Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Sarja ja võistlejatega seonduv üldine arutelu.
Punnvorr.ee, Sakusääruklubi, Abjatehnikaring
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by roosakummik »

Kas see vastab tõele, et 24 h sõidus sõidavad nii retro kui ka tuuning klass üheskoos. Kui nii, siis tegelikult on tegemist ju enesetapjate klubiga. Tuleb 4 võhikutest seltskond, kus võrri tehnilisest poolest taipab kaks isikut ja kaks pole kunagi võrri seljas istunutki.
Kihutajad tigudega koos, kas see ohtlik pole?
Miks need kaks pole üksteisest eraldatud? Või kasvõi kahel eraldi rajal? Kuulsin, et keegi olevat rangluu murdnud eelmine aasta. Kas üldse on asja sinna minul kui lihtsalt elamust otsivale inimesele? See sama hea, kui 50 alas kihutada 90- ga.
Ma võin siin vinguda, aga äkki keegi seletab mulle ära on see ohutu või pannakse lihtsalt silmad kinni. Kui on 100 osalejat, siis iga 10 meetri peale isik kilomeetrisel lõigul.
kr1x_Z
Tavakasutaja
Posts: 64
Joined: 11. Oct 2010 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by kr1x_Z »

Esiotsa mehed/naised annavad karjumisega nagunii märku(vähemalt osad neist), et ehmataksid ja järske liigutusi tegema hakkaksid. Kui ees tolgendad siis sõidetakse lihtsalt kummuli sind.

Tegelt pole see asi nii hull, aga eks rüselemist kindlasti on :)
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

üpriski värskendav kogeda, et uus tulija on asja olemusest enamvähem tõese pildi saanud. ütleme nii ,et edeotsa kiirus umbes 3X suurem sabastuliatest , ning kuidagi peab mööda saama , sest eespool käib vägatihe võitlus. eelmisel aastal oli 24h esikoha otsustamine minutite küsimus. ehksiis liigapalju võimalusi liiklusviisakuseks pole, sabaots peaks proovima ise mõistlikult käituda ja mingit loogilist liinipidi sõita.
üldiselt vigastusi üllatavalt vähe , kui kellelgi rangluu ongi läinud, pole küll kursis, siis see pisiasi selles kammaijaas mis rajal toimub. luumurdudega tuleb igaljuhul arvestada , siit ka sõrendus : ükski kaitse pole liiast , kindlasti põlved ja küünarnukid , adekvaatne kiiver ja head kindad-saapad .
User avatar
pitprolite
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 18. Sep 2013 23:48

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by pitprolite »

Aga kui ma olen 16 ja ma ei pea maksma siis kuidas ma end ennem eelregistreerin ?
kobras
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 05. Apr 2013 06:40

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by kobras »

pitprolite wrote:Aga kui ma olen 16 ja ma ei pea maksma siis kuidas ma end ennem eelregistreerin ?
Mina tegin nii,et selgitusse kirjutasin iga võistleja nime ja kui oli alaealine,siis panin vanuse ka taha ja maksin ainult vanemate võistlejate eest.Kui kõik on noored ja raha maksma ei pea,siis on ka mail olemas kuhu saaab kirjutada.Aga arvestama pead sellega,et kui sul on kõik võistlejad nooremad,siis peab iga lapse vanem ka kirjaliku loa kirjutama,et lubatakse sõitma.
User avatar
pitprolite
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 18. Sep 2013 23:48

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by pitprolite »

Aa aitähh, seda ma arvasin ise ka, aga ei, ikka täisealised ka pundis ;)
kobras
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 05. Apr 2013 06:40

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by kobras »

