Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Sarja ja võistlejatega seonduv üldine arutelu.
Punnvorr.ee, Sakusääruklubi, Abjatehnikaring
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by lipamets »

: )
Last edited by lipamets on 04. Dec 2013 12:40, edited 1 time in total.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

no kuule.

on olemas ju open , saad noori arendada palju kulub ja neile vanematele tagaratast ning kohta kättenäidata.
vaidlus käib ju kestvuse ,ehk siis 3,5, 8 ja 24 tunni kaupa sõitmisese, üle . kuisa tahad resonaatorväljalaske najal ehitada mootorit , siis oleks see üsna suurepöörde mootor ,või kuidas. see kindlasti hea lahendus 10 mintsa+ kaks ringi sõimiseks. pikemaajaliseks kiusamiseks ma valiksin ikkagi madalama pööretevahemiku ,mis jääks sinna 10 tuhhi alla, see võimaldaks ka mingisugust väänet veel säilitada, ei oleks vaja niipalju pillitada ja kräunutada, oleks vähem võimalust midagi üles sulatada. võin omakogemusest öelda et kui oled üle tunni järjest peal olnud ja kõik sujub, tekib üpriski kenake hasart ,mis kipub selget mõistust varjutama ,näiteks mootori temperatuuri jälgimise ja segukruviga manipuleerimise osas.
et mina isiklikult ehitaksin ikkagi kaks erinevat mootorit ,eri distsipliinide sõitmiseks ja olen ka nõnda teinud ,enne seda kui reeglitega sudima hakati, kestvuse osas. kuigi oleks võimalik osta üks kallis mootor ja ise midagi tegemata sõitanaerul näoga, lootes et kestab hooaja ära ,nii tavalist kui kestvust. et see on nagu nende muudatuste mõte.

aga vanaaegses võidusõidus on ju kõik tavapärane ,saab sõita igasugusel tasemel, ära pole midagi kukkunud. olnud originaalklass tuleb tagasi ,kuigi pisut katkutud kujul. ilmselt ikka standardis süüde ja õhupuhasti päästetakse vabaks ,mis peaks olema igati tervitatav ja ei peaks tervemõistuse seisukohalt kiunu põhjustama.
ma ise kuuekümneseitsmenda aasta väljalase, niiet oleme enamvähem üheajastu produktid, jääb siis ainult soovida ,et stardipuutaga näeme , raisk :D
kobras
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 05. Apr 2013 06:40

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by kobras »

Robert66 wrote:Siiski, tagasi alkoteemale. Kas tõesti peab mees niiöelda dopingut võtta, et rajal panna? Et oleks vähe julgem sõita? Kestvus kestvuseks, aga sprint??
Sprindis on asi hoopis teisiti. Näiteks kestvusele tulevad ühe tiimi kohta 2-4 inimest ja nad on kõik ühes autos ja kaineid juhte peab olema üks ehk siis üle jäänudel on vaba voli mis teevad,aga sprindis tulevad kohale enamus 1 täiskasvanud ja autos on veel kaasas siis kas naine või laps.....laps ei tohi juua ja mehed on roolis,et sprindis alko probleeme ei ole kuulnud ega ka näinud :wink:
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

kobras wrote:
Robert66 wrote:Siiski, tagasi alkoteemale. Kas tõesti peab mees niiöelda dopingut võtta, et rajal panna? Et oleks vähe julgem sõita? Kestvus kestvuseks, aga sprint??
Sprindis on asi hoopis teisiti. Näiteks kestvusele tulevad ühe tiimi kohta 2-4 inimest ja nad on kõik ühes autos ja kaineid juhte peab olema üks ehk siis üle jäänudel on vaba voli mis teevad,aga sprindis tulevad kohale enamus 1 täiskasvanud ja autos on veel kaasas siis kas naine või laps.....laps ei tohi juua ja mehed on roolis,et sprindis alko probleeme ei ole kuulnud ega ka näinud :wink:
kae kobrast , kah autoroolis .
2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by 2715 »

http://www.punnvorr.ee/wp-content/uploa ... C_1193.jpg
Kui niimoodi pannakse alus organisatsioonile, mis mootorispordiga tegelejaid peaks ühendama võib igaüks arvata kas kainus on probleem võistlusel või mitte...
mellpoiss
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 12. Jul 2007 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by mellpoiss »

Kas pildil on keegi lenksus?
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

mellpoiss wrote:Kas pildil on keegi lenksus?
no õige ,kuid ega polegi nõutud pildilolijate kainerisse vedamist, minuarvates on jutumõte: mis on pildil valesti . teema on millise signaali pildil eksponeerujad saadavad.
juba tuntud elukunstnik HAISTA GÄNG ütles : mehel on jänu , mees peab juoma .
asi on ,kas seda peab koguaeg rõhutama. mina loen igastahes ridadevahelt : taruiraraa , ja ei leia ,et oleks see asi ,mida tahaksin sealt koguaeg lugeda.
ja kui noorsõber siin eespool oletab ,et asi on sõidujulgusega seotud ,et seda saab pudelist juurde valada ,siis vaevalt . asi on elufilosoofias, ja nii ongi
mellpoiss
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 12. Jul 2007 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by mellpoiss »

