Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Sarja ja võistlejatega seonduv üldine arutelu.
Punnvorr.ee, Sakusääruklubi, Abjatehnikaring
talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by talamaa »

rauno600 wrote:D6 karteris D5 vänt on seadus pärane ?

see on lubatud

Tenno
rauno600
Tavakasutaja
Posts: 20
Joined: 18. Jul 2014 00:33

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by rauno600 »

Okei.

Samas küsin veel puust ja punasek selle lause tähenduse : Originaaldetaili ei saa valmistada mitmest originaaldetailist.


Näiteks ma tegin d6 kontakti plaadi d5 süütemängule sobivaks ja see on juba reeglite vastane .
Tegin selle pärast et uusi kontakti plaate pole letilt saada .
talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by talamaa »

rauno600 wrote:Okei.

Samas küsin veel puust ja punasek selle lause tähenduse : Originaaldetaili ei saa valmistada mitmest originaaldetailist.


Näiteks ma tegin d6 kontakti plaadi d5 süütemängule sobivaks ja see on juba reeglite vastane .
Tegin selle pärast et uusi kontakti plaate pole letilt saada .

Eelnimetatud tegevus ei ole lubatud.
Originaaldetaile on lubatud töödelda ainult tehnilistes tingimustes sätestatu piires.Kondaktide kohta ei ole eraldi märkust ,et neid võiks töödelda.
Kahjuks nii ta on ,et ega letilt eriti midagi saada pole,aga netist otsides võib leida nii mõndagi.

kõike head
Tenno
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by lipamets »

talamaa wrote:
rauno600 wrote:Okei.

Samas küsin veel puust ja punasek selle lause tähenduse : Originaaldetaili ei saa valmistada mitmest originaaldetailist.


Näiteks ma tegin d6 kontakti plaadi d5 süütemängule sobivaks ja see on juba reeglite vastane .
Tegin selle pärast et uusi kontakti plaate pole letilt saada .

Eelnimetatud tegevus ei ole lubatud.
Originaaldetaile on lubatud töödelda ainult tehnilistes tingimustes sätestatu piires.Kondaktide kohta ei ole eraldi märkust ,et neid võiks töödelda.
Kahjuks nii ta on ,et ega letilt eriti midagi saada pole,aga netist otsides võib leida nii mõndagi.

kõike head
Tenno
Pullivennad! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Köhista, mis sa köhistad, realne elu on ikka tunduvalt värvikam. :lol: :lol: :lol: :lol:.
Last edited by lipamets on 24. Feb 2015 20:06, edited 1 time in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...
rauno600
Tavakasutaja
Posts: 20
Joined: 18. Jul 2014 00:33

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by rauno600 »

Naljast asi kaugel mul pole võrril mingi 1-2 k mootor kus kullast vänt ja mis teab silinder . Mootor koosneb sogast mis kätte on juhtunud . Ja oma 110kg seljas olles pole probleemi 26 tolli ja 48 veokas sõita nii 45-50 km /h .

Ma küsisin lausele seletust . Originaaldetaili ei saa valmistada mitmest originaaldetailist. Puust ja punaselt .

Kas see kui ma trein nad oma vahel kokku ,keevitan või see et ma võtan kaks asja ja vahetan nad oma vahel ära midagi lõikamata ?
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by arvutiguru »

mis me siin ajame pilli lõhki.kui oled kontaktid sobitanud parajaks d5 mootorile.tyhja temaga.sealt sa nyyd mingit ulme powerit ei saa nagunii.pealegi syyde siiski kontaktsyyde.usun et kohtunikud on ka inimesed ja mõistavad seda tegevust.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

arvutiguru wrote:mis me siin ajame pilli lõhki.kui oled kontaktid sobitanud parajaks d5 mootorile.tyhja temaga.sealt sa nyyd mingit ulme powerit ei saa nagunii.pealegi syyde siiski kontaktsyyde.usun et kohtunikud on ka inimesed ja mõistavad seda tegevust.
ma millegipärast ei oleks liiga sinisilmne , viimane praktika on näidanud vastupidist , ehk ei mingit mõistmist , kuigi ilmselt paljud ju saavad asja tuumale pihta.
arusaadav on , kui nõutaks sarnast kolviläbimõõtu , või veelgiolulisem kolvikäiku , mille muutmine mootorikarakteristikat oluliselt muudab. samas selline JAMA millega tegeldakse ei mahu ühegi loogika alla . kuid , seni kuni on sõitjaid , kes lasevad oma osavõtuga sellisel nõmedusel sündida , vaevalt et midagi paremaks minna saab .
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by arvutiguru »

