Tehnilised tingimused

Sarja ja võistlejatega seonduv üldine arutelu.
Punnvorr.ee, Sakusääruklubi, Abjatehnikaring
chess
Posts: 7
Joined: 06. Nov 2012 01:00

Unread post by chess »

Aga kuule kui ei taheta et sa siin teemas sokid oma mõttetut loba siis ole parem vait tegelikult sa ei saa ikka midagi aru ju sa võiksid jätta oma jube suure aju võrri väljalaske akentele vms mitte siin mingit lambi juttu ajada :idea:
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

võiksin , aga kas peaksin ? tundub just õige koht olevat ajuga mootorihuvilistele noortele, võisiis ka pisutvanematele motomeestele .
sa ise vist rohkem malehuviline, mis sind siia toob ?
chess
Posts: 7
Joined: 06. Nov 2012 01:00

Unread post by chess »

Just nimelt ajuga motohuvilistele aga sul selline asi puudub nii ,et ole parem tasa ja kas siin foorumis on vähe neid teemasi kus sa saaks oma "tarka" juttu ajada?
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

chess wrote:Just nimelt ajuga motohuvilistele aga sul selline asi puudub nii ,et ole parem tasa ja kas siin foorumis on vähe neid teemasi kus sa saaks
oma "tarka" juttu ajada?
eks siinon teemasid jah igasuguseid, kahjuks ei ole need minu otsese huvialaga seotud. sõna võtan ikka teemas mida ma valdan, või mujal ,kui on midagi küsida.
sul paistab selle teema küsimuse püstitus hämaraks jäävat. katsun spetsiaalselt sinu jaoks ja sulle tuttavamate terminitega asja valgustada.
sul on seal kuskil,sapole täpsustanud kes või kust sa oled, see malering. panete seal maletamist tasapisi ja on lahe. aga ükskord tuleb maletreener kabenuppudega ja ütleb et õigete pukade jaoks pole raha ,aga kabenuppudega peab ka saamamalet mängida. no proovite siis heaga ja proovite kurjaga, aga ikka ei tule nagu hästi välja. treener vaatab ,et asi paha- vaja hakata süüdlaseid otsima.
võibolla on teised maletajad süüdi , või äkki on ansip, ei vist ikka need teised. vahepeal proovite veel doomino kividega- no ikka ei tule väja.
no mis siis nüüd teha- teadagi tuleb reegleid muuta, et kõigil oleks võrdne. kui reegleid ei õnnestu muuta tuleb kõvasti trummi lüüa ja kogu maailma üritada süüdi lavastada, kusjuures -armastuses ja sõjas on kõik lubatud, loobime aga täiega sitta ventilaatorisse.ja nagu sa tead , novist ikkagi vaevalt sa tead , aga kahjuks kipub olema nii, et seda kes kõigekõvemini ja kauem kisab ,kiputakse kuulama. olenematta mis tal sealt suust juhtub tulema ja kas see mingilgi määral tõepärane tundub.
niiet kui sulle öeldakse et kõik teised on sinu hädades süüdi, pole mõtet seda pimesi uskuda.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

chess wrote:Just nimelt ajuga motohuvilistele aga sul selline asi puudub nii ,et ole parem tasa ja kas siin foorumis on vähe neid teemasi kus sa saaks oma "tarka" juttu ajada?
Kellegi sõimamiseks ei ole kena teha uut kontot...

Kasutajaid selle IP-ga

chess [ 4 Teateid ]
minimx38 [ 1 Teade ]
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
chess
Posts: 7
Joined: 06. Nov 2012 01:00

Unread post by chess »

Okei jäämees on nalja ära teinud nüüd pole rohkem miskit kosta.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

Nobody wrote:
chess wrote:Just nimelt ajuga motohuvilistele aga sul selline asi puudub nii ,et ole parem tasa ja kas siin foorumis on vähe neid teemasi kus sa saaks oma "tarka" juttu ajada?
Kellegi sõimamiseks ei ole kena teha uut kontot...

Kasutajaid selle IP-ga

chess [ 4 Teateid ]
minimx38 [ 1 Teade ]

piinlik lugu küll haraldikene, ma mõtlesin, et see mõni noorem maletaja ,teie klubist. aga olles omandanud sinukäest ühe sääreka, teinud sellele hädatapmise ja hiljem lahangu , võin ka sinu tehnika tundmises kahelda
ikka päris sügavalt . see mida väntvõlliga teinud olid oli ikka tippude tipp.
mis sobib teha mingi minski või kobru vändale, millel täis põsed, ei lähe kohe mitte sääreka mootrile. kas see mootor töötassul ka üldse, ilmselt kui oleks õnnestunud teda käitada oleks olnud vibratsioon umbes nelja palline.
ja et mitte olla anonüümne siin nagu mõned püüavad siis mina olen penskarite#39 , kui keegi veel ära ei ole tabanud
chess
Posts: 7
Joined: 06. Nov 2012 01:00

Unread post by chess »

Eitea ma ei ole Harald ja ma arvan et minu tehniline taip on sinuomast kõvasti üle. :)
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

chess wrote:Okei jäämees on nalja ära teinud nüüd pole rohkem miskit kosta.

