Image

Izh M-15

Kasutajate uued ja vanad võistlusrattad.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Izh M-15

Unread post by madeinussr » 10. Nov 2016 20:30

M-15 on minu jaoks olnud püha graal, siiani olen netist leidnud kaks illustreerivat pilti ja ühe albumi kus on reaalsest ratta jäänusest pilt.

Kuna mul muud mudelid on enamvähem olemas Sport Izhe siis võiks ka selle valmis teha.
Täna õnnestus näiteks poolkogemata hankida selle ratta esituli.

K-15 raam on mul ka olemas, asi on sellises seisus, et temast pole kahju M-15 raami teha.
Uus birka on ka hangitud.

Mõned pudinad on hetkel puudu aga no eks ta olegi selline pikem projekt vist.

Illustrerivad pildid.
Mõlemal rattal on väga palju põhimõttelisi erinevusi.

100% originaali kindlasti teha ei suuda, aga selline lahe "gonka" enduuro võiks tast tulla küll.

valmismis tähtaega ei sea sest sarnaseid poolikuid projekte on juba liiga palju.
Attachments
106142409.jpg
106142409.jpg (40.69 KiB) Viewed 5004 times
m15.jpg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 224
Joined: 28. Apr 2006 00:00

Unread post by izh350 » 12. Nov 2016 12:22

Lahe, et keegi veel mitmepäeva IŽ-idega tegeleb :D .
Ise küll huvitun veel ainult vanematest "kahetorulistest" mitmepäevasõidu IŽ-idest(IŽ-50, 55, 57, 60, 64 ja 11 mudelitest).
Just ükspäev tegin abinõu, et valmistada esitule ette käivale numbrilauale kõrvasid. Kui vaja, siis saab juurde teha.
Attachments
numbriplekid IZ.jpg
IZ sixdays esinumber.jpg
Last edited by izh350 on 13. Nov 2016 13:47, edited 1 time in total.

mk
Tavakasutaja
Posts: 184
Joined: 22. May 2006 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by mk » 13. Nov 2016 13:20

Tervitus

Kihvti asja oled ette võtnud. Ise ma sellist omanud ei ole, aga ajalugu olen veidi uurinud ja mõne rappe otsa olen ka komistanud.

Ajakirjades kireti 1975 selle ratta suurest tulevikust, kuid ühe allika järgi algas ametlik seeriatootmine 1977. Võta nüüd kinni, kuidas asjad täpselt olid. Tahaks ise ka teada, kui kellelgi täpsemaid andmeid on.

Minu teada peaksid mõlemad Sinu fotod olema prototüübid või nn eelseeriast. Sinu ülemise foto kohta mul kahjuks täpsemat infot ei ole, aga alumine peaks pärinema aastast 1974 ja kandma markeeringut M15A.

Lisan mõned fotod ka. Esimene on ajakirjanduses laialt presenteeritud foto sellest mudelist. Teise kohta mul jällegi täpsem info puudub, aga tundub juba päris seeriatoodangu moodi. Kõige alumine on ajakirjast Za Ruljom, aga olen jätnud aastaarvu fotole juurde kirjutamata ja lähiajal oma arhiivile juurde ei pääse.
Attachments
scan0001.jpg
scan0001.jpg (109.83 KiB) Viewed 4929 times
scan0002.jpg
scan0003.jpg
Last edited by mk on 13. Nov 2016 20:14, edited 1 time in total.

User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 224
Joined: 28. Apr 2006 00:00

Unread post by izh350 » 13. Nov 2016 14:00

madeinussr wrote:M-15 on minu jaoks olnud püha graal, siiani olen netist leidnud kaks illustreerivat pilti ja ühe albumi kus on reaalsest ratta jäänusest pilt.

K-15 raam on mul ka olemas, asi on sellises seisus, et temast pole kahju M-15 raami teha.
Kas netist leitud album on samade jäänustega, mis minu pandud pildil?
Huvitav, et IŽ 15 sixdaysi ja krossi raamid on tagaotsast suht erinevad.
mk wrote: Ajakirjades kireti 1975 selle ratta suurest tulevikust, kuid ühe allika järgi algas ametlik seeriatootmine 1977. Võta nüüd kinni, kuidas asjad täpselt olid. Tahaks ise ka teada, kui kellelgi täpsemaid andmeid on.
1977 aastal võis M15 juba seeriasse küll minna, varem vaevalt, sest olen näinud veel originaalbirkaga 1977 aasta IŽ M11 raami.
Attachments
IZ K ja M15 raamid.jpg

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 14. Nov 2016 09:49

Leidsin ka ühte video https://youtu.be/Bhm-RJBBZbo
Seal tundub raam nagu tavalise K15 oma olevat (signaali kinnitus siiski olemas ja külgjalg tagakiigel.)

