Seoses foorumi tarkvara uuendamisega võib uute kasutajate liitumine olla häiritud. Probleemide korral kirjuta info(ät)motokuur.ee

Estonia 20

Kartautodega seonduv. Tehniline, projektid jne.
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Estonia 20

Unread post by hundu615 »

Teen siia ühe suure kardi teema,kui sobib.Tegemist siis 1980 aasta Estonia 20-nega,raaminumbriga 24.See pole mul esimene vormeli projekt,esimene projekt leidis kajastust ühes teises foorumis kus hästi palju tarkasid koos,kes arutavad kõikidel muudel teemadel rohkem kui moto teemal.Seal ka mõnele meeldib kirja teel teiste härraste p....eid la..uda,et nii saada palju nn.feimi,aga see selleks.
Vormelist rääkida,siis selle mudeli konstruktoriks on Mart Kongo,kes ise ka edukalt võidu sõitnud,minu masina katmikul on kirjas Tiisleri nimi kuid kes sõitis selle raamiga ei ole teada.
Eile hakkasin teda olemas olevatest juppidest koostama,palju asju on puudu kuid teosammul läheme edasi, 21m vormeli koostamine võttis 2,5 aastat,sellega tahan poole ajaga hakkama saada.Kui see teema siia ei sobi,siis moded,andke teada,kustutan ära.Millalgi kolin 21M teemaga ka siia.
20201116_163413.jpg
20201116_163430.jpg
20201116_163512.jpg
20201116_163500.jpg
20201116_163450.jpg
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Estonia 20

Unread post by hundu615 »

111802371_140804811042530_5179971124313857811_n.jpg
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1228
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Estonia 20

Unread post by hmm »

Jälgisin ka teises foorumis. Isiklikult meeldivad tehnilised pingutused. Igaüks valib oma tee kuidas asju koostab.
Nt mul on selleks ikkagi akudrell, rellakas jms käsitööriistad, ning ei põe, kui möödalaskmistele tähelepanu juhitakse... nt vale käigukasti õli, kohe alguses väntvõll korda jne... kuid mul endal on fun asjadega majandada.
Igatahes kiidan takka sellise teema siin kajastamisel. Krdi äge on näha selliseid asju valmimas.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1484
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Estonia 20

Unread post by madeinussr »

On au omada seda teemat siin foorumis. Meist keegi siin suure tõenäosusega Estoniatest süvitsi midagi ei tea ja loodetavasti targutama ei hakka.

Teema jääb siia ja vajaduse modereerime möla maha kui vaja.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Estonia 20

Unread post by hundu615 »

Tänud soojade sõnade eest.Tänaseks olen selle massinaga pea terve nädala tegelenud ja ennem kui ta nn.laos seisis,elasin ma teadmises,et veermiku detailidest mul 95% olemas,siis tänaseks olen välja selgitanud,et puudu on rohkem asju ja mõned asjad on valed.Näiteks arvasin ekslikult,et esimesed piduri sadulad samad mis E21-hel kuid hoopid on E20-nel esi sadulad need mis E21-hel tagumised.Seega on mul puudu nüüd 2 sadulat,ka on üks tagumine käendmik vale,üks eesmine ülemine õõts puudu,taga stabikas koos liigenditega puudu jne jne.
20211020_175500.jpg
20211020_175507.jpg
20211022_154543.jpg
20211022_154552.jpg
20211020_175517.jpg
20211020_175520.jpg
20211020_175529.jpg
Rihmad millega kunagi sõideti on klass omaette,munadega mehed olid kunagi...
Igor
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 01. Jun 2006 00:00
Location: Lõuna-Harjumaa

Re: Estonia 20

Unread post by Igor »

Mis mootor sinna aiste vahele käis? Lada?
Kovrovets 1961
Jawa 1988
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Estonia 20

Unread post by hundu615 »

Sellele isendile panen lada 1300,läheb Eastern klassi.Pandi mõlemat nii 1600 kui 1300 mõlemad ladad.E21 mul 1600 Mondial klass.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 287
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: Estonia 20

Unread post by Mattu »

Mismoodi see rihmade lukustamine toimib? Ikka sisse pista või pean seda ketast kuidagi kruvima?
Sõidan nagu suudan.
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Estonia 20

Unread post by hundu615 »

Selle metall ketta keskel on nupp,mis vabastab rihmad,lukustus toimib ikka sisse lükates.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2129
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Estonia 20

Unread post by Nobody »

On rõõm sedas teemat siin näha. Olles ise olnud ka abilisena Eesti üliõpilaste Formula Student raami ehitamisel kunagi, teevad formeli teemad endalgi südame soojaks.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Estonia 20

Unread post by hundu615 »

Siin on üks video kui sõitsin võõra vormeliga,see on E21-10.

https://www.youtube.com/watch?v=6x-aE_e8vug
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1228
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Estonia 20

Unread post by hmm »

Nendega on huvitav sõita - võidab see, kelle masin lõpuks veel töötab ;)

Tekkis siin mõte, et ega praegune hooldetiim ju üüratu pole, kas kasutate tehnika monitoorimisel ka mingeid sensoreid/lugereid/logijaid, et hiljem/või ka lives, analüüsida mis masinaga juhtunud/juhtub.
Saan aru, et põhinäidud jooksevad nii ehk naa kelladena/indikaator tuledena näidiku paneelile, kuid mõtlesin n.ö. järgmiseks sõiduks analüüsi tehes, et kas masina hingeelu on veel OK.. Mõnikord ju ei piisa ainult On/OFF tulekesest, mis teatud tingimusel süttib, vaid vaja ka seda skaalat monitoorida...
Pea pole prügikast ning aju kurivaim on kõige suurem vaenlane.
Kurb on lihtsalt vaadata, et niigi vähestest masinatest pooled lihtsalt katkestavad/ või ei sõida nii nagu planeeritud
Või neid sensoreid ei tohi selles klassis paigaldada?

hooldetiimi suurusele viidasin sellepärast, et ideaalne on ju masin peale sõitu pulkadeks võtta ja uuesti kokku laduda - see on jällegi korralikud töötunnid - no ja kas tohib ka kõike lahti võtta?
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Estonia 20

Unread post by hundu615 »

Lahti võtta ei keela keegi,antud videos juhtus see,et 2 korda eksisin käiguga,neljanda käiguga ca 7000rpm pelt viienda asemel lükkasin kolmanda. Lõpuni sõitmisel on aga nii,et mõni võistlus tuleb lõpuni pooled,mõni võistlus pea aegu kõik.Keegi meist trenni tegelikult väga ei tee ja seepärast selgub vastupidavus võistluspäevadel.Me kutsumegi seda kestvusspordiks,aeg ajalt tuleb ka poodiumile see mees,kes riniga esimeselt viielt mehel kotti on saanud.
Bruno
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 03. Jan 2006 01:00
Contact:

Re: Estonia 20

Unread post by Bruno »

Kas mootorit ja k.kasti veel ei ole ?
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Estonia 20

Unread post by hundu615 »

Mootori tegemine on väiksem probleem,kasti tegemine suurem juba,kuid selle vastu on rohtu.Lasen kasti teha Vanameistril Jaak Kuulil. Nädala vahetusel Sain kauaaegse võidusõitja Ain Lähkri käest roolilati ning mõne vidina veel mis puudu.
Soetasin ka ühe vana freespingi millega õpin siin vaikselt asju tegema,esimesena valmisid roolilati ja roolivarda ühendused.
20211025_181525.jpg
20211025_181538.jpg
20211025_181515.jpg
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2129
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Estonia 20

Unread post by Nobody »

Fotolt paistab, et pidurikontuurid on ühe silindri pealt. Kas plaan esimesed ja tagumised eraldi reguleeritavaks teha?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Bruno
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 03. Jan 2006 01:00
Contact:

Re: Estonia 20

Unread post by Bruno »

Lada 1600/1700 mootorid aastatega muutunud. Saab palju asju kasutada, et teha vana 1600 töökindlam.
Niva1700 silindripea(21213) on juba tugevdatud ja väiksema põlemiskambriga võrreldes originaal 2106.
Üherealine mootorikett jne.
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Estonia 20

Unread post by hundu615 »

Pidurikontuur on tegelikult eraldi silindri pealt,üks silinder küljest ära lihtsalt.Kui E21-hel saad pidureid kokpitist ette-taha regullida,siis E20-mnel tuleb teha seda boksis nina ära võttes.
1600 mootor on juba meil valmis ja E21-hel peal,sinna ostsingi tuttuue tugevdusribidega kaane,sest vanakooli 1600 tugevdatud ribidega kaant keegi ei pakkunud.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 301
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Estonia 20

Unread post by Prii »

Estonia vormeli omamine ja ehitamine on mul samuti olnud üks lapsepõlveunistusi. Tõuke andis muidugi Margus-Hans Kuuse raamat 100 autot, mille lõpus on Estonia 19. Korra olen lähedal olnud ka Estonia 15 või 15m raami omastamisele, kuid suunasin selle info MOMU-sse ning see raam sai kiirelt hoopis neile.
Igatahes jõudu ehitamisele. See on suur tükk meie oma kodumaisest tehnikaajaloost ning seepärast väärib erilist tähelepanu.
Bruno
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 03. Jan 2006 01:00
Contact:

Re: Estonia 20

Unread post by Bruno »

hundu615 wrote: 27. Oct 2021 08:31 1600 mootor on juba meil valmis ja E21-hel peal,sinna ostsingi tuttuue tugevdusribidega kaane,sest vanakooli 1600 tugevdatud ribidega kaant keegi ei pakkunud.
Ka sinu lähedal on mõni 1993++ Niva 1700 osadeks ?
Sealt saab tugevdatud silindripea tooriku, loomulikult vaadata tootenumbri silindripea küljes, et oleks õige asi mitte tavaline 2101-2106.