miks sa arvad et see nali on, jutt jumala tõsine . tehke silmad lahti ometi,
teil ajud ikka päris ära pestud seal a-s.
chess
Posts: 7
Joined: 06. Nov 2012 01:00

Unread post by chess »

ok isa on rääkinud
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

chess wrote:ok isa on rääkinud

just just räägitud on- juttu palju ,mõtet vähe. aga rahvas on rahulolematu, jääb küll arusaamatuks milline rahvas, kas ainust a rahvas või...
akki on mõnel nimi ka ja saab selle alt midagi välja öeldud.
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Sain nüüd selle silindri kohta ka selgemaks asja. Sain Virgolt sellise kirja:
Lubatud vesijahutusega tehasesilindri (d10-ne ja originaalile aretatud veesärgi tegemine mis jääb õhkjahutuse silindri mõõtudesse) .See tähendab ju seda et seest peab olema originaal ( õiges mõõdus) ja veesärk on Derbi oma seal ümber. Derbi veesärki ei keela keegi. Ja mootori sisene forseering on ju lubatud.
Standardi klapi teema suht ära surnud, aeg on ka näidanud et korralikult tehtud klapita mootor käib üsna võrdselt, niiet reeglid piisavalt head.
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

Ehk siis - nagu ma aru saan käib sellise silindri tegemine niimoodi:
1. Võta Derbi silinder
2. trei sellelt alumine ots maha, jättes hülss alles
3. võta võrri silinder
4. trei sellelt ülemine ots koos hülsiga maha
5. Pressi Derbi silinder hülssipidi võrri silindri sisse.
6. Õnnitlused - sa oled just teinud "võrri silindri", mis tegelikult on Derbi koos portmapi ja kõie muuga. Geniaalne.

Ma arvan, et reeglites tuleks viia sisse väikene stiilimuutus.
Esiteks loetletaks ära, mida tohib kasutada ja mis piirides modifitseerida.
Teiseks peaks olema selline lause: "Mis ei ole otseselt nende reeglitega lubatud, tuleb lugeda keelatuks".
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Sain kirja, kus ta ütles, et reegleid ei muudeta, ainult sõnastust.
Tarmo5
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 12. Nov 2004 01:00
Location: Viljandimaa, Abja-Paluoja

Unread post by Tarmo5 »

See on Vootele ju standard võrr. Sisemine forseering on lubatud ju. Loodan et said aru miks ma natuke olen kisa tõstma hakanud aga see ei ole ainuke asi mis tehakse. Abja tehnikaringi lehel foorumis tekkis ka mõni mõte ülesse. Et seda hullust nati teisiti keerata. :D
virgor
Tavakasutaja
Posts: 97
Joined: 19. Jan 2009 01:00

Unread post by virgor »

Olen lugenud siin mõtetuid vaidlusi ja ikka pean sekkuma.
Miks peaks see sinu pealtvaataja asi olema millised on reeglid. Lugege ikka korralikult läbi enne kui kaagutate siin.Jutt käib KÜLGKORVIST mitte standardist. Kui on lubatud teha ise vesijahutusega silinder siis miks peaks keelama derbi silindrist teha ????? Lihtne on ju ,kõik mis ei ole keelatud on lubatud.
Selge on see ,et mõne üksiku võistleja pärast reegleid muutma ei hakka.Enamus on rahul ja võidusõidud toimuvad.Need kellele ei meeldi istuvad ju kodus.
vootele wrote:Ehk siis - nagu ma aru saan käib sellise silindri tegemine niimoodi:
1. Võta Derbi silinder
2. trei sellelt alumine ots maha, jättes hülss alles
3. võta võrri silinder
4. trei sellelt ülemine ots koos hülsiga maha
5. Pressi Derbi silinder hülssipidi võrri silindri sisse.
6. Õnnitlused - sa oled just teinud "võrri silindri", mis tegelikult on Derbi koos portmapi ja kõie muuga. Geniaalne.

Ma arvan, et reeglites tuleks viia sisse väikene stiilimuutus.
Esiteks loetletaks ära, mida tohib kasutada ja mis piirides modifitseerida.
Teiseks peaks olema selline lause: "Mis ei ole otseselt nende reeglitega lubatud, tuleb lugeda keelatuks".
:?: :twisted:
2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Unread post by 2715 »

Tere.
Ma ka arvan, et kui sõna võtta, siis ikka oma klassi piires mida sõidetakse teha ettepanekuid oleks mõistlik mitte üksteise pihta paska loopida.
Minule isiklikult tundub praegu kogu reeglistik enamvähem paigas ja toimib päris hästi.Kui korvimehed pole rahul sellise silindri tegemisega, siis eks andke märku ja kui enamus otsustab siis on ju korras asi.
Võibolla on hoopis kõigil juba selline silinder töös ja ollakse rahul?
Standard ja open toimivad ju väga hästi mu arust ja stabiilsus on igal alal kasulik osavõtjate arvu suhtes.
Ainuke minupoolne ettepanek olekski kas õhupuhasti vabaks laskmine või kestvuse eeskujul lubada katmine pehme materjaliga mootori kestvuse huvides.
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

Nojah, kõik oleks ju tore, aga kuskohas oleks piir. Näiteks kui võrri silindrist jääb mingi tilluke osa (näiteks alumine liitepind)? Kas see on enam võrri silinder. Või äkki väidab mõni, et ta kasutab võrri silindri tikkpolte - on ju võrri silinder, mida te õiendate!