kle.jäätismees.kriitika on siin asjakohane.ega siin d5 kontakte puuotsas ka ei kasva.myts maha mehe eest,kes julges selle veksli välja käia ja kysida.mul omal hakkas ka mõte liikuma d8 kontaktid teha d5 mootorile.neid räbalaid on veel saada.ma omal ostsin järgi ahvitud kontaktid d8 omad.tekstoliidist pole seal haisugi.puha plastik osa se mis peaks tekstoliit olema.sain isegi 10min sõitugu teha nendega.kuni jalg põhjani kulus ja metall hakkas syytenukku närima.positiivne on see,et noil kontaktidel on klemmpead väga head.sai need siid d5 kontaktile tehtud ja viilisin uue jala tekstoliidist.asi töötab ja kestab nyyd.sisusliselt ei tohiks ma nende kontaktidega sõita nyyd ju.ringi tehtud ju.no persse,kas on siis yldse enam sõita mõtet.
virgor
Tavakasutaja
Posts: 97
Joined: 19. Jan 2009 01:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by virgor »

No ma ei kuulaks ammu juba teie asemel selle jäätise möla. Talle ei meeldi miski.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

siiski siiski , mulle meeldib aus mäng ning arukalt ja kaalutletult koostatud reeglid , tänasel päeval jah , kahjuks peab nentima ,et mulle ei meeldi miski. seda siis eelpool öeldust lähtuvalt .

jah , te ärge mind tõesti kuulake , milleks , kuid mõelge ise ja kõik peaks klaaruma .
Last edited by iceman on 16. Feb 2015 20:48, edited 1 time in total.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

arvutiguru wrote:kle.jäätismees.kriitika on siin asjakohane.ega siin d5 kontakte puuotsas ka ei kasva.myts maha mehe eest,kes julges selle veksli välja käia ja kysida.mul omal hakkas ka mõte liikuma d8 kontaktid teha d5 mootorile.neid räbalaid on veel saada.ma omal ostsin järgi ahvitud kontaktid d8 omad.tekstoliidist pole seal haisugi.puha plastik osa se mis peaks tekstoliit olema.sain isegi 10min sõitugu teha nendega.kuni jalg põhjani kulus ja metall hakkas syytenukku närima.positiivne on see,et noil kontaktidel on klemmpead väga head.sai need siid d5 kontaktile tehtud ja viilisin uue jala tekstoliidist.asi töötab ja kestab nyyd.sisusliselt ei tohiks ma nende kontaktidega sõita nyyd ju.ringi tehtud ju.no persse,kas on siis yldse enam sõita mõtet.

kui kuidagi jäi mulje , et ma kritiseerin kritiseerijat , sisuliselt kaasvõitlejat , siis nii see loomulikult pole . lähtudes tervest mõistusest oleks reaalne nõuda lihtsalt kontakt süüdet madalaimas klassis , kuid ei midagi enamat . arvan et argumenteerimine selles küsimuses oleks enam kui liigne, kel pea paljalt mütsi või munakoorejaoks pole saab isegi suurepäraselt aru
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by arvutiguru »

hakkame tatti pritsima nyyd we.mina sõidan munakoorega retros ja enamst jaost joobes.kui sul jäätis mes miskit asjaliku pole öelda reeglite paremaks muutmise suunas.millest saaks need vennad aru kes heinakuhjast vanaisa sääru välja kisuvad ja julgevad sõitma tulla.millest me siin räägime.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

kuidas asju paremaks muuta ? asjalikku ? kõigepealt peab olema tegelik tahe asju paremaks muuta, nende väheste poolt , kes reaalselt niite tõmbavad , seni kui selline tahe puudub , võime siin jäädagi lämisema igal võimalikul teemal. seni kui leidub piisav hulk küllaldaselt väheste põhimõtetega , seni saab asi nõnda jätkuda , ka sõitmine täis pea munakoorde pakituna .
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by lipamets »

