Seoses foorumi tarkvara uuendamisega võib uute kasutajate liitumine olla häiritud. Probleemide korral kirjuta info(ät)motokuur.ee

3D joonis

Projekteerimise abi, tugevusarvutused, CAD süsteemid ja tehniline joonestamine.
v301060
Tavakasutaja
Posts: 398
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

3D joonis

Unread post by v301060 »

http://imageshack.us/photo/my-images/687/p7190988.jpg/
Kes teeks sellest tagakiigest 3D joonise? Ja mis see maksaks?
Täpsem soov on selline:
We need drawing with technical specification and diameters. Electronic or paper variants is possible. 3D data is better.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1485
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr »

Kui annad kõik mõõdud, siis vast saan mina või mõni kogenud konstruktor hakkama. Mis formaati sul lõpptulemust vaja on?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
silverMR
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 18. Jul 2004 00:00
Location: Tallinn/Kuressaare
Contact:

Unread post by silverMR »

Selliste tööde vahendamiseks saaks vist grabcad.com teenuseid ka kasutada, et leida sobiv insener etteantud summa eest seda tööd tegema.

Alati muidugi variant pinnast kompida ja leida keegi, kes kuidagi ära teeb :P
User avatar
suslik83
Tavakasutaja
Posts: 92
Joined: 20. Dec 2007 01:00
Location: Paide
Contact:

kiige

Unread post by suslik83 »

aga mis selles kiiges nii erilist on? joonestamine mudelisse pole suur probleem... aga komponentide valik, arvutus jne kellelegi sertifitseerimiseks eeldab rohkemat 3d mudeli loomisest.

mina loon 3D mudeli inventor 2009`s ning genereerin endale vajalikud joonised koostutest või detailidest.

...ülesande püstitus on vigane
...mida see kiige tegema peab ning millised on piirangud?

:)
elu ongi mäng!
v301060
Tavakasutaja
Posts: 398
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

3D joonis

Unread post by v301060 »

3D vajadus tekkis antud detailist carbon-versiooni hinnapakkumise saamiseks. Olen Eestis sondeerinud pinda ka alumiiniumist kiige kohta aga siiani on "hirmutatud" kõrge hinna ja õige materjali defitsiitsusega :D
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 287
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Unread post by Mattu »

Palju see carbon versioon sellele 638le juurde annab?
Sõidan nagu suudan.
v301060
Tavakasutaja
Posts: 398
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

3D

Unread post by v301060 »

Rauast kiige kaalub 3 kilo...
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Unread post by Tafka »

Ärge nüüd hakake arutlema miks ja palju ja milleks teemadel eks : )
Aitaks hea meelega Sind aga pole kahjuks Eestis :)
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1485
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr »

Tekitaks siia veidi arutelu, mitte küll teemal, et alumiiniumist/carbonist kiige mõte või hind on. Pigem just seda milliseid lähteparameetreid peaks teadma kui joonestada ja hiljem suvaline võimekam töökoda sellest peaks ka soovitud asja valmistama?


Kui tahetakse detaili üks ühele, kuid originaal on terasest ja uut detaili tahetakse carbonist või alumiiniumist, siis esimese asjana kirgastuvad kaks sõna - jäikus ja tugevus.

Näiteks carbon maastikuratta raamid on alu raamidega võrreldes küll kergemad, kuid pehmemad ja väga mitut hooaega profid nendega sõita ei saa. Sõbra ratta kogemustest olen ka aru saanud, et pea iga kriimu korral tuleb sellele kohe spets kleepekas peale panna, sest muidu hakkab raam üsna pea sealt lagunema.
Mootorratta ja eriti Jawa/Iz-i puhul kardan, et vibratsioon teeb carboniga oma töö.

Alumiinium seevastu tundub olema juba palju mõistlikum valik.
Olles paremini töödeldav, odavam, tugevam, ning rohkem läbikatsetatum.