Sellist sorti mõtted.

Jah Virgo ma võiks sama hästi vait olla, aga mulle lihtsalt meeldib oma arvamust välja öelda.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

vootele wrote:Nojah, kõik oleks ju tore, aga kuskohas oleks piir. Näiteks kui võrri silindrist jääb mingi tilluke osa (näiteks alumine liitepind)? Kas see on enam võrri silinder. Või äkki väidab mõni, et ta kasutab võrri silindri tikkpolte - on ju võrri silinder, mida te õiendate!

Sellist sorti mõtted.

Jah Virgo ma võiks sama hästi vait olla, aga mulle lihtsalt meeldib oma arvamust välja öelda.

tundub olevat sihuke psühholoogilist laadi mambo-jambo , sa tead et on kasutatud mingit silindrit, mis on toodetud suurt ajupotensiaali kasutades. ja sol tekib nagu tõrge, multekkis ka kui esmakordselt seda nägin. läksin kohe võtsin virksil nööbist kinni, kuigi ei peaks üldse minu asi olema, selgittatti-mõistsin.
kui nüüd oleks see veesärk su valisest alu palvankast rellaka ja raspliga välja tahutud, kõik oleksid häpid, ma eeldan . missellest et see alukärakas võib sisaldada misstahes malossi või kelle iganes toodet sisenuses.
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

Tõrge loomulikult, kui reeglites seisab, et peab kasutama tehase silindrit.
Jällegi on asi selles, et tehnilised tingimused on väga üldsõnalised ja neid võib sajal erineval moel tõlgendada.

Ma ei kirjuta seda sellepärast et oleks fun bitcin', vaid ma arvan, nagu Tarmogi, et see asi on aastate jooksul natuke üle pea kasvanud - uusi sõitjaid ei tule, kuna selleks, et natukenegi konkurentsis püsida, pead hakkama Malossi silindrit võrri silindri sisse aretama.

Samas ma arvan tõesti - milleks võrrivõidusõit? Mille poolest on see toredam suvalisest 50cc võidusõidust? Võiks ju asjale kõlapinda juurde saada, viia reeglid vastavusse Euroopas kasutatavate 50cc reeglitega, minna välismaale sõitma, kutsuda siia jne.
Kui vaja odavat klassi, palun väga - 50cc ja üks käik. Olgu siis 2 või 4 takti. Variaator keelatud. Ise võibolla tuleks isegi pocketi mootoriga rajale.

Minuarust see võrr on paras relikt, mis peaks kuuluma pigem muuseumi kui võidusõidurajale.
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets »

.
Last edited by lipamets on 25. Sep 2014 15:28, edited 2 times in total.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

lipamets wrote:Küsin, kui ostan Lätist 480 euri eest uue 50cc neljataktilise neljakäigulise mopeedi, kas saan rajale ? Kas mingist suvalisest vana rauast võrr ehitada on odavam? Arvan et kallim. Odavam on ehk ainult juhul kui endal vedaleb kusagil pöönigul või keldris mõni vana originaalvõrr . Praegu alla 200 euri võrri ei leia, ja see 200 eurine tahab veel kaks korda nii palju raha juurde saada, et tast saaks midagi, millega sõitmine mingitki sõidurõõmu pakuks.
esimesest lausest ei saa aru , ülejäänud vastab tõele peaaegu.
kak nädalat tagasi soetasin siitsamast foorumist 50-ga R7 ,mis suht sõidetav, natuke järgi aidata ainult ,ei midagi hullu.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

vootele wrote:Tõrge loomulikult, kui reeglites seisab, et peab kasutama tehase silindrit.
Jällegi on asi selles, et tehnilised tingimused on väga üldsõnalised ja neid võib sajal erineval moel tõlgendada.

Ma ei kirjuta seda sellepärast et oleks fun bitcin', vaid ma arvan, nagu Tarmogi, et see asi on aastate jooksul natuke üle pea kasvanud - uusi sõitjaid ei tule, kuna selleks, et natukenegi konkurentsis püsida, pead hakkama Malossi silindrit võrri silindri sisse aretama.

Samas ma arvan tõesti - milleks võrrivõidusõit? Mille poolest on see toredam suvalisest 50cc võidusõidust? Võiks ju asjale kõlapinda juurde saada, viia reeglid vastavusse Euroopas kasutatavate 50cc reeglitega, minna välismaale sõitma, kutsuda siia jne.
Kui vaja odavat klassi, palun väga - 50cc ja üks käik. Olgu siis 2 või 4
takti. Variaator keelatud. Ise võibolla tuleks isegi pocketi mootoriga rajale.

