furgoonhaagis - liikuv töökoda
Posted: 03. Oct 2018 14:59
Sai mõtteid mõlgutatud haagise osas. Seda, et haagist läheb vaja (alates prahi veost lõpetades mööbli kolimisega) oli ammu selge.
Lõpuks pani asja paika hind ja aeg
Valikutes oli uus kerghaagis plastikust ülestõstetava kattega, millel põhjapinda vähemalt 3,25x1,5 ja katte all kõrgust 1,5.
Postiivne see, et haagis on UUS, hind oleks tulnud 1600.- kanti, millel ka mõned "lisad" juures nt kallutusamort + tagatoed+esimene ratas.
Hing aga ihkas furgooni, et võimalusel laiendada haagise kasutusvaldkonda ka mototehnikale/liiguvale töökojale jne. Mõnusaid haagiseid oli valikutes samuti palju, kuid hinnad hakkasid 2500.- + ja see mis oleks sobinud 4000+€
Seega jõuame hinna ja aja juurde.
Lisaks furgoonhaagistel, mis respo valikus, pole alla 2500.- piduritest juttugi ja kaubaruumi suurus suht väike 3x1,4x1,8
Kuna aeg surus peale (vedada oli ju vaja + rentida olerexi haagiseid... lõpuks kulutame korraliku summa ikka ära), sai võetud rakett69 kasutuses olnud vanake (koostamise aasta 1991), mida oli tehniliselt uuendatud.
Kaubaruumi mõõdud on:
pikkust 4m
laiust 1,65m,
kõrgust ~1,9m.
Pealt alumiinium, puitkarkass, karkassi vahel soojustus ja kaetud seest MDFiga - mis ei ole teab mis niiskuskindel asjandus.
Haagis on piduritega!, Tagumised toetusjalad, tühikaal 450kg, täiskaal 1100kg, ühe teljeline. Ega haagise ehitusest lähtuvalt ei kannata ta suurt punktraskust... pigem hajutatult seda 750kg paigutada. Selle pärast oli haagis kaua müügis (2 kuud vähemalt)
Piduritega haagist võib suuremale valikutest masinatele (M1) murevabamalt järgi haakida, kui 750 kerghaagist. Muide paljudel M1 masinatel on piduriteta haagise maksimaalne täiskaal 450-700kg. 750kg on suht piiratud hulk masinatel... Piduritega haagiste täismassid on palju paremad - keskmiselt 1600 ümbruses.
väljavahetatud 2017 aastal:
kogu elekter, alates juhtmetest kuni valgustiteni välja.
Veermik, koos sildade ja pidurdusmehhanismidega
veopea.
Kohendatud ka külgseinade värve.
Mis on vaja kindlasti järgi aidata:
siseseinad (MDF ei ole nüüd väga hea seal...)
Põrand on kulunud aga terve.
Nõks on vaja nurkades veekindlust suurendada.
Lisana juures 12V akudelt sisemine valgustus, tagurduskaamera + juhtmevaba saatja (sinna juurde vastuvõtja ja ekraan).
Kogu komplekti hind jäi alla 2000.- koos käibemaksu ja registreerimisega.
Mõned pildid ka: Ehk siis baas on hea, mahutab vabalt kaks ratast (K58 ja JAWA) nõks sättides ka neli...
Sellega on juba veetud renoveeritava maja puitosade jääke 3,9m lauad mahuvad ilusti ja päris hea kogus. Lisaks praegu kolisin K58 + kõik tema varuosad Tartu aga, et kolimine ja haagise kohendamine erinevateks otstarveteks tuleb seda veel mugavadada.
Tean ka seda, et alati võib haagisega sõita näiteks Benneti firmasse ja lasta teha asi ideaalseks:
https://www.bennett.ee/galeri/furgoonid-ja-haagised/
kuid jõuame rahakoti juurde. Lõpuks on mul sinna ikka see summa kulutatud, mis kohe ostes või tehes aga see ei tunud kohe hingekriipiv ja jupiti ning konseptsiooni järgides tuleb ehk asi parem, sest mõtted täienevad
Mida olen kavandanud teha (prioriteetsuse järjekorras):
Elekter 220 (elektrivõrgust) + 12V koos akusüsteemiga ja laadimistega ja sisevalgustusega. Võrgu 220V võimaldab kasutada samu tööriistu, mis garaazhiski el,küte, rellakas, akudrell, kuumaõhupuhur jne... Elektri jaoks siis korralik kilp koos lülitite ja kaitsmetega.