roosakummik wrote:Kas see vastab tõele, et 24 h sõidus sõidavad nii retro kui ka tuuning klass üheskoos. Kui nii, siis tegelikult on tegemist ju enesetapjate klubiga. Tuleb 4 võhikutest seltskond, kus võrri tehnilisest poolest taipab kaks isikut ja kaks pole kunagi võrri seljas istunutki.
Kihutajad tigudega koos, kas see ohtlik pole?
Miks need kaks pole üksteisest eraldatud? Või kasvõi kahel eraldi rajal? Kuulsin, et keegi olevat rangluu murdnud eelmine aasta. Kas üldse on asja sinna minul kui lihtsalt elamust otsivale inimesele? See sama hea, kui 50 alas kihutada 90- ga.
Ma võin siin vinguda, aga äkki keegi seletab mulle ära on see ohutu või pannakse lihtsalt silmad kinni. Kui on 100 osalejat, siis iga 10 meetri peale isik kilomeetrisel lõigul.
Puht füüsiliselt pole võimalik eraldada retro ja sport klass rajal ja ega see midagi erilist ei annaks ka,sest retro esi otsa meeste masinad liiguvad suht sama kiirusega mis sport klassi omad. Nagu viimane võistlus näitas,siis esimese tunni järel oli üld arvestuses esi kolmikus üks sport,üks hiina ja üks retro pill.Lohutuseks võin öelda,et siiani on max olnud 55 meeskonda rajal,aga enumus aega jääb ikka 30-40 tiimi vahele Kuna sa tuled võistlema,siis mitte sa ei pea mõtlema,et kas kukud vaid, millal ja kui palju sa kukud. Tuli just meelde hetkel teleris olev reklaam : "sangar ei ole mitte see,kes purjuspeaga ujuma läheb vaid see kes purjus sõpra keelab" Mõte selles,et kõva mees ei ole see kes ilma turvavarustuseta rajal on vaid see kes kasutab TURVAVARUSTUST!!!
Rajal olles soovitan,et proovige endale selgeks teha mis on ideaal trajektoor ja sõitke mööda seda, sest siis kiirem teab mis teed pidi sa sõidad ja leiab võimaluse sust suht ohutult mööda sõita, ära vaata seljataha ja sõida oma sõitu,sest enamus avariisi on juhtunud sellepärast,et mina kui kiire lähenen sulle ja nii kui sa vaatad taha,siis ma enam ei tea kas sa lased mu mööda või ei. Kui sõidad sirge peal,siis ära muuda trajektoori,sest sinust võib mööduda kaks kiiret korraga üks ühelt ja teine teisepoolt,et sa ei keeraks teistele suvalislt ette. Kõik võisteljad tahavad turvaliselt ja ilma kukkumata rajal sõita ja meelega muidugi keegi pauke ei tekita, aga oht on väga suur arvestades,et see on ikkagi motosport ja kiirused ulatuvad 60km. Tere tulemast sõitma ja soovitus kaitsevarustus on nr1
Parm21
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 19. Feb 2014 23:55
Location: Levala
Contact:

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by Parm21 »

noh, Kobras - nii väärt jutt, et trüki või välja ja pane enne starti kohustuslikuks lugemiseks!
Häbi mulle, kuid seda tahavaatamise värki hakkasin mõistma alles hiljuti. Varem arvasin, et olen maru viisakas kui jälgin kiiremaid ja lasen aga muudkui mööda.
Tundub, et enim pauke toimub kahel viisil: hullem neist on kurvis tagarattasse sõit - tagumine paneb korraliku koogi ning teiseks kurvis libisemise tõttu pikalivisked, mis on harilikult kergemat laadi. Oluliseks abiks neil puhkudel on küünarnukikaitsed (või paksemast nahast tagi) ning peopesi kaitsvad kindad (kui mitte krossikad siis mingid paksemat sorti töökindad). 24h või kõva palavusega on vajalik ka ise aegsasti aru saada, millal katus omapead sõitma tikub.
Registreerimisel alaealise puhul võib märkida näiteks: osavõtjate arv "4" kuid tasuda kolme eest.
Mõisakülas käivad kõvad ettevalmistuseks järjekordseks ajalooliseks jõukatsumiseks.
Kohtumiseni!
Riskide hajutamiseks, isegi motospordis, on mõistlik paigutada munad eri säärde..
hinkus
Posts: 1
Joined: 30. Oct 2007 01:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by hinkus »

Kõige tähtsam minu arust sellistel võistlustel on,et ARVESTA TEISTEGA.Ja selle juurde käib ka tagasi vaatamine.Ega sa ei sõida ju piima järgi mööda metsateed,kus oled kindel ,et peale sinu pole seal kedagi.
Trajektoori hoidmise jutt on väga õige ja paljud kukkumised jääksid ära,aga ei saa nõuda poisilt kellel sõidu praktikat 4 tundi,et ta seda oskab.Viru nigulas märkasin mitu korda kui poiss võtabki kurvi minnes temale sobiva trajektori aga tagant tuleb keegi kiire ja kirju vägisi rehvi ja poisi vahele .See on väga ohtlik,muidugi mitte sulle,aga poisile on.
Pead ikka vaatama kus sa oled ,kellega oled ja mis toimub.Nii arvan mina.
Säärpill nr 16
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