Minuarust see võrr on paras relikt, mis peaks kuuluma pigem muuseumi kui võidusõidurajale.
niipalju kui mina tean ei ole keegi vaidlusalust mootorit seestpoolt näinud, väljapoole on lubatud aretada veesärk- kus on probleem.
minul tekkis tõrge ,kuna lähtusin openi reeglitest, ekslikult (arvasin et openi ja 50 korvi nõuded kattuvad) ,kuna olen põhjalikumalt tutvunud vaid reeglite selle osaga, mis mind otseselt puudutab.
kui ma joodaksin veesärgi kokku ütseme juudiplekist, teeksin seda veel räpakalt jne. , kas siis oleks põhjust eeldada ,et ma ei püüa silindrit kopeerida mõnelt analoogilise kubatuuriga päris mootorilt ,mis projekteeritud kasutamiseks sarnastes tingimustes. kui asi näeb kole välja , kastundub ta siis aktsepteeritavam, loomulikult katsun maehitada asja oma parimat teadmist kasutades, ei näe vahet kas peal onmalossi või minupoolt malossi pealt kopeeritud toode.
jutt käib ikkagi külgkorvi mootorist, millega finiseerimine on juba omaette väike ime, vaadates millistes tingimustes neid kasutatakse. seepärast neile laienevad ka pisut suuremad vabadused kui originaal klassi pillile
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

lipamets wrote:Küsin, kui ostan Lätist 480 euri eest uue 50cc neljataktilise neljakäigulise mopeedi, kas lubatakse rajale võistlema ? Kas mingist suvalisest vana rauast võrr ehitada on odavam? Arvan et kallim. Odavam on ehk ainult juhul kui endal vedaleb kusagil pöönigul või keldris mõni vana originaalvõrr . Praegu alla 200 euri võrri ei leia, ja see 200 eurine tahab veel kaks korda nii palju raha juurde saada, et tast saaks midagi, millega sõitmine mingitki sõidurõõmu pakuks.

närisin ennast nüüd su esimese lause mõttest läbi, vist . et tahad soetada endale honda kuubiku paroodia paroodiat ,kui vähegi saad ära seda küll tee, ei saa ainult hinda ostma minna. aga said vist isegi juba sellest aru , kuna juhtusime sama teemat lugema.kui kuidagi ei suuda ostmisest loobuda, oma valik . ja sellega saad peale kindlasti, õunaaia põllumajanduspittide klassis peaks täiesti nõuetele vastama.iseasi kas sa sellega ühte sõitugi lõpuni saad.
kui tahad tingimata lätist midagi soetada , siis müügil standard klase pill, ei tule kätte küll 500 e-ga ,aga 500 latiga täiesti saada. polnud seal just küsijate hulgas sel aastal, aga liikus küll,mis sealseid radasid arvestades juba ka mingi näitaja. et tõuse võeti ikka sadulas ,mitte käsitsi.
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets »

.
Last edited by lipamets on 25. Sep 2014 15:29, edited 1 time in total.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

lipamets wrote:Miks küsisin, et kas lubatakse võistlema mingi kaasaegse mopeediga? Põhjus on lihtne: andke mulle, rumalale andeks, aga ma ei suuda mõista, miks peab võrri naha sisse peitma mingid nn. praeguseaegsed jubinad, aga praegus- aegse mopeediga võistelda ei saa. Meenub aastate tagune lugu ühest Zaporo¸etsist, mis sõitis 160km/h, hiljem selgus, et Zapakast olid seal järel ainult plekid. Ülejäänud sisu oli Wolksvagen Golf.
Normaalne oleks, et võiks võstelda ükskõik missuguse mopeediga, mille kubatuur on 50 cc.
Mida arvate?
arvan ,et tänapäeval on võimalik võrrile see volkari mootor sapaka plekkide vahele valmistada omakäeliselt ,lihtmeetodil. kuna mootori välisgabariidid seavad omad piirid , siis midagi erilist tegema ei mahu nii ehknaa, et parem teha asi ise kui sinna midagi sobitama hakata.
läbi aegade, siis läbi vene aegade , on tulnud võidusõidu mootorit ise ehitada. ei olnud need sportmootoridki kunagi nullist konkurentsis, tuli portmap laenata cz pealt või leida mõtteid idasaksa tehnikaajakirja sabast,alles siis hakkas lubama. pole keegi tehasemootoriga küsija olnud, kurb nõukaaja tegelikkus-asjad lihtsalt olid nii. kunasäärumootor pole isegi omapead,ilma väntade abita ,sõitma loodud, tuleb teda tahestahtmata järele aidata. nii on see olnud sarja algusest saadik, arvan et peaks ka nii jääma, ja pole vaja siin luua kujutluspilti mingitest ulmesummadest , saab odavamalt ka, ainult tuleb endal käed mustaks teha. selge ta on et tuleb võistelda kahekordsete ja kahekümnekahekordsete liidumeistritest viilijatega ,aga pole midagi ületamatut, peab lihtsalt proovima, natuke rohkem tahtma ja vähem halisema, küll hakkab tulema .
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