Kas teil pintsel äkki liiga lai pole selle pildi jaoks.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

kurat teab . ilu on vaataja silmades .
mina olen suhtunud käsitletavasse nähtusesse kui puudesse või haigusesse ,millest pole sünnis avalikult kõvahäälega rääkida. ei pea loomulikuks seda igalsammul afiseerida.
ilmselt kui laialabidaga hakkaks kühveldama , oleks juttu siin oksemartidest , kapielektrikutest ja leemetitest kel hoog peal. ei pea seda vajalikuks , kuigi on nii et beavermobiili roolist olen kuidagi ennast avastanud ,liiga tihti , miks küll. aga sellest ajalugu vaikib.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

iceman wrote:kurat teab . ilu on vaataja silmades .
mina olen suhtunud käsitletavasse nähtusesse kui puudesse või haigusesse ,millest pole sünnis avalikult kõvahäälega rääkida. ei pea loomulikuks seda igalsammul afiseerida.
ilmselt kui laialabidaga hakkaks kühveldama , oleks juttu siin oksemartidest , kapielektrikutest ja leemetitest kel hoog peal. ei pea seda vajalikuks , kuigi on nii et beavermobiili roolist olen kuidagi ennast avastanud ,liiga tihti , miks küll. aga sellest ajalugu vaikib.

ja et mitte kõlade hüsteerilise vanatüdrukune , kes oma voodialt alasti mehe leiab.
see kahekümneneljatunni keika , sealt jäi silma grupp härrasmehi , just härrasmehi mitte lihtsalt härrasid ,kelle stoiline ja väljapeetud tegutsemine , nii rajal kui rajale teel olles , kui ka napsu ja sakusmendi laua ümber , jättis väga hea mulje.
et olen siis näinud sellekohast lühifilmi ja eeldan ,et tegu dokumentaaliga , mitte lavastusega .
AnuPsP
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 05. Dec 2013 20:59

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by AnuPsP »

Kas oleks siis veel huvilisi hakata osalema mopeedidega?Huvitav,kas "kobras" ja "iceman" on juba uueks hooajaks valmis,et aega "kirjanik" veel olla. :D
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

küllap nad valmis oleksid , kui oleks valmis uuehooaja reeglid. sama käib sis nn mopeedi kohta , äkki saaks defineerida ,mis ja kus , kuipalju võib viilida ? mingit originaal riga - delta klassi küll ei igatse
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

ahaaa, mitte midagi. tundub et lubatud mopeedi (sääreka )klass (sari) kipub müüdiks osutuma, leidsin viite ainult ühest kohast, infoks on nii umbmäärast juttu raske nimetada. olen hästi paranoiline sessuhtes ,et kes seda asjakest siin tõukab ,mulle on esmatähtis korraldaja, tema tõsiseltvõetavus ja arusaamine selliste ürituste eesmärkidest.
kas oleks võimalik kuidagi näidata et ma eksin ?
kobras
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 05. Apr 2013 06:40

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by kobras »

Sattusin lugema Punnvõrri lehelt ühte vastust mille pean siia ka postitama.Minu tähele panek teemast vabast summutist. Kirjutaja Rainer ja lugedes seda juttu,siis aiman kellega on tegemist ja väga aktsepteerin tema teadmisi võrri mootori kohapealt. teksti selline :

Samuti võiks vabalt olla lubatud misiganes lahendusega sisselase, kui seal otsas on võrri karbuss.
Paraku piirab see väga täpselt ära suure klapi eelise ja pigem on isegi puuduseks, kuna klapilehel on inerts ja takistus ja kui ikka toidet ei tule on asi pisut viletsamgi kui läbi vända tuleva seguga.
Karbussi ei ole jälle võimalik puurida palju, kuna siiber ei sulge enam lõõri siis.
Niisama ei anna vaba summuti seal mingit eelist, mida võin kindlalt väita kuna katsetasime asja suht põhjalikult ja kiirus oli võrdne ja vaid alguse rikkus resokas ära.
Seega võrri karbuss on vaga geniaalne piiraja ja muid asju polekski mõtet piirata.
Proovige ise kui ei usu.