kõik õige , tasemed erinevad , sõidupraktikat võib nappida jne. tunnen omal nahal , et oli kehva talv ja sõidetud on vähe , sellest lähtuvalt olen ebakindlam .
nagu Kiire Kobras juba eelnevalt mainis tuleks igaühel sõita oma sõitu , küllap need väledamad mööda saavad. pahatihti on lihtsaim möödumise viis pidurdusmaaga sisekurvist , kuid kuna taganttulija hoog võib olla 2ja3 X suurem tuleb situatsioon kuidagi lahendada , kõigile on ohutum , kui eesliikuja käitub etteaimatavalt. arvan et sellised asjad peaks igaüks eelnevalt läbi mõtlema , ega kedagi ei saa sundida igaühte endast mööda aitama , kuid kui sa oled parasjagu sellisel tasemel , nagu sa oled , oleks totter hakata kiiremaid blokkima. niipalju peaks ikka sõidutunnetust eelnevalt olema saavutatud , et pead saad keerata , nii et käed koos lenksuga järele ei tule .
üks asi veel , kindlasti on jõudsama mootori toel liikuvat aparaati lihtsam valitseda. eelduseks on muidugi rajale sobiv ülekanne ja rehvid , piduritest rääkimata.
sargveres ei kukutud eriti kurvides , kuid oli üks veider koht ringilugemis värava ligidal , sirgel lõigul , kus ikka järjest viskuti . üks pidi peaaegu väiksema pealtvaatajate kollektiivi lömastama, kuid läks õnneks. kusjuures piloot ise kiitis , et pidureid pole üldse. et teeks ikka asjad mitteainult tehnilise jaoks vaid nii , et kestaksid ikka sõidu lõpuni vähemalt .
User avatar
pitprolite
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 18. Sep 2013 23:48

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by pitprolite »

kõige lihtsam on peal hoida, siis pole põhjust teisi mööda lasta :wink: ega see taseme vahe nii hull ka pole, on ennem mööda saadud saab nüüd ka :)
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

selge see , et mööda saab , kuid teema selles , kellest möödud . tema peaks ka ikka ellu jääma , nii et asi kahtlemata vastastikune.
pealhoidmisest niipalju , et olime nigulas sihukese pilliga , mis sirgepeal reaalselt 85 km/h välja jookseb , kuid seeläbi dünaamika pisut häiritud. ainus võimalus olekski olnud peal hoida , kuid subjektiivsetel põhjustel ei kippunud õnnestuma. peab passi ka vaatama , enesealalhoiu instinktid hakkavad kähkusõitu segama pisut .
Robert66
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 19. Mar 2013 01:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by Robert66 »

Mina arvan et võrrisõidus on aind kaks kuldreeglit algajale
1. Ära vahi koguaeg taha
2. Sõites ära tõmble
Kusjuures neid mõlemaid reegleid mõistsin alles sargvere kestvusel. Sõita tuleb oma sõitu ja kui see kiirem tahab mööduda siis las möödub, pole sinu asi kuidas ta saab või ei saa, see on tema mure. Eelmine aasta kui alles alustasin vahtisin kaguaeg taha ja lasin viisakusest ikka kiiremad mööda ja eks see maksis ka mulle omalmoel kätte. Samas kui mõni muu võistleja kes härjaks kätte on läinud ja tahab oma sõiduoskusi näidata paneb sulle küljepealt sisse niimoodi et pill on kagu banaan siis olen ikka vihane küll. Minuga juhtuski nii, eelmine aasta vinnis pani üks mulle niimoodi sisse et edasi tuli sõita kõvera hargi ja kaheksas esirattaga, ülemine prill oli lahti tulnud ja juhitavus null. Muidugi ma õrna hingega oli pisar silmas ja püksid tõmbasime 2 nipusidemega kokku et saaks lõpuni sõita. Eks see võrrisõitja elu olegi karm võimis
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

väga hästi sõnastatud põhimõtted . nüüd jääb ainult lahendada probleem , kuidas need , kes sellest peaksid juhinduma , seda ka tegama hakkaksid .
2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by 2715 »

Teema küll eelmise aasta kohta, kuid küsiks et kas uueks 2015 aastaks on ka puhumas mingid muutuste tuuled tehnilistes tingimustes sprindis just eriti?
Juhtus spordivahend silma ja tuli täiustamise soov peale...
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by lipamets »