Kas õlipihustid paigaldatud ka kolbide jahutamiseks?
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Estonia 20

Unread post by hundu615 »

Niiväga neid Nivasid ripakil pole,1300 mootori jaoks pole seda väga vaja ka (kuigi ära ei ütleks).Mis see tootenumber olema peaks?
Bruno
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 03. Jan 2006 01:00
Contact:

Re: Estonia 20

Unread post by Bruno »

hundu615 wrote: 27. Oct 2021 18:58 Niiväga neid Nivasid ripakil pole,1300 mootori jaoks pole seda väga vaja ka (kuigi ära ei ütleks).Mis see tootenumber olema peaks?
Vanemale tüübile 1.7 seda koodi juba ei leia. Siis veel ei olnud hüdrotõukurid peal, aga oli juba tugevdatud 21213-xxxxx.
Need silindripead mis on praegu müügis karburaatoriga mootorile - 21213-1003010, 21213-1003011. Arvatavasti on juba hüdrotõukurid peal, aga need eemaldatakse vajadusel.
Rohkem levinud silindripea 21214-xxxxxxx sissepritsega mootorile. Selllel on nukkvõlli anduri koht tehtud ja hüdrotõukurid peal.
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Estonia 20

Unread post by hundu615 »

Ma sain mekre ärist kunagi vist oli 2019 tutika kaane ilma tõukuriteta versioon ja karpaga 1700-le mootorile.
Bruno
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 03. Jan 2006 01:00
Contact:

Re: Estonia 20

Unread post by Bruno »

Mis ta hind oli tol ajal, kui ei ole saladus ?
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Estonia 20

Unread post by hundu615 »

220eur maksin.
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Estonia 20

Unread post by hundu615 »

Kuna koos roolilatiga oli puudu ka roolivarras,rool ja rooli vahetükk siis tegelesin nende asjadega.Rooli sain kevadel ühelt kardi raamilt,mis tuli kuskilt Järvakandi lähedalt.Roolivarras on tehtud hüdrotorust,seest 16mm väljast 20mm sobis nagu rusikas silmaauku.Vahetüki rolli ja varda vahel tegin ise ja uniballile korpuse tegin ka ise.
20211101_181826.jpg
20211101_181831.jpg
20211101_181838.jpg
20211101_181842.jpg
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Estonia 20

Unread post by hundu615 »

Üle ma ei teagi mitmekümne aasta,on masin jälle ratastel.Järgmine nädal saan paar 1300 mootori doonorit,siis saan hakata aretama kinnitusi mootorile ja käigukastile.Olemas üks kasti korpus mida siis kasutada,et saak mõned detailid valmistada.
20211112_172108.jpg
20211112_172102.jpg
20211112_172120.jpg
Bruno
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 03. Jan 2006 01:00
Contact:

Re: Estonia 20

Unread post by Bruno »

Kasutusse läheb rihmaga või kettiga 1300 ?
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Estonia 20

Unread post by hundu615 »

Ketiga.
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Estonia 20

Unread post by hundu615 »

Natuke nokitud jälle.Valmistasin mootori kinnitused,kui E21-hel on mootori kinnitused tehtud nii,et ploki külgge kinnitatud plaatidel olevad ümarad puksid toetuvad raami küljes olevatele poolkuudele,siis E20-nel pead olema see akrobaat kes ühe käega hoiab mootorit ja teisega suslab polti sisse.Mina olen nii laisk,et ei viitsi poldiga auku taga otsida ja tegin samad poolkuud ka sellele masinale.
20211118_172841.jpg
20211118_172850.jpg
Siis toppisin suvalise mootori ploki vahele ja surusin kasti korpuse sinna otsa,et saaks valmistada tagumise stabika ja ristitala.
20211118_172823.jpg
20211118_172815.jpg
20211118_172811.jpg
20211118_172757.jpg
20211118_172752.jpg
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Estonia 20

Unread post by hundu615 »

Olen jälle natuke asju teinud ja külge kruvinud,taga piduri vooliku kinnitus kõrvad olid õnnetud,üks puudu ja teise ava oli ära veninud,tegin uued.
20211125_182100.jpg
Siis oli mul puudulik risti tala milles ka käigukasti kinnitus poldid,tegin ka selle.
20211125_182048.jpg
Võtsin ära külgmised voolundid ja vaatasin kuidas need radikad sinna käivad ja sobivad,ülemised kinnitused oli keegi ära lõiganud ja tuli ka need teha.
20211125_182113.jpg
Sõber leidis oma garaasi koristades ammu seisma jäänud siduri komplekti koos kerge teras hoorattaga,soetasin ka selle.
20211126_180413.jpg
Täna sain ka valmis tagumise stabilisaatori,kinnitus kronsteinid ja stabika otsa vardad.
20211126_180428.jpg
20211126_180435.jpg
Jaak Kuulilt sain näidise käigukasti tagumiste laagrite puki kronsa,lasin lõigata toorikud,nei
20211126_180354.jpg
d tuleb nüüd puurida,freesida jne jne.
Post Reply