUJA

Esimene mulje on lootusandev.
Kõige rohkem kartsin sidurit, et ei lahuta või libiseb.
Paistab ok olema, võibolla natukene libiseb, kuid selle saan parandada vajaduse korral sidurivarda lühendamisega.
Kindlasti on vaja rahulikult natukene sisse sõita.
Karbuss ja tagumine amort vajab reguleerimist.
Säde on ka natukene lahja, süüde veidi vale.

Ja muidugi kleebised :!: 8 )


Ratas näeb hetkel välja selline:

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... _8509a.jpg
Last edited by Mercurius on 17. Sep 2011 20:46, edited 1 time in total.
andres1234
Tavakasutaja
Posts: 163
Joined: 19. Dec 2009 01:00
Location: Võru linn

Unread post by andres1234 »

Väga lahe tsikkel ja tubli töö :D
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Nonii

Viimasest postitusest möödunud praktiliselt pool kuud :roll:

Selle aja jooksul olen otsinud rattale, nagu vormelimehed ütlevad, "õigeid seadistusi" 8 )

Kahjuks või õnneks ei jõudnud ma valmis
http://ehkk.ee/voistlused/kalender/rakvere-17-09-2011/
etappiks

Seevastu
http://ehkk.ee/voistlused/kalender/maardu-08-10-2011/
plaanin olla joone taga.

Seadistustest siis järgmisellt:

Karburaatori kiskusin uuesti algosadeks, sest vabakäik puudus. Lisaks sellele tegin endale selgeks, kus ja mismoodi kanalid töötavad (käevitamine, vabakäik, peadüüs). Etteruttavalt võib öelda, et vabakäigu ja käevitamise sain tööle, peadüüsiga selline jama, et see on (minujaoks) va liiga suur (185). Ütleme nii, et Krestinovi ja Siku tasemega võrdluses olen mina nagu Picasso, Dali ja Seaküla Simson. :D
Muidu ei ole viga, kuid alguses blödiseb ja siis haukab, nii, et ole mees ja hoia kinni. Täis ei jookse, kuna antud ratas omab juba silindri ees klappe. Plaanin natukene nõela allapoole lasta. Eks siis paistab. Sõita saab, väga hullu auku ei ole, kuid kõrgema käigu ja madalama pöördega on kõrvalvaatajale paras piimajärele sõiduga tegu.
:lol:


Sidur :evil:
Nagu juba öeldud, samal ajal libiseb ja ei lahuta.
Probleemi lahendamiseks katkusin siis siduri samuti algosadeks.
Selle tegemise käigus murdsin kaks :!: sidurikorvi silindrit (kus peal vedrud käivad) puruks :cry:
Sidur lihtsalt oli nii kõvasti kinni et lahti keeramisel hoidsin kruvikeerajaga korvi kinni ja korvisisesed silindrid murdusid.
Tegemist niiöelda fataalse õnnetusega. :cry:

Ei jäänud muud üle, kui keevitamisele mõelda. Kuna korv ise on mingi alumiiniumi ja magneesiumi segu, siis soovitati (ja olin sellele juba ka ise mõelnud) panna silindrikesed tagasi poltigega.
Selleks ostsin 90 kraadise otsaga tsentripuuri ja M6 iso 7991 poldid.
Keerasin siis silindritele vindid ja puudisin koonused. Sissekeeratud poldid kontreerisin kärni ja keermeliimiga.

Igatahes, tegemist on antud ratta kõige kahtlasema kohaga. Kui need poldid liikuma hakkavad, siis lendab kogu karteri sisu pilbasteks :?

