Page 1 of 1

cz 516

Posted: 05. Jan 2012 00:21
by bombard
Tervitus!
Eelmise aasta kevadest tahtsin saada endale mootorratast. Alguses vaatasin Izhe ja Jawasid, pärast sai kinnisideeks cz. Suve lõpul sain siis oma tahtmise ja sai tartu külje alla järgi mindud. Raha maksis 350 eurot ja oli väga ergas pill. Sai siis väga vaikselt sõitma õpitud, sest alguses tundus see selline loom, möirgas üle linna. Paari nädala pärast tuli aga mootor esimest korda lahti võtta. Läbi olid käiguhammakad. Said uued sebitud ja pudi- padi käigukastist, mis veel olid puruks läinud. Siis pani sidur natuke aega näkku, käiguvahetus- ja käimalöömis väntadel olid nuudid suht maas ja tuli kasutada kujutusvõimet. käimalöömis vänt on atm-i oma, sest czti orginaal maksis eelmise omaniku väitel sitaks palju. Siis sai vahepeal natuke jälle sõita. Siis juhtus selline asi, et süüteküünla elektrood murdus sõiduajal silindrisse ja oligi kolb, rõngas ja silinder pekkis. Kloostrimetsas maksis 4. rem. kolb 56eurot, rõngas 12, ülepuurimine oli 24. Vahepeal vahetatud kett ja ketipoolne karterikaan(mis selle asja õige nimetus on?), sest ketti viskas 2x maha ja see lõhkus ka selle kaane ära, keevitus painutas alumiiniumit ja selletõttu lekkis soe mootor päris usinalt. Vahel on toimunud väiksemad parandustööd, neid mainima ei hakanud.

Image
Selline nägi välja.
Nüüd, kui sõita enam ei saa, olen mõelnud seda natuke ilusamaks teha, sest kooruv sinine värv ja igale poole topitud firmakleepsud mulle eriti ei meeldi. sadul oli tagant ka lõhki, sest sõber suutis sünnipäeval sellega üle tõmmata ja lõhkus tagaporika ka ära, millel nüüd plekiga väiksed parandused tehtud. Paagist immitses ka bena, mõned mõlgid olid sees.

http://imageshack.us/photo/my-images/163/foto0381b.jpg/
Mootor.

http://imageshack.us/photo/my-images/832/foto0388p.jpg/
Sadul, vanast niiva istmest tehtud uus kate eile.

http://imageshack.us/photo/my-images/580/foto0386z.jpg/
Paak korda tehtud, eelmine omanik ikka sililooni ja pahtliga pole koonerdanud.

Plastikutelt ka värv maha kooritud, plaanis värvida ainult paak, porikad, numbrilauad. Mis värvi teen, ei tea veel täpselt. See ka veel veider, et üks taguamordi õlikann on vedru peal kinni, teine on raamiküljes. Vabandan juba ette, et pildid sita kvaliteediga.

Posted: 05. Jan 2012 14:09
by bombard
Täna sai poes ära käidud:
Image
Oleks vaja veel korralikku paagikorki, taguporikat, gaasitrossi. Kui kellegil on neid väga soodsalt pakkuda, siis hinnaga ES.

Posted: 05. Jan 2012 20:19
by bombard
Ära veel pole värvinud, sest tahaks saada uut tagaporikat, (kui keegi pakub, siis es), siis pärast hea koos värvida. Tänane progress on, et kruvisin mootori raamikülge.
Kas keegi teab, mis põhjusel on tagumine vasak amort erinev vasakust ja kas see õlipotsiku erinev asetus midagi muudab ka.

Posted: 29. Jan 2012 11:44
by bombard
Vahepeal palju aega mööda läinud, aga masin sai eile teist korda üle värvitud. Kõige paremini välja ei tulnud, sest varem pole kompressoriga värvinud, aga minu arust ikka ilusam, kui varem.
Image
Võibolla kunagi hiljem saab paremaid pilte kah.