Ehk,siis reeglitest. Kui on Kaks suurt korraldajat on teinud ühise valiku summuti suhtes,siis arvestame sellega. Pole mõtet aega ja raha raisata super summuti peale mis tulemusi ei anna.
Andesta Rainer kui lugesin sinu teksti ridade vahelt ja võib olla tahtsid sa midagi muud selle lausega öelda,siis paranda mind.
User avatar
pitprolite
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 18. Sep 2013 23:48

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by pitprolite »

see reso annab ainult lõppu juurde, katsetasin seda suvel suht pikalt aga siiski panin oma riga 13 summuti tagasi ja sellega oli nii algust kui lõppu nii et mina küll ei näe põhjust miks see summuti peaks vaba olema, ? omal on mul võrr pmt valmis, iseasi kas ma sellega sõitma ka viitsin tulla....

teine asi et millal need rajad selguvad kus mis toimuma hakkab ? mõtlen just sprindi etappe :)

tervitades, Henri
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

siin välja toodud argumendid summuti kohapealt on nii ja naa, on justnagu inimkatsetega tõestatud originaal summuti elujõulisus ning omatehtud toru vähesed eelised. tundub asi selge ,kuid ... kui tahta võib selle asja keerata pahupidi, et kui juurde ei anna , miks mitte lubada , täpselt nagu oponent siin eelnevalt ju arutles.
ise pooldaksin ka reeglite võimalikku lihtsust ja detailide üledramatiseerimise vältimist , Raineri poolt väljatoodu absoluutne kuld. ühe elemandi parameetrite fikseerimisega ,muudame tarbetuks ülejäänud mitukümmend punkti halvastikontrollitavat ja mõttetut regulatsiooni , mõtlen seda karbussi värki. ega mootorit seestpoolt liigapalju suuremaks tee ,kui välismõõdud võimaldavad.
kuna mõlemad väljalaske süsteemi kohapealt sõnavõtjad paistavad olevat kapituleerunud siis peaks olema see punkt ammendatud.

üks asi mis kripeldab veel. see jutt mopeeedidest jne. kas on asjal mingit tõepõhja ka all või oleme kõik lugenud ühtesama paarirealist ja väheinformatiivset lauset , mille autoriks tundub olevat see kelle nime ei nimetata. või on tegu kellegi teise poolt juurutatava millegi konkreetsega ?
hea oleks teada , segaduse vältimiseks.
AnuPsP
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 05. Dec 2013 20:59

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by AnuPsP »

tundub,et ega mopeedide kohapealt erilist tõepõhja ei ole.isiklikult arvan,et kui oleks huvilisi rohkem,nii,et saaks osavõtjate poolest korraliku stardi teha siis hakkaksin tõenäoliselt ka kampa-muidugi kui oleks nn.sportklass.Originaalseadega ei oleks küll eriti huvi.
AnuPsP
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 05. Dec 2013 20:59

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by AnuPsP »

sääreka sumpsi kohapealt veel nii palju,et õieti tehtud sumps loeb kuni 50%,teine 50% sisselase.Ma pean silmas seda,et sumps on ehitatud arvutuste järgi.Kõike on võimalik teha iseasi kas sellel on mõtet.Leegitoru pikkus ja läbimõõt,koonuse pikkus ja läbimõõt,nn.vile pikkus ja kaugus,need on võimalik välja arvutada arvestades silindri mõõtu,käiku,soovitud pöörete vahemikku jne.,siin mängib juba rolli muidugi ka materjal.Originaal sumps töötab nii nagu ta töötab,minu arvates ei ole ju häda midagi-liiguvad küll.Samas võib ka öelda,et mootorid ka erinevad.Teed näiteks kaks identset mootorit,üks liigub teine mitte.Samas ühele mootorile mõjub sumpsi tuunimine,teisele mitte.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

ei ,miks mitte , saab arvutada ja tulebki arvutada , kui tulemust loota. iseasi , kes oskab vajalikud lähteandmed genereerida. olen isegi kunagi miskeid valemeid näinud , no paganama keerukad olid , lisaks paljusid nõutud suuruseid oli raske teada , lihtsalt näpunipsust . mootori väljalaske gaaside töötemperatuur oli teema ,mis problemaatiline. võimalik et oli veel andmeid ,mis ei meenu, finaal oli see ,et ebatõepäraste andmete valemisse sisestamine andis tulemuseks väga kummalise kujuga maketi.
kui oled võimeline selliseid arvutusi tulemuslikult teostama siis retsept mään :D
mulle kedagi sellist teada pole ,kes seda teeks , vanastigi olid tarkadel olemas joonised mis toiumisid , kuid pole näinud kunagi jooniste valmistamist või valmistajat .
2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by 2715 »

