Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Sarja ja võistlejatega seonduv üldine arutelu.
Punnvorr.ee, Sakusääruklubi, Abjatehnikaring
kr1x_Z
Tavakasutaja
Posts: 64
Joined: 11. Oct 2010 00:00

Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by kr1x_Z »

Terv, foorumlased ja võrrimehed / naised!


2015a reeglite kohta võib juba leida infot.
Küsiks siis korraldajatelt täpsusutst 26 ja 27 punkti kohta(kestvuse rerto)

Esimene lause keelab rangelt töödelda sisse- ja väljalaske aknaid, samas reeglite teine pool määrab ära
maksimaasled mõõdud.

Palun täpsustada antud punkti?
Parm21
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 19. Feb 2014 23:55
Location: Levala
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by Parm21 »

Tervitus!
Kiiremad on juba üles riputatud 2015 a tehtingimused leidnud :) (vt. www.punnvorr.ee )
Neid põhjalikult uurides eriti suuri ega radikaalseid muudatusi ei leia, pigem täpsustusi. Loodame, et see vastab enamiku ootustele, kuigi alati tuleb kellelgi mingis osas kompromiss teha.
Seega - need reeglid on kokku lepitud kasutamiseks nii sprindi karikasarjas kui ka PunKK ehk siis kestvuse karikasarjas kasutamiseks. Samuti kutsume üles muude võrrivõistluste korraldajaid kasutama sama liigitust ja määratlust, et oleks alati rohkelt osavõtjaid!

Esimene küsimus laekus ja püüame jõudumööda ka vastata.
Retro akendel eeldatakse mitte-töötlemist (seega olulisem on lause esimene pool). Kuna toodangut on tulnud enne ja peale palgapäeva, siis ära sai määratletud maksimaalsed mõõdud. Maksimaalsete mõõtude kirjutamisele eelnes inventuur mitmes garaazhis ning nii suuri aknaid vaevalt et leiategi.

Head pusimist.
Parm21
Riskide hajutamiseks, isegi motospordis, on mõistlik paigutada munad eri säärde..
kr1x_Z
Tavakasutaja
Posts: 64
Joined: 11. Oct 2010 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by kr1x_Z »

Tänud kiire vastu eest!

Saan aru, et aknaid võib siis ikkagi etteantud piirmäärani suurendada, ilma, et keegi kurjasti selle peale vaataks kohtunike boksist.


Parimat,
Kristjan
talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by talamaa »

tere

lihtsam on üles lugeda asjad mis on mootori juures lubatud

1. Silindri ülevoolukanalite ühildamine karteripoolte kanalitega lubatud max 10 mm kõrguseni silindri alumisest kinnituspinnast
2. põlemiskambri mahu vähendamine
3.Väntvõlli sisselaske faaside muutmine ja väntvõlli sisselaske kanali suurendamine(kuna seda kontrollida võimatu)

Kui ma nüüd midagi vahele ei jätnud siis ülejäänud tegevused on kõik keelatud .
Väljalaske-ja ülevoolu aknaid ei tohi töödelda.
kõike head
Tenno
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

rahu tema põrmule . aamen .
kr1x_Z
Tavakasutaja
Posts: 64
Joined: 11. Oct 2010 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by kr1x_Z »

talamaa wrote:tere

lihtsam on üles lugeda asjad mis on mootori juures lubatud

1. Silindri ülevoolukanalite ühildamine karteripoolte kanalitega lubatud max 10 mm kõrguseni silindri alumisest kinnituspinnast
2. põlemiskambri mahu vähendamine
3.Väntvõlli sisselaske faaside muutmine ja väntvõlli sisselaske kanali suurendamine(kuna seda kontrollida võimatu)

Kui ma nüüd midagi vahele ei jätnud siis ülejäänud tegevused on kõik keelatud .
Väljalaske-ja ülevoolu aknaid ei tohi töödelda.
kõike head
Tenno
Terv,

Selles osas midagi segaseks ei jää, mis üleval pool kirjeldatud. Väljalaske reegli saab lugeda samaks eelmise aastaga. Küsimus pigem sisselaske osas, kus eelmine aasta oli kirjeldatud: Hülsi sisselaskeaknad vaheribiga.

Küsimus järgmine: Kas eelmise aasta silindri peab viskama kauge kaarega metsa või võib siis ikkagi antud silindriga sõita retro klassis, kui sisselaske aknad mahuvad punkt 27 teise poole max mõõtude piiresse?

Parimat,
Kristjan
2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by 2715 »

Nüüd olete küll silindrile esitatud nõuetega vindi maha keeranud.
Ilmselt saavad nüüd vajalikule poole kõrvalekalletega silindrid maksma esikohtadele sõitjate seas vähemalt 300 eur.
Seda ka ei suutnud välja mõelda mispärast on ära keelatud tihend väntvõlli otsas siduri hammasratta taga.
Kohe küsiks, et kas kummikattega seib väntvõlli otsas on tihend või seib teie arvates?
Kuna kolvil on rõnga tift keelatud, siis rõngal olev tift on ok nagu ennegi?
Kuidas suhtutekse Mcculloch sae mitmeosalisse rõngasse, mis käib ühte soonde ja võib seega omada tifti?
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by roosakummik »

2715 wrote: Seda ka ei suutnud välja mõelda mispärast on ära keelatud tihend väntvõlli otsas siduri hammasratta taga.
Kohe küsiks, et kas kummikattega seib väntvõlli otsas on tihend või seib teie arvates?
Aga kas kinniseid laagreid väntvõlli ruumis tohib kasutada see oleks nagu tihendi eest. Ise kasutan kinniseid laagreid millel üheltpoolt katted mõlemal laagril eemaldatud ja töötab. Lahtiste laagritega käivitus võrr halvasti, kuid nüüd perfektselt.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

ei loodaks liigapalju selle poolkinnise laagri peale , töötab umbes samahalvasti , kui defektne simmerling ilma vedruta. kui sul läks asi paremaks, siis lihtsalt oli sul enne asi veel rohkem rikkis .
pärast mehed kirjutavad kuidas esimesed kolm tundi võidusõidust läks sissesõidu täheall , intervalliga 5mintsa sõitu ja kümme jahutamist . selliste lahendustega on täiesti norm kui mootor pisut ülemäära kuumeneb, tulenevalt ebastabiilsest ja vaesest segust .
talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by talamaa »

kr1x_Z wrote: Küsimus järgmine: Kas eelmise aasta silindri peab viskama kauge kaarega metsa või võib siis ikkagi antud silindriga sõita retro klassis, kui sisselaske aknad mahuvad punkt 27 teise poole max mõõtude piiresse?