Posted: 19. Mar 2012 19:33
by bombard
Täna oli siis see pidulik päev, kui sai masina käima pandud ja ka paarkümmend meetrit sõita. Peale silku soojendamist läks 1. matsust. Siis sai kiiver välja otsitud ja väike ring tehtud. Pärast enam käima ei läinud, kuivatasin küünla ära jne, aga ikka ei läinud. Täna on nagu nii jube halb ilm sõitmiseks, hingerahu vähemalt olemas, et talvega pole ära surnud.
http://imageshack.us/photo/my-images/4/ ... 73449.jpg/

Posted: 21. Mar 2012 21:07
by bombard
Täna hakkasin õli taset karteris kontrollima ja õli tundus jõle vedel ja teda oli seal ülemäära palju. Lasin siis välja oma 1,5 liitrit (umbes) õlist vett. kuidas see sinna sai, pole aimugi. Vahetasin õli ära ja lasin bena ka välja, igaksjuhuks. Enam ei imesta, miks enne käima ei tahtnud minna. Karpat peab ka regullima veel, küünal märg koguaeg. Või oli küünal märg sellepärast, et paaki ka vesi läinud.
http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 73158.jpg/

Posted: 22. Mar 2012 01:26
by madoxflow
Päris ilus näeb välja,jõudu tööle!! omal plaan ka muretseda cz mida nokitsema saab hakata :wink:

Posted: 22. Mar 2012 11:19
by bombard
Tänud! Targemalt inimeselt sain täna teada et see vesi olevat kondenseerunud sinna. Terve talve seisis garaazis. Eks ta seal kogunes, mingi õhuniiskuse ja temperatuuride vahe vms värk. Öösel ei lasnud magada see, et äkki on kardil (minsk) ka sama jama, aga sellel oli kõik normis.

Posted: 01. Apr 2012 21:51
by bombard
Täna ja eile sai natuke peenestatud. Jõud kadus mingiaeg tagant ära, mootor hakkas tossama ja silindri ja sumpa vahelt ja hakkas õli välja ajama. Silku maha, väntvõll oli õline, küünal tahmund, resokal sees paks tahmakiht. Vända tihend vist läbi.

Posted: 04. May 2012 22:32
by bombard
Vahepeal sai vahetatud väntvõlli simmerid ja laager. Täna ladusime sõbraga kokku, õhtuhämaruses sai testitud, läks väga vihaselt edasi. Sai natuke palju peale ainult.

Posted: 31. May 2012 17:35
by bombard
Tervitus!
Täna sai sõidetud, läks ilusasti edasi, ära ei lagunend. Aga tahaks teada, mis käib cztil orginaalis väntvõlli hammaka stopperiks. Mul on olnud seal mingi rõngas ja mitu plekist stopperseibi, kõik on aja jooksul laiali väänanud. Sellel korral sai eriti paksust plekist tehtud, äkki jääb pidama, aga tahaks ikka teada, mis sinna tehases pandi. Ei taha et enam hammakas sõidu ajal lihtsalt ära kukuks, eelmine kord tegi vindiga palju pahandust.

vahepeal vähe paremaid pilte ka :D

Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 29. Aug 2012 16:21
by bombard
Nüüd, kui ümbruskonna põllud on ära koristatud, on saanud päris palju kimada. Üleeile võtsin amordid Tallinnasse saatmiseks küljest, niiet praegu näeb masin välja selline:Image

1 korra on sõidu ajal lahti tulnud see vedru, mis käiguvahetus võlli ümber on, võllil ka nuudid suht maas.
Image
Image
Image
Kas see on orginaal cz 516 tagakiige ja kas nendesse 2te tagumisse auku võib ka amordid panna, sest siis muutub masin minu silmis ilusamaks.
Image

Eelmine aasta umbes samal ajal sai masin soetatud, kokku on raha alla läinud umbes 600-650 euri, koos masina hinna, õlide, varuosadega,jms. Ise olen küll senimaani rahul, et ei hakanud endale mingit tänapäeva firmakat 125-st sebima. Kunagi kindlasti tuleb ka uuem masin, mis peaks olema ka 2 takti ja vähemalt 250cc.

Posted: 10. Oct 2012 19:34
by bombard
Jälle koos, esimesed ringid tehtud.
kett tuli mingil müstilisel põhjusel maha, tõmmas taguratta blokki.Kett läks kõveraks, aga selle väänasin täna sirgeks tagasi ja sai uuesti sõita. Vist sai midagi kiiruga liiga lõdvalt kokku pandud, sest sõita sai natuke üle poole tunni kokku.
Täna oli pildistamiseks juba liiga pime, aga pildid pühapäevast.
Vabandan, et ei viitsinud masinat enne pildistamist üle pesta
Image
Image
Image

Posted: 29. Dec 2012 18:18
by minsk22
Endalgi cz500 olnud, kuid siiski eelistaks tänapäeva firmakat sellele cz-ile iga kell. :D
Muidu mulle meeldis esimesel pildil kõige rohkem see pill. :P

Posted: 04. Jan 2013 17:26
by bombard
Eks ma eelistaks ka, aga ma ei raatsi endale veel midagi moodsamat osta :D. 1. pilt oli mul ainus, mis mul tast enne oli ja see ei näita väga ära, kui porno ta tegelikult oli.