.
Last edited by lipamets on 24. Sep 2014 21:57, edited 2 times in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

selle originaal-retro kohapealt võiks põhimõtteliselt nõustuda , teatud mööndustega .
kindlasti peaksid originaalklassis olema vändad , kuid mingit mudelipõhist juuksekarva lõhestamist pole küll vaja , kuna reeglikoostajatelgi pole vajaliku pädevust , ammugi siis täitjatel .
kas sa oled suuteline eristama r2-he sadulat r5-e omast ja kas neil on üldse erinevust ?
kuid mingite omaaegsete sääreväristajate moodi riistad võiksid kokkusaada omasklassis . tekib isegi kiusatus nõustuda klausliga , et motor peaks olema originaalne , kuid see on nii ebareaalne nõue ja vägaraske kontrollida .
ega midagi väga kuulda pole edasistest plaanidest . oktoobrilõpus hooaja lõpetamine , siis vast saab mingid suunad paika . senimaani on aega siin oma versioonidega esineda , et oleks aimu üldisest meeleolust.
ise olen seisukohal , et kindlasti tuleks võrrivõidureeglid lahti siduda kestvussõidu omadest , kuina pole midagi head sellest tulnud. reeglid on keerulised , koomilised ja auke täis , seeläbi mõte kruvid kõvasti kinni keerata pole sihile viinud . kes teab see teab , ei ole minuasi hakata neid reegliauke siin arutama , kuid olemas nad on. parem ärgu olgu piiranguid , kui et on , aga sellised mida ei täideta üheselt , või pole võimalik üldse täita.
kogu see kestvussõidu kammaijaa üldse pull värk , punktiarvestus jne. vaatasin just üldkokkuvõtet , tagantpoolt on kuusteist võistkonda , kes pole teeninud mitteühtegi punkti. pole teada kas nad mõnel üritusel osalesid ja mitu meetrit läbisid .
ei saa muidugi väita , et kogu selles jõugus poleks tegusaid ja tõsiseid sõitjaid , ma arvan mingi esimesed kümme kampa , lätlased väljaarvata , on kindlasti tasemel .
User avatar
pitprolite
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 18. Sep 2013 23:48

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by pitprolite »

Minuarvates peaks oleks väga selged piirid asjadel, see retro või originaal klass, vahet pole siis mis nimi sellel on peaks olema ikka originaal võrri moodi :!: rehvid ja ülekanne ja tuled viled on poogen, need on asjad mida tõesti ei saa nõuda, täitsa mõttetud asjad esiteks ja teiseks ei hakka keegi kuskilt venemaalt sulle neid originaal hammakaid ja rehve sisse tooma :!: Sellised nö mugavus asjad ikka võib ära vahetada, paned vähe edevama gaasi ja uued trossid ja lingid kui tahad, sest nii lambiseid asju ei saa ka nõuda :P Mootor peaks olema ikka enamjaolt originaal, muidugi annab seal päris palju ilma viilimise ja puurimiseta ära teha aga see ju silmaga näha kui ühe pill ketrab 2x kõvemini kui teise oma, kes tahab esitab protesti ja olemas. Igaüks teab millega riskib. Teine klass võiks tõesti olla OPEN, seal on siis sellised aparaadid mis edasi käivad. Kunagi tean et oli ka ala selline teema et oli soolo ja korv, soolos sõitisd kõik koos võidu, polnud vist isegi vanuse vahet, kuigi see võiks ikka jääda, oleks väheke võrdsem see teema! Standardi esiotsa vennad sõidavad sama kiirelt kui Openi, väga vahet pole. Siis ongi kaks klassi, Originaal ja OPEN, ühes on sellised kes niisama käristavad, teises sellised kes väheke actionit ka tahavad :lol:
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by lipamets »

.
Last edited by lipamets on 24. Sep 2014 21:59, edited 2 times in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by lipamets »

.
Last edited by lipamets on 24. Sep 2014 21:49, edited 5 times in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by lipamets »