Parimat,
Kristjan
tere
hea kui saab piirduda ainult ühe silindri metsa viskamisega.
mõned peavad ikka 4-5 mootorit tuulde saatma.
Laagrite kohta on kirjutatud ,et peavad olema samas mõõdus originaalidega .Tähendab lubatud kasutada ka kinniseid laagreid.Aga nagu iceman kirjutas ,pole see eriti hea mõte.
sisselaske akende kohta on kirjutatud,et töötlemine keelatud.Tähendab , kui on viili näinud ,siis sellise silindri kasutamine retros keelatud,isegi siis, kui nad mahuvad etteantud mõõtude piiridesse .

Kõike head
Tenno
kr1x_Z
Tavakasutaja
Posts: 64
Joined: 11. Oct 2010 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by kr1x_Z »

talamaa wrote:
kr1x_Z wrote: Küsimus järgmine: Kas eelmise aasta silindri peab viskama kauge kaarega metsa või võib siis ikkagi antud silindriga sõita retro klassis, kui sisselaske aknad mahuvad punkt 27 teise poole max mõõtude piiresse?

Parimat,
Kristjan
tere
hea kui saab piirduda ainult ühe silindri metsa viskamisega.
mõned peavad ikka 4-5 mootorit tuulde saatma.
Laagrite kohta on kirjutatud ,et peavad olema samas mõõdus originaalidega .Tähendab lubatud kasutada ka kinniseid laagreid.Aga nagu iceman kirjutas ,pole see eriti hea mõte.
sisselaske akende kohta on kirjutatud,et töötlemine keelatud.Tähendab , kui on viili näinud ,siis sellise silindri kasutamine retros keelatud,isegi siis, kui nad mahuvad etteantud mõõtude piiridesse .

Kõike head
Tenno

Terv,

Saan aru, et toodangut on tulnud väikeste variatsoonidega erinevatel ajastutel ja akende suurused varieerusid. Kas sellisel juhul ei oleks mõistlik kohe rakendada max akende mõõtusid ,et välistada n.ö neid vaidlusi, et mul tehasest tuligi 11mm laiade sisselasetega.

Kui Tädi Maali võtab silindri, millel on sisselasked 7.5 x 8mm 4tk ja onu Jussil on silindril sisselaske aknad 7.5 x 10mm, siis tunneb Maali, et reeglid pole võrdsed.

Minu küsimus või mure polegi selles, kas ja palju peab ära viskama hetke seisuga. Kui reeglite esimene lause keelab rangelt töödelda aknaid, siis milleks on maksimaalsed mõõdud ettenähtud?
Kas see on tehn komisjonile, et tunnistada võrr klassile vastavaks või mitte?


Rahulikku jõuluaega soovides!

Parimat,
Kristjan
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

ilmselt on igasuguse töötlemise keelamise põhjuseks püüd välistada detailide valmistamine omakäeliselt.
eeskätt puudutaks see hülsi tegemist nullist , kui ei tohi olla töötlemisjälgi , siis pisut komplitseeritud see protseduur , kuid mitte võimatu , arvan. asja kontroll saab olema muidugi erakordselt subjektiivne üritus.
on veelüks aga , nimelt kaugel-kaugel hiinamaal elas kord üks armund paar , naist seal hüüti tsiribiribinn , mehel nimeks lihsalt junn . ehksiis novodel , venekeeles , sõnaga aftermarket osad siis. on olemas silindrid, mis vägaviisaka väljanägemisega , kuid pisut erineva konstruktsiooniga , võrdluses nõukogudemaa asjaga. olevat ka väntvõllid , mida küll pole näinud omasilmaga , kuid ... hiinlased ei ole liiga konservatiivsed mõnikord ja teevad asju pisut kaasaegsemalt kui oli kuuskümmend+ aastat tagasi tavaks. samuti pole neil põhimõtet et kõigil peab olema ühtviitsi võrdselt halb.
enne , kui põhimõtteid kinnikeevitada võiks proovida asjad läbimõelda , kas ikka on parem , kui ASI halvemaks teha . kas on ikka tark see loosung , murrame müüti jne . kas on ikka piisavalt teadmisi , et selliste asjade otsustamine endapeale võtta , mis üritust oluliselt mõjutavad. see käib peaasjalikult kestvussõidu keskkomitee pihta , sest teised osapooled on minu teadmise kohaselt ennast sellest jandist distanseerinud .
User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 120
Joined: 28. Apr 2006 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by izh350 »

iceman wrote:ilmselt on igasuguse töötlemise keelamise põhjuseks püüd välistada detailide valmistamine omakäeliselt
Ai kurja, nüüd läks küll palju tööd raisku !
Image

:lol: :lol: :lol: :lol:
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

pole ullu , kui klaaskuuliga ületuiskad selle ei näri keegi läbi , eks sama oli ju parempoolse simmerlingiga , nad lihtsalt ei aimanud ,et seda on võimalik installida .
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by vootele »

Teen jatkuvalt ettepaneku lähtuda veidi teistsugustest parameetritest.
Praegu on neid klasse veidi palju imho, mina jagaks kogu asja kolme jaotusse:
1. Retro - originaal võrrid, 1 käik. Võistlusel saab lisapunkte originaalsuse astme eest, ehk siis igasugu tuunijad kaotavad stiilipunktides.

2. Open - siia võiks kuuluda kõik 1 käiguga aparaadid (variaator ei kvalifitseeru), lubatud forsseerida. Mootor võiks olla siis kuni 50 kuubikut, kuid ei pea piirduma võrrimootoriga - vene mootorid, hiinakad, pocketi mootorid jne. Ühesõnaga klass tehnikutele ja tuunijatele.

