Ford taunus

Eelpool nimetatud projektid ja arutelud
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Ford taunus

Unread post by Myrka »

Sai tehtud üks vana Taunus kiiresti ilusaks. tegu on sõbra isa esimese autoga, mille sõber kusagilt välja kaevas. Aega oli vähe, 4 kuud. Kõik nädalavahetused ja õhtud sai putitatud. Abilisi oli palju, paraku enamus vähese kogemuse ja/või tehniliste teadmistega. Algselt nägi välja selline
10005823_841856109189309_2087723629698949472_o.jpg
10945877_841856122522641_3954066386559955404_o.jpg
10636441_841857859189134_8640496839885568482_o.jpg
Kere õnneks kõige hullem ei olnud, varasemalt palju lapitud, aga ei midagi hullu. Paar lappi tuli ikka panna
10978482_841862012522052_8350756982156824506_n.jpg
Kui keevitused tehtud, sai peale pandud natuke suurem mootor, mis pärit scorpa pealt. Kuigi nendele taunustele paigaldati ka v6 mootoreid, oleks ka see pidanud ilusti sobima, aga muudusid kõik selleks vajalikud tükid ja kinnitused. Need tuli ise teha. Käigukast tuli koos mootoriga, kasti tala tuli sobitada.
10945068_841893402518913_847772518423926558_o.jpg
Kere käis ka liivapritsis ja maalri käe all. Samal ajal sai ette valmistatud mootor

10959957_841863235855263_7000156898200010407_o.jpg
DSC03915v.jpg
mootoril oli enne peal sissepritse, mis meile ei sobinud ega meeldinud. seetõttu tilu peale kohandada 2,3 v6 sisselase
DSC03923v.jpg
Paljud tihendid tuli uued teha
DSC03926v.jpg
Kokkupandult nägi mootor välja päris kena. Kõik tihendid uued, saaled jms ka uued.
DSC03957v.jpg

Kui kere värvituna tagasi sain, läks mootor omale kohale, kast ja sillad alla ja sai hakata väljalaset ehitama.Ei midagi erilist teinud, lihtsalt käepärastest vahenditest heli summutamiseks midagi
DSC04022v.jpg
Keredetailid olid vaid külge laduda, uksehinged korda teha ja lukud liikuma panna.
DSC04062v.jpg
Kapoti alla tegime veel suurema radika. Kogu süütesüsteem tuli vanema fordi pealt, et saaks ilma ajuta hakkama. jahutussüsteemi tööle saamiseks läks omajagu vaeva, kippus algul keema minema ja õhk ei tahtnud välja tulla, aga väikeste täiendustega
sai see korda tehtud. Salongi ( milleks kahjuks pilte pole) tegi teise sõbra elukaaslane.
Kui salongi juba sisse saime laduda, oligi juba 4 kuud möödas ja hakkas lähenema tähtaeg. Mootori saime tööle kuu aega varem, aga kuna süüte kommutaator tuli kaugelt poola maalt jube kaua, siis mootori häälestamiseks ja testimiseks aega ei jagunud. Sisuliselt saigi esimeseks sõiduks garaazist 40 km kaugusele sünnipäevale, kus tuli auto üle anda. Sai siis tee peal ülikonnas süüdet keeratud ja karpat näpitud . Karpaks läks peale webber 38. Kogu proovisõidu ajal sain enam-vähem jooksma asja, aga päris rahule ei saanud jääda. Aga uus (või pigem vana) omanik sai auto kätte õigeks ajaks ja üllatus oli missugune :)

Oli tore projekt, kõike vast üksipulgi ei hakka seletama. Kui kellelgi mõni küsimus või lihtsalt huvitab, kuidas üks või teine asi lahendatud sai, siis vastan meeleldi.

Kogu selle 4 kuu jooksul polnud loomulikult aega oma rataste ega vahel isegi kääritatud jookide manustamisega tegeleda. Mõned päevad tagasi sai projekt läbi, natuke kahju oli autot üle anda. Ilus kere, 2,8 V6 karpa pill, tagavedu. Oleks nagu omale ehitanud ju ... Ja kõik mis selle töö eest sain, oli anda auto üle selle kunagisele omanikule. Ja see rõõmupisar vanamehe silmades oli seda kõike väärt.
Post Reply