Sisse siinidele kinnitusliistud (seinad, põrand) vms... praegu on PainMyAss asjade turvaliseks fikseerimiseks ja seda eriti mootorratta osas.
Teisaldatavad riiulid ja tööpinnad - et kilakola ja tööriistad saaks korralikult ja ohutult hoida/transportida, lisaks kiiremini asju ümberpaigutada.
Külguks - sellest rulluvast luugist käies... no ei ole mugav. Külguks annab ka parema võimaluse suuremate kaupade korral väljuda furgoonist.
Tagaluuk kahe osaliseks - allatulev pealesõidu ramp ja ülemine osa "vihmakate". kuid see pole kriitiline. Haagis ise on suht madal ja eesmist osta tõstes natuke saab jawa ilusti peale lükata (nagu üle tänavakivi)
Eesmise tuuletakistuse vähendamine - opel vaivaro 2,2CDi taga oli asi täitsa Ok ja täislastis oli suht hea sõita. Mazda 6 2.0 manuaalkastiga (furgoonis K58+8 plastikastis osad) jõudis see masin vaevaliselt 90ga sõita, linnas on OK.
Töökoja autonoomsuse tõstmine - ruumi küte, suruõhk, survepesu, 220V
Fäntsid asjad nagu näiteks külgmine ülestõstetav luuk, külgmine telk, aknad, mototõste pukk jne....
Ma soovin teilt kaasamõtlemist ja oma kogemuste jagamist. Ehk suudab ka keegi pakkuda mingit lahendusi koos teostusega.
Ps kui kellegil motokuuri tegelastest läheb vaja furgoonhaagist, siis võin ka seda väljarentida rahaliselt/mingi muu hüve eest ka... Eriti olen huvitatud sõiduautole (citroen DS4) haakekonksu paigaldamisest....
Lõpuks pani asja paika hind ja aeg
Valikutes oli uus kerghaagis plastikust ülestõstetava kattega, millel põhjapinda vähemalt 3,25x1,5 ja katte all kõrgust 1,5.
Postiivne see, et haagis on UUS, hind oleks tulnud 1600.- kanti, millel ka mõned "lisad" juures nt kallutusamort + tagatoed+esimene ratas.
Hing aga ihkas furgooni, et võimalusel laiendada haagise kasutusvaldkonda ka mototehnikale/liiguvale töökojale jne. Mõnusaid haagiseid oli valikutes samuti palju, kuid hinnad hakkasid 2500.- + ja see mis oleks sobinud 4000+€
Seega jõuame hinna ja aja juurde.
Lisaks furgoonhaagistel, mis respo valikus, pole alla 2500.- piduritest juttugi ja kaubaruumi suurus suht väike 3x1,4x1,8
Kuna aeg surus peale (vedada oli ju vaja + rentida olerexi haagiseid... lõpuks kulutame korraliku summa ikka ära), sai võetud rakett69 kasutuses olnud vanake (koostamise aasta 1991), mida oli tehniliselt uuendatud.
Kaubaruumi mõõdud on:
pikkust 4m
laiust 1,65m,
kõrgust ~1,9m.
Pealt alumiinium, puitkarkass, karkassi vahel soojustus ja kaetud seest MDFiga - mis ei ole teab mis niiskuskindel asjandus.
Haagis on piduritega!, Tagumised toetusjalad, tühikaal 450kg, täiskaal 1100kg, ühe teljeline. Ega haagise ehitusest lähtuvalt ei kannata ta suurt punktraskust... pigem hajutatult seda 750kg paigutada. Selle pärast oli haagis kaua müügis (2 kuud vähemalt)
Piduritega haagist võib suuremale valikutest masinatele (M1) murevabamalt järgi haakida, kui 750 kerghaagist. Muide paljudel M1 masinatel on piduriteta haagise maksimaalne täiskaal 450-700kg. 750kg on suht piiratud hulk masinatel... Piduritega haagiste täismassid on palju paremad - keskmiselt 1600 ümbruses.
väljavahetatud 2017 aastal:
kogu elekter, alates juhtmetest kuni valgustiteni välja.