Aga albumis on raam pigem selline nagu iz350 pandud pildil.

Praegu ei suuda enam leida, õhtul lisan, salvestasin ta varem ära.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 27. Jan 2017 00:12

Täna leidsin vene foorumist ilusa pildi
RgYk5FfHl68.jpg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Unread post by Vihmamees » 27. Jan 2017 13:24

Vbla natuke offtopic, aga: 26-27 aastat tagasi oli mul Planeta 5. Ja eks noore nokana oli ikka soov "tuunida" motikat, eelkõige hääled siis kõvemaks. Õnneks niipalju oidu jagus et originaalsummutile saagi sisse ei pannud. Tuttav noorhärra oli mahajäetud naabertalust leidnud miski summuti, sobis täpselt Planeta 5 leegika otsa. Paraku oli too ikka liiga lärmakas, kinnitamine oleks "porno" olnud ja ega see disaingi võrreldes originaaliga üldse parem polnud. Nii ta mul seisma jäigi pikkadeks aastateks. Kuniks 4-5 aastat tagasi koos muu minu jaoks väärtusetu :roll: motometalliga Kuusakoskisse rändas.
Ja siis mõned aastad tagasi, olles peale pikemat pausi motolainel tagasi, avastasin netis kolades et tegemist oli K/M15 summutiga... 8O
Nüüd on mul natuke häbi... :oops:
NB! Uinudes sule silmad!

MrBungle
Posts: 8
Joined: 03. Mar 2008 01:00

Unread post by MrBungle » 28. Jan 2017 22:49

K ja M summutid on erineva pikkusega. M 15 sumps küll plameta 5st eriti lärmakam pole.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 28. Feb 2017 11:19

Nüüd ka kõige kriitilisem osa sellest mootorrattast olemas tänu ühele kaasfoorumlasele.
Peab kõik selle ratta pudinad nüüd ühte kohta koguma.
Attachments
gNor7vmM5cY.jpg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 13. Mar 2017 10:37

Tegin hiljuti midagi meeletut ja regasin selle ratta Motonostalgiale...
Loodetavasti ei ole 4,5kuud liiga lühike tähtaeg projekti valmimiseks.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 400
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 13. Mar 2017 11:36

No eks ole näha... mul kah mõlemad 125 sinna kirjutatud aga üks neist ainult sõidab e. jätsin "tagaukse praokile" 8 )
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4431
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 13. Mar 2017 13:09

Tore kaeda, et ka tütarlapsed on hakanud Sport Izhe ehitama ning pakuvad autorile konkuretsi osalejate näol :P
Riga 10 (d5), Riga 7, Riga 13, Delta RMZ 24, Minsk MMVZ 3.112, K-58, M1M, Iz 56, Iz 56/P3, Iz 56 krants, Iz Planeta 3K, Iz Jupiter 2K, ratas Monark.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 19. Mar 2017 00:48

Sai ühe vanatehnika huvilisega kaupa tehtud...

kolmas kord kirjutan ja kustub, enam ei viitsi.
Attachments
20170318_141454_resized.jpg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 27. Mar 2017 22:39

Kunagi ammu lubatud ühe albumi aadress, seal on natukene ühte M15-st näha.
http://photo.qip.ru/users/zoltex/425940 ... nImageLink

Mina korjan aga juppe. Raami remont saab loodetavasti ka üsna varsti tehtud, uued porikad on ka olemas. Karteri suuremad vead on keevitamisega likvideeritud. Silinder läheb lähipäevil puurimisse.
Kolb nõukaoriginaal ja teine remont, loodan ,et silinder annab välja.
Väntvõlli tegi sõber juba ammu valmis, see lihtsalt ootas oma aega.

Hetkel on veel puudu:
Esitule kinnituskõrvad.
Uued käiguvahetuse kahvlid.
Üks jalaraua vedru.
Küljejalg.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 04. Apr 2017 20:23

Täna sain vahetuskaubaks ühed väga vähe kasutatud komplektsed esihargi torud.
Pole veel sanud mõõta aga pikkus tundub täpselt hea.
Hetkel on veel traaversid puudu aga vaatan, kas sobivad tänavasõidu omad ka.
Silinder oli ka täna kuuldavasti puurpingis ja saab lähipäevil kätte.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 01. Nov 2017 15:57

Asi vaikselt ja visalt ikka edeneb.
Sõber ütles kenasti, et peal juba ratsutada saab.
Enamus puudulevaid raami pulkasi korjan nv-l kokku ja proovin külge kruvida.
Mõned probleemid on aga ei midagi ületamatut.
Mootori toorik on ka juba lauale tõstetud.
Suurematest modifikatsioonidest on plaanis VAPE süüde ja Mikuni karbuss, muus osas jääb niisama.
Attachments
22829322_10213007427054736_7602168501742424846_o.jpg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 01. Nov 2017 20:47

