karlerik110: racingvõrr

Võrrisõidu masinate ja osalejate tutvustamiseks.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

karlerik110: racingvõrr

Unread post by vootele »

Ehitama hakkasin 2004a. sügisel, esimese sõidu tegin 2005a. varakevadel.
Raam on Delta oma, nagu ka rattad ja paak. Tagumised amordid on tänaseks CZ õhkamordid, ees on mägiratta amort. Mootor on järeleaidatud D8 - klapiga sisselase, 5 kanaliga silinder, muudetud aknad, D4 ühe rõngaga ja õhukese seinaga kolb, rõngaks on Zidi oma, kolvil on tehtud rõnga stopper. Süüde on hetkel originaal, vahepeal oli akusüüde kontaktidega, aga kippus purunema. Väntvõll on D6 originaal. Väljalaske toru on Hikone toodang, mis on põhjalikult ümber tehtud.
Tippkiirus - olen jalgratta spidoga mõõtnud 64.7 km/h Rapla kardirajal, siis oli taga 43-ne hammakas. Väiksema hammakaga saaks kindlasti rohkem, kuid võrrivõidusõidus on tihti tähtsam kiirendus. Üldiselt olen sellega teinud Deltale ära nii kiirenduses kui tippkiiruses.
Tulevikuplaanidest on ees lääne kepsu paigaldamine koos uue väntvõlli valmistamisega ning Hollandist hetkel saabuva aku-elektronsüüte paigaldamine. Samuti on tegemisel vesijahutusega silinder koos pumba ja Yamaha radikaga.

Pilte:
http://www.zone.ee/hnp05/slides/IMGP8720.html
http://www.zone.ee/hnp05/slides/IMGP8729.html
http://www.pilt.ee/photo/568852/13082579/
Last edited by vootele on 10. Oct 2007 11:28, edited 2 times in total.
User avatar
Unlegal
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 12. Jun 2004 00:00
Location: Rakvere city
Contact:

Unread post by Unlegal »

sellest uhkest võrrist juba lugeda saanud küll :wink: Eriti timm ja lahe masin minu arust. Palju selle ehitamisele raha ka kulunud on??? :twisted:
vana kasutajanimega "raix666" :P
User avatar
kalev
Tavakasutaja
Posts: 12
Joined: 18. Dec 2004 01:00
Location: Valgamaa(Otepää lähedal)
Contact:

Unread post by kalev »

Kõva "võrr" Ilus!
Asten
Posts: 4
Joined: 14. Jun 2005 00:00
Location: krgj.

Unread post by Asten »

Lausa ülikõva masin!
Edu ja jõudu selle juurde ehitamisel .
Endal ka veernadi lõpus võrr plegada ja tuunida veits :)
Kõva masin :D
http://www.zone.ee/hnp05/slides/IMGP8904.html
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

Nüüd on masinat vähe ümber tehtud. Raam käis liivapritsis ja pulbervärvimises. Taha panin CZ õhkamordid, kuna need töötavad paremini ja on kergemad.
Vanast mootorist pole palju järgi. Peal on vesijahutusega Hollandis tuunitud silinder, sidur on tehtud täiesti uus, duralumiinium korv, väiksemaks treitud Minski metallkettad ja V-50 friktsioonikettad. Siduri tsenter on ka Minskilt. Karburaator on sama, mida kasutatakse võidusõidu kartidel, margiks on Tillotson. Väljalaske resonaator on täiesti uus ja arvutatud just selle mootori jaoks. Süüde on elektrooniline kontaktivaba akusüüde, töötab väga kindlalt ka kõrgetel pööretel.
Kiirusomadustest rääkides kiirendab üpris järsult. Tippkiirust polegi veel kätte saanud, sest pole asfaldil proovinud. Panime kruusateel kõrvuti Jawaga, kiirendades maha ei jäänud eriti.