.
Last edited by lipamets on 24. Sep 2014 21:49, edited 1 time in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

pitprolite wrote:Minuarvates peaks oleks väga selged piirid asjadel, see retro või originaal klass, vahet pole siis mis nimi sellel on peaks olema ikka originaal võrri moodi :!: rehvid ja ülekanne ja tuled viled on poogen, need on asjad mida tõesti ei saa nõuda, täitsa mõttetud asjad esiteks ja teiseks ei hakka keegi kuskilt venemaalt sulle neid originaal hammakaid ja rehve sisse tooma :!: Sellised nö mugavus asjad ikka võib ära vahetada, paned vähe edevama gaasi ja uued trossid ja lingid kui tahad, sest nii lambiseid asju ei saa ka nõuda :P Mootor peaks olema ikka enamjaolt originaal, muidugi annab seal päris palju ilma viilimise ja puurimiseta ära teha aga see ju silmaga näha kui ühe pill ketrab 2x kõvemini kui teise oma, kes tahab esitab protesti ja olemas. Igaüks teab millega riskib. Teine klass võiks tõesti olla OPEN, seal on siis sellised aparaadid mis edasi käivad. Kunagi tean et oli ka ala selline teema et oli soolo ja korv, soolos sõitisd kõik koos võidu, polnud vist isegi vanuse vahet, kuigi see võiks ikka jääda, oleks väheke võrdsem see teema! Standardi esiotsa vennad sõidavad sama kiirelt kui Openi, väga vahet pole. Siis ongi kaks klassi, Originaal ja OPEN, ühes on sellised kes niisama käristavad, teises sellised kes väheke actionit ka tahavad :lol:

küsimustki ei saa tekkida selliste elementide nagu kummid, trossid , gripid , nõudmises originaalina, see on täiesti ebareaalne . väga naiivne on ettekujutada , et venemaal on varuosi lademes , nad seal isegi hädas.
kui siis oleks mõeldav eraldi klassina riga13 , mida on võimalik tehaseautentseks saada ilma restaureerimata . vanemad mudelid oleksid juba museaalid ja selliseid originaalkorras pille võidusõidul lõhkuda oleks kuritegelik. ühesõnaga jama , see ei lähe mitte , nagu ütles köster.
mootoriosas siis niipalju , et peavad olema lihtsad selged üheseltmõistetavad ja supleriga mõõdetavad parameetrid, muidu jälle jama. väljast võiks olla täiesti puutumata , kuid sisemust dikteerida on väga libe tee. loomulikult kubatuur ja kolvikäik on iseenesest mõistetavad , kuid muu on eri D-de lõikes niivõrd erinev juba ... . siis tuleks jällegi teha riga 13 klass d8 mootoriga, aga kas d8e-ga saaks ka seal sõita?
igasugu originaalsaasta nõudmisega kuluosades peaks meeles hoidma ka ohutuse küsimust. märgusõna näiteks vene tross. mus üks tuttav omalajal sai piritakosekloostrimetsaringrajal kobru B-ga stardist jubehästi minema ja mootoriga oli ka midagi jubehuvitavat tehtud , et oleks vähemalt kaks ringi pidanud kestma. aga pidurid olid trossiga , nii ta siis lajataski stardisirge lõpus Haugasele selga, kel pidurid töötasid .
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

lipamets wrote:Võtaks siis teema kokku: Minu nägemus võistlusklassidest. Noored (M-18), naised (N) Mehed (M) Mehed 35+, (M-35) mehed 50+, ( M-50) korvid 50cc (k-50) korvid 80 cc (K-80). Raamid,ja tuuning vaba.Väliselt peab olema võrri mootor ära tuntav,ehk kehtiksid praekused openklassi reeglid. Parandage täiendage! :( : ) :D
millegipärast mulle tundub , et me saame asjadest väga erinevalt aru . arvan et Rainer mõtles , kui küsis , et kas on uudist reeglites , mis puudutavad tehnikat . klasse juurdeteha või reformida pole nagu põhjust, saaks olemasolevatega väga hästi edasi minna. oluline on et reeglid oleksid selged , lihtsad ja võimalikult üheselt mõistetavad. asi mida kindlasti tuleb jälgid on siis lätlased . ideaalis võiksid meie reeglid , nende osalemist mitte välistada , nagu momendil on . legaalne on nende osalemine ainult openis.
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by lipamets »

.
Last edited by lipamets on 24. Sep 2014 21:52, edited 4 times in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by lipamets »