iceman wrote:ei ,miks mitte , saab arvutada ja tulebki arvutada , kui tulemust loota. iseasi , kes oskab vajalikud lähteandmed genereerida. olen isegi kunagi miskeid valemeid näinud , no paganama keerukad olid , lisaks paljusid nõutud suuruseid oli raske teada , lihtsalt näpunipsust . mootori väljalaske gaaside töötemperatuur oli teema ,mis problemaatiline. võimalik et oli veel andmeid ,mis ei meenu, finaal oli see ,et ebatõepäraste andmete valemisse sisestamine andis tulemuseks väga kummalise kujuga maketi.
kui oled võimeline selliseid arvutusi tulemuslikult teostama siis retsept mään :D
mulle kedagi sellist teada pole ,kes seda teeks , vanastigi olid tarkadel olemas joonised mis toiumisid , kuid pole näinud kunagi jooniste valmistamist või valmistajat .
Üks aspekt on arvutamine ja teine sama tähtis on kogemus.
Ainult arvutamisega saad selle pilli korraks väga hästi minema ja ongi kõik.
Üleval ja allpool seda pole midagi.
Oleks tegu käikudega-variaatoriga poleks probleemi.Lao aga käike ja kiirus muudkui kasvab.
Aga otsevedu ei sobi selle max võimsust andva resonaatoriga kuidagi kohe.
Siin nüüd ongi see kogemuse koht, kus on vaja selle maksimumi vähendamise arvel pikendada veopöördeid.
Kombineerides arvutusi kogemusega tekivad kohati vägagi kummaliste koonuste suhete ja läbimõõduga moodustised, mis ei tohiks töötada justkui aga ometi läheb pill paksu liiva sees 100kg mehega pea samas tempos mis väiksel kilul.
Pane sinna aga see kilu peale ja see pill ei jõua enam minna liivas...
Vene ajal oli käsitööna tehtud 4 käigune 50cc mootor, mis oli vähemalt 10hj ja raskel rajal liikus 125 võrdselt.
Muide sel mootoril oli ainult 2 ülevoolu, leegitoru oli 125 Minski oma ja karbuss Izi oma, K-28.
kr1x_Z
Tavakasutaja
Posts: 64
Joined: 11. Oct 2010 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by kr1x_Z »

Eelkõnelejaga täitsa nõus. Ei ole mõttet alla kruvi n.n rolleri sumspi või 5,6 käigulise mopeedi oma, mis võimaldab pöördeid pidevalt hoida "power bandis". Tippvõimsus on küll suur, kuid väga kitsas vahemikus. Resoga annab väga palju mängida, eeldusel, et omad kogemusi nagu 2715 mainis. Mingi joonise järgi teha reso on kahtlane bisness, kuna reso tuleks ikkagi teha silindri järgi.
kobras
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 05. Apr 2013 06:40

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by kobras »

Kahju,et hr Lipamets on vaikseks jäänud.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

kobras wrote:Kahju,et hr Lipamets on vaikseks jäänud.
pole viga , küll ta tuleb tagasi , ega me tülis pole .
Robert66
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 19. Mar 2013 01:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by Robert66 »

Noo kaua läheb sprindi tehniliste tingimustega????????
Ainult poolteist kuud aega, jõuluks võiks ikka välja anda....ehitamisega läheb niigi kitsaks.....
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

raske on .
arvan et kui käitud tehnikaettevalmistusel Tenno juhiste järgi , siis vaevalt väga näppu lõikad millegiga. Tenno oli vaidlusel kohal ja ilmselt kohalviibinutest ehitamise kohapealt üks pädevamaid ,niiet kusagil eelnevas teemas on tema soovitused , järgi neid ja oled õigel teel . midagi generaalselt muuta polnudki ju plaanis.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