Kevadel uurisin, millega oleks mõistlik mootor vanast sodist ja värvist puhastada.
Liivaprits põhimõtteliselt hävitab mootori pealispinna kui vähegi hoolmatult lasta.
Klaaskuul on küll õrnem kuid jätab alumiinium pinna samuti krobeliseks ja vähegi mustema käega pinda puutudes jäävad kohe inetud plekid peale.
Seega valisin soodapuhastuse. Ma nüüd ei mäleta täpselt kas pesin mootorit kaultrahelipesuvannis või olin ta survepesuga puhtaks teinud, igatahes oli pind üsna sodine. Peale puhastust jäi ilus puhas alumiinium pind, soovikorral võiks seda isegi üsna lihtsalt poleerida. Mina arvatavasti värvin.

Kolm pilti enne ja peale puhastust.
20171101_195633_resized.jpg
20171101_195515_resized.jpg
20171101_195617_resized.jpg
Kahjuks ei ole pildil täpselt sama mootor aga puhtuse aste on täpselt sama.

Tegijaks oli Tähetorni 21k Jaano nr 53067499 ja soodapritsi tunnihinnaks 55 euri. Ta teeb ka liiva ja klaaskuulipritsimist.
Kohapeal oli ka üks IZ planeta 1963a, mis oma järjekorda ootas.

PS: kui kellelgi on infot, mis värvi oleks õige kasutada, siis ärge hoidke infot omale.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 05. Nov 2017 19:06

NV-l avanes soodne juhus tuua veel üks sobilik toorik M-15 ratta jaoks.
Tähtsamad jupid olemas, ka kõige defkam jubin minu arvates ehk summuti.

Kõikidel nendel krossikatel või enduurokatel on üks suur viga, keegi on neid raame 99% juhtudest ratsinud ja siis tuleb neid paranda.
Seekord on seis loomulikult sama.


Pilt kogu hunnikust siin.
Attachments
23275427_10213052602584096_7937002356088033238_o.jpg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 06. Nov 2017 23:41

Päris täpne olles, ehitan mina ratast IZ M15-01, ehk siis krossika raamiga enduurot.
Esimese M15 raami pole minul õnnestunud näha mujal kui piltidel ja taastatud rattad mida tean on samuti sellised nagu mina teen.
Siin siis üks väike pilt ka, aimu saab.
Kevadel hõikasin välja, et Motonostalgiaks on valmis- no ei saanud ju.
Praeguseks on kõvasti rohkem tehtud ja hõikan uue valmimise aja välja Motonostalgia 2018. Loodetavasti jõuab.
95% juppe on juba olemas, nüüd on vaja kokku laduma hakata.
Attachments
cL9reDek2nQ.jpg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 07. Nov 2017 01:31

Panen siia veel pilte, ühest venelaste taastatud M15-st.
Rohkem pilte http://www.spezo-eng.ru/index.php/proje ... z-m15-1983
Attachments
1-1.jpg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

mk
Tavakasutaja
Posts: 184
Joined: 22. May 2006 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by mk » 08. Nov 2017 22:24

Kas sa oled sotti saanud, millistel modifikatsioonidel oli lühike ja millistel pikk kiige?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 09. Nov 2017 00:16

Mis sa sellega täpselt mõtled?
mk wrote:
08. Nov 2017 22:24
Kas sa oled sotti saanud, millistel modifikatsioonidel oli lühike ja millistel pikk kiige?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

mk
Tavakasutaja
Posts: 184
Joined: 22. May 2006 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by mk » 12. Nov 2017 14:11

Osadel fotodel on näha lühem tagakiige ja osadel pikem (murtud joonega).
Kas krossiversiooni ja mitmepäeva erinevus? Igatahes on need kuidagi väga kaootiliselt fotodele jäänud ja mina pole süsteemile pihta saanud.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 12. Nov 2017 20:45

Izh M15 on lühema kiigega, mille amordikinnitused on üsna tagavõlli lähedal ja kiige on sirge.
Izh M15-01 on sama raami nagu K-15, ehk kõver kõvera kiigega.
Seda ma kahjuks ei tea, mis aastal toimus raami üleminek ja kas birkal ka mingi teglik muudatud oli.
Väidetavalt on Eestis olemas üks kasutamata M-15 ja loodan seda kunagi näha.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 04. Dec 2017 19:05

