IŽ-64M

Kasutajate uued ja vanad võistlusrattad.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 120
Joined: 28. Apr 2006 00:00

IŽ-64M

Unread post by izh350 »

Tervitused,

Olen antud mitmepäevasõidu IŽ-i vaikselt jupphaaval kokku kogunud oma kümmekond aastat.
Nüüdseks on kokku saanud selline komplekt juppe, et võib vaikselt hakata mõtlema mootorratta taastamise peale. Osad jupid on küll pärit krossiversiooni IŽ-64K küljest, aga need on lihtsalt ümbertehtavad 64M-i omadeks.

Algmaterjal pildistatuna paar aastat tagasi ja natuke kokku laotuna.
Ja tehase pilt, mis aga tüüpiliselt ei vasta mõnede tükkide(esiporilaud jne) poolest reaalselt väikeseerias valmistatud isenditele :lol: .
Attachments
IZ-64M jupid.jpg
IZ-64M koos.jpg
IZ-64M raamatust.jpg
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: IŽ-64M

Unread post by madeinussr »

Kas suveks on motonostalgia rajale uut pilli oodata?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 120
Joined: 28. Apr 2006 00:00

Re: IŽ-64M

Unread post by izh350 »

madeinussr wrote:Kas suveks on motonostalgia rajale uut pilli oodata?
Vaadates puuduvaid juppe ja mõnede detailide seisukorda(raam tuleb peaaegu pooleldi uus ehitada), siis plaan alles järgmiseks aastaks valmis saada.

Puuduvate juppide tegemisega on algust tehtud. Kodumaalt ja Venest saadetud mõõtude järgi olen vaikselt valmis teinud summuti kuumakaitse plekid, keskseisujala, küljejala(pildil ots veel külge keevitamata) ja õhufiltri vahetüki.
Samuti on algust tehtud sadula ehitamisega(pildil olev on tuttavalt laenatud eeskujuks)
Attachments
IZ-64M replikad.jpg
IZ-64 sadula jupid.jpg
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: IŽ-64M

Unread post by Nobody »

Silmad lausa puhkavad seda teemat lugedes 8 )
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: IŽ-64M

Unread post by Myrka »

Siit tuleb midagi head
User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 120
Joined: 28. Apr 2006 00:00

Re: IŽ-64M

Unread post by izh350 »

Tänud kaasaelajatele :D !

On olnud töine nädal raamile vigastatud või üldse puuduvate detailide valmistamisel.
Samuti käisin uurimas üht teist IŽ-64M-i, kust ka mõnede detailide mõõdud ja joonised ning asukohad sain.

Raam ise.
Tagakiige on vale ja palju vigastusi(ja torud kõverad kukkumistest).

Tegin 3mm plekist valmis vahetatavad ja puuduvad raami detailid. Tõenäoliselt tuleb mõned jupid veel uued teha.

Õhemast, 2mm ja 1mm plekist tegin ka uued raami esiotsa tugevdused(vanad mõlkis, pragulised ja üleliigseid auke ka puuritud) ja õhufiltri taguse "porilaua"

Kuna üks raami küljes käiv õhupumba kõrv oli kadunud ja polnud käepärast ühtki risu tänavasõidu IŽ-i raami, kust seda võtta, siis freesisin/viilisin uue. Teine detail pildil on sama soojaga freesitud esihargi küljes käiv spidomeetri kõrva toorik.

Valmis pumbakõrv, vasakul originaal ja paremal isetehtud.

Jätkub...
Attachments
IZ-64M raam 1.JPG
IZ-64M raami det 1.JPG
IZ-64M raami det 2.JPG
IZ-64M raami det all.JPG
IZ-64M frees 1.JPG
IZ-64M frees 2.JPG
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: IŽ-64M

Unread post by Nobody »

Viimasega oleksid võinud aega säästa, mul kaks kõverat ja lõigutud Jupiteri raami rauahunnikus 8 )
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 120
Joined: 28. Apr 2006 00:00

Re: IŽ-64M

Unread post by izh350 »

Nobody wrote:Viimasega oleksid võinud aega säästa, mul kaks kõverat ja lõigutud Jupiteri raami rauahunnikus 8 )
See isetegemine oli puhas kalkulatsioon.
Et foorumisse selle detaili otsimiskuulutuse panemise, järgimineku, küljestlõikamise ja veel kojumineku ajakulu on suurem, kui isetegemise ajakulu(ca. 1 tund) :lol: .

Tegelikult oleks neid pumbakõrvu veel vaja, sest need on ära murdunud(mõlemad lausa) ka mu IŽ-M11 mitmepäevaka raami küljest.
User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 120
Joined: 28. Apr 2006 00:00

Re: IŽ-64M

Unread post by izh350 »

Olen juppide kallal nikerdanud, aga suuri edusamme just pole. Paar pilti ja mõne sõna saab ikka tekitada : ) .

Raami külge keevitatud tagumine poriplekk oli mõlkis, praguline ja kett oli seda ka järanud.
Pleki külge käib punktkeevitusega ka õhufiltri lohk. See oli korralik ja sai vana pleki küljest ära võetud, natuke sirgestatud ja puhastatud.

Valmis sai ka keskjala kinnituskronstein ja selle vedrulehed.

Esihargi ülaprilli külge käiv spidomeetri kõrv valmis samuti.

Algust sai tehtud ka tagaamortidega.
Kahjuks on mul ainult üks poolik originaal. Seega tuleb hetkel teha väliselt originaali sarnased koopiad.
Amordid on pikemad(340mm auguvahe vs. tänavasõidu IŽ-i 305-310mm auguvahe) ja neil on ka alumistes otstes reguleerimiskruvid. Pildil tagumine originaalne alumine ots ja tavalistest tehtavad koopiad.
Attachments
IZ-54M poriplekk v.jpg
IZ-64M keskjala kinn v.jpg
IŽ-64M spidokõrv v.jpg
IZ-64M amordid 1.JPG
Post Reply