Vootele, võrr nr.3

Võrrisõidu masinate ja osalejate tutvustamiseks.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Vootele, võrr nr.3

Unread post by vootele » 08. Mar 2010 02:16

Mõtlesin, et paneks üles pilte oma nokitsemistest. Nimelt sattusin ma eelmise aasta lõpul mingit pidi raja kõrvale ja loomulikult tekkis tahtmine ka endale midagi ehitada.
Aluseks sai võetud odava pitbike raam (rahakott ei võimalda kahjuks kalleid ja kergeid komponente). Üles sai otsitud mõned "vanast rasvast" jupid, nagu Izh350 leiutatud sidur ning Piaggio keps. Vändapõsed käisid treimises ja traaterosioonis (tapiavad tehti suuremaks) ning Roffe käest sain viimase GOL kolvi, mis tal järgi oli. Kuna kuuldavasti vesijahutusega Lätis rajale ei lasta, siis kavatsen võtta eeskuju neist endist ja teen täiesti uue silindripea suurte ribidega. Samasugused ribid tulevad ka püti esimese kolme ribi asemel. Kinnituma hakkavad nad mahatreitud tehase ribide külge technoweld joodisega. Karbussiks on esialgu plaanitud 21mm Mikuni.
Paar pilti ka:
Image
Image
Image
Image
Image

Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 08. Mar 2010 19:10

et kas siis see kolvi tellimus on ikka jõus? varsti gonka juba

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 08. Mar 2010 22:08

on ikka jõus, ise tahaks ka sealt kahte kolbi. Samas ma annan endale aru, et Emot Motosport pole mingi imetegija, kes sunnib GOL tehast mõnikümmend kolbi tootma.

huvi5
Tavakasutaja
Posts: 34
Joined: 02. Jun 2008 00:00

Unread post by huvi5 » 09. Mar 2010 18:16

Eks mingi püss tulemas jälle. Nagu tavaliselt sinu projektidega on.

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 09. Mar 2010 21:02

Täna käisin keevitaja juures, tegin mootori aluse raami nüüd ka torudest valmis. Raamil on jäänud teha jalarauad, tagapidur külge monteerida ning esiratas ootab millal ebayst tellitud võll kohale jõuab.
Mootoril on tegemist veel küllaga. Varsti peaks Emotist teele minema klapipesa koos klapiga. Silinder on veel täiesti stock ning süüde on hoopis puudu.

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 14. Mar 2010 19:28

Täna tegin algust silindri portimisega. Silindri portmap kujunes ideedes juba mitu kuud varem; kirjanduse uurimise tulemusena. Parameetrid tulevad siis järgmised: väljalase 195 kraadi, peaülevoolud 138 kraadi, lisaülevoolud 140 kraadi. Silindril tuleb ilma vaheribita väljalase ning ülevoolud, mis peaks tagama parima voolavuse ning kaks lisaülevoolu läbi kolvi ning suunaga 45 kraadi üles.
Image
Image

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 21. Mar 2010 20:06

Tänase seisuga on silinder valmis. Lisaks eelpool kirjeldatule laiendasin ülevoolu kanalid 6mm peale, mis jättis väljapoole seinapaksuseks 1.5-2mm

Image
Image

henri115
Tavakasutaja
Posts: 225
Joined: 13. Sep 2007 00:00
Location: Viljandimaa
Contact:

Unread post by henri115 » 23. Mar 2010 17:04

Pitbike raam võrri originaalist palju raskem?

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 25. Mar 2010 01:41

Raskem kindlasti kui mingi Riga võrriraam (mis on ju sisuliselt jalgratta raam). Ka amordid kaaluvad omajagu. Samas juhitavus on jälle selle raamiga palju parem. Pidurid pidurdavad normaalselt ja raam ei lagune peale hüpet ka ära.

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 03. Apr 2010 20:18

Jälle väike edasiminek, sain Emotist kätte klapipesa, klapi ja hõbetatud separaatoriga kepsulaagri.
Enam-vähem sai klapipesa ka võrrile sobivaks töödeldud. Puudu on veel vasakpoolne kinnituskõrv karteri küljest. See vaja technoweldiga külge joota.
Image
Image
Image

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 06. Apr 2010 19:54

Veel uudiseid.
Nimelt sain valmis väljalaske reso mõõdud. Baseerub see www.vrm.se-st saadud resol, muudetud on mõnda painet. Prooviks printisin enne paar versiooni kartongile ja kleepisin kokku. Lõpliku versiooni siilud lasen teha laserlõikuses (www.erald.ee) 0.8mm roostevabast, kokku kavatsen keevitada tööjuures laserkeevitusega.
Image
Image
Image
Image

Aspelund
Tavakasutaja
Posts: 95
Joined: 26. Feb 2010 01:00

Unread post by Aspelund » 09. Apr 2010 10:19

Kas leegitoru suhteline lähedus karburaatorile ei pruugi hakata kütuse keemaajamisega probleeme? Sisuliselt on ju karburaator kuumava toru embuses?

A.