Lõpuks sain siduri tööle selle nipiga, et pikendasin siduri lahutamise käiku, lühendades siduri hooba (kinnitasin trossi lähemalt- väiksema õlana). Õnneks karteri kaas ei ole liiga lähedal siduri kaanele. Kuna siduri kettad on nii kulunud siis vahepeal katsetasin ka vedrude surve suurendamist lisades vedrudele täpses mõõdus vedruseibid. Hetkel olen sellest loobunud, kuna sidur enam ei libise. Vahetasin ka karteriõli tüüpi (et ei oleks liiga hea- paneb siduri libisema)

Süüde.
Säde oli nii nõrk, et mootor väiksematel pööretel (kick-start) käima ei läinud. Ajasin siis viga taga, vahetasin motoplati, paigaldasin massi otsejuhtme. Lõpuks tuli välja, et viga oli süütepoolis. Peale viimase vahetust oli säde niivõrd-kuivõrd, et vähemalt kick-stardist saab ratta tööle nii külmalt, kui soojalt. : )

Kogu selle aja jooksul, kus ma erinevaid "seadeid" katsetasin, kärutasin ma mööda heinamaad edasi-tagasi. Pöörded on kahetaktilisele kohaselt kõrged, millest tulenevalt kõrge vibratsioon. Selle tagajärjel kadusid mõned poldid-mutrid esimestel proovisõitudel. Sai siis antud detailid asendatud ja ekstra tugevlt kontreeritud.

Jõudis kätte päev, kus tundus, et nüüd on aeg :!:
Vaja on testida ratast karmis reaalmaailmas.

Enne Maardu krossirajale suundumist sai tehtud viimsed paraadfotod:

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... _8603a.jpg
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... _8609a.jpg

Maardusse jõudes sain ratta kohe tööle ja läbisin kolm korda 2 kuni 3 ringi. Alguses vaiksemalt, hiljem karmimalt ratast koormates. Pidas vastu 8 )

Trenni jooksul sai kord ka külg maha pandud (esimene ratas vajus alt ära), niiet ratas näeb välja juba nagu päris :P. Mitte muuseumi eksponaat.

Nüüd ongi tähtis, et just amordid peaksid, sest heinamaal ju hüppeid ei saanud testida. Esimene emotsioon on positiivne, kusagilt õli ei nirise.
NB! tagumine amort oli põhjus, miks ratas seisma jäi.

Hetkel on EHKKi Maardu etappi plaanid jõus. Sinnamaani plaanin siis veel mõned trennid teha ja ratast veidi vuntsida : )
andres1234
Tavakasutaja
Posts: 163
Joined: 19. Dec 2009 01:00
Location: Võru linn

Unread post by andres1234 »

Väga hea mõte siis ongi maardus rohkem tsikleid retroklassis joonetaga : )
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

Nonii

Linnuke kirjas ja Maardus rajal käidud :D

https://picasaweb.google.com/1064809611 ... 9205975826

Ma olen see viimane :lol:

Muidu oli kõik ok, ainult esimeses sõidus sidur libises ja teises ei lahutanud korralikult :?

Tuleb järgmiseks aastaks kuskilt sidur välja võluda :roll:

Muuseas kõigile ehkk.ee retro klassi ehitajatele teadmiseks: on selline koht Soomes nagu:

http://www.nettimoto.com/

Seal liigub igasugu vahvat kohe kasutatavat ja ülesehitamist väärivat motokraami. Hinnad ei ole ulmelised.


Otsing: Pikkuhaku - Tyyppi: Enduro/Cross/All Road/Off Road
Vuosimalli: Maksimi (paned aastaarvu)


Margus
Mercurius
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 07. Aug 2011 00:00

Unread post by Mercurius »

http://www.nettimoto.com/cz/125/1231592
8O
Pyörä sijaitsee Virossa.
:D

Ise jäin seda vaatama:

http://www.nettimoto.com/ktm/250/1230861

Infokohaselt kõpitsetakse analoogilist masinat kusagil siinmail...
Juttu ja pilte oleks huvitav jälgida :roll:
andres1234
Tavakasutaja
Posts: 163
Joined: 19. Dec 2009 01:00
Location: Võru linn

Unread post by andres1234 »

Tuttav jah on : )
Post Reply