lipamets wrote:Miks küsisin, et kas lubatakse võistlema mingi kaasaegse mopeediga? Põhjus on lihtne: andke mulle, rumalale andeks, aga ma ei suuda mõista, miks peab võrri naha sisse peitma mingid nn. praeguseaegsed jubinad, aga praegus- aegse mopeediga võistelda ei saa. Meenub aastate tagune lugu ühest Zaporo¸etsist, mis sõitis 160km/h, hiljem selgus, et Zapakast olid seal järel ainult plekid. Ülejäänud sisu oli Wolksvagen Golf.
Normaalne oleks, et võiks võstelda ükskõik missuguse mopeediga, mille kubatuur on 50 cc.
Mida arvate?
Kõik õige, ainult et see klass tõotab samamoodi tulla lõppkokkuvõttes väga kiire ja kallis. Sellest hetkest alates, kui keegi ostab endale Kreidleri vms. spetspilli, on ülejäänutel elu mokas.
Need aparaadid lähevad sirgel üle 160 välja, nii jutu jätkuks mainiks.
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets »

.
Last edited by lipamets on 25. Sep 2014 15:30, edited 1 time in total.
2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Unread post by 2715 »

lipamets wrote:Tundub, et hakkame tõele lähemale jõudma. Meie hädade põhjus peitub meie vaesuses, mida me muidugi tunnistada ei taha. Mis oleks kui teeks hinnapõhise klassi? Näiteks: 600 euri klass. Selles klassis võiks sõita suvalise 50 cc masinaga. Tigimuseks on, et pärast võistlust tuleb ostja korral masin 600euriga maha müüa.
Ma vaatan ja vaatan seda nn.odavat klassi mõtet ja minu arvates ei tule sest midagi välja.Näiteks oletame, et ma panen selle sõidu kinni ja ostusoove tuleb näiteks kaks või rohkem.Tuleb siis enampakkumine või kuidas seda lahendada?
Edasi oletades passib mu sõber peale ja ostab selle enne teisi ära ja müüb mulle tagasi.
Või kui ma oskan ja tahan teha sellise hästijooksva mootori ja ma ei taha seda teisele loovutada ma lasen selle pigem kokku peale sõitu ja ikka oleks rahulolematus.
Pole see piirhinnaga klass kuskil töötanud ja ei hakkagi, kuna rahamees on alati võitja ja samahästi võiks juba kohti müüa.
Ainsa variandina tuleks kõnealla näiteks mingi kindla mootori kasutamine, mille tuunimisele võiks seada väga kindlad piirid.Näiteks selline: http://www.relibet.ee/pood/index.php/et ... view/48/96
Samas on selline klass juba olemas Hiinaka näol ja teiseks samasuguseks pole nagu vajadust.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

lipamets wrote:Miks küsisin, et kas lubatakse võistlema mingi kaasaegse mopeediga? Põhjus on lihtne: andke mulle, rumalale andeks, aga ma ei suuda mõista, miks peab võrri naha sisse peitma mingid nn. praeguseaegsed jubinad, aga praegus- aegse mopeediga võistelda ei saa. Meenub aastate tagune lugu ühest Zaporo¸etsist, mis sõitis 160km/h, hiljem selgus, et Zapakast olid seal järel ainult plekid. Ülejäänud sisu oli Wolksvagen Golf.
Normaalne oleks, et võiks võstelda ükskõik missuguse mopeediga, mille kubatuur on 50 cc.
Mida arvate?
rollerite võistlused on ju olemas, kui tahad uuema mootori ja välimusega sõita siis anna aga minna. klassid nii originaalilähedastele kui ka tõstetud kubatuuriga full race mootoritele olemas.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

Mõtlesin natuke asja olemuse üle ja arvan samuti, et hinnapõhine piirang ei tööta. Keegi ei kohusta juriidiliselt inimest ju oma ratast maha müüma.
Ma võtaks pigem aluseks käikude arvu, töömaht oleks kõigil piiratud 50 kuubiga.

1. Fix - Siia alla kuulub näiteks ka KTM SX50, võrri mootori baasil (praegune open), pocketi mootori baasil asjad, 4 takti hiina jalgrattamootorid jne. Lubatud mootori sisene ja väline forsseerimine.

2. Streetlegal - tingimuseks on väliselt originaalne kuni 4 käiguga või variaatoriga mootor, sisselase ja väljalase. Nõutav et oleks ARK-is mopeedina arvel.

3. Outlaw - Kõik, mis on üle 4 käigu või variaatoriga. Ei pea olema tänavalegaalne. Maksimum kubatuur 50cc, lubatud sisene ja väline forsserimine.

4. Retro - Tänavarattad, mis on vähemalt 30 aastat vanad, nõutav et oleks ARK-is arvel, võistlustel saab publik anda stiilipunkte rattale ja sõitjale.

5. Külgkorvid - ?

6. Noored - ?
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets »

.
Last edited by lipamets on 25. Sep 2014 15:30, edited 1 time in total.
t6niz
Tavakasutaja
Posts: 166
Joined: 02. Oct 2007 00:00
Contact:

Re: Tehnilised tingimused

Unread post by t6niz »

Kurat, ma pole küll kunagi võistlema ise jõudnud, aga olen nii mõnigi kord raja kõrvalt vaadanud.