Ok. Üritan siis veel kord. :lol: :lol: :lol: Käisin viimast võidusõitu vaatamas. Mõningad tähelepanekud, mida tahaksin teiega jagada. Põhiliselt on kolm erinevat katekooriat võrrisõitjaid, Täielikud profid, täielikud amatöörid ja poluvernikud, (vahepealsed). Täielikel prohvidel, on reeglitest savi. Sõltumata reeglitest ja võistlus klassist pannakse pill käima nagu vaja. Ka täisamatööre need reeglid, ei koti, nemad sõidavad sellega mis on ja on rahul. Või kui asi enam pinget ei paku loobuvad. Jäävad veel poluvernikud (vahepealsed). Nemad tahaksid areneda, edasi minna, otsida, avastada jne. Prohvide oskusi ,teadmisi ja tehnilisi võimalusi neil reeglina ei ole. Aga retroklass ka midagi ei paku. Siin ongi valupunkt, mille ümber kogu see jama siin teemas käib. Praegused reegid on sellised tegijad täielikult välistanud. Open on täielik prohviklass. Standardi reeglid on liiga vabad, sisuliselt open välja arvatud karburaator ja sumbuti.Seegi prohvi klass. (See sumbutaja reegel suht mõtetu, prohvil pole probleem sumpa lahti võtta ja vajalikud muutatused teha. Ja kokkupanna ,et midagi näha pole.). Retroklassi reeglid poluvernikule liiga piiravad. Kuhu siis nüüd jõudsime. Standardi reegleid tuleks muuta selliselt, et tegu oleks sisuliselt forsseeridud reto pilliga. Kõik mootori detailid peavad olema originaal, st. vastama retroklassi nõuetele. Aga viilida puurida, sumbutajat muuta, karpat seespoolt ümber teha jne. võib. Ilmselt see ongi max võrtsus mis on võimalik. Lähtematerjaal on kõigil üks, oma asi mis sellega peale hakkad. Ega ma loodagi,et selline klass tehakse. Lihtsalt sai ära öelda mida asjast arvan. :lol: :lol: :lol:
Last edited by lipamets on 17. Feb 2015 16:17, edited 1 time in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by lipamets »

Kui nüüd teemat veel arendada siis võiks kokkuvõttlikult öelda, praegused reeglid töötavad nagu piisavalt s*talt tuunitud võrri mootor. Mis käib alt ja ülevalt aga keskel on auk. :lol: :lol: :lol: On ka veel hiinakaklass, mis oleka ideaalne stokklass. Kahjuks on seegi võimalus ära rikutud ja lubatud mootori sisene forsseering vabaks, ehk sisuliselt tekitatud veel kolmas openklass või teine standard. Arusaamatuks jääb milleks selles klassis veel see ajuvaba sumbutaja, mis niikuinii seest tühjaks tehtud? :lol: :lol: :lol: Stokhiinakad võiks lubada retroga koos rajale. Praegu pole stokhiinaka mootoriga midagi peale hakkata. Olen ausa stokhiinlasega sõitnud, mingit eelist tal mineku osas, ausa retro ees, küll ei ole. No, jah kes mind 0-li ikka usub. :lol: :lol: :lol:
Last edited by lipamets on 18. Feb 2015 10:26, edited 1 time in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by lipamets »

Et mitte ainult kriitiliseks jääda, pakun välja oma nägemuse. Võiks jääda kolm võistlusklassi. #1 retro, jääksid praegused reeglid + stokhiinakad. #2. standard( forsitud retro).D-seeria mootor peab olema retro, st. mootori kontstruksiooni ei tohi muuta. Mootori sisesed klapid, elektroon süüde, tuuning kepsud, kolvid, karteriruumi vähendamine jne. Ühe sõnaga kõik mida pole originaal mootoris tehasest tulnuna on keelatud. Loodan,et saate aru mida mõtlen. Muu forsseering vaba, kaasa arvatud sumbutaja sisene tuuning. Klassikaline reso keelatud. #3 open, kõik ülejäänud mis eelpool nimetatud klassidesse ei mahu. Tean küll, et sellised reeglid kuuluvad ulme juttude valdkonda aga mis sellest. :lol: :lol: :lol: Kogu selle asja eesmärk oleks olnud kolm tõesti täiesti erinevat võistlusklassi.Iga ühele vastavalt võimalustele ja soovile. Ilmselt oleks kadunud ka vajatus igal aastal reegleid muuta. Oli ilus unistus. :lol: :lol: :lol:
Last edited by lipamets on 18. Feb 2015 10:31, edited 1 time in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...
rauno600
Tavakasutaja
Posts: 20
Joined: 18. Jul 2014 00:33

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by rauno600 »

http://www.reporter.ee/2011/05/17/vosar ... vussoidul/
Õige retro on see .