tahaks pisut teise nurgapealt neid reeglikesi arutada.
olin siis mina laupäeva pärastlõunal ühes linnas , nime täpselt ei mäleta aga peaaegu kindlalt algas S tähega , vist , no ja lühike sõna oli , arvan ,et neli tähte. olin siis seal , ühes toas , või isegi saalis , minu ümber hästipalju hästikuulsaid võidusõitjaid , enamasti 50 cc esindajad. pakuti seal torti ja limpsi ja no äge oli .
kuulsin seal igasugu jutte ka. tundusid olevat mingid imelikud , kes oma ja teiste tervisest lugu peavad , aga üldse ilule , välimusele ja toredatele kostüümidele rõhku ei oska panna,
saate te aru ,mis üks hirmus vanamees räägib ,kusjuures peaaegu niisama vana kui mina , võiks juba elust ühtteist jagada ; ajab siis sellist hullu juttu et mujal maailmas kasutatakse abimootoriga jalgrattaga sõites MOOTORRATTA KIIVREID!!!! , no tule taevas appi , kust neid veel võetakse ja paju nad maksta võivad kõik ja nõnda. siis ütles veel ,et pidada olema säärased kiivrid ,mis kukkudes , või avarii korral pead kaitsevad , osad lausa sellised mis eestpoolt kah kinnised, niiet silmad ainult näha. no ma ei või , on ikka pehmo , tahab kiivriga sõita, kuidas sa suitsu teed sellise kiivriga , millel näopool kõik kinni kaetud. kõik meik ka puhta ilmaasjata tehtud kõik ju ,kui säherduse poti endale pähe topid, no ma ei või.
kõigekoledam ,et seal oli nagu paartükki veel sihukesi imelikke ,no täitsa kõik, kes <arvasid ,et pea on neil mingi tähtis koht ja mitte soengu eksponeerimiseks ,ma ei saanudki täpselt aru ,misasja nad selle peaga veel teha mõtlesid. kujutad sa ette mingi viis-kuuskümmend tükki sihukesi opakaid, Feliks oli ka seal ja tema ei saanud neid ka mõjutada , kuigi temaga ei juhtunud ka mitte mitte midagi üldse, see 38 aastat vana miilitsa slemm on ikka tugev küll ja kaitseb ja . mitte nagu see salvo munakoor ,mis on ka ilgelt äge muidu , aga sellega on petetud , nagu oleks ta tugevuselt kana munakoorega võrdne. tegelikult ta on pisut nõrgem , kuid mitte palju , tolmu pühkides peab ikka ette vaatama, kui läheb kildudeks , on ikka puru taga , ega seda mitu korda enam parandada ka ei saa. aga muidu on uhke värk , peaaegu samavana kui mina, varsti pool sajandit. see et mingit mõttetut E tähist pole , aga missiis, eestis tehti ikka igavesed , need vene omad need võipolla on nõrgemad, mul oli omalajal, kaheksakümneviiendal ,leningradist ostsin, kui jukkas mm-il käisin. see oli küll mingi nõrk, kuigi materjal oli ikka samasugune tugev plastmass , nagu munakoorelgi . tal oli paber kaasas ,et mitte üle viie aasta kasutada, maisaaaru , no mis nad sihukest paska teevad, vot see munakoor ikka tugev ja äge.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by arvutiguru »

mul ka vana hea miilitsa kiiver orginaal,se jube hea kyll.suitsetadagi saab,ilma et peaks peast võtma.sai magatud ka sellega,unigi oli hea.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

no vot , ma üldse ei saa aru mis nad seal kihutavad , täitsa nigu sport kohe , kole kole , kas peab siis niimodi kimama justkui võidusõit. egas see esimeseks tulemine pole tähtis, oluline osavõtt , ja kui keegi tingimata peab esimene olema ma võin ju olla.

vist on asjakohane lisada siia pisuke sõnaseletus. 1925 aasta eesti kirjanduse seltsi poolt väljaantud "eesti keele õigekirjutuse-sõnaraamatu II täiendatud ja parandatud trükk ,mis on olnud EW ajal tallinna linna tapamaja omand ja ilmselt enamlaste ja kesteab veel kelle kaasabil on tee leidnud minu raamatukokku ütleb järgmist: ironiseerima; iroonia = pilge
ärge pahaks pange.

:D
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

arvutiguru wrote:mul ka vana hea miilitsa kiiver orginaal,se jube hea kyll.suitsetadagi saab,ilma et peaks peast võtma.sai magatud ka sellega,unigi oli hea.
tundub ,et oled päris õige mees ekspert arvamust avaldama , ilma turvavarustuseta sõitmise kohapealt.
kuipalju ja mis tasemel õnnetusi peaks juhtuma ,et mõistuse häält kuulda võetaks.
praktika on varasemast ajast selline ,et üks ja sama võistleja küljetab võistlussituatsioonis ,kahel järjestikusel võistlusel ja kaotab mõlemal korral ,selle paljukiidetud militsioonääri peakatte ,sattudes küll haiglasse kontrolli , kuid saamata jäävaid tervisekahjustusi.
kuna kestvussõidus tegu ikka kõvemastpuust taatidega oleks vist passlik koljumurru ära oodata ,mida kannatada saanu ise käepäraste vahenditega remontida ei suuda.
reeglid juba kirjas ka hakka neid nüüd mingite paanikaosakonna nõrkade pärast ümber tegema, sitta ,et sai nagu veksel välja antud.
User avatar
pitprolite
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 18. Sep 2013 23:48