User avatar
karlerik110
Tavakasutaja
Posts: 471
Joined: 17. Jun 2005 00:00
Location: Abja-Paluoja
Contact:

Unread post by karlerik110 » 09. Apr 2010 18:52

Selle vastu aitab näiteks kollektori-teip. Kerid ümber leegitoru/summuti ja kõik ümbrus kenasti jahe. Plusiks veel see, et räägitakse, et parandab gaaside voolavust see teip( summuti püsib kenasti kuum)
Abja Tehnikaringi koduleht: Www.abjatehnikaring.com
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!

PCYX
Tavakasutaja
Posts: 73
Joined: 27. Oct 2009 01:00

Unread post by PCYX » 11. Apr 2010 20:12

Korrosiooni pidi kiirendama. Muidu on teip piisavalt hea.

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 20. Apr 2010 19:02

Update
Sain väntvõlli kokku pressimisest-rihtimisest kätte.
Image

User avatar
minimo
Tavakasutaja
Posts: 546
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo » 20. Apr 2010 21:57

Saad hakata mootorit kokku laduma?

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 21. Apr 2010 19:02

klapipesa on veel vaja ära vormistada. Siis saab juba koostama hakata.

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 23. Apr 2010 19:06

Image

User avatar
Qubik
Tavakasutaja
Posts: 157
Joined: 15. Sep 2009 00:00

Unread post by Qubik » 23. Apr 2010 19:48

täiesti ulme puzzle, millega sa neid ümaraks ajad ja mis keevitust kasutad?
Haarame mopeedil kolvist!

PCYX
Tavakasutaja
Posts: 73
Joined: 27. Oct 2009 01:00

Unread post by PCYX » 23. Apr 2010 21:26

Ma ei tea kas ma olen imelik aga veri läks allapoole vööd :D
Ulmeilus. 8O
Usun et boost saab olema jõhker.

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 24. Apr 2010 16:26

Painutan neid rõngasse lihtsalt käte vahel, abiks on ka suvaline silindriline keha. Kokku keevitan laserkeevitusega. Keevise laiuse valisin samuti 0.8mm (aparaat võimaldab 0.1-1.2mm). Hiljem poleerin kogu resoka veel üle, nii et keeviseid praktiliselt näha ei jää.
Image

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 30. Apr 2010 20:40

Resokas enam-vähem valmis, vaja veel raamile sobitada. Olemasolvad sektsioonid lasen tavalise keevitusega kokku, kuna nii suured asjad ei mahu laserkeevitus-seadmesse ära.
Image
Image

User avatar
minimo
Tavakasutaja
Posts: 546
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo » 19. Jul 2010 13:14

Üüberpüssavõrr valmis?

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 01. Aug 2010 22:06

Pole vahepeal suurt midagi teinud. Karterile jootsin klapipesa kõrva külge. Nüüd oleks vaja veel klapipesa alune pind puhtaks freesida ja saakski hakata mootorit kokku panema.
Karpaks tuleb esialgu sae oma, vib veel proovida Veterok päramootori oma. Hiljem tahaks katsetada MicroSquirt sissepritsega.

PCYX
Tavakasutaja
Posts: 73
Joined: 27. Oct 2009 01:00

Unread post by PCYX » 02. Aug 2010 20:32

Vau, Megasquirt kah veel? (Y) Paned mõlemaid reguleerima või ainult süüded/pritset? Palju rattast plaanid mõõta?

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 05. Aug 2010 23:31

Jälle väike uuendus, karteril on nüüd klapipesa liitepind freesitud.
Image

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 06. Aug 2010 08:31

MicroSquirt oli mõte ikka nii süüdet kui toidet panna reguleerima, muidu pole asjal ju jumet. Kütuse pump tuleks Aprilia SR50 oma ja pihusti tahaks panna otsapidi karterisse nii et läbi klapi käiks ainult õhk ja bensiin pihustataks kolvi alla. Asja kaugem eesmärk on saada kogemusi pritse osas, ühe teise, palju huvitavama projekti tarbeks.

minimx38
Tavakasutaja
Posts: 200
Joined: 02. May 2010 00:00
Contact:

Unread post by minimx38 » 06. Aug 2010 09:02

Kuidas sa lahendasis selle, et kui on piaggio keps sees, siis sinna sõrme-laagri ja kolvi vahele jäi mul 8mm ehk siis 4mm ühelpool ja 4mm teiselpoole, kui ma paneksin mõlemalepoole üle 3mm seibid siis lendaks see arvatavasti laiali, ma panin 2mm pronk-seibi mõlemale poole ja nad on laagrivälismõõduga. Mis sa sinna leiutasid?

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 06. Aug 2010 21:59

mul pole seda probleemi. Istub täpselt.

minimx38
Tavakasutaja
Posts: 200
Joined: 02. May 2010 00:00
Contact:

Unread post by minimx38 » 07. Aug 2010 10:06

Joppas sul :D

User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 225
Joined: 28. Apr 2006 00:00

Unread post by izh350 » 07. Aug 2010 11:52

:roll:
Last edited by izh350 on 25. Sep 2012 10:40, edited 1 time in total.

minimx38
Tavakasutaja
Posts: 200
Joined: 02. May 2010 00:00
Contact:

Unread post by minimx38 » 07. Aug 2010 12:31

Nagu keegi ei tea, et ta kasutab GOL sportkolbe, ma kasuan türil tehtud kolbi ja sellepärast juhtus mul siukie asi.

