Page 1 of 1

Puch Magnum X

Posted: 16. Dec 2018 23:39
by madeinussr
Tere jälle.

Kohe kui saab ühele projektile joone alla tõmmata tuleb uus, isegi kui sa seda ei otsi. Niimoodi juhtus seekord ka minuga.
Teema on sama, noorte krossiratas, ajastu ka suht sama, erinevatel andmetel toodeti peasüüdlast 1974-1979a.
Mootor 49,9 cm3 ja uskumatud 3,5hp. Originaalülekandega 30km/h ja ülekannet muutes 50km/h. Mootoril on kickstarter ja automaat sidur mis teeb juhtimise ja käivitamise üli lihtsaks.

Mõtlesin siin vahepeal ka Yamaha PW peale aga need suht kallid ja ei ole nii vintage. Samuti loobusin kohe ka hiinakate mõttest kuigi näiteks kaasfoorumlane djxp neid agaralt ehitab ja neid teemasi loen suure huviga.

Riga Junioriga seda võrrleda ei kannata, nagu öö ja päev, ühega saab sõita ja teisega..no teisega..no teist saab ehitada.

Minuni jõudis ratas läbi FB ja pidin selle saamiseks 3 risu veel ostma, need on nüüdseks likvideeritud ja saab hakata mõnusat pilli ehitama poisile. Alguses oli plaan, et teen selle kuuendaks sünnipäevaks, aga tegelt tahan teda ennast sinna projekti kaasata, seega ta teab, et selline asi olemas on ja, et tal mind nüüd aidata tuleb.
Puch Magnum X dream bike
Puch Magnum X dream bike
Puch Magnum X reality
Puch Magnum X reality

Re: Puch Magnum X

Posted: 16. Dec 2018 23:40
by madeinussr
Olukord on kehv, esialgu tundus see ikka väga viimase piirini ära sõidetud olevat, nüüdseks on ratas laiali ja olukord on veidi parem.
Tegemist vajab:
Raam
1) tagakiigele ja piduripedaalile uued puksid
2) lenksupiiraja tagasi keevitada
Rattad
3) laagrid vahetada
4) rehvid vahetada
5) pidurid puhastada ja reguleerida
6) tagumine pidur varda peale ehitada
Esiamort vajaks vahetust
7)roolikannulaagrid kontrollida
8) juht torud sirgendada, üsna kõverad,
9) vedrud vahetada, mõlemad on puruks
10) puhastada ja määrida
Tagumised amordid (vajaks vahetust)
11) puhastada ja määrida
12) kinnituspuksid remontida
Sadul
13)nahk vahetada
Paak
14) kraan vahetada
Plastikud
15) esimene porilaud vahetada
16) tagumine porilaud vahtada
17) mõlemad küljeplastikud ja esimene nr vahetada
Mootor
18) täielik rebuild
Summuti
19) puhastada
20) augud kinni keevitada


Kui need asjad tehtud siis tuleks veel värvida ja poleerida kõik värvitadav osad ja kroomitud osad.
Näituse pilli taga ei aja, poiss äestab selle nagunii ära.

Mis teeb asja minu jaoks eriti põnevaks on see, et mul on olemas kaks sama mootoriga täiskasvanute mopeedi, seega ma tean, milleks see mootor võimeline on.

Re: Puch Magnum X

Posted: 17. Dec 2018 00:36
by madeinussr
Mõned pildid veel.

Re: Puch Magnum X

Posted: 26. Dec 2018 19:08
by madeinussr
Tänaseks on ratas pulkadeks ja põhimõtteliselt on kõiki varuosi saada aga hinnad on vastavad. Esiporikas, tagaporikas, kaks küljeplastikut ja kleepsuring maksab kokku 320.- euri :).

Erialgu neid ligi ei võta teen raami ja mootori korda ning, siis vaatan edasi. Mõlemad amordid on läbi esimesel vedrud puruks ja torud kõverad. Siiski peab olema leidlik.

Praeguseks on tooriku hind taandunud 60 euro peale.
Ostetud on ratta laagrid ja roolikannu laagrid. Kulu 20 eurot.

Re: Puch Magnum X

Posted: 28. Dec 2018 18:01
by madeinussr
Eile puhastasin veljed roostest, rummud said uued laagrid ja rataste viskumise kontrollisin ka ära. Uskumatu kui hea oli rataste olukord võrreldes kõige muuga. Rattad on muigugi tehtud ka väga korralikud



Täna painutasin esihargi pulgad sirgeks. Mõnusad makaronid. Juhtpuksid on kulunud aga need ei ole nii lihtsalt vahetatavad ja kuna vedrud olid puruks, siis oleks vaja uusi vedrusi, Riga hargi omad on liig peenikesed ja Izhi omad liiga jämedad. Oleks mingit vahepealset varianti vaja.