Posted: 05. Jan 2013 22:25
by paukjapostivahe
[quote="minsk22"]Endalgi cz500 olnud, kuid siiski eelistaks tänapäeva firmakat sellele cz-ile iga kell. :D
Ega CZ olegi miski firmakas,see rohkem iseehitatud krossika lühinimetus.Vabandan,et OT.

Re: cz 516

Posted: 28. Jun 2015 18:18
by bombard
Tervitus!
Pole kaua aega siia foorumisse kirjutand ega seda külastanud, kuna masin läks katki mingi aeg ja siis kadus mott ära ja jäi seisma. Juhtus siis see, et lasin väga palaval suvepäeval( mitte see aasta) sõbral sõita ja tema ei arvestanud, et tegu on õhkjahutusega masinaga ja lasi mootori kotti. alumine kepsu laager arvatavasti paisus kinni, kuna sellele tuli korralik loks sisse. Kuna tahaks asja korda teha, siis tahaks teada, kas tavaliselt ülekuumenemisel läheb veel midagi katki ja keegi võiks soovitada ka kohta, kus saaks lasta väntvõlli kokku-lahti pressida.

Re: cz 516

Posted: 28. Jun 2015 21:51
by madeinussr
Pöördu Kloostrimetsa motopoe poole, CZ-i mootoreid remondib kindlasti ka Jaanus Lüüding. Tema kontakt ka foorumis saadaval.

Re: cz 516

Posted: 30. Jun 2015 23:40
by bombard
Tänud, lähiajal proovin sellega tegeleda ja hoian kursis.

Re: cz 516

Posted: 30. Jun 2015 23:49
by Nobody
bombard wrote:Tänud, lähiajal proovin sellega tegeleda ja hoian kursis.
Kui tegu pole just motosõpradega, siis tähendab see sõitma andmine "sõpradele" ikka mingit jama. Kui enda käes toimib pill laitmatult, kipuvad nende käes juba proovisõidul lagunema trossid, saba andma küünlad jne jne. Võibolla halb õnn või midagi säärast, kuid vaid külgkorviga Iz on siiani oskamatud sõitjad üle elanud probleemivabalt. :mrgreen:

Re: cz 516

Posted: 30. Jul 2015 21:19
by bombard
Eile sai siis mootor lahti võetud, asja lähemalt vaadatud. Vahetada tuleb ära mitte ainult laager, vaid ka keps ja sõrm. Vänt ootab oma aega tegija mehe juures, kellel olid õnneks kõik vajalikud jupid juba olemas. Mõne nädala pärast on lootust üle pika aja masina häält kuulda.

Re: cz 516

Posted: 03. Sep 2015 18:10
by bombard
Täna sain siis 1. korda üle 2 aasta masina häält kuulda. Pärast väikest karburaatori timmimist hakkas ka ilusasti tööle. Väikseid vigasid muidugi on: kuna karter sai hermeetikuga kokku pandud, siis on väike õlileke( arvan, et siduripoolne kaas on natuke kaardunud, peaks vist papptihendi tagasi panema), avastasin, et 1. ketirattal on 2 hamba otsa ära murdunud, peaks hammasratta ära vahetama.

Õli ostes soovitas poemüüja mulle, pärast seda, kui ma rääkisin, milline ratas mul on, 4- t mootorratta mootoriõli, millel oli peal kirjas wet clutch compatible, võtsin selle ära ja paar ringi sai tehtud, kuid tahaks teada, kas seda ikka võib cz kasti toppida?

Kunagi lähiajal, kui mootori uuesti lahti viitsin võtta, vahetan käigukastis ka laagrid ära, tundusid juba sellised kulunumapoolsed.

Loodetavasti panen varsti ka mõne video üles.

Re: cz 516

Posted: 15. Jun 2016 14:04
by bombard
Käisin üle pika aja sõitmas, filmisin tuttavat: https://vimeo.com/170778473

Re: cz 516

Posted: 01. Oct 2016 15:25
by bombard

Re: cz 516

Posted: 08. Oct 2020 11:06
by bombard
Palju vett on vahepeal merre voolanud, aga eelmine nädalavahetus juhtus selline tobe asi, et sõitsin Saaremaale eesmärgiga osta tagasi see teemas olev tsikkel samalt omanikult, kellele 2 aastat tagasi müüsin. Kui MK rahvas selle kohta huvi tunneb, võin aparaadi kulgu siin kajastada ka edaspidi. Pole senimaani jõudnud kaugemale, kui testring ning kiire ülevaatus. Vahepealne omanik on tsikliga üht teist teinud, kuid sellest edaspidi.
Image

Re: cz 516

Posted: 08. Oct 2020 11:20
by madeinussr
Tunneme huvi muidugi, Saares oli kaks 125st CZti müügis, üks neist on nüüd uuesti sinu oma?