Valmistamine, olenevalt projekteerija oskustest on detaili võimalik valmistada erineva raskusastmega, aga oletame, et joonis on hästi loetav ja materjal on ka laos olemas siis materjali hind võiks jääda 20?¤ piiresse ja keevitamine, lõikamine, lihvimine, freesimine ja puurimine kah umbes samasse aukku aga pigem ikka 30¤. Seega hetkel on ideaal juhul läinud 60¤ mis seab kogu asja mõtekuse kahtluse alla minu silmis.

Mis aga ei tohiks sinu indu sugugi vähendada, sest just uued erilised ja innovaatilised lahendused on meid toonud maailmas sinna kus me praegu oleme.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
v301060
Tavakasutaja
Posts: 398
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

3D

Unread post by v301060 »

Päris intrigeerivad arvutused, eriti alust valmistamise osas. Eelmisel aastal sai ühe tuntud streetfighteri ehitaja ning stuntijaga alust tagakiige teemal mõtteid vahetatud...tema ütles orienteeruvaks hinnaks 500 euri...ja sinna see jäi:)))
Kopin jutu tema arvamusest alukiige valmistamisest ka siia:

Vaja läheb ca 250-300mm pikkust tükki ümarterast D40.
Sulam peab olema 7074 (alumec)
Siis on sinna vaja 2-3 laagrit mis saab panna olemasolevast kiigest- juhul kui nad on korralikud. Siis tuleb töödelda avad laagrite jaoks ja võllile treida puks.
Kiige haarad on nelikanttorust, mis on sama sulam –vaja läheb ca 1-1,5 meetrit ja PROBLEM ALGAB.
Siinkohal lõppes mul jaks materjali otsida.

Täpseks kokku keevitamiseks on vaja teha rakis. Aega ja tööd kulub piisavalt. Rakise materjaliks saab kasutada terast, kuid rakise detailid on vaja samuti täpselt teha.
Siis keevitusse , testi , viimistlusse,koostesse ja valmis ongi.

MUIDUGI – on ka seltsimehi kes arvab, et saab ka lihtsamalt aga siis tehku iga mees nii nagu arvab ja võtku endale risk ja vastutus enda ja teiste elude eest.
Ma kahjuks ei saa soovitada midagi mis võib kellegi elu ohtu seada.

Minu tsikli kiige on plasmaga 3 osaks lõigatud, siis sedistatud velje jooks ja tsenter. Lõike joone valisin nii et amordi toetuspunkti kiige küljest ära ei lõiganud. Seejärel seadistasin rakisesse velje jooksu ja tsentri. Fikseerisin ja keevitasin kõik lõikejooned ,mis võimalik, kinni. Seejärel vabastasin rakise kontrollisin jooksu tsikli raami küljes. Peale seda keevitasin lõplikult . Seejärel panin kiige pressi alla. Eelnevalt arvutasin võimalikud maximaalsed jõud mis võivad mõjuma hakata. Teostasin testi d. Ja viisin kiige värvitöökotta.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1485
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr »

Arvan, et tõde on seal kusagil vahepeal, olen tegelikult isegi arvamusel, et kõik hinnad, mis puudutavad materjali ja valmistamist olen räigelt alahinnanud. Projekteerimine on selle asja juures kõige lihtsam.

Nüüd olles veelkord üle vaadanud selle tagakiige, olen üsna veendunud, et ta ei pea sellisel kujul alumiiniumist ega ka carbonist(kas mitte karbonfiiber pole mitte õige nimetus) valmistatuna sõidule vastu. Vaid läheb a) kõveraks b) praguneb.

Seega äkki on lahendus hoopis alumiiniumi imitatsiooniga pulbervärv või hoopis karbonfiiber kiletamine?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
v301060
Tavakasutaja
Posts: 398
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

3D

Unread post by v301060 »

http://www.fichtlkramek.cz/obrazek.html?id=4354

Pildil ligikaudsed mõõdud. Valimuse muutmine pole teema, asja point oleks ainult(!) kaalu vähendamine. Krossikatel ju ometi on alukiiged, miks nood kõveraks ei lähe? Saavad ju kordades rohkem vatti kui vanakooliga 90-ga sõites...
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2143
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Ermo, uuri Alumeci hindu ja selle keevitatavuse lihtsust. Lisaks on mõnes ettevõttes isegi Al keevitamise sentimeetri eest küsitud 5-6¤.