Veermik, koos sildade ja pidurdusmehhanismidega
veopea.
Kohendatud ka külgseinade värve.
Mis on vaja kindlasti järgi aidata:
siseseinad (MDF ei ole nüüd väga hea seal...)
Põrand on kulunud aga terve.
Nõks on vaja nurkades veekindlust suurendada.
Lisana juures 12V akudelt sisemine valgustus, tagurduskaamera + juhtmevaba saatja (sinna juurde vastuvõtja ja ekraan).
Kogu komplekti hind jäi alla 2000.- koos käibemaksu ja registreerimisega.
Mõned pildid ka: Ehk siis baas on hea, mahutab vabalt kaks ratast (K58 ja JAWA) nõks sättides ka neli...
Sellega on juba veetud renoveeritava maja puitosade jääke 3,9m lauad mahuvad ilusti ja päris hea kogus. Lisaks praegu kolisin K58 + kõik tema varuosad Tartu aga, et kolimine ja haagise kohendamine erinevateks otstarveteks tuleb seda veel mugavadada.
Tean ka seda, et alati võib haagisega sõita näiteks Benneti firmasse ja lasta teha asi ideaalseks:
https://www.bennett.ee/galeri/furgoonid-ja-haagised/
kuid jõuame rahakoti juurde. Lõpuks on mul sinna ikka see summa kulutatud, mis kohe ostes või tehes aga see ei tunud kohe hingekriipiv ja jupiti ning konseptsiooni järgides tuleb ehk asi parem, sest mõtted täienevad
Mida olen kavandanud teha (prioriteetsuse järjekorras):
Elekter 220 (elektrivõrgust) + 12V koos akusüsteemiga ja laadimistega ja sisevalgustusega. Võrgu 220V võimaldab kasutada samu tööriistu, mis garaazhiski el,küte, rellakas, akudrell, kuumaõhupuhur jne... Elektri jaoks siis korralik kilp koos lülitite ja kaitsmetega.
Sisse siinidele kinnitusliistud (seinad, põrand) vms... praegu on PainMyAss asjade turvaliseks fikseerimiseks ja seda eriti mootorratta osas.
Teisaldatavad riiulid ja tööpinnad - et kilakola ja tööriistad saaks korralikult ja ohutult hoida/transportida, lisaks kiiremini asju ümberpaigutada.
Külguks - sellest rulluvast luugist käies... no ei ole mugav. Külguks annab ka parema võimaluse suuremate kaupade korral väljuda furgoonist.
Tagaluuk kahe osaliseks - allatulev pealesõidu ramp ja ülemine osa "vihmakate". kuid see pole kriitiline. Haagis ise on suht madal ja eesmist osta tõstes natuke saab jawa ilusti peale lükata (nagu üle tänavakivi)
Eesmise tuuletakistuse vähendamine - opel vaivaro 2,2CDi taga oli asi täitsa Ok ja täislastis oli suht hea sõita. Mazda 6 2.0 manuaalkastiga (furgoonis K58+8 plastikastis osad) jõudis see masin vaevaliselt 90ga sõita, linnas on OK.
Töökoja autonoomsuse tõstmine - ruumi küte, suruõhk, survepesu, 220V
Fäntsid asjad nagu näiteks külgmine ülestõstetav luuk, külgmine telk, aknad, mototõste pukk jne....
Ma soovin teilt kaasamõtlemist ja oma kogemuste jagamist. Ehk suudab ka keegi pakkuda mingit lahendusi koos teostusega.
Ps kui kellegil motokuuri tegelastest läheb vaja furgoonhaagist, siis võin ka seda väljarentida rahaliselt/mingi muu hüve eest ka... Eriti olen huvitatud sõiduautole (citroen DS4) haakekonksu paigaldamisest....