Pilte:
http://www.keila.edu.ee/tanel/pildid/ma ... _itemId=58
http://www.keila.edu.ee/tanel/pildid/ma ... itemId=100
Last edited by vootele on 24. Jul 2006 20:29, edited 1 time in total.
Janarm
Posts: 2
Joined: 24. Jun 2006 00:00
Location: Järvamaa

Unread post by Janarm »

Killer :evil:
heinam
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 10. Apr 2006 00:00
Location: sindi
Contact:

Unread post by heinam »

lahe masin
User avatar
kalev
Tavakasutaja
Posts: 12
Joined: 18. Dec 2004 01:00
Location: Valgamaa(Otepää lähedal)
Contact:

Unread post by kalev »

Janarm wrote:Killer :evil:
Ma arvan ,et see masin pole eriti tänavale mõeldud :wink: !
Võistlus masin ikka puhtalt ( arvan ma)!
Janarm
Posts: 2
Joined: 24. Jun 2006 00:00
Location: Järvamaa

Unread post by Janarm »

Jah see ongi ehitatud puhtalt võistluste jaoks ja olen selle võrri omanikuga päris palju rääkinud,kuidas ja kust ta juppe tellib jne.
martin59
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 27. Jun 2006 00:00
Location: tartu

Unread post by martin59 »

Tahaks tõesti teada palju selline projekt maksma läks. Muidu kui sul natuke vaba raha üle on võiksid huvi pärast dünamos käija :D
User avatar
biker14
Tavakasutaja
Posts: 39
Joined: 08. Jun 2006 00:00
Location: Viljandi(maa)
Contact:

Unread post by biker14 »

ennem oli ilusam,enne seda kui ära värvisid...
User avatar
mart63
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 07. Jul 2006 00:00
Location: Tallinn

Unread post by mart63 »

ÜliKuri!! :twisted:
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

Asja alla on raha läinud üsna mõõdukalt. loetlegem:
Karbuss - 75eur http://www.emot.nl/webstore/catalog/pro ... ucts_id=65
Õhufilter - 25eur
http://www.emot.nl/webstore/catalog/pro ... cts_id=250
Kolb - 43eur (võtsin 3tk.)
http://www.emot.nl/webstore/catalog/pro ... cts_id=247
Väntvõlli kepsu vahetus (Piaggio Ciao keps) - sadakond euri
Liivaprits ja värvimine - 400 eek
Resotoru - u.500 eek
Siduri detailide treimine - u.500 eek

Võrreldes summadega, mida mõni siin oma rolleri alla on toppinud, võivad need numbrid suht tagasihoidlikud olla...
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

Aeg on ilmselt niikaugel, et raporteerida, mis vahepeal on saanud.
Sellele raamile tegin viimasepeal mootori, millel vesijahutus, isetehtud suur sidur, Tillotson kardikarbuss jne. Selle mootoriga sai m6ned s6idud kaasa tehtud, mille käigus sai selgeks, et oleks vaja ka uut raami.
Nyyd ongi uus raam olemas (ostetud Saku pundist) millele siis antud mootor peale kolis. Hetkel käib töö uue väljalasektoru kallal kuna vana toru uuele raamile ei istu. Valminud on uus karter veidi suurema ja parema klapi jaoks, vana ostis ära karlerik110. Samuti on iga hetk kohale j6udmas 65-se Kawa radikas, mis sai ebay-st ostetud.
Väike pildikene asja juurde:
Image
Image
heinam
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 10. Apr 2006 00:00
Location: sindi
Contact:

Unread post by heinam »

kõva asi tuleb sellest :P eesti parim võrr arvatavasti :wink:
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

Mootor on nüüd peaaegu kokku laotud. Jäänud on veel silindri alune tihend teha, siis saab silindri peale. Laupäeval üritan keevitajat piinata, ehk saab silindri kuplile torud peale lasta.
Image
Image
Last edited by vootele on 17. Feb 2007 21:54, edited 1 time in total.
heinam
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 10. Apr 2006 00:00
Location: sindi
Contact:

Unread post by heinam »

täitsa kõva asi tuleb :wink:
User avatar
hs33
Tavakasutaja
Posts: 39
Joined: 25. May 2004 00:00
Location: Läänemaa/Tallinn

Unread post by hs33 »

Kui esimest korda vaatasin seda mootorit, mõtlesin mis imeseadeldis see on :lol:
User avatar
-AsjaPulk-
Posts: 6
Joined: 15. Jul 2006 00:00
Location: Vääna-Posti

Unread post by -AsjaPulk- »

OT: karburaator suurem kui mootor! :D :lol: :twisted:
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

Masin sõidab, kuid vajab väikest reguleeringut. Hetkel kipub madalatel pööretel täis tõmbama. Ilmselt segu liiga rikas.
Image
Image
Image
User avatar
-AsjaPulk-
Posts: 6
Joined: 15. Jul 2006 00:00
Location: Vääna-Posti

Unread post by -AsjaPulk- »

Natuke minu poolt ka juttu.

Kui kokku saime, siis ei näidanud "võrr" ennast heast küljest! :D
Aku sai tühjaks ja Vootele pidi "võrri" jala Tutermaalt koju lükkama.

Järgmine kord, minu juurest ära minnes tõmbas esimese ketihammaka kiilu pooleks... :?
Ma ühe leidsin, aga Vots suutis selle väiksemaks käiates minema lennutada. Pidin enda võrri küljest võtma, et me sõita saaks... Oled mulle ühe võlgu! :D

Panime joonele ka, oleks mul Delta mootor veits soojem olnud, poleks ma sinust kiiruses nii palju maha jäänud.

(Muide, täna mu vanaema tehtud tööriistakotti! Kuigi Riga-5 sellegipoolest elumärke üles ei näidanud. :P )

Ahjaa, järgmine kord tahan ka sõita! :wink:
User avatar
Riga22_Mop
Posts: 1
Joined: 30. Mar 2007 00:00

Unread post by Riga22_Mop »

palju see välja võtab
makuke
Posts: 3
Joined: 24. May 2005 00:00

Unread post by makuke »

Vootele hakkab juba punade jumalaks saama, Tööd on tehtud kõvasti ja ka alu.keevitaja peab hea olema.
User avatar
canyondrift
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 13. Apr 2007 00:00
Location: Antsla
Contact:

Unread post by canyondrift »

Ega seda enam võrriks vist kutsuda ei saa :P
Palju sealt võrrimootorist ikka alles on ainult kaks mootoripoolt ja ei midagi muud
Paistab vägagi tegija pill olevat mõnele rollule teeb kindlalt pähe edu siis täiustamisel.
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

-AsjaPulk- wrote:Natuke minu poolt ka juttu.

Kui kokku saime, siis ei näidanud "võrr" ennast heast küljest! :D
Aku sai tühjaks ja Vootele pidi "võrri" jala Tutermaalt koju lükkama.

Järgmine kord, minu juurest ära minnes tõmbas esimese ketihammaka kiilu pooleks... :?
Ma ühe leidsin, aga Vots suutis selle väiksemaks käiates minema lennutada. Pidin enda võrri küljest võtma, et me sõita saaks... Oled mulle ühe võlgu! :D

Panime joonele ka, oleks mul Delta mootor veits soojem olnud, poleks ma sinust kiiruses nii palju maha jäänud.

(Muide, täna mu vanaema tehtud tööriistakotti! Kuigi Riga-5 sellegipoolest elumärke üles ei näidanud. :P )

Ahjaa, järgmine kord tahan ka sõita! :wink:
Muide, Riga-5 hakkas peale seda kui kumbki oma teed läksime, elumärke näitama :)
Täielik müstika pill, kord läheb momentaalselt tööle, teinekord võid kilomeetrite kaupa lükata - säde on, bensiin on, aga ei törtsugi!