Mind häirib natukene see odav narriteema võrride üle, nagu seda on iga aasta sõmerpalus.

Äkki üritaks leida kuldse kesktee, moodustaks n-ö Võrrivõidusõidu kommitee, sisaldaks iga koolkonna esindaja, nii sakust, abjalt, kestvussõidumehed jne jne. Asi võiks välja näha kui ametlik juhatus ning tegeleks ka karikaetappide korraldamisega. Kui ma kunagi ammustel aegadel võrrivõidusõidust tehnikamaailmast lugesin armusin ära sellesse, et võistlused toimusid kardiradadel, nüüdseks polegi vist väga ühtegi etappi mis toimuks kardirajal. Minu teada on eestis neli vägagi korraliku kardirada, kus saaks korraldada neli karikaetappi, kõik vahepealsed võistlused võiksid olla kas lisasõidud või mõni neist ka olla karikaetapis. Reaalselt võiks kogu see seltskond ühe korra kokku saada. Panna paika klassid ja seega ka klassireeglid. Ma ei saa aru miks toimub mingi ilkumine ainult standard klassi üle, pole näinud ühtegi viidet open klassile, et seal mõne venna võrr käib kuidagi liiga kiiresti.
Võtsin kätte ja kirjutasin valmis kolm klassi Standard, Standard Open Ja Outlaw Open. Siia saaks samahästi sisse mahutada ka hiinakad ja korvid. Jätsin korvid nimelt välja hetkel, kuna ei näe, et nendega väga probleeme oleks aga kui vaja siis nt Hiina standard/standard hiina open/outlaw hiina open, korvi puhul näiteks standard/korvi standard open /Outlaw korv.

Ma pakuks välja just sellise variandi, sest see annab algajale võrrihuvilisele võimaluse kuhugipoole areneda. Standard klassis suht puudub igasugune "tuunimine", seega on kiirused väiksed ja toetutakse suuresti oma enda sõiduoskusele. Kui poisiklutt või tütarlaps natuke kasvab ja viilimine juba omal ka välja tuleb saab mõõtu võtta standard openis, kus sisuliselt on viilimine lubatud. Ja kui standard open ka enam pinget ei paku ja tahaks juba suurte poistega mõõtu võtta, siis on selleks outlaw open klass kus on sisuliselt juba kõik lubatud.

Mainiks ära, et võistlejate vähemuse saab ära lahendaa sellega, kui standard ja standard open üheeaegselt rajale lastakse, sest neil on eraldusmärgistena erinevad numbrialused ning nende abil saab neid identifitseerida.

Aga andke vabalt tagasisidet ja eeldan, et jääte ikkagi härrasmeesteks, mitte ei hakka igast s*taga loopima

http://www.upload.ee/files/3480620/Vorr ... .docx.html
Võidusõidu sääreka ehitamine in progres.
Nüüd ka võidusõidu mopeed
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

punnvõrr.ee-s talvel vaieldud nende asjade üle pikalt-laialt. ma su reegleid kül ei lugenud kuid...
kuna juba standardis on tehasekonditsioonis mootorid väga erinevad ,nii mudelipõhiselt ,kui ka kuidas joppas ,siis üsna keeruline kehtestada stanu mootorile ühtseid parameetreid ja siis neid veel kontrollida.
ja veel ,keeruline on kujutada ette poissi või tütarlast, kes tahaks mingi kohitsetud ,mitteliikuva võistlusvahendiga sõita. see kül uusi tegijaid juurde ei too.
Robert66
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 19. Mar 2013 01:00

Re: Tehnilised tingimused

Unread post by Robert66 »

No mida perset???!!! Tegu on ikkagi VÕRRIsõiduga, tehke endale eraldi võistlus ja võistelge seal. Las võrrisõit jääb võrrisõiduks. Kui standard tingimustes kaasa rääkida, siis mina muudaks trummlid originaaliks ja samas võtaks Lätlastest eeskuju ja laseks summuti puhtaks teha pigem, lihtsalt väljast peab paistma nagu originaal. Mootori osas olen kõigega nõus. : )
t6niz
Tavakasutaja
Posts: 166
Joined: 02. Oct 2007 00:00
Contact:

Re: Tehnilised tingimused

Unread post by t6niz »

Nohh, kui tõesti see "kohitsetud" võrr nii halb tundub, siis aga palun hakka viilima ja sõida minu pakutud open standard klassis, sest ega see sisuliselt midagi muud ei ole, kui saku standard, lihtsalt, kui lisada klass Standard ja Standard open, siis ma saaks sõida oma kestvussõidu võrriga standard klassis teiste samasuguste seas ilma et peaks juba esimesel võistluse 3 ringiga pähe saama, Standard open on aga phm sama asi mis on saku standard, ehk siis mootorisisene tuuning on lubatud.
Võidusõidu sääreka ehitamine in progres.
Nüüd ka võidusõidu mopeed
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

eks teha võib igasugu asju,teoorjas, aga kuidas sa seda tehase stanu ette kujutad, kust parameetrid võtad.on sul ainu mingitest mõõtudest, mida saaks reaalselt kontrollida.talvläbi sai kestvussõitjatega vaieldud, ilma eriti kuhugi jõudmata.
mõisaküla tehnilise komisjoni tegutsemist vahendav klip youtubes saadaval. vaata ja imesta.
pole mõtet üritada sisseviia muudatusi mida peaaegu võimatu sisuliselt kontrollida.
oli saku originaal klass kus nõutavad kergelt teostatavad ja kontrollitavad asjad, finaal oli see ,et olime MAunoga kahekesi lõpuks stardis. ometi oleks see hea lihtne väljund, ega nende väntade ja mõttetute originaal sadulatega pole sugugi lihtne sõita
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