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by pitprolite »

peab tõdema et ma tuleks ka munakoorega pulli tegema aga kunagi ammu kui oli äkki saku ja jõgeva võistlus siis sakus pani Meelis Püvi pauku niiet mdea kas prillid olid katki ja nägu ka ja siis teinekord kohe järgmien võistlus jõgeval pani matsu ja prillid olid näos kinni ja siis pani küll mõtlema et kuidas pole mehel mõistust peas, tänapäeval krossi kiivrid sittaks kenad ja pole sittagi kallid ka, ntks 100euriga saad väga lux kiivri aga nh igal inimesel omad arusaamad sellest...
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by arvutiguru »

pigem kipume unustama myyti.tegu siiski rahvaspordiga ja sõidetakse käepäraste vahenditega.
kes võidupeal väljas,saavad omale lubada cuccipuccy kiivri ja sädelevad õhukesed särgid.
suuremosa kitsamalt ajavad need läbi kes kaltsukast ylikonna selga peavad soetama ja lihtsalt sõidust mõnu tunnevad.kokkuhoid pole koonerdamine.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

arvutiguru wrote:pigem kipume unustama myyti.tegu siiski rahvaspordiga ja sõidetakse käepäraste vahenditega.
kes võidupeal väljas,saavad omale lubada cuccipuccy kiivri ja sädelevad õhukesed särgid.
suuremosa kitsamalt ajavad need läbi kes kaltsukast ylikonna selga peavad soetama ja lihtsalt sõidust mõnu tunnevad.kokkuhoid pole koonerdamine.
ma ei tea , kas on juhtunud ,et sust üle sõidetakse või oled ise kellestki üle sõitnud ,mul on juhtunud mõlemat. ainult tänu korralikule turvavarustusele pole halba midagi juhtunud oluliselt. ei tahaks kül sellist taaka hingele , kui peaks mõnemehe kaalika katki sõima . läkiläki kaitseb ka rohkem kui omaaja äraelanud plastmasskiiver.
kobras
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 05. Apr 2013 06:40

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by kobras »

arvutiguru wrote:pigem kipume unustama myyti.tegu siiski rahvaspordiga ja sõidetakse käepäraste vahenditega.
kes võidupeal väljas,saavad omale lubada cuccipuccy kiivri ja sädelevad õhukesed särgid.
suuremosa kitsamalt ajavad need läbi kes kaltsukast ylikonna selga peavad soetama ja lihtsalt sõidust mõnu tunnevad.kokkuhoid pole koonerdamine.
Kallis Arvutikuru! Kui sa rajal silmad lahti teeksid ja vaataksid mis su ümber toimub,siis ehk märkad,et see ei ole enam mingi 8–10 meheline pulli tegemin kuskil koduhoovis ümber kuuri, vaid tegemist on üle eestilise motospordi sarjaga. Kuna asi on paisunud nii suureks siis peab hakkama rõhku panema turvavarustusele.....ma olen 100% kindel,et pole rajal ühtegi meest kes poleks kas enda või kaasvõistleja pärast kukkunud. Olen teinud ka kaks päris suurt õhulendu ja iga kord kui lennus olen,siis jõuan mõelda,et õnneks on mul varustus seljas ja peas. Ei pea tõesti 100euri eest endale kiivrit soetama,aga kui oleks sul huvi oma turvalisuse eest,siis leiaksid mingi ajajooksul kindlasti korraliku kasutatud kiivri mingi 15–30 euriga. Kui sa tahad,et oleks vanakooli riided ja kiivrid stiiliks ka esindatud,siis usu keegi ei keela sul raja ääres neid kanda. Lihtsalt üks väike näide: Minu pere kannavad kõik kaitsmed,aga viimasel vinnil oli võistluspäev nii pikk,et kestvuse ajaks hakkasid naisel põlvekaitsmed jalgu soonima ja ta võtis need jalast ära ja esimes 3 ringiga sõideti ta rajalt nii hullusti välja,et kukkus ja põlv sai kõvasti kannatada,et ta ei olnu võimeline enam sõitma ja nüüd on ikka veel kui midagi vastu läheb põlves terav valu. Varustus on rajal sinu odavaim elukindlustus,et see ei ole raiskamine vaid investeering oma tervisesse.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

ma ei tea , kas seda kehvuse juttu ,peale autori keegi veel usub, julgen kahelda.
kober jõudis ,ette , tahtsin just öelda ,et ennegi nähtud ,et meeskonna kohta on üks päris kiiver ja seda vahetatakse koos võrriga. ülejäänud aja rajaääres võib aga kulutada oma fetisiga tegeldes ,kuigi esimesed paar aastat võis see ju lahe tunduda , siis nüüd hakkab nagu kergelt väsitama. kõik teavad ju niiehknaa , et sul selline tore kiiver olemas on , sa ei pea sellega enam rajal kaasvõistlejatele stressi tekitama.
põlve ja muud kaitsed on enesestmõistetav asi, nendega oled nii harjunud ,et talvevinnil ununesid põlvekad peale kuni koduni, kuhu jõudsin mingi neli tundi peale võistluse lõppu( väike eksimine vinnist väljapööramisel pimedas)
User avatar
pitprolite
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 18. Sep 2013 23:48

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by pitprolite »