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 12. Aug 2010 20:57

Täna veetsin õhtu garaasis, hakkasin mootorit kokku panema. Hetkel on asi nii kaugel, et alumine ots (vänt, klapipesa, klapp, sidur ja peaülekanne) on enam-vähem koos.
Image
Image
Image
Image
Image

Esialgu läheb vist peale Veterok 8M päramootori karbuss, sel on reguleeritav düüs.Image

User avatar
minimo
Tavakasutaja
Posts: 546
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo » 12. Aug 2010 21:04

Jääb originaal süüde?

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 12. Aug 2010 21:08

kui jõuab ja kui tööle saab, siis piti tuuning süüde (väikese rootoriga)

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 15. Aug 2010 22:29

Nii olen siin nüüd nokitsenud ja metallimeestele tööd andnud. Tulemuseks on ikkagi see,et uue mootoriga ma Võru etapile ei lähe - liiga toores kraam. Selle asemel võtsin kasutusele plaan B - Riga 5 pealt töötav mootor, millele rändas peale uue mootori kolb ja silinder. Resokas sai ka valmis ja on imeilus :D Homme-ülehomme üritan käivitada, eks siis näeb, kuidas asi edasi liigub.
Mõned pildid veel ka, "karistaja" moororiga :D
Image
Image
Image

Hiinlane
Tavakasutaja
Posts: 17
Joined: 20. Apr 2010 00:00

Unread post by Hiinlane » 16. Aug 2010 17:32

Jõudu tegemistes !

Ei jõua kohe ära oodatagi, millal saaksin selle karistajaga mõõtu võtta.

Nüüd oleme vist ühes klassis, milleks on OPEN.


Priidu

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 17. Aug 2010 22:56

Nii, käima mootori sain, ei midagi erilist - suht uimane ja jõuetu. samas ega eriti ei jõudnudki proovida, enne sekkusid vihased kodankud, kes arvasid, et resoka lärin ajab nende järeltuleva põlve üles.
Eks Võrus üritab asja veidi timmida ja vähemalt starti saab.
Tulgu või viimane koht, ei koti.
Priidu, kas oled tagasi Openis või on hiinaka open ka nüüd vene omaga punti pandud?

User avatar
minimo
Tavakasutaja
Posts: 546
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo » 18. Aug 2010 11:20

Kuidas keti jooksmise lahendasid?

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 18. Aug 2010 11:45

Lihtsalt. Kui peal istun, siis on kett ülalt sirge st. üle kiige ei jookse. All on plastist pingutusrull.

Hiinlane
Tavakasutaja
Posts: 17
Joined: 20. Apr 2010 00:00

Unread post by Hiinlane » 18. Aug 2010 17:39

panen jah hiinlasele sumbutaja külge ja ongi OPEN

Võrusse kahjuks ei viitsi tulla.

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 10. Sep 2010 01:27

Pisut uuendust
Esiteks loobusin piti raamist, kuna asi on kaalu poolest elevant. Selle asemel kasutan Riga-11 raami, mille peale rändasid piti esiamort, rattad ja mitmed raami detailid,näiteks istme alune toru-kronstein. Ratas kaalub koos kõigega vähem kui paljas piti raam!
Praegu käib kõva ehitamine veel, lootusega Sürgavere sõiduks (mis on sisuliselt homme) asi liikuma saada. Reede õhtul peab asi olema nii kaugel, et saaks käivitada. Tegemata töid on veel küllaga:
- klapi kinnitust vaja muuta, praegu sõidab see resokasse sisse
- karpale uus vaheplaat teha, samal põhjusel
- gaasitross, siduritross teha
- endiselt puudu siduri lahutusmehhanism
- peaülekande vedavale hammakale distantspuks treida (võll on 1mm liiga lühike)
- mõned kiilud teha/otsida
- ketilukk saasta seast üles otsida

Image
Image
Image
Image

om
Moderaator
Posts: 1232
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om » 10. Sep 2010 10:35

Kas teid kõiki endid need liba pitbikedeks ehitatud plasti täis võrrid oksele ei aja juba?
See midagi sama hirmsat, kui makrofleksist vormitud tagaspoileriga 2101 või haininast teibituuniguga tehtud m3
Krt, las võrri jääb võrriks ... või ostke omale pit ja sõitke selles klassis.

minimx38
Tavakasutaja
Posts: 200
Joined: 02. May 2010 00:00
Contact:

Unread post by minimx38 » 10. Sep 2010 14:19

Sürgaverre võiksid küll tulla, siis näeks ka kuidas su võrr edasi käib

vootele
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele » 11. Sep 2010 01:55

Töötasin täna lõunast ööseni völja, et võrr valmis saaks. Tulemus on null st. masin ei käivitu va. siis kui topkat anda. Sae karbuss on ilmselt hapu...
Sürgaveres siis pealtvaatajana.

Post Reply