Varuosade otsimine on täies hoos, pikalt oli mure esimese tule kõrvadega, lootust neid leida on üsna väike.
Õnneks juhtusin võrdlema oma M-16 ja tavalise spordi tulekinnitusi ja kuigi tulekronstein on kõvasti erinev on alustoru täpselt sama.
leidsin paar kehvemat tänava Spordi kõrva ja need saavad M-15 tulekõrvade toorikuks.
Lisaks sain ühe komplektse pumba tsiklile.
Rattad koos pidurite ja rehvidega on ka enamvähem komplekteeritud. Kasutan Pirelli traieli rehve, nendega on tee peal vähekene mugavam sõita kui tavalise krossi kärnaga.
Attachments
20171203_214017_resized.jpg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 05. Dec 2017 23:20

Suur probleem on käigukahvlitega, selle taga tegelikult mootori kokkuladumine hetkel seisab.
Olemas umbes 20-30 kahvlit aga kõigile on hammakad sisse söönud.
On kellelgi kogemus pealekeevitamise ja hilisema mahafreesimisega? Kas pinnad jäävad sirgeks või tõmbab kahvli keevitamisega kõveraks?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 11. Dec 2017 00:04

Vaikselt nokitsen, õige tagakiige on remondis, seega ajutiselt panin M-16 kiige ja ratta alla.
IZ on ikka mõnusalt kõrge masin, minu 190+ pikkusele päris paras.
20171210_172041_resized_1.jpg

Esitulekinnitused on puhtaks käiatud ja mõlgid välja toksiud, uued kõrvad vaja külge keevitada.
Kõrva sablooni pean maalt mõõtma, samuti tagumise tule aluse.
Enne ja pärast.
20171210_154736.jpg
20171210_155012.jpg
Küljes.
20171210_172056.jpg
Sry pildi kvaliteeti pärast, pime aeg noh.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 07. Feb 2018 00:29

Juppide kogumine käib, heade inimeste abiga saab õigeid juppe hakkata järjest külge keerama.

Raami ja mootori jupid on enda teada kõik olemas ja mootori koostamine saab olema järgmine suurem ülesanne.

Paar kronsteini on vaja teha ka veel tulede jaoks aga selleks puudub hetkel 2mm ja 2,5mm terasleht.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

rivare
Posts: 6
Joined: 25. Dec 2014 23:57

Unread post by rivare » 08. Feb 2018 16:09

Mis sa nendega jamad, kas kasutamata originaale ei taha külge panna?
Tulekinnitused IZ M15.jpg
Tulekinnitused

rivare
Posts: 6
Joined: 25. Dec 2014 23:57

Unread post by rivare » 09. Feb 2018 00:24

mk wrote:
12. Nov 2017 14:11
Osadel fotodel on näha lühem tagakiige ja osadel pikem (murtud joonega).
Kas krossiversiooni ja mitmepäeva erinevus? Igatahes on need kuidagi väga kaootiliselt fotodele jäänud ja mina pole süsteemile pihta saanud.
Mina sõitsin krossi iz 15-ga 1979-1982 sellel ajal kõverat kiiget küll ei mäleta. Krossikaid tehti ka endurodest ringi, mida parajasti ALMAVÜ laos oli!
Last edited by rivare on 10. Feb 2018 22:06, edited 1 time in total.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 10. Feb 2018 21:12

MInu tulevase enduuroka küljes on kuulsust ja au teeninud krossisõitja ratta jupid. Uhke värk.

Nagu ma siin eelnevalt rääkisin siis heade sõprade abiga on õnnestunud mõned puuduolevad asjad hangitud.
Nimelise tänu avaldan siis kui projekt valmis.
20180210_182330_resized.jpg
20180208_204841_resized.jpg
20180112_141012_resized.jpg
Selliseid mootorrattaid on väga raske ehitada kui sul ei ole suurt gruppi sõpru kellel sarnased huvid on.
20180208_232840_resized.jpg
Attachments
20180117_120612_resized.jpg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
donn
Tavakasutaja
Posts: 86
Joined: 11. Dec 2008 01:00
Location: on my murdercycle
Contact:

Unread post by donn » 13. Feb 2018 09:14

Just leidsin Sinu tsikliteema hommikukohvi kõrvale. Vägev. Ootan huviga peatset projekti jätku, kärsitult nagu millennialile kohane! 8 )

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1596
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 13. Feb 2018 16:52

Eile tegelesin värvimise ja küpsetamisega.
20180212_203917_resized.jpg
20180212_211229_resized - Copy.jpg
20180212_211224_resized - Copy.jpg
20180212_221630_resized - Copy.jpg
Minu arvates jäi veidi hõbedane aga no vaatame siis uuesti kui mootor kokku on laotud. Paremat värvi kusagilt ei leidnud ja tegijad mehed soovitasid sama.
Värviks siis mastoni kuumakindel "silver" oli olemas ka motipi sama värv aga see jäi proovitükil kuidagi kehvake.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Post Reply