Page 1 of 3

Vootele, võrr nr.3

Posted: 08. Mar 2010 02:16
by vootele
Mõtlesin, et paneks üles pilte oma nokitsemistest. Nimelt sattusin ma eelmise aasta lõpul mingit pidi raja kõrvale ja loomulikult tekkis tahtmine ka endale midagi ehitada.
Aluseks sai võetud odava pitbike raam (rahakott ei võimalda kahjuks kalleid ja kergeid komponente). Üles sai otsitud mõned "vanast rasvast" jupid, nagu Izh350 leiutatud sidur ning Piaggio keps. Vändapõsed käisid treimises ja traaterosioonis (tapiavad tehti suuremaks) ning Roffe käest sain viimase GOL kolvi, mis tal järgi oli. Kuna kuuldavasti vesijahutusega Lätis rajale ei lasta, siis kavatsen võtta eeskuju neist endist ja teen täiesti uue silindripea suurte ribidega. Samasugused ribid tulevad ka püti esimese kolme ribi asemel. Kinnituma hakkavad nad mahatreitud tehase ribide külge technoweld joodisega. Karbussiks on esialgu plaanitud 21mm Mikuni.
Paar pilti ka:
Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 08. Mar 2010 19:10
by iceman
et kas siis see kolvi tellimus on ikka jõus? varsti gonka juba

Posted: 08. Mar 2010 22:08
by vootele
on ikka jõus, ise tahaks ka sealt kahte kolbi. Samas ma annan endale aru, et Emot Motosport pole mingi imetegija, kes sunnib GOL tehast mõnikümmend kolbi tootma.

Posted: 09. Mar 2010 18:16
by huvi5
Eks mingi püss tulemas jälle. Nagu tavaliselt sinu projektidega on.

Posted: 09. Mar 2010 21:02
by vootele
Täna käisin keevitaja juures, tegin mootori aluse raami nüüd ka torudest valmis. Raamil on jäänud teha jalarauad, tagapidur külge monteerida ning esiratas ootab millal ebayst tellitud võll kohale jõuab.
Mootoril on tegemist veel küllaga. Varsti peaks Emotist teele minema klapipesa koos klapiga. Silinder on veel täiesti stock ning süüde on hoopis puudu.

Posted: 14. Mar 2010 19:28
by vootele
Täna tegin algust silindri portimisega. Silindri portmap kujunes ideedes juba mitu kuud varem; kirjanduse uurimise tulemusena. Parameetrid tulevad siis järgmised: väljalase 195 kraadi, peaülevoolud 138 kraadi, lisaülevoolud 140 kraadi. Silindril tuleb ilma vaheribita väljalase ning ülevoolud, mis peaks tagama parima voolavuse ning kaks lisaülevoolu läbi kolvi ning suunaga 45 kraadi üles.
Image
Image

Posted: 21. Mar 2010 20:06
by vootele
Tänase seisuga on silinder valmis. Lisaks eelpool kirjeldatule laiendasin ülevoolu kanalid 6mm peale, mis jättis väljapoole seinapaksuseks 1.5-2mm

Image
Image

Posted: 23. Mar 2010 17:04
by henri115
Pitbike raam võrri originaalist palju raskem?

Posted: 25. Mar 2010 01:41
by vootele
Raskem kindlasti kui mingi Riga võrriraam (mis on ju sisuliselt jalgratta raam). Ka amordid kaaluvad omajagu. Samas juhitavus on jälle selle raamiga palju parem. Pidurid pidurdavad normaalselt ja raam ei lagune peale hüpet ka ära.

Posted: 03. Apr 2010 20:18
by vootele
Jälle väike edasiminek, sain Emotist kätte klapipesa, klapi ja hõbetatud separaatoriga kepsulaagri.
Enam-vähem sai klapipesa ka võrrile sobivaks töödeldud. Puudu on veel vasakpoolne kinnituskõrv karteri küljest. See vaja technoweldiga külge joota.
Image
Image
Image

Posted: 06. Apr 2010 19:54
by vootele
Veel uudiseid.
Nimelt sain valmis väljalaske reso mõõdud. Baseerub see www.vrm.se-st saadud resol, muudetud on mõnda painet. Prooviks printisin enne paar versiooni kartongile ja kleepisin kokku. Lõpliku versiooni siilud lasen teha laserlõikuses (www.erald.ee) 0.8mm roostevabast, kokku kavatsen keevitada tööjuures laserkeevitusega.
Image
Image
Image
Image

Posted: 09. Apr 2010 10:19
by Aspelund
Kas leegitoru suhteline lähedus karburaatorile ei pruugi hakata kütuse keemaajamisega probleeme? Sisuliselt on ju karburaator kuumava toru embuses?

A.

Posted: 09. Apr 2010 18:52
by karlerik110
Selle vastu aitab näiteks kollektori-teip. Kerid ümber leegitoru/summuti ja kõik ümbrus kenasti jahe. Plusiks veel see, et räägitakse, et parandab gaaside voolavust see teip( summuti püsib kenasti kuum)

Posted: 11. Apr 2010 20:12
by PCYX
Korrosiooni pidi kiirendama. Muidu on teip piisavalt hea.

Posted: 20. Apr 2010 19:02
by vootele
Update
Sain väntvõlli kokku pressimisest-rihtimisest kätte.
Image

Posted: 20. Apr 2010 21:57
by minimo
Saad hakata mootorit kokku laduma?

Posted: 21. Apr 2010 19:02
by vootele
klapipesa on veel vaja ära vormistada. Siis saab juba koostama hakata.

Posted: 23. Apr 2010 19:06
by vootele
Image

Posted: 23. Apr 2010 19:48
by Qubik
täiesti ulme puzzle, millega sa neid ümaraks ajad ja mis keevitust kasutad?

Posted: 23. Apr 2010 21:26
by PCYX
Ma ei tea kas ma olen imelik aga veri läks allapoole vööd :D
Ulmeilus. 8O
Usun et boost saab olema jõhker.

Posted: 24. Apr 2010 16:26
by vootele
Painutan neid rõngasse lihtsalt käte vahel, abiks on ka suvaline silindriline keha. Kokku keevitan laserkeevitusega. Keevise laiuse valisin samuti 0.8mm (aparaat võimaldab 0.1-1.2mm). Hiljem poleerin kogu resoka veel üle, nii et keeviseid praktiliselt näha ei jää.
Image

Posted: 30. Apr 2010 20:40
by vootele
Resokas enam-vähem valmis, vaja veel raamile sobitada. Olemasolvad sektsioonid lasen tavalise keevitusega kokku, kuna nii suured asjad ei mahu laserkeevitus-seadmesse ära.
Image
Image

Posted: 19. Jul 2010 13:14
by minimo
Üüberpüssavõrr valmis?

Posted: 01. Aug 2010 22:06
by vootele
Pole vahepeal suurt midagi teinud. Karterile jootsin klapipesa kõrva külge. Nüüd oleks vaja veel klapipesa alune pind puhtaks freesida ja saakski hakata mootorit kokku panema.
Karpaks tuleb esialgu sae oma, vib veel proovida Veterok päramootori oma. Hiljem tahaks katsetada MicroSquirt sissepritsega.

Posted: 02. Aug 2010 20:32
by PCYX
Vau, Megasquirt kah veel? (Y) Paned mõlemaid reguleerima või ainult süüded/pritset? Palju rattast plaanid mõõta?

Posted: 05. Aug 2010 23:31
by vootele
Jälle väike uuendus, karteril on nüüd klapipesa liitepind freesitud.
Image

Posted: 06. Aug 2010 08:31
by vootele
MicroSquirt oli mõte ikka nii süüdet kui toidet panna reguleerima, muidu pole asjal ju jumet. Kütuse pump tuleks Aprilia SR50 oma ja pihusti tahaks panna otsapidi karterisse nii et läbi klapi käiks ainult õhk ja bensiin pihustataks kolvi alla. Asja kaugem eesmärk on saada kogemusi pritse osas, ühe teise, palju huvitavama projekti tarbeks.

Posted: 06. Aug 2010 09:02
by minimx38
Kuidas sa lahendasis selle, et kui on piaggio keps sees, siis sinna sõrme-laagri ja kolvi vahele jäi mul 8mm ehk siis 4mm ühelpool ja 4mm teiselpoole, kui ma paneksin mõlemalepoole üle 3mm seibid siis lendaks see arvatavasti laiali, ma panin 2mm pronk-seibi mõlemale poole ja nad on laagrivälismõõduga. Mis sa sinna leiutasid?

Posted: 06. Aug 2010 21:59
by vootele
mul pole seda probleemi. Istub täpselt.

Posted: 07. Aug 2010 10:06
by minimx38
Joppas sul :D

Posted: 07. Aug 2010 11:52
by izh350
:roll:

Posted: 07. Aug 2010 12:31
by minimx38
Nagu keegi ei tea, et ta kasutab GOL sportkolbe, ma kasuan türil tehtud kolbi ja sellepärast juhtus mul siukie asi.

Posted: 12. Aug 2010 20:57
by vootele
Täna veetsin õhtu garaasis, hakkasin mootorit kokku panema. Hetkel on asi nii kaugel, et alumine ots (vänt, klapipesa, klapp, sidur ja peaülekanne) on enam-vähem koos.
Image
Image
Image
Image
Image

Esialgu läheb vist peale Veterok 8M päramootori karbuss, sel on reguleeritav düüs.Image

Posted: 12. Aug 2010 21:04
by minimo
Jääb originaal süüde?

Posted: 12. Aug 2010 21:08
by vootele
kui jõuab ja kui tööle saab, siis piti tuuning süüde (väikese rootoriga)

Posted: 15. Aug 2010 22:29
by vootele
Nii olen siin nüüd nokitsenud ja metallimeestele tööd andnud. Tulemuseks on ikkagi see,et uue mootoriga ma Võru etapile ei lähe - liiga toores kraam. Selle asemel võtsin kasutusele plaan B - Riga 5 pealt töötav mootor, millele rändas peale uue mootori kolb ja silinder. Resokas sai ka valmis ja on imeilus :D Homme-ülehomme üritan käivitada, eks siis näeb, kuidas asi edasi liigub.
Mõned pildid veel ka, "karistaja" moororiga :D
Image
Image
Image

Sind oodatakse juba raja peal.

Posted: 16. Aug 2010 17:32
by Hiinlane
Jõudu tegemistes !

Ei jõua kohe ära oodatagi, millal saaksin selle karistajaga mõõtu võtta.

Nüüd oleme vist ühes klassis, milleks on OPEN.


Priidu

Posted: 17. Aug 2010 22:56
by vootele
Nii, käima mootori sain, ei midagi erilist - suht uimane ja jõuetu. samas ega eriti ei jõudnudki proovida, enne sekkusid vihased kodankud, kes arvasid, et resoka lärin ajab nende järeltuleva põlve üles.
Eks Võrus üritab asja veidi timmida ja vähemalt starti saab.
Tulgu või viimane koht, ei koti.
Priidu, kas oled tagasi Openis või on hiinaka open ka nüüd vene omaga punti pandud?

Posted: 18. Aug 2010 11:20
by minimo
Kuidas keti jooksmise lahendasid?

Posted: 18. Aug 2010 11:45
by vootele
Lihtsalt. Kui peal istun, siis on kett ülalt sirge st. üle kiige ei jookse. All on plastist pingutusrull.

Posted: 18. Aug 2010 17:39
by Hiinlane
panen jah hiinlasele sumbutaja külge ja ongi OPEN

Võrusse kahjuks ei viitsi tulla.

Posted: 10. Sep 2010 01:27
by vootele
Pisut uuendust
Esiteks loobusin piti raamist, kuna asi on kaalu poolest elevant. Selle asemel kasutan Riga-11 raami, mille peale rändasid piti esiamort, rattad ja mitmed raami detailid,näiteks istme alune toru-kronstein. Ratas kaalub koos kõigega vähem kui paljas piti raam!
Praegu käib kõva ehitamine veel, lootusega Sürgavere sõiduks (mis on sisuliselt homme) asi liikuma saada. Reede õhtul peab asi olema nii kaugel, et saaks käivitada. Tegemata töid on veel küllaga:
- klapi kinnitust vaja muuta, praegu sõidab see resokasse sisse
- karpale uus vaheplaat teha, samal põhjusel
- gaasitross, siduritross teha
- endiselt puudu siduri lahutusmehhanism
- peaülekande vedavale hammakale distantspuks treida (võll on 1mm liiga lühike)
- mõned kiilud teha/otsida
- ketilukk saasta seast üles otsida

Image
Image
Image
Image

Posted: 10. Sep 2010 10:35
by om
Kas teid kõiki endid need liba pitbikedeks ehitatud plasti täis võrrid oksele ei aja juba?
See midagi sama hirmsat, kui makrofleksist vormitud tagaspoileriga 2101 või haininast teibituuniguga tehtud m3
Krt, las võrri jääb võrriks ... või ostke omale pit ja sõitke selles klassis.

Posted: 10. Sep 2010 14:19
by minimx38
Sürgaverre võiksid küll tulla, siis näeks ka kuidas su võrr edasi käib

Posted: 11. Sep 2010 01:55
by vootele
Töötasin täna lõunast ööseni völja, et võrr valmis saaks. Tulemus on null st. masin ei käivitu va. siis kui topkat anda. Sae karbuss on ilmselt hapu...
Sürgaveres siis pealtvaatajana.