Image

K: Minski mootor (kart), milline silinder?

Kartautodega seonduv. Tehniline, projektid jne.
Roadrunner16
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 27. Jul 2011 00:00
Location: Keila
Contact:

K: Minski mootor (kart), milline silinder?

Unread post by Roadrunner16 » 27. Feb 2013 18:33

Tere!

Palun abi mootori tuvastamisel. Nii palju oskan ise öelda, et tegemist siis kardile ehitatud võistlusmootoriga.
Sidur on hammasülekandega, väntvõll on treitud ja pisem, täiteks alumiinium pakid karteris, keps on 115 mm mitte 125 nagu minskil originaalis, krossi minski käigukast.

Probleemiks aga silinder. Ei suuda välja mõelda, et milline silinder sinna peale istutati või kuidas originaali ümber tehti. Ehk on kellelgi just selle mootori jaoks mõeldud silinder kusagil vedelemas ja ei soovi sellega midagi teha. Oleksin vägagi silindrist huvitatud.
Antud mootor on plaanis uuesti kokku panna ja kartide retro sarjas kaasa teha.
Igasugune kasulik info oodatud!!!!

Pilldid:
Image

Image

Tervitades Tanel,

argo1974
Tavakasutaja
Posts: 126
Joined: 09. Oct 2005 00:00

Unread post by argo1974 » 27. Feb 2013 19:19

Kas cz125 silinder ei võiks olla, tikkpoltide valem 68x71mm?

Roadrunner16
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 27. Jul 2011 00:00
Location: Keila
Contact:

Unread post by Roadrunner16 » 27. Feb 2013 19:40

125 cz jaoks on kanalid liiga väiksed. Pildilt tunduvad suured, aga cz on mul olemas ja sellel ikka suuremad. Samuti ei sobi uuema tüübi ringraja(krossi) minski silinder, kuna selle kanalid samuti suuremad, pea samad cz-tiga.

Ise arvan, et kuidagi tehti originaal silider ümber? Kas keevitati ribide vahed täis, et saaks kanali cz-tiga sarnaseks või midagi sellist? Selliste kanalitega on ilmselt kasutuses olnud ka laiem tikuvahe, mille augud pildidlt näha. Need tikkpoldid on hetkel originaal pesadesse keeratud.

Roadrunner16
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 27. Jul 2011 00:00
Location: Keila
Contact:

Unread post by Roadrunner16 » 28. Feb 2013 01:44

Laiem tikkpoltide vahe on kusagil 66x66. Hülsi pesa karteris ei suuda 125 cz silindrit mahutada aga on paar mm suurem, kui minski originaal hülss.

Ehk kellelgi meenub, et on sellist kahtlast silindrit kusagil näinud, oleks hädasti vaja!

Tervitades Tanel,

hellrider
Tavakasutaja
Posts: 42
Joined: 19. Mar 2012 01:00

Unread post by hellrider » 28. Feb 2013 19:54

Kunagi omasin ühte karti, mille mootor erines tavalisest Minskist silindri ja kolvi poolest. Kolb oli ühe terasrõngaga, silinder oli kõvasti suuremate akendega, karpaks oli CZ krossikarpa, sisselaskekollektor oli originaalis mõeldud Cz karpale. Võimalik et tegu oli krossi minski pealt võetud mootoriga.

Roadrunner16
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 27. Jul 2011 00:00
Location: Keila
Contact:

Unread post by Roadrunner16 » 01. Mar 2013 00:38

hellrider wrote:Kunagi omasin ühte karti, mille mootor erines tavalisest Minskist silindri ja kolvi poolest. Kolb oli ühe terasrõngaga, silinder oli kõvasti suuremate akendega, karpaks oli CZ krossikarpa, sisselaskekollektor oli originaalis mõeldud Cz karpale. Võimalik et tegu oli krossi minski pealt võetud mootoriga.
Krossi minski silinder on tavalise minski omast juba väljast väga erinev. Näeb välja nagu ise kodus valatud, jahutusribisid oli vast 4 suurt ribi. Aknad ka originaalist väga erinevad + kolmas ülevool siselaske kohal.

Kahjuks krossi silinder ka sinna karterile ei istu, kuna ülevoolu kanalid on kujult minskiga sarnased (ühte serva suunatud) aga kõvasti suuremad.

hellrider
Tavakasutaja
Posts: 42
Joined: 19. Mar 2012 01:00

Unread post by hellrider » 01. Mar 2013 10:13

Minu kardimootoril nägi silinder välja nagu tavaline tehaseoma, kolmandat lisakanalit ei olnud, tava kanalid olid suuremad. Ühe rõngaga kolb oli hea, kerge ja väga tugev, praegu müügil leiduvatega ei annaks võrreldagi.

Roadrunner16
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 27. Jul 2011 00:00
Location: Keila
Contact:

Unread post by Roadrunner16 » 19. Mar 2013 10:48

Ikka otsin silindrit!
Ehk keegi oskab rääkida, et millisel moel sinna silinder peale tehti?


Tanel , 56606188

fomoco
Tavakasutaja
Posts: 563
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 20. Mar 2013 20:58

Virumaalt leiaks ühe orig. silindri ja kolvi.
Kas ja kuidas need sulle sobima hakkavad, pead vist ise proovima ja katsetama.

Roadrunner16
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 27. Jul 2011 00:00
Location: Keila
Contact:

Unread post by Roadrunner16 » 21. Mar 2013 16:01

fomoco wrote:Virumaalt leiaks ühe orig. silindri ja kolvi.
Kas ja kuidas need sulle sobima hakkavad, pead vist ise proovima ja katsetama.
Originaal silindrit esialgu ise ümber tegema ei tahaks hakata. Loodan, et kellelgi kusagil vanaisa, isa või enda võistluspäevadest midagi meenub ja seda siis minuga jagab.

Tervitades Tanel

fomoco
Tavakasutaja
Posts: 563
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 25. Mar 2013 07:58

See silinder, mida sa otsid on tehtud käsitööna üksikorras, väga väike võimalus, et sa selle leiad.
Kui otsid lihtsat lahendust, siis vaheta silinder koos mootoriga originaali vastu.

Roadrunner16
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 27. Jul 2011 00:00
Location: Keila
Contact:

Unread post by Roadrunner16 » 25. Mar 2013 15:27

Kahtlustan, et antud mootor ei ole üksik korras tehtud. Omakart.tk foorumis on üks kodanik pannud üles sellise teksti:
http://omakart.forum.co.ee/t269-sojuz-m ... ene-keeles

Tegemist siis kardispordi omaaegse võistlusklassi "sojuz" mootori ehitust seletava lingiga. Seal on esimene pilt kohe sarnasest mootorist. Artikkel ise on vast pärit 93 aastast.

Olen aru saanud, et kusagil 70´ sõideti selliste mootoritega võidu. Mingi hetk keelati väntvõlli väiksemaks tegemine ja madalam karter ära. ja mootori välimus muutus taas originaalile lähemaks.

Ma arvan, et kusagil peaks ikka veel leiduma inimene, kes sellise mootoriga sõitis. Eestis oli ju kardisport väga populaarne. " Tark "tootis ju omadele ka karte.

Online
mellpoiss
Tavakasutaja
Posts: 169
Joined: 12. Jul 2007 00:00

Unread post by mellpoiss » 25. Mar 2013 15:33

Roadrunner16 wrote:Ise arvan, et kuidagi tehti originaal silider ümber? Kas keevitati ribide vahed täis, et saaks kanali cz-tiga sarnaseks või midagi sellist? Selliste kanalitega on ilmselt kasutuses olnud ka laiem tikuvahe, mille augud pildidlt näha.
Need laiemad tikuvahed tunduvad küll tehase rinkapüti stiiliga sobivat.
Kanalimajandus täiesti teise näoga.

Tehaserinka 80-datest:

Image

Image

Image

Aga eks tollel ajal tegidki käredamad mehed ise püti valmis, just sellise nagu hing ihaldas.

Roadrunner16
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 27. Jul 2011 00:00
Location: Keila
Contact:

Unread post by Roadrunner16 » 25. Mar 2013 17:08

Tänan vastamast,
Sinu piltidel olev mootor peaks olema mitte rinka, vaid krossi minski oma. Ehk kasutati seda ka rinkal aga põhiliselt ikkagi krossis. Selline mootor endal ka olemas ja tikkude vahe ei ole sama. On olemas veel üht tüüpi minski mootor, juttude järgi just rinka oma aga sellel ka tikuvahed teised. See rinka oma näeb seest ja kanalite poolest välja põhimõtteliselt cz 125 koopia. Tikkude vahe oli ka cz mõõtu ja cz silinder istub peale. Silinder ei ole ka nii robustne nagu sellel "krossi" minskil.

Kuna minu eelmises postituses on olemas sojuz mootori ehitus ja seal sarnase mootori pilt, eeldan siiski, et neid ei tehtud päris suva järgi.

Roadrunner16
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 27. Jul 2011 00:00
Location: Keila
Contact:

Unread post by Roadrunner16 » 26. Mar 2013 11:15

Lisan pildid siis sellest uuema otsa krossi/ rinka mootorist, mis sarnaneb cz 125-ega. Tikkpoltide vahe ja kanalid ei ole minu mootoriga samad, seega ei sobi ka see silinder.

Image
Image
Image

Roadrunner16
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 27. Jul 2011 00:00
Location: Keila
Contact:

Unread post by Roadrunner16 » 01. Apr 2013 09:18

Õnnestus leida üks minu mootorile tehtud silinder, kahjuks omanikuga kokkuleppele ei saanud ja nii ta minust maha jäi. Sellegi poolest tänud Peetrile, kes lahkelt külla kutsus ja oma tehnikat näitas.

Kui ma nüüd ei eksi oli antud silindril peal selline märge " Z. ". Silinder oli tehtud küll minski originaal tikuvahega aga kanalid olid cz 125 koopia.

Ootan järgmist pakkumist,

Tervitades Tanel,

Roadrunner16
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 27. Jul 2011 00:00
Location: Keila
Contact:

Unread post by Roadrunner16 » 28. May 2013 09:56

Tuletaks foorumlastele ennast uuesti meelde. Otsin taga esimeses postituses näidatud mootorile silindrit. PALUN ABI!

Tanel

Roadrunner16
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 27. Jul 2011 00:00
Location: Keila
Contact:

Unread post by Roadrunner16 » 29. Nov 2013 11:06

Suvi läinud ja silindrit ikka veel ei paista, seega teema aktiivne.

Tervitades, Tanel

MopiTauri
Tavakasutaja
Posts: 229
Joined: 27. Dec 2008 01:00
Location: Tallinn/Nõmme
Contact:

Unread post by MopiTauri » 21. Mar 2015 00:34

Pikk aeg möödas. Kas oled leidnud silindri või vähemalt, kes võis teha? Igatahes selline mees nagu Zimmer tegeles kunagi silindrite tegemisega. Tema tehtud silindrid lippasid röögatu kiirusega edasi, siiamaani saladust, mis ime trikke ta nende silkudega korda saatis. See tähis "Z" peaks ilmselt Zimmerile viitama.
kaaluvõit = kiirem sõit!

Delta V-501M,Delta V-501.Mini V-501M, Jawa 350 1991, Lada 2106,IZ 56

Roadrunner16
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 27. Jul 2011 00:00
Location: Keila
Contact:

Unread post by Roadrunner16 » 11. Apr 2015 23:44

MopiTauri wrote:Pikk aeg möödas. Kas oled leidnud silindri või vähemalt, kes võis teha? Igatahes selline mees nagu Zimmer tegeles kunagi silindrite tegemisega. Tema tehtud silindrid lippasid röögatu kiirusega edasi, siiamaani saladust, mis ime trikke ta nende silkudega korda saatis. See tähis "Z" peaks ilmselt Zimmerile viitama.

Tervist,

Ei ole veel sellele karterile silindrit leidnud. Loodan siiani, et ehk tuleb kusagilt välja. Zimmeri silindrid jahh kurikuulsad oma kiiruse poolest. Tema silindritel peaks väljalaske poolt alt kolmandal ribil lohk sisse freesitud olema, sellist märgistust olen juttude järgi kuulnud.

Tervitades, Tanel

Post Reply