Re: Puch Magnum X

Posted: 28. Dec 2018 19:39
by Nobody
Huvitav, mida siinkohal 125ste mehed kostavad. Kas nende vedrud oleks sobivad?

Jõudu tööle, põnev lugeda, talv on projektide aeg :)

Re: Puch Magnum X

Posted: 02. Jan 2019 17:50
by madeinussr
125se mehed võivad kergendunult hingata praeguseks.
Üllataval kombel sain ikkagi vanad vedrud ära kasutatud ja amort hakkas isegi tööle. Roolikann sai uued kuulid ja esihark on nüüd koos esirattaga raami küljes.

Tagumised amordid nutused aga kui muud valikut pole lähevad need ikkagi käiku. Tagakiige jaoks vaja uued puksid treida raami sisse ja tegelikult on ka võll kulunud, materjal mõlema jaoks olemas, treialit vaja ainult

Nüüd on tegelt juba rehve vaja, et raam ära komplekteerida.

Mootorisse pole veel vaadanud aga loodan parimat, vähemalt tundub kenasti komplektne.

Re: Puch Magnum X

Posted: 04. Jan 2019 02:12
by madeinussr
Võtsin mootori lahti, uut kolvikomplekti vaja koos puurimisega. Karpale uued düüsid ja veel nipet näpet. Väntvõll tundus hea aga see kindel alles siis kui mootor täitsa laiali.

Re: Puch Magnum X

Posted: 11. Jan 2019 23:38
by madeinussr
Magnum X sai omale täna uued rehvid. Tagumine on miski Dunlop ja esimene Michelin. Sõber Pets loovutas oma varudest. Tagumine käis korra all aga ei sobinud talle segu poolest, esimene täitsa kasutamata ja samuti oli vist liiga kõva segu. Meil pole sellest lugu kuna pepu veel nii tundlik ple 😂.

Lohvid olid samuti läbi ja need sain kloostrimetsast, lõhna järgi on hiinakad...

Tagumise ketiratta sain ka 31 hambaga, originaalis on 34 aga seda pole võtta. Hammaka hind 15 euri. Lohvid kokku kümme. Projekti hind hakkab lähenema kolmekohalisele numbrile.

Re: Puch Magnum X

Posted: 13. Jan 2019 20:35
by madeinussr
Originaalis on ülekanne 34/13 ehk 2,61 ülekanne see peaks tähendama 50km/h.
Minu kettad on 31/14 ehk 2,2 ülekanne mis teeb kiiruseks 60km/ vaja oleks max 40kmh.

Ehk esimese hammaka võiks leida 10 hambalise.

Re: Puch Magnum X

Posted: 20. Jan 2019 23:55
by madeinussr
Üks suurimaid muresi milleks olid tagakiige puksid said nv-l meistrimehest sõbra abiga lahendatud. Nüüd sain rattad alla panna ja vaadata kuidas raami üldine olukord paistab.
Tagumise ketihammasratta mure saab vast kah sama sõbra abil lahendatud. Hammasratta siseava on vaja töödelda, et ta rummule istuks.

Re: Puch Magnum X

Posted: 19. Feb 2019 23:44
by madeinussr
Nii, pikalt vaikus, aga eile ei pidanud enam vastu ja tegin Puchshop.de lehel tellimuse ära.
Arve oli 182,99.- koos saatmisega, nüüd peaks tulema kõik vajalikud mootori ja mõned raamijupid kah.
Lisaks sai varumootorile ka mõned jupid võtta.

Plastikutega on ikka kitsas, sugugi ei raatsi 250.- euri selle komplekti eest välja käia, seega tekkis hullumeelne idee need detailid alumiiniumist teha.
MIngid näidiseräbalad on olemas vaid tagaporikaga peab piltide järgi improviseerima. Materjaliks saan oma Jupiter 3k jaoks tehtud reisikohvrite jääke kasutada.

Esihark tuleb siiski tulevikus välja vahetada, selleks loodan kusagilt kobeda pitbike õliamordi leida. kui kellelgi koos traaversitega pakkuda andke teada.

Re: Puch Magnum X

Posted: 20. Feb 2019 15:07
by Prii
madeinussr wrote: 19. Feb 2019 23:44 Plastikutega on ikka kitsas, sugugi ei raatsi 250.- euri selle komplekti eest välja käia, seega tekkis hullumeelne idee need detailid alumiiniumist teha.
Ma ise metallist ei teeks, kuna kukkumisel on vigastuste saamise tõenäosus suurem. Käsi ei tõuse hiinakaid külge panema?