3. Külgkorvid - samuti 1 käiguga variaatorita mootorid kuni 80 kuupi, nõutav külgkorv ja kaks meest pardal.

Lihtsalt ma ei näe, miks peaks just konkreetselt_võrri_ mootorite peale kogu asja piirama, ei ole neil mingeid eeliseid, ei tehnilisi ega maksumuslikke. Lihtsalt ajaloolistel põhjustel piirang tundub tobedana. Suuremat kandepinda on vaja.
Loomulikult reeglid peaks olema täpsemad, ülal tõin välja lihtsalt põhimõtted. Pidurid, turvavarustus jne.
kr1x_Z
Tavakasutaja
Posts: 64
Joined: 11. Oct 2010 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by kr1x_Z »

Jätkaks siinkohal ikkagi antud teemapiiresse jäävate reeglitega, mitte totaalselt teise maailma vaatega ning lisa masinate kaasamistega võrride(sääreväristaja masinaklassi). Jolleritega sõideti ka siin vahepeal võidu, aga see klass vist nüüdseks hääbunud.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

vaidlus , kui asja saab enam selleks nimetada , sest reeglid ilmselt juba lukus , käib ju ikka selle üle kas on kuidagi õigustatav selliste kummaliste parameetrite sisseviimine , mitte võrrivõidusõidu formaadi üle tervikuna .
mina näen igakülgseid kitsendusi , kui püüdu , nimetatud eritioriginaalretro klassist hoida eemale vähegihakkajamad tegijad , muutes reeglitega osavõtu piinlikuks .
2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by 2715 »

iceman wrote:vaidlus , kui asja saab enam selleks nimetada , sest reeglid ilmselt juba lukus , käib ju ikka selle üle kas on kuidagi õigustatav selliste kummaliste parameetrite sisseviimine , mitte võrrivõidusõidu formaadi üle tervikuna .
mina näen igakülgseid kitsendusi , kui püüdu , nimetatud eritioriginaalretro klassist hoida eemale vähegihakkajamad tegijad , muutes reeglitega osavõtu piinlikuks .
Piinlikuks ei muutu siin midagi.
Kes ikka tunneb, et talle on see väljakutse osaleb.
Kas siis lihtsalt proovib suvalise tehnikaga ja veendub, et nii ei jõua mitte kuhugi peale viimaste kohtade. Või siis teine saab kohe aru, et midagi tegemata ei jõua kuhugi ja kas laseb teha või teeb ise.
Lihtsalt kui enne sai vähemalt kolmandast silindrist omale sobiva välja viilida, siis nüüd peab üle vaatama kuskil 30 silindrit, millest õnnestub välja valida umbes 3 tk, mida oleks mõtet proovida.
Ilmselt on need ka nii kulunud, et peab laskma üle puurida enne proovimist.
Kes juba ei tea, siis ilma silindrikaaneta silindrid on märksa kvaliteetsemalt valatud nii hülsi akende kui ka silindrikeha sobivuselt akendega.
Muud keerulist siin polegi kui otsida selline silinder, mil pole ülevooludes astmeid hülsi ja silindri üleminekul.
Kui selline õnnestub leida siis ega seal polegi midagi teha vaja et mootor läheks.
Kuna silindrist oleneb kuskil 80% mootori omadustest siis alumise poolega polegi mõtet väga pingutada.
Võttes väntvõlliks mõne vanema D-4 väntvõlli on see pooltel juhtudel väga viisakalt tehtud ja sisselaske faasid ka õiged.
Karteripooli võiks ka liitepinnalt niipalju maha treida, et väntvõll kuskil 1mm pikilõtkuga jääks ja siis vastavalt silindril kas hülsi otsa peenemaks lasta või karteri ava üle lasta et silinder peale läheks.
Kes tahab saab muidugi kepsulaagrit ja kepsu alumist pead lasta kitsamaks lihvida ja sellega vänta veel kitsamaks viia.
Sisselaskekanali karteris võiks ka üle lasta ja soovitavalt treipingis et saavutada tagantpoolt laienemine, kuna seda pole võimalik mõõta.
Kes aga tahab väntvõlli otsa tihendit laseb võlli otsale soone sisse ja paneb sinna plastrõnga.
Sobiv rõngas mõõtudega 17,2 pealt, seest 14mm ja laiusega 1,2mm on Fordi atm kasti õlituslaagris olemas.
Mahub see vända otsa nii ära, et väljast pole midagi võimalik näha.
Nende väikeste näpunäidetega on täiesti võimalik teha esiotsa sõitmise mootor lahtisema peaga mehaanikul.
Eks sinna lisanduvad veel igaühe omad isiklikud nipid.
Kui ennustamisega tegelda, siis esimesed sõidavad ilma silindrikaaneta silindriga uuel aastal ses klassis.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

eks saab näha , kuipaljud loobuvad , või sõidavad siis kraad kangemas klassis , mis on ka üks eesmärke reeglikirjutajatel. see äraviskamise jutt pole päris tõsine , saab ju pisut lisades vägahea standard mootori.

töötlemise kohapealt niipalju , et üheksal juhul kümnest tuleb silindrit remontmõõtu hoonida , või raskemaljuhul puurida , siis sellele protseduurile peab järgmema aknaservade faasimine . kas see on töötlemine lubatavuse piires?
tegemata jätta seda ei tohi , sest isegi tehase mikroakende servad hakkavad rõngast närima . pole neid uusi reegleid näinud , kuid tundub olema hall ala .
talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by talamaa »

iceman wrote:eks saab näha , kuipaljud loobuvad , või sõidavad siis kraad kangemas klassis , mis on ka üks eesmärke reeglikirjutajatel. see äraviskamise jutt pole päris tõsine , saab ju pisut lisades vägahea standard mootori.
võib saada kül väga hea mootori ,aga mitte konkurentsivõimelist.
iceman wrote: töötlemise kohapealt niipalju , et üheksal juhul kümnest tuleb silindrit remontmõõtu hoonida , või raskemaljuhul puurida , siis sellele protseduurile peab järgmema aknaservade faasimine . kas see on töötlemine lubatavuse piires?
tegemata jätta seda ei tohi , sest isegi tehase mikroakende servad hakkavad rõngast närima . pole neid uusi reegleid näinud , kuid tundub olema hall ala .
neid väikseid faase tohib ikka teha , neid pole nähagi
Ja kohtunik on ka inimene ,eks ta saab ikka aru mis otstarbel miski on tehtud.

     
[/quote]
2715 wrote:
Lihtsalt kui enne sai vähemalt kolmandast silindrist omale sobiva välja viilida, siis nüüd peab üle vaatama kuskil 30 silindrit, millest õnnestub välja valida umbes 3 tk, mida oleks mõtet proovida.
Ilmselt on need ka nii kulunud, et peab laskma üle puurida enne proovimist.
Kes juba ei tea, siis ilma silindrikaaneta silindrid on märksa kvaliteetsemalt valatud nii hülsi akende kui ka silindrikeha sobivuselt akendega.
see on nüüd kül tõde ,et retro mootori valmistamine muutub palju kallimaks, kuna töötavate silindrite leidmine on nagu heinakuhjast nõela otsimine ja nagu eespool kirjutatud peab neid ikka palju olema millest siis valik teha.
2715 wrote: Kes tahab saab muidugi kepsulaagrit ja kepsu alumist pead lasta kitsamaks lihvida ja sellega vänta veel kitsamaks viia.
Kahjuks seda teha ei saa ,kuna on öeldud,et laagrid peavad olema samas mõõdus mis originaallaagrid.Ja kui väntvõlli põskede vahe on alla 11mm(11,5) on laagrit ja kepsu kitsamaks tehtud
2715 wrote: Sisselaskekanali karteris võiks ka üle lasta ja soovitavalt treipingis et saavutada tagantpoolt laienemine, kuna seda pole võimalik mõõta.
ei saagi aru kuidas seda teha.Originaalis ongi puksipoolne ots 10,5mm.enne seda on see kanal juba laiem.Ainuke koht on puksi enda ava suurendamine altpoolt ,aga see on korralikul vaatlusel näha ja kas sel on üldse mõtet? Praegu on öeldud,et toitekanali läbimõõt puksipoolsest otsast max 10.8mm.Peab olema ümmargune.
Mõõdetakse silindrilise etaloniga.

2715 wrote: Kes aga tahab väntvõlli otsa tihendit laseb võlli otsale soone sisse ja paneb sinna plastrõnga.
Sobiv rõngas mõõtudega 17,2 pealt, seest 14mm ja laiusega 1,2mm on Fordi atm kasti õlituslaagris olemas.
Mahub see vända otsa nii ära, et väljast pole midagi võimalik näha.
Üsna riskantne ettevõtmine
.Siduripoolel väntvõllile tihendi lisamine keelatud.
Kohtuniku nõudmisel tuleb eemaldada kattekaaned, väntvõlli otsahammasratas, silinder ja/või karburaator.
selle hammika osas sai vaieldud küll ,kuna uued väikesed hammikad on ilma tõmmitsa keermeta ,aga kirjas on ta nii. Mis tähenda ,et esiots peaks panema ikkagi vanemad tõmmitsa keermega hammikad.


[/quote]


kõike hea
Tenno
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

tea siin midagi , esimesed originaalklassi mootorid mumeelest käivad võrdselt standardi esikümne teise poolega. kuna ise teen treitööd vähe ( pole kunagi isegi puidutreipinki kasutanud ) ja kui peaks juhtuma ,et mõni idamaade mootor sööti jääb , siis oleksin healmeelel nõus kas terve mootori , või alumise poole , stanutoorikuks soetama. sobiva hinnaga .
2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by 2715 »

Selle peidetud tihendi leidmine hammasratta eemaldamisel pole võimalik.
Väntvõllile jääb otsa 0,5-1mm 17mm osa ja ega see läbi ei paista.
Tihendi olemasolu tuvastamise meetoditena on kirjas ainult hammasratta eemaldamine ja sellega seda ei tuvasta.
Üldse pole ühegi muudatuse tuvastamiseks ette nähtud mootori poolitamist ja seega väntvõlli ruumis võiks päris vabalt toimetada eeldusel, et ükski neist muudatustest pole silindriavast nähtav.
Selline tähelepanek ka, et akende karteriga kokkuviimine on lubatud kuni 10mm ulatuses.
No pikemalt seda polegi vaja teha.
Edasi läheb juba kanali ehituse ja kuju muutmine, mida ei keelata justkui.
Akna servi siis ei puutu kui pole lubatud.
talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by talamaa »

2715 wrote:Selle peidetud tihendi leidmine hammasratta eemaldamisel pole võimalik.
Väntvõllile jääb otsa 0,5-1mm 17mm osa ja ega see läbi ei paista.
Tihendi olemasolu tuvastamise meetoditena on kirjas ainult hammasratta eemaldamine ja sellega seda ei tuvasta.
tean ,et oled sellel ala üks eesti kõvemaid tegijaid ja usun ,et suudad nii mõndagi ka nende teh. tingimuste juures teha.Vaatasin ,et tihendi mõõdud on 17,2*14*1,2 ja mõtlesin ,et see läheb otse h-r taha.
Minu jaoks pole see tihend ,olgu missugune tahes, mingi probleem ,kuna see mootorit paremini astuma ei pane
2715 wrote: Üldse pole ühegi muudatuse tuvastamiseks ette nähtud mootori poolitamist ja seega väntvõlli ruumis võiks päris vabalt toimetada eeldusel, et ükski neist muudatustest pole silindriavast nähtav.
selles on sul õigus.Mootorit lahti ei võeta.
2715 wrote: Selline tähelepanek ka, et akende karteriga kokkuviimine on lubatud kuni 10mm ulatuses.
No pikemalt seda polegi vaja teha.
Edasi läheb juba kanali ehituse ja kuju muutmine, mida ei keelata justkui.
siin on väike aga........
ilmselt mõtlesid ülevoolu kanalite kokkuviimist karteriga.
kirjas on
R:silinder originaalkorpusega .silindri ülevoolukanalite ühildamine karteripoolte kanalitega lubatud max 10 mm kõrguseni silindri alumisest kinnituspinnast
originaaldetaile on lubatud töödelda ainult tehnilistes tingimustes sätestatud piires

Siin võib sul kohtunikega erimeelsused tulla tõlgenduse osas ,kuna silinder on originaaldetail ja originaaldetaile on lubatud töödelda ainult tehnilistes tingimustes sätestatud piires.Aga lubatud ainult karter kokku viia ülevoolu kanaliga.

kõike head
Tenno
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by arvutiguru »

https://www.facebook.com/video.php?v=75 ... =2&theater
sai ka täna kohustuslikud töö h täis tehtud.käib teine kyll.jummele stock.mootor pole vel meetritki sõitnud,aga juba lubab.edu kaaskannatajad.
2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by 2715 »

Palun pange need kestvuse tehnilised tingimused mõnda teise formaati kirja ja üles!
Nüüd avasin teises arvutis teise programmiga selle tabelarvutuse ja üleval, tabeli kohal on teatud kirjad mida iga programm ei näita.
Punkt 3 on ka poolikuks jäänud.Eemaldada väntvõlli otsahammasratas, si... Mis on "si"?
Mis programmid selle täielikult avavad?
Poleks ju raske see tekstina üles panna.
Kepsulaagri juurde tagasi tulles selline tegevus oleks täiesti seaduslik, et teen laagrile sisemise saale ava läbimõõduga 15mm, laiusega 11mm ja pealt 19mm.
Teen välimise saale mõõtudega väljast 35mm, seest 24mm ja laiusega 10,8mm.
Kokku moodustub 202 laagri mõõdus laager.
On see ju täiesti originaali mõõtudes ja sinna vahele läheb teatud Inglise rolleri separaatoriga kepsulaager.
kr1x_Z
Tavakasutaja
Posts: 64
Joined: 11. Oct 2010 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by kr1x_Z »

2715 wrote:Palun pange need kestvuse tehnilised tingimused mõnda teise formaati kirja ja üles!
Nüüd avasin teises arvutis teise programmiga selle tabelarvutuse ja üleval, tabeli kohal on teatud kirjad mida iga programm ei näita.

Peaks olema alates 2007 MS Exceli failiformaat. PDF formaadis leiab siit: http://www.upload.ee/files/4433059/Tehnting2015.pdf

Parimat,
Kristjan
kr1x_Z
Tavakasutaja
Posts: 64
Joined: 11. Oct 2010 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by kr1x_Z »

2715 wrote: Lihtsalt kui enne sai vähemalt kolmandast silindrist omale sobiva välja viilida, siis nüüd peab üle vaatama kuskil 30 silindrit, millest õnnestub välja valida umbes 3 tk, mida oleks mõtet proovida.
Ilmselt on need ka nii kulunud, et peab laskma üle puurida enne proovimist.
Kes juba ei tea, siis ilma silindrikaaneta silindrid on märksa kvaliteetsemalt valatud nii hülsi akende kui ka silindrikeha sobivuselt akendega.

talamaa wrote: see on nüüd kül tõde ,et retro mootori valmistamine muutub palju kallimaks, kuna töötavate silindrite leidmine on nagu heinakuhjast nõela otsimine ja nagu eespool kirjutatud peab neid ikka palju olema millest siis valik teha.
Kas saan ikka õigesti aru, et uue aasta reeglite peamiseks eesmärgiks on muuta võidusõit võrdsemaks?

Kellele selline kitsendus kasulik on ,et mootorite tegemise muutub kallimaks. See ei too uusi inimesi ju juurde ning korralike silindrite leidmine võib pikemas perspektiivis kaasa aidata retro klassi kadumisele?

Nii nagu varem öeldi, et teatud silindritel on hülsi akende ja silindrikeha hästi ühildatud võrreldes uuemate seeriatega. Kuna sisselaske punktis on äramääratletud sisselaske akende mõõdud hülsi sisepinnalt, siis akende ühildamine silindri kehaga ei tohiks olla ju probleem, kuna füüsiliselt aken sisepinnalt suuremaks ei muutu?


Parimat,
Kristjan
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

see on jah päris huvitav lugu , nimelt korra aastas on aeg asju ära keelata , aasta möödas , jälle midagi keelatakse ja kitsendatakse. nagu ringliiklus , või pigem spiraal , allakäiguspiraal . tänavu on eriti hea aasta , kraanid on peaaegu kinni , kruvid pingul , ei teagi kohe , mis järgmisel aastal saama hakkab . polegi enam midagi jäänud alles peale võrdluse-vendluse. peaks vist rahul olema ja tänulik ?
2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by 2715 »

Rahul võiks isegi olla.
Nimelt on tekkinud tellimused teatud detailide valmistamiseks uute reeglite valguses.
Eelmine hooaeg oli ka keskmiselt edukas, kuna tehtud tehnikaga oldi kõigil poodiuni astmetel.
Oleks piiranguid vähem läheks raha lihtsalt välismaale.
Nüüd aga on loodud võimalused ka kohalikel tegijatel luua üsna kõrge tasemega sõlmi ja lahendusi.
Kasutagem seda võimalust ära.
arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 172
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by arvutiguru »

2715 wrote:Rahul võiks isegi olla.
Nimelt on tekkinud tellimused teatud detailide valmistamiseks uute reeglite valguses.
Eelmine hooaeg oli ka keskmiselt edukas, kuna tehtud tehnikaga oldi kõigil poodiuni astmetel.
Oleks piiranguid vähem läheks raha lihtsalt välismaale.
Nüüd aga on loodud võimalused ka kohalikel tegijatel luua üsna kõrge tasemega sõlmi ja lahendusi.
Kasutagem seda võimalust ära.
to 2715 kasutaja.kui juba tegemiseks läheb,siis võtaks ka komplekti teatud tetaile.tahaks ka poodiumil särada.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

tore et on võimalik leida põhjust rahuloluks , ma siin siis järjekordselt leidsin rahulolematuseks ainest.
kogemata kombel tegin kontrollkäigu säärklubi lehele ja tuvastasin siis reklaami 2015 reeglitele. esmase rahulolematuse põhjustas asi , mida kohe ülevaatama tõttasin, nimelt peaaegu ainus asi mis pidi olema originaalklassis õigessuunas liikunud , normaalse õhufiltri kasutamise võimalus , on siiski kirjas teisiti. trükiviga ilmselt . olen ise võidelda proovinud hiinaka osas samas suunas ja põhiargument oli just see , et kui kätetute klassis selliseid mööndusi juba tehti , kuidas siis hiinakas ja ka 80 korv nõnda lollilt on lahendatud , jätkuvalt . loodetavalt tegu ikkagi trükiveaga .
talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by talamaa »

2715 wrote: Kepsulaagri juurde tagasi tulles selline tegevus oleks täiesti seaduslik, et teen laagrile sisemise saale ava läbimõõduga 15mm, laiusega 11mm ja pealt 19mm.
Teen välimise saale mõõtudega väljast 35mm, seest 24mm ja laiusega 10,8mm.
Kokku moodustub 202 laagri mõõdus laager.
On see ju täiesti originaali mõõtudes ja sinna vahele läheb teatud Inglise rolleri separaatoriga kepsulaager.
tere
kas sellel tegevusel on ka mingi mõte.Originaallaager on väga hästi end näidanud ja ega need retro mootorid nüüd nii pöördesse ka lähe .et vaja teine laager panna
on kirjas
kepsu ja väntvõlli laagrid originaalmõõdus
Teed kül uue ülemise saale ja alumise saale, aga nende vahele istutad rolleri separaatoriga laagri MIs on selle laagri mõõdud?.Laager ise ei ole originaalmõõdus.Aga kirjas on ,et laager peab olema originaalmõõdus.

aga ideed on muidugi muljetavaldavad
Head aretamist
Tenno
2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by 2715 »

Teadmeteose järgi koosneb veerelaager sisemisest võrust, välimisest võrust ja nende vahel paiknevatest veerekehadest.
Veerekehad võivad olla ümarad(kuullaager)ja silindrilised(rulllaager)
Veerekehad on reeglina eraldatud omavahel kokkupuutest erilise eraldajaga(separaator).
Kuna välis, sise ja laiuse mõõt vastavad originaali mõõtudele siis mis seal vahel on võin mina tootjana määrata.
Milleks seda vaja?
Ta küll ei käi üle 8000 pöörde aga takistus on meeletu rullide omavahelisest hõõrumisest ja nagu Openis klapiga mootoritel näha on takistus nõnda suur, et rullid sulavad kokku kui külm segu ei jahuta.
Pealegi saab see välimine saale piisavalt paks et talle mingid väljalõiked teha välispinnale ja saada kaalu oluliselt alla.

Tervitades, Rainer.
talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by talamaa »

2715 wrote:Teadmeteose järgi koosneb veerelaager sisemisest võrust, välimisest võrust ja nende vahel paiknevatest veerekehadest.
Veerekehad võivad olla ümarad(kuullaager)ja silindrilised(rulllaager)
Veerekehad on reeglina eraldatud omavahel kokkupuutest erilise eraldajaga(separaator).
Kuna välis, sise ja laiuse mõõt vastavad originaali mõõtudele siis mis seal vahel on võin mina tootjana määrata.


Tervitades, Rainer.
olen sinuga nõus,aga......

võtame nüüd olukorra ,kus sa oled tehnilises komisionis ja kohtunik näeb kepsu ja vändapõse vahel nõellaagrit.
Küsib sinu käest selle margi ja vaatab oma nutitelefonist järgi selle laagri mõõtmed.Seal on aga kirjas hoopis teised mõõtmed ja lähtub sellest,et peab olema originaalmõõtmetega.Kohtunik hea inimene saab aru ,et oli väike erimeelsus tõlgendamisel ja laseb asjal seekord nii jääda ,aga järgmiseks korraks palub laagri ära vahetada.Ning järgmise aasta tehnilistes tingimustes on juba konkreetselt ette antud laagrid ,mida võib kepsul kasutada, olgugi ,et neid ei saa kontrollida.

kõike head
Tenno
talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by talamaa »

kr1x_Z wrote:



Nii nagu varem öeldi, et teatud silindritel on hülsi akende ja silindrikeha hästi ühildatud võrreldes uuemate seeriatega. Kuna sisselaske punktis on äramääratletud sisselaske akende mõõdud hülsi sisepinnalt, siis akende ühildamine silindri kehaga ei tohiks olla ju probleem, kuna füüsiliselt aken sisepinnalt suuremaks ei muutu?


Parimat,
Kristjan
tere
tegelikult oleks võinud akende mõõdud ka ära jätta ,aga kirjas nad on .
teh. ting. on sees punkt ,et silindri hülss originaal.
Kui silindri aknad pole viili näinud ,siis on võimalik aru saada,kas on tegemist originaal hülsi või isetehtud hülsiga.Kui aga aknad on juba töödeldud on seda võimatu eristada.
Kohe peab aga ütlema ,et see on kohtuniku subjektiivne nägemus.Kui kohtunikul tekib kahtlus on tal võimalus kokku kutsuda mehaanikutest väike komision ,ja küsida nende arvamust(komisioni liikmed ei tea kelle silindrit või mingit muud detaili neile näidatakse)
otsuse teeb aga kohtunik .
Võib aga ka kindlalt väita ,et eestis on mõned meistrid, kes suudavad teha mida iganes nii,et ei ole võimalik eristada originaalist.

kõike head
Tenno
virgor
Tavakasutaja
Posts: 97
Joined: 19. Jan 2009 01:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by virgor »

Nende juttude peale mis ma siin lugenud viimasel ajal olen (võimatu kontrollida jne.)on järgmisel aastal nii.
Lugege Saku Sääruklubi reeglite algusest

2015 aasta tehnilised tingimused võrrivõistlustel
UUS.
KOHTUNIKEL ON ÕIGUS KONTROLLIDA (KA MOOTOR LAHTI VÕTTA) IGAL ETAPIL KOLME SUVALISE VÕISTLEJA MOOTORIT.SELLEST LOOBUMINE VÕRDUB TERVE HOOAJA DISKLAHVIGA.
JÄÄB VÕIMALUS KA PROTESTI ESITAMISEKS MILLE HIND ON 35 EUR.

Tehke ilusti reeglite järgi mootorid ja ei teki mingit jama. Mingid läbihammustused ja valesti sõnastused jäävad ära.

mina isiklikult vastan sellel lehel
http://www.sakusaaruklubi.ee/moodul.php ... 0&m_id=187

Edu kõigile
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

no see kontrollmehanism pole ju midagi uut , ega uueaasta teema , on olnud ju koguaeg ja on ka kasutatud seda varemalt . et pole rakendatud viimaselajal , on lihtsalt liigse akunamatata ja manjana meeteolu tulem

segaseks jääb ikkagi see vana õhufiltri küsimus .
kr1x_Z
Tavakasutaja
Posts: 64
Joined: 11. Oct 2010 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by kr1x_Z »

talamaa wrote:
kr1x_Z wrote:



Nii nagu varem öeldi, et teatud silindritel on hülsi akende ja silindrikeha hästi ühildatud võrreldes uuemate seeriatega. Kuna sisselaske punktis on äramääratletud sisselaske akende mõõdud hülsi sisepinnalt, siis akende ühildamine silindri kehaga ei tohiks olla ju probleem, kuna füüsiliselt aken sisepinnalt suuremaks ei muutu?


Parimat,
Kristjan
tere
tegelikult oleks võinud akende mõõdud ka ära jätta ,aga kirjas nad on .
teh. ting. on sees punkt ,et silindri hülss originaal.
Kui silindri aknad pole viili näinud ,siis on võimalik aru saada,kas on tegemist originaal hülsi või isetehtud hülsiga.Kui aga aknad on juba töödeldud on seda võimatu eristada.
Kohe peab aga ütlema ,et see on kohtuniku subjektiivne nägemus.Kui kohtunikul tekib kahtlus on tal võimalus kokku kutsuda mehaanikutest väike komision ,ja küsida nende arvamust(komisioni liikmed ei tea kelle silindrit või mingit muud detaili neile näidatakse)
otsuse teeb aga kohtunik .
Võib aga ka kindlalt väita ,et eestis on mõned meistrid, kes suudavad teha mida iganes nii,et ei ole võimalik eristada originaalist.

kõike head
Tenno
Kindlasti on neid, kes selleks võimelised, aga milline on uue malm hülsi eelis näiteks ülepuurid võrri hülsi suhtes, kui aknad ja nurgad on täpselt samad?

Kuna kohtunike jaoks on see subjektiivne nägemus, kas on tööldud või mitte siis otsustamine on ka, et ühel etapil ok ja teisel mitte ok? Enamus kes on silindrisse sisse vaadanud teavad, et 2 sisselaske akent on väiksemad, kui on teised ning kindlasti ei ole nende puhul laiuseks 11mm.


Praegu sisaldab 26. punkt lihsalt kahte vastandliku lauset:
R: Töötlemine keelatud. Max mõõtmed (hülsi sisepinnalt): laius 11,0 mm ; kõrgus 9,0 mm.
Oleks arusaadav, kui töötlemine on keelatud või teine pool siis antud punktist: töötlemine lubatud kuni 11,0 mm ; kõrgus 9,0 mm.
Kui töötlemine keelatud võiks olla määratletud ka väiksemate sisselasete mõõdud.

Minu eesmärgiks pole ehitada masinat, mis oleks reeglite vastane. Plaan siseneda kestvussõidu kampa võimalikult valutult, et kõikvõimalikke vaidlusi/ebakõlasid tulevikus vähendada.

Parimat,
Kristjan
2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by 2715 »

virgor wrote:Nende juttude peale mis ma siin lugenud viimasel ajal olen (võimatu kontrollida jne.)on järgmisel aastal nii.
Lugege Saku Sääruklubi reeglite algusest

2015 aasta tehnilised tingimused võrrivõistlustel
UUS.
KOHTUNIKEL ON ÕIGUS KONTROLLIDA (KA MOOTOR LAHTI VÕTTA) IGAL ETAPIL KOLME SUVALISE VÕISTLEJA MOOTORIT.SELLEST LOOBUMINE VÕRDUB TERVE HOOAJA DISKLAHVIGA.
JÄÄB VÕIMALUS KA PROTESTI ESITAMISEKS MILLE HIND ON 35 EUR.

Tehke ilusti reeglite järgi mootorid ja ei teki mingit jama. Mingid läbihammustused ja valesti sõnastused jäävad ära.

Edu kõigile
Tere.

Seda lahtivõtmise punkti võiks pisut lahti seletada.
Esiteks mis piirini see saab toimuma.
See on loogiline, et mootor võidakse pooleks võtta aga kas näiteks väntvõlli laiali pressimiseni ka asi küünib?
Ja kui midagi keelatut ei leita paneb keegi selle ka kokku tagasi?
Saab see toimuma igal juhul ja kui mingi asi lahti ei tule, näiteks on laagrid liimiga karteris kinni ja vända peal tiheda istuga?
Kas karter lõhutakse ära ja antakse vasaraga vända otsale minna?
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

väga suur küsimärk on , kust tulevad need nn kohtunikud , kes oleksid vähekenegi selliseid otsuseid vastu võtma. aastatega on nõuded mootoritele järjest karmistunud , kuid kohtunikud ilmselt samad , kui nad üleelmisel aastal eriti midagi ei jaganud , oleks ülekohtune nõuda , et nad kordades kasvanud tasemele vastaksid . ainsana tõesti võimalik pädevate mehaanikute kolleegiumi poolt lahendada keerulisemaid vaidlusi , seal jällegi huvidekonflikt juba sisse kirjutatud , sest iga mehaank on ju mingite sõitjatega seotud. aga kes peaks lahendama neid kergemaid juhtumeid , viimased kaks-kolm aastat on näidanud , et teadmised ei ole liigasuured , harilikke asju ,mis mootoriehitaja unepealt teab , peab nn kohtunik näpuga järgeajades oma kladest otsima . kuid on ju palju asju , mida kirja pole pandud ja mida pole võimalik ühestki teatmeteosest kontrollida , puudutavad siis eeskät just mootori arengu ajalugu , detailide muutumist raamil , erinevate tootjate erimudelite nüansse . igasugu originaalsust tuvastada on keerukas isegi kogenud , teadmistega mehaanikul , keda kahjuks kohtunike hulgas pole vastu tulnud .
tahaks ikkagi algatuseks tutvuda nimekirjaga ,kus kirjas tegijad , kel piisavalt pädevust vastuvõtta otsuseid ,mis eeldavad hinnangu andmist ja mida mõõta ei saa.
kuidas üldse saadakse kohtunikuks , milline kvalifikatsioon on nõutav , kelle naaber või sugulane peab olema , kas on üldse mingid kriteeriumid ?
talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by talamaa »

virgor wrote:
Tehke ilusti reeglite järgi mootorid ja ei teki mingit jama. Mingid läbihammustused ja valesti sõnastused jäävad ära.