.
Last edited by lipamets on 21. Sep 2014 14:07, edited 4 times in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

jällegi räägime eri asjadest. lätlased ja vanuseklassid kuidagi ei seostu, küllaga lätlased ja raamikohta kehtestatud absurdne nõue, mille otsene algupära on kestvussõit.
kui rääkida reeglitest on sürgavere sõit väga halb näide , kuna seal olidki kehtivad mingid omamoodi reeglid, mis mujalkehtivatega vähe seostuvad. üldjoontes olen kursis , miks nõnda on , ning loogiline valik on mitteosaleda seal ,kus puudub vastav võistlusklass , eriti kui rada ka mingit sõidunaudingut ei paku.
peab vaatama asja ajaloolist tausta ja erinevate võistlusklasside kujunemisloogikat, traditsioone, ennem kui midagi lammutama asuda , tundmata asja peensuseid.
väga kujukas näide on kestvussõidu kujunemise lugu , kus algupoole olid päris loomingulised ja paljulubavad reeglid , kuid hilisemal ajal on asi ikka väga kiiva kiskunud. üheks põhjuseks võib arvata otsustajate ja joajuhtide teadmise puudulikkust mootoriehituse peensustes, iga järjekordne skuti pingutus on toiminud vastupidiselt , tipp on veelkõrgemale eest ära nihkunud ,neilt kes üldse midagi teha ei taha , viitsi , oska. ehk reeglikirjutajate püüdlused on viinud üpriski vastupidise tulemini, või vähemalt sellest mida nad väljapaista lasevad oma esmärgi olevat .
mis siis on praegusemomendi sellised põhiargumendid , millest lähtuvalt peaks olemasolevaid võistlussklasse puudutavaid nõudeid liberaliseerima või veelgi konservatiivsemaks väänama.
varuosade probleem ei tohiks olla kellegile uudiseks , kuid paljude jaoks võivad asjad piirduda matrossovis saadaolevate või puuduvate kolvirõngaste või kontaktidega . tegelikkuses on asjad ikka palju halvemad , võiks olukorda lausa murettekitavaks lugeda . see peaks olema küll igaühele arusaadav, siit järeldaks siis , et olemasolevat tehnikat tuleks hoida , kui me ikka seda asja tahame spordialana edasi viljeleda . niiet elemantaarsed asjad nagu õhufilter , millest kahetaktilise eluiga otseselt sõltub , ei peaks olema piiratud viisil , kus on tagatud mingi tehaseoriginaalsus , kuid õhupuhastuse funktsioon puudub . see võiks kehtida kõigi klasside kohta , kui on vaja tingimata õhujuurdevoolu piirata saab seda teha muude avade kalibreerimise läbi , kuid kaitsevahendid peaksid olema lubatud maksimaalses ulatuses.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by madeinussr »

Klasse võiks olla kolm.
Open(karter, silinder väliselt samad, hülsi välis läbimõõt muutata, muu vaba) (hiinakad, võrrid, mopid).
Standard (Raam, amordid, rummud algupärased, mootor väliselt sarnane, originaal karpa, süüde, summuti, silindri hülsi välismõõt muutmata. Vabad rehvid, ülekanded, õhupuhasti) (võrrid, mopid).
Korvid, tingimused samad mis openil. (võrrid ,mopid, hiinakad)


Eks neid tingimusi tuleks täpsemalt veidi kirjeldada vist...
Aga põhimõtteliselt nii lihtne ongi.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by lipamets »

.
Last edited by lipamets on 24. Sep 2014 21:53, edited 13 times in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...
2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by 2715 »

lipamets wrote:Ootan mida minu ettepanekutest arvad need kes realselt asju otsustavad. Enda pärast siin sõna ei võta, kui osalen siis ainult open klassis, või kui peaks minu ettepanekud mingit kõlapinda leidma siis passi järgi. Nii palju lisaks veel, et ei ole mõtet korralda mootorite, raamide, sumbutajate, õhupuhastajate ja kes teab veel mille võidusõitu. Võistlus käib ikka inimeste vahel. Tehnikasport on juba kord selline, et võrtsust luua pole mingite reeglite abiga võimalik. Võidab see kellel nupp paremini nokib või kellel paksem raha kott.. Muidugi sõita pea ka oskama. Aga originaal klassis, mis on JOKK skeemidele üles ehitatud, kohe kindlasti sõita ei soovi. JOKK-itama ei hakka ja ausa masinaga seal klassis kaugele ei jõua. Mida oli Sürgaveres Reto sõidus ka näha, neile kes vaadata oskasid. Mitte ,et mul retro (originaal) klassi vastu midagi oleks. Hea klass ja hästi mõeldud, ainut ,et tuuningu tegijad", kes oleks võinud oma teadmisi ja oskusi kas openis või sportklassis kasutada rikkusid kahjuks klassi ära.
Ikkagi ei saa aru miks on kinnisidee, et see Retro reeglitele vastav võrr peaks Standardklassi võrrist aeglasem olema?
Mootori ehituses on reeglites ainult paar väikest nüanssi ja need ei tee veel asja aeglasemaks.
Selle klassi ainus mõte tundub olema välimuse hoidmine välistades paremate vedrustuste ja pidurite kasutamise.
Niisama kui pole mõtet vinguda Standardi ja Openi väikeste vahede üle.
Siin pole mitte Standard liiga kõva vaid Open on nõrk ausaltütelda.
Kes kahtleb vaadake lõunanaabrite poole näiteks.
Ilmselgelt käib selline asi üle meie korraldajate võimete et olekski kõigil Eesti ja Läti võistlustel samad reeglid ja need püsiks vähemalt 3 hooaega muutmatuna.
Või vähemalt muutuks kõik koos.
No milleks sellist nalja vaja on et mingitel laadapäevadel või Abja võistlustel on omad reeglid?
Osavõtjate rohkus?
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by lipamets »