Varustus pole väga koht kus vaielda, mina korvis olles tegelikult ei kanna kaitsmeid, soologa sõites olen põlve kaitsmed ikka peale pannud ja pmt kui kellelgi pole kiivrit või muud varustust siis minul on ka varustust mis on seisma jäänd ja tuleb veelgi juurde seda kraami sest mina vahetan varustust vähemalt korra aastas, asjad ikka kuluvad ja püüan leida kõige mugavamad asjad ka, siis on suht savi kas need on peal või mitte, liclt head ja mugavad, aga ikkagi soovitan varustust kanda, see pole väga mõnus kui ilma kaitsmeteta mööda asfalti paned, sakus ässasin varrukad üleval ja enne viimast ringi panin mööda äre kivi ja arvake edasi mis sai, käed tuimad, nukid lõhki, kõik verd täis, kena pidu ühesõnaga aga loodame et kõik võtavad ikka mõistuse pähe
kobras
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 05. Apr 2013 06:40

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by kobras »

Eelmine aasta kui liitusin võrridega,siis minu jaoks olid kõik võistlejad võõrad ja ei suutnud kõiki nägusid kah meelde jätta,aga ühe võistleja ma tuntsid alati sõidu lõpuks ära,sest pea iga võistlus lapiti ta arstide poolt kokku ja jalutas sidemeis vastu :D tean,et ta loeb ka siin foorumis,et tervitused talle türile
kobras
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 05. Apr 2013 06:40

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by kobras »

kobras wrote:Eelmine aasta kui liitusin võrridega,siis minu jaoks olid kõik võistlejad võõrad ja ei suutnud kõiki nägusid kah meelde jätta,aga ühe võistleja ma tuntsid alati sõidu lõpuks ära,sest pea iga võistlus lapiti ta arstide poolt kokku ja jalutas sidemeis vastu :D tean,et ta loeb ka siin foorumis,et tervitused talle türile
Ahh jah....türil on veel üks võistleja,kes teab varustuse vajalikust :D kallistused minu poolt
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by arvutiguru »

no mul uueks hooajaks kolm mootorit kokku klopsitud.yks hullem kui teine.kui neist mõni nyyd ikka 20kmh välja jookseb,siis sebin kiivri ja kaitsmed ka nagu naksti.tegelt on olemas ka :lol:
kui sõidan munakoorega,siis pole soovitud kiirust kätte saanud ja muhelen lihtsalt rajal.
ega ise pooldan ka turvalist varustust ja nii se peabki olema
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

arvutiguru wrote:no mul uueks hooajaks kolm mootorit kokku klopsitud.yks hullem kui teine.kui neist mõni nyyd ikka 20kmh välja jookseb,siis sebin kiivri ja kaitsmed ka nagu naksti.tegelt on olemas ka :lol:
kui sõidan munakoorega,siis pole soovitud kiirust kätte saanud ja muhelen lihtsalt rajal.
ega ise pooldan ka turvalist varustust ja nii se peabki olema
vot see on mehejutt. nüüd jääb sinu ülesandeks värvata järgmine paganast kestvussõitja ja ta ka õigesse usku pöörata.
User avatar
pitprolite
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 18. Sep 2013 23:48

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by pitprolite »

tegelikult miks peab olema üldse selline asi nagu varustus välja kirjutatud, iga inimene teab ise kas ta tahab ellu jääda või mitte, ? iga targem inimene paneb ikka kiivri pähe ja kindad kätte jne, aga mdea mulle meeldib palju tõmmelda, sooviks et tossud oleks lubatud, 2x on mind rajalt maha tõmmatud sps et ma sõidan tossudega, krossisaapaga nii ebamugav sõita(minu arvamus) aga kiiver ja kindad on küll sellised asjad mis ikka peaksid olema, ega kaitsmete asi ka ju selline et mõni ei kannata neid, poovad ja ei saa liigutada ja sada muud häda.

aga eks need reeglid ikka jäävad samaks varustuse osas, pole väga midagi vaielda siin...

aaga veel see ka ett mmm, mis siis edasi saab ? väga nagu midagi ei muutu võrride osas, ? ma arvan et nii õige ka, võrr on võrr nii kestvuses kui sprindis mis seal ikka aretada ja mis jälle muuta ja mida mitte, las asi olla funn, ja kõik ei pea olema ju punkt punktilt välja kirjutatud, kui ajud peas on siis saab iga inimene ise ka aru mis on õige ja mis mitte, ega pettust tehakse ikka, iseasi on see kas see välja tuleb ja kui õnnelik sa hiljem oled teades et see võit tuli ebaausalt :P
Robert66
Tavakasutaja
Posts: 87
Joined: 19. Mar 2013 01:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by Robert66 »