[/quot
iceman wrote: kuidas üldse saadakse kohtunikuks , milline kvalifikatsioon on nõutav , kelle naaber või sugulane peab olema , kas on üldse mingid kriteeriumid ?

kui teha nii nagu virx kirjutas pole seda kurja kohtunikku vajagi

kõike head
Tenno
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

kohtunik ei pea olema hea ega kuri , vaid pädev . samas peab olema fiseeritud kohtuniku töö põhimõtted , millest ta peab lähtuma. kui mingil muul tehnilisel alal oskaja vana , peab omaenese tarkusest leiutama asju milles ta kodus pole , siis tagajärgi oleme näinud ju .
üldse paneb imestama järjekindlus halva mängu juures head nägu teha,ma ei pea ju kedagi nii rumalaks , et peaksin võimalikuks kedagi arvavat need sinatsed reeglid head olevat , või sujuvalt rakendatavad . mis seda kepsuvärki puudutab , siis lähiaastatel laheneb see laagriprobleem loomulikul teel , lihtsalt pole enam ühtegi originaal 702 202 , võtta kusagilt , küsige Tsempion Matilt , kuidas on laagrite saadavusega.
mitu allikat kinnitavad , et nimetet laagrit toodeti spetsom säärumootorite tarbeks, ning ilmisesti viimased kümme aastat elatakse laojääkide peal .
kui kellegil on hea lahendus väljapakkuda , tuleks seda tunnustada , mitte vaadata kuidas saaks arukale mehele miskit reeglirikkuja mainet külge riputada.
tunnistage fakti , et reeglid on läbikukkunud ja jõuab ju uued teha , realistlikud , kontrollitavad , mõõdetavad .
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by iceman »

2015 aasta tehnilised tingimused võrrivõistlustel
UUS.
KOHTUNIKEL ON ÕIGUS KONTROLLIDA (KA MOOTOR LAHTI VÕTTA) IGAL ETAPIL KOLME SUVALISE VÕISTLEJA MOOTORIT.SELLEST LOOBUMINE VÕRDUB TERVE HOOAJA DISKLAHVIGA.
JÄÄB VÕIMALUS KA PROTESTI ESITAMISEKS MILLE HIND ON 35 EUR.

Tehke ilusti reeglite järgi mootorid ja ei teki mingit jama. Mingid läbihammustused ja valesti sõnastused jäävad ära.


kas saan õieti aru , et keegi koostab ka saku sääru lehele õigesti sõnastatud ja vigadeta tehnilised tingimused . oleks tore ju . oligi tagumine aeg.
kuidas aru saada : kohtunikel on õigus lahti võtta ? millistel kohtunikel ? kes võtab ?
laias plaanis pole ju olnud probleeme reeglite täitmisega , vaid nende koostamise ja kontrolliga.
nüüd siin tekkis tõepoolest probleemide kuhjumine hooaja lõpus , kuid kas seda poleks saanud ennetada?
kui kõik pisut rohkem panustaksid ja rollid oleks konkreetselt jagatud , saaksime vast asjast asja .
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by minimo »

Kui need esikolme mootorid lahti kakutakse, kes vastutab, et haamriga võlliotsi tömbiks ei taota jne? On olnud kuulda mõnest teisest võidusõiduliigast, kus suure hurraaga võeti mootor lahti ära, kokku ei olnud nõus enam keegi panema. Ka mootori avamine kusagil põrandal peale võidusõitu, kui mootor üsna must ei ole just eriti jätkusuutlik plaan.
talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Re: Võrride tehnilised tingimused aastal 2015

Unread post by talamaa »

iceman wrote: kui kellegil on hea lahendus väljapakkuda , tuleks seda tunnustada , mitte vaadata kuidas saaks arukale mehele miskit reeglirikkuja mainet külge riputada.
tunnistage fakti , et reeglid on läbikukkunud ja jõuab ju uued teha , realistlikud , kontrollitavad , mõõdetavad .
praegu väljapakutud ideed on tõepoolest tunnustamist väärt ainult ,et sport klassis.

olen sõitnud kolm aastat kestvust ja iga aasta on reegleid muudetud.Ja sellest on täielik siiber ees, kuna mõned mootorid on õnnestunud ikka väga hästi ,aga kasutada neid enam ei saa.Aga parem olgu siis juba reeglid ,mida enam ei muudeta.Loodame .et need reeglid jäävad kestma ajani ,mil originaaljupid otsa saavad ja kõik hakkavad sõitma ühte sport klassi.





Saku reeglites on kirjas ,et reeglid ühised kestvusega ,aga reeglid on üsna mitmes punktis erinevad.
Mis on mootori lahtivõtmise mõte? Mida saelt saab lisaks kontrollida?Mis on selle lahtivõtmise tagamaad?

Kui on võimalik võiks selle reeglite ühtlustamise ära teha, kuna nii retros kui ka stanus on päris suured erinevused sees.
panen siis need erinevused kirja mida mina näen

Standard(Sport)

Õhupuhasti
saku- originaal õhupuhastaja
kestvus - õhupuhasti vaba
karburaator
saku - karburaator vaba
kestvus- karburaator originaal
Raam
saku-raam vaba (ükskõik mis võrri raam)
kestvus- raam vaba
väljalase
saku-tehase leegitoru pikkus min.20 cm
kestvus-Leegitoru originaalsiseläbimõõduga, min 20 cm pikk

originaal (retro)
õhupuhasti
saku-originaal õhupuhastaja (õhupuhasti filterelement vaba, väliselt võib õhupuhastaja katta porikatte või filtrimaterjaliga)
kestvus-õhupuhasti vaba
karburaator
saku.karburaator vaba
kestvus -karburaator originaal
väljalase
saku-tehase leegitoru pikkus min.20 cm.
kestvus-Leegitoru originaalsiseläbimõõduga, min 20 cm pikk
pidurid
saku- nõutav mõlemale rattale mõjuv pidur
kestvus-Originaalpidurid (trummliga)

kontroll
saku-KOHTUNIKEL ON ÕIGUS KONTROLLIDA (KA MOOTOR LAHTI VÕTTA)
retro. Kohtuniku nõudmisel tuleb eemaldada kattekaaned, väntvõlli otsahammasratas, silinder ja/või karburaator.
kuna kestvusel mootorit lahti ei võeta ,siis sai ka kokku lepitud ,et tohib muuta väntvõlli sisselaske faase ja väntvõlli sisselaske kanali läbimõõtu.


Kõike head
Tenno
Post Reply