.
Last edited by lipamets on 24. Sep 2014 21:54, edited 1 time in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by madeinussr »

Paar tähelepanekut ridade vahele..
lipamets wrote:Ootan mida minu ettepanekutest arvad need kes realselt asju otsustavad.
1)kirjutad vist valesse kohta
lipamets wrote:Enda pärast siin sõna ei võta, kui osalen siis ainult open klassis, või kui peaks minu ettepanekud mingit kõlapinda leidma siis passi järgi.
2) kelle suuvoodriks sa siis oled?
lipamets wrote:Nii palju lisaks veel, et ei ole mõtet korralda mootorite, raamide, sumbutajate, õhupuhastajate ja kes teab veel mille võidusõitu. Võistlus käib ikka inimeste vahel.
3)tegemist on tehnika spordiga, kui tahad inimeste vahelist võistlust jookse maratoni.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by lipamets »

.
Last edited by lipamets on 24. Sep 2014 21:55, edited 1 time in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

hakkab mulle tunduma , et selltalvel ei pea me võitlema arutute ja ebaotstarbekate piirangreeglitega , vaid
seekord tuleb võidelda kogu ürituse edasikestmise nimel , santsud pole tänases valguses üldsemitte head .
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by lipamets »

.
Last edited by lipamets on 24. Sep 2014 21:55, edited 1 time in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

lipamets wrote:Ootan mida minu ettepanekutest arvad need kes realselt asju otsustavad. Enda pärast siin sõna ei võta, kui osalen siis ainult open klassis, või kui peaks minu ettepanekud mingit kõlapinda leidma siis passi järgi. Nii palju lisaks veel, et ei ole mõtet korralda mootorite, raamide, sumbutajate, õhupuhastajate ja kes teab veel mille võidusõitu. Võistlus käib ikka inimeste vahel. Tehnikasport on juba kord selline, et võrtsust luua pole mingite reeglite abiga võimalik. Võidab see kellel nupp paremini nokib või kellel paksem raha kott.. Muidugi sõita pea ka oskama. :o :o :o Aga originaal klassis, mis on JOKK skeemidele üles ehitatud, kohe kindlasti sõita ei soovi. JOKK-itama ei hakka ja ausa masinaga seal klassis kaugele ei jõua. Mida oli Sürgaveres Reto sõidus ka näha, neile kes vaadata oskasid. Mitte ,et mul retro (originaal) klassi vastu midagi oleks. Hea klass ja hästi mõeldud, ainut ,et tuuningu tegijad", kes oleks võinud oma teadmisi ja oskusi kas openis või sportklassis kasutada rikkusid kahjuks klassi ära.
ma nagu pisut kahtlen , kas sul võib aimu olla , mida saab originaal klassis jokk lahenduseks pidada. arvan et kedagi ei peaks saama süüdistada reeglite punktuaalse lugemise , ning saadud informatsiooni tähttähelt täitmise eest . pisut ebaaus on kasutada lahendusi , mis reeglites fikseeritud keeldude osastos , nii on väidetavalt juhtunud , täpne raport puudub , kuna mootorit ei avatud.
huvitav oleks kuulda nendest silmaga nähtavatest asjadest , mida sa vaadata oskasid , kuna ma ise kohal ei käinud , eelpool kirjeldatud põhjusil .kas ebakõla oli päris reeglitega või kohalike "siiludus" umbmääraste ettekirjutustega
Last edited by iceman on 24. Sep 2014 21:47, edited 1 time in total.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