Re: cz 516

Posted: 08. Oct 2020 18:23
by Nobody
Hehee, see on hea tunne, kui oma tehtud ratas tuleb ringiga tagasi koju. 8 )

Re: cz 516

Posted: 09. Oct 2020 20:11
by bombard
madeinussr wrote:
08. Oct 2020 11:20
Tunneme huvi muidugi, Saares oli kaks 125st CZti müügis, üks neist on nüüd uuesti sinu oma?
just täpselt :D

Sain ratta sama hinnaga, millega müüsin ning enne seda sai just tehnilise seisukorra osas ring peale. Keps, kolb, vända laager jmt. Eelmine omanik väitis et sōitis paar paagitäit ning võrreldes eelmise olukorraga ma kaldun isegi uskuma. Igaks juhuks ikka piilun sisse ka.

Cezetimees tegi amordid mitte väga kaua aega enne müüki ning need viisakad. Ise olen raskemaks läinud, peab veidi rõhku juurde panema. Pidurid on nagu on- toimivad, aga kuna võrdlus kõrval ketaspiduritega lääne masinaga, siis peab uuesti ümber harjuma :D

Vahepealne omanik on sebinud tsiklile toimiva käivitusvända, vahetanud siduri ja esipiduri heeblid ning leiutanud ka sumpsile otsa, mis reaalselt vaigistab. Üht teist veel. Samuti keevitanud raami tagaosa originaalile lähemaks tagasi (mul oli porika pealne toru pahupidi keeratud, kuna väidetavalt pidi ohutum olema selgroole). Nüüd ei teagi, mida teha, tundub selline poolkõva lahendus hetkel.

Image

Aga plaan tsikliga on, nii palju kui võimalik, sõidurõõmu nautida. Kui kuulutust nägin siis huvi pärast uurisin ja tundus liiga hea pakkumine, et mitte ära napsata. Lisada juurde sentimentaalsuse faktor, et sain ratta 13-aastaselt ning enne müüki remonditud.

Teisel testsõidul tuli siduriga mure- hakkas ainult osaliselt lahutama. Kuigi "uued" heeblid on kahtlase väärtusega, siis hetkel tundub, et vibras siduri regullis miskit lahti. Küünla jõudsin ka parema vastu vahetada. Ajaga oli kitsas ja lähipäevil ongi plaanis see ning ka silku sisemuse olukord üle vaadata.

Re: cz 516

Posted: 25. Oct 2020 02:02
by bombard
Tere kaasfoorumlased

Suurt korda saatnud pole, kuid miskit ikka. Ülejäänud mootor tundus hetkel viisakas. Siduriga oli vaid mingi jama( lahutas osaliselt)- alguses sain veidi reguleerida paremaks, kuid korra kui pärast "krossi" kohaltminekut :D jäi siduriheebel täitsa tühja käima, tuli ikka täpsemalt tutvuda. (Oligi lõpuks põhjust moto seisukord üle vaadata- rumalalt lihtne ehitus, kuid varasem kogemus vene rauaga ning ka selle aparaadiga on piisavalt sisestanud "kui töötab ära näpi" mentaliteeti seega oli raske ennast kokku võtta :D).

Pärast vaatamist ilmnes, et korvi põhjas kinnitusmutril oli keere väsinud ning stopperseib ka nutune. Antud mutrit kohalik pood ei müünud ning seega üritasin ajutiselt lahendada seibi ning parema stopperiga, kuna pole senimaani saanud võrrelda seda oma teise aparaadiga ja oli kibe tahtmine pläristama minna.

Image

Kui mōni vana cz hunt kaasfoorumlane oskab peast öelda, mis keermega mutter sinna siduri võlli otsa istub, siis oleks tänulik. Aru on saada et tiheda keermega, aga kui palju? Kammi ka endal pole kahjuks ning kuna tundub et praegu sain asja (tõenäoliselt ajutiselt) toimima, siis eelistaks mutrit võlli otsas, mitte peos mööda poode otsides. Või on veel tüütum, et peab treida laskma.

Igatahes lühikese posti lõppu ka üks pilt pärast pesu, kui safaril/ võrdlemas käidud. :D Kõrval siis aprilia 125 2t. Korda mööda proovides on ikka nagu öö ja päev, aga tore sõita mõlemaga.

Päikest

Image