Aga jah, selle sääruga läks tutermaal lollisti, kõigepealt vibras sumpsilt tusla mutri lahti, siis sai 500m enne tutermaad bensiin otsa ja lõpuks siis, et päev täiuslik oleks, sai aku ka veel tühjks :)
2 kiilu toon sulle meeledi, uued loomulikult. Muide seekord ei läinudka ilma äpardusteta. Pärast Keilasse tagasi jõudes vibreeris jälle tusla sumpsi otsast ära :) selle üles korjanud ja seljakotti pannud, sõitsin edasi kodu poole, kui järsku terve sumps alt lendas! Nende poltide-mutritega peab midagi ette võtma, sest vibra ajab nad muudkui lahti :)
User avatar
canyondrift
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 13. Apr 2007 00:00
Location: Antsla
Contact:

Unread post by canyondrift »

Pane kas stopperiga mutrid, pane stopperseib vahele või pane veel üks mutter otsa juurde see peaks lahti tulemise ära hoidma.
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
User avatar
-AsjaPulk-
Posts: 6
Joined: 15. Jul 2006 00:00
Location: Vääna-Posti

Unread post by -AsjaPulk- »

canyondrift wrote:Pane kas stopperiga mutrid, pane stopperseib vahele või pane veel üks mutter otsa juurde see peaks lahti tulemise ära hoidma.
Me tuslale panimegi kontramutrid! :?
heinam
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 10. Apr 2006 00:00
Location: sindi
Contact:

Unread post by heinam »

akut pead igapäev laadima või ,et sõita saaks?
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

Kas just iga päev...no kord nädalas, ütleme.
See kord olin seda akut enne kasutanud akudrelli toitena, kuna originaal akud ja laadija on pekkis.
heinam
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 10. Apr 2006 00:00
Location: sindi
Contact:

Unread post by heinam »

vootele wrote:Kas just iga päev...no kord nädalas, ütleme.
See kord olin seda akut enne kasutanud akudrelli toitena, kuna originaal akud ja laadija on pekkis.
ma aretaks kuidagi sinna peale rolleri süütemängu,siis oleks laadimine ja teised asjad ka olemas :roll:
User avatar
canyondrift
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 13. Apr 2007 00:00
Location: Antsla
Contact:

Unread post by canyondrift »

Vootele ka sa käisid sellel toimuval võrrirallil (Valgas) ka selle võrriga kui üldset käisid oleks tahtnud minna aga töö ootas ees ja ei saanud minna.
Last edited by canyondrift on 09. Sep 2007 08:49, edited 1 time in total.
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

Käisin.
Seekord oskasin pidurid ära õlitada :)
Nimelt panin eelmine õhtu alla teise tagaratta millel oli asfaldirehv all. Laagrid olid kuival, seega andsin sinna piisa õli. Võistlusel, kuhu ma niigi viimasel minutil jõudsin, selgus üllatuseks, et õli oli klotsidele sattunud ja pidurid praktiliselt puudusid :) Seega (nagu kõrvalolijad ka näha said) läks sõit igas kurvis otse ja vasaku tossu tald (uued tossud raisk) oli niivõrd kulunud, et natuke veel ja oleks jalatallaga pidanud pidurdama hakkama :)

Sõber tegi asjast video ka:
http://youtube.com/watch?v=pMcOEI6Xz1k
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

Ratas müügis, hind 6000eek
Proovida saab Keilas
User avatar
canyondrift
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 13. Apr 2007 00:00
Location: Antsla
Contact:

Unread post by canyondrift »

Kas on plaanis ka midagi uut ja paremat teha. Kui on siis millest ja kuna alustad... :?:
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

Paar videot (moblaga hämaras)
http://www.youtube.com/watch?v=Hs-F_RmRvGE
http://www.youtube.com/watch?v=LH_7Z5XIf7s

Sääru jätkuvalt müügis ja tudub, et täna leiab endale ka ostja...
Järgmine projekt tõotab ka põnev tulla. Nimelt elektri mopeed.
Leidsin sõbra metallikola hunnikust 24V elektrimootori, mis autoaku peal proovimisel isegi ellu ärkas. Sinna peale lähvad sääreka hammikad ja sidurivõll. Ja edasi läheb ülekanne ketiga.
Kogu kupatus läheb Delta raami peale...tegu minu eelmise võidusõidu võrri raamiga.
ispy
Posts: 6
Joined: 25. Apr 2006 00:00

Unread post by ispy »

Huvitav mitu (k)W see mootor on?

Kas mingi käigukasti aretamine tuleb ka kõnealla?
:roll:
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Tahtmine mulgi ühest võrrist võrr teha. Kas leidub mõnda muud silindrit, mida sinna keskmise vaevaga peale paneb?
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

Aga miks muud?
Selle silindri võid poest osta, peale läheb suht vaevata. Kahte poldiauku on ainult vaja viilida, need miskipärast paar mm nihkes.
Seest on täpselt sama mis võrri silinder, ainult et ribide asemel on veesärk.
Pealegi, kui võistelda tahad, peab rattal olema TEHASE silinder (mida see silinder ka on).
User avatar
canyondrift
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 13. Apr 2007 00:00
Location: Antsla
Contact:

Unread post by canyondrift »

Kas sellist silkut ei leidu võrrile millel oleks juba torud peal ja mis oleks kogu pangaga vesijahutuses nii pea kui silku ise... Sinu aparaadil on mingi imelik silinder (ilma ribidetta) kas võrri originaalile seda "vesipead" peale ei saa panna?
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
User avatar
hs33
Tavakasutaja
Posts: 39
Joined: 25. May 2004 00:00
Location: Läänemaa/Tallinn

Unread post by hs33 »

Sellepärast pole ribisid, et õhu asemel jahutab silindrit vesi. Originaalis oli see silinder kasutusel võrrimootoriga veepumbal.
User avatar
canyondrift
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 13. Apr 2007 00:00
Location: Antsla
Contact:

Unread post by canyondrift »

Aaa seda küll aga ma vaatasin seda et tal on nagu ribid ära lõigatud või midagi sellist.
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
goonster15
Posts: 9
Joined: 26. Jan 2006 01:00
Contact:

Unread post by goonster15 »

canyondrift wrote:Aaa seda küll aga ma vaatasin seda et tal on nagu ribid ära lõigatud või midagi sellist.
:?
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

vootele wrote:Aga miks muud?
Selle silindri võid poest osta, peale läheb suht vaevata. Kahte poldiauku on ainult vaja viilida, need miskipärast paar mm nihkes.
Seest on täpselt sama mis võrri silinder, ainult et ribide asemel on veesärk.
Pealegi, kui võistelda tahad, peab rattal olema TEHASE silinder (mida see silinder ka on).
No nii kubatuuri tõstmise mõttes oleks vaja teist silindrit.
Võistelda ei taha- külavahel paugutamisest mulle piisab.
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

Kubatuuri tõstmisega läheb sul üsna raskeks. Sest sääreka karteri mõõdud on üsna tagasihoidlikud. Näiteks, kui sa tahad suurema läbimõõduga silindrit sinna, siis jäävad ülevoolude kanalid (karteris) kitsaks ja sa peaks hakkama karterile laiendusi peale keevitama silindri alla.
Kui sa tahad suure kubatuuriga võrrimootorit, siis tsekka ebay-st, seal on müügil Hiinas toodetud võrrimootori kloone, mis on kuni 80 cm3.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... =WDVW&rd=1
http://cgi.ebay.com/MOTORIZED-BIKE-BICY ... dZViewItem
User avatar
canyondrift
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 13. Apr 2007 00:00
Location: Antsla
Contact:

Unread post by canyondrift »

Lahe ratas on küll aga parem raiskan raha mõne kõvema aparaadi ostmiseks ja ameerikast saatmine on siia ikka päris odav mõni 20k või isegi rohkem... :lol:
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
Post Reply