EI tegelikud põhjused pole sõitjate vähesuses , kaugel sellest . hoopis vastupidi.
kõik need haigete reeglimuudatustega seotud segadused ja tülid hakkavad korraldajate jaoks asja vastikuks muutma , ilma PÄDEVA eestvedamiseta oleme aga kuuses , olgu sõitjaid palju või vähe .
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by lipamets »

Ei viitsi enam. Tühi töö ja vaimu närimine. Kui peale viha ja tigeduse midagi paremat minu ettepanekud ei too siis olgu nad olemata, kustutan kõik postitused.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

pole põhjust pipardada , ei mingit tigedust , prooviks asja ikka konstruktiivse hoida. kui minu valduses on info , mis teeb mulle võimalikuks arvata , et sa päristäpselt ei tea millest räägid , võibolla tohib sellele ikka tähelepanu juhtida. samas kui sa väidad olevat näinud midagi , mis mitteõige , oleks loogiline asja siin jagada , üldistest huvidest lähtuvalt . veelkord toonitades ei mingit viha ega tigedust , vähemalt sinusuunal , seda peab hoidma neile , kes selle välja teeninud
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by madeinussr »

Sinu ettepanekud on sinu vaatenurk. On ka palju teisi vaatenurki.
Aga see solvumine ja postide kustutamine :roll:, mis sa neist üldse kirjutad kui kohe kustutamisele lähevad??
Äkki admin saab need taastada, ma ei jõua iga 5 minuti järgi refreshida ja tunudb, et olen millestki väga olulisest ilma jäänud...või siis mitte.
lipamets wrote:Ei viitsi enam. Tühi töö ja vaimu närimine. Kui peale viha ja tigeduse midagi paremat minu ettepanekud ei too siis olgu nad olemata, kustutan kõik postitused.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

retro motokrosa 5.posms Olaine 20.09.2014 lingiks teha ei oska, kuid saab ka manuaalselt, kui viitsida, üpris hariv vaadata , kuidas asi tegelikult käib , ja edasikäib .
User avatar
pitprolite
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 18. Sep 2013 23:48

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by pitprolite »

iceman wrote:retro motokrosa 5.posms Olaine 20.09.2014 lingiks teha ei oska, kuid saab ka manuaalselt, kui viitsida, üpris hariv vaadata , kuidas asi tegelikult käib , ja edasikäib .

siin kenasti näha kuidas pillid liiguvad :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=eIxGywtpmrs
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

eks võime siin kustutada oma asju , keelata või lubada igasugu veidrusi , kuid nagu näha juuresolevalt pildilt toimub pärisvõidusõit hoopiski mujal , olenemata rumaluse kogusest , mida me siin genereerida suudame.
see Henri viidatud sõit toimub justnimelt sellisel rajal , mis . minuettekujutuses oleks selline just ideaalne rada meilgi sõitmiseks. kahjuks pole ühtegi sarnast trassi teada, ning pool meie asjast on korvisõit , kipub selline värk utoopiaosakonnaks jäämagi. tuleb ikkagi hakata võrrivõidusõidu turismi arendama.
muide kas kegumsisse ka keegi läheb?
tuleb tunnistada , et osaliselt sarnane rada olemas Äksis , Melli majapidamises , ning nagu reklaam ütleb on kõikvõimalikud võrrisõitjad oodatud osalema. kahjuks ei ole reklaam öelnud ühemõtteliselt , mis valla reeglid kehtivad . info siis sakusäärus .
User avatar
pitprolite
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 18. Sep 2013 23:48

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by pitprolite »

Mõte on hea, aga keegi ei viitsi võrriga krossirajal joosta :lol: :lol: kui head väledat pilli pole, millel on palju jõudu siis see pigem oma piinamine :?
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

masohism on see igasugusel rajal , kui asi aga veidikene suutlik on , siis fun seda suurem .
talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by talamaa »

2715 wrote:Teema küll eelmise aasta kohta, kuid küsiks et kas uueks 2015 aastaks on ka puhumas mingid muutuste tuuled tehnilistes tingimustes sprindis just eriti?
Juhtus spordivahend silma ja tuli täiustamise soov peale...

ega stanu-s ja open-is midagi ei tohiks muutuda, kui siis ainult stanu raam vabaks

kõioke head
Tenno
Post Reply