[How To] Honda Transalp + Suzuki Freewind kõrgemaks

Projekteerimise abi, tugevusarvutused, CAD süsteemid ja tehniline joonestamine.
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

[How To] Honda Transalp + Suzuki Freewind kõrgemaks

Unread post by Tafka »

Hei hei Motokuurlased.
Kuna paljudel on vene tehnika kõrval ka "lääne" tehnikat ja kindlasti paljud Honda Transalpi omanikud on vahel metsa all sõites mõelnud, et oleks vaid tsipa rohkem kliirensit. Seega, siin on kaks joonist ja väike jutt juurde kuidas mina enda Transalpi kõrgemaks tõstsin.
NB! Antud joonised on tehtud 1991a Honda Transalp XL600V jaoks. Enne kui sellist modifikatsiooni tegema hakkad palun kontrolli kas ka Sinu Transalpi keermete mõõdud on samad! :)
Joonised asuvad siis siin:
1) Esimeste amorditorude pikendus
2) Tagumise amordi kõrgendus

Esimesed amorditoru pikendused on mõeldud asendama originaal korke...ehk lihtsalt vana kork välja keerata ja pikendus asemele (enne muidugi tõsta vanalt korgilt tihend pikendusele ümber)
Esimestel amorditorude pikenduste juures on märgitud pinnakareduseks 3,2 mis on üsnagi sile pind AGA see ei pea olema NII sile võib täiesti olla 6,4 või 10. Lihtsalt kui ta väga krobeline on siis prillid ei pruugi väga hästi kinni hoida seda ja amort hakkab libisema prillides.
Teiseks sügavusmõõt 85 ja läbimõõt 26+/-2 on tegelikult mõeldud lihtsalt massi vähendamiseks ja ei ole seetõttu nii täpselt ette antud.
Kolmandaks keerme mõõt M37x1. Kindlasti kui treiali juurde lähed krimpsutab treial alguses nina ja küsib kas oled kindel selles mõõdus, kuna tegu pole standard keermega.(PS! See on nüüd see mõõt mida ma soovitan kontrollida igaksjuhuks enda,konkreetse, amortide peal mõõta.
Neljandaks on keerme juures üks 4mm laiune soon. Tegemist on tihendi soonega. See mõõt võib kõikuda 2-5mm vahel aga hea oleks kui ta oleks 3-4 kuna nii lai oli ka originaalkorgis see mõõt.

Tagumisest amordikõrgendusest ka siis veidi.
Originaalis on seal 55mm kõrgune stantsitud plekist klamber. Uue kõrgenduse jaoks on tegelikult mitmeid variante. Üks variant peale minu antud joonise on veel lasta treialil teha lihtsalt üks keermetega "pulk" ehk ühes otsas sisekeere amordi külge ja teine väliskeere mis läheb originaal klambri külge. Teine variant on lasta painutada ühest tükist uus klamber.
Aga kuna mul oli lihtsam lõigata 5mm materjalist parajad jupid ja need kokku keevitada siis läksin seda teedpidi.
Niih esiteks: kasutatud on tavalist 5mm paksust S235(St3) musta terast. Küljed on peaaegu identsed, erinevus on selles,et ühelpool on tavaline 10-10,5mm ava ja teiselpool keermestatud M10x1,25 ava. Teiseks: Pealmised/vahetükid on identsed. 30x30x5 tükid aga võid teha ka 30x30x10 või isegi paksemast materjalist. Kui teed kahest tükist siis soovitan puurida alguses näiteks 10se ava läbi siis kokku keevitada kogu kupatuse ja siis 12,5mm puuriga üle puurida (12,5mm puur käib M14x1,5 ava alla). Kõige parem variant on muidugi avad puurida peale keevitamist.
Kolmandaks: PS! Keevitamise ajal soovitan alumiste avade vahele panna 30-33mm toru/tüki, sest keevitamisel võib muidu liiga kokku tõmmata alumine ots.
Neljandaks: vahetükkidel on märgitud faasid 2x45kraadi. Tegemist on keevitusfaasidega, et korralikult läbikeevituks.
Viiendaks: Mõõt 75 ehk kogu pikkus. Originaalis on selleks mõõduks 55 ehk hetkel tõstame taguamorti 20mm võrra. See on üpris palju nii, et võibolla alguses proovid 65mm.

Kui kõik need kõrgenduse jupid valmis tehtud ja paigaldama hakkad siis on veel paar nüanssi mida tasub meeles pidada.
Spidomeetritrossi paigutus

Kui hoolikalt vaatad siis spidomeetritross ei ulatu reduktorini vana teedpidi. Selleks pead natukene muutma paigutust.
Esiteks tross peab minema porika ja amordi vahelisest pilust. Võibolla pead porika natukene lahti laskma selleks ajaks kui trossi läbi viid.
Teiseks: spidomeetri reduktor/tigu tuleb suunata otsaga üles ehk see tähendab, et pead teo sealt takistava nuka tagant üle tõstma. Kui muretsed kas tigu niimoodi liikuma ei hakka? Siis enda kogemusest võin öelda, et minul pole ta veel kuhugi liikunud sest rattavõll surub ju reduktori korpuse suhteliselt tihkelt kinni.
Kolmandaks: võibolla pead ka pidurivoolikut natukene ümber suunama!
Kuna mul on armeeritud pidurivoolikud ja juba ümbersuunatud siis mul polnud vaja ümber tõsta aga originaal voolikud tõenäoliselt tuleb ümber tõsta.

Ja oledki valmis :)

Alguses on kindlasti harjumatu sõita kõrgema ja pikema teljevahega rattaga aga mina harjusi sellega kiiresti ära. Aga metsas on nüüd hoopis teine tera sõita. Ei jää iga juurekese taha kinni ja ka mudas on läbivus parem, kuna ei jää põhjaga takistama nii palju.
Ja väike soovitus veel enne lõppu. Kuna esiamordid on suht pehmed Transalpil siis soovitan mõlemasse amorti panna 50ml rohkem õli kui originaalis soovitatud! Teeb natukene jäigemaks amordid ja ei peksa nii kergeltpõhja. Ja kasutage ATF õli amortides, soovitab seda manual isegi. Odavam ja tsipa paksem kui spetsiaal amordi õli.
Metsas,mudas ja liivas kohtume!
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Unread post by Tafka »

Väike uuendus.
Tegin ühele Freewindi kasutajale esimeste amorditorude pikenduste joonise nii, et keda huvitab leiab joonise siit:
http://taff.planet.ee/Tuuli/freewind.pdf

Suht sama jutt lisaks mis Transalpi kõrgendustele.
Sisemine ava mõõt on nii suure tolerantsiga kuna on mõeldud lihtsalt materjali eemaldamiseks, et natukene kergemaks asja saada.
Välimine pinnakaredus on soovitusliku suurusega, liiga kareda pinna korral ei tõmba prillid korralikult kinni amorti.
Ja jällegi...palun kontrollige natukene olemasoleva korgi mõõte, kuna äkki on aastate piires erinevusi amortidel!!!
Tagumise kõrgenduse kohta hetkel info puudub aga eks ta midagi sarnast tuleks nagu Transalpil.

Edu ja küsimuste korral kontakteeruge.

PS! Kui keegi on huvitatud enda rattale kõrgenduste tegemisest siis anna märku! Vaja oleks amortide korki ja selle järgi siis saaksin joonise teha.
PS 2! Kui keegi on huvitatud Transalpile esimestest + tagumisest kõrgendusest siis võta ühendust ja räägime hinnast. Tallinnas saaksin pakkuda ka paigaldust.
Post Reply