Kuid materjalidest lähemalt, siis rääkisin vana student formeli tiimikaaslasega ning tema arvates saaks kasutada Carbonit kiigevõlli ja amordi kinnituse vahel. Muu tuleks siiski teha metallist. Kuid täpsema hinnangu saaks mudelit analüüsides. Kergem ei pruugi tulla...

Lisaks on carboni sobimatus liiga rutakalt maha tehtud. Tsiklite-formelite veljed, raamid, kiiged - need kõik on ju olemas ja tehaksegi. Isegi aasta tagasi oli üks mõte TTÜ/TTK formula student projektis carboni kasutamine raamiehitusel..
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
raivoku
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 14. Jan 2005 01:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by raivoku »

Süsinikkiud või süsinik riie ei pragune ise. Tänapäeval on mitut varianti süsinikkiudu olemas. Üks on roovinguna ehk 1cm laiused nöörid (nagu niidid kõrvuti) ja teine on riide moodi 90 kraadi all kootut kangas. Varem oli selle hind juba 1000eeki m2 mis tegi asja kalliks. Näiteks kõik formelid
ja võidusõidu tsiklid omavad süsinikkiust detaile. Tagakiigesid tehakse juba ammu süsinikust. Ainuke konks on et monoamort on seal tähtsaks.
Klaasriie kaitseb pealispinda vaid väliselt tulevate löökide eest. Lisaks on seest poolt tugevamaid klaasriide plokke (kiigevõlli tugevdus, tagaratta võlli tugevdus jne sees)
Alumiin jääb kindlasti alla süsinikule. Kaalult kordades tugevuselt ka. Alu on hea kodus põlve otsas meisterdamiseks. Süsinikuga on probleeme, et kihtide vahele ei jääks liiga palju epoksüüd liimi või õhku. nod nimelt nõrgestavad asja tohutult.


Alu keevituse kohta. Odavamad keevitused teeb igaüks. Üks selline teema vingerdas ka alles biker.ee foorumis. Enamjaolt kuigi alu keevituse teema juures konks, et keevitus ise pole 100 prosa alu. Mingi alusegu.
v301060
Tavakasutaja
Posts: 398
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

3D

Unread post by v301060 »

Tegu siis selle firmaga:
http://www.gms-composites.com/
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1485
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr »

Nii, kiige joonisega ei ole kahjuks hetkel veel midagi peale hakata nende mõõtudega.

Raivo räägib siin segamini klaasriidest ja karbonfiibrist, üks paras puder ja kapsad tundub olema...

Asko see 100eeku cm on kokkuleppe küsimus, pigem näitad tükki ja siis saad hinna.. varsti lasen ühe krossika amordi keevitada, jagan ka hinda ja tulemust. Alu keevituse hinnaga on paljud ära ehmatatud.

Kaalu annab väga paljudest muudest kohtadest säästa, alustades velgedest, rehvidest, amortidest, paagist, sadulast, lenksust jne jne.

Loomulikult kasutatakse alumiiniumi krossirataste juures ja väga ohtralt.
Aga dimensioonid on vähe teised. Image

Sinu kiiget tuleks ikka jämedamaks teha kõvasti, aga jah tugevusanalüüs aitab seal kohas.

Samas võib mu jutt olla ka puhas pullikaka.
Lihtsalt siin ei tundu hinna ja kaaluvõidu suhe kuidagi paigas olema..


ps:mis su ratta kohtseptsioon üldse on?

E.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
v301060
Tavakasutaja
Posts: 398
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

3D

Unread post by v301060 »

Ühest võiks kohvik tulla :D
v301060
Tavakasutaja
Posts: 398
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

3D

Unread post by v301060 »

Tegelikult võiks Adminn selle teema(kommentaarid) minu kasutajate rattad all olevasse Teine 638 alla ümber tõsta...
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2143
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Ma hetkel panen lukku ning suunan vestluse vastava ratta teema juurde kasutajate Mootorrattad all!

Hetkel teen mudelit mina koos kf. Tafka abiga (kes on küll teisel pool maakera, aga vastab kirjadele usinalt) 8 )
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Locked