Robert66 wrote:No mida perset???!!! Tegu on ikkagi VÕRRIsõiduga, tehke endale eraldi võistlus ja võistelge seal. Las võrrisõit jääb võrrisõiduks. Kui standard tingimustes kaasa rääkida, siis mina muudaks trummlid originaaliks ja samas võtaks Lätlastest eeskuju ja laseks summuti puhtaks teha pigem, lihtsalt väljast peab paistma nagu originaal. Mootori osas olen kõigega nõus. : )
lätlastel palju muudki lubatud teha, aga tulevad siia sõitma ,ega kõrvalseisja ei tea , et neil süüde vaba ja kubatuuri lubatud 15% kasvatada, nii jääbki suvakale mulje ,et me oleme nõrgad ja vat kul kuuevarbalistel püssid käivad
langmati
Tavakasutaja
Posts: 29
Joined: 04. Oct 2006 00:00

Re: Tehnilised tingimused

Unread post by langmati »

Kas siin foorumis üldse mõni võistluste korraldaja või võrriklubi pealik ka veel üldse käib, et siin oma muresid kurdate?
Tegelt on ka minul probleem. Ise sõidan 80cc klassi korviga (ekipaaz nr 8), pole jõudnud see hooaeg eriti palju võistlemas käia, ainult Vinnis, Abjas ja Muhus. Siiski tahaks järgmine hooaeg uuesti rajal olla aga tahaks vähe teise karburaatoriga sõita. Kas poleks võimalik lasta vabaks karburaatorit ?
Äkki on siin foorumis ka teisi 80cc korvi mehi, kellel oleks oma arvamus asjast?
User avatar
pitprolite
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 18. Sep 2013 23:48

Re: Tehnilised tingimused

Unread post by pitprolite »

minupoolest võiks see 80 korv ikka suht vaba olla, kui juba siis juba, samas oleks väga selle poolt kui oleks 80cc hiinaka klass, mis oleks samuti täiiesti vaba, kõik muud klassid on ju praegu toiminud ja toimivad edasi ka, aga üks selline nö "räme" klass võiks ka ikka olla nii et sul ei jää mootori taha midagi vaid juba oskused hakkavad lugema, ma võin seal standardis nii kiirelt sõita kui võimalik aga kui tuleb sinust selline pill mööda mis käib nagu open siis pole kllegil motiviatsiooni sõita, kuid see 80cc peaks ikka käima piisavalt hästi et olla rajal teistega võrdne ja et see mootor lahjaks ei jää :P
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

kuna võrrivõidusõidu sarjas on käesoleval ajal asi suht liberaalne ,igasugu vastutuse mõttes, ei korjata mingeid allkirju, eeldatakse et inimestel on olemas selline asi ,nagu mõistus . aga ikka peab keegi olema äärmine , kui keegi võtab m idagi lolli korraldada ,ehk korraldajal pärissuur vastutus.
kui nüüd lasta asjad veel vabamaks ,aga rajad jäävad samaks, tänavadadeks, postid ja majanurgad ja lollisti pargitud autod käeulatuse kaugusel. ei kannata. kui oleks sõidud normaalsel , spetsiaal-kinnisel rajal, no mis oleks ka stanusäärule võetav , aga samas niipalju ohutu ,et keegi vastu maja ei sõida , no siis.....
saab sellest olemasolevast openist, mis 50ccpõhine , võtta täiesti piisavalt.
kui ma sõidan openis koos stanu säärudega ja nad mööduvad must sirge peal, nagu jalgratturist siis mul peaks arenguruumi kõvasti olema.
et tahtsin siis öelda, et tänases päevas ei näe nagu vajadust selliste lihtsate ,rolleriklubilike lahenduste , järele.openis on võimalik teha imesid. korvides kah ei tundu mingit olulist pidurit olevat. 50 saad mootori kallal insenerimõttega toimetada ,kui huvi on. 80 käib juba nullist enamvähem, kui kõik augud õigeks ajada, ei näe probleemi.
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Re: Tehnilised tingimused

Unread post by minimo »