Mulle sõideti vinnis küljepealt sisse. Ikka tubli laks oli. Lenks oli kõver ja esihark lahti. Ega ma õrna hingega sõitsin kohe boksi. vigastustest päästis mind põlvekaitsmed ja see tugevam krossisärk. Püksid läksid küll sodi. Kiiver ka katki. Aga üle elasin. Sprindis peaks ikka varustus kohustuslik olema. Kestvuses munakoor ja nahktagi, näeb seff välja ka.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

jutu mõte on ju sellea ,et tulevad nõudmised samad nii ühes kui teises , hoog on tugevama otsa kestvussõitjatel niigi vähemalt teistega võrdne. kui kestvuse esimenese ja teise koha vahe on finisis alla minuti , näitab see seda et kangutamine käib algusest lõpun täiega. siit siis sõrendus : ei saa asjase suhtuda- ma seal sprindis teen nii ,aga kestvuses naa. mõlemas käib armutu andmine ja tehnika tase viimasel hooajal oli eelmisest topelt üle. niiet ei saa juttugi olla mingist kaitsevahendite eiramisest , kes rajal ,olgu ikka võimalikult hästi kaitstud, need kes oma korda ootavad võivad ajaviiteks oma reliikviakiivritega boksis eputada.
kõik on ju näinud milline tohuvapohu rajal valitseb, nagu jääaeg ühes kui kiviaegsed kaljukanad valmistusid jääajal elama miljon-tsiljon aastat maaall kolme arbuusitoel. point on , sa võid ise kõik õieti teha ,aga ükskord on sul sirge lõpus keegi risti ees, ja minna pole kuhugi. kõigekehvem varjant on kui ise jääd enamvähem komplekti , aga see teine ratastooli näiteks. mõistlik oleks selline perspektiiv minimeerida, ega me lasteaias ole.
kobras
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 05. Apr 2013 06:40

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by kobras »

100% jäätise jutuga nõus. Kuigi sprindis on mõnes mõtes 8 ringiga vaja endast rohkem välja pigistada kui kestvuses,aga ohutum,sest vahe on selles,et sprindis kes iga väärtusliku punkti eest võitlevad on nii palju mõistusega inimesed,et ei hakka mingeid laus lollusi tegema,sest vastasel juhul oleks mõlemad rajalt valjas ja koht ning väärtuslikud punktid läinud ja naljalt keegi ringiga pähe ei saa,et segada või mingi lapsikusega ees hakkama saaks nagu me oleme seda kestvusel näinud. Minu isklikum arvamus on,et kestvus on palju ohtlikum kui sprint,aga kestvus on turvavarustuse kohapealt vähem nõudlik. Olen kõrvalt näinud kuidas kukkumise tagajärjel on üks vend jäätise peast (kiivrist) hüppese läinud ja ma ei taha teada mis oleks peast alles jäänud kui oleks munakoor peas olnud
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by arvutiguru »

ai kurjam.ma siin mõtlen,et mõtlemine just minu tugevam kylg ei ole.
sähvatus siis selline,et kui kestvusel ilm jummele peetis on,siis tingitud vihmast ja muust sellisest plägast,võiks standardis õhupuasti vabaks lasta.
on mõtteid,või midagi sellist
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrrid 2014 tehnilised tingimused

Unread post by iceman »

kui nüüd räägime kestvussõidust, siis bisnisplaan näeb ette, et nn sportklassis ju peaks olema vabadus õhku puhastada ja ilma atmosfääris leiduvate võõrkehadeta mootorisse manustada. klassis retro asi kehvem, seal võid kasutada originaal õhufiltri ümber katteid, mis kujul pole teada ja jääb ilmselt sinu vaielda. kui on lubatud ehitada päris filter , sääreka originaali ümber, siis probleemi ei näe. kui on lubatud ainult mingi torbiku kasutamine ,võib ekstreemtingimustes, nagu esimene sargvere või? vinni 2, ilmsesti oma mootori kuusakoskisse anda juhul kui joppab üldse lõpuni kestma. kuna torbik suunaga tahapoole ,siis esiratta muda võtab kinni ,kuid tagaratas käis nimetatud radadel umbes 68% raja ulatuses ringi all ja loopis nimetatud torbikusse otse sisse . kaitsev element muutus mudakogujaks. normaalne oleks tuua kummilõdvik koos filtriga üles , paagiliinile umb. ,tekitades midagi snorkli laadset. originaalõhupuhasti võiks sinna sisse jääda siis. kuid tekib küss , miks ta seal peaks siis üldse olema. arvan ,et Rainer on selle värgi piisavalt puust ja punaseks teinud, et oleks kõigile mõistatahtjatele mõistetav: kui järnev ava on eelmisest väiksem , ei ole mõtekas eelmise ava läbilaset piirata.
tahtsin siis öelda ,et õhupuhasti igas klassis esimene asi ,mis peab olema reaalselt töötav. sellise käiguga säästame massiivselt resurssi, töös ,rahas kui detailides. odavamalt läbiajamine oleks justnagu üks juhtmõtteid.
Post Reply