furgoonhaagis - liikuv töökoda

Muude masinate probleemid, teemad ja projektid
Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 546
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

furgoonhaagis - liikuv töökoda

Unread post by hmm » 03. Oct 2018 14:59

Sai mõtteid mõlgutatud haagise osas. Seda, et haagist läheb vaja (alates prahi veost lõpetades mööbli kolimisega) oli ammu selge.
Lõpuks pani asja paika hind ja aeg :evil:
Valikutes oli uus kerghaagis plastikust ülestõstetava kattega, millel põhjapinda vähemalt 3,25x1,5 ja katte all kõrgust 1,5.
Postiivne see, et haagis on UUS, hind oleks tulnud 1600.- kanti, millel ka mõned "lisad" juures nt kallutusamort + tagatoed+esimene ratas.

Hing aga ihkas furgooni, et võimalusel laiendada haagise kasutusvaldkonda ka mototehnikale/liiguvale töökojale jne. Mõnusaid haagiseid oli valikutes samuti palju, kuid hinnad hakkasid 2500.- + ja see mis oleks sobinud 4000+€
Seega jõuame hinna ja aja juurde.

Lisaks furgoonhaagistel, mis respo valikus, pole alla 2500.- piduritest juttugi ja kaubaruumi suurus suht väike 3x1,4x1,8

Kuna aeg surus peale (vedada oli ju vaja + rentida olerexi haagiseid... lõpuks kulutame korraliku summa ikka ära), sai võetud rakett69 kasutuses olnud vanake (koostamise aasta 1991), mida oli tehniliselt uuendatud.
Kaubaruumi mõõdud on:
pikkust 4m
laiust 1,65m,
kõrgust ~1,9m.
Pealt alumiinium, puitkarkass, karkassi vahel soojustus ja kaetud seest MDFiga - mis ei ole teab mis niiskuskindel asjandus.
Haagis on piduritega!, Tagumised toetusjalad, tühikaal 450kg, täiskaal 1100kg, ühe teljeline. Ega haagise ehitusest lähtuvalt ei kannata ta suurt punktraskust... pigem hajutatult seda 750kg paigutada. Selle pärast oli haagis kaua müügis (2 kuud vähemalt)
Piduritega haagist võib suuremale valikutest masinatele (M1) murevabamalt järgi haakida, kui 750 kerghaagist. Muide paljudel M1 masinatel on piduriteta haagise maksimaalne täiskaal 450-700kg. 750kg on suht piiratud hulk masinatel... Piduritega haagiste täismassid on palju paremad - keskmiselt 1600 ümbruses.

väljavahetatud 2017 aastal:
kogu elekter, alates juhtmetest kuni valgustiteni välja.
Veermik, koos sildade ja pidurdusmehhanismidega
veopea.
Kohendatud ka külgseinade värve.

Mis on vaja kindlasti järgi aidata:
siseseinad (MDF ei ole nüüd väga hea seal...)
Põrand on kulunud aga terve.
Nõks on vaja nurkades veekindlust suurendada.

Lisana juures 12V akudelt sisemine valgustus, tagurduskaamera + juhtmevaba saatja (sinna juurde vastuvõtja ja ekraan).
Kogu komplekti hind jäi alla 2000.- koos käibemaksu ja registreerimisega.

Mõned pildid ka:
hmm_haagis00.jpg
hmm_haagis01.jpg
hmm_haagis02.jpg
hmm_haagis03.jpg
hmm_haagis04.jpg
hmm_haagis05.jpg
hmm_haagis06.jpg
hmm_haagis07.jpg
Ehk siis baas on hea, mahutab vabalt kaks ratast (K58 ja JAWA) nõks sättides ka neli...
Sellega on juba veetud renoveeritava maja puitosade jääke 3,9m lauad mahuvad ilusti ja päris hea kogus. Lisaks praegu kolisin K58 + kõik tema varuosad Tartu aga, et kolimine ja haagise kohendamine erinevateks otstarveteks tuleb seda veel mugavadada.
Tean ka seda, et alati võib haagisega sõita näiteks Benneti firmasse ja lasta teha asi ideaalseks:
https://www.bennett.ee/galeri/furgoonid-ja-haagised/
kuid jõuame rahakoti juurde. Lõpuks on mul sinna ikka see summa kulutatud, mis kohe ostes või tehes aga see ei tunud kohe hingekriipiv ja jupiti ning konseptsiooni järgides tuleb ehk asi parem, sest mõtted täienevad ;)

