Eesti Liivakunn 15´ on selgunud!

Rattad, varustus, treeningud, rajad, võistlused
User avatar
Motokuur
Tavakasutaja
Posts: 33
Joined: 07. Feb 2013 01:00

Eesti Liivakunn 15´ on selgunud!

Unread post by Motokuur »

Üritus leidis aset esmakordselt legendaarsel Saku-Männiku krossirajal möödunud laupäeval. Ilus ilm ja hulgaline osavõtt tõotas põnevat võistluspäeva, mille kulminatsiooniks eesti parima liivaraja sõitja ehk Eesti Liivakuninga selgitamine profiklassis.
12047193_907709956011981_3306754460935902839_n.jpg
Päeva avalöök kuulus traditsiooniliselt 85cc ehk noorimatele võistlejatele(10-14a) ja stardist läks juhtima Jörgen-Matthias Talviku, tihedalt kannul Egert Pihlak ja Henri Vesilind. Sõidu edenedes möödus Talvikust Pihlak ja varsti ka Vesilind kes viimastel ringidel võttis enda kätte ka liidripositsiooni. Teises sõidus haaras liidrikoha Vesilind keda tihedalt jälitas Pihlak terve sõidu, kuid sel korral siiski teisele kohale jäi. Päeva kokkuvõttes esikoht Vesilinnule, teine Pihlak ja kolmandaks tõusis teise sõidu hea tulemusega Kairo Katkosilt.

Järgmisena tuiskasid rajale Retro tsiklid ehk vanatehnika ja esiotsa hakkasid vedama Taavi Laur, Jaanus Lüüding ja legendaarne Saku krossimees Aadu Sikk. Esimese sõidu lõpuks võttis Sikk oma arvestuse võidu jälitatuna Lüüdingu poolt, teine sõit aga kummitasid Sikku tehnilised probleemid ja tuli leppida teise kohaga. Päeva kokkuvõttes esikoht Lüüdingule, teine Aadu Sikk ja kolmas Andres Pilt.

MX40/MX50 klass ehk rahvakeeli veteranid kulges Roy Puuströmi, Urmas Heliste ja Aivo Rabbi juhtimisel, kus esimesest sõidust napsas Puuström parima koha. Teises sõidus aga võttis võidu EHKK karikasarjas liidrikohta hoidev Heliste kellele läks ka etapivõit. Teine päevalõikes Puuström ja kolmas Aivo Rabbi, MX50 ehk vanemate meeste arvestuses esimene Jüri Makarov, teine Rene Ranniko(Soome) ja kolmas Enno Lustus.

MX30 ehk üle 30aastaste harrastajate klassis võitis mõlemad sõidud kindlalt Reiko Burket. Teisele kohale pretendeerisid Leho Kägu, Jan Veimer, Kristo Erala ja Vallo Kägu, kellest etapi teine koht läks päeva lõpuks Vallo Kägule ja kolmas Kristo Eralale. Järgnevas MX D klassi ehk kõige algajamate klassis võidutses Kaspar Ruut, Raido Kiisa ja Rait Viiarti ees.

MX C klassi esimeseks tõusis kahe tugeva sõidu tulemusena Tanel Turro, tehes konkurentidega vahemaad mitmekümne sekundi jagu. Teisele kohale sõitis end Erik Pirn ja kolmas Kermo Uue, mõlemad kahe staabiilse tulemusega vastavalt oma kohtadele.

MX B klassi, kus löövad kaasa tugevaimad harrastajad ja profiklassi pürgijad, tuli kaarte segama Lauri Pöör kes siiani võistles veel aeglasemas MX C klassis. Kuna Saku-Männiku krossirada on mehele olnud üks lemmikkohti treeninguiks siis kaartide segamise asemel võttis Pöör hoopis etapivõidu. Teisele kohale jäi esimese sõidu võiduga lõpetanud Jens Udras ja kolmas Carl-Mattias Räägel.

Päeva tipphetk oli käes ning Liivakuninga tiitlivõistluse esimeses stardis läks juhtima 2015 hooajal Läti meistriks tulnud Priit Rätsep(HRC), kellele kihutas järgi Eesti MX2 klassi värske meister Karel Kutsar(Sahkar KTM). Kui sõidetud oli pool sõitu tundus olevat Rätsepa edu kindel, kuid siis vedas tehnika alt ja jättis mehe hoopis raja kõrvale. Esimesest sõidust võit Kutsarile, teine Aleksei Vinogradov(Narva Mk) ja kolmas Jüri Triisa(Redmoto). Teises stardis üllatas konkurente Christopher Talli võttes liidrikoha enda kätte ja vedades kaasvõistlejad esimesele ringile. Varsti õnnestus Kutsaril Tallist mööduda ja minna oma teed. Sõidu lõpuks tegid sama ka Vinogradov ja Triisa korjates samad kohapunktid mis esimesest sõidust. Kolmas start oli taas Talli päralt, kuid sõidu edenedes kordus teise sõidu stsenaarium.

Eesti Liivakuningas 2015 on Karel Kutsar kes korjas maksimumpunktid kõigist kolmest sõidust, poodiumi teisele astmele asetus Vinogradov ja kolmandale Triisa. Samas stardis jagati ka Juuniorite arvestuse punktid ja sel korral kiireim Hans Priidel, Rait Kaimeri ja Aaron Nau ees.

Eesti Hobikrossiklubi karikasari on selleks hooajaks lõppenud ja taaskohtub kõigi motokrossihuviliste ja hooaja parimatega juba hooaja pidulikul lõpetamisel.

Suured tänud Dynami:t energy, Motodepoo, Defton, Kenomer, Yamahakeskus, Ramo, Crostic, Boston Project, ning eriti kõiki võistlejaid ja motokrossihuvilisi tänu kellele on kogu hooaega olnud rõõm läbi viia.
Post Reply