Re: Puch Magnum X

Posted: 20. Feb 2019 15:47
by madeinussr
Prii wrote: 20. Feb 2019 15:07 Ma ise metallist ei teeks, kuna kukkumisel on vigastuste saamise tõenäosus suurem. Käsi ei tõuse hiinakaid külge panema?
Ei ole hetkel sobivaid hiinakaid leidnud, vigastuse oht on mul omal ka peast läbi kumanud, aga no vaatame mis sellest välja tuleb.
Küljekatetega pole probleeme need saab raami ligi väänata, porikatel on jah oht teravatel servadel ja kukkudes ei anna need absoluutselt järele.

Uus toodangu omad mida väljamaalt kalli raha eest saab on ka klaasplastist tehtud ja need samuti üsna jäigad..

Re: Puch Magnum X

Posted: 22. Feb 2019 18:26
by madeinussr
Pudinad käes, tarne uskumatult kiire.
Paari nädala jooksul peaks tule torusse saama.

Re: Puch Magnum X

Posted: 24. Feb 2019 22:22
by madeinussr
Karter koos, sidur ja süüde järgmiseks kùlge. Kui silinder puuritud saab lõplikult kokku ja kohe ka tuld torusse proovida.

Re: Puch Magnum X

Posted: 28. Feb 2019 23:05
by madeinussr
Asi edeneb, täna sain silindri kätte, õnneks kannatas 38,75mm mõõtu puurida seega 39mm kolvikomplekt veel varuks. Kloostrimetsa kaudu tegemine 40.- . Kuna kolvi pidin tunde järgi ostma ja ega valik ka kuigi suur polnud siis nyyd tuleb silindrit pealt 1,5mm maha treida ja allapoole samapalju tihendit asemele panna, siis hakkavad aknad ka kenasti täiel rinnal avanema ja Magnum X saab vabalt hingata.

Käivitusvända võll vajab veidi remonti ja vänt ise ka. Loksud ajaga päris suureks kulunud. Mul on ka teine mootor kust selle võlli kannataks võtta aga vänt on seal teistsugune ja ma ei kujuta ette kui hästi ta selle raamiga istub.

Re: Puch Magnum X

Posted: 04. Mar 2019 10:15
by madeinussr
Silindri teemasse süvenedes hakkab tunduma, nagu oleks keps 1,5 mm lühem kui vaja. Enne kui silindrit lõikama hakkan proovin silindrit teisele karterile kus on vanem puksiga väntvõll sees ja vajadusel ka kolmandale. Kui ikka ei sobi, siis tuleb ikkagi silidri pealt veidi maha võtta.

Viisakas esihark leitud minu varuosa Puch Maxi pealt. Seal oli hark varemgi olemas aga nüüd tellisin uued puksid ja ta hakkas väga hästi toimetama. Kõige parem oleks muidugi kui leiaks mingi toimiva pitbike hargi aga seal vaja kindlasti traaversit hakata totaalselt ümber ehitama.
Oli küll plaan ka see ratas ellu äratada aga tal veel mõned pudinad puudu ja üks poolik ratas on parem kui kaks.

Tagumistele amortidele oleks pehmemaid vedrusi vaja. Isegi minul on raskusi nende vetruma saamisel rääkimata 20kg kaaluval poisil.

Re: Puch Magnum X

Posted: 26. Mar 2019 23:26
by madeinussr
Ilma trei- ja freespingita on vanu tsikleid piin ehitada. Kui sul on aga sõbrad, kes saavad aidata, siis on muidugi lihtsam.
Hea sõber aitaski hädast ja treis silindrit 3mm madalamaks ja et silindri pea ka peale läheks, siis oli sedagi vaja veidi õgvendada.
Silindri alla vaja nüüd 2,5mm tihend ja saab kolvigrupi kokku laduda.
Vahetasin m6 tikkpoldid m7 tikkude vastu. Need palju tummisemad ja mutrid ja korralikud kõrged. Vahetuseks oli vaja vanad m6 keermega avad 6mm puuriga üle puurida ja siis m7 keemepulgaga keermestada.
Kuna silindri ja pea avad olid ka 7mm kanti, siis nüüd on nad paremini fikseeritud oma õiges asendis.

Ladusin ka karbussi kokku ja mõtlesin oma peas välja õhupuhasti lahenduse. Selle teen Riga mopeedi õhufiltri plekkkopsikust vist. Filter läheb igatahes mopi oma. See on paberist ja puhastab kindlasti paremini kui originaal traatfilter.

Käimalöömis vändaga on ka jama, liigend on kulunud ja tuleb miskist kõvast metallist uus teha. Praegust ei anna remontida ja uut pole kusagilt võtta.

Summutiga olen ka kahevahel. Olemas nii originaal mida on kõvasti keevitatud. Vanadest aegadest on alles ka üks resokas milline ka mu tänavasõidu Puch Maxil küljes on ja see on päris hea tõmbega. Aga ta on veidi pikk...

Pildid järgmisel korral.

Re: Puch Magnum X

Posted: 27. Mar 2019 23:30
by madeinussr
Mõned pildid

Re: Puch Magnum X

Posted: 28. Mar 2019 17:20
by suslik83
...laseriga 2...2,5 mm lehte ei oleks lihtsam alla lõigata?

Re: Puch Magnum X

Posted: 28. Mar 2019 17:36
by madeinussr
Kindlasti on, teed ära, mul omal kodus pole? :D

Re: Puch Magnum X

Posted: 29. Mar 2019 10:47
by madeinussr
Kui vaadata algseid pilte ja nüüd seda siis visuaalselt väga palju muutunud pole.
Sisu aga on päris palju muutunud. Kõik küljesolevad sõlmed on remonditud.
Säde on olemas, karbuss on küljes,käivitamiseks tuleb veel paaki bensiin ja mootorisse õli valada.
Summuti on kah vaja puhastada, augud kinni keevitada ja külge monteerida.

Re: Puch Magnum X

Posted: 30. Mar 2019 21:01
by Nobody
Tubli töö, E.!

Re: Puch Magnum X

Posted: 30. Mar 2019 23:42
by madeinussr
Tänud.
Täna sai ratas külge gaasi- ja esimese piduritrossi.
Tagumistele amortidele sai rats tehtud, et sadul madalamal oleks. Viimasena sai summutilt “kolekeevitus” maha lihvitud, paljastunud avad tuleb uuesti kinnin keevitada. Lisaks on plaan leegitoru terastrossiga seespidiselt puhtaks teha.

Häält veel ei saanud proovida

Re: Puch Magnum X

Posted: 31. Mar 2019 17:46
by madeinussr
Neljadast matsust läks see imemasin käima. Jõudu on pööraselt, teravusest ja kiirusest ka hetkel veel puudu ei tule. Jõudis mind ja poissi vabalt koos vedada.
Hääl ilus mahe, minek mõnus ühtlane, kartsin veidi seda kandilist summutit aga tuleb välja, et täiesti toimiv asi.
Esialgu jätan selle.

Siinkohal tahan välja öelda, ühe vana tõe, mis ennast selle projekti puhul meelde tuletas. Lihtsam on osta toimiv uus ratas!
Sellise vana "rimaka" ehitamine rahaliselt ennast kuidagi ei õigusta. Tegin ise seda, sest olin ammu poisile sellist automaatsiduriga asja tahtnud ja samatüüpi Puch Maxi S mopeedi ja nende mootoritega oli mul kokkupuude koos varuosadega olemas.

Töötunde läheb sisse meeletult, samamoodi raha ja teeneid sõpradelt. Kui projekt lõplikult valmis teen rahalisest poolest ka ülevaate.

Siiski kui käes küünarnukkidest alates p****t välja ei kasva ja huvi on, siis soovitan soojalt. Minu viieaastane ja ka mina ise on selle projekti käigus nii mõndagi õppinud ja see emotsioon peale esimest sõidutiiru on seda väärt.

Re: Puch Magnum X

Posted: 25. May 2019 23:19
by madeinussr
Pole Magnumiga aega tegeleda olnud, täna siis võtsin kätte tagapiduri klotside remondi. Pidurimeistrist sain katted, Nobody sebis Stokkerist EPOt ja katted on nüüd liimitud. Homme vaatame kas sobivad ka. Piduripedaal on vaja õigesse kujusse väänata ja teljeava läbi puurida.
Esipiduri lingile on vaja uus puks teha, siis kestab kauem. Õhupuhasti ja porilauad on samuti veel puudu.

Re: Puch Magnum X

Posted: 07. Jun 2019 11:09
by madeinussr
Tagumine pidur on nüüd suurepärane, pedaali väänasin kujusse ja klotsid sobisid. Eks näeb kaua kestavad. Esipidur sai puksi ja vahepeal saba andnud trossi lappisin ka ära. Õhupuhasti ja porikad on hetkel veel probleemsed. Aga tegelt on neid probleeme veel, esihark, tagaamordid, küljekatted ja käimalöömisvända süsteem.