Seeaasta pole küll ise väga rajal olnud, eriti korviga, kuid kui ikka õieti oma 50 veneka käima sain, olin ka 80cc'dega konkurentsis. Kui neil karburaator ja muu vabaks lasta, siis võib vist järgi saamisest und näha ning ka ringiga saamisel möödumisega tekib probleeme. Niiet parem mitte...
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

lisaks siia otsa ühe pisut maalähedasema küsitluse, mis oli algselt plaanis läbiviia eilsel võrrivõidusõidu ja kestvussõidu ühisel hooajalõpetamisel. kuna klasse ja auhinnasaajaid oli palju venis protseduur üpriski suurel määral ,ning kahetsusväärselt jõute enne panketi algust mõningal määral juba lahti nööpida. nõnda juhtuski sedasi ,et kavasolnud mõttevahetus mattus üldise eufooria tulva alla.
äkki saaks mingil määral sarnast värki siinsamsas läbi viia. teemaks oleks siis: süütesüsteem võidusõidu standart klassis. on tulnud ettepanekuid täiesti reaalselt olemasolevatelt indiviididelt, mitte anonüümset elt häältelt rahvahulgast , et siis oleks otstarbekas muuta seaduspügalat ,mis kohustab kasutama kasutama nimetatud standart klassis tehase originaal süütesüsteemi. on ettepanekuid asendada sõnastus umbes millegi sellisega: süüde vaba , või kuidagi sedamoodi.
miks nii? on tulnud kaebuseid et peterburi lähedal asuvas punase oktoobri nimelises tehases on viimased paarkümmend aastat olnud suuri raskuseid jalgratta abimootorite valmistamisel, õieti polegi neid enam üldse tehtud, samuti on teadmata ajaks katkenud samamootori põhiste veepumbalaadsete toodete D-10 meisterdamine, eelnevale järgnevalt on tekkinud mõningasi komplikatsioone üksikute süütesüsteemi tööks vajalike pisiasjade nagu kontaktid või magnetid ,kaubandusvõrku paiskamisel. on kül võimalik soetada hiinarahvavabariigis(ei ole vist demokraatlik) kontaktimoodi asjandusi, mida treenimatta silm võib isegi ekslikult pidada abimootorile sobilikeks ,kurb tõsiasi on et pole nad sobilikud ega pole neist abi. kah on olnud pakkumisi tõeliste tehase kontaktide ostumüügi tehingute sõlmimiseks , kes jõudis võis soetada tõelised D6 kontaktid tagasihoidliku 15 eur-ise kommiraha eest, kes niikäbe polnud võib ilmselt leida ostumüügi rubriigist pakkumise ,kus samadele kontaktidele on loodud lisandväärtus ,on ka D4 j5 omi.
kuna tegu on siiski piiratud kogusega peaks hakkama mõtlem ,kuhu edasi?
kas jätkata standart sarja mõningaste mööndustega ja saada rajale rohkem adekvaatselt toimivaid võistlusrattaid või kuidagi pisut erineval moel ,mis ei tundu eriti optimistlik.
üks naaberriigis kasutatav varjant oleks ,kasuta mida tahad ,kuid peab mahtuma mootorikaane alla.
teine võim alus oleks lihtsalt kasuta mida tahad ja õigeks pead.

kellegil mõtteid on?

vajalik oleks sellised asjad umbes samal ajal lukku saada ,kui riigieelarvegi vastu võetakse ,sest olenevalt lumeoludest võib esimene etapp 2014 olla millal iganes ilm võimaldab.
2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Re: Tehnilised tingimused

Unread post by 2715 »

Süüte kohta pole siin Võrumaal küll mingeid vastuväiteid.
Meie pärast võib sinna panna misiganes asja otsa, mis sädet toodab.
Isiklikult jääks veel truuks kontaktile seniks kui on juppe mida pruukida(kuigi eriti pole enam).
Neid Hiina nn"kontakte"me proovisime ja nagu pööre üle 8000 läks oli kontakti plastikust haamri tald sulanud. :mrgreen: Muidu aga Vene asjadega käib mootor vabalt üle 14000 pöörde niiet see et ei saa toimima pole pädev väide.
Nagunii üle 9500 reaalselt koormusega ei käi niiet pole küsimus.
Naabrite eeskujul võiks see asi ära mahtuda originaalkaane alla et oleks mingi sarnasus võrri mootoriga olemas väliselt.
Üldse ei peaks üritama rakendada piiranguid sisemisele tegemisele, kuna nagunii ei kontrollita midagi ja olgu siis välised piirangud mis silmaga nähtavad.
Protesti korral mõõdetaks vaid töömahtu ja oleks asi paigas ja ilma tülideta.
Robert66
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 19. Mar 2013 01:00

Re: Tehnilised tingimused

Unread post by Robert66 »

Kui ka sekka rääkida, siis mina pakuks välja sellise varjandi: tuleb 1 klass mis on nagu kestvuse standard, peab olema täpselt originaal ja teises standard klassis oleks niiöelda Lätlaste tehnilised tingimused. Mida arvate? Sellel 25+- pole siiamaani pihta saanud, milleks seda vaja on. Tuleks lihtsalt rada laiemaks teha, et 40 nägu kohe võistlema pääseks.
Kui oleks 2 standard klassi, saaksid ka lätlased osavõtta, ehk nemad kuulukisid siis tuunitud standardisse.
Samas mis sõidab see kulub. Ega silindreid ja karteried ka enam ei toodeta. Jäingi mõtlema kas seda pulli on üldse vaja?
Locked