Reeglid ongi selleks et neid saaks rikkuda nii on ja nii jääb. Miks tahata seda ja teist .Kui klasside liigitus ei meeldi siis keegi ei sunni sõitma ega võrri omada . Minu jaoks on see puhas hobi ja kui ma oma sogast tehtud mootoriga suudan 1-10 olla , olen ma igati rahul.
Iga aasta reegleid muutmisest saan ma aru , igal aastal on leitud see auk mida tuleb piirata . Mida aeg edasi siis võetakse hooaja esimesel sõidul kõik mootorid lajali ja hiljem plommitakse ära nii et sa ei saagi midagi muud sinna sisse peale panna . Kui vaja midagi teha siis hiljem käid uuesti selle raja läbi ja saad uue plommi oma mootorile.

Aasta jooksul olen ehitanud 3 mootorit ja kõigil on märgatav vahe paremuse poole . Nii et kui kestab :mootor ,raam , rehvid ja kõik muud pisi asjad siis saab sõita .
Võrr ongi selline vägev riist ja kõik mootorid mis sa kokku paned ei hakkagi 100 prossa sõitma see on paratamatus .

Hiinaka mootor pole minu arust küll võrreldav D seeriaga rääkimata siis ühes klassis nendega sõita .

Et siis sädet silma ja pange rõhku oma mootori osadele ja kui olete saavutanud enda jaoks selle õige asja jääb ära igasugune häda ja ala et võiks olla ja nii edasi.
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 187
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by lipamets »

Ei ole suuremat röömu, kui pime saab nägija tunnistama panna,et ta on pime. :lol: :lol: :lol:
Last edited by lipamets on 20. Feb 2015 09:41, edited 11 times in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

vaatan et pisut kaugema mätta otsast paistab see mootoriehitus nagu hoopis teisiti .
kui võtta see originaal klass , siis mis ehitamisest saab olla juttu NENDE reeglitega , sobitad asjad omavahel kokku , tihtipeale ei ole isegi võimalik tehasekonditsioonis varuosa polt on menetlusega installida , aga töödelda ei tohi .
samas hiinakad ja venekad , no mis imeasju seal mootorisees siis ikka teha peaks saama , siiamaani on suht vähesega toime tuldud , aga kui proovida ja paaril korral ei tule ootuspärane siis on kohe teooriaid tulemas . nii need müüdid sünnivad .
2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Unread post by 2715 »

Sooviks paari kommentaari saada korraldajatelt kust jookseb see piir, kuhuni retroklassis on süüde Originaal kontaktsüüde.
Kui D4 pool ümber mähkida ja kasutada välise süütepooliga on see veel originaal?
Kui panna D4 väike süüde suure süüte jaoks tehtud mootorile ei muuda see süüte originaalsust kellegi arvates?
Kui süsteem sisaldab näiteks mitut kondensaatorit ja takistit on asi kõigi osapoolte jaoks jokk?
talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Re:

Unread post by talamaa »

2715 wrote:Sooviks paari kommentaari saada korraldajatelt kust jookseb see piir, kuhuni retroklassis on süüde Originaal kontaktsüüde.
Kui D4 pool ümber mähkida ja kasutada välise süütepooliga on see veel originaal?
lubatud
2715 wrote: Kui panna D4 väike süüde suure süüte jaoks tehtud mootorile ei muuda see süüte originaalsust kellegi arvates?
lubatud
2715 wrote: Kui süsteem sisaldab näiteks mitut kondensaatorit ja takistit on asi kõigi osapoolte jaoks jokk?
ei ole lubatud lisa kondensaator ega ka takistid.
Lubatud on hoida raami küljes tagavara süütepooli koos kondensaatoriga ,kui üks peaks töötamise lõpetama saab juhtmed kiiresti ringi panna ja edasi sõita.

kõike head
Tenno
2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Unread post by 2715 »

talamaa wrote: ei ole lubatud lisa kondensaator ega ka takistid.
Lubatud on hoida raami küljes tagavara süütepooli koos kondensaatoriga ,kui üks peaks töötamise lõpetama saab juhtmed kiiresti ringi panna ja edasi sõita.

kõike head
Tenno
Kas seda võib sellest välja lugeda, et kondensaator on ainsuses kirja pandud või ridade vahelt?
Minumeelest rikub just süüte originaalsuse ära selle ümbermähkimine aga kui seda tunnustatakse siis on hästi.
Kuna süütepool on täiesti vaba, siis peaks see pool ka täiesti sobiv olema.
Image
talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Re:

Unread post by talamaa »

2715 wrote:
talamaa wrote: ei ole lubatud lisa kondensaator ega ka takistid.
Lubatud on hoida raami küljes tagavara süütepooli koos kondensaatoriga ,kui üks peaks töötamise lõpetama saab juhtmed kiiresti ringi panna ja edasi sõita.

kõike head
Tenno
Kas seda võib sellest välja lugeda, et kondensaator on ainsuses kirja pandud või ridade vahelt?
Minumeelest rikub just süüte originaalsuse ära selle ümbermähkimine aga kui seda tunnustatakse siis on hästi.
originaalis on ainult üks kondensaator. Tavaliselt ei mähita alumist süütepooli ringi vaid lõigatakse maha ülemine mähis.Mõned kerivad ka alumise mähise asemel igaks juhuks uue.ei näe mingit mõtet sellist tegevust keelata.

2715 wrote: Kuna süütepool on täiesti vaba, siis peaks see pool ka täiesti sobiv olema.
Image
Milleks peab olema süütepool mille hind on 45dollarit.Sellise hinnaga süütepoolides on tavaliselt juba kasutatud elektroonikat.
Üldiselt on mõeldud ikka kasutada D8 välist süütepooli ,mille saamine pole mingi probleem ja tehnilises kontrollis asi selge millega tegemist.
Kui on kasutatud teisi süütepoole .siis ei tea ,kas selle sees on elektronsüüde või mitte ja peab hakkama kontrollima ka lisaks mähiste takistusi jne.Milleks teha enda ja kohtunike elu keeruliseks
.
Mul on endal on tehtud katsetuseks alumine süütepool, millele on keritud alla traat ja pale on ümber mähise ehitatud elektronsüüde mida saab kasutada koos D8 süütepooliga.Valiselt täiesti tavaline mähis.
Tänapäeval on võimalik teha mida iganes ,aga austame siis kaasvõistlejaid ja oleme ka iseenda vastu ausad.

kõike head
Tenno
2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Unread post by 2715 »

Väga tore on lugeda et on ka teisi kes elektronsüüteid teinud.
Mul olid asjad süütepooli sisse ehitatud kuna seal jahedam ja pole segajaid.
Vene õlitäitega süütepool on selleks ideaalne kuna seal on pool ruumi tühi.
Vastava abinõuga valtsid lahti, vajalikud asjad sisse, uus õli ka ja rulliga rakises kinni tagasi ja mitte keegi ei ütle pealt kas on lahti võetud või ei.
Testriga mõõtes ei ole seda võimalik tuvastada mis pooli sees toimub.
Kui on 4 dioodist koosnev alaldi süsteemis on mõlemat pidi mõõtes takistus sama.
Kuna kondensaator, mida laetakse on ka süüte juures mitte poolis pole ka mahtuvust võimalik tuvastada.
Ainus tuvastamise viis ongi vaadata kuna kontaktid lahutuvad ja kas sädelevad.
Lisakondensaatori ja takisti küsimus oli ajendatud mitte soovist sohki teha vaid D4 süütest saada tulele vool pingejaguri ja stabilisaatori abil.

Tervitades,
Rainer
talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by talamaa »

ei ole üldse raske kontrollida kas tegu on elektronsüütega või ei.

Aga tõesti, D4 ja D5 magnetid on juba nii nõrgaks jäänud ,et surve all enam normaalse küünlavahega sädet läbi ei löö. See võiks olla järgmise aasta üks arutuse teema,kas lubada hiinaka magnet D4 ja D5
süüte korral.

kõike head
Tenno
talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by talamaa »

tere

mulle on esitatud mõned küsimused ja ma arvan ,et need võiks ka siia kirja panna.
Ausalt öeldes ,ega pole mingit tahtmist millegile vastata, kuna peale igat vastust hakatakse mingit jama ajama sellesst , kui lollid need seadused on jne.
Aga mootori tegijaid see puudutab otseselt ja tehnilises komisionis ei huvita kedagi see,kuidas võiks olla,
vaid ainult see,kas sõiduriist vastab antud klassi tehnilistele tingimustele.

1.Mis juhul võetakse mootor lahti?
Kuna võrri originaalmootori kolvikäik võib olla kõikuv ja kui mõõtmisel selgub ,et kolvikäik on 41+
mm, ja väidetavalt on sees originaal väntvõll,siis tuleb seda tõestada.
Ma ise ei tea praegu ühtegi lääne mootorit 40mm kolvi käikuga, kül aga 41 ; 41,5 ; 42 jne on mul endalgi olemas.Kindlasti võib veel tekkida eriolukordi.See on praegu minu isiklik nägemus, miks üldse mootorit lahti võtta.
2. Nüüd Retro kohta
Erinevate karterite ja väntvõllide kokku sobitamine.
D6 ja D8 karteritesse saab ilma ringi tegematta panna sisse D5 väntvõlli koos D5origonaal magneeto ja süütepooliga.D4 väntvõll on lühem ja teda sinna panna ei saa.
D4 karterisse aga saab midagi ringi tegematta panna D5 väntvõlli.Ainult siduri kaane alla tuleb panna päris paks tihend.
D6 magneeto otsa ei saa panna D5 nukkmuhvi ilma teda töötlematta,tähendab see on keelatud.
D5-l on magneeto kinnituspolt M4keermega,D6-l aga M5keermrga ja teiseks tuleb treida vahepuks
kuna läbimõõdud on erinevad.

kõike head
Tenno
.
talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by talamaa »

kuna on põhimõtteline erinevus kestvussõidu ja saku sääriklubi koduleheküljel tehniliste tingimuste selles osas,mis puututab retro(originaal)magneeto nukkmuhvi töötlemist,siis sellel aastal Saku sprindis tohib kasutada D6magneeto peal ka D5 nukki , aga kestvuses on see keelatud.
Sügisel saadakse uuesti kokku ja siis ühtlustatakse ka see punkt.

Kõike head
Tenno
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

võtaks siis asja jälle käsile , sealt kus ta eelmisel aastal pooleli jäi , ehk reeglid , nende täitmine , reeglite täitmine lihtvõistlejate poolt , reeglite täitmine reeglikoostajatest võistlejate poolt , reeglitest arusaamise võimalikkus üheselt ja täidetavalt .
kuna pool sõitudest , räägime siis kestvussõidust kui põhilisest probleemi allikast, on tänasepäe .va seisuga peetud ja kõikidel on esinenud konkreetseid probleeme reeglite täitmise ja nende kontrolliga , pean paslikuks jällegi kiun ülesse tõmmata .
oleme siis niikaugel , et pole võimalik üheseltmõistetavalt formuleerida ja sellest lähtuvalt täita ega kontrollida sellist lihtsat asja nagu kolvi diameeter .
kõikse tragikoomilisem asjajuures on otsese tahtluse puudumine reeglites sätestatuga vastuollu minna , vaid mingi hoomamatu mõttelaiskus . ma usun et tölplus võiks olla see sõna , mis on palju segadust ja rahulolematust põhjustanud .
miks ma selle asja jällegi üles tõstan ? no ei saa mitte vaiki olla , samas on näha ja kuulda et see jant ka mitmetele teistele ei sobi , asi võib olla ongi aus , kuid eelkõige peaks ta aus ka välja nägema , ma olen kuulnud lausa allkirjade kogumisest , tõsi minult pole küsitud .
ma olen oma arvamust juba mitmelkorral eelnevalt avaldanud ja suhteliselt üksi jäänud , kuna on kombeks kiruda seljataga ja seda keda parasjagu kohal pole , aga kui on pretensioone , siis tavaliselt on ka põhjust . kui on põhjust , siis äkki peaks sellest rääkima , võibolla lahendusi otsima ja leidma , äkki on võimalik asjad , mis absurdseteks on muutunud , ringi vaadata.
kui algul oli põhiliseks kiunu käivitajaks see kolvi-silindri mõõtmise fiasko , siis juhuslikult silmasin üks post ülespoole veel nukmuhvi joga , mis samuti diametraalselt erinevalt kajastatud eri allikates.
tänasepäeva peaküsimuseks minujaoks oleks , kuidas mul oleks võimalik täita kubatuuri puudutavaid nõudeid , kui ainult üks mees( kes paraku pole mina ) on võimeline õigeid mõõtmisi teostama .
täiesti juhuslikult on asi lausa aktuaalseks osutunud , peale viietunnist mudapu mpamist läpi mootori on kolvi ja silindri mõõtmed tundmatuseni muutunud , rõngast on aga ainult kurb mälestus järel .
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

elu ise tõi mõõtmisekohapealt analoogse paraleeli kui möödunud nädala alguses tuli uudis mõõtmisest : algul olid koolilapsed joobes , siis juba õpetaja ja takkapihta mõõtmisi teostanud politsionäär kah purjus . et mõõtmised võivad anda huvitavaid tulemeid , eriti kui pädevust napib ja protokolli pole paika pandud .
Post Reply