Mida olen kavandanud teha (prioriteetsuse järjekorras):
Elekter 220 (elektrivõrgust) + 12V koos akusüsteemiga ja laadimistega ja sisevalgustusega. Võrgu 220V võimaldab kasutada samu tööriistu, mis garaazhiski el,küte, rellakas, akudrell, kuumaõhupuhur jne... Elektri jaoks siis korralik kilp koos lülitite ja kaitsmetega.

Sisse siinidele kinnitusliistud (seinad, põrand) vms... praegu on PainMyAss asjade turvaliseks fikseerimiseks ja seda eriti mootorratta osas.

Teisaldatavad riiulid ja tööpinnad - et kilakola ja tööriistad saaks korralikult ja ohutult hoida/transportida, lisaks kiiremini asju ümberpaigutada.

Külguks - sellest rulluvast luugist käies... no ei ole mugav. Külguks annab ka parema võimaluse suuremate kaupade korral väljuda furgoonist.

Tagaluuk kahe osaliseks - allatulev pealesõidu ramp ja ülemine osa "vihmakate". kuid see pole kriitiline. Haagis ise on suht madal ja eesmist osta tõstes natuke saab jawa ilusti peale lükata (nagu üle tänavakivi)

Eesmise tuuletakistuse vähendamine - opel vaivaro 2,2CDi taga oli asi täitsa Ok ja täislastis oli suht hea sõita. Mazda 6 2.0 manuaalkastiga (furgoonis K58+8 plastikastis osad) jõudis see masin vaevaliselt 90ga sõita, linnas on OK.

Töökoja autonoomsuse tõstmine - ruumi küte, suruõhk, survepesu, 220V

Fäntsid asjad nagu näiteks külgmine ülestõstetav luuk, külgmine telk, aknad, mototõste pukk jne....

Ma soovin teilt kaasamõtlemist ja oma kogemuste jagamist. Ehk suudab ka keegi pakkuda mingit lahendusi koos teostusega.
Ps kui kellegil motokuuri tegelastest läheb vaja furgoonhaagist, siis võin ka seda väljarentida rahaliselt/mingi muu hüve eest ka... Eriti olen huvitatud sõiduautole (citroen DS4) haakekonksu paigaldamisest....
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

kiiresti2
Tavakasutaja
Posts: 78
Joined: 04. Aug 2012 00:00
Location: soome/pärnu

Unread post by kiiresti2 » 03. Oct 2018 20:31

Seff furgoonhaagis ja igati praktiline.
Võiksid muretseda ka ilusad valuveljed ning naelrehvid(Talv pole enam kaugel)
Ja huvi pärast ka küsin et kas sinu furgoonhagisel peavad olema "C" märgistusega rehvid.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 546
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 03. Oct 2018 20:42

Võiksid olla, hetkel nö xl märgisega.
Oluline on koormusindeks 550kg rehvi kohta vähemalt.
Vaja jah ms lamelle
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
suslik83
Tavakasutaja
Posts: 100
Joined: 20. Dec 2007 01:00
Location: Paide
Contact:

Unread post by suslik83 » 03. Oct 2018 22:53

siinidega tasub olla ettevaatlik...siini tugevus seinal sõltub suuresti ka seina tugevusest...kui sein pehme, ei aita ka hea siin. paned kauba seinast kinnitatud asjaga kinni ja pingutades tõmbad kongi küljelt lohku. kaubikutel on osad tegelased kasutanud tugesid seinast seina ning mõnel eriti tublil rekamehel on haagise kuju hoidmiseks rihmad diagonaalislaest põranda vastasnurkadesse.
Objekti haagisel oli meil eesmärk toote ja tööriistade vedu koos kaubaga...oli respo kuut alt tõstetava tagauksega ja panime kõik vajaliku (genekas 3f, õlipump ratastel, 100+ kg tõstelisindrid, tööriistakast/laegas, mõned kohvrid tööriistadega ja kaup mida paigaldasime) eelkõige põrandasse ja võimaikult madalale kinni. Ainus mida julgesin lakke nurkadesse sobitada olid rihmadega kinnitatud labidas, reha ja hari. taga sõitja võis hoolega jälgides näha tagaluugi suhtes kuudi reaalset liikumist külgedele.
Meil muidugi liikus haagis maasturi järel ka heinamaale ja see seadis kauba kinnitamisele veidi kõrgemaid nõudeid.
Teine teema on rehvid... erinevad 1 teljelised haagised on näidanud...ülekaaluga väänduvad sillatalad ja murduvad lahti rataste kinnitused, kuid enne seda purunevad rehvid. 155r13 (mul selle mõõduga kogemus) pole eriline kaubiku mõõt. vaata kaalu ja osta rehv vastavalt sellele. saime yhel haagisel mõne tuhandega jooksust lahti...eks ülekaa, suured rõhud ja sportlik juht auto roolis hakkasid mõjuma.
Suve mõõtu sõõrikutele on valikut , kuid isiklikule haagisele otsisin ka m+s ja ega seda laia valikut cargo või XL väga polnud. parema asja saamiseks tuleb see plekkvelg asisema mõõduga toote vastu vahetada ning valikusse lisandub ka mõistlikke rehve.
elu ongi mäng!

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 546
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 04. Oct 2018 09:29

Kinnituste asi ongi suht valus teema.
Rattad ise kaaluvad mõnusalt alates 100kg... 250kg. Sõiduajal furgoon ikka hüppab ja suuremad amplituudid on telgest eemal.
Ratastel on veel see jama, et neil on amordid, mis viivad ratta enda kered resonantsi. Seega olen eos planeerinud rataste kinnituskohad võimalikult telje kohale.

Seinte kinnitustele olen pigem arvestanud tõesti labitade kaalus asjade kinnitamist või täiendav fikseerimine riiulitele. Sain juba näha kuidas 50x50mm puit keskelt looka tõmbab. Panin kaks 50x50x1630 prussi põrandale, mille peale ehitasin esiratta fikseerimise kohad. Fikseerisin ratta amoritdest ülemise traaversi lenksu kinnitustest troppidega alla kinni - üheltpoolt ilusti põranda külge, teine pool siis 50x50 prussi keskele.
Seega hetkel paistab, et sarnansest prussidest on ka siseseina püsttalad tehtud... seega ei midagi tugevat.

Suurem osa kinnitan ikkagi põrandale. Põranda kinnituste kõige jamam asi on see, et kui ajutisi asju paigaldada, siis kinnituskohad on muutuvad ja läbivaid auke ei tolereeri...
Seega peaksin selle lahendama nii, et kui hetkel on põrandaplaat kulunud vineerist (paksust pole mõõtnud), see jääb. Vana põranda peale kinnitada siinid ja siinide vahele samas paksuses uus põrandavineer nii, et siinid jäävad tasapinnda. Lisaks võib täiendavalt paigaldada uputatavaid haakekinnitusi.
Põrandapind küll tõuseb aga üldsüsteem jääb tugevam (jah ka raskem).
Alternatiiv on kasutada siinide vahel tugevat vahpolüsterooniplaati ja see omakorda katta Polükarbamiidga ehk polyureaga. Raskust väga juurde ei tule, põrand tuleb soojustatud, vedelikukindel ja tugev siis võiks ka põhja sellega katta. Üldiselt on tulevikus plaanis kogu haagis väljast selle polükarbamiidiga katta.

Rattad/rehvid:
13" on hetkel veljed/rehvid jah. Käru on mõnusalt madal, väga kõrgemaks ei tahaks ajada - sellega kasvab ka tuuletakistus + muud jõud...
Veljed on uued respo tootmisest aga koormusindeks võiks olla tugevam.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply